en is dat nou niet juist het springende punt .. er wordt helemaal niets getoetst, het wordt ongezien afgekeurd ?quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet alleen in Nederland. Naar aanleiding van de Deense cartoons zijn in diverse landen protestacties geënsceneerd waaraan mensen deelnamen die vanwege hun analfabetisme nooit een krant van binnen hadden gezien.
Verder heeft hij die clip geproduceerd, de SGP heeft voor een platform gezorgd waardoor het een breed publiek bereikt en er is niets mis metvoorwaarden stellen aan subsidies.
Er wordt sowieso per kunstuiting getoest, dus dat kan zeker ook in dit geval.
Dit is lichtelijk hysterisch, aangezien het afkeuren van de clip de opstelling is van de SGP en niet van de gehele Kamer. Laat staan dat dit resulteert in overheidsingrijpen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:01 schreef moussie het volgende:
[..]
en is dat nou niet juist het springende punt .. er wordt helemaal niets getoetst, het wordt ongezien afgekeurd ?
Vreemd, dat heb ik nou altijd bij de posting van ene Finder_elf_towns, Wolfje.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Je hoeft enkel naar de naam van de maker te kijken om te weten dat er niets van deugt.
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Vreemd, dat heb ik nou altijd bij de posting van ene Finder_elf_towns, Wolfje.
Toch laat ik je meestal wel je gang gaanquote:
De SGP keurt alles ongezien af wat niet doordringend naar spruitjes meurt. Wat is daar nou voor nieuws aan. Er zijn toch behalve een handjevol zwartbekousde grefo's geen zinnige mensen meer die dat discriminerende clubje nog serieus nemen?quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:01 schreef moussie het volgende:
[..]
en is dat nou niet juist het springende punt .. er wordt helemaal niets getoetst, het wordt ongezien afgekeurd ?
mwah, hij gaat anders wel behoorlijk ver in zijn vragen aan de kamerquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is lichtelijk hysterisch, aangezien het afkeuren van de clip de opstelling is van de SGP en niet van de gehele Kamer. Laat staan dat dit resulteert in overheidsingrijpen.
Ik weet het niet. Jouw linkje doet het niet, maar het blijft nog steeds de opstelling van de kleinste fractie uit de Tweede Kamer, hoe zwaar die ogenschijnlijk van leer trekt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, hij gaat anders wel behoorlijk ver in zijn vragen aan de kamer
http://edit.vpro.nl/attachment.db/34102860
mi trekt die nogal verstrekkende conclusies, en dat dan op basis van een clip die die nog niet eens heeft gezien ..
en tja, dat Jan van verderop in de straat zijn oordeel klaar heeft over van alles en nog wat terwijl die nog niet eens weet waarover het gaat is een ding, maar van een lid van de tweede kamer mag je toch wel verwachten dat die zich eerst informeert voor die kamervragen gaat stellen
idd, die link doet het niet in IE schijnbaar ..quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:18 schreef damian5700 het volgende:
Ik weet het niet. Jouw linkje doet het niet,
quote:Vragen van het lid Van der Vlies
(SGP) aan de ministers van
Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en
van Economische Zaken over
subsidie ten behoeve van videoclips.
(Ingezonden 4 april 2007)
1
Hebt u kennisgenomen van de
videoclip van Salah Edin over het
thema radicalisering?1
2
Is het waar dat deze clip door middel
van het TAX-videoclipfonds wordt
gesubsidieerd door de ministeries
van Onderwijs, Cultuur en
Wetenschap en van Economische
Zaken? In welke verhouding staan het
TAX-videoclipfonds en de genoemde
departementen tot elkaar?
3
Hoe beoordeelt u de bewuste clip?
Wat vindt u ervan dat deze clip alle
begrip toont voor radicalisering en
het daarmee lijkt te rechtvaardigen?
4
Deelt u de opvatting van de
woordvoerder van het
TAX-videoclipfonds dat de clip van
Edin moet worden aangemerkt als
artistiek hoogwaardig en zodoende
de videoclips in Nederland «naar een
hoger niveau» tilt?
5
Is artistieke hoogwaardigheid het
enige criterium aan de hand waarvan
subsidies door het TAX-videoclipfonds worden
toegekend? Dienen artistieke uitingen
die de videoclips naar een hoger
niveau moeten tillen ook niet aan
andere criteria te voldoen?
6
Welke criteria hanteert u in het
algemeen bij subsidiëring van
kunstuitingen? In hoeverre ziet u het
subsidiëren van videoclips als een
taak van de overheid? Hoe wordt
gegarandeerd dat tal van bestaande
ranzige clips niet door de overheid
worden gesubsidieerd?
7
Bent u bereid de subsidiëring door
middel van het TAX-videoclipfonds in
te trekken, dan wel de criteria voor de
verdeling van subsidies zodanig te
herzien dat de suggestie van de
legitimiteit van radicalisering niet
meer met behulp van
overheidsmiddelen wordt
ondersteund?
8
Op welke manier zet u zich in om het
vertonen van clips die haaks staan op
het bevorderen van een vreedzame
samenleving tegen te gaan?
maakt het wat uit hoe groot of klein een partij is dan .. als politicus van een klein partijtje mag je uit je nek lullen oid ?quote:maar het blijft nog steeds de opstelling van de kleinste fractie uit de Tweede Kamer, hoe zwaar die ogenschijnlijk van leer trekt.
welke conclusies die trekt mag die lekker zelf weten, idd, maar doe dat dan wel op basis van de feiten en niet op basis van je vooroordelenquote:Het is me niet geheel duidelijk wat het probleem is aan het trekken van verstrekkende conclusies; dat is ook van het recht van vrije meningsuiting gebruik maken. En het is ook af te leiden uit de OP waarop de SGP de Kamervragen baseert.
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_SGP_subsidie.htmlquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:15 schreef moussie het volgende:
Hoe kom je erbij dat de SGP geen subsidie krijgt .. alle politieke partijen krijgen dat (al vergeet een enkeling dat soms aan te vragen omdat die "het niet wist") .. het is zelfs nog niet eens zo lang geleden dat de SGP bedreigt werd met het intrekken/korten ervan omdat hun vrouwen geen volwaardig lid mochten zijn van de partij
oeps, ik had begrepen dat ze na het wijzigen van de statuten wel weer subsidie krijgen, maar nu begrijp ik dat de rechtszaak ertussen gekomen is, het is nog even uitgesteldquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_SGP_subsidie.html
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2005/9/7/070905_sgp.html
http://www.trouw.nl/hetni(...)hrapt%0Asubsidie+SGP
Moet je nog meer bronnen?![]()
Idd.quote:Op dinsdag 17 april 2007 02:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet te betekenen dat bagger subsidie hoort te krijgen. Het inzoomen op een replica van de aardappeleters van Van Gogh aan het begin van de clip is leuk gevonden. Vincent van Gogh heeft overigens nooit subsidie gekregen.
Hij klaagt toch ook over de belastingdruk?quote:Op woensdag 25 april 2007 01:38 schreef rutger05 het volgende:
Het land waar dergelijke bagger subsidie ontvangt.
Bedankt voor jouw reactie. Ik wou jou net uitnodigen voor deze discussie en kickte het topic daarom omhoog. Graag jouw mening over de inhoudelijke waarde van deze 'muzikale' uiting.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij klaagt toch ook over de belastingdruk?
Het is overigens technisch een prachtige clip.
Ik heb er al eens een topic over geopend, maar goed.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bedankt voor jouw reactie. Ik wou jou net uitnodigen voor deze discussie en kickte het topic daarom omhoog. Graag jouw mening over de inhoudelijke waarde van deze 'muzikale' uiting.
Ik ben niet tegen cultuursubsidies, maar wel tegen cultuursubsidies voor overduidelijke bagger. Inhoudelijk biedt deze 'klaagzang' echter aanleiding tot meerdere discussieonderwerpen.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb er al eens een topic over geopend, maar goed.
1. Ik zie nergens in deze clip een oproep tot geweld op radicalisering. Echt, nergens.
2. Consequent zijn. Als je clips maakt voor Nederlandse bands, dan stel je niet een soort Kulturkammer in met wat je wel leuk vindt en wat niet.
3. Ik had het juist van de SGP verwacht dat ze iets diepgravender te werk zouden gaan.
4. Het nummer is taalkundig erg arm.
5. Het geld is goed besteed als het je puur om de esthetiek gaat: het is een prachtige clip.
6. Klagen en je ermee bemoeien is onderdeel van het emancipatieproces van Marokkanen.
7. Saladin heeft mensen als de Hofstadgruppe etc. precies waar-ie ze wil hebben: op de kast. Als hij radicaliserende Marokkanen had willen bereiken had hij wel in het Arabisch gerapt.
8. Ik ben tegen (bijna) alle cultuursubsidies, maar dat staat los van dit debat.
Het probleem is, bagger is in the eye of the beholder. Ik vind bijvoorbeeld Opgezwolle geen bagger, terwijl jij het wellicht wel troep vindt. Het is lastig daar een absolute maatstaf voor te stellen.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen cultuursubsidies, maar wel tegen cultuursubsidies voor overduidelijke bagger.
Ja, en dat vind ik heel aardig. Daar dient vrijheid van meningsuiting voor. En hij heeft ons aangezet tot debat. Uitstekend.quote:Inhoudelijk biedt deze 'klaagzang' echter aanleiding tot meerdere discussieonderwerpen.
Ik ken toevallig via mijn neefjequote:Op woensdag 25 april 2007 02:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het probleem is, bagger is in the eye of the beholder. Ik vind bijvoorbeeld Opgezwolle geen bagger, terwijl jij het wellicht wel troep vindt. Het is lastig daar een absolute maatstaf voor te stellen.
Ik ben niet weg van bovenstaand nummer, maar het is wel beter dan alles wat Ali B. heeft gemaakt bij elkaar. En die verkoopt nogal.
[..]
Ja, en dat vind ik heel aardig. Daar dient vrijheid van meningsuiting voor. En hij heeft ons aangezet tot debat. Uitstekend.
Ik luister momenteel afwisselend Bach en Pergolesi, maar ik kan hiphop op z'n tijd ook wel waarderen. Opgezwolle (ken je het nummer "elektrostress"?) kan heel aardig rijmen en heeft een prettige flow. Het is kunst, het is origineel, en ik luister er graag naar.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ken toevallig via mijn neefjemuziek van Opgezwolle. Bij jou had ik echter toch een andere muzieksmaak verwacht. Waarom luister je naar dergelijke muziek? Vanwege de kritische teksten? Vertel. Ik heb zelf een vrij brede muzieksmaak met een sterke voorkeur voor klassieke muziek, maar Opgezwolle is niet aan mij besteed.
Nee, ik dat nummer niet. Ik vermoed dat het rijmen (de opbouw en het gebruik van woorden) jou meer aantrekt dan de muziek zelf.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik luister momenteel afwisselend Bach en Pergolesi, maar ik kan hiphop op z'n tijd ook wel waarderen. Opgezwolle (ken je het nummer "elektrostress"?) kan heel aardig rijmen en heeft een prettige flow. Het is kunst, het is origineel, en ik luister er graag naar.
Dat krijg je een beetje met die taalkundigen, ja.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nee, ik dat nummer niet. Ik vermoed dat het rijmen (de opbouw en het gebruik van woorden) jou meer aantrekt dan de muziek zelf.
Het antwoord op de onmogelijke vraag is: dat is als kiezen tussen doof en blind zijn. On-fokking-mogelijk inderdaadquote:Op woensdag 25 april 2007 02:26 schreef rutger05 het volgende:
Edit: onmogelijke vraag.
Welnee. Dit is prachtig. Ik hoef helemaal niets te doen, dit soort gasten naaien de NLe bevolking meer en meer op en mensen krijgen meer en meer een hekel aan hun. Net zoals ik erg blij ben met figuren als Kirmi hier: ze bevestigen alles wat ik al jaren roep. En out in the openquote:Op woensdag 25 april 2007 01:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
7. Saladin heeft mensen als de Hofstadgruppe etc. precies waar-ie ze wil hebben: op de kast. Als hij radicaliserende Marokkanen had willen bereiken had hij wel in het Arabisch gerapt.
Salah Edin heeft het toch helemaal niet over de Sharia?quote:Op vrijdag 27 april 2007 06:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee. Dit is prachtig. Ik hoef helemaal niets te doen, dit soort gasten naaien de NLe bevolking meer en meer op en mensen krijgen meer en meer een hekel aan hun. Net zoals ik erg blij ben met figuren als Kirmi hier: ze bevestigen alles wat ik al jaren roep. En out in the openGewoon openlijk om de shaira roepen whehehe. Bedankt
.
Jack Bauer zou zich nooit laten kennen door alleen maar de blik in iemands ogen.quote:Op zondag 29 april 2007 23:43 schreef jack-bauer het volgende:
Alleen die blik in die kerel zn ogen geeft mij weer een motivatie om volgende keer Wilders te stemmen ipv VVD.
quote:Op zondag 29 april 2007 23:48 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Jack Bauer zou zich nooit laten kennen door alleen maar de blik in iemands ogen.
Jij laat je zo makkelijk van de wijs brengen?quote:Op zondag 29 april 2007 23:43 schreef jack-bauer het volgende:
Heb de clip gezien. Wat een ongelofelijke onzin weer! Alleen die blik in die kerel zn ogen geeft mij weer een motivatie om volgende keer Wilders te stemmen ipv VVD.
Daarnaast is zn tekst en beeld ook nogal kortzichtig. Hij (of in iedergeval de groep die hij wil vertegenwoordigen) maken stelselmatig misbruik van vrijheden die door ons en onze voorouders zijn bereikt. Dat dit op termijn niet meer word geaccepteerd lijkt me niet meer dan normaal. Daarnaast als je je zo ongewenst voelt binnen de Nederlandse maarschappij (wat wat mij betreft ook terecht is) moet je misschien eraan denken om net als onze AEL vriend Jahjah.
Wat "dit soort gasten" doet zegt dan alleen iets over "dit soort gasten". Het zegt meer over jou dat "dit soort gasten" met dom populistisch geblaat iets bevestigen over een hele groep wat jou betreft.quote:Op vrijdag 27 april 2007 06:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee. Dit is prachtig. Ik hoef helemaal niets te doen, dit soort gasten naaien de NLe bevolking meer en meer op en mensen krijgen meer en meer een hekel aan hun. Net zoals ik erg blij ben met figuren als Kirmi hier: ze bevestigen alles wat ik al jaren roep. En out in the openGewoon openlijk om de shaira roepen whehehe. Bedankt
.
Ja herhaal het nog vaak dan ga je er zelf misschien ook nog in geloven.quote:Op maandag 30 april 2007 09:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat "dit soort gasten" doet zegt dan alleen iets over "dit soort gasten". Het zegt meer over jou dat "dit soort gasten" met dom populistisch geblaat iets bevestigen over een hele groep wat jou betreft.
Aan de andere kant is het wel weer vrij grappig dat gasten als Sala-edin dan weer uitspraken van "dit soort gasten" zoals jij aannemen als het standpunt van een heel land.
Als je één liedje van hen omdraait krijg je iets van: "grote massamoord, godverdomme leuk".quote:Op maandag 30 april 2007 04:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij laat je zo makkelijk van de wijs brengen?
Je luistert evident slechts K3 of de zoetsappiger Spice Girls. Ik ken nog wel extremere muziek.
Hoe bepaal je of-ie gemiddeld is dan?quote:Op maandag 30 april 2007 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja herhaal het nog vaak dan ga je er zelf misschien ook nog in geloven.
Vraag eens aan de gemiddelde murk wat hij hiervan vindt en het antwoord zal je niet bevallen.
Ja en zijn het ermee eens. I know.quote:Op maandag 30 april 2007 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
en ze begrijpen waar dit vandaan komt etc.
1. Ik laat me niet van de wijs maken, ik ben er al even van op de hoogte dat dit soort mensen bestaan.quote:Op maandag 30 april 2007 04:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij laat je zo makkelijk van de wijs brengen?
Je luistert evident slechts K3 of de zoetsappiger Spice Girls. Ik ken nog wel extremere muziek.
Ik kom ze zelden tegen - maar ik woon in een betere buurt dan jij.quote:Op maandag 30 april 2007 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en zijn het ermee eens. I know.
Jij woonde toch nu weer in een Antwerpse buurt vol fundamentalistische joden?quote:Op maandag 30 april 2007 15:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik kom ze zelden tegen - maar ik woon in een betere buurt dan jij.
Timeshare van mijn oude werk, dat was niet mijn eerste huis. En de joden wonen er in diamant, niet in groten getale in mijn buurt (1000). Ik woon in Utrecht. Is het zo opgehelderd?quote:Op maandag 30 april 2007 16:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij woonde toch nu weer in een Antwerpse buurt vol fundamentalistische joden?
Oh nu weer in Utrecht? En vorige week nog Antwerpen? Jeetje zeg het gaat snel he.quote:Op maandag 30 april 2007 16:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Timeshare van mijn oude werk, dat was niet mijn eerste huis. En de joden wonen er in diamant, niet in groten getale in mijn buurt (1000). Ik woon in Utrecht. Is het zo opgehelderd?
Kunnen we weer discussieren?
Ik woonde nooit full time in Antwerpen, hooguit een paar dagen per week, voor mijn werk.quote:Op maandag 30 april 2007 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh nu weer in Utrecht? En vorige week nog Antwerpen? Jeetje zeg het gaat snel he.
Ik woon trouwens in een prima buurtje tegenwoordig hoor.
Nee.quote:Op maandag 30 april 2007 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en zijn het ermee eens. I know.
Ow het is dus gesubsidiëerde rottroep.quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Salah Edin mag denken en zeggen wat hij van Nederland vindt, maar dat hoeft niet gesubsidieerd te worden. Het hele idee van subsidie op clips staat me al niet zo aan, maar als het ook nog eens in zo'n (anti-NL) propagandastijl gebeurd dan hoeft het van mij al helemaal niet.
Ja net zoals hiermee he:quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:36 schreef retteketet het volgende:
Mmm. Ik heb de clip gezien, en ik vraag me af wat er zo afkeurenswaardig aan is. Goed, het is geen muzikaal hoogstandje, maar Salaheddin heeft wel degelijk een punt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |