De TT is misschien wat onduidelijk, zo weet niemand waar het over gaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Hmm, tis dat hij geschopt is, maar het is en blijft een NWS-dump. We wachten af of het een redelijk niveau bereikt.
bron van de OP : http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/34102533
Ja, de boodschap is zeker duidelijk. Nederland is een kutland en alleen handig wanneer je subisidie nodig hebt.quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:44 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb de clip afgelopen week al gezien. Het is niet mijn muziek zelfs verre van.
Maar de clip zit best goed in elkaar met een duidelijke boodschap.
Het is een antwoord op een ander plaatje :quote:Op zaterdag 7 april 2007 01:31 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ja, de boodschap is zeker duidelijk. Nederland is een kutland en alleen handig wanneer je subisidie nodig hebt.
Waar Frans en Baas B. lichtelijk overdrijven in positieve zin, doet hij dat in negatieve.quote:“Even voor de goede orde, Het Land Van door Salah Edin is de maatschappijkritische variant op Het Land Van door Lange Frans en Baas B. Dat was volgens Edin een iets te zoetsappige rooskleurige Jip- en Janneke-uitvoering.
Het onderhuidse racisme komt er mooi in naar voren. Dat is echt enorm.quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:44 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb de clip afgelopen week al gezien. Het is niet mijn muziek zelfs verre van.
Maar de clip zit best goed in elkaar met een duidelijke boodschap.
Nee dat wordt enorm overdreven en als het er al is gaat het over en weer. Laatst nog die marokkanen die dat meisje een jaar lang verkracht hadden gaven op dat ze het niet gedaan zouden hebben als ze islamitisch was. Kortom dat is voor hun een excuus. Dus racisme als het er is gaat 2 kanten op.quote:Op zaterdag 7 april 2007 01:41 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het onderhuidse racisme komt er mooi in naar voren. Dat is echt enorm.
Waarom krijgt deze clip eigenlijk subsidie?quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Salah Edin mag denken en zeggen wat hij van Nederland vindt, maar dat hoeft niet gesubsidieerd te worden. Het hele idee van subsidie op clips staat me al niet zo aan, maar als het ook nog eens in zo'n (anti-NL) propagandastijl gebeurd dan hoeft het van mij al helemaal niet.
quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:11 schreef AnnaMolly het volgende:
“En wij zagen een goed idee voor een clip over een relevant onderwerp, afkomstig van een interessante clipmaker en een veelbelovende artiest.”
Kijk hem eerst maar even voordat je iets erover neerplempt: het is 1 grote kankering op NL en de NLers door iemand die zich 'genoemd heeft naar de moslimstrijder die Richard Leeuwenhart doodde'quote:Op zaterdag 7 april 2007 01:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is een antwoord op een ander plaatje :
[..]
Je ziet de mensen als anders. Daar gaat het al fout.quote:Op zaterdag 7 april 2007 04:46 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nee dat wordt enorm overdreven en als het er al is gaat het over en weer. Laatst nog die marokkanen die dat meisje een jaar lang verkracht hadden gaven op dat ze het niet gedaan zouden hebben als ze islamitisch was. Kortom dat is voor hun een excuus. Dus racisme als het er is gaat 2 kanten op.
Persoonlijk heb ik wat tegen moslims en andere zwaar gelovigen. Toch kan ik met ze samenwerken en heb er er zelfs een paar onder mn klanten. Ik zet me net zo in voor hun als voor een ander. Je kan best wat tegen een groep hebben maar als iemand zich bewezen heeft verdwijnt dat toch gewoon.
Ik wordt alleen moet van het feit dat die mislukkelingen die zich niet willen aanpassen aan een bedrijfscultuur het constant maar afschuiven op racisme.
Inderdaad. Als je kritiek wil leveren, dan rot je maar op!quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:44 schreef AnnaMolly het volgende:
Ik krijg echt het idee van als die Salah het hier zo verschikkelijk vindt, wat doet hij hier dan?
Iemand die zichzelf als Marokkaan beschouwt en het Westen haat, wat doet die hier dan nog?quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:13 schreef retteketet het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je kritiek wil leveren, dan rot je maar op!![]()
Wie zegt dat hij het Westen haat?quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iemand die zichzelf als Marokkaan beschouwt en het Westen haat, wat doet die hier dan nog?
Mensen zijn niet een homogene groep, er zijn duidelijke verschillen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:37 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je ziet de mensen als anders. Daar gaat het al fout.
Hij zelf.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:18 schreef retteketet het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij het Westen haat?
Oh jawel hoor maar deze baardaap zie ik het liefst tussen 6 planken vertrekken. Tja, dat is nu eenmaal mijn mening. En daar heeft deze gangstarapper die de muziek terugbrengt naar daar waar muziek oorspronkelijk vandaan komt: het Midden-Oosten die het zo zwaar heeft in de ghetto van Alphen aan de Rijnquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:19 schreef retteketet het volgende:
Mag je wat jou betreft tegenwoordig ook al niet meer je eigen identiteit bepalen? Je hebt je maar Nederlander te voelen, punkt?
Misschien is-ie gewoon ontzettend fan van Koerden.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zelfs zijn naam heeft hij daarom gekozen trouwens.
Nee hoor kijk maar op zijn Myspace-account daar verteld hij het zelf.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien is-ie gewoon ontzettend fan van Koerden.
wonen en werken rappen?quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iemand die zichzelf als Marokkaan beschouwt en het Westen haat, wat doet die hier dan nog?
Wat is er zo anti-Westers aan "Salaheddin"?quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee hoor kijk maar op zijn Myspace-account daar verteld hij het zelf.
Je vergeet uitkering en subsidie trekken nog.quote:
Zoals hij het zelf zegt heeft hij die naam gekozen omdat het de moordenaar is van Richard Leeuwenhart, de 'kruisvaarder'.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:30 schreef retteketet het volgende:
[..]
Wat is er zo anti-Westers aan "Salaheddin"?
Geen idee of hij een uitkering ontvangt eigenlijk.. en die subsidie.. tsja.. als je ziet wat in dit land allemaal gesubsidieerd wordt onder de noemer "kunst", vind ik dat deze kunstuiting er ook nog wel bij kanquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vergeet uitkering en subsidie trekken nog.
Daar weet je helemaal niets van af.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
Geen idee of hij een uitkering ontvangt eigenlijk.. en die subsidie.. tsja.. als je ziet wat in dit land allemaal gesubsidieerd wordt onder de noemer "kunst", vind ik dat deze kunstuiting er ook nog wel bij kan
Rare naam voor een frans jongetjequote:Op zaterdag 7 april 2007 16:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zoals hij het zelf zegt heeft hij die naam gekozen omdat het de moordenaar is van Richard Leeuwenhart, de 'kruisvaarder'.
quote:
Saladdin was juist een erg ridderlijk (als in "hoffelijk") en integer mens.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zoals hij het zelf zegt heeft hij die naam gekozen omdat het de moordenaar is van Richard Leeuwenhart, de 'kruisvaarder'.
quote:Notwithstanding the differences in beliefs, the Muslim Saladin was respected by Christian lords, Richard especially. Richard once praised Saladin as a great prince, saying that he was without doubt the greatest and most powerful leader in the Islamic world(Source: Saladin - The Politics of the Holy War by Lyons & Jackson, pg 357) . Saladin in turn stated that there was not a more honorable Christian lord than Richard. After the treaty, Saladin and Richard sent each other many gifts as tokens of respect, but never met face to face.
Saladdin had dan ook niks met zijn dood te makenquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Saladdin was juist een erg ridderlijk (als in "hoffelijk") en integer mens.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |