abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48092231
Het Land Van van Salah Edin kan niet, vindt de SGP. Ze heeft dan ook kamervragen gesteld naar aanleiding van de clip die begrip zou kweken voor radicalisering. De partij vindt het bestaan van de clip genoeg reden om aanvullende subsidiecriteria bij het TAX videoclipfonds te verlangen.

Eerst terug naar de clip. Het laatste woord is daarin aan Ayaan Hirsi Ali, die haar waardering voor de rapper uitspreekt. De zin daarvoor bevat ook een duidelijke boodschap: “Wat je vooral moet doen is gebruik maken van je grondrechten, dat wil zeggen: zeggen wat je vindt.” Of en hoe een clip die aan het eind letterlijk oproept om gebruik te maken van je vrijheid van meningsuiting ongewenst is, kan Verweij niet goed uitleggen. “Ik heb ‘m niet gezien.” Dat geldt ook voor zijn fractievoorzitter Van der Vlies, erkent de medewerker. “Wij baseren ons op de uitlatingen van de maker in de pers.” Wat de clip laat zien, is echter van ondergeschikt belang, vindt hij: “Zelfs de schijn moet vermeden worden.”

“Even voor de goede orde, Het Land Van door Salah Edin is de maatschappijkritische variant op Het Land Van door Lange Frans en Baas B. Dat was volgens Edin een iets te zoetsappige rooskleurige Jip- en Janneke-uitvoering. Hij zag het anders.” Aan het woord is Arjen Davidse, van het TAX videoclipfonds. “En wij zagen een goed idee voor een clip over een relevant onderwerp, afkomstig van een interessante clipmaker en een veelbelovende artiest.”

Het gaat te ver om te zeggen dat Davidse uit was op Kamervragen, maar rouwig is hij niet met de commotie: “We realiseerden ons wel dat de clip wel eens tot discussie zou kunnen leiden. Het is een heikel onderwerp. Maar wij vinden dat niet slecht. Sterker nog, een clip is zeker ook bedoeld om de aandacht te trekken. In die zin heeft de SGP ons heel erg geholpen met het halen van de doelstellingen.”

De Kamervragen richten zich vooral op de criteria van het clipfonds, aldus Verweij: “Soms worden wetten aangescherpt als de maatschappelijke ontwikkelingen dat vereisen. Als je als kabinet de normen en waarden hoog in het vaandel houdt, moet dat ook consequenties hebben. Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat radicalisering onwenselijk is en via een subsidiefonds stimuleren dat er begrip voor wordt gekweekt.” De SGP heeft nog geen beeld van mogelijke aanvullende criteria die ze wenst om in de toekomst te voorkomen dat fondsen ongewenste uitingen stimuleren, “maar u begrijpt dat de tien geboden voor ons een goed startpunt zouden zijn.”

Kees de Koning van label TopNotch waarop Salah Edin zijn eerste album binnenkort uitbrengt, wordt niet warm of koud van de kamervragen: “Het is heel opmerkelijk dat een partij als de SGP zich hierom druk maakt.” De Koning begrijpt goed dat de clipkanalen een kijkwijzer hanteren om te voorkomen dat jonge kinderen bloot worden gesteld aan sex aan geweld. “Maar in dit geval snap ik het echt niet. Het is echt geen doe-het-zelf cursus voor de ji-had of zo. Mensen verwijten Salah dat zijn baard groeit, daar komt het op neer. Maar goed, als de SGP hem niet heeft gezien, kun je het haar ook niet echt aanrekenen he.”
pi_48092816
waarom niet het land van maas en wal?
Every war is different, every war is the same.
pi_48092902
kent ie misschien niet
pi_48093088
Tja, aan de ene kant vrijheid van meningsuiting enzo... aan de andere kant gaat een bepaalde groep weer geloven dat Nederland echt oneerlijk tegen ze is met alle gevolgen van dien.

Ff een toelichting hierop, bijvoorbeeld: Men zou als allochtoon gediscrimineerd worden bij sollicitatie gesprekken... echt bullshit natuurlijk. Geen Nederlands spreken, geen opleiding gevolgd hebben, in spijkerbroek en te laat aan komen kakken... doe gewoon je best. Ken er genoeg die zonder problemen een wereldbaan hebben gevonden
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_48093274
Ik krijg echt het idee van als die Salah het hier zo verschikkelijk vindt, wat doet hij hier dan?
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:48:01 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48093367
Dit past beter in NWS.

--> NWS
pi_48095126
is het niet irak?
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
pi_48095948
Hmm, tis dat hij geschopt is, maar het is en blijft een NWS-dump. We wachten af of het een redelijk niveau bereikt.

bron van de OP : http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/34102533
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_48098794
Ik heb de clip gezien, gewoon vrijheid van meningsuiting, alhoewel een subsidie belachelijk is voor zoiets.

En wat de inhoud van de clip betreft vind ik het nogal typisch dat de schuld weer bij een ander wordt gelegd. De verantwoordelijkheid voor je gedrag ligt op de eerste plaats bij jezelf. Een paar bijtende opmerkingen als excuus weergeven voor radicalistatie geeft wat mij betreft alleen maar aan hoe achterlijk en zwak bepaalde mensen zijn.
pi_48098826
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Hmm, tis dat hij geschopt is, maar het is en blijft een NWS-dump. We wachten af of het een redelijk niveau bereikt.

bron van de OP : http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/34102533
De TT is misschien wat onduidelijk, zo weet niemand waar het over gaat natuurlijk.
pi_48098905
Ik neem even de kop van 3voor12 over

was: Het Land Van van Salah Edin
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:44:18 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48099293
Ik heb de clip afgelopen week al gezien. Het is niet mijn muziek zelfs verre van.
Maar de clip zit best goed in elkaar met een duidelijke boodschap.
pi_48100358
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:44 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb de clip afgelopen week al gezien. Het is niet mijn muziek zelfs verre van.
Ja, de boodschap is zeker duidelijk. Nederland is een kutland en alleen handig wanneer je subisidie nodig hebt.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_48100439
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:31 schreef Overlast het volgende:

[..]

Ja, de boodschap is zeker duidelijk. Nederland is een kutland en alleen handig wanneer je subisidie nodig hebt.
Het is een antwoord op een ander plaatje :
quote:
“Even voor de goede orde, Het Land Van door Salah Edin is de maatschappijkritische variant op Het Land Van door Lange Frans en Baas B. Dat was volgens Edin een iets te zoetsappige rooskleurige Jip- en Janneke-uitvoering.
Waar Frans en Baas B. lichtelijk overdrijven in positieve zin, doet hij dat in negatieve.
  zaterdag 7 april 2007 @ 01:41:06 #15
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48100554
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:44 schreef Drugshond het volgende:
Het onderhuidse racisme komt er mooi in naar voren. Dat is echt enorm.
Zyggie.
  zaterdag 7 april 2007 @ 04:46:11 #16
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_48102271
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:41 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Het onderhuidse racisme komt er mooi in naar voren. Dat is echt enorm.
Nee dat wordt enorm overdreven en als het er al is gaat het over en weer. Laatst nog die marokkanen die dat meisje een jaar lang verkracht hadden gaven op dat ze het niet gedaan zouden hebben als ze islamitisch was. Kortom dat is voor hun een excuus. Dus racisme als het er is gaat 2 kanten op.

Persoonlijk heb ik wat tegen moslims en andere zwaar gelovigen. Toch kan ik met ze samenwerken en heb er er zelfs een paar onder mn klanten. Ik zet me net zo in voor hun als voor een ander. Je kan best wat tegen een groep hebben maar als iemand zich bewezen heeft verdwijnt dat toch gewoon.

Ik wordt alleen moet van het feit dat die mislukkelingen die zich niet willen aanpassen aan een bedrijfscultuur het constant maar afschuiven op racisme.
mai pen rai
pi_48103208
Salah Edin mag denken en zeggen wat hij van Nederland vindt, maar dat hoeft niet gesubsidieerd te worden. Het hele idee van subsidie op clips staat me al niet zo aan, maar als het ook nog eens in zo'n (anti-NL) propagandastijl gebeurd dan hoeft het van mij al helemaal niet.
pi_48103349
'Het land van bakellende' zo heej, Salah Edin is wel orgineel

Clip zit wel aardig in elkaar, maar de tekst is niet van een veel hoger niveau dan dat rijmpje van Lange Frans en Baas B.
pi_48103387
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Salah Edin mag denken en zeggen wat hij van Nederland vindt, maar dat hoeft niet gesubsidieerd te worden. Het hele idee van subsidie op clips staat me al niet zo aan, maar als het ook nog eens in zo'n (anti-NL) propagandastijl gebeurd dan hoeft het van mij al helemaal niet.
Waarom krijgt deze clip eigenlijk subsidie?
pi_48103398
Ik haat rap, maar ik vind deze clip wel goed eigenlijk.
pi_48103456
Ik vind " ... vind je het gek dat we tot rellen in Frankrijk overgaan, wij noemen dat strijden" idd niet subsidiewaardig.
pi_48107134
Ook heerlijk overdreven die clip alsof dat handjevol Marrokanen en Turken Nederland hebben opgebouwd.
pi_48107266
Wat een ongelofelijk zielig kutnummer zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:10:57 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_48107498
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:11 schreef AnnaMolly het volgende:
“En wij zagen een goed idee voor een clip over een relevant onderwerp, afkomstig van een interessante clipmaker en een veelbelovende artiest.”
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_48107502
Goh, iemand die een mening heeft. Boeiend.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_48110958
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is een antwoord op een ander plaatje :
[..]
Kijk hem eerst maar even voordat je iets erover neerplempt: het is 1 grote kankering op NL en de NLers door iemand die zich 'genoemd heeft naar de moslimstrijder die Richard Leeuwenhart doodde'

Gewoon je stereotype kut-Marokkaan die NL vervloekt maar wel zoveel mogelijk centen eruit probeert te persen. Niets nieuws onder de zon dus.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 15:37:52 #27
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48110991
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 04:46 schreef niet_links het volgende:

[..]

Nee dat wordt enorm overdreven en als het er al is gaat het over en weer. Laatst nog die marokkanen die dat meisje een jaar lang verkracht hadden gaven op dat ze het niet gedaan zouden hebben als ze islamitisch was. Kortom dat is voor hun een excuus. Dus racisme als het er is gaat 2 kanten op.

Persoonlijk heb ik wat tegen moslims en andere zwaar gelovigen. Toch kan ik met ze samenwerken en heb er er zelfs een paar onder mn klanten. Ik zet me net zo in voor hun als voor een ander. Je kan best wat tegen een groep hebben maar als iemand zich bewezen heeft verdwijnt dat toch gewoon.

Ik wordt alleen moet van het feit dat die mislukkelingen die zich niet willen aanpassen aan een bedrijfscultuur het constant maar afschuiven op racisme.
Je ziet de mensen als anders. Daar gaat het al fout.
Zyggie.
pi_48111059
Land van hypocrieten
Land van parasieten
Land dat gebouwd is op slavernij
Land wat je dwingt tot rellerij
Vind je het gek dat we rellen zoals in Frankrijk dat is strijden

Whatever kut-Marokkaantje. Vergeet niet iedere maand je uitkering op te halen he?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48111754
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:44 schreef AnnaMolly het volgende:
Ik krijg echt het idee van als die Salah het hier zo verschikkelijk vindt, wat doet hij hier dan?
Inderdaad. Als je kritiek wil leveren, dan rot je maar op!
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48111859
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:13 schreef retteketet het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je kritiek wil leveren, dan rot je maar op!
Iemand die zichzelf als Marokkaan beschouwt en het Westen haat, wat doet die hier dan nog?
pi_48111896
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Iemand die zichzelf als Marokkaan beschouwt en het Westen haat, wat doet die hier dan nog?
Wie zegt dat hij het Westen haat?
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:19:24 #32
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_48111922
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:37 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Je ziet de mensen als anders. Daar gaat het al fout.
Mensen zijn niet een homogene groep, er zijn duidelijke verschillen.
mai pen rai
pi_48111925
Mag je wat jou betreft tegenwoordig ook al niet meer je eigen identiteit bepalen? Je hebt je maar Nederlander te voelen, punkt?
pi_48111933
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:18 schreef retteketet het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij het Westen haat?
Hij zelf.

Zelfs zijn naam heeft hij daarom gekozen trouwens.
pi_48111958
Het nummer is kut, die vent rapt slecht, de tekst is ronduit slecht.
Maar de clip vond ik best aardig!
Moet daar geld voor vrijgemaakt worden door de overheid is dan de vraag.
Nou ja, zolang de overheid "Victory Boogie Woogie" een aanwinst vindt en er 80 mln voor neer wil tellen, moeten ze niet zeiken over kunst.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48111979
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:19 schreef retteketet het volgende:
Mag je wat jou betreft tegenwoordig ook al niet meer je eigen identiteit bepalen? Je hebt je maar Nederlander te voelen, punkt?
Oh jawel hoor maar deze baardaap zie ik het liefst tussen 6 planken vertrekken. Tja, dat is nu eenmaal mijn mening. En daar heeft deze gangstarapper die de muziek terugbrengt naar daar waar muziek oorspronkelijk vandaan komt: het Midden-Oosten die het zo zwaar heeft in de ghetto van Alphen aan de Rijn het toch echt zelf naar gemaakt.
pi_48111982
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zelfs zijn naam heeft hij daarom gekozen trouwens.
Misschien is-ie gewoon ontzettend fan van Koerden.
pi_48112010
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien is-ie gewoon ontzettend fan van Koerden.
Nee hoor kijk maar op zijn Myspace-account daar verteld hij het zelf.
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:29:01 #39
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48112166
wat een ongelofelijk kutnummer

maar goed.. hij doet maar wat hij niet laten kan.. dat gemiep van de sgp is niet zo triest
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:30:06 #40
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48112194
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

wonen en werken rappen?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_48112201
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee hoor kijk maar op zijn Myspace-account daar verteld hij het zelf.
Wat is er zo anti-Westers aan "Salaheddin"?
pi_48112255
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

wonen en werken rappen?
Je vergeet uitkering en subsidie trekken nog.
pi_48112266
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:30 schreef retteketet het volgende:

[..]

Wat is er zo anti-Westers aan "Salaheddin"?
Zoals hij het zelf zegt heeft hij die naam gekozen omdat het de moordenaar is van Richard Leeuwenhart, de 'kruisvaarder'.
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:33:54 #44
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48112283
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je vergeet uitkering en subsidie trekken nog.
Geen idee of hij een uitkering ontvangt eigenlijk.. en die subsidie.. tsja.. als je ziet wat in dit land allemaal gesubsidieerd wordt onder de noemer "kunst", vind ik dat deze kunstuiting er ook nog wel bij kan
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:34:53 #45
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48112303
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

Geen idee of hij een uitkering ontvangt eigenlijk.. en die subsidie.. tsja.. als je ziet wat in dit land allemaal gesubsidieerd wordt onder de noemer "kunst", vind ik dat deze kunstuiting er ook nog wel bij kan
Daar weet je helemaal niets van af.
Zyggie.
pi_48112473
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zoals hij het zelf zegt heeft hij die naam gekozen omdat het de moordenaar is van Richard Leeuwenhart, de 'kruisvaarder'.
Rare naam voor een frans jongetje
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:46:39 #47
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48112585
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:34 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Daar weet je helemaal niets van af.
waarvan?
pi_48112604
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Saladdin was juist een erg ridderlijk (als in "hoffelijk") en integer mens.
quote:
Notwithstanding the differences in beliefs, the Muslim Saladin was respected by Christian lords, Richard especially. Richard once praised Saladin as a great prince, saying that he was without doubt the greatest and most powerful leader in the Islamic world(Source: Saladin - The Politics of the Holy War by Lyons & Jackson, pg 357) . Saladin in turn stated that there was not a more honorable Christian lord than Richard. After the treaty, Saladin and Richard sent each other many gifts as tokens of respect, but never met face to face.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48112639
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Saladdin was juist een erg ridderlijk (als in "hoffelijk") en integer mens.
[..]
Saladdin had dan ook niks met zijn dood te maken
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:51:12 #50
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48112701
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:46 schreef teamlead het volgende:

[..]

waarvan?
Van kunst en de subsidiering daarvan. Vuige populist.
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')