Man man, wat een middag.
Het leek zo'n mooie dag te worden voor Tomatenboer (en andere Feyenoorders).
Lekker om 12.45 thuis weggereden, 13.20 was ik bij De Kuip, het zonnetje scheen lekker, op weg naar het vak waar ik altijd plaatsneem kwamen er nog een paar honderd boeren tegemoet lopen
Daarna lekker plaatsje in de zon gezocht, het beloofde een mooie middag te worden in de wetenschap dat Feyenoord zich vrijwel veilig zou kunnen spelen tegen Groningen wat betreft plek 5.
Wel weer triest dat er zo nodig weer een niet zo schokkend spandoek weggehaald moest worden met de tekst 'Ander bestuur, zelfde gezeik.'
De eerste helft ging nog niet eens zo heel onaardig vond ik. Beter dan tegen Willem II vond ik, en de combinatie van Wijndalum en de Guzman was bij vlagen echt een verademing. Helaas kwam het nooit echt tot een afronding, maar na de rust zou Feyenoord 'onze' kant op spelen dus dan zou het wel allemaal goedkomen dacht ik....
Totdat door één moment van gemakzucht van Bahia de 0-1 valt waarna Feyenoord werkelijk als een pudding in elkaar zakt en vervolgens overlopen wordt door het groen-witte leger, en dan mogen we nog blij zijn dat het 0-4 wordt.
Wat een stel lamballen, en ik zat me na de 60ste minuut echt op te vreten aan het gebrek aan daadkracht van de spelers maar ook aan die nietszegggende Koeman! Doe iets! Neem risico's, maar Koeman zat erbij en keer ernaar.
Ook een brevet van onvermogen, ook die wissel in de 88ste minuut van van Wijndalum ( moest dat een publiekswissel voorstellen)?
Dan vinden ze het raar dat supporters geen vernederingen en ellende meer kunnen verdragen.
Wat dat betreft vond ik die actie met het zingen van de kampioensliedjes erg geslaagd, hoe cynisch, al deed het me wel pijn.
Overigens vond ik het raar dat het 'Koeman rot op' werd overstemd door gefluit. Wat zijn dat voor supporters? Hebben die zich teveel laten aanpraten dat Koeman er niks aan kan doen, omdat 'plek 5 het hoogst haalbare is' en omdat 'de spelers niet functioneren doordat het publiek zo kritisch is' ofzo?
Mocht dat al zo zijn dan blijft het punt staan dat Koeman de spelers schijnbaar niet weet te motiveren of niet beter weet te maken, en sowieso dat hij niet de juiste 11 spelers weet op te stellen elk weekend.
Na de wedstrijd dacht ik naar mijn auto te kunnen lopen maar niemand mocht er langs van die gefrustreerde ME-josti's, en iedereen die wat wilde vragen werd al meteen met een knuppel dreigend in de aanslag benaderd.
Volgend jaar zal het wel gedaan zijn met die vrij vervoer regeling voor Fc Groningen lijkt me
Iedere wedstrijd denk ik dat het niet slechter kan, en ik wordt iedere keer toch weer verrast (is ook een kwaliteit trouwens), ik zou haast spijt krijgen van mijn aanvraag voor een gouden scc volgend jaar, als deze lijn zich voortzet zijn we nog in staat om over enkele jaren te strijden tegen degradatie!
[ Bericht 15% gewijzigd door Tomatenboer op 08-04-2007 22:38:55 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith