abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48079212
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat wordt dan een spelletje tussen hen en de KLM. Jij staat buiten hun connectie met KLM.

Jij boekt bij de reisorganisatie. Hun boeken bij KLM. Hun moeten het dus oplossen.
De vraag is ook in hoeverre ze verplicht zijn om iets te regelen. Ze bieden iets gratis aan waar wij niet op in (kunnen) gaan.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:21:54 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48079535
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:11 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

De vraag is ook in hoeverre ze verplicht zijn om iets te regelen. Ze bieden iets gratis aan waar wij niet op in (kunnen) gaan.
je hebt een overeenkomst. Hun kunnen niet leveren wat is overeengekomen. Hun moeten je iets bieden dat jou past (kwa tijd en werk e.d.). het is niet zo dat hun je iets door de strot kunnen douwen terwijl je eigenlijk moet werken. Als zij niet met een (in jouw ogen) goede oplossing komen kun je kosteloos annuleren bij het reisbureau.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48079695
Annuleren is natuurlijk niet onze bedoeling. We hebben al jaren het plan om naar Amerika te gaan en nu kan het financieel. We willen alleen wel kijken of het bijbetalen rechtmatig is, aangezien we daar zelf sterk over twijfelen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:45:35 #29
65960 sanger
pi_48080191
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:27 schreef Mgolovic het volgende:
Annuleren is natuurlijk niet onze bedoeling. We hebben al jaren het plan om naar Amerika te gaan en nu kan het financieel. We willen alleen wel kijken of het bijbetalen rechtmatig is, aangezien we daar zelf sterk over twijfelen.
Er zijn toch meerdere reisbureuas
pi_48080314
Klopt, maar de bedoeling is niet om weer van voor af aan te beginnen met uitzoeken en plannen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:54:02 #31
65960 sanger
pi_48080419
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:49 schreef Mgolovic het volgende:
Klopt, maar de bedoeling is niet om weer van voor af aan te beginnen met uitzoeken en plannen.
Kun je niet exact hetzelfde boeken dan bij een ander reisbureau? Meestal kan dat namelijk wel.
pi_48080509
Volgens mij heb ik bij ANVR gezien dat we binnen 3 dagen het aanbod moeten accepteren of weigeren. Weigeren we, hebben we niks meer. Aangezien we gisteren gebeld werden hebben we nog maar 1 dag om ergens anders te kijken/boeken. Zo'n reis boek ik liever niet in een dag.
pi_48080728
Mwoah, annuleren en opnieuw boeken lijkt mij ook niet echt de oplossing, dat is echt met een kanon op een mug schieten.

Ik zou, met de ANVR voorwaarden in je hand, nog eens met het reisbureau gaan praten.
pi_48080782
gewoon je baas de situatie uitleggen? Lijkt me niet zoon probleem?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  Moderator vrijdag 6 april 2007 @ 15:41:16 #35
45833 crew  Fogel
pi_48081584
Zet anders je exacte route een hier neer: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
Daar zitten een paar lui die graag dat soort dingen uitpluizen.

Maar nogmaals, bel de KLM of te verificeren dat die vlucht inderdaad geannuleerd is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zaterdag 7 april 2007 @ 11:08:01 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48104410
Volgens mij is het heel simpel, want er zijn voor jullie maar twee opties:
1. die 100 euro pp bijbetalen
2. de reis kostenloos annuleren

Daar moet je toch met een uurtje wikken en wegen uit kunnen komen.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_48219677
Ik had vandaag ongeveer hetzelfde...gister geboekt, kreeg ik vandaag telefoon dat ze voor die prijs niet meer vliegen en dat kwam door een systeemupdate van de vluchten, er kon onder geen situatie een uitzondering gemaakt worden. Dat komt dus neer op dat het 40 euro duurder uitpakt. Ik vind het eigenlijk nogal raar omdat je een verbinding sluit voor die prijs die ze aanbieden, maargoed, ik moet op die data vliegen, ook vanwege mede reizigers, dus heb ik maar ja gezegd... ik had ook geen annuleringsverzekering genomen, vanwege dat ik sowieso ga maar ik weet nou niet of ik dit kosteloos had kunnen annuleren.
pi_48237541
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:12 schreef Fiama het volgende:
Ik had vandaag ongeveer hetzelfde...gister geboekt, kreeg ik vandaag telefoon dat ze voor die prijs niet meer vliegen en dat kwam door een systeemupdate van de vluchten, er kon onder geen situatie een uitzondering gemaakt worden. Dat komt dus neer op dat het 40 euro duurder uitpakt. Ik vind het eigenlijk nogal raar omdat je een verbinding sluit voor die prijs die ze aanbieden, maargoed, ik moet op die data vliegen, ook vanwege mede reizigers, dus heb ik maar ja gezegd... ik had ook geen annuleringsverzekering genomen, vanwege dat ik sowieso ga maar ik weet nou niet of ik dit kosteloos had kunnen annuleren.
Met die reden erbij is het totaal onaanvaardbaar

Als je betaalt hebt op of een prijs hebt afgesproken en er op dat moment een reservering is gemaakt tegen een redelijk prijs, dan mag er later niet meer bijkomen anders dan onverwachte heffingen als belastingen. Als zij opgeven dat hun systeem niet deugde, dan moeten ze de schade maar verhalen op de software fabrikant, niet op de reiziger.

Opbellen en geld terugeisen dus. En anders verder laten onderzoeken of even bellen met Kassa, radar of de Consumentenbond (ermee dreigen helpt vaak ook)
  woensdag 11 april 2007 @ 23:33:48 #39
167723 sanni
Acima de seu
pi_48238936
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zoals ik de text van de EU interpreteer, heb je recht op het onderstreepte en bold:

Drastische vermindering van instapweigering.

Door de nieuwe verordening zal de frequentie van instapweigering tegen de wil van de passagier drastisch verminderen, door een combinatie van twee maatregelen.

* Ten eerste worden luchtvaartmaatschappijen, wanneer zij verwachten dat zij passagiers moeten weigeren, en vóór ze iets anders doen, verplicht vrijwilligers te vragen hun zitplaats op te geven in ruil voor voordelen; met andere woorden ze moeten trachten tot een overeenkomst te komen met passagiers die er belang bij hebben hun zitplaats op te geven. Alleen als er zich onvoldoende vrijwilligers melden, mogen zij passagiers die aan boord komen, tegen hun wil de instap weigeren.

* Ten tweede moeten luchtvaartmaatschappijen of toeroperators die toch de instap weigeren aan passagiers, schadevergoeding betalen op een dissuasief niveau:

o ¤ 250 voor vluchten van minder dan 1500 km

o ¤ 400 voor intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor andere vluchten 1500 en 3500 km

o ¤ 600 voor alle andere vluchten.

Dit is een sterke stimulans om het vrijwillig afstaan van een stoel voor passagiers aantrekkelijk te maken en een krachtig afschrikmiddel tegen instap- weigering.

Bovenop deze financiële schadevergoeding zullen passagiers die de instap wordt geweigerd, de volgende rechten blijven genieten:

* de keuze tussen terugbetaling van hun ticket en een andere vlucht, en

* maaltijden, drank en hotelaccommodatie.

Het ongemak van annuleringen zoveel mogelijk beperken.

Wanneer luchtvaartmaatschappijen of toeroperators op eigen verantwoordelijkheid vluchten annuleren, hebben passagiers recht op schadevergoeding tegen de koers die is vastgesteld voor instapweigering, tenzij zij:

* twee weken vóór de geplande vertrektijd zijn geïnformeerd
, of

* te zijner tijd zijn geïnformeerd en hun route is verlegd naar een tijdstip dat zeer dicht bij dat van hun oorspronkelijke vlucht ligt.

Bovendien krijgen de passagiers, bij annulering, drie andere rechten:

* maaltijden en verfrissingen/drank, en

* hotelaccommodatie, wanneer een passagier door een vertraging verplicht is te overnachten, en

* terugbetaling, wanneer een passagier door een vertraging ten minste vijf uur wordt opgehouden.

Je bent minimaal twee weken vantevoren gewaarschuwd (neem ik aan), en dus vervalt het recht op compensatie, maar dat neemt niet weg dat je toch recht hebt op de terugbetaling van je ticket of een andere vlucht, en uit het stuk van de pakketreizen, staat er dat het zonder extra kosten moet.
M.a.w. sui the bastards als ze moeilijk doen,want kosten doorberekenen aan passagiers zijn vliegtuigmaatschappijen erg goed in. Kwaliteit leveren minder.
pi_48239040
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Met die reden erbij is het totaal onaanvaardbaar

Als je betaalt hebt op of een prijs hebt afgesproken en er op dat moment een reservering is gemaakt tegen een redelijk prijs, dan mag er later niet meer bijkomen anders dan onverwachte heffingen als belastingen. Als zij opgeven dat hun systeem niet deugde, dan moeten ze de schade maar verhalen op de software fabrikant, niet op de reiziger.

Opbellen en geld terugeisen dus. En anders verder laten onderzoeken of even bellen met Kassa, radar of de Consumentenbond (ermee dreigen helpt vaak ook)
hmm oke. Ik heb dus via vliegtarieven.nl geboekt, en zij waren ook diegene die mij opbelden. Ze zeiden dus dat ze mijn reservering wel binnen hadden gekregen maar ze deze niet door konden geven aan Air Canada (de maatschappij waarmee ik vlieg) omdat zij hun systeem hadden geupdate met nieuwe vluchtinformatie. Kort daarvoor had ik nog op de site gekeken voor een vriend voor dezelfde reis en er kwam een prijs uit die dus 35-40 euro duurder was dan die dag ervoor, ik wist dus al wel dat de prijzen omhoog waren gegaan. Ze vermelden ook in het telefoongesprek dat Air Canada onder geen enkele situatie een uitzondering maakt op hun regels, maar ik vraag me nou af wat hun regels zijn.

Vliegtarieven.nl zei dat zij er ook niets aan konden doen en dat het aan Air Canada ligt...maargoed ik kan inderdaad 1 van die instanties bellen waar je het over hebt. Ik heb nu al ja gezegd (vanwege het toch wel willen regelen anders wordt het nog duurder) en de reservering wordt doorgevoerd als ze het restant bedrag hebben (wat waarschijnlijk morgen is), dan kan ik het ook niet meer annuleren, iets wat ik ook niet wil overigens.
pi_48332337
Is het geen optie om gewoon een extra dagje vrij te nemen? En zo niet, zo erg is het toch niet om meteen weer te gaan werken? Dan ben je gewoon een keer moe op je werk, dat overleef je vast wel.

Edit: in het vervolg zal ik eerst het topic helemaal doorlezen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')