abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48065237
Hier maar verder met de aftermath van het Shins concert van vanavond. En al uw ander geleuter over Albuquerque's finest natuurlijk.

Laatste berichten uit deel 1:
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:50 schreef Svyatagor het volgende:
Tof, beetje kort en soms wat weinig enthousiasme, maar reuzestrak. Goeie band.
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:33 schreef thijsdetweede het volgende:
^^ Dat. Maar ik hou er een beetje katterig gevoel aan over dat hoge tempo en die gitaarmuur bij tijd en wijle het gevoel uit de songs haalde. Er had zoveel meer in gezeten.
Hoogtepunten: A Comet Appears en Know Your Onion.
pi_48065615
Prima concert.

Maaaaarr: een [gruwel]mondharmonica[/gruwel] in Caring is creepy...
pi_48065637
Ja, het was fantastisch. Blij wat betreft de gitaarmuur, het is rock n roll verdomme. Nadeel is dan wel Paradiso, maar goed. Het geluid was niet storend verder.
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:03:15 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48065879
Prima concert hoor, weinig op aan te merken. Heb me er prima vermaakt!

Niet in het minst omdat ik 4 uur voor aanvang nog niet eens wist dat ik er heen zou gaan.
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:04:29 #5
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48065918
Het mooiste was als de gitaarmuur even ging liggen, bijvoorbeeld tijdens Caring is Creepy, waar de mondharmonica weinig toevoeging had, en bij het begin van het openingsnummer. Toen had ik even het idee dat het een bijkans mythische avond ging worden, dat viel uiteindelijk wel mee. Australia viel ook tegen trouwens.
Saint Simon
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_48066043
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:04 schreef Rasing het volgende:

Saint Simon
yeah..we're signed
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:20:52 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48066435
Ik had ook wel wat kippevel bij de openingsnoten van New Slang.
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:35:12 #8
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_48066767
Ik vond het erg tof. Ook de breekbare nummers bleven moeiteloos overeind. De zangeres van Viva Voce was een plezierige aanvulling. Ik heb me prima vermaakt en zag ook bijna alleen maar blije gezichten om me heen na afloop
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:53:19 #9
135197 Teije
hypebeast
pi_48067156
tvp natuurlijk
  vrijdag 6 april 2007 @ 07:49:17 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_48068491
New Slang was wel veel te langzaam. Dat heb ik op Youtube ook wel eens gezien; alle vaart is eruit gehaald. Ben benieuwd of dat expres is.

A comet appears was inderdaad een hoogtepuntje. Jammer dat de mensen om me heen dat niet zo zagen en er op vol volume dwars doorheen leuterden.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_48070228
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:35 schreef Brahimov het volgende:
Ik vond het erg tof. Ook de breekbare nummers bleven moeiteloos overeind. De zangeres van Viva Voce was een plezierige aanvulling. Ik heb me prima vermaakt en zag ook bijna alleen maar blije gezichten om me heen na afloop
Ik was een van die blije gezichten. Heb me erg goed vermaakt, vond het geluid prima in orde en de set erg leuk.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_48070328
The Shins. Een erg coole band. Vind Wincing The Night Away erg tof (vooral het afsluitende nummer), maar Chutes Too Narrow het beste denk. Al blijft Oh, Inverted World natuurlijk ook dope door Caring Is Creepy.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:55:21 #13
41051 Rasing
pi_48074563
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 07:49 schreef Svyatagor het volgende:
New Slang was wel veel te langzaam. Dat heb ik op Youtube ook wel eens gezien; alle vaart is eruit gehaald. Ben benieuwd of dat expres is.
Eensch. Jammer is dat, op de plaat was t een prachtig nummer.

'Godspeed all the bakers at dawn
May they all cut their thumbs
and bleed into their buns
till they melt away'

Het eerste nr van de toegift, was dat een cover van Pink Floyd?
pi_48074677
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:55 schreef Rasing het volgende:

[..]

Eensch. Jammer is dat, op de plaat was t een prachtig nummer.

'Godspeed all the bakers at dawn
May they all cut their thumbs
and bleed into their buns
till they melt away'

yep, Breathe. De andere cover was van de Modern Lovers.
pi_48076213
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:55 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ja. Had niet gehoeven, voor mij. Maar ik ben dan ook geen PF liefhebber.
pi_48079692
De filmpjes:

Pam/Phantom Limb
http://www.youtube.com/watch?v=fIxxGbTtSFI

Girl Inform Me
http://www.youtube.com/watch?v=qPHffSPN4N4

New Slang
http://www.youtube.com/watch?v=MDjD42M2jvU

Turn a Square
http://www.youtube.com/watch?v=w4nli-cJTAU

Turn On Me
http://www.youtube.com/watch?v=qmIRWHfuLdk

Someone I Care About (Modern Lovers Cover)
http://www.youtube.com/watch?v=s1DY1DOTfU4

So Says I
http://www.youtube.com/watch?v=IyJttbLFSqA

Vond de zang behoorlijk zacht staan. Tijdens het vp was ook al de zangeres amper te verstaan.
Voor de rest een toppertje.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jill-RMC op 06-04-2007 15:45:10 ]
pi_48080238
Ik heb me gisteren ook zeer goed vermaakt . Zeer fijn concert, en de eerste keer in Paradiso is mij goed bevallen .
pi_48086474
Toch nog een kaartje weten te krijgen. Prima vermaakt. Weet iemand de hele setlist?
pi_48086648
Sleeping Lessons; Australia; Pam Berry; Phantom Limb; Kissing The Lipless; Mine’s Not A High Horse; Girl Inform Me; New Slang; Saint Simon; Girl Sailor; Turn A Square; Gone For Good; A Comet Appears; Turn On Me; Know Your Onion!; Breathe (Pink Floyd); Caring is Creepy; Someone I Care About (Modern Lovers); So Says I
pi_48091104
Eerste x in paradiso voor mij! Vond het fantastisch, stond bijna vooraan en heb erg genoten

Hoogtepunten: A comet appears en Saint simon
Tegenvaller: Turn on me... Had meer in gezeten.
pi_48091245
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:27 schreef Jill-RMC het volgende:
De filmpjes:

Pam/Phantom Limb
http://www.youtube.com/watch?v=fIxxGbTtSFI

Girl Inform Me
http://www.youtube.com/watch?v=qPHffSPN4N4

New Slang
http://www.youtube.com/watch?v=MDjD42M2jvU

Turn a Square
http://www.youtube.com/watch?v=w4nli-cJTAU

Turn On Me
http://www.youtube.com/watch?v=qmIRWHfuLdk

Someone I Care About (Modern Lovers Cover)
http://www.youtube.com/watch?v=s1DY1DOTfU4

So Says I
http://www.youtube.com/watch?v=IyJttbLFSqA

Vond de zang behoorlijk zacht staan. Tijdens het vp was ook al de zangeres amper te verstaan.
Voor de rest een toppertje.
Ik stond echt ergens 2 meter links van jou Ik had een zwarte longsleeve en een rood tshirt.

Dit stond trouwens vannochtend in de metro:

[ Bericht 13% gewijzigd door Ace1 op 06-04-2007 21:00:55 ]
pi_48092474
Ik meende James Mercer gister ook al zoiets horen zeggen, dat ze van de zomer terug zouden zijn.... volgens mij is dat bijna een Lowlands garantie toch?

Bijzondere recensie van Hester Carvalho in het NRC trouwens. In de trant van "Ik heb de Shins nooit begrepen, maar allemaal andere mensen wel, die vonden het concert allemaal wel fantastisch, dus zal het wel goed zijn geweest en ligt het aan mij dat ik het niet snap"
pi_48092728
"Nee, want liefhebbers van indiemuziek zijn zo ongeveer de enigen die nog albums kopen. Net als anderen downloaden ze de muziek eerst, maar als ze die echt leuk vinden, kopen ze het album"

En zo hoort het ook
pi_48094466
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:19 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik meende James Mercer gister ook al zoiets horen zeggen, dat ze van de zomer terug zouden zijn.... volgens mij is dat bijna een Lowlands garantie toch?

Bijzondere recensie van Hester Carvalho in het NRC trouwens. In de trant van "Ik heb de Shins nooit begrepen, maar allemaal andere mensen wel, die vonden het concert allemaal wel fantastisch, dus zal het wel goed zijn geweest en ligt het aan mij dat ik het niet snap"
Das zelfkennis idd

Ik vond 't geluid niet helemaal lekker afgesteld vooraan, en sommige nr's gingen wel heeeel snel live, waardoor de melodie af en toe een beetje in t water viel. Maar toch: goed concert Australia
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:48:13 #25
169853 dreamaniac
Hail to the Peanut!
pi_48095444
Het was een fijn concert, heb genoten.

Erg fijn om te horen dat ze in augustus in Europa zijn.
Ik hoop op Lowlands! Het was vorig jaar best balen, toen bleek dat ze toch niet kwamen.
pi_48100180
Hester Carvalho begrijpt wel meer niet over het algemeen. Zeg ik niet uit jaloezie of zo, ik ken m'n plaats. Ze heeft me toch al te veel fouten gemaakt.
pi_48102106
Ben blij dat ik twee maanden geleden met een kater op een zaterdagochtend in de rij ben gaan staan. Wat ontzettend vet om ze live te zien! Een show was het inderdaad niet echt, maar ik kreeg er soms bijna kippenvel van!

Dit is btw de recensie van Carvalho in het NRC gisteren:
quote:
Publiek helemaal weg van The Shins

Concert: The Shins. Gehoord: 5/4 Paradiso, Amsterdam.

Door Hester Carvalho The Shins begrijp ik niet. Of beter gezegd, hun aanhang begrijp ik niet. Ik hoor niet meer dan goed gemaakte gitaarliedjes met een indie- randje. Mooi wisselend tussen lieftallig en licht wrang; met ijle keyboardaccenten en een zanger die in verschillende registers raad weet – inderdaad.
Maar dan de fans. Het optreden van The Shins in Paradiso, gisteravond, was in drie uur uitverkocht.
Hun cd’s, hoewel uitgebracht door de kleine platenmaatschappij SubPop (ooit van Nirvana), zijn kassuccessen. De zegetocht voor de band uit Albuquerque, New Mexico, begon met de derde cd Shutes Too Narrow, in 2003.
De opvolger, het begin dit jaar verschenen Wincing The Night Away, haalde in de eerste week de beste verkoopcijfers voor SubPop ooit.

De sfeer in Paradiso was verwachtingsvol.
Hier viel wellicht iets te ontdekken over de attractie van de groep. De samenstelling van het publiek gaf geen aanknopingspunt, dat was een dwarsdoorsnee van de witte goed opgeleide bevolking: van studentikoos tot 60+. „Zo prachtig melanchol i s ch ”, omschreef een zelfverklaarde vrouwelijke fan de muziek. „Geniale popmuziek”, zei een man. „Zo muzikaal, hoe die gitaarakkoorden tegen de zanglijnen ingaan”, omschreef een ander.
En toen begon het. Vijf mannen namen hun plaatsen in, gorden gitaren om en namen drumstokken ter hand. Ze begonnen met de drie eerste nummers van hun laatste cd. Voor sommige liedjes kwamde zangeres van het voorprogramma, Viva Voce, erbij om Emmylou Harris- achtige achtergrondzang te leveren.
De verlichting was summier, afwisselend blauw en goud.
De vijf Shins zien er uit als leraren.
Ze blijven op hun plaatsen staan, en hippen een beetje op de maat. Zanger James Mercer heeft een zorgelijke uitdrukking. Dat heeft vast te maken met zijn zanglijnen die vaak klinken alsof hij tegen een stroom van gitaarriffs inzwemt. „Gevoelig, die hoge zang”, zegt iemand naast me.
Toegegeven, de ‘sound’ is mooi afgewogen, met hier en daar de Beach Boys-echo, en wat sluimerend bombast van keyboards. Het geluid was ook prima, niet te hard, en alles goed te onderscheiden. De live-versies van de liedjes zijn, zoals het hoort, pittiger dan op cd.

Ik sta erbij en kijk ernaar.
Het was grandioos, zeggen de fans na afloop. Die zang, die melodieën – dat zijn niet zomaar melodieën!
Zoveel ingenieuzer dan bij andere bands! Teleurgesteld ga ik naar huis, als de enige hond die de hoge frequenties niet kan horen.
pi_48102113
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hester Carvalho begrijpt wel meer niet over het algemeen. Zeg ik niet uit jaloezie of zo, ik ken m'n plaats. Ze heeft me toch al te veel fouten gemaakt.
Mwah, ze begrijpt minstens zo veel als Jan Volaard, Gijsbert Kramer of Menno Pot. Maar die zouden dit soort gaten in smaak never nooit zo onder woorden brengen.
pi_48105018
En weer een topic dat uiteindelijk een deel 2 haalt. Je moet soms even geduld hebben, maar dan komt er ook wat!!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:51:45 #30
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48105451
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:35 schreef methodmich het volgende:
En weer een topic dat uiteindelijk een deel 2 haalt. Je moet soms even geduld hebben, maar dan komt er ook wat!!
Ben jij niet meer bij het concert geweest, mich?
pi_48105913
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:51 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ben jij niet meer bij het concert geweest, mich?
Nee, is doordeweeks sowieso altijd zo goed als onmogelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_48106471
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 03:56 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Mwah, ze begrijpt minstens zo veel als Jan Volaard, Gijsbert Kramer of Menno Pot. Maar die zouden dit soort gaten in smaak never nooit zo onder woorden brengen.
Ja, misschien. Ik zou hetzelfde waarschijnlijk hebben bij Belle & Sebastian. Dáár snap ik nou weer niks van. Maar moet je dat hard op zeggen?
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:44:14 #33
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_48106841
Hier ben ik het dan wel weer helemaal mee eens:
quote:
Bij The Shins denk je te vaak: doe mij de plaat maar

Muziek Menno Pot

amsterdam - Als ooit, over enkele decennia, een compilatie wordt samengesteld van de mooiste popliedjes uit de beginjaren van de 21ste eeuw, zal er beslist een prominent plekje worden ingeruimd voor The Shins uit Oregon, de groep van de ietwat zonderlinge James Mercer, een frontman met een hoge zangstem en de bedenker van teksten als bizarre, soms koortsige dromen.

Maar wat als er maar één Shins-song op die compilatie mag staan? Welke kiezen we dan? Het uitverkochte optreden van donderdag, in het Amsterdamse Paradiso, maakte maar weer eens duidelijk wat een onmogelijke klus dat zou zijn.

De drie albums die The Shins tot nu toe uitbrachten, bevatten talloze juweeltjes. Vooral het middelste, Chutes Too Narrow (2003), staat er van begin tot eind vol mee. En op het jongste album Wincing The Night Away staat de recente single Phantom Limb, een van de mooiste Mercer-composities.

Verwacht van James Mercer niet de coole poses, branie of gespeelde nonchalance van een rock-frontman. Hij zou er zijn liedjes mee tekort doen, en dus speelt en zingt hij ze stuk voor stuk met een haast neurotisch aandoende concentratie. Vermoedelijk is hij een veeleisende bandleider, verlangt hij het maximale van de vier nogal alledaagse muzikanten die hem flankeren.

En toch wringt er iets bij The Shins. Dat de groep wat gewoontjes oogt en het niet van zijn uitstraling op het podium moet hebben, is op zichzelf niet onoverkomelijk. Ernstiger is het dat de band er maar heel zelden in slaagt de songs live van een extra dimensie te voorzien. Simpel gezegd denk je te vaak: doe mij de plaat maar.

Dat was voortdurend het geval tijdens het eerste kwartier van het optreden: een vrijwel exacte uitvoering van het openingskwartier van Wincing The Night Away. Moet gezegd: het holle zaalgeluid van Paradiso hielp niet mee, maar de eetlepel extra urgentie of overtuigingskracht die je van een livevertolking verwacht, ontbrak voelbaar.

Pas na een minuut of twintig, in Saint Simon (van Chutes Too Narrow), had je voor het eerst het gevoel dat het bandgeluid van The Shins verder reikte dan de voorste rijen.

Er waren wel meer sterke, sprankelende momenten tijdens het concert, maar het probleem blééf, tot in de toegift. Die Pink Floyd-cover Breathe was verrassend en het hitje So Says I was zo pittig als je hoopte, maar je vraagt je toch af wat Mercer zélf mooier en spannender vond aan die wat eendimensionale, akoestische vertolking van Caring Is Creepy, in vergelijking met de albumversie uit 2001. Als zo’n subliem, gelaagd liedje op het podium ineens zo alledaags klinkt, dan is er toch echt iets mis.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_48107933
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, misschien. Ik zou hetzelfde waarschijnlijk hebben bij Belle & Sebastian. Dáár snap ik nou weer niks van. Maar moet je dat hard op zeggen?
Wel als je van je baas iets zinnigs moet vertellen over zo'n avond. Verder kan ik me het ook wel weer in de mening van Menno Pot vinden. Hoewel ik Sleeping Lessons een geweldige opener vond, ook in uitvoering.
pi_48117066
Die Hester was vast ongesteld ofzo, lompe recensie. Blijf dan thuis.

Ik wist niet dat de akoestiek van Paradiso zo matig was. Waar ligt dat aan? Vind het een prachtige zaal overigens, heb het donderdag eens van de bovenste ring bekeken naast het podium, zegmaar. Wel een apart perspectief en een mooi zicht op de volle zaal. Saint Simon was mijn favoriet evenals de Pink Floyd cover. Wbt New Slang geef ik de voorkeur aan de liveversie, kippevel.
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:26:30 #36
41051 Rasing
pi_48118441
Net zoals Menno Pot had ik bij veel nummers de gedachte 'goh ja, wat is dat inderdaad een mooi nummer', terwijl ik daarbij de CD-versie in mijn hoofd hoorde.
pi_48134528
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:50 schreef savelkoul het volgende:
Die Hester was vast ongesteld ofzo, lompe recensie. Blijf dan thuis.

Ik wist niet dat de akoestiek van Paradiso zo matig was. Waar ligt dat aan? Vind het een prachtige zaal overigens, heb het donderdag eens van de bovenste ring bekeken naast het podium, zegmaar. Wel een apart perspectief en een mooi zicht op de volle zaal. Saint Simon was mijn favoriet evenals de Pink Floyd cover. Wbt New Slang geef ik de voorkeur aan de liveversie, kippevel.
Paradiso is nooit gebouwd om te dienen als muziekcentrum. Daarom zijn de nieuwe zalen ook veel beter. Toch is het goed te doen als dit soort zalen vol zijn.
pi_48139728
Staat tegenover dat Paradiso 10x meer sfeer heeft dan, zeg, het Paard. En dat de vorige keer bij de Decemberists het geluid wel superhelder was, dus het kan wel.
pi_48141780
Hallo.
pi_48179274
Ik heb wel bands beter zien en horen presteren, wat niet wegneemt dat ik enorm heb staan genieten
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
pi_48181343
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:33 schreef superbam het volgende:
Ik heb wel bands beter zien en horen presteren, wat niet wegneemt dat ik enorm heb staan genieten
Ja precies. Ik vond het een fijne show, niet de beste die ik ooit gezien heb, maar het was een buitengewoon leuke avond
pi_48182227
alleen dat voorprogramma....

dachten die lui soms dat muziek mooier klinkt als het pijn doet aan je oren?
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:05:49 #43
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48182653
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:54 schreef superbam het volgende:
alleen dat voorprogramma....

dachten die lui soms dat muziek mooier klinkt als het pijn doet aan je oren?
Was niks mis met Viva Voce, hoor. Of stond je soms recht voor de geluidsinstallatie of zo?
pi_48183631
euh nee, bij de bar achterin de zaal

er was ook nix mis met de band zelf... sterker nog, ik vond de drummer uitermate vriendelijk,
je kon hem alles vragen
pi_48183859
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:34 schreef superbam het volgende:
euh nee, bij de bar achterin de zaal
Daar stond ik tijdens Viva Voce ook. Nergens last van gehad
pi_48184144
ik zal wel te oud worden....

hoewel ik nog een behoorlijk klein kereltje sprak, in een rode sweater, die de hele tijd met zijn hand tegen zijn oor liep
dus ik was zeker niet de enige
pi_48186520
De drum stond erg hard...te hard. Als je vooraan stond stond voelde je gewoon je broek helemaal shaken.
pi_48186699
Achterin was het geluid zeker niet te hard. Bij het mengpaneel hangt er immers ook een decibelmeter, die meestal rond de 102 of zo aangeeft.
pi_48274897
Kijk eens aan wat er nu weer op 3voor12 staat:
http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/34188462

Blijkt gewoon weer eens een keer dat ik te ver vooraan stond.... op de band is niks te merken van een gitaarmuur of onverstaanbare zang. Zelfs de achtergrond koortjes komen over.
pi_48283443
dat idee had ik in de zaal ook, vanaf 't balkon klonk het allemaal prima in orde.
pi_48297818
leuke link!
pi_48318532
Ik ben op dit moment helemaal verlieft op "gone for good"
pi_48384231
De nieuwe plaat begint me steeds meer te bekoren, echt heel fijn!
  maandag 16 april 2007 @ 16:11:47 #54
135197 Teije
hypebeast
pi_48384325
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:08 schreef Imaginary_Friend het volgende:
De nieuwe plaat begint me steeds meer te bekoren, echt heel fijn!
Elke keer dat je hem luistert wordt hij beter eerst paar keer vond ik hem niks.
pi_48384526
Australia als single

http://www.youtube.com/watch?v=9FkAz4stErM
Die clip is echt weer flink fout
pi_48385484
Briljante clip. Zouden ze ook gelieerd zijn aan het tuinkabouter bevrijdingsfront?
pi_50866229
Dit jaar op Lowlands te bewonderen, eindelijk
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_50866854
Is dat 100% zeker? Want ik zie het niet op de LL site.
pi_50866970
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:27 schreef BloodyLotte het volgende:
Is dat 100% zeker? Want ik zie het niet op de LL site.
Jep, ze staan bevestigd op de nieuwe LL flyer.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_50867254
Ooooh, die zijn zo kek live.
pi_50867298
Ja nu zie ik het ook op de site. Dat was gisternacht nog niet.
pi_50871578
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:09 schreef HPayne het volgende:
Dit jaar op Lowlands te bewonderen, eindelijk
Moet ik met het schaamrood op de kaken nu toch toegeven dat dit de eerste keer wordt dat ik ze ga zien. Heb de debuutplaat helemaal grijs gedraaid

The Shins
pi_51334957
En nu worden ze opeens op TMF gedraaid, en gisteren hoorde ik ze ook in de H&M. Waar gaat het heen?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:51:24 #64
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_51335750
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:31 schreef HPayne het volgende:

[..]

Jep, ze staan bevestigd op de nieuwe LL flyer.
Dat was vorig jaar ook het geval, maar toen kwamen ze uiteindelijk ook niet.
Hopen dat ze dit keer niet weer afzeggen.
pi_51336548
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:29 schreef stoofstraat het volgende:
En nu worden ze opeens op TMF gedraaid, en gisteren hoorde ik ze ook in de H&M. Waar gaat het heen?
pi_51337010
In de Albert Heijn waar ik werk komt Phantom Limb ook regelmatig voorbij! Ik dacht echt zo van heuj! hoe vet is dat.
'That guy killed me, He killed me with a sword. How weird is that?'
pi_51338067
Kijk ernaar uit om ze te zien op Lowlands

Een nichtje van me uit Nieuw-Zeeland die nu hier is zei dat ze eerst twijfelde om naar Lowlands te gaan, maar dat nu de Shins bevestigd zijn ze wel móét komen
  donderdag 12 juli 2007 @ 00:02:29 #69
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_51380868
Vind het toffe muziek...
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:45:38 #70
41051 Rasing
pi_51391238
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Oh nee, ze worden commercieeeeel!
pi_51393923
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:45 schreef Rasing het volgende:

[..]

Oh nee, ze worden commercieeeeel!
Nee, ze zijn commercieel. Anders zouden ze geen muziek uitbrengen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 augustus 2007 @ 23:26:02 #72
862 Arcee
Look closer
pi_52515409
Net te zien op Nederland 3 bij Lowlands.

Helaas maar een heel klein stukje gezien. Maar even op zoek naar 't hele optreden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52515542
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:29 schreef stoofstraat het volgende:
Als ze leuke muziek blijven maakt het me niets uit
pi_52529912
Gezien op Lowlands, hélemaal vooraan!
pi_52532674
Ik bijna helemaal vooraan
Echt waar!
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:56:01 #76
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_52534263
gezien op pukkelpop. In het midden.

Ze klinken zeer degelijk live. Gelukkig veel van de eerste plaat gespeeld.
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:03:30 #77
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52534431
Gezien op LL, gehoord ook nog. Leuk optreden
pi_52554100
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:56 schreef DistantDreamer het volgende:
Ik bijna helemaal vooraan
Ik stond helemaal in het midden, met 1 klein meisje voor me, echt super plek!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:07:35 #79
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52555524
Wederom een degelijk concert, wederom kippevel bij New Slang.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:28:27 #80
41051 Rasing
pi_52559791
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:07 schreef Grobbel het volgende:
Wederom een degelijk concert, wederom kippevel bij New Slang.
Hela, die speelden ze op Pukkelpop niet. Wel 3 kwartier kippenvel, zo veel beter dan in Paradiso.
  dinsdag 29 april 2008 @ 19:06:13 #81
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_58385796
Dit is een clip van een nieuwe track, speciaal geschreven voor een kindershow. Best schattig.

http://www.videogum.com/a(...)nick-jrs_009395.html
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:01:34 #82
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_58386866
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:06 schreef Grobbel het volgende:
Dit is een clip van een nieuwe track, speciaal geschreven voor een kindershow. Best schattig.

http://www.videogum.com/a(...)nick-jrs_009395.html
Sinds wanneer ga jij voor schattig?
pi_58401742
Doet me heel erg aan shiny happy people denken, ergens.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:42:58 #84
862 Arcee
Look closer
pi_60693038
Al bijna vier jaar gaat er dag voorbij dat ik New Slang niet draai.

And I'd a danced like the king of the eyesores, and the rest of our lives would 'a fared well...

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60751346
Veelbetekenend idd... Alleen wát het betekent mag joost weten
Ik doe hier niet aan mee.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:59:17 #86
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_60847282
Ik kende ze eerder al Oh, Inverted World van ze en nu ben ik ook wel lyrisch over Chutes too Narrow.

Goede band.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:38:39 #87
41051 Rasing
pi_61047763
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 01:39 schreef Off-ShoRe het volgende:
Veelbetekenend idd... Alleen wát het betekent mag joost weten
Godspeed all the bakers at dawn, may they all cut their thumbs
and bleed into their buns till they melt away...

Het klinkt allemaal prachtig, maar ik denk dat ze zelf ook niet weten wat het betekent.
pi_97590974
MEGA-bump voor deze geniale band.
_O_
pi_97593401
Die is ook erg fijn, ja. Sowieso wel één van m'n favoriete bands, alledrie de albums zijn echt heel fijn om regelmatig te draaien. Je hebt van die muziek die je supergoed vindt, maar niet supervaak draait. Dit draai ik dus wel supervaak, en ik word er altijd vrolijk van. Mijn favoriete album is Wincing the Night Away, en m'n favoriete nummer The Past and Pending.

Het Broken Bells-project viel me trouwens wel tegen. James Mercer en Danger Mouse zijn allebei helden, maar de combinatie van hun was toch niet wat ik ervan gehoopt had. Dus ik hoop dat er gewoon weer een Shins-album is, niet vernieuwend, maar gewoon zoals de eerste drie albums, met weer allemaal leuke liedjes erop. *O*
pi_99555824
@pitchforkmedia The Shins Working With Producer Greg Kurstin on New Album

http://www.pitchfork.com/(...)oducer-greg-kurstin/

En was deze nieuwe track al voorbij gekomen? http://pitchfork.com/news(...)g-outside-lands-set/

Hier 't filmpje van youtube:
  woensdag 14 december 2011 @ 18:16:42 #93
123096 qwry
Stop Contact!
pi_105584024
Ja! Nieuwe album officieel aangekondigd!

The Shins are excited to announce their fourth album, Port of Morrow, to be released March 2012 on Aural Apothecary/Columbia Records.

Port of Morrow was recorded in Los Angeles and Portland over the course of 2011 with James Mercer as usual handling all songwriting duties, lead vocals and the majority of instrumentation. The album was produced by Greg Kurstin and mixed by Rich Costey.

An exact release date as well as touring plans will be announced shortly. As with the dates earlier this year, the upcoming tour will see Mercer leading a Shins lineup of Yuuki Matthews (bass), Jessica Dobson (guitar), Richard Swift (keyboards) and Joe Plummer (drums).

Kan niet wachten *O*

*Uiteraard horen hier de tracklist + albumart bij:

01 The Rifle's Spiral
02 Simple Song
03 It's Only Life
04 No Way Down
05 September
06 Bait and Switch
07 Fall of '82
08 For a Fool
09 40 Mark Strasse
10 Port of Morrow
pi_105584747
Ben heel erg benieuwd! :)
Ik vind het overigens wel alvast een prachtige cover (voor zover dat voorspellende waarde heeft :P )
  woensdag 14 december 2011 @ 19:01:04 #95
123096 qwry
Stop Contact!
pi_105585621
quote:
'For a Fool' klinkt vooralsnog prachtig!
pi_105589617
Nieuw album YEAH! *O*
pi_105610500
wooo :D
pi_106623062
Nieuwe single:

Simple Song
te beluisteren via http://simplesong.theshins.com/
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:40:05 #99
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_106945723