In België had je even ook twee gelijkaardige programma's , maar die zijn stopgezet omdat een rechter in België dat effectief daarom heeft verboden. Een boete die uitgeschreven wordt in zo'n programma werd door de rechter ongeldig verklaard wegens schending van de privacy.quote:Op donderdag 20 november 2008 04:58 schreef bikkeltje2 het volgende:
In deze programma's worden mensen ongevraagd gefilmd en ook nog eens op TV publiek gemaakt. Mag dat eigenlijk wel? heb je niet het recht om dat filmen te verbieden.
Klopt ze vragen aan je of je toestemming geeft om dit uit te laten zenden, alleen als je zegt dat je niet wil dat het uitgezonden word zenden ze het alsnog uit als ze dit willen alleen zorgen ze dat je niet herkenbaar bent.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:25 schreef t_igger het volgende:
Volgens mij kan altijd aangeven, als je eenmaal je bekeuring hebt gehad, of je wil dat het uitgezonden
word of niet! Ze moeten toestemming van de persoon hebben als ze het uit willen zenden!
Tenminste dat dacht ik altijd!![]()
Het begint zo weer!![]()
Gewoon na elke zin zeggen dat Leo een eikel is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:35 schreef sander89 het volgende:
[..]
Klopt ze vragen aan je of je toestemming geeft om dit uit te laten zenden, alleen als je zegt dat je niet wil dat het uitgezonden word zenden ze het alsnog uit als ze dit willen alleen zorgen ze dat je niet herkenbaar bent.
Filmen mogen ze gewoon, het is openbare weg, dus super veel kan je er niet tegen doen in NL zover ik weet.
En er achteraan iets van: "Dets no djook hè"quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
"Your driverslicense is going to the police."
Vaak genoeg. Meestal staan die voertuigen er dan achter, maar dan zijn ze niet zo te zien in het voorbijrijden.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:40 schreef SwiffMeister het volgende:
Ooit een politiebureau gezien zonder politievoertuigen :S ? ik niet...
hoe bedoel je?quote:Op woensdag 26 november 2008 22:24 schreef 2cv het volgende:
Is er al een actie op touw gezet om die Koos Spee op andere gedachten te brengen ?
Ik denk niet dat er verschil zit tussen de agenten in Webmisbruikers en in Blik op de Weg hoor...quote:Op donderdag 27 november 2008 14:45 schreef SwiffMeister het volgende:
"Ik schrok van het vermogen" Briljant![]()
Heeftie nog geluk dat het de blik op de weg agenten zijn.
(Naar mijn idee zijn dat veel mindere mierenneukers dan die van wegmisbruikers.)
Anders hattie ook een boete gekregen voor de hanenkam die op zn helm geplakt zat.
maar bij blik op de weg zit er ook lang niet altijd een agent in de autoquote:Op donderdag 27 november 2008 15:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er verschil zit tussen de agenten in Webmisbruikers en in Blik op de Weg hoor...
Het enige verschil zit 'm er denk ik in dat Blik op de Weg veel minder belerend is dan Wegmisbruikers. In Wegmisbruikers heb je altijd die gruwel van een Koos Spee er tussendoor met z'n moralistische gezeik, en die presentator is ook het braafste jongetje van de klas.
Wegmisbruikers laat volgens mij ook veel meer lullige bekeurinkjes zien, terwijl Blik op de Weg ook gerust veel mensen laat zien die er met een waarschuwing vanaf komen, of die zelfs helemaal niet staande gehouden worden. Zoals die gast die ooit een keer véél te hard, maar in principe niet onveilig reed... Die hebben ze toen laten gaan.
Lees dit topicquote:
Dat is al een tijdje soort van opgelost toch?quote:Op donderdag 27 november 2008 20:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Lees dit topic
De politie mag niet meer meewerken aan Blik Op De Weg omdat Koos Spee niet een moraliserend praatje mag houden waarbij hij vertelt hoe slecht en milieuvervuilend het wel niet is als je 0,3km/u te hard rijdt.
Ja, dat verhaal wist ik wel, maar BodW heeft ondanks dat (door medewerking van de regio Haaglanden, dacht ik) nieuw materiaal kunnen opnemen.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Lees dit topic
De politie mag niet meer meewerken aan Blik Op De Weg omdat Koos Spee niet een moraliserend praatje mag houden waarbij hij vertelt hoe slecht en milieuvervuilend het wel niet is als je 0,3km/u te hard rijdt.
Die zijn oersaai inderdaad, maar op zich vind ik het wel goed dat die praatjes worden gehouden hoor. Daarmee wordt namelijk ook de persoon achter de overtreder getoond... In Webmisbruikers wordt iedereen die 3 km/h te hard rijdt al meteen een asociale wegpiraat genoemd die zo snel mogelijk tot stoppen moet worden gedwongen, omdat er anders door zijn roekeloze rijgedrag nog slachtoffers kunnen vallen. In BODW wordt er juist veel meer genuanceerd, mede door de interviews bij mensen thuis.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |