abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63496155
Dat was wegmisbruikers.
  dinsdag 25 november 2008 @ 01:13:05 #202
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_63496170
quote:
Op donderdag 20 november 2008 04:58 schreef bikkeltje2 het volgende:
In deze programma's worden mensen ongevraagd gefilmd en ook nog eens op TV publiek gemaakt. Mag dat eigenlijk wel? heb je niet het recht om dat filmen te verbieden.
In België had je even ook twee gelijkaardige programma's , maar die zijn stopgezet omdat een rechter in België dat effectief daarom heeft verboden. Een boete die uitgeschreven wordt in zo'n programma werd door de rechter ongeldig verklaard wegens schending van de privacy.

Eigenlijk vreemd dat dat in Nederland anders zou zijn.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:25:49 #203
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_63517737
Volgens mij kan altijd aangeven, als je eenmaal je bekeuring hebt gehad, of je wil dat het uitgezonden
word of niet! Ze moeten toestemming van de persoon hebben als ze het uit willen zenden!
Tenminste dat dacht ik altijd!

Het begint zo weer!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_63517873
Herhaling vandaag
pi_63518081
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:25 schreef t_igger het volgende:
Volgens mij kan altijd aangeven, als je eenmaal je bekeuring hebt gehad, of je wil dat het uitgezonden
word of niet! Ze moeten toestemming van de persoon hebben als ze het uit willen zenden!
Tenminste dat dacht ik altijd!

Het begint zo weer!
Klopt ze vragen aan je of je toestemming geeft om dit uit te laten zenden, alleen als je zegt dat je niet wil dat het uitgezonden word zenden ze het alsnog uit als ze dit willen alleen zorgen ze dat je niet herkenbaar bent.

Filmen mogen ze gewoon, het is openbare weg, dus super veel kan je er niet tegen doen in NL zover ik weet.
............................
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:02:45 #206
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_63518889
"Your driverslicense is going to the police."
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_63519713
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:35 schreef sander89 het volgende:

[..]

Klopt ze vragen aan je of je toestemming geeft om dit uit te laten zenden, alleen als je zegt dat je niet wil dat het uitgezonden word zenden ze het alsnog uit als ze dit willen alleen zorgen ze dat je niet herkenbaar bent.

Filmen mogen ze gewoon, het is openbare weg, dus super veel kan je er niet tegen doen in NL zover ik weet.
Gewoon na elke zin zeggen dat Leo een eikel is.
Indien wegmisbruikers: Na elke zin zeggen dat André een kleine kankerdwerg is.

Mijn overschrijding van 100km/h is iig nooit uitgezonden.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:40:59 #208
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63520225
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:51:32 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:42:04 #209
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63520267
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:51:32 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63523067
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
"Your driverslicense is going to the police."
En er achteraan iets van: "Dets no djook hè"
pi_63547860
Ik heb het net gekeken via uitzendinggemist, altijd leuk, blik op de weg
Wat me wel opviel: Leo praat over dat er merkbaar meer blauw en autos met dienderstriping en discoverlichting op straat zijn. En dan zenden ze beelden uit waarbij deze voertuigen langs komen.

Dan krijg je een shot wat gemaakt is in de stationsstraat in Tilburg (je ziet aan het eind vd straat een vreemd gebouw, dat is het station). Aan de rechterkant staat een pliesiebusje wat dus zogenaamd op valt tenopzichte van een paar jaar terug. Ware het niet dat dat busje recht voor de deur staat bij een politiebureau

Tja, wat maakt dat uit zul je mss denken, maar ik vindt het een beetje knullig. Ooit een politiebureau gezien zonder politievoertuigen :S ? ik niet...
pi_63547997
mmh was weer herhaling
You dream it, I live it.
pi_63548044
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:40 schreef SwiffMeister het volgende:

Ooit een politiebureau gezien zonder politievoertuigen :S ? ik niet...
Vaak genoeg. Meestal staan die voertuigen er dan achter, maar dan zijn ze niet zo te zien in het voorbijrijden.
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 22:24:13 #214
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63549562
Is er al een actie op touw gezet om die Koos Spee op andere gedachten te brengen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63552332
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:24 schreef 2cv het volgende:
Is er al een actie op touw gezet om die Koos Spee op andere gedachten te brengen ?
hoe bedoel je?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 27 november 2008 @ 00:49:03 #216
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63553760
Slappe uitzending, Leo de Haas is een beetje omvergeduwd door wegmisbruikers.

Wel grappig, een wipje op de motor!
pi_63566189
"Ik schrok van het vermogen" Briljant
Heeftie nog geluk dat het de blik op de weg agenten zijn.
(Naar mijn idee zijn dat veel mindere mierenneukers dan die van wegmisbruikers.)
Anders hattie ook een boete gekregen voor de hanenkam die op zn helm geplakt zat.
pi_63567519
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:45 schreef SwiffMeister het volgende:
"Ik schrok van het vermogen" Briljant
Heeftie nog geluk dat het de blik op de weg agenten zijn.
(Naar mijn idee zijn dat veel mindere mierenneukers dan die van wegmisbruikers.)
Anders hattie ook een boete gekregen voor de hanenkam die op zn helm geplakt zat.
Ik denk niet dat er verschil zit tussen de agenten in Webmisbruikers en in Blik op de Weg hoor...

Het enige verschil zit 'm er denk ik in dat Blik op de Weg veel minder belerend is dan Wegmisbruikers. In Wegmisbruikers heb je altijd die gruwel van een Koos Spee er tussendoor met z'n moralistische gezeik, en die presentator is ook het braafste jongetje van de klas.

Wegmisbruikers laat volgens mij ook veel meer lullige bekeurinkjes zien, terwijl Blik op de Weg ook gerust veel mensen laat zien die er met een waarschuwing vanaf komen, of die zelfs helemaal niet staande gehouden worden. Zoals die gast die ooit een keer véél te hard, maar in principe niet onveilig reed... Die hebben ze toen laten gaan.
pi_63570228
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:33 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er verschil zit tussen de agenten in Webmisbruikers en in Blik op de Weg hoor...

Het enige verschil zit 'm er denk ik in dat Blik op de Weg veel minder belerend is dan Wegmisbruikers. In Wegmisbruikers heb je altijd die gruwel van een Koos Spee er tussendoor met z'n moralistische gezeik, en die presentator is ook het braafste jongetje van de klas.

Wegmisbruikers laat volgens mij ook veel meer lullige bekeurinkjes zien, terwijl Blik op de Weg ook gerust veel mensen laat zien die er met een waarschuwing vanaf komen, of die zelfs helemaal niet staande gehouden worden. Zoals die gast die ooit een keer véél te hard, maar in principe niet onveilig reed... Die hebben ze toen laten gaan.
maar bij blik op de weg zit er ook lang niet altijd een agent in de auto
You dream it, I live it.
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 20:13:02 #220
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63574756
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Lees dit topic

De politie mag niet meer meewerken aan Blik Op De Weg omdat Koos Spee niet een moraliserend praatje mag houden waarbij hij vertelt hoe slecht en milieuvervuilend het wel niet is als je 0,3km/u te hard rijdt.
pi_63574809
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:13 schreef 2cv het volgende:

[..]

Lees dit topic

De politie mag niet meer meewerken aan Blik Op De Weg omdat Koos Spee niet een moraliserend praatje mag houden waarbij hij vertelt hoe slecht en milieuvervuilend het wel niet is als je 0,3km/u te hard rijdt.
Dat is al een tijdje soort van opgelost toch?

http://www.houdblikopdeweg.nl/
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 20:19:05 #222
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63574930
Eh ... Oeps ?

Maar wat hebben ze nou concreet gedaan om BODW op de buis te houden ? Want dat kan ik even niet vinden.
pi_63576417
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:13 schreef 2cv het volgende:

[..]

Lees dit topic

Ja, dat verhaal wist ik wel, maar BodW heeft ondanks dat (door medewerking van de regio Haaglanden, dacht ik) nieuw materiaal kunnen opnemen.

Waait wel weer over. Blik op de Weg blijft toch het fatsoenlijke programma, met een redelijk objectieve instelling. Dat dat betekent dat er af-en-toe wel eens iets naar boven komt waar Spee minder blij mee is, moet dan maar. Ik mag hopen dat Spee zelf ook wel inziet dat wegmisbruikers puur sensatie is en dat er van zijn praatjes helemaal niets blijft hangen, terwijl als Blik op de Weg een praatje houdt, dat een heel ander verhaal is.
Spee wil wel graag dat wegmisbruikers dezelfde uitwerking heeft als BodW... Dat was ook de reden dat Spee met het programma begonnen is, want hij wilde graag "een Blik op de Weg", maar dan wel een waarbij hij de touwtjes in handen zou hebben, zodat hij zijn propaganda kwijt kan. Er luistert echter geen hond naar de praatjes in wegmisbruikers, terwijl de informatie in BodW wèl bij de kijkers blijft hangen.

Toen Blik bij de motorspecial (wat steevast de laatste aflevering van het seizoen is) een keer het effect van een asfaltweg op een spijkerbroek liet zien, onstond er ineens een ware run op motorkleding. Eindelijk was bij het publiek het kwartje gevallen en begreep men het nut (en de noodzaak) van beschermende kleding op de motor. Dat soort dingen krijgt Blik op de Weg dus wèl voor elkaar en van zoiets kan Spee met zijn Wegmisbruikers! alleen maar dromen.

Dit seizoen was er een item over navigatiesystemen en wat het voor uitwerking heeft op je blikveld als je dat ding midden op de ruit plakt (zoals de meeste mensen doen). Sinds dat item hang ik m'n navigatie dus ergens anders.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jordy-B op 27-11-2008 21:21:19 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63583874
BodW heeft kennelijk een hoger budget dan Wegmisbruikers. Dat laatste is een heel goedkoop gemaakt programma; puur de filmpjes en de praatjes. BodW heeft een bredere scope en doet ook andere dingen dan politiefilmpjes uitzenden. Zoals de dingen die items die jij noemt, de interviews bij de mensen thuis ( ) en meer van dat soort dingen.

Dat er van de praatjes van Spee niks blijft hangen is natuurlijk grote onzin. Die praatjes gaan eigenlijk altijd over de regeltjes en hebben er aan meegeholpen dat inmiddels half Nederland weet hoe de gang van zaken is bij verkeersovertredingen. Al dan niet onderbewust blijven die dingen toch hangen.

En kan BodW alsjebleblieft stoppen met die motorspecial ? We weten zo onderhand wel dat Leo zelf motor rijdt en dat er ook onder motorrijders best nette mensen zitten. Dat jaarlijks ophemelen van motorrijders - terwijl iedereen weet dat er geen groter tuig op de wegen te vinden valt - komt me de strot uit.
pi_63584936
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:40 schreef k_man het volgende:
de interviews bij de mensen thuis ( )
Die zijn oersaai inderdaad, maar op zich vind ik het wel goed dat die praatjes worden gehouden hoor. Daarmee wordt namelijk ook de persoon achter de overtreder getoond... In Webmisbruikers wordt iedereen die 3 km/h te hard rijdt al meteen een asociale wegpiraat genoemd die zo snel mogelijk tot stoppen moet worden gedwongen, omdat er anders door zijn roekeloze rijgedrag nog slachtoffers kunnen vallen. In BODW wordt er juist veel meer genuanceerd, mede door de interviews bij mensen thuis.

Het enige nadeel van die interviews is dat ze 9 van de 10 keer zo ontzettend slecht zijn en er continu dezelfde vragen in worden gesteld. Aaaaltijd weer die vraag van "En ehh... Alcohol en verkeer?" bijvoorbeeld. Dat maakt die interviews zo vervelend en saai, maar het idee op zich prijs ik alleen maar aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')