Ik had haar als feestgast uigenodigd uit mezelf.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:06 schreef peaceman het volgende:
Maar die had je niet uitgenodigd als je niet een goed gevoel bij haar had... en dat gebeurt dus ook. Althans die indruk krijg ik in dit topic.
Ow en nu is ze ook daggast... dan had ik het verkeerd begrepen. Wij hadden in dat geval die persoon gewoon 's avonds laten komen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had haar als feestgast uigenodigd uit mezelf.
Ja, tis maar net welk standpunt je inneemt.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ow en nu is ze ook daggast... dan had ik het verkeerd begrepen. Wij hadden in dat geval die persoon gewoon 's avonds laten komen.
Precies. Maar goed, in kan me in het geval van 1 persoon nog wel wat makkelijker voorstellen dat je zoiets hebt van: Vooruit dan maar.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, tis maar net welk standpunt je inneemt.
Wat stoer, wat liefquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:01 schreef amaranta het volgende:
Overigens had ik al mijn ooms en tantes uit spanje uitgenodigd, omdat ik het graag wilde, maar ik dacht de ze toch niet zo'n lange reis zouden maken. KOmen ze potjandorie allemaal!!!!!!!35 gasten uit Spanje. Lief he!
Je hoeft aan helemaal niemand verantwoording af te leggen, maar als je een post plaatst heb je nou eenmaal kans dat mensen daarop reageren.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:35 schreef pluisje het volgende:
Het is al lastig zat om je gastenlijst te bepalen, en te bepalen hoe je die mensen vervolgens uit gaat nodigen, maar als je dan ook nog eens hier verantwoording lijkt af te moeten leggen
Ook niet e-mailenquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je kan een grootmoeder toch niet niet uitnodigen?![]()
Jij nodigt grootmoeder per mail uit omdat je toch niet verwacht dat ze komt?quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je kan een grootmoeder toch niet niet uitnodigen?![]()
quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jij nodigt grootmoeder per mail uit omdat je toch niet verwacht dat ze komt?
Die mensen kregen dan ook niet een uitnodiging voor het feest oid, maar alleen de kaart, waarop stond dat we gingen trouwen en dat je welkom was in de kerkdienst en er nadien koffie was.quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Armoedige argumentatie om ze toch uit te nodigen vind ik...
Bij het feest en bij de daggasten hebben wij niet ge-vooruitdanmaardquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Precies. Maar goed, in kan me in het geval van 1 persoon nog wel wat makkelijker voorstellen dat je zoiets hebt van: Vooruit dan maar.
Daar hadden we er één van. De vriendin wilde ik wel, de partner heb ik langzaamaan mee leren leven, maar echt aardig vind ik hem nog niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:56 schreef Isabeau het volgende:
Hebben jullie dan niet af en toe dat je een bepaald familielid of een vriendin wèl wilt uitnodigen voor je bruiloft, maar beseft dat je hun partner er eigenlijk ab-so-luut niet bij wilt hebben? Maar die gaat absoluut ook komen als je de kaart stuurt.
En op de kaart alleen "Aan Ineke Jansen" schrijven en in de brief "Hierbij nodigen wij JOU uit..." is ook zo vreemd![]()
Op die ene oom na, hier geen problemen. Ik heb echter ook wel het gevoel dat wij het anders benaderd hebben dan de meesten hier.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Leuk hè, verzinnen wie je uitnodigt.
is dat die waar ik ook was?quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:04 schreef teigan het volgende:
Ik heb het eens gehad met een bruiloft, mijn toenmalige partner was wel welkom, die van een vriendin eigenlijk niet..
Ik en mijn partner hebben allebei een eigen uitnodiging gekregen om het zo te "vermijden"..
(het ging vlak ervoor uit, dus mijn toenmalige partner is niet eens geweest...)
Ik heb de enveloppen op naam gestuurd, dus overal met of zonder partner erbij, en in de kaart duidelijk jij of jullie zeg maar.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb begrepen dat de etiquette voorschrijft dat een uitnodiging voor een daggast impliceert dat een partner welkom is. Ik zou dat zelf denk ik niet altijd zo zien (wel gauwer als iemand een relatie heeft, maar als ik mijn vrijgezelle neef uit zou nodigen zou ik het wat apart vinden als hij met een totaal onbekende niet-partner zou komen), maar ik zou waarschijnlijk ook niet komen als de mister niet welkom zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |