abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:15:40 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48103474
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:06 schreef peaceman het volgende:

Maar die had je niet uitgenodigd als je niet een goed gevoel bij haar had... en dat gebeurt dus ook. Althans die indruk krijg ik in dit topic.
Ik had haar als feestgast uigenodigd uit mezelf.
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:18:26 #52
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48103504
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had haar als feestgast uigenodigd uit mezelf.
Ow en nu is ze ook daggast... dan had ik het verkeerd begrepen. Wij hadden in dat geval die persoon gewoon 's avonds laten komen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:23:51 #53
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48103569
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:18 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ow en nu is ze ook daggast... dan had ik het verkeerd begrepen. Wij hadden in dat geval die persoon gewoon 's avonds laten komen.
Ja, tis maar net welk standpunt je inneemt.
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:24:53 #54
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48103586
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, tis maar net welk standpunt je inneemt.
Precies. Maar goed, in kan me in het geval van 1 persoon nog wel wat makkelijker voorstellen dat je zoiets hebt van: Vooruit dan maar.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 10:29:44 #55
43556 miss_dynastie
pi_48103660
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:01 schreef amaranta het volgende:
Overigens had ik al mijn ooms en tantes uit spanje uitgenodigd, omdat ik het graag wilde, maar ik dacht de ze toch niet zo'n lange reis zouden maken. KOmen ze potjandorie allemaal!!!!!!! 35 gasten uit Spanje. Lief he!
Wat stoer, wat lief !
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:35:08 #56
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48103754
Ik nodig de mensen lekker uit op de manier die ik zelf wil, en als dat bijvoorbeeld om mensen gaat die we normaal alleen online spreken (bv FOK! collega's van Rick) dan nodigen we die ook online uit. En om nog eens een voorbeeld te noemen van mensen die een email kaartje als uitnodiging krijgen: Rick heeft een stuk of 50 echte collega's. Een papieren uitnodiging gaat op het prikbord of whatever, een digitale gaat per mail.

Het is al lastig zat om je gastenlijst te bepalen, en te bepalen hoe je die mensen vervolgens uit gaat nodigen, maar als je dan ook nog eens hier verantwoording lijkt af te moeten leggen
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 10:43:13 #57
43556 miss_dynastie
pi_48103890
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:35 schreef pluisje het volgende:
Het is al lastig zat om je gastenlijst te bepalen, en te bepalen hoe je die mensen vervolgens uit gaat nodigen, maar als je dan ook nog eens hier verantwoording lijkt af te moeten leggen
Je hoeft aan helemaal niemand verantwoording af te leggen, maar als je een post plaatst heb je nou eenmaal kans dat mensen daarop reageren.
pi_48103898
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nodig ze dan niet uit :S
Je kan een grootmoeder toch niet niet uitnodigen?
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:44:08 #59
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48103913
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:43 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ook niet e-mailen
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 10:46:23 #60
43556 miss_dynastie
pi_48103948
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:43 schreef leonieke het volgende:

[..]

Jij nodigt grootmoeder per mail uit omdat je toch niet verwacht dat ze komt?
pi_48104006
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jij nodigt grootmoeder per mail uit omdat je toch niet verwacht dat ze komt?

Dan zou ze idd niet komen

Maar ah, ze komt sowieso niet (93 jaar, 100km reizen) en een cadeau hebben we al gekregen. Maar toch krijgt ze nog een officiële uitnodiging
pi_48105321
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:49 schreef peaceman het volgende:

[..]

Armoedige argumentatie om ze toch uit te nodigen vind ik...
Die mensen kregen dan ook niet een uitnodiging voor het feest oid, maar alleen de kaart, waarop stond dat we gingen trouwen en dat je welkom was in de kerkdienst en er nadien koffie was.
We hebben geen mensen uitgenodigd op het feest of op de dag waar we een naar gevoel bij hadden.
Als je van te voren weet dat mensen bij je ouders gaan zeuren als ze geen kaart krijgen, dan maar een kaart bij de kerkdienst is iedereen hartelijk welkom.
We hebben trouwens nog wel even bij onze ouders gevraagd of er nog mensen waren die naar hun idee echt een kaart moesten hebben en die wij misschien zouden vergeten.

En natuurlijk gaat het helemaal niet om de cadeaus! (minder leuke mensen geven ook minder leuke cadeaus trouwens )

TARA doelt meer op gesprekken als:
Mijn moeder: Stuur anders die-en-die ook even een kaartje?
TARA: hmm, ik ken die persoon niet echt en freecell heet hem heel lang niet gezien
Mijn moeder: nee, maar ze leven altijd wel met jullie mee en we hebben ook een kaartje gekregen van hun zoon.
TARA: Dat is een rare reden!
Ik: Jeps, en kaartjes zijn niet gratis
Mijn moeder: dat is ook zo, maar ik denk dat het wel uitkan om ze een kaartje te sturen

Het waren ook heel erg aardige mensen, ik had ze alleen een tijd niet gezien. Ik heb ze wel een kaartje gestuurd en dat kon inderdaad wel uit

En volgens mij is dat ook het enige voorval geweest waarbij het zo ging
pi_48105382
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:24 schreef peaceman het volgende:

[..]

Precies. Maar goed, in kan me in het geval van 1 persoon nog wel wat makkelijker voorstellen dat je zoiets hebt van: Vooruit dan maar.
Bij het feest en bij de daggasten hebben wij niet ge-vooruitdanmaard
Bij het kaartjes sturen wél af en toe
pi_48105579
Hebben jullie dan niet af en toe dat je een bepaald familielid of een vriendin wèl wilt uitnodigen voor je bruiloft, maar beseft dat je hun partner er eigenlijk ab-so-luut niet bij wilt hebben? Maar die gaat absoluut ook komen als je de kaart stuurt.

En op de kaart alleen "Aan Ineke Jansen" schrijven en in de brief "Hierbij nodigen wij JOU uit..." is ook zo vreemd
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48105660
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:56 schreef Isabeau het volgende:
Hebben jullie dan niet af en toe dat je een bepaald familielid of een vriendin wèl wilt uitnodigen voor je bruiloft, maar beseft dat je hun partner er eigenlijk ab-so-luut niet bij wilt hebben? Maar die gaat absoluut ook komen als je de kaart stuurt.

En op de kaart alleen "Aan Ineke Jansen" schrijven en in de brief "Hierbij nodigen wij JOU uit..." is ook zo vreemd
Daar hadden we er één van. De vriendin wilde ik wel, de partner heb ik langzaamaan mee leren leven, maar echt aardig vind ik hem nog niet.
Wel samen uitgenodigd en hij gedroeg zich erg gezellig en heeft zelfs nog hele stukken van de dag gefilmd...
pi_48105715
Yups, Isabeau, maar we nodigen ze gewoon allebei uit, hoor
Het zal gewoon een toeval zijn dat ik tegen de partner minder zal spreken
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:19:46 #67
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48106225
Tja Freecell... misschien zijn wij daar wel gewoon anders in.
Er is slechts 1 geval waarvan ik nog echt ten zeerste twijfel of wij die een uitnodiging ga sturen. Een stiefoom die ik een nare man vind. Mijn vader vindt dat ik die wel hoor uit te nodigen. Ik vind eigenlijk van niet. Mijn stieftante vind ik wel aardig (ook al heb ik er verder geen band mee), maar hem vind ik een dermate nare kerel dat de kans heel klein is dat hij (en dus zij) die uitnodiging krijgt.
En daarmee kom ik ook op het parnter verhaal, want als je iemand uitnodigt weet je dat er een partner aan vast zit en dat die dus ook mee kan komen. Het is dus beide of geen van beide.

Persoonlijk vind ik ook dat je het niet kan maken om bij een stel slechts 1 van de 2 uit te nodigen. Ik zou dat zelfs ook heel erg raar vinden, als ik een uitnodiging kreeg voor een bruiloft, die alleen aan mij gericht zou zijn. Denk niet dat ik dan zou gaan.
pi_48106470
Ik heb het al met ooms en tantes. Ik heb best leuke ooms en tantes, maar ook ooms en tantes die ik niet leuk vind. Maar die gaan wel allemaal goed met elkaar om en mijn ouders gaan ook nog veel met de niet leuke ooms en tantes om. En ik heb ze liever niet op een feest van mij. Maar alleen de leuke ooms en tantes uitnodigen gaat geheid gedoe geven (zowel van mijn ouders als de rest van de familie). Leuk hè, verzinnen wie je uitnodigt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48106562
Wij nodigen gewoon iedereen uit van de familie. Sommige hebben we er ook liever bij dan anderen, maar begin maar eens te schiften in familie... Dat zou hier zeker en vast niet geapprecieerd worden
Er zijn zelfs familieleden die we uitnodigen die mijn man nog nooit heeft gezien... Leuke kennismaking
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:34:12 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48106632
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Leuk hè, verzinnen wie je uitnodigt.
Op die ene oom na, hier geen problemen. Ik heb echter ook wel het gevoel dat wij het anders benaderd hebben dan de meesten hier.
Voor ons geldt:
- wie willen wij op onze bruiloft?
- hebben ouders suggesties, dan valt erover te praten, maar wij nemen de beslissing. Ook als dat tegen het zere been van mensen is.
- bij negatieve twijfel geen uitnodiging.

Veel lui zie je nooit en die zou je dan wel ineens uit moeten nodigen op je bruiloft??

Dan gaan ze maar zeuren, maar laat ze het dan wel tegen ons doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door peaceman op 07-04-2007 12:40:49 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 april 2007 @ 12:35:45 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48106665
Ach, we hadden een daggast die we nog nooit eerder gezien hadden: vriendin van mijn beste vriend
Oh en freecell had mijn broers vriendin nog niet eerder gezien (ik ook maar 1x daarvoor)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_48117541
Ik heb het eens gehad met een bruiloft, mijn toenmalige partner was wel welkom, die van een vriendin eigenlijk niet..
Ik en mijn partner hebben allebei een eigen uitnodiging gekregen om het zo te "vermijden"..

(het ging vlak ervoor uit, dus mijn toenmalige partner is niet eens geweest...)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 20:10:39 #73
43556 miss_dynastie
pi_48117794
Ik heb begrepen dat de etiquette voorschrijft dat een uitnodiging voor een daggast impliceert dat een partner welkom is. Ik zou dat zelf denk ik niet altijd zo zien (wel gauwer als iemand een relatie heeft, maar als ik mijn vrijgezelle neef uit zou nodigen zou ik het wat apart vinden als hij met een totaal onbekende niet-partner zou komen), maar ik zou waarschijnlijk ook niet komen als de mister niet welkom zou zijn.
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:16:38 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_48118021
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:04 schreef teigan het volgende:
Ik heb het eens gehad met een bruiloft, mijn toenmalige partner was wel welkom, die van een vriendin eigenlijk niet..
Ik en mijn partner hebben allebei een eigen uitnodiging gekregen om het zo te "vermijden"..

(het ging vlak ervoor uit, dus mijn toenmalige partner is niet eens geweest...)
is dat die waar ik ook was?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:20:47 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_48118162
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb begrepen dat de etiquette voorschrijft dat een uitnodiging voor een daggast impliceert dat een partner welkom is. Ik zou dat zelf denk ik niet altijd zo zien (wel gauwer als iemand een relatie heeft, maar als ik mijn vrijgezelle neef uit zou nodigen zou ik het wat apart vinden als hij met een totaal onbekende niet-partner zou komen), maar ik zou waarschijnlijk ook niet komen als de mister niet welkom zou zijn.
Ik heb de enveloppen op naam gestuurd, dus overal met of zonder partner erbij, en in de kaart duidelijk jij of jullie zeg maar.

Als men nu nog gaat twijfelen dan moet men beter lezen
Ach, in sommige gevallen mogen partners van mij best komen, maar als ik ze niet kennen, hebben zowel ik (en Bert) als die partner er zo weinig aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')