Wij gaan Trouwen + Receptie + Etentje. Geen feest want daar houd ik niet zo van.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:11 schreef Pau100 het volgende:
Deze week voor het eerst eens echt serieuzer met min vriend gesproken over onze trouwplannen. Bepaald wanneer we uiterlijk willen trouwen en hoe we het wel en hoe we het niet willen. Is toch nog niet zo makkelijk. Dat was dan ook een reden dat ik nooit wilde trouwen. Maarja, we trouwen niet voor anderen maar voor onszelf. Dus het gaat er toch van komen. Hier zo meelezend, valt het me op dat iedereen over het algemeen toch wel grote trouwerijen plant?? hebben jullie daar dan jaren voor gespraar dofzo? Want het gaat toch al wel in de kosten lopen lijkt me. Dat is iets waar we ook wel tegenop zien.
Het liefst zou ik ergens in het buitenland trouwen denk ik en dan later een feestje hier geven? Maar ja, dan heb je de meest dierbare personen er juist weer niet bij, wat mijn vriend weer tegenstaat. Het zijn dillemma's, haha
Ik denk dat het kostuum van mijn man ongeveer evenveel kostte als mijn trouwjurkquote:Op woensdag 11 april 2007 13:18 schreef amaranta het volgende:
Wij pakken flink uit op ons feest. Mijn ouders betalen, als we dat willen mee. Maar voor mij hoeft dat niet persé.
Op de moeder van mn aanstaande hoeven we niet te rekenen qua geld. Ze kreeg al een hartverlamming toen ze de prijs van het pak hoorde vna mijn vriend. Die heeft ze dus ook niet betaald. Tja, een pak, heo goedkoop ook, kost echt geen 100 euro.
Verder heeft mijn vriend onlangs veel geld geërfd van zijn vader. En dat zal ook wel een beetje voor de bruiloft zijn.
We hebben echt nergens op bezuinigd. En toch denk ik dat we niet zo heel veel geld kwijt zullen zijn.
Kerk = gratis omdat mijn moeder vrijwilliger is bij de kerk
DJ = gratis omdat het een collega is van mijn aanstaande
(hij neemt app mee die normaal 7000 euro zou kosten als je hem zou huren, dus ben erg benieuwd.
quote:Op woensdag 11 april 2007 13:46 schreef Troel het volgende:heeft een "gewoon" pak, omdat hij dat dan ook nog op andere momenten kan dragen. Uiteindelijk toch nog wel een redelijk prijzig pak, maar in combinatie met 2 stropdassen, 3 overhemden, sokken en een riem kom je al snel wat duurder uit.
Bert heeft ook een antracietkleurig pak. Maar wel een mooi pak.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:49 schreef amaranta het volgende:heeft zijn pak ook uit een gewone winkel. Maar toch heel duur!
In Ehv zit een zaakje met pakken voor 200 euro en daar had zn moeder hem heengestuurd, maar dat waren volgens mijn vriend pakken waarin je je opa nog niet wilt begraven. Erg grijs en lelijk dus.
Dan gaat het snel over wat betreft goedkope pakken.
Tsjeu.. 2 stropdassen en 3 overhemden.. Duur! Ik viel al bijna flauw van de prijs van mijn ene shirt...quote:Op woensdag 11 april 2007 13:46 schreef Troel het volgende:heeft een "gewoon" pak, omdat hij dat dan ook nog op andere momenten kan dragen. Uiteindelijk toch nog wel een redelijk prijzig pak, maar in combinatie met 2 stropdassen, 3 overhemden, sokken en een riem kom je al snel wat duurder uit.
Tja, zo'n 30 euro per shirt. En dan heeft ie nog maatje 38 ookquote:Op woensdag 11 april 2007 15:36 schreef wokje het volgende:
[..]
Tsjeu.. 2 stropdassen en 3 overhemden.. Duur! Ik viel al bijna flauw van de prijs van mijn ene shirt...
Maar goed als je je bruiloft over 2 dagen doet lijkt het me inderdaad niet onhandig.. Ik hoop maar gewoon dat alles vlekvrij blijft![]()
Oei.. dan was mijn keuze voor boordmaat 39, extra lange mouw met dubbele manchet misschien niet de voordeligste?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, zo'n 30 euro per shirt. En dan heeft ie nog maatje 38 ook
Nee, dat hebben wij dus nog niet eens betaald voor 3 shirtsquote:Op woensdag 11 april 2007 15:43 schreef wokje het volgende:
[..]
Oei.. dan was mijn keuze voor boordmaat 39, extra lange mouw met dubbele manchet misschien niet de voordeligste?100euri
Jaren 70,80 en 90 muziek?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:41 schreef wokje het volgende:
Nog even iets.. heeft iemand nog briljante suggesties voor muziek voor op het feest? We moeten namelijk zo langzamerhand aan de DJ doorgeven welke muziek 'ie ongeveer moet draaien... En om nou te voorkomen dat het alleen maar feestmuziek uit zijn collectie Nederlandstalig wordt, kan ik wel wat extra inspiratie gebruiken...
Zaten wij ook aan te denken.. Maar heel veel van die nummers vinden we toch niet echt superleuk.. Het enige nummer van Queen dat ik bijv. te pruimen vind is Don't stop me now... Die gaat dus wat mij betreft zeker gedraaid worden. Openingsnummer wordt waarschijnlijk Walking on Sunshinequote:Op woensdag 11 april 2007 15:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Jaren 70,80 en 90 muziek?
Queen, The Doors, The Stones, Aerosmith, Golden Earring, Toto, Cats, Boney M, Robbie Williams, Spice Girls, Take That, Eternal, Celine Dion, Clouseau ??
Sorry, wij dus niet zo..quote:
O ja blokjes is ook een idee.. Aan de andere kant moeten we nog afwachten hoeveel er gedanst gaat worden. Het is zo'n gevarieerd gezelschap... Dus ik denk dat we sowieso zelf ook heel veel muziek mee gaan nemen, voor het geval er verzoeknummers komen. En als het dansen helemaal niet op gang komt dan moet er maar wat rustigs aan op de achtergrond. Mams blijquote:Op woensdag 11 april 2007 16:15 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben thuis het "lijstje" alhoewel het is een flinke lijst. Maar ABBA mag natuurlijk ook niet ontbreken, toch?
Wij gaan dus blokjes doen... blokje Soul, blokje Disco, blokje Reggae, blokje Nederlands, blokje Dance en vast nog een aantal meer... en een paar nummers die wij zelf echt heel mooi vinden, maar de rest waarschijnlijk niet kent. Zoals Zita Swoon...
![]()
Ik weet niet of de muzieksmaak van onze DJ goed genoeg is om het 100% aan hem over te laten... Maar met alle suggesties hier gaat het zeker goed komen... En ach het is ook weer niet het belangrijkste van het feest...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:51 schreef amaranta het volgende:
WIj merken van zelf wel wat de DJ draait...
Ik mis My Love My Life van ABBAquote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef Troel het volgende:
Tja, ik ben een Queenfan
Maar post het lijstje inderdaad eens![]()
Mijn lijstje tot nu toe van nummers die ik supergraaf wil horen:
<Mooie nummers>
Zoiets heb ik al liggen
Dat wel alleszins.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:10 schreef Diaan73 het volgende:
Jaren 80/90 zijn altijd goed, maar ook de jaren 70 zijn erg leuk.
Leonieke wat fijn dat het af is, geeft een stukje rust denk ik.
quote:Op woensdag 11 april 2007 20:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat wel alleszins.
Maar het zal wel een emotionele viering worden denk ik. Mijn schoonmoeder heeft eventjes geluisterd naar de muziek en zat al met tranen in haar ogen![]()
Ik vrees wel dat ik niet alles volledig droog zal kunnen voorlezen (welkomstwoord, trouwbelofte (persoonlijk), ringen en dan nog een bezinningstekst). Ik neem te veel hooi op mijn vork
Leuk dat je (/jullie?) ook van alles zelf lezen etc.. Geeft wel wat stress lijkt me, maar het maakt de dienst ook wel heel persoonlijk!quote:Op woensdag 11 april 2007 20:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat wel alleszins.
Maar het zal wel een emotionele viering worden denk ik. Mijn schoonmoeder heeft eventjes geluisterd naar de muziek en zat al met tranen in haar ogen![]()
Ik vrees wel dat ik niet alles volledig droog zal kunnen voorlezen (welkomstwoord, trouwbelofte (persoonlijk), ringen en dan nog een bezinningstekst). Ik neem te veel hooi op mijn vork
De verwelkoming doen mijn man en ik samen. Voor de bezinning hebben we gekozen voor het gedicht Voor een dag van morgen van Hans Andreus. Eén van mijn lievelingsgedichten en mijn echtgenoot vindt het wel passend dat ik die tekst dan voorlees.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:57 schreef wokje het volgende:
[..]
Leuk dat je (/jullie?) ook van alles zelf lezen etc.. Geeft wel wat stress lijkt me, maar het maakt de dienst ook wel heel persoonlijk!
De leesdingen hebben wij vooral uitbesteed. Wel gaan we samen een voorbede lezen (gevonden in een duits boek en zelf vertaald)
quote:Op woensdag 11 april 2007 20:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
komt helemaal goed meid!! En je mag huilen op je trouwdag hoor
quote:Op zondag 15 april 2007 08:40 schreef teigan het volgende:
Ik dacht eerst ook aan schorten, maar dat leek mij zo raar...
het is in ieder geval een beter gezicht dan maar twee mensen met een schort aanquote:Op zondag 15 april 2007 09:51 schreef Diaan73 het volgende:
Lijkt me een erg leuk gezicht... alle mensen met een schort aan.
Wij willen samen met jou geschikt wordenquote:Op zondag 15 april 2007 12:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik hoop toch wel bij mij in de buurt. Verder ken ik niemand![]()
Vis plaatjes zijn leuk, die gaan wij ook gebruiken voor de uitnodigingen voor de kinderen uit de klas van mijn aanstaande.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:35 schreef Troel het volgende:
Voor onze daggasten hebben we heel speciale naamkaartjes bij het eten:
[afbeelding]
Een van de eersten zag er echter zo uit (strijkijzer stond te warm):
[afbeelding]
Hoort dat echt, een reactie? Troel heb ik wel gelijk een reactie gegeven, maar dat is een goede vriendinquote:Op maandag 16 april 2007 12:58 schreef ranzige_pad het volgende:
Alle uitnodigingen zijn de deur uit, ik had wel wat meer reactie verwacht van gasten. Het valt mij op het moment nog een beetje tegen. Sommigen zaten al wel 2maand te jammeren wanneer die nou zou komen.
Hoeveel gasten heb je dan wel niet?? Of, hoe klein is de kerk???quote:Op maandag 16 april 2007 17:11 schreef wokje het volgende:
Reageren Rulez!! Dan weet je namelijk van tevoren of alle gasten in de kerk gaan passen![]()
Maar wij hebben ook nog weinig aan/afmeldingen gehad.. Ach we zien wel![]()
Opgelostquote:Op dinsdag 17 april 2007 08:28 schreef Troel het volgende:
Nou, het mailtje van de dominee is binnen met daarin de opzet van de kerkdienst. Helaas heeft ze dus ongeveer alle door ons aangedragen liederen niet meegenomen, of omgezet naar liederen uit het liedboek. Daar gaan we dus nog even over praten.
Tsja.. de kerk is klein.. Er passen 120 mensen in (en dan zit'ie stampvol)... Gisteren hebben we dus maar besloten een video-verbinding te laten opzetten met het zaaltje ernaast, voor het geval er meer dan 25 'ongenodigden' komen.. En dat zit er wel in... Dorp he...quote:Op maandag 16 april 2007 17:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoeveel gasten heb je dan wel niet?? Of, hoe klein is de kerk???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |