abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48050811
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:09 schreef Toeps het volgende:
Volgens mij kan de grootte van de maag idd wel veranderen hoor, daar is ook dat hele maagballon/verkleining systeem op gebaseerd.
Dat zijn ingrepen.
Een maagballon is gebaseerd op het principe dat je snel een vol gevoel hebt en er niets meer bij past. Je maag zelf wordt niet groter of kleiner.
Bij een maagverkleining wordt er gesneden en een kleine pocket gemaakt waar niet veel in kan.
Bij een maagband wordt een klein stukje maag aan de bovenkant van de maag tot een pocket gemaakt en kan het eten pas verder door de kleine opening als het al wat verteert is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 april 2007 @ 18:15:28 #82
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48050890
In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_48050927
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:05 schreef boekenworm het volgende:
Hoe komt het dan, dat als je een "kleine" maag hebt, dat je misselijk wordt als je emer gaat eten?
Misselijkheid heeft veel oorzaken, vooral door prikkeling van receptoren binnen en buiten het maag-darmkanaal waardoor je hersenstam het als misselijkheid interpreteert. Ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar er kunnen meerdere factoren een rol spelen bij het gevoel misselijk te worden.

Nog nooit ben ik teksten in studieboeken of medische publicaties tegengekomen over het letterlijk groter of kleiner worden van een maag. Tenzij je chirurgisch ingrijpt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48050947
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
In elk geval vind ik die ingrepen voor zwakkelingen. Het bevorderd de dissipline voor geen meter. En vaak wordt de eetverslaving een andere verslaving.
Succesvol afvallen heeft helaas bar weinig met discipline te maken. Anders zou bijv. Amerika uit meer dan 50% slappelingen bestaan. Lees je eens in in de materie.
  donderdag 5 april 2007 @ 18:19:57 #85
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48051018
Vandaar dat er ook dietisten bestaan die zorgen voor een verantwoord eetpatroon bij mensen die dat nodig hebben. Zoals TS.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_48051020
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:03 schreef Dagonet het volgende:
Even kijken hoor, vragen:

Wat voor sport doe je en hoe lang (ook al maakt het op zich weinig uit)
Wat voer je voor de rest van de dag uit
Slik je medicijnen?
Wat snack je dan wel?
Wat voor warme maaltijden eet je op je werk?

Mis ik nog iets Milagro?
hoe lang woog je destijds al 101, want dat is ook teveel voor die lengte.

afvallen als je veel te veel weegt is best lastig, maar aankomen en op 106 eindigen terwijl je altijd redelijk slank was, dat is ook best lastig, als je normaal eet
dus hoelang woog je al 101 kilo..... van 101 naar 106 lijkt me namelijk een kwestie van iets minder bewegen dan eerst, als je al zover bent, dan is iedere stap terug een kilo erbij ws.

verveel je je vaak, ben je vaak alleen met weinig om handen? als je je verveelt, meen je ook vaak honger te hebben terwijl je dat niet echt hebt.

je eet geen hele zakken chips, maar loop je meerdere malen naar de keuken om een handje te halen?

op werk ooit een te dik en eeuwig lijnend collegaatje die ook bij hoog en laag volhield nauwelijks te snoepen, en eerlijk was eerlijk, we zagen het haar ook niet echt doen op het werk...... tot we een keer tijdens haar afwezigheid in haar bureau moesten zijn, en tadaaa m & m's, maltesers , drop , allemaal snoep wat je zo ongemerkt uit je la kan vissen en met een achteloze jeukaanmijnneusmanoeuvre in je mondje stopt

tuurlijk, er zijn mensen bij wie er echt iets "niet goed zit" waardoor ze aankomen van weinig, en afvallen ook nauwelijks lukt, maar dat zijn echt de uitzonderingen, de meesten zijn gewoon niet helemaal eerlijk tegen zichzelf, denk ik toch..
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 5 april 2007 @ 18:20:36 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48051038
Of is het normaal dat iemand die gemiddeld eet én beweegt aan blijft komen?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_48051115
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:20 schreef Dagonet het volgende:
Of is het normaal dat iemand die gemiddeld eet én beweegt aan blijft komen?
Nee, je hebt gelijk, met dit eet- en bewegingspatroon verwacht je niet dat iemand blijft aankomen.
Of TS heeft niet door dat hij toch meer energie binnenkrijgt qua porties, tussendoortjes of samenstelling van maaltijden. Of er is misschien toch meer aan de hand.

Hij kan altijd bij zijn huisarts langs gaan natuurlijk. Dat is beter dan tegenstrijdige adviezen op een internetforum krijgen.
pi_48051195
wat ik ook me ook afvraag, hoe beweeg je je voort van A naar B

neem je als het even kan de auto of pak je liever de fiets.
neem je de trap of alleen als je naar beneden gaat.
voor kleine afstanden en een enkele boodschap vergeten, pak je de fiets, ga je lopen, of stap je weer in de auto?
en binnenshuis, als je eenmaal zit, zit je dan ook echt voor een paar uur, of heb je, net als ik , peper in je kont en sta je om de haverklap op.... een mens kan wat aflopen namelijk binnenshuis, je zult er versteld van staan als je het allemaal bij elkaar op zou tellen
pi_48051254
En ik vraag me af hoeveel alcohol hij drinkt. Als je je elk weekend klem zuipt in het bier dan is dat ook een fijne dikmaker.
pi_48051334
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:29 schreef Isabeau het volgende:
En ik vraag me af hoeveel alcohol hij drinkt. Als je je elk weekend klem zuipt in het bier dan is dat ook een fijne dikmaker.
dat zeker, ja, en dat gaat allemaal lekker op den buyck zitten
je hoeft je daarvoor niet eens klem te zuipen, iedere avond 2 of 3 biertjes is zat

oh een niet nader te noemen familielid, altijd dun, maar de laatste jaren toch wel love handles... "ja, ik weet het ook niet, echt veel snoepen doe ik niet, behalve dan iedere avond een Magnum, ms is dat het???"

donderdag 5 april 2007 @ 18:38:45 #92
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_48051512

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  donderdag 5 april 2007 @ 18:42:32 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_48051625
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef boekenworm het volgende:
Tja, ik vind mensen die zo reageren zonder dat ze achtergrond weten van de mensen die de ingrepen ondergaan een beetje zwak. Heb je enig idee hoeveel discipline het vereist om zo'n ingreep te ondergaan? Hoe belangrijk het is om bepaalde medicijnen in te blijven nemen? Daar heb je ook discipline voor nodig. Kortom, met alleen discipline red je het niet bij afvallen, het heeft met meer dingen te maken.

Daarnaast is het echt niet zo dat iedereen te dik wordt door een eetverslaving of dat dat omgezet zou worden in een andere verslaving. Maarja, jij hebt er blijkbaar verstand van, dus kom maar met wat onderzoeksresultaten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48052604
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:38 schreef Misanthroopia het volgende:
[afbeelding]

Hartaanval is oké olé olé!
pi_48053503
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:42 schreef Troel het volgende:
Daarnaast is het echt niet zo dat iedereen te dik wordt door een eetverslaving of dat dat omgezet zou worden in een andere verslaving. Maarja, jij hebt er blijkbaar verstand van, dus kom maar met wat onderzoeksresultaten!
Ongeveer 30% is best veel, vind ik. Maar daar tegenover staat 70% die gewoon afvalt en een eetverslaving (als die er al was) niet omzet in een andere verslaving.
pi_48054810
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:

Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).
Maar als ik heel veel water drink bij het eten zit mn maag sneller vol
pi_48054846
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hartaanval is oké olé olé!
een hartaanval van Stackers !
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_48055027
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:17 schreef Flashwin het volgende:
een hartaanval van Stackers !
Vroeger (voor 2004) had je daar inderdaad een verhoogde kans op, maar toen zat er nog efedra in.
pi_48057959
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:59 schreef milagro het volgende:

zeker niet idd.

ik vermoed dan ook dat er wat verzwegen wordt, het is dan ook verdacht stil na die laatste vraag aan de TS
Pas net terug van mijn werk. Dus vrij lange dag gedraaid.
Nog even genaborreld in de bedrijfsbar, en ja, daar wel wat zoutjes en bier, fris gehad.
Dus dat was dan weer niet goed.

Maar nog even over de gegeven adviezen. Een van de adviezen was om vaker en minder veel te eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
Hoe moet ik me dat precies voorstellen?
Dus ipv ontbijt, lunch, dinner... wordt het?
  donderdag 5 april 2007 @ 21:35:33 #100
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48058101
Ga eens in op de hierboven gestelde vragen? Allemaal dingen die handig zijn om een gewichtstoename mede te kunnen verklaren namelijk.

Slik je medicijnen?
Wat snack je dan wel?
Ben je altijd al zwaar geweest of is er een punt waar je kan aanwijzen dat je sindsdien veel bent aangekomen?
Ga je met de auto of loop/fiets je meer?
Ben je een bankhanger of banjer je af en toe door het huis, hoeveel niet sportgerelateerde beweging heb je?
Verveel je je vaak of heb je altijd wel genoeg omhanden?
pi_48058302
Nou, dat zou ik niet doen. Ik zou niet zo drastisch een abnormaal eetpatroon aannemen, want met een standaardpatroon zou je ook niet te dik moeten zijn. Onder een standaardpatroon versta ik bijvoorbeeld (mij ooit geleerd op eetgestoordentherapie , dus geheel volgens het boekje):

3 boterhammen

1 liga / stuk fruit

4 boterhammen

1 liga + stuk fruit

avondeten, bestaande uit:
een paar scheppen aardappel
een paar scheppen (200 gr) groente
vlees/vegetarisch ding
sausje

toetje (kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk, maar ik zou het gewoon op yoghurt houden)

fruit/liga/zuivel oid

Qua avondeten kun je dat natuurlijk vervangen door pasta of rijst, maar zorg iig voor voldoende groente. Met zo'n schema komt iedereen op een gezond gewicht, genoemd het "set point". Dat ligt zo gemiddeld rond een BMI van 20 a 25. Het lijkt voor sommige mensen misschien veel, maar dit is dan ook alles. Dus niet nog een extra handje drop of ships. Voordeel is, dat je met deze lijst goed vol zit, en dus ook niet gáát snaaien.

(Sommige mensen zullen enige overeenkomsten zien met Miss Bakker. Afgezien van de hoeveelheden, waar Sonja de mist in gaat, lijkt het er idd een beetje op, vooral qua structuur. Voor zo ver ik heb gezien werkt deze "basislijst" voor iedereen. Natuurlijk hoef je niet altijd aan de liga's, het kan ook een keer wat anders zijn, maar dan weer niet élke dag taart of een mars.
pi_48058326
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Pas net terug van mijn werk. Dus vrij lange dag gedraaid.
Nog even genaborreld in de bedrijfsbar, en ja, daar wel wat zoutjes en bier, fris gehad.
Dus dat was dan weer niet goed.

Maar nog even over de gegeven adviezen. Een van de adviezen was om vaker en minder veel te eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
draai eens niet zo om mijn vragen heen
hoelang woog je al 101 kilo, want dat was net zo goed veel te zwaar.
en hoe ben je tot die 101 kilo gekomen?
hoelang sport je al?
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 21:43:08 #103
43556 miss_dynastie
pi_48058390
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:31 schreef dyna18 het volgende:
'wat'? Ik zou toch echt eens een weekje kritisch alles bijhouden. Misschien schrik je van wat je binnen krijgt.
pi_48058431
Uh oh, nou wordt het echt persoonlijk
Maar goed, omdat het om te helpen is.
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:35 schreef Dagonet het volgende:
Ga eens in op de hierboven gestelde vragen? Allemaal dingen die handig zijn om een gewichtstoename mede te kunnen verklaren namelijk.

1 uur groepsfitness en 1,5 uur cardio
heel veel zitten. 1 uur per dag in de auto, 8,9,10 uur per dag achter een PC op kantoor, thuis verder hele dag achter de PC of op de bank (zittend dus).
Slik je medicijnen?
nee
Wat snack je dan wel?
af en toe wat pinda's of cashewnoten. Of een stukje worst.
Dag hap in de cantine, vaak te veel saus. In het week-end een opwarm ovenpizza.
Ben je altijd al zwaar geweest of is er een punt waar je kan aanwijzen dat je sindsdien veel bent aangekomen?
Sinds ik ben gaan werken ongeveer halverwege 2004
Ga je met de auto of loop/fiets je meer?
auto, woon op 35 km van mijn werk.
Ben je een bankhanger of banjer je af en toe door het huis, hoeveel niet sportgerelateerde beweging heb je?
bank/pc hanger. Zeer weinig overig verbruik.
Verveel je je vaak of heb je altijd wel genoeg omhanden?
Nee verveel me niet, maar zit dus wel de hele dag.
Conclusie... Ik heb weinig overige beweging. Wat mijn dagelijkse normale verbruik lager brengt dan gemiddeld.
pi_48058501
Volgens mij zijn die warme maaltijden écht niet gezond. En die pizza ook niet natuurlijk. Ga eens groente eten.

Enne, parkeer je auto eens een paar blokken verderop, en loop een stuk.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2007 21:47:00 ]
pi_48058532
je beweegt dus gewoon vrij weinig en ik denk toch nog steeds dat je meer eet dan je vertelt....

ook bij weinig bewegen hoef je niet over de 100 te raken met jouw lengte
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 21:48:21 #107
43556 miss_dynastie
pi_48058612
Ik zou absoluut die vast niet al te gezonde kantinemaaltijden gaan vervangen door brood en 's avonds gewoon fatsoenlijk gaan eten. Eet je weleens fruit of zo? En wat drink je op een dag?
  donderdag 5 april 2007 @ 21:51:12 #108
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48058727
Kap met de warme maaltijden 's middags en eet die eens 's avonds. Dan moet je in ieder geval nog de deur uit voor boodschappen, meer dan alleen met eens in de paar dagen een brood halen.

Krijg je ook meteen versere groente binnen en kokend en afwassend sta je meteen ook rustig een half uur meer.
Ga in je lunchpauze (en nu kan het, het is mooi weer) wandelingetjes maken.
Niet eten tot je vol zit, een beetje hongerig gevoel is niet erg.
pi_48058734
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef milagro het volgende:

draai eens niet zo om mijn vragen heen
hoelang woog je al 101 kilo, want dat was net zo goed veel te zwaar.
en hoe ben je tot die 101 kilo gekomen?
hoelang sport je al?
Sorry, probeerde algemeen te reageren. Heb niet bewust sommige vragen overgeslagen

Sinds 2004 (toen ik onder de 80 kilo zat) langzaam, maar wel constant, steeds zwaarder geworden.
2005 met een verhuizing en een nieuwe baan, was een dieptepunt, vanwege helemaal geen sport.
Halverwege 2006 weer begonnen met bovenstaande genoemde fitness, met de hoop om weer terug te keren naar de 80. Helaas alleen maar wat zwaarder geworden. Dus vandaar nu maar eens goed naar mijn eetpatroon kijken.
  donderdag 5 april 2007 @ 21:52:33 #110
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48058775
Wat deed je in 2004 anders dan nu? Woonde je toen thuis en werd er gekookt?
pi_48058883
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou absoluut die vast niet al te gezonde kantinemaaltijden gaan vervangen door brood en 's avonds gewoon fatsoenlijk gaan eten. Eet je weleens fruit of zo? En wat drink je op een dag?
Ja, misschien toch een goed idee om weer normaal 's avonds warm te eten. Blijkbaar reageert het lichaam toch anders op een warme maaltijd op het midden van de dag?
Ongeveer 1 stuk fruit per dag. Overdag drink ik veel thee (geen suiker, wel zoetje). 's avonds drink ik omgeveer 1 tot 1,5 liter water.
pi_48058909
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ja, misschien toch een goed idee om weer normaal 's avonds warm te eten. Blijkbaar reageert het lichaam toch anders op een warme maaltijd op het midden van de dag?
Ongeveer 1 stuk fruit per dag. Overdag drink ik veel thee (geen suiker, wel zoetje). 's avonds drink ik omgeveer 1 tot 1,5 liter water.
Warme maaltijd op het midden van de dag is niks mis mee. Sterker nog, het is zelfs beter. Maar als het elke dag Albron vette nasi is... Mja.
pi_48058925
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:52 schreef Dagonet het volgende:
Wat deed je in 2004 anders dan nu? Woonde je toen thuis en werd er gekookt?
Toen studeerde ik nog (ah die goede oude tijd)
Veel op pad, tot laat door gaan, en veel op de fiets.
pi_48059736
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Sorry, probeerde algemeen te reageren. Heb niet bewust sommige vragen overgeslagen

Sinds 2004 (toen ik onder de 80 kilo zat) langzaam, maar wel constant, steeds zwaarder geworden.
2005 met een verhuizing en een nieuwe baan, was een dieptepunt, vanwege helemaal geen sport.
Halverwege 2006 weer begonnen met bovenstaande genoemde fitness, met de hoop om weer terug te keren naar de 80. Helaas alleen maar wat zwaarder geworden. Dus vandaar nu maar eens goed naar mijn eetpatroon kijken.
je at dus eerder meer dan dit, en sinds je boven de 100 zit, ben je weer gaan sporten, en minder gaan eten, maar toch zwaarder geworden.

je was dus al dik.
en ja, van sporten word je in het begin even zwaarder.... je begon met te vertellen dat je van 101 naar 106 bent gegaan sinds een paar maanden, dat zou dus van het sporten ineens weer kunnen komen, een paar kilo erbij.. want je weegt al sinds 2004 101 kilo, dan at je daarvoor dus al teveel of ongezond.

van niet sporten word je niet dik namelijk, zolang je maar normaal eet en normaal beweegt, dus gewoon ook eens loopt, de trap neemt, fietst, beweegt dus ipv enkel zitten op de bank, in de auto, achter je bureau, achter je pc.
pi_48060346
Euh nee klopt niet helemaal
begin 2004: ongeveer 80 kg
begin 2005: ongeveer 87 kg
begin 2006: ongeveer 95 kg
begin 2007: ongeveer 101 kg
nu: ongeveer 106 kg

halverwege 2004 t/m halverwege 2005 1x per week 1 uur sporten
2005-2006 niet sporten
aug 2006 t/m nu 2x per week sporten

Ik had dus verwacht dat het vanaf okt 2006 weer de goede kant op zou gaan.
pi_48060603
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:27 schreef dyna18 het volgende:
Euh nee klopt niet helemaal
begin 2004: ongeveer 80 kg
begin 2005: ongeveer 87 kg
begin 2006: ongeveer 95 kg
begin 2007: ongeveer 101 kg
nu: ongeveer 106 kg

halverwege 2004 t/m halverwege 2005 1x per week 1 uur sporten
2005-2006 niet sporten
aug 2006 t/m nu 2x per week sporten

Ik had dus verwacht dat het vanaf okt 2006 weer de goede kant op zou gaan.
ja, eeeh, cardio, daar val je niet vanaf, denk ik zomaar, dat lijkt me meer conditie...

en 1 uurtje groepsgekut als je echt ruim 20 kilo teveel weegt, schiet ook niet op.
je moet overall gewoon meer bewegen sowieso, en niet minder eten, ook niet meer, maar vaker, dan heb je minder snel trek, en het houdt je spijsvertering draaiende.

geen bier, geen frisdrank dagelijks de hele dag door, dus ook geen light.
en niet liegen tegen jezelf over wat je eet (snoept)
pi_48061685
Nog even over dat vaker eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
pi_48061781
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ja, helaas ook dikker geworden.

Wat bedoel je precies met teveel brood?
Ik eet 's ochtends 2 boterhammen.
en 's avonds 4 boterhammen + wat yoghert.

Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
zoetstoffen schijn je heel dik van te worden, sinds dit in trek is is de mensheid dikker geworden ipv dunner, dit geldt ook voor kinderen.
Tevens zitten er veel hormonen in vlees, ook hiervan kun je aankomen, denk maar aan het feit dat het groeihormonen zijn waarvan een kalf bv erg snel dik moet worden en groot,, dat vlees eten wij dan weer.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48061922
Yep, wat milagro zegt: je moet meer over de hele dag bewegen, die 2,5 uur per week is erg weinig als je voor de rest niet beweegt. Je kan nog beter elke dag een half uur wandelen dan 2,5 uur in de sportschool zwoegen. Ga weer op de fiets boodschappen doen. Laat je auto staan voor kleine (onder de 5 km sowieso) stukjes naar vrienden, familie etc. Neem overal de trap. Leen iemand's hond voor boswandelingen als je het raar vindt om als man alleen te gaan.

Met vaker eten wordt bedoeld dat je ook om een uur of 10 's morgens en om een uur half 4 's middags wat eet en dan dus geen koekjes oid maar een krentenbol of een appel met een glas melk etc.

Kantinelunches staan niet echt bekend als erg gezond. Koks gebruiken graag veel vet: goedkope manier om eten smakelijk te maken. Daarbij is 'slank' vlees vaak duur en staat het niet op het menu. Ook vis is meestal gebakken, gefrituurd of anderszins een stuk minder gezond gemaakt. Hou zelfcontrole over wat je binnenkrijgt en ga zelf koken.
pi_48062147
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:56 schreef dyna18 het volgende:
Nog even over dat vaker eten. Zeg maar 6 kleine porties op een dag.
jeetje, niet zo moeilijk toch dat zelf in te vullen?

je eet een bammetje of 2 na het opstaan om half 8 of zo, je eet om 10 uur een appel, banaan, , om 12 lunch, om 14 uur weer iets, een sultana , een yoghurtje of zo of een koekje!!!!!!!!!! ja het mag!!!!!!!!!!!!!! , om 4 uur een appel, om zes uur je warme hap, toetje voor mijn part, na achten niet meer eten en meer bewegen...de auto laten staan wat vaker dan je nu doet.

af en toe wat snoepen mag best, niemand komt aan van af en toe een koekje, een patatje , een ijsje , een glaasje fris, enkel als je wil afvallen moet je die extraatjes niet allemaal op 1 dag proppen...

niet gaan lijnen in ieder geval, maar meer bewegen en jezelf niet uithongeren tot die drie gezette tijden om dan eigenlijk teveel te eten... en daarna enkel maar op de bank te hangen.

als je eenmaal op je gewicht zit dat je zou moeten hebben dan is op dat gewicht blijven volgens mij helemaal niet zo'n probleem zolang je zat beweegt, over de hele dag gezien en niet 1 keer per week een uurtje 'sporten'... en niet buitensporig snoept.

jezelf van alles ontzeggen werkt alleen maar averechts, doceren is the key, en dus bewégen, actief zijn, plak je afstandsbediening aan de tv vast, je bent een vent, dus die zappen veel, en dus wordt dat iedere avond minstens 40 keer heen en weer lopen naar je tv..... moet je alleen niet te klein wonen natuurlijk

ik denk gewoon dat je minder actief bent, dan je zelf denkt
pi_48068741
2,5 uur bewegen per week en dat durf je in de OP nog aan te merken als "2x sporten per week"???
En met zo een eetpatroon dan nog oprecht afvragen waarom je maar vet blijft ophopen..ondanks alle hier goedbedoelde adviezen toch maar weer wat "zoutjes, bier en fris" nuttigen.

Ongelovelijk hoe erg mensen zichzelf in de maling kunnen nemen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 08:56:46 #122
43556 miss_dynastie
pi_48069106
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het je lichaam heel veel uit zal maken, maar het gaat er natuurlijk wel om:
- wat je binnen krijgt.
- of je 's avonds een normale 'lunch' eet of veel meer eet, want het is toch avondeten. Dat je zelf zeg maar vergeet dat je al gegeten hebt.
Ik zou proberen 2x per dag fruit te eten. En nogmaals, hou eens een dag of week bij wat je allemaal echt binnen krijgt. Dus zonder je in te houden, daar help je jezelf echt niet mee als je doel is je patroon in kaart te brengen.
pi_48069956
'Gewoon' beter eten. Niet minder, maar dat is inmiddels al 30 keer gezegd geloof ik

Je hebt het standaard eetpatroon van mensen die 'zomaar' dik worden: niet nadenken, eten wat makkelijk en lekker is. Het zou me niets verbazen als je allerlei voedingsstoffen tekort komt.
Ga eens echt voedsel eten! Groente, fruit, thee, vlees, eieren, roomboter, noten, volkorenproducten. Ja, dat kost meer moeite. Maar het is veel lekkerder en veel gezonder, en dat merk je echt meteen.
Diepvriespizza is geen eten

Oja, dit is bedoeld als advies en niet als commentaar, ik deed namelijk precies hetzelfde en werd ook steeds dikker. En sinds ik alleen nog echt herkenbaar voedsel eet ben ik tot nu toe 7 kilo afgevallen. Terwijl ik me nog steeds dagelijks volprop, maar dan met echt lekkere en gezonde dingen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:43:23 #124
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48074076
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:41 schreef Toeps het volgende:

3 boterhammen

1 liga / stuk fruit

4 boterhammen

1 liga + stuk fruit

avondeten, bestaande uit:
een paar scheppen aardappel
een paar scheppen (200 gr) groente
vlees/vegetarisch ding
sausje

toetje (kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk, maar ik zou het gewoon op yoghurt houden)

fruit/liga/zuivel oid
Zijn zeven boterhammen plus tussendoortjes en een grote avondmaaltijd niet een beetje veel van het goede (als je geen bouwvakker bent)?
pi_48074243
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:43 schreef boekenworm het volgende:
Zijn zeven boterhammen plus tussendoortjes en een grote avondmaaltijd niet een beetje veel van het goede (als je geen bouwvakker bent)?
Nee hoor, ik ken ook iemand die na jarenlang worstelen met haar gewicht op zo'n dieet is afgevallen. Heel langzaam, maar dat is niet erg. Kijk maar bij de aanbevolen hoeveelheden per dag daar staat ook 5-7 boterhammen per dag. 7 boterhammen voor mannen en 5 voor vrouwen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:49:33 #126
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48074341
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ken ook iemand die na jarenlang worstelen met haar gewicht op zo'n dieet is afgevallen. Heel langzaam, maar dat is niet erg. Kijk maar bij de aanbevolen hoeveelheden per dag daar staat ook 5-7 boterhammen per dag.
Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
pi_48074539
Ik krijg er echt geen 5 op! Ik eet 's morgens meestal een bakje magere gewone yoghurt, soms met wat muesli maar meestal niet. Dan om 10:00 heel soms 1 boterham of een halfje maar vaak ook niks.
Lunch 2 a 3 boterhammen en een beschuitje oid. Cup a soup/liga/fruit tussendoor en normaal avondeten.
Dat is het wel zo'n beetje!
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:01:04 #128
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48074750
Ach, grote stoere mannen moeten ook in het gemiddelde passen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:04:05 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48074857
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Zorg dat je maaltijden veel vezels en relatief veel eiwitten bevatten, dat geeft een verzadigd gevoel.

Kant & klaar bevat vaak weinig vezels, evenals maaltijden met pasta.

Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).

Van snelle koolhydraten zoals in suiker, frisdrank of fruitdranken krijg je sneller honger.
Mierenneuker hier!
Van pasta krijg je juist honger

Voor een ultiem verzadigd gevoel; gezonde vetten en ladingen eiwitten!
En nee, van gezonde vetjes word je niet dik
Eiwit vind je in alle peulvruchten, bonen, vlees , vis en zuivel ( kwark )

En om de 2 uur eten. Kleine beetjes dus
Niet alleen is dat beter voor je stofwisseling, maar zorgt er tevens voor dat je nimmer honger hebt.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:07:12 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48074987
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
Dat is veel te weinig.
Mensen worden te dik omdat ze te weinig eten.
4 boterhammen + warm eten is bij lange na niet voldoende om op je dagtotaal calorietjes te komen.
Minder calorieen eten is geen afvalmethode hoor; meer verbranden dan je binnenkrijgt wel
En dat is een levensgroot verschil.
pi_48075042
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:04 schreef SHE het volgende:
Mierenneuker hier!
Van pasta krijg je juist honger
Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen? Ik zeg juist dat pasta weinig vezels bevat en vezels geven ook een verzadigd gevoel. Tel daarbij op dat er vooral snelle koolhydraten in pasta zitten en je krijgt: weinig vezels + snelle koolhydraten = snel weer honger.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:09:43 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48075081
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, eeeh, cardio, daar val je niet vanaf, denk ik zomaar, dat lijkt me meer conditie...

en 1 uurtje groepsgekut als je echt ruim 20 kilo teveel weegt, schiet ook niet op.
je moet overall gewoon meer bewegen sowieso, en niet minder eten, ook niet meer, maar vaker, dan heb je minder snel trek, en het houdt je spijsvertering draaiende.

geen bier, geen frisdrank dagelijks de hele dag door, dus ook geen light.
en niet liegen tegen jezelf over wat je eet (snoept)
En ook dat klopt.
Van cardio ga je niet snel afvallen.
Van in de gewichten hangen wel. Spieren kweken dus. Immers, hoe meer spiermassa, hoe meer je lichaam verbrand. ( Zelfs als je niets doet! )

Groepsgekut
pi_48075104
Italianen horen trouwens bij de dikste volken van Europa (Engelsen staan bovenaan).
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:10:59 #134
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48075128
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen? Ik zeg juist dat pasta weinig vezels bevat en vezels geven ook een verzadigd gevoel. Tel daarbij op dat er vooral snelle koolhydraten in pasta zitten en je krijgt: weinig vezels + snelle koolhydraten = snel weer honger.
Ik is nog niet helemaal wakker
Duizendmaal sorry

Liefs,
De KH-neuker
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:13:29 #135
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48075220
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Italianen horen trouwens bij de dikste volken van Europa (Engelsen staan bovenaan).
Ach, maar ze koken wel goddelijk Ik weet niet wat ik zonder olijfolie, witkazen en ossobucco zou moeten!
Dat de Engelsen bovenaan staan verbaasd me niets..die eten niet, die schranzen en hebben van koken vaak niet eens gehoord.
pi_48075277
Ik ben ook dol op de Italiaanse keuken
pi_48079659
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:13:14 #138
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48084386
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
De huisarts heeft zelf gezegd dat ik dat moest eten... Maar goed, fijn dat je bij dat gesprek aanwezig was.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:22:38 #139
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_48084694
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het is erg gesteld met de gemiddelde voedselkennis van de doktoren in NL hoor...dus op zich kan ik het me heel goed voorstellen dat BW dat advies heeft gekregen. Zelf heb ik laatst een 1200 kcal-dieet van een diëtiste gekregen. Het was zó grappig en absurd dat een vriendin van me het meegenomen heeft naar haar diëtiste in een eetstoorniskliniek. Daar hebben ze er ook flink lol om gehad!
You were born as an original. Don't die as a copy.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:35:57 #140
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48085106
1200???
dat is idd eetstoorniswaardig ja
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:43:44 #141
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_48085362
Even voor de beeldvorming:
You were born as an original. Don't die as a copy.
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:21:22 #142
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48088496
Sorry, maar zelfs in sportersdieten ( wat mijn specialiteit is ) komen geen lepels of grammen voor.

Alsjeblieft; EET!!!
Serieus, als je zuiver eet ( dus dingen met matig vet, weinig KH's ) dan moet je eten zoveel je kan.
Niets is beter om die motor brandend te houden.

Maar goed; ik zie op dat dieet dus ook al kaas staan...hoe geloofwaardig is dat.
Afvallers; kaas is no no.
Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:22:07 #143
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48088519
1200 kcal voor een dwerg misschien
pi_48089370
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:21 schreef SHE het volgende:
Maar goed; ik zie op dat dieet dus ook al kaas staan...hoe geloofwaardig is dat.
Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder
Sinds kort is kaas geschrapt uit de schijf van vijf of hoe dat ding tegenwoordig ook maar heet.

En veel diëtisten schijnen ook nog steeds niet in te zien dat mensen op diëten van 1000-1200 kcal zetten wel snel resultaat geeft, maar vrijwel nooit blijvend resultaat. En dat laatste lijkt me een stuk belangrijker dan snel afvallen. Laat staan van die absurde diëten zoals met Modifast waarbij je 500-800 kcal per dag binnenkrijgt en waar je niets van leert. Lijkt me alleen wenselijk als er groot risico door het overgewicht voor een noodzakelijke operatie bestaat.
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:47:27 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48089425
Ik ben wel benieuwd, Isa, of jij kaas ook een 'no no' vindt, net als SHE?
The love you take is equal to the love you make.
pi_48089556
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben wel benieuwd, Isa, of jij kaas ook een 'no no' vindt, net als SHE?
Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:52:20 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48089631
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:02:03 #148
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48089994
Ik zeg dus:

Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder.

Kaas eet je puur, op een plankje. Geniet en proef.
kaas eet je niet elke dag op je brood; dat slaat nergens op.
Voor de calcium hoef je het trouwens niet te doen. Dat is een rest leugen uit de tijd van het melkoverschot.
Ons spijsverteringsstelsel is niet eens in staat om calcium op te nemen uit melk.sterker nog, we breken het af.

Kaas is heerlijk, en ik eet het zeker. Met heel veel mate en zeker niet op brood.
Kaas op een hamburger kan ook geen kwaad; zonder broodje en zonder saus
( coco chanel's favoriete lunch zelfs ! )
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:06:09 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48090125
Je legt niet uit waarom dat dan zo rampzalig is, een plakje kaas op brood.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:08:23 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090185
ehm, vet + suikers
Als je de basisprincipes biochemie toepast dan moet je logica je al vertellen dat dat niet zo'n heel erg slim plan is.

Nogmaals, van mij mag je. Maar ik kan je vertellen, nee..verzekeren, dat niemand ooit slank zal worden van brood met kaas.
pi_48090186
Klinkt als Montignac.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2007 20:08:31 ]
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:10:58 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48090260
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:08 schreef SHE het volgende:
ehm, vet + suikers
Als je de basisprincipes biochemie toepast dan moet je logica je al vertellen dat dat niet zo'n heel erg slim plan is.

Nogmaals, van mij mag je. Maar ik kan je vertellen, nee..verzekeren, dat niemand ooit slank zal worden van brood met kaas.
Nee, dat word je nooit van één ding juist wel of juist niet eten.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:14:29 #153
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090392
Zijn dieet is ook niet onwaar hoor.
Alleen beperkt hij je in dingen en dat klopt ook weer niet.
Zelfde voor Atkins.
In principe, ( dus theorie ) klopt het, maar wil je langdurig slank blijven, dan zul je toch net ff iets meer moeite moeten doen.

Zware botten bestaan niet
Vetzuursynthese wel en die is wetenschappelijk onderbouwd.
IEDEREEN kan een mooi lichaam krijgen, echt.
Ik ben hier niet voor niets zo anal over..ik vind het zo jammer dat veel mensen langer dan nodig zo blijven worstelen met hun gewicht, omdat ze van alles moeten of willen, terwijl slim eten echt geen rocket science is.

Of dacht je dat alle modellen of sterren slank worden geboren?
Nee, die doen wat een serieuze personal coach ze vertelt.
En als je de geheimen van een mooi lijf wil weten, dan ga je eens op een bodybuild of sportersforum lurken...daar zul je precies vinden waarom iets wel en waarom niet kan.
ik ben echter wel een levensgenieter en ik hoef niet meer in maatje 34; dus met een beetje logisch nadenken EN wetenschap, kom je tot een levenswijze die EN geen straf is, maar ook verantwoord is.

Ik zou godver ook een boek moeten schrijven.
Ware het niet dat ik een hekel heb aan commercie ...maar echt, wat zou ik die Sonja B graag in een debat compleet torpederen met haar kut dieet.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:15:51 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090442
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat word je nooit van één ding juist wel of juist niet eten.
Jawel hoor, van alleen spek eten word je alsnog dik hoor.
Van alleen snoep ook
Van alleen chips ook

etc
Waarom ben je zo vijandig?
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:16:26 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48090466
Ik ben absoluut geen fan van Sonja Bakker. Maar ik vind dat jij net zo goed oogkleppen op hebt en al te zeer overtuigd bent van 'de enige weg'.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:17:05 #156
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090492
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben absoluut geen fan van Sonja Bakker. Maar ik vind dat jij net zo goed oogkleppen op hebt en al te zeer overtuigd bent van 'de enige weg'.
Wil je wetenschap ter discussie stellen?

I dare you...kom maarrrr!
pi_48090517
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:15 schreef SHE het volgende:

[..]

Jawel hoor, van alleen spek eten word je alsnog dik hoor.
Van alleen snoep ook
Van alleen chips ook

etc
Waarom ben je zo vijandig?
Als jij per dag 1700 kcal aan chips eet en verder niets word je niet dik hoor.
pi_48090524
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:22 schreef SHE het volgende:
1200 kcal voor een dwerg misschien
werkt voor mij goed en ben toch niet heel klein
en kaas trouwens ook
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:18:00 #159
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090533
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:17 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Als jij per dag 1700 kcal aan chips eet en verder niets word je niet dik hoor.
Oh jawel
pi_48090536
aaah, doe toch eens, SHE
in het SB discussie topic

SB
ik vind haar er ook zo verrot uitzien, als dat het resultaat is van haar dieet, dan wil je dat toch niet volgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')