Nonsens. Sinds er in New York een zero-tolerance beleid is ingevoerd is het een van de veiligste grote steden van Amerika geworden. Ik ben het er mee eens dat de criminaliteit niet evenredig zakt met de zwaarte van de straffen. Maar een taakstrafje of 2 maanden zitten maakt gewoonweg geen indruk. En de reclassering al helemaal niet. Je hoeft ze van mij niet de doodstraf te geven bij een beroving, maar een paar jaar cel, zeker bij herhaling, kan echt geen kwaad.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:10 schreef Dunckie het volgende:
Wat inderdaad zal leiden tot een verdergaande polarisering. Zwaarder straffen werkt in de VS inderdaad ook zo goed....niet dus. Een beetje zwaarder, of in ieder geval vaker straffen zal kunnen werken, maar beter nog is het voor alle bevolkingsgroepen(dus ook autochtonen) te zorgen dat er in de opvoeding en op school meer aandacht is voor preventie van dit soort zaken.
Uiteraard niet. Maar het is wel heel makkelijk om altijd iemand anders aan te wijzen als de reden voor je wangedrag. Oorzaken zijn er genoeg, maar excuses mogen er niet zijn voor criminaliteit. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. En als jij iemand in elkaar trapt of met een baksteen zijn schedel inslaat, dan kan je uit een heel zielige familie komen, maar dat is dan jammer. Dan neem je maar een voorbeeld aan diegene die wel normaal doet terwijl hij uit een slecht milieu komt.quote:Ik zeg dus niet dat afkomst en achtergrond geen rol spelen in het ontstaan van problemen, maar wel dat ze absoluut niet de enige factor van betekenis zijn.
'Verdacht' gaat over de registratie bij de politie. Meestal naar aanleiding van 'het een en ander'quote:Op woensdag 4 april 2007 20:18 schreef Yildiz het volgende:
Ja, verdacht. Heel leuk. Prachtig. Heb ik niks aan.
Maar nu echte cijfers, misschien?
Die foto komt van de videoclip voor Appa's Schuif Aan De Kant. (zoek maar op youtube)quote:Op woensdag 4 april 2007 23:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom wil het gros vd Marokkanen Marokko uit en emigreren ze massaal naar Europa om daar werkeloos en arm in achterbuurten er achter te komen dat het VMBO nog te moeilijk voor ze is
[afbeelding]
http://www.dreamcommunity.nl/?id=109&account=DVSfVVFR![]()
Mocro pride he?![]()
Lees:quote:Om deze ontwikkeling te stoppen en preventieve maatregelen te nemen, is gisteren in het stadhuis een convenant getekend door onder meer gemeente, politie en maatschappelijke organisaties.
En hoe zou je dat uit willen voeren dan? Deze kansjongeren in zo'n schandblok wat ze in de middeleeuwen gebruiken op plein 40-45 / Mercatorplein zetten?quote:Op donderdag 5 april 2007 03:37 schreef SeLang het volgende:
We moeten toe naar een ander strafsysteem waarbij de familie-eer wordt aangetast.
Dan creeer je namelijk een zelfreinigend vermogen binnen die groepen. Nu ontbreekt dat, en dat is de hoofdreden van het probleem.
En de familie moet gedwongen rotte tomaten richting hun hoofden gooien.quote:Op donderdag 5 april 2007 07:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En hoe zou je dat uit willen voeren dan? Deze kansjongeren in zo'n schandblok wat ze in de middeleeuwen gebruiken op plein 40-45 / Mercatorplein zetten?
Oom agent + tolk.quote:Op donderdag 5 april 2007 07:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar misschien is het wel raadzaam dat oom agent is bij de ouders thuis langsgaat om te praten over wat zoonlief allemaal uitspookt. Of ze dat wel weten, wat ze ervan vinden en wat ze van plan zijn eraan te gaan doen.
Groepen mensen onvrijwillig denaturaliseren? Dat is sinds de Sudetenduitsers al niet meer gedaan.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het kan makkelijk. Zeker als ze een Marokkaans paspoort hebben.
[..]
Vennootschapsbelasting?quote:Nee, JIJ en de rest van zichzelf elitair beschouwend NL vindt het onethisch. Dat maakt nog niet dat het onethisch is. Ik bijvoorbeeld, en zeer velen met mij, zouden het maar wat prachtig vinden. Sterker nog, ik zou hier zo duizenden euros voor over hebben.
Dit ben ik met je eens.quote:Op donderdag 5 april 2007 00:09 schreef Kogando het volgende:
[..]
Nonsens. Sinds er in New York een zero-tolerance beleid is ingevoerd is het een van de veiligste grote steden van Amerika geworden. Ik ben het er mee eens dat de criminaliteit niet evenredig zakt met de zwaarte van de straffen. Maar een taakstrafje of 2 maanden zitten maakt gewoonweg geen indruk. En de reclassering al helemaal niet. Je hoeft ze van mij niet de doodstraf te geven bij een beroving, maar een paar jaar cel, zeker bij herhaling, kan echt geen kwaad.
Alleen al om het feit dat een groot deel van de criminaliteit door hetzelfde relatief kleine groepje wordt gepleegd. Als die van de straat zijn omdat ze in de bak zitten heb je sowieso al effect.
Three strikes you're out, briljant systeem. Wat is in vredesnaam je excuus als je voor de 3e keer een auto openbreekt. Zulk tuig moet je gewoon enorm lang wegstoppen. Wie niet horen wil moet maar voelen. Anders lijden er andere mensen onder, die er al helemaal niks aan kunnen doen.
[..]
Uiteraard niet. Maar het is wel heel makkelijk om altijd iemand anders aan te wijzen als de reden voor je wangedrag. Oorzaken zijn er genoeg, maar excuses mogen er niet zijn voor criminaliteit. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. En als jij iemand in elkaar trapt of met een baksteen zijn schedel inslaat, dan kan je uit een heel zielige familie komen, maar dat is dan jammer. Dan neem je maar een voorbeeld aan diegene die wel normaal doet terwijl hij uit een slecht milieu komt.
Op dit moment lachen al die probleemjongeren zich suf om de Nederlandse rechtsstaat. En dat verander je alleen met harder optreden. Jij en ik stelen toch ook geen auto's? Zo moeilijk is het niet om dat te laten.
De eerste en tweede generatie gedroeg zich keurig. Het is de derde generatie die voor problemen zorgt.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom wil het gros vd Marokkanen Marokko uit en emigreren ze massaal naar Europa om daar werkeloos en arm in achterbuurten er achter te komen dat het VMBO nog te moeilijk voor ze is
Wat valt je op aan die site?quote:
Heb er een stuk uitgeknipt om de post niet te lang te laten worden maar ik kan hier volledig in vinden. Gewoon een paar jaar de cel inquote:Op donderdag 5 april 2007 00:09 schreef Kogando het volgende:
Op dit moment lachen al die probleemjongeren zich suf om de Nederlandse rechtsstaat. En dat verander je alleen met harder optreden. Jij en ik stelen toch ook geen auto's? Zo moeilijk is het niet om dat te laten.
Wat is er mis met mijn oplossing?quote:Op donderdag 5 april 2007 10:45 schreef Re het volgende:
mja, altijd weer leuk dat gekanker op de dingen, nog iemand iets over de aangeboden oplossing of is dat niet van belang in dit vraagstuk?
Ik ook. In plaats van al die jongetjes die een paal in de broek krijgen van het idee om ze in de Sahara te dumpen met een flesje water en een bedankbrief.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb er een stuk uitgeknipt om de post niet te lang te laten worden maar ik kan hier volledig in vinden. Gewoon een paar jaar de cel in
Inderdaad. De politie doet opzich best goed werk met het aanpakken van die jongeren, maar als justitie niet meedoet is het dwijlen met de kraan open. Je pakt er een op een gooit hem in de bak, maar aan de andere kant komen er weer twee uit.quote:[b]Op donderdag 5 april 2007 10:49
Heb er een stuk uitgeknipt om de post niet te lang te laten worden maar ik kan hier volledig in vinden. Gewoon een paar jaar de cel in
Aan de andere kant, dat zijn weer heroineverslaafden. Dan is het probleem weer totaal anders.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:52 schreef Kogando het volgende:
[..]
Inderdaad. De politie doet opzich best goed werk met het aanpakken van die jongeren, maar als justitie niet meedoet is het dwijlen met de kraan open. Je pakt er een op een gooit hem in de bak, maar aan de andere kant komen er weer twee uit.
Net zoals met fietsendiefstal. Als jij iedere fietsendief bij de 3e diefstal gewoon de volle vier jaar geeft zijn we zo van dat probleem af. Neem Hoog Catharijne in Utrecht, ik weet zeker dat er daar hooguit 100 man verantwoordelijk zijn voor de meeste fietsendiefstallen.
Twee jaar verplicht afkicken en daarna nog twee jaar de cel in.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:54 schreef Floripas het volgende:
Aan de andere kant, dat zijn weer heroineverslaafden. Dan is het probleem weer totaal anders.
Maar voor de rest: mee eens.
Werkt verplicht afkicken?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Twee jaar verplicht afkicken en daarna nog twee jaar de cel in.
weinig denk ik, maar een nadeel daarvan is dat de criminaliteit wel zal verminderen maar de zwaarte van de criminaliteit zal toenemen, immers wat heeft iemand te verliezen als hij op 2 slag staat...quote:
Nog steeds een strafblad?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:06 schreef Re het volgende:
[..]
weinig denk ik, maar een nadeel daarvan is dat de criminaliteit wel zal verminderen maar de zwaarte van de criminaliteit zal toenemen, immers wat heeft iemand te verliezen als hij op 2 slag staat...
Het gaat mij vooral om dat ze vier jaar van de straat af zijn maar omdat het stoppen met hard drugs ernstige ontwenningsverschijnselen met zich mee kan brengen lijkt het me verstandig om dat in een omgeving te laten gebeuren waar de nodige kennis van zaken is. Leuk dat ze na twee jaar afgekickt zijn maar de straf is 4 jaar en dus mogen ze door naar het volgende loket en nog 2 jaar zitten.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:04 schreef Floripas het volgende:
Werkt verplicht afkicken?
Zo ja, overigens, dan hoef je daarna denk ik niet iemand nog eens twee jaar vast te zetten.
Enquote:Op donderdag 5 april 2007 11:11 schreef LENUS het volgende:
Het duurt even voordat alle ogen geopend zijn en tot die tijd is het gewoon wachten op de grote schoonmaak. Want dat die gaat komen lijkt mij duidelijk.
Dan moet je zorgen dat je daar weer boven komt te staan.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:08 schreef Re het volgende:
en je pakkans verkleinen dus geweldadiger...
Het kabinet zal vroeg of laat met (nu nog) impopulaire uitzettingen moeten beginnen om een burgeroorlog te voorkomen.quote:
Dus zwichten onder dreiging van geweld?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:19 schreef LENUS het volgende:
[..]
Het kabinet zal vroeg of laat met (nu nog) impopulaire uitzettingen moeten beginnen om een burgeroorlog te voorkomen.
nou nou een burgeroorlog, bruinhemden tegen mocros ofzo?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:19 schreef LENUS het volgende:
[..]
Het kabinet zal vroeg of laat met (nu nog) impopulaire uitzettingen moeten beginnen om een burgeroorlog te voorkomen.
Volgens het "three strikes you are out" principe dus. Ze krijgen kans om hun leven te beteren, doen ze dit niet en plegen ze drie zware delicten dan zal dat leiden tot een uitzetting.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus zwichten onder dreiging van geweld?
En waar moeten ze dan heen?
En wat doe je met Nederlanders-Marokkanen die niet willen? Die licht je van hun bed?
In tegenstelling tot het algemene beeld, dat binnen de allochtone bevolkingsgroep de verdachtenpercentages van de eerste generatie hoger liggen dan de tweede generatie zijn binnen de Turkse en Marokkaanse bevolingsgroep de verdachtenpercentages van de eerste generatie kleiner dan de tweede.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
De eerste en tweede generatie gedroeg zich keurig. Het is de derde generatie die voor problemen zorgt.
net zoiets als pakweg 65-70 jaar geleden bij de oosterburen .. alleen dat de treinen nu richting zuiden gaan ipv verder naar het oosten ?quote:
Dus de Nederlandse nationaliteit maken we voorwaardelijk?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:24 schreef LENUS het volgende:
[..]
Volgens het "three strikes you are out" principe dus. Ze krijgen kans om hun leven te beteren, doen ze dit niet en plegen ze drie zware delicten dan zal dat leiden tot een uitzetting.
zolang er dubbele paspoorten zijn is alles mogelijkquote:Op donderdag 5 april 2007 11:23 schreef Re het volgende:
[..]
]nou nou een burgeroorlog, bruinhemden tegen mocros ofzo?
uitzetten zal nooit gaan hoe graag je het ook wilt dus vasthouden aan dit soort borrelpraat lijkt me niet constructief
Iets wat overigens ook vaak voor vertekening van de cijfers zorgt en dan positieve zin.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:24 schreef damian5700 het volgende:
In tegenstelling tot het algemene beeld, dat binnen de allochtone bevolkingsgroep de verdachtenpercentages van de eerste generatie hoger liggen dan de tweede generatie zijn binnen de Turkse en Marokkaanse bevolingsgroep de verdachtenpercentages van de eerste generatie kleiner dan de tweede.
Kan me voorstellen dat iets dergelijks alleen van toepassing is op criminele vergrijpen. Snelheidsovertredingen vallen daar niet onder.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Dus de Nederlandse nationaliteit maken we voorwaardelijk?
Die snelheidsovertredingen en je bent statenloos?
zware delicten dus, daar vallen snelheidsovertredingen dus niet onderquote:Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die snelheidsovertredingen en je bent statenloos?
Inderdaad. Voor mensen met een dubbele nationaliteit. Zie het maar als een correctie op alles wat in het verleden mis is gegaan. Deze mensen hadden hier helemaal niet moeten wonen, deze mensen horen hier niet. Foutje bedankt, maar dat gaan we nu terugdraaien, met dank aan de dubbele nationaliteit.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo, muts.quote:Die snelheidsovertredingen en je bent statenloos?
nee hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef LENUS het volgende:
[..]
zolang er dubbele paspoorten zijn is alles mogelijk![]()
Men mag blij zijn als men met de trein mee mag. Wat mij betreft krijgen ze een schop en moeten ze zelf maar zien hoe ze thuiskomen. Als ze hier in de illegaliteit verdwijnen dan mag dat wat mij betreft ook. Dan hebben ze in elk geval geen enkel recht meer en kunnen we die mensen lekker uitzuigen.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef moussie het volgende:
[..]
net zoiets als pakweg 65-70 jaar geleden bij de oosterburen .. alleen dat de treinen nu richting zuiden gaan ipv verder naar het oosten ?
Want hun leven is minder waard dan dat van ieder ander en je wilt je graag verlagen tot een dergelijk niveau?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:31 schreef GertvanderVolk het volgende:
Dan hebben ze in elk geval geen enkel recht meer en kunnen we die mensen lekker uitzuigen.
Een behoorlijke tijd van zijn leven, dat heeft hij te verliezen. En waarschijnlijk zal dat veel mensen er van weerhouden om weer een diefstal of beroving te plegen.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:06 schreef Re het volgende:
weinig denk ik, maar een nadeel daarvan is dat de criminaliteit wel zal verminderen maar de zwaarte van de criminaliteit zal toenemen, immers wat heeft iemand te verliezen als hij op 2 slag staat...
Tweede Wereldoorlog associaties...quote:Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef moussie het volgende:
[..]
net zoiets als pakweg 65-70 jaar geleden bij de oosterburen .. alleen dat de treinen nu richting zuiden gaan ipv verder naar het oosten ?
Ik zie dat niet als verlagen. Ik zie dat meer als "boontje komt om zijn loontje". Men heeft het zelf zover laten komen.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef FJD het volgende:
[..]
Want hun leven is minder waard dan dat van ieder ander en je wilt je graag verlagen tot een dergelijk niveau?
darom zei ik ook dat ik het wel een goed principe vind en dat de criminaliteit naar beneden zal gaan maar zoals je ook in de VS ziet, hoe zwaarder de straffen hoe zwaarder de delicten ook worden...quote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Kogando het volgende:
[..]
Een behoorlijke tijd van zijn leven, dat heeft hij te verliezen. En waarschijnlijk zal dat veel mensen er van weerhouden om weer een diefstal of beroving te plegen.
Tevens wordt de pakkans ook hoger omdat de politie minder werk heeft door al degene die al in de bak zitten.
Volgens mij is wat de Marokkaanse pubers allemaal doen uit de OP bijna geheel kleine vergrijpen. Winkeldiefstal, dat werk.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:28 schreef LENUS het volgende:
[..]
zware delicten dus, daar vallen snelheidsovertredingen dus niet onder. Een voorwaardelijke nationaliteit is inderdaad een mooi uitgangspunt. Zo kun je het kaf van het koren scheiden en kunnen de Marokkanen die wel mee willen doen in deze maatschappij belonen.
tja ach, bij de gebruikte terminologie, "schoonmaak houden", dwingt zich deze vergelijking haast wel op .. en nee, het is niet origineel nee, neemt niet weg dat het als 2 druppels water op elkaar lijktquote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Tweede Wereldoorlog associaties...![]()
![]()
![]()
Hoe origineel![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |