abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48013390
Artikel in het landelijke ochtendkrantje METRO van dinsdag 03/04/2007:

Relatief veel Marokkanen verdacht in regio Utrecht

STRAFBAAR. In verhouding worden in Utrecht veel Marokkaanse jongeren tussen de 12 en 24 jaar verdacht van strafbare feiten. Om deze ontwikkeling te stoppen en preventieve maatregelen te nemen, is gisteren in het stadhuis een convenant getekend door onder meer gemeente, politie en maatschappelijke organisaties.

HET CONVENANT is onderdeel van Netwerk Inzicht, een samenwerking tussen diverse instanties, dat twee jaar geleden een pilot begon in Utrecht.
Na een korte impasse door een fusie is het netwerk sinds gisteren weer volledig opgestart.
"Marokkaanse jongeren zijn oververtegenwoordigd als het gaat om jeugdige verdachten", vertelt Floor Hufner van de gemeente Utrecht.

VAN DE GROEP jongeren tussen de 12 en 24 jaar in Utrecht is elf procent Marokkaans; van de jeugdige verdachten in dezelfde leeftijdscategorie is 35 procent Marokkaans. "Het netwerk is bedoeld om bepaalde thema's te bespreken die leven, maar ook om met individuele gevallen om te gaan. Zo kan een vertegenwoordiger uit de Marokkaanse gemeenschap een intermediair zijn tussen ouders en justitie".
Er heerst vaak wantrouwen bij ouders over het rechtssysteem. "Terwijl ze wel heel veel vertrouwen hebben in hun kinderen", meent Hufner.
"Die ouderbetrokkenheid moet verbeteren".

De enige echte OPLOSSING voor dit Marokkanen-drama is een strak georganiseerd, humaan terugkeerbeleid
pi_48013516

Kunnen niet alle nieuwsberichten over marokkanen in een algemeen topic worden samengevoegd?
  woensdag 4 april 2007 @ 18:33:13 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48013533
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:29 schreef VriezendeMist het volgende:

De enige echte OPLOSSING voor dit Marokkanen-drama is een strak georganiseerd, humaan terugkeerbeleid
Dat zal niet gaan, en dat is ook onethisch. Ze zijn in dit land geboren en opgegroeid, ze spreken de Marokkaanse talen nauwelijks meer, ze gaan hier naar school, enzovoorts.
Het is ONS probleem.
pi_48013564
quote:
VAN DE GROEP jongeren tussen de 12 en 24 jaar in Utrecht is elf procent Marokkaans; van de jeugdige verdachten in dezelfde leeftijdscategorie is 35 procent Marokkaans
? ik snap hem niet
pi_48013610
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zal niet gaan, en dat is ook onethisch. Ze zijn in dit land geboren en opgegroeid, ze spreken de Marokkaanse talen nauwelijks meer, ze gaan hier naar school, enzovoorts.
Het is ONS probleem.
Bovendien staat Marokko ook niet te wachten op een terugkeer van al die mensen. Want dan wordt het HUN probleem.
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:37:25 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48013706
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bovendien staat Marokko ook niet te wachten op een terugkeer van al die mensen. Want dan wordt het HUN probleem.
Marokko hamert toch zo op de overervende 2e nationaliteit voor kinderen van Marokkanen. Doen ze natuurlijk voor economisch gewin, nou, dan nemen ze ook maar de problemen erbij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 4 april 2007 @ 18:38:15 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48013735
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Marokko hamert toch zo op de overervende 2e nationaliteit voor kinderen van Marokkanen. Doen ze natuurlijk voor economisch gewin, nou, dan nemen ze ook maar de problemen erbij.
Dat doet de koning, dat doen de mensen in de dorpen waar al die lui terechtkomen niet.
pi_48013749
Nou én?
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_48013810
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

Kunnen niet alle nieuwsberichten over marokkanen in een algemeen topic worden samengevoegd?
ik zie niet in waarom, jij wel?
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:41:07 #10
46149 __Saviour__
pi_48013820
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat doet de koning, dat doen de mensen in de dorpen waar al die lui terechtkomen niet.
Met die problemen krijgt dan heel het land wel te maken. En da's wel een mooie boodschap aan die koning. "Hier heb je je tuig terug. Zorg er zelf maar voor".
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48013832
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:40 schreef Prego het volgende:

[..]

Omdat dit nieuwsbericht geen toegevoegde waarde heeft? .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_48013876
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:40 schreef Prego het volgende:

[..]

Omdat elke afzonderlijk topic inhoudelijk dezelfde discussie draagt. En twintig topics in het nieuwsforum over hetzelfde onderwerp en dezelfde discussies is lekker afwisselend, vindt je niet?
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:43:51 #13
46149 __Saviour__
pi_48013902
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:41 schreef JediMindTricks het volgende:
Omdat dit nieuwsbericht geen toegevoegde waarde heeft? .
Tuurlijk wel. Het laat gewoon de waarheid zien. Maar die is voor sommigen te hard ofzo, want zulke berichten zijn niet met de bekende mantel der liefde te bedekken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48013916
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Met die problemen krijgt dan heel het land wel te maken. En da's wel een mooie boodschap aan die koning. "Hier heb je je tuig terug. Zorg er zelf maar voor".
Als alle landen in de wereld zo ongenuanceerd en lomp met elkaar om zouden gaan hadden we al WO 20076970 gehad.

Maar in de werkelijkheid gaat het nu eenmaal niet zo.
pi_48013936
en de overige 65%?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_48013947
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het laat gewoon de waarheid zien. Maar die is voor sommigen te hard ofzo, want zulke berichten zijn niet met de bekende mantel der liefde te bedekken
Er zit ook een kern van waarheid in, maar voel niet de behoefte daar tot in den treure mee bezig te zijn.
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:45:39 #17
46149 __Saviour__
pi_48013960
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:44 schreef Flashwin het volgende:
en de overige 65%?
turken, surinamers, antilianen enzo. en een klein groepje nederlanders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48013979
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:44 schreef Flashwin het volgende:
en de overige 65%?
Die komen in een cel met tv, playstation en pc met internet.
pi_48014017
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:45 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

turken, surinamers, antilianen enzo. en een klein groepje nederlanders.
raar, ik dacht dat het allemaal nederlanders waren

ow nee, niet als het om criminelen gaat natuurlijk. DOH
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:47:12 #20
46149 __Saviour__
pi_48014019
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als alle landen in de wereld zo ongenuanceerd en lomp met elkaar om zouden gaan hadden we al WO 20076970 gehad.

Maar in de werkelijkheid gaat het nu eenmaal niet zo.
Weer een erge overdrijving. Niet-integrerend tuig terugsturen dat toch alleen maar voor overlast zorgt zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn. Ze hebben het er dan zelf naar gemaakt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48014085
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Omdat elke afzonderlijk topic inhoudelijk dezelfde discussie draagt. En twintig topics in het nieuwsforum over hetzelfde onderwerp en dezelfde discussies is lekker afwisselend, vindt je niet?
dat de discussie altijd dezelfde draai krijgt ligt aan de user. dat neemt niet weg dat elke nieuwsbericht op zich zelf staand is.
jij hebt liever: "[Centraal]K*t marokakanen in het het nieuws"?
pi_48014182
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:34 schreef Syd het volgende:

[..]

? ik snap hem niet
Nou, 11 % van de categorie MENSEN 12 tot 24 jaar in Utrecht = Marokkaans.
35% van dezelfde categorie MENSEN 12 tot 24 jaar die verdacht worden = Marokkaans.

Dus niet 35% van de marokkanen van 12 tot 24 jaar is verdacht...zoals mensen het hier uitleggen...ik weet het, cijfers zijn moeilijk.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 april 2007 @ 18:53:41 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48014295
Hm.. klopt, da's inderdaad nog lastig voor de gemiddelde lezer.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48014483
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:48 schreef Prego het volgende:

[..]

dat de discussie altijd dezelfde draai krijgt ligt aan de user. dat neemt niet weg dat elke nieuwsbericht op zich zelf staand is.
jij hebt liever: "[Centraal]K*t marokakanen in het het nieuws"?
Prima hoor.
pi_48014536
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:29 schreef VriezendeMist het volgende:
Artikel in het landelijke ochtendkrantje METRO van dinsdag 03/04/2007:

Relatief veel Marokkanen verdacht in regio Utrecht

STRAFBAAR. In verhouding worden in Utrecht veel Marokkaanse jongeren tussen de 12 en 24 jaar verdacht van strafbare feiten. Om deze ontwikkeling te stoppen en preventieve maatregelen te nemen, is gisteren in het stadhuis een convenant getekend door onder meer gemeente, politie en maatschappelijke organisaties.

HET CONVENANT is onderdeel van Netwerk Inzicht, een samenwerking tussen diverse instanties, dat twee jaar geleden een pilot begon in Utrecht.
Na een korte impasse door een fusie is het netwerk sinds gisteren weer volledig opgestart.
"Marokkaanse jongeren zijn oververtegenwoordigd als het gaat om jeugdige verdachten", vertelt Floor Hufner van de gemeente Utrecht.

VAN DE GROEP jongeren tussen de 12 en 24 jaar in Utrecht is elf procent Marokkaans; van de jeugdige verdachten in dezelfde leeftijdscategorie is 35 procent Marokkaans. "Het netwerk is bedoeld om bepaalde thema's te bespreken die leven, maar ook om met individuele gevallen om te gaan. Zo kan een vertegenwoordiger uit de Marokkaanse gemeenschap een intermediair zijn tussen ouders en justitie".
Er heerst vaak wantrouwen bij ouders over het rechtssysteem. "Terwijl ze wel heel veel vertrouwen hebben in hun kinderen", meent Hufner.
"Die ouderbetrokkenheid moet verbeteren".

35% is minder dan je had verwacht, geef maar toe. Jij zou 100% verdenken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 4 april 2007 @ 20:18:15 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48017928
Ja, verdacht. Heel leuk. Prachtig. Heb ik niks aan.

Maar nu echte cijfers, misschien?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_48018322
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:18 schreef Yildiz het volgende:

Van de inwoners in Utrecht heeft 6,2 procent de Marokkaanse orgine. Meestal zijn de Marokkaanse jongens en jongemannen die misdaden plegen, Marokkaanse vrouwen doen dat nauwelijks, wat cultuurgebonden is.

Kortom, de helft door 6,2: zo'n 3% procent van Utrechtse bevolking bestaat uit Marokkaanse jongens en jongemannen (vrij oude Marokkanen ontzie ik, anders wordt het wel erg koffiedik kijken zo) is verantwoordelijk voor 35% van de aangehouden verdachten. Let wel: aangehouden!!! wat al een unicum is in Nederland, in de praktijk overstijgen ze de criminaliteitcijfers dus zeker boven 50%.

De feiten liegen er gewoonweg niet om, dus donder alsjeblieft op met je obsessie voor cijfers.
  woensdag 4 april 2007 @ 20:40:45 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48018888
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:27 schreef DreamForEver het volgende:

[..]

Van de inwoners in Utrecht heeft 6,2 procent de Marokkaanse orgine. Meestal zijn de Marokkaanse jongens en jongemannen die misdaden plegen, Marokkaanse vrouwen doen dat nauwelijks, wat cultuurgebonden is.

Kortom, de helft door 6,2: zo'n 3% procent van Utrechtse bevolking bestaat uit Marokkaanse jongens en jongemannen (vrij oude Marokkanen ontzie ik, anders wordt het wel erg koffiedik kijken zo) is verantwoordelijk voor 35% van de aangehouden verdachten. Let wel: aangehouden!!! wat al een unicum is in Nederland, in de praktijk overstijgen ze de criminaliteitcijfers dus zeker boven 50%.

De feiten liegen er gewoonweg niet om, dus donder alsjeblieft op met je obsessie voor cijfers.
Misschien een hele moeilijke vraag hoor, maar weet je wel wat verdacht is?
En schelden doe je maar elders, graag.

Voor de duidelijkheid: ik doel dus op cijfers van wat er in detentie zit. Bijvoorbeeld. Mocht je dat er niet uit kunnen halen.

Als je zo'n rekensom durft te maken om die 35%, kom dan alsjeblieft niet naar mij toe bléren dat ik een obsessie ervoor heb.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_48019061
Leuk dit bericht...Maar wat heb je eraan
Je kan gaan wijzen tot je een ons weegt maar het verandert niks !
pi_48019275
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zal niet gaan
Het kan makkelijk. Zeker als ze een Marokkaans paspoort hebben.
quote:
, en dat is ook onethisch
Nee, JIJ en de rest van zichzelf elitair beschouwend NL vindt het onethisch. Dat maakt nog niet dat het onethisch is. Ik bijvoorbeeld, en zeer velen met mij, zouden het maar wat prachtig vinden. Sterker nog, ik zou hier zo duizenden euros voor over hebben.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48019449
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Misschien een hele moeilijke vraag hoor, maar weet je wel wat verdacht is?
En schelden doe je maar elders, graag.

Voor de duidelijkheid: ik doel dus op cijfers van wat er in detentie zit. Bijvoorbeeld. Mocht je dat er niet uit kunnen halen.

Als je zo'n rekensom durft te maken om die 35%, kom dan alsjeblieft niet naar mij toe bléren dat ik een obsessie ervoor heb.
Oh nou, jij hebt vast andere, concretere cijfers. Laat maar zien.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:09:59 #32
80268 kLowJow
That's Gay
pi_48020140
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:27 schreef DreamForEver het volgende:
Meestal zijn de Marokkaanse jongens en jongemannen die misdaden plegen, Marokkaanse vrouwen doen dat nauwelijks, wat cultuurgebonden is.
Ja, dat is cultuurgebonden. Binnen iedere andere cultuur zijn het doorgaans de vrouwen die misdaden plegen hè?
  woensdag 4 april 2007 @ 21:13:50 #33
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48020291
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou, 11 % van de categorie MENSEN 12 tot 24 jaar in Utrecht = Marokkaans.
35% van dezelfde categorie MENSEN 12 tot 24 jaar die verdacht worden = Marokkaans.

Dus niet 35% van de marokkanen van 12 tot 24 jaar is verdacht...zoals mensen het hier uitleggen...ik weet het, cijfers zijn moeilijk.
Volgens mij staat dat er niet.

Van de groep jongeren tussen de 12 en 24 jaar in Utrecht is elf procent Marokkaans.
Van de jeugdige verdachten in dezelfde leeftijdscategorie is 35 procent Marokkaans.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:15:02 #34
80268 kLowJow
That's Gay
pi_48020347
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:13 schreef popolon het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat er niet.

Van de groep jongeren tussen de 12 en 24 jaar in Utrecht is elf procent Marokkaans.
Van de jeugdige verdachten in dezelfde leeftijdscategorie is 35 procent Marokkaans.
Ja, dat is hetzelfde.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:16:05 #35
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48020413
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, dat is hetzelfde.
Dan is dus 35% van alle jongeren in de leeftijdscategorie verdachte Marokkaans. Niet van die 11% zoals Mutant lijkt te beweren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:51 #36
80268 kLowJow
That's Gay
pi_48020549
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:16 schreef popolon het volgende:

[..]

Dan is dus 35% van alle jongeren in de leeftijdscategorie verdachte Marokkaans. Niet van die 11% zoals Mutant lijkt te beweren.
Dat lijkt misschien zo, maar dat doet hij niet. .
  woensdag 4 april 2007 @ 21:19:38 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48020588
Nou vooruit dan maar. Ik zal het wel verkeerd zien.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:22:09 #38
80268 kLowJow
That's Gay
pi_48020715
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Nou vooruit dan maar. Ik zal het wel verkeerd zien.
Hebben we weer even goed het topic gekaapt hè!
Puntje voor links.
pi_48022184
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat gaat niet zo makkelijk als je denkt, ze zijn immers ook Nederlander, om ze het Nederlanderse paspoort te ontnemen
zijn vele rechtzaken nodig.
quote:
[..]

Nee, JIJ en de rest van zichzelf elitair beschouwend NL vindt het onethisch. Dat maakt nog niet dat het onethisch is. Ik bijvoorbeeld, en zeer velen met mij, zouden het maar wat prachtig vinden. Sterker nog, ik zou hier zo duizenden euros voor over hebben.
Ik zou er ook niets optegen hebben als Marokkanen, de zogehete "draaideur criminelen", zouden worden terug gestuurd, maar zo makkelijk ligt het niet.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48022707
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:51 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat gaat niet zo makkelijk als je denkt, ze zijn immers ook Nederlander, om ze het Nederlanderse paspoort te ontnemen
zijn vele rechtzaken nodig.
[..]

Ik zou er ook niets optegen hebben als Marokkanen, de zogehete "draaideur criminelen", zouden worden terug gestuurd, maar zo makkelijk ligt het niet.
Het KAN best zo makkelijk liggen. Het is dat we het niet doen.
pi_48023451
Je kunt het ook anders bekijken. Stel je eens voor dat we even vergeten dat het om Marokkanen gaat. We kijken opnieuw naar de misdaadcijfers en constateren dat *vanaf nu fictieve cijfers, het gaat om het voorbeeld* van elke 100 misdaden, er 85 gepleegd worden door mensen die qua inkomen bij de laagste 10% van de bevolking horen.

Vervolgens zien we dat het grootste deel van de Marokkanen in de categorie met de lage inkomens zit. Dit doordat die mensen uit een andere taal/cultuur hier naar toe zijn gehaald, vaak laag opgeleid zijn, ouders hebben die de taal niet goed spreken waardoor hun kinderen een achterstand hebben etc. Kortom, een aantal logische redenen waarom die mensen in de lage inkomensklasse zitten.

Wanneer er gesteld wordt dat 85% van de criminele feiten gepleegd wordt door mensen uit een lage inkomensklasse vindt niemand dit vreemd. Wanneer er echter bij verteld wordt dat dit veelal marokkanen zijn, schreeuwt men opeens dat ze uitgezet moeten worden. Blijkbaar moeten ze niet uitgezet worden omdat ze crimineel zijn, maar omdat ze 'anders' zijn.

Wat ik wil zeggen is dat als de marokkanen allemaal uitgezet zouden worden, er wel weer een andere groep is die naar verhouding een hoog percentage misdaden voor zijn rekening neemt. Stel dat er geen buitenlanders zouden zijn, zouden we dan overgaan tot het uitzetten van Rotterdammers omdat die crimineler zouden zijn? Het antwoord hierop is nee. Dat relatief veel marokkanen in de groep lage inkomens zitten is niet iets waar alleen zij iets aan kunnen doen. Het heeft ook te maken met omstandigheden/voorgeschiedenis. Per slot van rekening heeft Nederland hun ouders/grootouders hier naar toe gehaald om werk te doen waarvoor Nederlanders niet te vinden waren. Vervolgens zijn die mensen bij elkaar gezet, is hun niet geholpen de taal te leren, en dan zou het nu raar zijn dat ze relatief laag opgeleid zijn?

Bekijk het eens vanuit het juiste perspectief, en zie in dat er ook oorzaken voor de genoemde percentages(11% veroorzaakt 35% van de misdaden) die niet slechts op de etniciteit af te schuiven zijn.

Dit was mijn eerste post op het Forum, dat er nog vele mogen volgen.
Ik weet het ook niet
pi_48023679
Is in Amsterdam nog wel hoger, ligt al rond de 40% meen ik. Dit is geen nieuw nieuws en al jaren bekend, maar wordt snel vergeten.
pi_48024051
het valt me altijd op dat je als je naar programma's als opsporing verzocht kijkt en de provinciale versies hiervan het voornamelijk (99%) marokkanen en antillianen zijn die overvallen plegen in welke vorm dan ook.

de bovengenoemde onderzoek is geloof ik ook zeer voorzichtig gedaan in het voordeel van marokkanen.

Er is inderdaad maar 1 oplossing en dat is een terugkeerbeleid. Want marokkanen hebben volledig poep aan de Nederlandse/westerse/christelijke mensen.
  woensdag 4 april 2007 @ 22:40:24 #44
14827 Kogando
Modelprutser
pi_48024479
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:18 schreef Dunckie het volgende:
Je kunt het ook anders bekijken. Stel je eens voor dat we even vergeten dat het om Marokkanen gaat. We kijken opnieuw naar de misdaadcijfers en constateren dat *vanaf nu fictieve cijfers, het gaat om het voorbeeld* van elke 100 misdaden, er 85 gepleegd worden door mensen die qua inkomen bij de laagste 10% van de bevolking horen.

Vervolgens zien we dat het grootste deel van de Marokkanen in de categorie met de lage inkomens zit. Dit doordat die mensen uit een andere taal/cultuur hier naar toe zijn gehaald, vaak laag opgeleid zijn, ouders hebben die de taal niet goed spreken waardoor hun kinderen een achterstand hebben etc. Kortom, een aantal logische redenen waarom die mensen in de lage inkomensklasse zitten.

Wanneer er gesteld wordt dat 85% van de criminele feiten gepleegd wordt door mensen uit een lage inkomensklasse vindt niemand dit vreemd. Wanneer er echter bij verteld wordt dat dit veelal marokkanen zijn, schreeuwt men opeens dat ze uitgezet moeten worden. Blijkbaar moeten ze niet uitgezet worden omdat ze crimineel zijn, maar omdat ze 'anders' zijn.

Wat ik wil zeggen is dat als de marokkanen allemaal uitgezet zouden worden, er wel weer een andere groep is die naar verhouding een hoog percentage misdaden voor zijn rekening neemt. Stel dat er geen buitenlanders zouden zijn, zouden we dan overgaan tot het uitzetten van Rotterdammers omdat die crimineler zouden zijn? Het antwoord hierop is nee. Dat relatief veel marokkanen in de groep lage inkomens zitten is niet iets waar alleen zij iets aan kunnen doen. Het heeft ook te maken met omstandigheden/voorgeschiedenis. Per slot van rekening heeft Nederland hun ouders/grootouders hier naar toe gehaald om werk te doen waarvoor Nederlanders niet te vinden waren. Vervolgens zijn die mensen bij elkaar gezet, is hun niet geholpen de taal te leren, en dan zou het nu raar zijn dat ze relatief laag opgeleid zijn?

Bekijk het eens vanuit het juiste perspectief, en zie in dat er ook oorzaken voor de genoemde percentages(11% veroorzaakt 35% van de misdaden) die niet slechts op de etniciteit af te schuiven zijn.

Dit was mijn eerste post op het Forum, dat er nog vele mogen volgen.
Leuk verzonnen, maar dat is omgekeerd redeneren. Het mag namelijk geen verrassing zijn dat probleemjongeren vaak uit een slechter milieu komen en lage inkomensklasse. Zowel allochtoon als autochtoon.

Jij zoekt naast het feit dat ze Marokkaan zijn, de meest opvallende factor, nog een minder beduidende overeenkomst. Je zou ook kunnen zeggen; al die probleem Marokkanen hebben geen vliegtuig. Dus laten we het voortaan hebben over jeugd zonder vliegtuig ipv Marokkanen.

Als jij uit een probleemgezin komt en zelf ook een probleemgeval bent zul je niet snel een nette maatschappelijke positie hebben en welgesteld zijn. Dat zijn twee dingen die samengaan.

Het valt op dat er juist onder die Marokkanen zoveel tuig zit, namelijk ook als je ze vergelijkt met leeftijds en stadsgenoten. Als een bepaalde groep personen van dezeflde afkomst voor 3 of 4x zoveel problemen zorgt dan zegt dat voor mij genoeg. Dan zit er iets mis in die groepering, en daar zal dan ook op geinvesteerd moeten worden.

En kom niet met praatjes over dat ze niet genoeg geholpen zijn en zulk soort excuses. Er zijn zat autochtone personen en groeperingen die prima integreren. Het probleem is gewoon hun achtergrond, cultuur en mentaliteit. Plus het feit dat juist veel low lifes uit Marokko hierheen kwamen en komen, en niet de mensen die het daar goed voor elkaar hebben. Dus dat is ook al een slechte start.

De enige oplossing is snoeihard aanpakken, want dit geitenwollen-sokken-gelul van de afgelopen decennia werkt gewoon niet. Gewoon die lui, zowel autochtoon als allochtoon, voor jaren achter de tralies zetten na een misdrijf. Eens kijken of de vriendjes nog zo hard blijven jatten als Jan of Mohammed 4 jaar de bak in draait voor de diefstal van een scooter.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_48025180
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:31 schreef Netwerken het volgende:
het valt me altijd op dat je als je naar programma's als opsporing verzocht kijkt en de provinciale versies hiervan het voornamelijk (99%) marokkanen en antillianen zijn die overvallen plegen in welke vorm dan ook.

de bovengenoemde onderzoek is geloof ik ook zeer voorzichtig gedaan in het voordeel van marokkanen.

Er is inderdaad maar 1 oplossing en dat is een terugkeerbeleid. Want marokkanen hebben volledig poep aan de Nederlandse/westerse/christelijke mensen.
[edit DoG] Gaarne Nederlands als voertaal blijven gebruiken, ook jij JD [/edit]

Ik keek toevallig laatst ook weer Opsporing Verzocht en het viel mij ook op dat het 1 groot multiculti gebeuren was..... terwijl die Coördinator van de StaatsOmroep pleitte voor meer multiculti mensen op de Televisie, omdat je die zo weinig ziet

[ Bericht 7% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 05-04-2007 08:35:52 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48025359
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:33 schreef ikhebeenvraagje het volgende:
Mocro pride world wide.
Inderdaad. Daarom wil het gros vd Marokkanen Marokko uit en emigreren ze massaal naar Europa om daar werkeloos en arm in achterbuurten er achter te komen dat het VMBO nog te moeilijk voor ze is

http://www.dreamcommunity.nl/?id=109&account=DVSfVVFR

Mocro pride he?
pi_48025558
[Edit DoG] Eenmaal een linkje plaatsen is voor velen al genoeg[/edit]

[ Bericht 37% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 05-04-2007 08:37:58 ]
pi_48025719
quote:
Leuk verzonnen, maar dat is omgekeerd redeneren. Het mag namelijk geen verrassing zijn dat probleemjongeren vaak uit een slechter milieu komen en lage inkomensklasse. Zowel allochtoon als autochtoon.
Daar wees ik inderdaad op, dat het geen verrassing is dat mensen uit slechte milieus vaak voor meer problemen zorgen.
quote:
Jij zoekt naast het feit dat ze Marokkaan zijn, de meest opvallende factor, nog een minder beduidende overeenkomst. Je zou ook kunnen zeggen; al die probleem Marokkanen hebben geen vliegtuig. Dus laten we het voortaan hebben over jeugd zonder vliegtuig ipv Marokkanen.
Ik gaf dus aan dat niet alleen het feit dat ze marokkaans zijn voor problemen zorgt, maar juist de sociale omstandigheden en voorgeschiedenis.
quote:
[quote]Als jij uit een probleemgezin komt en zelf ook een probleemgeval bent zul je niet snel een nette maatschappelijke positie hebben en welgesteld zijn. Dat zijn twee dingen die samengaan.
[/quote]

Inderdaad
quote:
Het valt op dat er juist onder die Marokkanen zoveel tuig zit, namelijk ook als je ze vergelijkt met leeftijds en stadsgenoten. Als een bepaalde groep personen van dezeflde afkomst voor 3 of 4x zoveel problemen zorgt dan zegt dat voor mij genoeg. Dan zit er iets mis in die groepering, en daar zal dan ook op geinvesteerd moeten worden.
Je moet ze ook niet vergelijken met leeftijd of stadsgenoten maar met mensen met een soortgelijke voorgeschiedenis of afkomst. Zoals je aangeeft is het inderdaad zo dat een groep mensen uit een bepaald deel van de bevolking voor relatief veel problemen zorgt. Als je dan gaat kijken hoe dat komt dan is dat ook bepaald door andere omstandigheden dan alleen etniciteit of cultuur
quote:
En kom niet met praatjes over dat ze niet genoeg geholpen zijn en zulk soort excuses. Er zijn zat autochtone personen en groeperingen die prima integreren. Het probleem is gewoon hun achtergrond, cultuur en mentaliteit. Plus het feit dat juist veel low lifes uit Marokko hierheen kwamen en komen, en niet de mensen die het daar goed voor elkaar hebben. Dus dat is ook al een slechte start.
Zoals je wel weet is de 1e generatie inderdaad niet bepaald goed opgevangen, zeker niet als je bedenkt dat het om laag opgeleide mensen uit een totaal andere cultuur gaat. De groepen die wel integreren zijn bestaan grotendeels uit hoog opgeleiden of zijn afkomstig uit een meer westerse cultuur. Uitzondering hierop zijn de Chinezen/aziaten waarvan de 1e generatie ook slecht integreerde maar ook voor weinig problemen zorgde, en de latere generaties integreren voorbeeldig. Het feit dat zoals je zegt veel 'low lifes' uit marokko hierheen kwamen en komen is inderdaad een reden voor de problematiek die hier nu ontstaan is, maar dat zij ik hiervoor ook al.
quote:
De enige oplossing is snoeihard aanpakken, want dit geitenwollen-sokken-gelul van de afgelopen decennia werkt gewoon niet. Gewoon die lui, zowel autochtoon als allochtoon, voor jaren achter de tralies zetten na een misdrijf. Eens kijken of de vriendjes nog zo hard blijven jatten als Jan of Mohammed 4 jaar de bak in draait voor de diefstal van een scooter.
Wat inderdaad zal leiden tot een verdergaande polarisering. Zwaarder straffen werkt in de VS inderdaad ook zo goed....niet dus. Een beetje zwaarder, of in ieder geval vaker straffen zal kunnen werken, maar beter nog is het voor alle bevolkingsgroepen(dus ook autochtonen) te zorgen dat er in de opvoeding en op school meer aandacht is voor preventie van dit soort zaken.

Ik zeg dus niet dat afkomst en achtergrond geen rol spelen in het ontstaan van problemen, maar wel dat ze absoluut niet de enige factor van betekenis zijn.
Ik weet het ook niet
pi_48027135
Oow zijn we opeens allemaal wakker ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:50:59 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48027276
Nou niet echt Meki, normaal is zo'n topic binnen een uurtje vol.

't Valt reuze mee dus.
  donderdag 5 april 2007 @ 00:09:51 #51
14827 Kogando
Modelprutser
pi_48027984
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:10 schreef Dunckie het volgende:
Wat inderdaad zal leiden tot een verdergaande polarisering. Zwaarder straffen werkt in de VS inderdaad ook zo goed....niet dus. Een beetje zwaarder, of in ieder geval vaker straffen zal kunnen werken, maar beter nog is het voor alle bevolkingsgroepen(dus ook autochtonen) te zorgen dat er in de opvoeding en op school meer aandacht is voor preventie van dit soort zaken.
Nonsens. Sinds er in New York een zero-tolerance beleid is ingevoerd is het een van de veiligste grote steden van Amerika geworden. Ik ben het er mee eens dat de criminaliteit niet evenredig zakt met de zwaarte van de straffen. Maar een taakstrafje of 2 maanden zitten maakt gewoonweg geen indruk. En de reclassering al helemaal niet. Je hoeft ze van mij niet de doodstraf te geven bij een beroving, maar een paar jaar cel, zeker bij herhaling, kan echt geen kwaad.

Alleen al om het feit dat een groot deel van de criminaliteit door hetzelfde relatief kleine groepje wordt gepleegd. Als die van de straat zijn omdat ze in de bak zitten heb je sowieso al effect.

Three strikes you're out, briljant systeem. Wat is in vredesnaam je excuus als je voor de 3e keer een auto openbreekt. Zulk tuig moet je gewoon enorm lang wegstoppen. Wie niet horen wil moet maar voelen. Anders lijden er andere mensen onder, die er al helemaal niks aan kunnen doen.
quote:
Ik zeg dus niet dat afkomst en achtergrond geen rol spelen in het ontstaan van problemen, maar wel dat ze absoluut niet de enige factor van betekenis zijn.
Uiteraard niet. Maar het is wel heel makkelijk om altijd iemand anders aan te wijzen als de reden voor je wangedrag. Oorzaken zijn er genoeg, maar excuses mogen er niet zijn voor criminaliteit. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. En als jij iemand in elkaar trapt of met een baksteen zijn schedel inslaat, dan kan je uit een heel zielige familie komen, maar dat is dan jammer. Dan neem je maar een voorbeeld aan diegene die wel normaal doet terwijl hij uit een slecht milieu komt.

Op dit moment lachen al die probleemjongeren zich suf om de Nederlandse rechtsstaat. En dat verander je alleen met harder optreden. Jij en ik stelen toch ook geen auto's? Zo moeilijk is het niet om dat te laten.
pi_48029123
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:18 schreef Yildiz het volgende:

'Verdacht' gaat over de registratie bij de politie. Meestal naar aanleiding van 'het een en ander' .
Bij een aangifte wordt proces-verbaal van het misdrijf en persoonsgegevens van de verdachte(n) daarvan opgemaakt. Het overgrote deel van deze verdachten krijgen trouwens via het OM een transactie aangeboden of worden in een later stadium door de rechter schuldig verklaard.

Bron
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48029901
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarom wil het gros vd Marokkanen Marokko uit en emigreren ze massaal naar Europa om daar werkeloos en arm in achterbuurten er achter te komen dat het VMBO nog te moeilijk voor ze is

[afbeelding]

http://www.dreamcommunity.nl/?id=109&account=DVSfVVFR

Mocro pride he?
Die foto komt van de videoclip voor Appa's Schuif Aan De Kant. (zoek maar op youtube)
"Dit is die west side spit shit, als je wilt fucken wijs ik je de red light district".
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_48030436
quote:
Om deze ontwikkeling te stoppen en preventieve maatregelen te nemen, is gisteren in het stadhuis een convenant getekend door onder meer gemeente, politie en maatschappelijke organisaties.
Lees:

Er wordt een miljoentje of 5 uitgetrokken voor subsidies, vakanties naar Marokko, buurthuisjes en dergelijke onzin die geen donder helpt, terwijl de criminaliteit de spuigaten uit loopt en de autochtonen alles doen wat in hun bereik ligt om de stad te verlaten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 5 april 2007 @ 03:37:08 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48030485
We moeten toe naar een ander strafsysteem waarbij de familie-eer wordt aangetast.
Dan creeer je namelijk een zelfreinigend vermogen binnen die groepen. Nu ontbreekt dat, en dat is de hoofdreden van het probleem.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 april 2007 @ 07:44:06 #56
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_48030929
quote:
Op donderdag 5 april 2007 03:37 schreef SeLang het volgende:
We moeten toe naar een ander strafsysteem waarbij de familie-eer wordt aangetast.
Dan creeer je namelijk een zelfreinigend vermogen binnen die groepen. Nu ontbreekt dat, en dat is de hoofdreden van het probleem.
En hoe zou je dat uit willen voeren dan? Deze kansjongeren in zo'n schandblok wat ze in de middeleeuwen gebruiken op plein 40-45 / Mercatorplein zetten?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_48030945
quote:
Op donderdag 5 april 2007 07:44 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En hoe zou je dat uit willen voeren dan? Deze kansjongeren in zo'n schandblok wat ze in de middeleeuwen gebruiken op plein 40-45 / Mercatorplein zetten?
En de familie moet gedwongen rotte tomaten richting hun hoofden gooien.

Nee, dat is ook geen oplossing.

Maar misschien is het wel raadzaam dat oom agent is bij de ouders thuis langsgaat om te praten over wat zoonlief allemaal uitspookt. Of ze dat wel weten, wat ze ervan vinden en wat ze van plan zijn eraan te gaan doen.
  donderdag 5 april 2007 @ 07:57:22 #58
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_48031018
quote:
Op donderdag 5 april 2007 07:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

Maar misschien is het wel raadzaam dat oom agent is bij de ouders thuis langsgaat om te praten over wat zoonlief allemaal uitspookt. Of ze dat wel weten, wat ze ervan vinden en wat ze van plan zijn eraan te gaan doen.
Oom agent + tolk.

En dan nog kan het de ouders weinig boeien wat zoonlief doet volgens mij.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_48031324
Grootste onzin is geruimd, hou het een beetje normaal willen jullie?

[ Bericht 62% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 05-04-2007 08:50:02 ]
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  donderdag 5 april 2007 @ 10:33:32 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48034319
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]
Groepen mensen onvrijwillig denaturaliseren? Dat is sinds de Sudetenduitsers al niet meer gedaan.
quote:
Vennootschapsbelasting?
Velen vinden André Rieu ook prachtig. Dat maakt het nog niet goed.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:35:54 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48034404
quote:
Op donderdag 5 april 2007 00:09 schreef Kogando het volgende:

[..]

Nonsens. Sinds er in New York een zero-tolerance beleid is ingevoerd is het een van de veiligste grote steden van Amerika geworden. Ik ben het er mee eens dat de criminaliteit niet evenredig zakt met de zwaarte van de straffen. Maar een taakstrafje of 2 maanden zitten maakt gewoonweg geen indruk. En de reclassering al helemaal niet. Je hoeft ze van mij niet de doodstraf te geven bij een beroving, maar een paar jaar cel, zeker bij herhaling, kan echt geen kwaad.

Alleen al om het feit dat een groot deel van de criminaliteit door hetzelfde relatief kleine groepje wordt gepleegd. Als die van de straat zijn omdat ze in de bak zitten heb je sowieso al effect.

Three strikes you're out, briljant systeem. Wat is in vredesnaam je excuus als je voor de 3e keer een auto openbreekt. Zulk tuig moet je gewoon enorm lang wegstoppen. Wie niet horen wil moet maar voelen. Anders lijden er andere mensen onder, die er al helemaal niks aan kunnen doen.
[..]

Uiteraard niet. Maar het is wel heel makkelijk om altijd iemand anders aan te wijzen als de reden voor je wangedrag. Oorzaken zijn er genoeg, maar excuses mogen er niet zijn voor criminaliteit. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. En als jij iemand in elkaar trapt of met een baksteen zijn schedel inslaat, dan kan je uit een heel zielige familie komen, maar dat is dan jammer. Dan neem je maar een voorbeeld aan diegene die wel normaal doet terwijl hij uit een slecht milieu komt.

Op dit moment lachen al die probleemjongeren zich suf om de Nederlandse rechtsstaat. En dat verander je alleen met harder optreden. Jij en ik stelen toch ook geen auto's? Zo moeilijk is het niet om dat te laten.
Dit ben ik met je eens.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:39:31 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48034518
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De eerste en tweede generatie gedroeg zich keurig. Het is de derde generatie die voor problemen zorgt.
quote:
Wat valt je op aan die site?
Juist, hij is in het Nederlands. Dat is één: om jou te provoceren, en dat lukt die kutpubertjes, en twéé, omdat hun berbers of arabisch niet goed genoeg is. Het zijn Nederlanders, Nederlandser kan bijna niet.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:45:02 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48034664
mja, altijd weer leuk dat gekanker op de dingen, nog iemand iets over de aangeboden oplossing of is dat niet van belang in dit vraagstuk?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_48034796
quote:
Op donderdag 5 april 2007 00:09 schreef Kogando het volgende:
Heb er een stuk uitgeknipt om de post niet te lang te laten worden maar ik kan hier volledig in vinden. Gewoon een paar jaar de cel in
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 5 april 2007 @ 10:49:20 #65
14827 Kogando
Modelprutser
pi_48034808
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:45 schreef Re het volgende:
mja, altijd weer leuk dat gekanker op de dingen, nog iemand iets over de aangeboden oplossing of is dat niet van belang in dit vraagstuk?
Wat is er mis met mijn oplossing?
  donderdag 5 april 2007 @ 10:52:08 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48034903
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Heb er een stuk uitgeknipt om de post niet te lang te laten worden maar ik kan hier volledig in vinden. Gewoon een paar jaar de cel in
Ik ook. In plaats van al die jongetjes die een paal in de broek krijgen van het idee om ze in de Sahara te dumpen met een flesje water en een bedankbrief.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:52:46 #67
14827 Kogando
Modelprutser
pi_48034917
quote:
[b]Op donderdag 5 april 2007 10:49
Inderdaad. De politie doet opzich best goed werk met het aanpakken van die jongeren, maar als justitie niet meedoet is het dwijlen met de kraan open. Je pakt er een op een gooit hem in de bak, maar aan de andere kant komen er weer twee uit.

Net zoals met fietsendiefstal. Als jij iedere fietsendief bij de 3e diefstal gewoon de volle vier jaar geeft zijn we zo van dat probleem af. Neem Hoog Catharijne in Utrecht, ik weet zeker dat er daar hooguit 100 man verantwoordelijk zijn voor de meeste fietsendiefstallen.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:54:21 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48034966
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:52 schreef Kogando het volgende:

[..]

Inderdaad. De politie doet opzich best goed werk met het aanpakken van die jongeren, maar als justitie niet meedoet is het dwijlen met de kraan open. Je pakt er een op een gooit hem in de bak, maar aan de andere kant komen er weer twee uit.

Net zoals met fietsendiefstal. Als jij iedere fietsendief bij de 3e diefstal gewoon de volle vier jaar geeft zijn we zo van dat probleem af. Neem Hoog Catharijne in Utrecht, ik weet zeker dat er daar hooguit 100 man verantwoordelijk zijn voor de meeste fietsendiefstallen.
Aan de andere kant, dat zijn weer heroineverslaafden. Dan is het probleem weer totaal anders.
Maar voor de rest: mee eens.
pi_48035194
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:54 schreef Floripas het volgende:
Aan de andere kant, dat zijn weer heroineverslaafden. Dan is het probleem weer totaal anders.
Maar voor de rest: mee eens.
Twee jaar verplicht afkicken en daarna nog twee jaar de cel in.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:04:13 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48035243
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:02 schreef FJD het volgende:

[..]

Twee jaar verplicht afkicken en daarna nog twee jaar de cel in.
Werkt verplicht afkicken?
Zo ja, overigens, dan hoef je daarna denk ik niet iemand nog eens twee jaar vast te zetten.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:06:00 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48035285
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:49 schreef Kogando het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn oplossing?
weinig denk ik, maar een nadeel daarvan is dat de criminaliteit wel zal verminderen maar de zwaarte van de criminaliteit zal toenemen, immers wat heeft iemand te verliezen als hij op 2 slag staat...
  donderdag 5 april 2007 @ 11:07:42 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48035330
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:06 schreef Re het volgende:

[..]

weinig denk ik, maar een nadeel daarvan is dat de criminaliteit wel zal verminderen maar de zwaarte van de criminaliteit zal toenemen, immers wat heeft iemand te verliezen als hij op 2 slag staat...
Nog steeds een strafblad?
  donderdag 5 april 2007 @ 11:08:39 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48035360
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nog steeds een strafblad?
en je pakkans verkleinen dus geweldadiger...
  donderdag 5 april 2007 @ 11:11:01 #74
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48035428
Het duurt even voordat alle ogen geopend zijn en tot die tijd is het gewoon wachten op de grote schoonmaak. Want dat die gaat komen lijkt mij duidelijk.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48035453
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:04 schreef Floripas het volgende:
Werkt verplicht afkicken?
Zo ja, overigens, dan hoef je daarna denk ik niet iemand nog eens twee jaar vast te zetten.
Het gaat mij vooral om dat ze vier jaar van de straat af zijn maar omdat het stoppen met hard drugs ernstige ontwenningsverschijnselen met zich mee kan brengen lijkt het me verstandig om dat in een omgeving te laten gebeuren waar de nodige kennis van zaken is. Leuk dat ze na twee jaar afgekickt zijn maar de straf is 4 jaar en dus mogen ze door naar het volgende loket en nog 2 jaar zitten.

Gaan ze na de vier jaar weer in de fout dan kunnen ze voor 6 jaar de cel in.

Als ik het zo eens bedenk dat zijn er grofweg drie oplossingen voor de criminele verslaafden:
1. Je laat het toe.
2. Je pakt het ze af.
3. Je verstrekt het ze.

Het eerste geval lijkt me niet logisch gezien de schade die ze aanrichten. De derde optie is het verstrekken van gratis drugs maar ik vraag me serieus af wat je daarmee opschiet? Ja dat ze niet meer stelen maar ondertussen zijn ze nog steeds zwaar verslaafd en zodra de verstrekking stopt gaan ze dus weer stelen. Dan rest de tweede optie nog en dat is eerst in een veilige omgeving afkicken en vervolgens een paar jaar de cel in. Leren ze niet dan gaan ze nog een keer en dan langer. Het bespaart de samenleving een hoop geld plus dat er met een beetje geluk weer eens wat respect terugkeert voor de handhavers van de wet.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:14:31 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48035540
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:11 schreef LENUS het volgende:
Het duurt even voordat alle ogen geopend zijn en tot die tijd is het gewoon wachten op de grote schoonmaak. Want dat die gaat komen lijkt mij duidelijk.
En hoe zie jij die voor je?
pi_48035560
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:08 schreef Re het volgende:
en je pakkans verkleinen dus geweldadiger...
Dan moet je zorgen dat je daar weer boven komt te staan.

Ben ik overigens de enige die in dit hele verhaal een duidelijke parallel ziet met de opvoeding van kinderen en dan vooral hoe dat uit de hand is gelopen zoals je vaak ziet in het zoveelste Nanny programma?
  donderdag 5 april 2007 @ 11:19:40 #78
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48035702
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het kabinet zal vroeg of laat met (nu nog) impopulaire uitzettingen moeten beginnen om een burgeroorlog te voorkomen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 5 april 2007 @ 11:21:17 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48035742
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:19 schreef LENUS het volgende:

[..]

Het kabinet zal vroeg of laat met (nu nog) impopulaire uitzettingen moeten beginnen om een burgeroorlog te voorkomen.
Dus zwichten onder dreiging van geweld?
En waar moeten ze dan heen?
En wat doe je met Nederlanders-Marokkanen die niet willen? Die licht je van hun bed?
  donderdag 5 april 2007 @ 11:23:00 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48035792
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:19 schreef LENUS het volgende:

[..]

nou nou een burgeroorlog, bruinhemden tegen mocros ofzo?

uitzetten zal nooit gaan hoe graag je het ook wilt dus vasthouden aan dit soort borrelpraat lijkt me niet constructief
  donderdag 5 april 2007 @ 11:24:33 #81
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48035829
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus zwichten onder dreiging van geweld?
En waar moeten ze dan heen?
En wat doe je met Nederlanders-Marokkanen die niet willen? Die licht je van hun bed?
Volgens het "three strikes you are out" principe dus. Ze krijgen kans om hun leven te beteren, doen ze dit niet en plegen ze drie zware delicten dan zal dat leiden tot een uitzetting.
pi_48035838
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

De eerste en tweede generatie gedroeg zich keurig. Het is de derde generatie die voor problemen zorgt.
In tegenstelling tot het algemene beeld, dat binnen de allochtone bevolkingsgroep de verdachtenpercentages van de eerste generatie hoger liggen dan de tweede generatie zijn binnen de Turkse en Marokkaanse bevolingsgroep de verdachtenpercentages van de eerste generatie kleiner dan de tweede.
pi_48035894
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

net zoiets als pakweg 65-70 jaar geleden bij de oosterburen .. alleen dat de treinen nu richting zuiden gaan ipv verder naar het oosten ?
pleased to meet you
  donderdag 5 april 2007 @ 11:27:02 #84
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48035896
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:24 schreef LENUS het volgende:

[..]

Volgens het "three strikes you are out" principe dus. Ze krijgen kans om hun leven te beteren, doen ze dit niet en plegen ze drie zware delicten dan zal dat leiden tot een uitzetting.
Dus de Nederlandse nationaliteit maken we voorwaardelijk?
Die snelheidsovertredingen en je bent statenloos?
  donderdag 5 april 2007 @ 11:27:13 #85
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48035899
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:23 schreef Re het volgende:

[..]

]nou nou een burgeroorlog, bruinhemden tegen mocros ofzo?

uitzetten zal nooit gaan hoe graag je het ook wilt dus vasthouden aan dit soort borrelpraat lijkt me niet constructief
zolang er dubbele paspoorten zijn is alles mogelijk
pi_48035926
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:24 schreef damian5700 het volgende:
In tegenstelling tot het algemene beeld, dat binnen de allochtone bevolkingsgroep de verdachtenpercentages van de eerste generatie hoger liggen dan de tweede generatie zijn binnen de Turkse en Marokkaanse bevolingsgroep de verdachtenpercentages van de eerste generatie kleiner dan de tweede.
Iets wat overigens ook vaak voor vertekening van de cijfers zorgt en dan positieve zin.
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Kan me voorstellen dat iets dergelijks alleen van toepassing is op criminele vergrijpen. Snelheidsovertredingen vallen daar niet onder.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:28:40 #87
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48035942
quote:

[..]

zware delicten dus, daar vallen snelheidsovertredingen dus niet onder . Een voorwaardelijke nationaliteit is inderdaad een mooi uitgangspunt. Zo kun je het kaf van het koren scheiden en kunnen de Marokkanen die wel mee willen doen in deze maatschappij belonen.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:29:48 #88
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_48035972
quote:

[..]

Inderdaad. Voor mensen met een dubbele nationaliteit. Zie het maar als een correctie op alles wat in het verleden mis is gegaan. Deze mensen hadden hier helemaal niet moeten wonen, deze mensen horen hier niet. Foutje bedankt, maar dat gaan we nu terugdraaien, met dank aan de dubbele nationaliteit.
quote:
Overdrijf niet zo, muts.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:29:52 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48035977
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef LENUS het volgende:

[..]

zolang er dubbele paspoorten zijn is alles mogelijk
nee hoor
  donderdag 5 april 2007 @ 11:31:55 #90
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_48036049
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef moussie het volgende:

[..]

net zoiets als pakweg 65-70 jaar geleden bij de oosterburen .. alleen dat de treinen nu richting zuiden gaan ipv verder naar het oosten ?
Men mag blij zijn als men met de trein mee mag. Wat mij betreft krijgen ze een schop en moeten ze zelf maar zien hoe ze thuiskomen. Als ze hier in de illegaliteit verdwijnen dan mag dat wat mij betreft ook. Dan hebben ze in elk geval geen enkel recht meer en kunnen we die mensen lekker uitzuigen.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:32:13 #91
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_48036060
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:29 schreef Re het volgende:

[..]

nee hoor
ja hoor
pi_48036104
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:31 schreef GertvanderVolk het volgende:
Dan hebben ze in elk geval geen enkel recht meer en kunnen we die mensen lekker uitzuigen.
Want hun leven is minder waard dan dat van ieder ander en je wilt je graag verlagen tot een dergelijk niveau?
  donderdag 5 april 2007 @ 11:33:50 #93
14827 Kogando
Modelprutser
pi_48036114
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:06 schreef Re het volgende:
Een behoorlijke tijd van zijn leven, dat heeft hij te verliezen. En waarschijnlijk zal dat veel mensen er van weerhouden om weer een diefstal of beroving te plegen.

Tevens wordt de pakkans ook hoger omdat de politie minder werk heeft door al degene die al in de bak zitten.
pi_48036116
[EDIT DoG : Discussieer normaal of neem de tijd die je bespaart met het niet reageren om de FAQ's door te nemen, vooral dat stukje over de manier van reageren mbt medeusers. Of te wel, kap met persoonlijk worden [/edit]

[ Bericht 72% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 05-04-2007 11:47:01 ]
pi_48036121
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Tweede Wereldoorlog associaties...

Hoe origineel
  donderdag 5 april 2007 @ 11:35:49 #96
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_48036180
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef FJD het volgende:

[..]

Want hun leven is minder waard dan dat van ieder ander en je wilt je graag verlagen tot een dergelijk niveau?
Ik zie dat niet als verlagen. Ik zie dat meer als "boontje komt om zijn loontje". Men heeft het zelf zover laten komen.

Dat softe gejank moet maar eens afgelopen zijn. Deze figuren hebben kansen zat gekregen, we leven hier in Nederland niet in één of ander apenland.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:36:26 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48036197
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Kogando het volgende:

[..]

Een behoorlijke tijd van zijn leven, dat heeft hij te verliezen. En waarschijnlijk zal dat veel mensen er van weerhouden om weer een diefstal of beroving te plegen.

Tevens wordt de pakkans ook hoger omdat de politie minder werk heeft door al degene die al in de bak zitten.
darom zei ik ook dat ik het wel een goed principe vind en dat de criminaliteit naar beneden zal gaan maar zoals je ook in de VS ziet, hoe zwaarder de straffen hoe zwaarder de delicten ook worden...

een simpele roofoverval zal worden tot een geweldadige roof moord overval...
  donderdag 5 april 2007 @ 11:37:09 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48036219
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:28 schreef LENUS het volgende:

[..]

zware delicten dus, daar vallen snelheidsovertredingen dus niet onder . Een voorwaardelijke nationaliteit is inderdaad een mooi uitgangspunt. Zo kun je het kaf van het koren scheiden en kunnen de Marokkanen die wel mee willen doen in deze maatschappij belonen.
Volgens mij is wat de Marokkaanse pubers allemaal doen uit de OP bijna geheel kleine vergrijpen. Winkeldiefstal, dat werk.
pi_48036223
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Tweede Wereldoorlog associaties...

Hoe origineel
tja ach, bij de gebruikte terminologie, "schoonmaak houden", dwingt zich deze vergelijking haast wel op .. en nee, het is niet origineel nee, neemt niet weg dat het als 2 druppels water op elkaar lijkt
pleased to meet you
  donderdag 5 april 2007 @ 11:37:56 #100
3542 Gia
User under construction
pi_48036238
Wat zegt dit bericht eigenlijk?

Stel er zijn 10 000 jongeren in Utrecht, dan is daarvan 1100 Marokkaans, tot zover nog niks mis mee.
Stel dat er van die 10 000 jongeren, slecht 100 ergens van verdacht worden, dan gaat het om slechts 35 Marokkanen. Dat is dan dus 3,18 % van alle Marokkanen in die leeftijdsgroep. Da's dus echt niet zoveel.

Zonder concrete cijfers zegt dat bericht dus niks. En dan nog: Pakken ze die 65 % niet aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')