Nou, begin maar met dat platlullen. Ik luister.quote:Op maandag 9 april 2007 23:28 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Jezus wat laag zeg, had al gelijk door dat het van protestwarrior afkomstig was, alleen zij kunnen zulke debiele teksten verzinnen. Ik hoop dat ik ze nog een keer tegenkom kan ik ze platlullen met argumenten.
Ik zal 'm tzt op uitzending gemist bekijken.quote:Op maandag 9 april 2007 23:31 schreef rood_verzet het volgende:
Misschien moet je vanavond maar even naar deze documentaire kijken, misschien krijg je dan wel een wat meer genuanceerde kijk op Che Guevara en zijn strijd, die juist vecht tegen het imperialistische geweld waar jij achter staat http://www.nederland2.nl/(...)-import-cuba/4063932
Een vrijheidsstrijd is totaal iets anders dan een oorlog. Er zijn geen twee natie's die elkaar aanvallen ter behoeve van grondstoffen of land. De oorlogen in het Midden Oosten, waarbij duizenden onschuldige burgers slachtoffer van worden is totaal iets anders dan een guerillia strijd tegen de heersende klasse, waarbij de guerillia's gesteund worden door de plaatselijke bevolking. Rebellen vechten omdat zij worden aangevallen door de repressie van de staat, de VS ziet geweld als eerste middel om een land op de knieen te krijgen, terwijl het gewoon via conversatie goed had af kunnen lopen. Elke oorlog die de VS is gestard om een land te dwingen zich naar hun wil te zetten gaat gepaard met honderduizenden burgerslachtoffers. Waarbij rebellen strijd zich richt op het uitschakelen van het militaire apparaat van de staat of heersende klassequote:Op dinsdag 10 april 2007 00:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nou, begin maar met dat platlullen. Ik luister.
Het is heel belangrijk om dit in perspectief te zetten. De belangrijkste journalist die is opgepakt in 2003, Oswaldo Paya, leider van de christelijke vrijheidsbeweging, heeft openlijk steun geaccepteerd van een vijandig land (de VS). Daarvoor kom je in elk land voor in de gevangenis te zitten. Ik weet niet wat de straf is in de VS voor hoogverraad maar ik gok minstens levenslang. Daarvoor kon hij, met zijn companen, die ook opgepakt zijn (maar een deel inmiddels vrijgelaten) decennia lang ongestoord publiceren over alles wat hij vond dat niet klopte.quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zal 'm tzt op uitzending gemist bekijken.
Als jij dan even dit stukje leest. Hoe Cubaanse journalisten te grazen worden genomen door hun eigen regering.
Ik wist niet dat de VS en Cuba in oorlog waren.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:20 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Het is heel belangrijk om dit in perspectief te zetten. De belangrijkste journalist die is opgepakt in 2003, Oswaldo Paya, leider van de christelijke vrijheidsbeweging, heeft openlijk steun geaccepteerd van een vijandig land (de VS). Daarvoor kom je in elk land voor in de gevangenis te zitten. Ik weet niet wat de straf is in de VS voor hoogverraad maar ik gok minstens levenslang. Daarvoor kon hij, met zijn companen, die ook opgepakt zijn (maar een deel inmiddels vrijgelaten) decennia lang ongestoord publiceren over alles wat hij vond dat niet klopte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |