abonnement Unibet Coolblue
pi_48012745
quote:
Middle East Features
Pelosi on the road to Damascus

By Claude Salhani Apr 4, 2007, 15:47 GMT
WASHINGTON, DC, United States (UPI) -- Ignoring a Bush administration ban on opening diplomatic channels with Syria, House Speaker Nancy Pelosi flew to the Syrian capital, Damascus, for a meeting with President Bashar Assad.

Pelosi, who is the third-ranking U.S. official after the president and vice president, brushed off strong criticism from the White House that she was undermining U.S. foreign policy.

So far, U.S. foreign policy toward Syria has consisted of shunning the regime in Damascus -- one that despite Washington`s likes and dislikes remains a key player in the Middle East.

In fact, Pelosi is not the first member of the U.S. government to ignore President George W. Bush`s edict regarding Syria. Several members of Bush`s own Republican Party took the road to Damascus, as recommended by the Iraq Study Group`s report, co-chaired by James Baker III and Lee Hamilton.

Although diplomatic relations were not severed with Damascus, the Bush administration put a stop to any exchanges it might have had with Syria after the February 2005 assassination of former Lebanese Prime Minister Rafik Hariri. Although it remains to be proven who was responsible for Hariri`s death, the Lebanese government, the Bush administration and the European Union have all pointed fingers at Damascus.

Since then, the Bush administration has repeatedly accused the Syrian government of supporting terrorist groups. Indeed, the Syrian government is host to several groups considered by Washington to engage in terrorist activities.

Among them are the political leadership of Hamas, the Islamist Palestinian resistance movement that operates mainly in Gaza; the leadership of the Popular Front for the Liberation of Palestine-General Command, which has managed to maintain some military infrastructure in southern Lebanon; and the Lebanese Shiite movement, Hezbollah, which remains high on the U.S. list of terrorist organizations.

Furthermore, Washington accuses Damascus of working to overthrow the legitimately and democratically elected government of Lebanese Prime Minister Fouad Siniora and to try and replace it with one that would be more sympathetic towards Damascus.

The top-ranking Democrat on Capitol Hill brushed off the White House criticism, saying dialogue with Syria was key to solving the Iraq and Lebanon crises.

Syria, despite its involvement with groups considered to engage in terrorism by the United States and Israel, retains one of the principle keys to any Middle East solution. Syria has never accepted the loss of the Golan Heights to Israel, the territory Israel occupied during the June 1967 war. So long as the Golan remains under Israeli occupation, Syria will continue to maintain its current policies, often seen as destabilizing by Washington.

Addressing a news conference on the White House lawn just as Pelosi`s plane was entering Syrian airspace, President Bush said the speaker`s trip to Syria sent 'mixed signals' that undermine U.S.-led efforts to isolate the Syrian president.

'Photo opportunities and/or meetings with President Assad lead the Assad government to believe they`re part of the mainstream of the international community, when, in fact, they`re a state sponsor of terror,' said Bush.

In Syria, where the regime of President Assad has been trying -- unsuccessfully -- to make overtures to Washington, Pelosi`s visit was welcomed by the state-controlled media. It`s a 'positive' development, reflected one paper, calling Pelosi a 'brave lady.'

Another paper, Tishreen, didn`t mince words, describing U.S. policy in the Middle East -- particularly the war in Iraq and Washington`s relations with Damascus -- as 'a fiasco' in need of repair.

Syria has been eager to initiate a dialogue with the United States, Syrian Ambassador Imad Mustapha told United Press International recently, but all attempts at defusing the tension between Washington and Damascus were repulsed by the White House, the State Department and the Department of Defense.

Syria`s official Tishreen said Pelosi can now discover for herself that 'the Syrian hand is extended for serious and honest dialogue with American officials' and see the real picture of the country.

The newspaper praised her for seeking dialogue with Damascus, saying it is important to reach a common understanding that could help resolve crises in the region. 'Ms. Pelosi will herself sense the truth of the Syrian position and its seriousness in resolving all pending problems towards balance and security in the region, as well as establishing constructive and fruitful relations with the United States,' it said.

The paper stressed that Syria constantly affirms that dialogue, not boycott, is the way to reach understanding and healthy ties. 'The hope remains high with the results of the visits and dialogue, and Ms. Pelosi, who is welcomed in Syria, can contribute in rectifying the position and regaining balance in American-Syrian ties,' it said.

Pelosi`s visit may well help thaw icy relations with Damascus, but for her visit to be successful, any breach made by the speaker`s diplomatic efforts will need to be followed up by the administration. Chances of that happening are rather slim.
Het moge bekend zijn dat ik, net als GWB en Mitt Romney tegen gesprekken ben met Syrie. Syrie steunt Hezbollah en wordt veranwoordelijk geacht voor de moord op de Libanese premier Hariri. Maar mevrouw Pelosi is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar ze wil.

Wat vinden jullie van deze actie?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_48012881
Weigeren te praten lost in elk geval niets op. Ook voor Syrië is diplomatie uiteindelijk de enige realistische optie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48012941
Ik vind hem schitterend. Ik heb werkelijk met open mond zitten te lezen dat Pelosi zoveel lef heeft om even naar Damascus te gaan. Wat een wijf...
  woensdag 4 april 2007 @ 18:18:32 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48013007
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het moge bekend zijn dat ik, net als GWB en Mitt Romney tegen gesprekken ben met Syrie. Syrie steunt Hezbollah en wordt veranwoordelijk geacht voor de moord op de Libanese premier Hariri.
Dat lijkt me dan juist een reden om met ze te praten. Het is niet alsof Pelosi hen geweldige lui vindt of zo.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 4 april 2007 @ 19:33:30 #5
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_48015971
Je moet altijd met iedereen praten in de internationale politiek. Je zou ook met Bin Laden moeten praten als dat zou kunnen.
lege ton
pi_48016125
Praten is altijd goed.
pi_48016512
Goed zo, meid. We hebben al gezien waar de "not with us then against us-politiek" (hoe kinderachtig kan je zijn? is dat van Lucky Luke of zo? ) van de Bush-administratie tot nu toe geleid heeft.
pi_48070694
Praten kan geen kwaad.
lollig
pi_48084404
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:10 schreef ub40_bboy het volgende:
Praten kan geen kwaad.
Dus een cordon sanitaire mag alleen worden toegepast op Neo-Nazis zoals LePen, het Vlaams Belang, Janmaat en Kurt Waldheim? En zodra het over Syrische Islamo-fascisten gaat, kan praten plotseling geen kwaad?

Meten we hier met twee maten?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_48086426
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus een cordon sanitaire mag alleen worden toegepast op Neo-Nazis zoals LePen, het Vlaams Belang, Janmaat en Kurt Waldheim? En zodra het over Syrische Islamo-fascisten gaat, kan praten plotseling geen kwaad?

Meten we hier met twee maten?
Ook met die mensen moet je praten. Zodra ze in de regering komen valt de zooi in elkaar. Zie de LPF en de FPÖ.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48086534
Pelosi heeft vermoedelijk op haar handen en knieën carriere gemaakt, en dan kan Assad er ook nog wel eens overheen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:21:57 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48086547
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus een cordon sanitaire mag alleen worden toegepast op Neo-Nazis zoals LePen, het Vlaams Belang, Janmaat en Kurt Waldheim? En zodra het over Syrische Islamo-fascisten gaat, kan praten plotseling geen kwaad?

Meten we hier met twee maten?
Daar wordt inderdaad met twee maten gemeten. Je moet gewoon met iedereen praten, ook al ben je het niet met die persoon/organisatie/land eens. Je kan er altijd van leren, misschien liggen de standpunten wel niet zover uit elkaar, maar wordt er teveel gekeken naar de retoriek waarmee die standpunten worden gebracht.
De grens ligt voor mij bij terrorisme,als je met terroristische organisaties gaat praten moet er eerst worden aangedrongen op het stoppen van het geweld, en daarna praten over eventuele concessies aan wat de terroristen willen. Maar zelfs met terroristen moet je praten, omdat dat praktischer is dan een spiraal van geweld. Met bv de IRA is succesvol gepraat.

Vindt je trouwens het cordon sanitaire rondom Vlaams Belang wel fout? En het praten met Syrie vindt je ook fout? Dan meet je zelf net zo hard met twee maten.

Ik sta dus achter deze actie van Pelosi, terwijl ik haar verder toch niet zo mag.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:59:31 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48095843
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Pelosi heeft vermoedelijk op haar handen en knieën carriere gemaakt, en dan kan Assad er ook nog wel eens overheen.
Dat vind ik een erg ranzig beeld, eerlijk gezegd. Gaat alles verder goed?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:02:54 #14
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48095960
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Pelosi heeft vermoedelijk op haar handen en knieën carriere gemaakt, en dan kan Assad er ook nog wel eens overheen.
Je weet jezelf elke keer weer te overtreffen.
pi_48096157
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:33 schreef nonzz het volgende:
Je moet altijd met iedereen praten in de internationale politiek. Je zou ook met Bin Laden moeten praten als dat zou kunnen.
Terrorisme belonen dus? Tip: als niemand je belachelijke standpunt wilt aanhoren, blaas dan zoveel mogelijke mensen op. Dan kun je zeker op sympathie rekenen.

Daarnaast vraag ik me af waarover je precies wilt onderhandelen met een persoon of groep die het liefst iedereen die niet een fundamentalistische Moslim is wil omleggen?
pi_48096985
Door te praten komt er altijd enige nuance naar boven. Mensen krijgen sneller begrip voor elkaars standpunt. Praten doet geen pijn, dus waarom niet.
pi_48097512
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus een cordon sanitaire mag alleen worden toegepast op Neo-Nazis zoals LePen, het Vlaams Belang, Janmaat en Kurt Waldheim? En zodra het over Syrische Islamo-fascisten gaat, kan praten plotseling geen kwaad?

Meten we hier met twee maten?
Waar zeg ik dat je niet mag praten met Le Pen, Vlaams Belang, Janmaat, Kurt Waldheim? Oke, bedankt.
lollig
  zondag 8 april 2007 @ 00:40:14 #18
46960 StefanP
polemicist
pi_48127493
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus een cordon sanitaire mag alleen worden toegepast op Neo-Nazis zoals LePen, het Vlaams Belang, Janmaat en Kurt Waldheim? En zodra het over Syrische Islamo-fascisten gaat, kan praten plotseling geen kwaad?

Meten we hier met twee maten?
Het is tekenend dat hier niet meer op gereageerd wordt. Het journalistje staat met zijn mond vol tanden?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_48132666
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus een cordon sanitaire mag alleen worden toegepast op Neo-Nazis zoals LePen, het Vlaams Belang, Janmaat en Kurt Waldheim? En zodra het over Syrische Islamo-fascisten gaat, kan praten plotseling geen kwaad?

Meten we hier met twee maten?
Syrische islam-fascisten Doel je hier nou op de Syrische regering?
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  maandag 9 april 2007 @ 00:23:43 #20
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48133376
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het moge bekend zijn dat ik, net als GWB en Mitt Romney tegen gesprekken ben met Syrie. Syrie steunt Hezbollah en wordt veranwoordelijk geacht voor de moord op de Libanese premier Hariri. Maar mevrouw Pelosi is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar ze wil.

Wat vinden jullie van deze actie?
Syrie mag dan een schurkenstaat zijn, cowboy Bush bewijst dat agressieviteit alleen maar olie op het vuur gooit. Pelosi doet er verstandig aan om te onderhandelen, voordat de totale zaak escaleert
  maandag 9 april 2007 @ 00:25:10 #21
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48133423
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus een cordon sanitaire mag alleen worden toegepast op Neo-Nazis zoals LePen, het Vlaams Belang, Janmaat en Kurt Waldheim? En zodra het over Syrische Islamo-fascisten gaat, kan praten plotseling geen kwaad?

Meten we hier met twee maten?
Of je denkt even na, zijn die extreemrechtse partijen soms ook aan de macht?
pi_48135180
quote:
Op maandag 9 april 2007 00:25 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Of je denkt even na, zijn die extreemrechtse partijen soms ook aan de macht?
Waldheim was idd aan de macht. Maar wat heeft dat ermee te maken? Blijkbaar is het bon ton om extreem-rechtse partijen te isoleren, maar zodra het over islamo-fascisten gaat, moet er plotseling gepraat worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 9 april 2007 @ 01:55:47 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48135576
Ik heb zelf niet zo'n hoge pet op van Pelosi maar goed, we moeten het er mee doen. Aan de andere kant blijkt het beleid van de huidige regering averechts te werken nietwaar?

Het is echt een cursus van 'Hoe maak ik mijn land het meest verachte land ter wereld?' Mission accomplished Herr Busch. En maak je borst maar nat voor wat er nog op het menu staat voordat die joker eindelijk van het podium verdwijnt.

En wat Pelosi doet is niets nieuws natuurlijk, de VS onderhoudt ook, tot nu toe redelijke, banden met bijv. de Saudi's, mede ook omdat daar ook hele andere belangen meespelen. Nou da's ook niet bepaald een vooruitstrevend land.

Ik bekijk al dit politieke gehannes sowieso met argusogen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48135784
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:55 schreef popolon het volgende:
Ik heb zelf niet zo'n hoge pet op van Pelosi maar goed, we moeten het er mee doen. Aan de andere kant blijkt het beleid van de huidige regering averechts te werken nietwaar?

Het is echt een cursus van 'Hoe maak ik mijn land het meest verachte land ter wereld?' Mission accomplished Herr Busch. En maak je borst maar nat voor wat er nog op het menu staat voordat die joker eindelijk van het podium verdwijnt.

En wat Pelosi doet is niets nieuws natuurlijk, de VS onderhoudt ook, tot nu toe redelijke, banden met bijv. de Saudi's, mede ook omdat daar ook hele andere belangen meespelen. Nou da's ook niet bepaald een vooruitstrevend land.

Ik bekijk al dit politieke gehannes sowieso met argusogen.
Bestaat er tussen jullie expats in VS een soort gentleman's agreement, gesmeden tijdens een BBQ no doubt, dat jullie elkaar niet in de haren vliegen op Fok! over de VS of zo?
I´m back.
pi_48135804
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bestaat er tussen jullie expats in VS een soort gentleman's agreement, gesmeden tijdens een BBQ no doubt, dat jullie elkaar niet in de haren vliegen op Fok! over de VS of zo?
Ze komen allemaal even wijs doen op Nederlandse forums. Hoe kut Nederland wel niet is en hoe geweldig Amerika is.
lollig
  maandag 9 april 2007 @ 02:09:59 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48135884
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bestaat er tussen jullie expats in VS een soort gentleman's agreement, gesmeden tijdens een BBQ no doubt, dat jullie elkaar niet in de haren vliegen op Fok! over de VS of zo?
Hoezo?

Ik ben het vaak zat niet eens met Lyre of SteefP. Soms ook weer wel.

De VS is een prachtig land met hele leuke mensen, ik voel me hier thuis. Ben pro Amerika maar niet pro huidig beleid.

Dat mag toch wel? Ik zie te vaak OF dit OF dat, er bestaat blijkbaar geen middenweg meer.
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:06 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ze komen allemaal even wijs doen op Nederlandse forums. Hoe kut Nederland wel niet is en hoe geweldig Amerika is.
Man hoepel op met je vooroordelen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48135887
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:06 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ze komen allemaal even wijs doen op Nederlandse forums.
MaartenA, popolon zij wel okee hoor, alleen het valt me op dat ze nooit met elkaar discussiëren. Twee VS'en zijn er blijkbaar. Zoals east is east en west is west and never the twain shall meet, van Twain.
I´m back.
pi_48135924
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:09 schreef popolon het volgende:
Man hoepel op met je vooroordelen.
Als ik die stefiep en lyrebird hoor praten zijn dat geen voordelen.
lollig
pi_48135941
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Hoezo?

Ik ben het vaak zat niet eens met Lyre of SteefP. Soms ook weer wel.

De VS is een prachtig land met hele leuke mensen, ik voel me hier thuis. Ben pro Amerika maar niet pro huidig beleid.

Dat mag toch wel? Ik zie te vaak OF dit OF dat, er bestaat blijkbaar geen middenweg meer.
[..]

Man hoepel op met je vooroordelen.
Ik ben ook pro-America, maar valt me vaak op dat jij en MaartenA heel genuanceerde meningen hebben, afgezet tegen Lyrebird en SteefP (en Vampier uiteraard), maar dat ik jullie daarover nooit onderling zie discussiëren. .
I´m back.
  maandag 9 april 2007 @ 02:15:48 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48136003
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben ook pro-America, maar valt me vaak op dat jij en MaartenA heel genuanceerde meningen hebben, afgezet tegen Lyrebird en SteefP (en Vampier uiteraard), maar dat ik jullie daarover nooit zie discussiëren. .
Oh we hebben hier en daar wel eens een aanvaring hoor, moet kunnen zolang het maar met respect gaat.

Ik vind die Mitt Romney, die Lyrebird eerder noemt, maar een engerd. Dat is terug naar de jaren vijftig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48136016
Een mening is zeker alleen genuanceerd als ie van iemand van je eigen kerk komt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 9 april 2007 @ 02:18:34 #32
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48136087
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:16 schreef Lyrebird het volgende:
Een mening is zeker alleen genuanceerd als ie van iemand van je eigen kerk komt?
Huh? Lijkt me niet.

De posts van SteefP, en jij ook, zijn vaak wat uitgebreider dan die van mij. Daar kies ik zelf voor.

't Is maar wat je onder nuance verstaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48136134
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:16 schreef Lyrebird het volgende:
Een mening is zeker alleen genuanceerd als ie van iemand van je eigen kerk komt?
Nee, ik geloof nergens in. Dat is het 'm juist, denk ik. .
Maar ik ben ook nooit in de VS geweest, dus first hand information is interessant voor iemand zoals ik die pro-Amerikaans is, en dan stuit ik op twee bijna fundamenteel tegengestelde inzichten. De één genuanceerd, humaan; de ander rechtlijnig, inhumaan bijna, iig hardvochtig. En omdat ik niet van het geloof ben, vraag ik me o.m. af hoe komt dat dan? En misschien maakt het dus geen ene reet uit waar je je bevindt. De horizon van je bereik zit in je innerlijk, misschien?
I´m back.
pi_48136161
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:16 schreef Lyrebird het volgende:
Een mening is zeker alleen genuanceerd als ie van iemand van je eigen kerk komt?
Nou jij legt mij allemaal woorden in de mond en stefie p begint gelijk met persoonlijk aanvallen inplaats van over de inhoud.

Dan weet ik alweer genoeg.
lollig
pi_48136227
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:18 schreef popolon het volgende:

[..]

Huh? Lijkt me niet.

De posts van SteefP, en jij ook, zijn vaak wat uitgebreider dan die van mij. Daar kies ik zelf voor.

't Is maar wat je onder nuance verstaat.
Idd heeft nuance niets te maken met de uitgebreidheid ban je post. Sws geven Lyrebird c.s. volgens mij ook meer mening dan informatie.
I´m back.
pi_48136253
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh we hebben hier en daar wel eens een aanvaring hoor, moet kunnen zolang het maar met respect gaat.
Ben ik mee eens, je moet beschaafd van mening verschillen. Maar ik zie dát (dat jullie überhaupt van mening verschillen dus) eigenlijk niet (mijn blik is uiteraard niet alreikend) tussen jullie op Fok! en dat was eigenlijk mijn vraag dus. Hebben jullie die meningsverschillen dan wel als je elkaar IRL treft?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 09-04-2007 02:35:25 ]
I´m back.
pi_48136259
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waldheim was idd aan de macht. Maar wat heeft dat ermee te maken? Blijkbaar is het bon ton om extreem-rechtse partijen te isoleren, maar zodra het over islamo-fascisten gaat, moet er plotseling gepraat worden.
Ik neem dus aan dat je voor het cordon sanitaire bent tegen LePen of vlaams belang?
pi_48136268
Overigens geloof ik wel toch ergens in: in redelijkheid. Eigenlijk is redelijkheid rechtvaardigheid.
I´m back.
  maandag 9 april 2007 @ 11:24:26 #39
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48139862
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waldheim was idd aan de macht. Maar wat heeft dat ermee te maken? Blijkbaar is het bon ton om extreem-rechtse partijen te isoleren, maar zodra het over islamo-fascisten gaat, moet er plotseling gepraat worden.
Dat heeft er alles mee te maken, het is niet zo dat Pelosi er om zit te springen te gaan onderhandelen met de Syrische overheid. Alleen is er nu al genoeg stront aan de knikker.
pi_48157682
Pelosi is de op anderhalf (Cheney is niet helemaal goed) na, belangrijkste figuur van de VS. Er staan volgens mij meer Amerikanen achter haar dan achter de huidige regering. De aanpak tot dus ver heeft niks geholpen, dus is het tijd voor iets anders moet Pelosi gedacht hebben.
pi_48159376
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Pelosi is de op anderhalf (Cheney is niet helemaal goed) na, belangrijkste figuur van de VS. Er staan volgens mij meer Amerikanen achter haar dan achter de huidige regering. De aanpak tot dus ver heeft niks geholpen, dus is het tijd voor iets anders moet Pelosi gedacht hebben.
Niks geholpen?

Zijn we ondertussen de Cedar Revolutie in Libanon weer vergeten?
quote:
Lebanese Druze leader Walid Jumblatt remarked to a reporter of the Washington Post, "It's strange for me to say it, but this process of change has started because of the American invasion of Iraq. I was cynical about Iraq. But when I saw the Iraqi people voting three weeks ago, 8 million of them, it was the start of a new Arab world". In this sense, the Cedar Revolution may also prove to be a dividend of the Bush administration's global war on terror.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 9 april 2007 @ 22:22:12 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_48160123
Bush' beleid is zwaar klote, maar het is wel zijn beleid. Het geeft geen pas dat de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden zich zo nadrukkelijk met het buitenlandse beleid gaat bemoeien. Ik ben tegen het Bush beleid, maar niet tegen een cordon sanitaire van die gewelddadige schurken a.k.a. De Familie. Hoedanook vind ik wel dat Pelosi hier buiten haar boekje is getreden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_48160140
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Niks geholpen?

Zijn we ondertussen de Cedar Revolutie in Libanon weer vergeten?
[..]
Ja, maar dat land heeft de VS dan ook niet aangevallen.
Vervolgens is veel van die blijdschap weer teloor gegaan na de inval van Israel in dat land.

Denk trouwens best dat de VS veel goeds kan betekenen door inderdaad democratie te promoten ed. Zoals de Bush-regering zich heeft gedragen is er echter weinig van terecht gekomen.
pi_48160247
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus een cordon sanitaire mag alleen worden toegepast op Neo-Nazis zoals LePen, het Vlaams Belang, Janmaat en Kurt Waldheim? En zodra het over Syrische Islamo-fascisten gaat, kan praten plotseling geen kwaad?

Meten we hier met twee maten?
"Met iemand praten" vergelijken met "Met iemand besturen en in een regering stappen".

!
pi_48160497
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Niks geholpen?

Zijn we ondertussen de Cedar Revolutie in Libanon weer vergeten?
[..]
Als je tegen praten bent met extremisten, ben je dan ook tegen praten met extreem-rechts; a-la Cordon Sanitaire?
pi_48160837
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:31 schreef Xith het volgende:

[..]

Als je tegen praten bent met extremisten, ben je dan ook tegen praten met extreem-rechts; a-la Cordon Sanitaire?
Ik ben tegen praten met extremisten die bomaanslagen plegen, mensen vermoorden en terrorisme plegen. Het moge duidelijk zijn dat - hoe verwerpelijk hun denkbeelden ook zijn - de rechts-extremistische groepen waarover ik het eerder had, zich niet schuldig gemaakt hebben aan dit soort zaken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 9 april 2007 @ 22:43:18 #47
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48161035
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben tegen praten met extremisten die bomaanslagen plegen, mensen vermoorden en terrorisme plegen. Het moge duidelijk zijn dat - hoe verwerpelijk hun denkbeelden ook zijn - de rechts-extremistische groepen waarover ik het eerder had, zich niet schuldig gemaakt hebben aan dit soort zaken.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt of wel? Er zijn wel bomaanslagen door rechtsextremisten in Europa gepleegd. In Amerika ook overigens, Timothy McVeigh is een rechtsextremist. Die gekke Amerikanen met hun rare theorieen dat alleen geweld helpt, ik dacht dat Vietnam wel les genoeg zou zijn maar nee
  maandag 9 april 2007 @ 23:17:11 #48
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_48162303
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:43 schreef rood_verzet het volgende:
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt of wel? Er zijn wel bomaanslagen door rechtsextremisten in Europa gepleegd. In Amerika ook overigens, Timothy McVeigh is een rechtsextremist. Die gekke Amerikanen met hun rare theorieen dat alleen geweld helpt, ik dacht dat Vietnam wel les genoeg zou zijn maar nee
Als je zo tegen geweld bent waarom dan de eigen bevolking met geweld dreigen en hen zo geld afnemen om het vervolgens te herverdelen ?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_48162509
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:43 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt of wel? Er zijn wel bomaanslagen door rechtsextremisten in Europa gepleegd. In Amerika ook overigens, Timothy McVeigh is een rechtsextremist. Die gekke Amerikanen met hun rare theorieen dat alleen geweld helpt, ik dacht dat Vietnam wel les genoeg zou zijn maar nee
Right. En Timothy McVeigh was een Republikein?

En als we het over geweld hebben, hier is jouw grote vriend:

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 9 april 2007 @ 23:28:30 #50
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48162703
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Right. En Timothy McVeigh was een Republikein?

En als we het over geweld hebben, hier is jouw grote vriend:

[afbeelding]
Jezus wat laag zeg, had al gelijk door dat het van protestwarrior afkomstig was, alleen zij kunnen zulke debiele teksten verzinnen. Ik hoop dat ik ze nog een keer tegenkom kan ik ze platlullen met argumenten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')