abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48018225
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:13 schreef cajinn het volgende:
en de schuld dat ze niet geaccepteerd worden ligt bij de mensen die hen niet accepteren, niet bij die mensen zelf, zij willen hun eigen leven met hun eigen overtuigingen leiden en die vrijheid zou jij als liberaal denkend persoon hen al helemáál moeten geven.
[..]
Kijk naar de quote waar ik reageer, die gaat over jouw argument dat de Islam meer agressie produceert, áls dat al waar is doet dat er niet toe. Het gaat om de misdadigers zélf.

Je gaat toch ook niet zeggen dat voetbal slecht is omdat daar de meeste hooligans bij zitten?
Je mist mijn punten en voorbeeld over hoe eenzijdig de Islam is wat betreft acceptatie.
En hoeverre ik de Islam als een soort van dictatuur zie in het vorige topic.

Ik ga graag door met een discussie ipv steeds dingen te moeten herhalen uit een vorig topic, anders gaat er straks iemand klagen dat er steeds dingen worden herhaalt...

Zelfs je voorbeeld over je voetbal zou ik een quote uit het vorige topic kunnen halen...

[ Bericht 4% gewijzigd door XTHinkz op 04-04-2007 20:33:59 ]
pi_48018361
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:25 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Je mist mijn punten en voorbeeld over hoe eenzijdig de Islam is wat betreft acceptatie.
En hoeverre ik de Islam als een soort van dictatuur zie in het vorige topic.

Ik ga graag door met een discussie ipv steeds dingen te moeten herhalen. uit een ander topic, ander ga ik helemaal klachten krijgen van mensen die niets anders zien dan herhaling.

Zelfs je voorbeeld over je voetbal zou ik een quote uit het vorige topic kunnen halen...
Nee, al je quotes zijn al lang ontkracht, kom eens met nieuwe argumentatie, denk eens buiten hetgeen jij voor waar aanneemt en geef tegenargumenten in je beoordeling een gelijke kans want zo komen we niet verder.
Het leven is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit.
Bush: If ye gonna be dumb, ye gotta be tough.
Oordeel zonder vooroordeel.
  woensdag 4 april 2007 @ 20:29:42 #103
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_48018392
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:28 schreef cajinn het volgende:

[..]

Nee, al je quotes zijn al lang ontkracht, kom eens met nieuwe argumentatie, denk eens buiten hetgeen jij voor waar aanneemt en geef tegenargumenten in je beoordeling een gelijke kans want zo komen we niet verder.
Waarom denk je dat ik het heb opgegeven
pi_48018393
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:08 schreef cajinn het volgende:, maar stop met de godsdienst daarvan schuld te geven.
En als ik de koran/ahadith zie als een instructieboek hoe iedereen aan "Allah's wil" te onderwerpen, daarbij pleitend voor als dat in een bepaalde situatie opportuun is, daarbij zowel vriendelijkheid als list, bedrog, geweld en dreigen te gebruiken?

Want dat ik zoals ik de islamitische geschriften zie: het is de blauwdruk voor de wereldlijke overheersing. Dat is het primaire doel van de islam: onderwerping vragen, anders eisen, van ieder mens.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_48018560
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:29 schreef Masterix het volgende:

[..]

En als ik de koran/ahadith zie als een instructieboek hoe iedereen aan "Allah's wil" te onderwerpen, daarbij pleitend voor als dat in een bepaalde situatie opportuun is, daarbij zowel vriendelijkheid als list, bedrog, geweld en dreigen te gebruiken?

Want dat ik zoals ik de islamitische geschriften zie: het is de blauwdruk voor de wereldlijke overheersing. Dat is het primaire doel van de islam: onderwerping vragen, anders eisen, van ieder mens.
Hoe en in welke context staat dit in de koran?
pi_48018581
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:29 schreef Mokz het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik het heb opgegeven
ik begin zo'n idee te krijgen dat je gelijk hebt
pi_48018735
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:33 schreef cajinn het volgende:

[..]

Lees http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert10.htm zou ik zeggen, voor je weer op verkeerde been wordt gezet.
pi_48018754
quote:

[..]

Een kleine quote uit het vorige topic:
Het probleem is dat de Koran zoveel kan zeggen wat het wil. Als jij je vredelievende kant van de Koran verteld, en een extremist de extremistische kant dan heb je dus een probleem dat de Koran met zijn interpreteerbaarheid zo ontzettend veel extremisten kan creëren niemand je meer gelooft.
Inderdaad een ontzettend vredelievend boek. Jammer dat er zoveel extremisten mee aan de haal gaan, en laten zien hoe vredelievend het wel niet is.
pi_48018908
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wel waar!
[..]
We zullen wel op een andere school gezeten hebben dan. Ik haalde een ideëngoed aan, hield de persoon daar duidelijk buiten.
quote:
Je kan en mag kennis over de Islam hebben hoor, boeit mij vrij weinig, alleen nog steeds zo dat je er vrij weinig van hebt begrepen, als je al beseft dat jouw beeld van de Islam niet door mij wordt aangehangen, godzijdank!!!!
[..]
Ik heb niet begrepen wat jij ervan begrepen hebt, jij niet wat ik ervan begrepen heb.
Ik zou het onbeschoft vinden dan te stellen dat jij er dus niets van begrepen hebt. Zoals ik me stoor aan de uitspraak "boeit mij vrij weinig, alleen nog steeds zo dat je er vrij weinig van hebt begrepen".

Snap je mijn punt? Jij begrijpt wat jij ervan begrijpt, prima, ik kom tot andere conclusies. Jouw commentaar doet alsof dat gelijk staat aan onbegrip.
quote:
!
Heb je wel eens iets van een Arabist a la Jansen gelezen? Hij haalt al zijn kennis over de Islam en wat het inhoudt uit de Koran en hadith, hij quote constant wel iets om een voorbeeld aan te halen of te onderbouwen. Nogmaals: Er bestaat geen Islamitisch theologie van de Islam zonder Koran en Hadith. Als je dat niet begrijpt en weet heb je er werkelijk geen kaas van gegeten, van de Islam dan hé.
[..]
Nogmaals: godsdienstwetenschappers hebben een breder paradigma dan de basis die jij noemt.
Meer bronnen, andere methodes, een andere werkelijkheids- en wetenschapsopvatting vooral.
Dat valt op als je Jansen leest.
quote:
Jij snapt hoe ik denk? Dat is knap, je snapt dus blijkbaar niet hoe ik denk, wat ik denk namelijk dat jij niet kunt snappen hoe ik denk, net zoals ik niet kan snappen hoe jij denkt.
ja, ik zie wel degelijk veel bekende zaken structuren ook vooral.
Een denk-stijl die wel een ã priori genoemd wordt en die heeft ook tien jaar bij mij gehoord, vandaar.
Ben jij wel eens wakker geworden zonder vrees voor God? Ik wel, en ook met, ruim tien jaar lang dus.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_48018994
quote:

[..]

Dat wordt weer een herhaling van zetten dan.
Ik zou zeggen: zie vorige topic.
  woensdag 4 april 2007 @ 20:45:16 #111
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_48019094
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:37 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Een kleine quote uit het vorige topic:
Het probleem is dat de Koran zoveel kan zeggen wat het wil. Als jij je vredelievende kant van de Koran verteld, en een extremist de extremistische kant dan heb je dus een probleem dat de Koran met zijn interpreteerbaarheid zo ontzettend veel extremisten kan creëren niemand je meer gelooft.
Inderdaad een ontzettend vredelievend boek. Jammer dat er zoveel extremisten mee aan de haal gaan, en laten zien hoe vredelievend het wel niet is.
Geld ook voor de bijbel, de thora, pinkeltje in sprookjesland, harry potter, lord of the rings, etceteraaaaa.

Ligt dus aan de mensen, niet het boek. Je zegt het zelf.
  woensdag 4 april 2007 @ 20:47:50 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48019199
Alles wat er over te zeggen viel is denk ik wel gezegd. Dat vind ik dan nog heel wat voor een topic dat insteekt met een heel arsenaal aan generalisaties, korte bochten.
pi_48019292
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:41 schreef Masterix het volgende:

[..]

We zullen wel op een andere school gezeten hebben dan. Ik haalde een ideëngoed aan, hield de persoon daar duidelijk buiten.
Duidelijk ja, dat we naar andere scholen geweest zijn, je haalde een persoonsbeeld als voorbeeld om je eigen punt te onderbouwen, laat betreffende nu net een user zijn.
quote:
Ik heb niet begrepen wat jij ervan begrepen hebt, jij niet wat ik ervan begrepen heb.
Gamma.
quote:
Ik zou het onbeschoft vinden dan te stellen dat jij er dus niets van begrepen hebt. Zoals ik me stoor aan de uitspraak "boeit mij vrij weinig, alleen nog steeds zo dat je er vrij weinig van hebt begrepen".
Ga nou niet uitspraken knippen en plakken, de uitspraken kwamen met een toelichting er op.
quote:
Snap je mijn punt? Jij begrijpt wat jij ervan begrijpt, prima, ik kom tot andere conclusies. Jouw commentaar doet alsof dat gelijk staat aan onbegrip.
Dat kopt, dat is een algemene bedoeling van een weerlegging, lijkt me ook niet raar.
quote:
Nogmaals: godsdienstwetenschappers hebben een breder paradigma dan de basis die jij noemt.
Meer bronnen, andere methodes, een andere werkelijkheids- en wetenschapsopvatting vooral.

[..]
Weer bega je een fout wat je niet schijnt in te zien, of je wilt het gewoon inzien, kan ook natuurlijk.
Jansen is niets met zijn uitspraken over de Islam zonder hadith en Koran om het mee te onderbouwen en dat valt ook op als je zijn stukjes leest dat hij er dus wel naar verwijst.
quote:
Dat valt op als je Jansen leest.
Doe het dan.
quote:
ja, ik zie wel degelijk veel bekende zaken structuren ook vooral.
Een denk-stijl die wel een ã priori genoemd wordt en die heeft ook tien jaar bij mij gehoord, vandaar.
Ben jij wel eens wakker geworden zonder vrees voor God? Ik wel, en ook met, ruim tien jaar lang dus.
Jij denkt dat ik God vrees?
Waarom zou ik God moeten vrezen? Ik heb een clean consience wat dat betreft gelukkig, ik slaap en word heerlijk wakker zonder iemand te vrezen, lief van je dat je het vraagt

Edit pour Liesje, te laat

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2007 20:50:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')