Doe jij dat maar eens dan. Ze worden niet zonder enig reden op de Europese terreurlijst gezet hoor.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Grote onzin, kom eens met bronnen ipv zomaar dingen te gaan beweren.
Nou ik neem aan dat hij (ook) een Iranier/Pers is dus dan weet ie er vast wel iets van af he...quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kerel wat weet jij er nou van, ze krijgen veel steun van de bevolking in iran.
Ze hebben saddam niet geholpen in de iran-irak oorlog, Saddam heeft ze veel wapens gegeven om tegen iran te vechten en uiteindelijk vielen ze iran aan ja, en de leger van iran(pasdar) zijn als de dood voor ze.
En ooit komt er een dag dat Amerika een beroep doet op de Moedjahedien.
je hebt gelijk ze doen dit om de regime te plagenquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:42 schreef IRAKEES-NL het volgende:
[..]
Doe jij dat maar eens dan. Ze worden niet zonder enig reden op de Europese terreurlijst gezet hoor.
Dat ze er nu af zijn gehaald heeft niets met de realiteit te maken maar is gedaan om Iran te pesten.
Gast wat denk je? dat je meer weet over mijn ''eigen'' land?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:42 schreef IRAKEES-NL het volgende:
[..]
Doe jij dat maar eens dan. Ze worden niet zonder enig reden op de Europese terreurlijst gezet hoor.
Dat ze er nu af zijn gehaald heeft niets met de realiteit te maken maar is gedaan om Iran te pesten.
ik heb 2 jaar lang over iran gestudeerd dan komt ie mij leren. mujaheedin khalq wordt in iran als landverraders gezien omdat ze tegen iran hebben gevochten. en als je het niet wist.... mujaheedin viel iran aan als doel iran te bevrijden. waarom is het niet gebeurd? de pasdars hebben met hun veel gevochten en telkens gewonnen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:43 schreef EricT het volgende:
[..]
Nou ik neem aan dat hij (ook) een Iranier/Pers is dus dan weet ie er vast wel iets van af he...
Gast, weet je wat ik denk. De Moejahedin Khalq hebben veel aanhangers in Europa en het is overduidelijk dat jij een Moejahedin Khalq supporter bent.. het is dus net of ik tegen een muur praat. Ik zal je toch niet kunnen overtuigen..quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Gast wat denk je? dat je meer weet over mijn ''eigen'' land?
Ik volg het nieuws dagelijks, satteliet, betrouwbare bronnen alles.
Dus kom maar met bronnen als je zulke beschuldigingen maakt.
Precies. Ze hebben niets geleerd van het verleden. Ze steunden eerst ook de terroristen van Al-Qaeda en kijk nu eens wat een leuke organisatie dat is geworden.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:43 schreef persian2008 het volgende:
[..]
je hebt gelijk ze doen dit om de regime te plagen
2 jaar lang gestudeerd laat me niet lachen, ik heb je posts doorgelezen en er kwam niets nuttigs uit.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:47 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik heb 2 jaar lang over iran gestudeerd dan komt ie mij leren. mujaheedin khalq wordt in iran als landverraders gezien omdat ze tegen iran hebben gevochten. en als je het niet wist.... mujaheedin viel iran aan als doel iran te bevrijden. waarom is het niet gebeurd? de pasdars hebben met hun veel gevochten en telkens gewonnen.
Al-Qaeda en Modjahedien khalq vergelijken gaat wel erg ver.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:50 schreef IRAKEES-NL het volgende:
[..]
Precies. Ze hebben niets geleerd van het verleden. Ze steunden eerst ook de terroristen van Al-Qaeda en kijk nu eens wat een leuke organisatie dat is geworden.![]()
dan waarom kunnen ze iran niet veroveren dan? met je grote praatjes. als ze veel steun krijgen van de bevolking dan hadden ze de mullahs allang weggejaagd.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
2 jaar lang gestudeerd laat me niet lachen, ik heb je posts doorgelezen en er kwam niets nuttigs uit.
Ze krijgen ''momenteel'' veel steun van de bevolking en met name van de studenten.
Pasdars zijn landverraders ja, de moedjahedien had zich inderdaad teruggetrokken , maar als er iets is waar de regering bang voor is, dan is het wel de moedjahedien.
Met plezier. De Moejahedin Khalq worden toch binnenkort uit Irak geschopt.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Al-Qaeda en Modjahedien khalq vergelijken gaat wel erg ver.
Of wou je mij beweren dat Al-Qaeda vecht voor democratie?
Of wou je mij beweren dat in de Al-Qaeda top een vrouw zit?
Ga jij je maar bezighouden met je eigen problemen in je land.
uhh... zit mujaheedin niet in irak?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Al-Qaeda en Modjahedien khalq vergelijken gaat wel erg ver.
Of wou je mij beweren dat Al-Qaeda vecht voor democratie?
Of wou je mij beweren dat in de Al-Qaeda top een vrouw zit?
Ga jij je maar bezighouden met je eigen problemen in je land.
Ok, vertel mij dan maar waarom Iran de moedjahedien weg wilt hebben aangezien ze toch niks voorstellen?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:54 schreef persian2008 het volgende:
[..]
dan waarom kunnen ze iran niet veroveren dan? met je grote praatjes. als ze veel steun krijgen van de bevolking dan hadden ze de mullahs allang weggejaagd.
omdat ze landverraders zijn. hoe kan je nou tegen je eigen mensen vechten en saddam helpen?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ok, vertel mij dan maar waarom Iran de moedjahedien weg wilt hebben aangezien ze toch niks voorstellen?
Vechten tegen de regering noem ik niet mijn ''eigen'' ras, meer dan arabieren en nep moslims zijn het niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:00 schreef persian2008 het volgende:
[..]
omdat ze landverraders zijn. hoe kan je nou tegen je eigen mensen vechten en saddam helpen?
hoe kan je nou tegen je eigen ras vechten?
ja en die regering bestaat uit iraniers! en het leger van iran bestaat uit iraniers niet uit afrikanen of amerikanenquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vechten tegen de regering noem ik niet mijn ''eigen'' ras, meer dan arabieren en nep moslims zijn het niet.
En voor dat er iets bereikt moet worden moeten er helaas slachtoffers vallen.
Over 20 jaar is "Jundullah" dé nieuwe Al-Qaeda.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:07 schreef NorthernStar het volgende:
ABC News Exclusive: The Secret War Against Iran
The group, called Jundullah, is made up of members of the Baluchi tribe and operates out of the Baluchistan province in Pakistan, just across the border from Iran.
---
Dat is ongeveer hetzelfde als waar het pentagon de Mujahadeen-e-Khalq voor gebruikt toch? Destabilisatie.
Het is totaal niet relevant. Totaal niet. Die Eric springt van de hak op de tak.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:33 schreef Sosa het volgende:
[..]
Kom nou toch. Kun je dat staven met een wetsartikel ofzo?
Tuurlijk joh popolon, misschien een idee om terug te lezen waar ik op reageer. Ik gaf alleen maar aan dat al die trieste oorlogsgeile Nederlandse mannen zelf opgeroepen kunnen worden om naar het slachthuis gestuurd te worden.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Het is totaal niet relevant. Totaal niet. Die Eric springt van de hak op de tak.
Je kunt het net zo goed hebben over het nieuwe zakje thee van Pickwick, volgens mij zit je dan nog meer ontopic ook.
Eigenlijk zouden oorlogen alleen maar gevoerd moeten worden door mensen die pro-oorlog zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:36 schreef EricT het volgende:
[..]
Tuurlijk joh popolon, misschien een idee om terug te lezen waar ik op reageer. Ik gaf alleen maar aan dat al die trieste oorlogsgeile Nederlandse mannen zelf opgeroepen kunnen worden om naar het slachthuis gestuurd te worden.
in irak kan je je gratis aanmelden om voor alqaeda te vechten.quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden oorlogen alleen maar gevoerd moeten worden door mensen die pro-oorlog zijn.
Wil je oorlog? Prima, helmpje op, geweer in de handen, en hup, "Veel succes, we zullen zeggen dat je eraan komt".
welke kanaal? hoe laat?quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:45 schreef venomsnake het volgende:
Er begint zometeen (16.00 uur) een persconferentie met die vrijgelaten soldaten.
Eens kijken wat ze te melden hebben.![]()
CNN, BBC World, SKY..quote:
BEDANKTquote:
Wat had je dan gedacht? dat ze gingen melden dat ze in Iraanse wateren aan het varen waren?quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:11 schreef persian2008 het volgende:
WTF? IRAAKSE WATEREN?
als ze hadden ingegrepen kwamen er nog veel meer iraniers op hun af. ze werden omsingeldquote:Op vrijdag 6 april 2007 17:28 schreef fokdjc het volgende:
maar ik snap t hele verhaal nog niet waarom er niet werd ingegrepen door de cornwall zelf. Dit waren twee rubberbootjes, ok, maar die waren afkomstig van een fregat die wel de doorslag had kunnen geven. Ze zeggen zelf dat ze verantwoordelijk waren voor de Iraakse wateren, maar een inval, van 6 Iraanse schepen, kwam niet op de radar??!
ha. ze hebben genoeg van zulke bootjes. moderner nog ook. lmaoquote:Op vrijdag 6 april 2007 17:35 schreef fokdjc het volgende:
ja maar ze spitsen t elke keer op die rubberbootjes, die waren idd geen partij voor die Iraniers...Maar die cornwall hoort voor de veiligheid te zorgen, dus als zij 6Iraanse schepen richting hun bootjes zien varen zou ik toch verwachten dat de Cornwall zelf ook de koers verlegd en verhaal gaat halen wanneer er 2 schepen ingepakt worden. Zouden ze de spullen nog terugkrijgen overigens, of zo komt Iran aan nieuw materieel zeker?!
Naar het schijnt was het te ondiep voor het fregat om in de buurt van de kleinere boten te blijven.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:35 schreef fokdjc het volgende:
ja maar ze spitsen t elke keer op die rubberbootjes, die waren idd geen partij voor die Iraniers...Maar die cornwall hoort voor de veiligheid te zorgen, dus als zij 6Iraanse schepen richting hun bootjes zien varen zou ik toch verwachten dat de Cornwall zelf ook de koers verlegd en verhaal gaat halen wanneer er 2 schepen ingepakt worden. Zouden ze de spullen nog terugkrijgen overigens, of zo komt Iran aan nieuw materieel zeker?!
boek een enkeltje naar irak en entertain je. sukkelquote:
Waarom lees ik dit topic steeds van onder naar boven, ik dacht dat de oorlog begon...quote:
Het is nou eenmaal een duistere kant, onderbuikgevoel, al dan niet stiekeme fascinatie of wat dan ook die veel mensen hebben. Een combinatie van verveling, cynisme en overbevolking. Vrede is saai. en oorlog is spannender dan Big Brother XIV. En van jou weet ik zeker dat jij ook stiekem vindt dat er veel te veel (bepaalde, 'slechte') mensen op deze aarde rondlopen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Tegenwoordig is oorlog voor sommigen entertainment, zo laag zijn bepaalde mensen al gezakt dus..
Inderdaad, Nederland heeft te lang geen oorlog gekend om de jongere generaties eraan te herinneren wat voor verschrikking dat isquote:Op vrijdag 6 april 2007 19:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Tegenwoordig is oorlog voor sommigen entertainment, zo laag zijn bepaalde mensen al gezakt dus..
quote:Update:Werd net gebeld uit Busher, waar Iran’s enige kerncentrale staat (die nooit af lijkt te komen). Daar is tijdens 4 en 6 uur ‘ sochtends alle afweergeschut afgegaan. Mensen werden wakker en vluchtten uit hun huizen. De gouverneur heeft later verklaard dat er een “oefening” gaande was…
Tegenwoordig?quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Busher.. de ironiequote:
Jep. Zoals 1 of andere griek of romein ooit zei: Oorlog is geweldig voor diegene die het nooit meegemaakt hebben. Daar kan ik mij perfect in vinden. Ik vind het nu erg leuk om dat te zien op TV, maar om het in het echt mee te maken? Nou nee.quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:31 schreef EricT het volgende:
[..]
Inderdaad, Nederland heeft te lang geen oorlog gekend om de jongere generaties eraan te herinneren wat voor verschrikking dat is
Dat komt ook hoe het tegenwoordig op de TV wordt gebracht.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:19 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Jep. Zoals 1 of andere griek of romein ooit zei: Oorlog is geweldig voor diegene die het nooit meegemaakt hebben. Daar kan ik mij perfect in vinden. Ik vind het nu erg leuk om dat te zien op TV, maar om het in het echt mee te maken? Nou nee.
Inderdaad. Vooral op die beelden op CNN. Veel knal en vuurwerk maar je ziet nooit mensen doodgeschoten worden of onthoofde mensen ofzo. TV mag best wel wat heftiger worden, laat alleen maar zien hoe slecht oorlog is.quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:04 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat komt ook hoe het tegenwoordig op de TV wordt gebracht.
Dat heeft inderdaad een hoop "bier en chips op de bank" gehalte, een hoop vuurwerk en spannende beelden, zonder dat de donkere kant van een oorlog bijna tot niet in beeld wordt gebracht.
Voor de buis lijkt het spectaculair, maar in IRL is het een hel.![]()
De vraag is, zitten de mensen daarop te wachten?quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:37 schreef Steenarend het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooral op die beelden op CNN. Veel knal en vuurwerk maar je ziet nooit mensen doodgeschoten worden of onthoofde mensen ofzo. TV mag best wel wat heftiger worden, laat alleen maar zien hoe slecht oorlog is.
Ik wel, scheelt weer een bezoekje aan de welbekende gore site'squote:Op vrijdag 6 april 2007 22:17 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De vraag is, zitten de mensen daarop te wachten?
Beelden van de Vietnam oorlog waren wel helder en open, en dat heeft de opinie in de USA de das omgedaan.
Vast wel, zij hebben allah aan hun zijde.quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:17 schreef Mikrosoft het volgende:
Zou het volk van Iran net zo zitten te geilen op de komende Amerikaanse aanval als perverse Fokkers?
Jihad nummer vierendertig?quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Vast wel, zij hebben allah aan hun zijde.
Heet ie toevallig Gaylord?quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:40 schreef RZero het volgende:
De trots van de britse marine, de schrik van menig terrorist and the last line of defense tussen Al Qaida en het vrije westen! :
[afbeelding]
http://i.a.cnn.net/cnn/20(...).1600.marines.ap.jpg
![]()
Iran lacht zich de tiefus.![]()
MSNBC's Jack Jacobs: 'Words Can't Express My Disgust' for Brit Captivesquote:Op vrijdag 6 april 2007 23:40 schreef RZero het volgende:
De trots van de britse marine, de schrik van menig terrorist and the last line of defense tussen Al Qaida en het vrije westen! :
[afbeelding]
http://i.a.cnn.net/cnn/20(...).1600.marines.ap.jpg
![]()
Iran lacht zich de tiefus.![]()
Hij heeft nog gelijk ook. 'Credits' gaan naar de Britse regering in dit geval, niet naar de jokers die gevangen zijn genomen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 06:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
MSNBC's Jack Jacobs: 'Words Can't Express My Disgust' for Brit Captives
video
"I think it says volumes. I tell you, if his forbears, the greatest generation of Great Britain, who fought and died so that this meathead could be here now, had thought the way he did in the same situation he wouldn't be here today. Words can't express [my] disgust."
Ik ben het ook met hem eens.quote:Op zaterdag 7 april 2007 07:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Hij heeft nog gelijk ook. 'Credits' gaan naar de Britse regering in dit geval, niet naar de jokers die gevangen zijn genomen.
Hey we zijn het eens een keer eens.quote:Op zaterdag 7 april 2007 07:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik ben het ook met hem eens.
En de 15 jokers, niemand heeft ze gedwongen dat uniform aan te trekken, maar hun eerste prioriteit scheen "veilig naar huis" te zijn. Op zich begrijpelijk, want waar zou je je leven voor op het spel zetten? Voor "het brengen van democratie"? Blair of Bush? Voor "het verdedigen van vrijheid"? Nee, maar dan moet je dus geen uniform aantrekken.
quote:Amerikanen boden 'agressieve' patrouilles boven Iran aan
Bron : Nu.nl
LONDEN - De Verenigde Staten hebben de Britse regering aangeboden militair op te treden tegen Iran in verband met de arrestatie van vijftien marinemensen. Zij stelden onder meer voor om 'agressief' te patrouilleren boven posities van de Iraanse Revolutionaire Garde, meldde dagblad The Guardian zaterdag.
In de eerste dagen van de hoogoplopende diplomatieke crisis, toen Teheran de kaken stijf op elkaar hield over het wel en wee van de matrozen en mariniers, boden functionarissen van het Pentagon de Britten meerdere opties aan.
Topgeheim
De precieze lijst is topgeheim, maar het aanbod omvatte volgens de Britse krant, die geen bronnen noemt, onder meer gevechtsvliegtuigen laag over militaire bases in Iran te laten scheren.
De Britten wezen de Amerikaanse hulp evenwel van de hand. Londen liet Washington weten dat de VS de situatie zouden kalmeren door zich buiten het conflict te houden.
De Britten vroegen de VS ook om een militaire oefening in de Perzische Golf, waaraan veertig marineschepen meedoen, af te zwakken. De afgelopen weken arriveerde juist een tweede marine-eenheid in de regio. Die had de Amerikaanse president Bush naar de Golf gestuurd om de druk op Iran op te voeren.
De VS en Iran zijn al aartsrivalen sinds de islamitische revolutie van 1979, waarbij 52 Amerikanen in de ambassade in Teheran 444 dagen in gijzeling werden gehouden. De relatie is de laatste jaren verder verslechterd. Washington stelt dat Iran in het geheim kernwapens probeert te bouwen en de Iraakse opstand steunt.
De Amerikanen arresteerden in verband daarmee dit voorjaar vijf Iraanse diplomaten in Irak.
(c) ANP
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |