Newtonquote:Op maandag 30 april 2007 20:37 schreef B.ertha het volgende:
sinus is toch overstaand
Onee, we moeten cos hebben, soscastoa, aanliggend is het
Vond het al zo groot, die uitkomstWordt dan 2263 graden
Uhmm, help?quote:Op maandag 30 april 2007 20:41 schreef flapp0r het volgende:
Jaa, dat kloptLet alleen wel op de significante cijfers op het examen.
De som van alle krachten in de y-richting moet nul zijn. Dit moet ook in de x-richting gelden. Stel een vergelijking voor alle krachten in de x-richting (ontbind F1 in een x-component dus!).
De x-component van F1 moet gelijk zijn aan F2.quote:Op maandag 30 april 2007 20:43 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Uhmm, help?
Hoe tel ik alle krachten op in de X-richting?
Ja, dat snap ik. Dus dan is F2 gelijk aan F1 en heb ik de uitkomst al?quote:Op maandag 30 april 2007 20:49 schreef flapp0r het volgende:
Je weet dat F2 naar rechts staat. Nu moet je alleen F1 nog ontbinden in een x-component. Deze twee moeten gelijk aan elkaar zijn, want het hele systeem is in evenwicht.
Snap je dat de x-component van F1 gelijk is aan F1*cos(60) ?
Dat is niet per sé waar volgens mij.quote:Op maandag 30 april 2007 21:47 schreef Pozo het volgende:
Of omdat alle krachten door hetzelfde punt gaan
De ene kant op wel, de andere niet:quote:
Als alle krachten door hetzelfde punt gaan kan dat punt geen draaipunt zijn, maar dat wil niet zeggen dat er geen ander draaipunt is waar een moment op werkt.quote:Op maandag 30 april 2007 22:06 schreef Pozo het volgende:
[..]
De ene kant op wel, de andere niet:
Als alle krachten door hetzelfde punt gaan zijn momenten onmogelijk. Aan de andere kant hoef je niet perse een moment te hebben als de krachten niet door hetzelfde punt gaan.
Ok ok.quote:Op maandag 30 april 2007 22:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als alle krachten door hetzelfde punt gaan kan dat punt geen draaipunt zijn, maar dat wil niet zeggen dat er geen ander draaipunt is waar een moment op werkt.
Je kan bijv. als draaipunt het bevestigingspunt van het touw / kabel kiezen. Er werken wel degelijk momenten op dit draaipunt, maar de som van deze momenten is 0.quote:Op maandag 30 april 2007 22:13 schreef Pozo het volgende:
[..]
Ok ok.
Gegeven 'er zijn alleen maar krachten en wel deze en ze gaan door 1 punt' dan klopt het wat ik zeg, in de situatie die jij schetst niet inderdaad
Edit:
He? Ik volg je voorbeeld niet helemaal.
Achzo, jah dat kan je doen maar dan maak je het jezelf vaak lastiger toch? Dat zou je inderdaad kunnen doen voor interne momenten of om 'extra vergelijkingen te maken' maargoed dat hoeft hier niet.quote:Op maandag 30 april 2007 22:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan bijv. als draaipunt het bevestigingspunt van het touw / kabel kiezen. Er werken wel degelijk momenten op dit draaipunt, maar de som van deze momenten is 0.
Ah, fijn! Ik zal er eens voor gaan zitten morgen, vandaag geen tijd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:55 schreef flapp0r het volgende:
Ik heb er nog wel eentje voor je B.ertha.
[afbeelding]
Bereken F1 en F2 die de beide ondersteuningen op de duikplank uitoefenen, wanneer de springster een massa heeft van 60 kg. De springplank heeft een massa van 40 kg, en het massamiddelpunt van de springplank ligt in het middelpunt.
Nah komt wel goed joh, zoiets stond ik ook en dat werd een 8quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:51 schreef MaxC het volgende:
Pfff, als ik dit lees word het nog kut![]()
Ik sta nu 6,5 voor Natuurkunde. Maar ik vrees dat het gemiddeld een 5 word![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Pozo op 01-05-2007 18:08:38 ]One rabbit to rule them all!
quote:
Que?quote:
F=m*a inderdaad, en als het gaat om de zwaartekracht (op aarde) dan is de a gelijk aan 9.81 = g. a is immers de versnelling, en g de zwaartekrachtsversnelling.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:23 schreef Pozo het volgende:
[..]
Que?
Bedoel je dat ik F = m*a moest neerzetten? Da's toch inefficient omdat je dan nog moet toevoegen dat er geen acceleraties behalve de valversnelling zijn. En inefficientie, daar doen wij niet aan![]()
Ahem, dat had ik dus gedaan zie ik nu![]()
Dan vat ik het nog minder, F = m*a toch? En in speciale gevallen m*g.
Nah valt mee hoor, evengrote onzin als het afronden lijk me. Het heeft zeker wel enig nut als je een gravitatieveld gaat bekijken om voorspellingen over grondsoorten te doen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:43 schreef GlowMouse het volgende:
Je hebt niets met versnelling te maken, maar met zwaartekracht. Wanneer iets valt en je Fdown = Fz toepast, zie je dat in dat geval geldt g=a. Maar F=m*a gebruiken om Fz te berekenen is beslist geen logische benadering.
Over het ten grabbel gooien van L&R gesproken trouwens, 6 significante cijfers vermelden voor iets als g is onzin
g zoals gebruikt in F=mg verschilt per lokatie. Doe je een stap naar rechts, is het laatste significante cijfer alweer anders. Daarom is het, in dit geval zeker, heel vaak onzin om met 6 significante cijfers te werken. Met normale meetinstrumenten zijn 4 significante cijfers vaak al veel.quote:Nah valt mee hoor, evengrote onzin als het afronden lijk me. Het heeft zeker wel enig nut als je een gravitatieveld gaat bekijken om voorspellingen over grondsoorten te doen bijvoorbeeld.
ja en daar ligt dus precies mijn probleem..weten hoe en welke je moet toepassenquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:38 schreef timbastiaansen het volgende:
Formules opzoeken, formules combineren, formules gebruiken, formules herschrijven, formules bedenken. Eigenlijk draait het puur om formules, je moet gewoon weten wanneer en hoe je welke moet toepassen
wablief?quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:42 schreef IHVK het volgende:
Sigma notatie.
Dat zeg je bij al je examensquote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:24 schreef MaxC het volgende:
Net even geoefend, en dit examen word een ramp![]()
Scheikunde/Biologie/Nederlands/Engels zijn makkie. Wiskunde en Natuurkunde vind ik gewoon kutquote:
Je bedoeld natuurkunde neem ik aan?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:55 schreef zquing het volgende:
Ik zou eigenlijk wel moeten beginnen met 't leren van wiskunde, ik moet en zal die 8.1 halen voor natuurkunde en op z'n minst 1 8 op m'n eindlijst staan
natuurkunde idd, Ik had gewoon hoger dan die 6.9 kunnen staan die ik nu sta als ik iets had gedaan in de les. Mjah ik ga gewoon proberen mn examen goed te doenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:35 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Je bedoeld natuurkunde neem ik aan?
Natuurlijk sta ik nu een 7,3 voor en wil ik ook heeel graag een 8 voor staan. Moet wel lukken denk ik, net een paar examensopgaven gemaakt zonder te leren en een aantal schoonheidsfoutjes gemaakt. (grafieken niet goed aflezen.)
als je opschrijft hoe je werkt waarom niet,quote:Op maandag 21 mei 2007 12:05 schreef MaxC het volgende:
Mag je bij sommige ingewikkelde formules ook gewoon in je GR doen en Calc > intersect?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |