Dit is pas het tweede jaar dat ik natuurkunde hebquote:Op woensdag 4 april 2007 09:58 schreef Oproerkraaier het volgende:
Je kunt wel lekker op tijd beginnen
zo moeilijk is 't toch niet?quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:01 schreef IHVK het volgende:
EN dit vak haat ik ook.
Niet echt, maar ik sta voor Na en Wi onvoldoende omdat ik geen flikker heb uitgevoerd dit jaar en nu moet ik deze periode een hoger dan een 7 halen, en daarom is het kut.quote:
natuurkunde is gewoon creatief met je binas omgaanquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:50 schreef Houtspeer het volgende:
Natuurkunde is meestal gewoon de theorie doorlezen en opdrachten maken.
Er zijn alleen veel theorieen
creatief met binas dusquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:38 schreef timbastiaansen het volgende:
Formules opzoeken, formules combineren, formules gebruiken, formules herschrijven, formules bedenken. Eigenlijk draait het puur om formules, je moet gewoon weten wanneer en hoe je welke moet toepassen
Je hebt de dichtheid niet eens nodig: inhoud bol = 4/3 * pi * r3 of in de diameter uitgedrukt: 1/6 * pi * d3quote:Op woensdag 18 april 2007 23:01 schreef Houtspeer het volgende:
1 vraagje.
Kan ik de volume van een bolletje berekenen als ik de volgende gegevens heb?
dichtheid
diameter
Yo, ik zou het denk ik wel kunnen maar ik kan niet lezen wat dr staat. De opmaak die jij gebruikt hebt word hier als 'lege vierkantjes' getoont dus ik mis wat letters.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:35 schreef Houtspeer het volgende:
Bedankt, kan je dit ook uitleggen?
Ik moet uitleggen waarom de snelheid van die zinkende bolletje de volgende formule heeft:
v(snelheid bolletje) = d2⋅k
k = g⋅(ρb –ρv)/(18⋅η)
pb is de dichtheid van het bolletje
pv is de dichtheid van het glycerol
η is de viscositeit
Ik heb alle gegevens, maar na een half uur proberen weet ik nog niet hoe ik aan "v(snelheid bolletje) = d2⋅k" moet komen
v(snelheid bolletje) = d2 [MAAL] kquote:Op donderdag 19 april 2007 16:51 schreef Pozo het volgende:
[..]
Yo, ik zou het denk ik wel kunnen maar ik kan niet lezen wat dr staat. De opmaak die jij gebruikt hebt word hier als 'lege vierkantjes' getoont dus ik mis wat letters.
ik lees: v(snelheid bolletje) = d2 [vierkantje] k
Zou je dat kunnen uittikken?
Ik snap het ook steeds wel, alleen toepassen gaat foutquote:Op zaterdag 28 april 2007 20:52 schreef Merkie het volgende:
Dat is vrij simpel hoor. Zou het maar goed leren, is toch wel de basis van de mechanica.
Bij evenwichten zijn alle externe krachten samen gelijk aan nul. Dit geldt trouwens ook voor de externe krachtmomenten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:43 schreef B.ertha het volgende:
Vind natuurkunde echt vaag, soms ben ik best goed en soms heel slechtZou niet weten hoe ik nu moet leren, we hebben al heel wat oefenexamens gemaakt, maar die evenwichten en draaipunten doe ik nog steeds fout
Ja, als je die een hebtquote:Op maandag 30 april 2007 01:23 schreef flapp0r het volgende:
[..]
Bij evenwichten zijn alle externe krachten samen gelijk aan nul. Dit geldt trouwens ook voor de externe krachtmomenten.
Maak van de situatie een schets en teken de krachten die op het voorwerp werken. Kies een goede coördinatensysteem en ontbint de krachten zonodig (ivm arm) Zodra je dit hebt gedaan, moet je vergelijkingen opschrijven, en is het niet moeilijk om deze op te lossen. Je zou verwachten dat de laatste stap het moeilijkt is, maar niets is minder waar. Stap 1 is moeilijker.
Wil je een (goede) oefenopgave?
Sinus is overstaand / schuin he, dus sin 30 = F2 / F1. En volgens mij is F1 niet gelijk aan 3920. Dat had je al door dus.quote:Op maandag 30 april 2007 20:19 schreef B.ertha het volgende:
omhoog ook 1960 N. hoek F1 met lijn omhoog is 30 graden. Sin30=1960/F1--> F1=3920
F2 weet ik niet
Of delen ze de kracht samen? Dan 1960/2=sin90*F2=1*F2=F2 en F1 ook delen door 2=1960
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |