abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 4 april 2007 @ 20:31:39 #226
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48018475
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:28 schreef Re het volgende:
mensen moeten gewoon van het idee af dat olifanten altijd maar van die lieve zachtaardige beesten zijn met grote flaporen
VerDisneysering

Zelfs de geciviliseerde diersoort "mens" is in staat na de geboorte de offspring te doden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_48018547
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:25 schreef Posdnous het volgende:
Idd, ben blij dat ik dat niet gezien heb, da's ook wat zeg, zenden ze zoiets een keertje live uit,. zit iedereen met een trauma .
Nou ja.. trauma. Da's een groot woord. Het zag er wel schokkend uit en het drukt je wel met je neus op de feiten. Dat waar je het ene moment naar uitkijkt kan het volgende moment zomaar totaaaal veranderen. dat kom je in ieder aspect van het leven en de natuur tegen.
In je eigen leven, in het leven van dieren. En zelfs op een webcam van een dierentuin.

Ik vraag me soms af wat maakt dat het zo schokkend is. Is het het verlies van een olifantje of het verlies van onschuld of de gedachte aan onschuld?

Vraag me ook af wat moeder en oma dachten en hoe dat voor hen voelt.
En ja, ik ken olifanten een bewustzijn toe. Daar kan men het mee oneens zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_48018551
en dta gezeur over gevangenschap, je hebt dankzij die gevangenschap toch mee kunnen kijken naar iets wat je anders niet zo snel had kunnen meemaken, even los van de afloop....

er wordt hier gezegd dat zoiets alleen gedaan wordt om de kas te spekken, die webcam, want iedereen wil dat fantje straks in levende lijve zien (hetgeen nu dus helaas niet zal gebeuren)... schande schande, maar wel kijken, de halve nacht opblijven, en nu het slecht afloopt komen de verwijten.

wat hadden jullie gedaan als het goed afgelopen was " aaaaaaaaah, kijk dan, wat een schuimpje, oh echt, die wil ik zien hoor, ik ga erheen"

puh fucking please zeg.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 4 april 2007 @ 20:36:10 #229
97831 Schildpadje
Haastige spoed..
pi_48018673
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:29 schreef milagro het volgende:

[..]

dan kijk je niet.

opgelost, slotje.

sorry, hoor, het is treurig, en ja, het was naar om te zien, maar dat is het zien opgevroten worden van net uit het ei gekropen schattige schildpadjes, hobbelschuifelend naar de zee, maar die niet eens halen, toch ook?
Ik vind wel dat je veel blijft reageren in een topic over een onderwerp wat je het erover zeuren niet waard vindt.
Het schijnt dat fitness en in het bijzonder het fenomeen joggen populair is gemaakt door de Amerikaan Jim Fixx. Hij overleed in 1984 aan een hartaanval. Tijdens het joggen.
pi_48018934
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:36 schreef Schildpadje het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je veel blijft reageren in een topic over een onderwerp wat je het zeuren niet waard vindt.
ik vind het olifantje de moeite waard, en ook de teleurstelling die men voelt, en ook de schrik die men had ... maar dat zeiken over gevangenschap en verwijten naar het team daar toe......als je het allemaal zo ellendig vindt, een dier in gevangenschap, een geboorte van een diertje in gevangenschap, waarom dan kijken ernaar?

als het goed afgelopen was, had je NIEMAND gehoord, behalve de enkele rabiate dierenactivist.

nu loopt het slecht af, en op eens is er sprake van te voorkomen leed, doodslag, trauma...
turf de dode dierenbabietjes eens op een weekje Animal Planet.... traaaaaaaaaaumaaaaaaaa..... oh nee, daar sterven ze een vreselijke dood in vrijheid, dat is minder erg.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 4 april 2007 @ 20:47:59 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48019204
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

VerDisneysering

Zelfs de geciviliseerde diersoort "mens" is in staat na de geboorte de offspring te doden.
ja dat

het is gewoon zielig dat het is gebeurd, hoge verwachtingen en dan zo'n anticlimax maar we gooien gewoon dombo in de video (uhmmm dvd speler) en dan is het weeer goed
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_48019386
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:33 schreef milagro het volgende:
en dta gezeur over gevangenschap, je hebt dankzij die gevangenschap toch mee kunnen kijken naar iets wat je anders niet zo snel had kunnen meemaken, even los van de afloop....

er wordt hier gezegd dat zoiets alleen gedaan wordt om de kas te spekken, die webcam, want iedereen wil dat fantje straks in levende lijve zien (hetgeen nu dus helaas niet zal gebeuren)... schande schande, maar wel kijken, de halve nacht opblijven, en nu het slecht afloopt komen de verwijten.

wat hadden jullie gedaan als het goed afgelopen was " aaaaaaaaah, kijk dan, wat een schuimpje, oh echt, die wil ik zien hoor, ik ga erheen"

puh fucking please zeg.
Zie mijn bijdrages in het eerste topic.
Don't 'jullie' me
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 21:16:35 #233
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48020434
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:28 schreef Re het volgende:
mensen moeten gewoon van het idee af dat olifanten altijd maar van die lieve zachtaardige beesten zijn met grote flaporen
Ja echt iedereen denkt dat het lieve zachtaardige beesten zijn met grote flaporen

Dom argument en arrogante aanname.

Mensen moeten niet met "het is de natuur" aankomen als de dieren in een ruimte staan die ongeveer even groot is als mijn keuken.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:49 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_48020543
Jeetje, doe eens gewoon een slotje op dit topic en bespaar je de tijd en moeite. Al dat gezeik en gezeur (want dat is het geworden) gaat er echt niet voor zorgen dat dit beestje weer uit de dood opstaat of dat de kraamkliniek wordt vergroot.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 april 2007 @ 21:22:03 #235
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48020710
uhmmm het is interessant discussievoer dacht ik ...
  woensdag 4 april 2007 @ 21:24:12 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48020818
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja echt iedereen denkt dat het lieve zachtaardige beesten zijn met grote flaporen

Dom argument en arrogante aanname.

Mensen moeten niet met "het is de natuur" aankomen als de dieren in een ruimte staan die ongeveer even groot is als mijn keuken.
nee en men moet ook niet aankomen met argumentatie dat dit NOOOOIT in de natuur zou voorkomen en dat het DUS komt omdat ze in een slaapvertrek staan...
  woensdag 4 april 2007 @ 21:25:01 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48020846
ow ja dit is FF daar mag je niet discussieren

we krijgen een kat op bezoek binnenkort
  woensdag 4 april 2007 @ 21:25:02 #238
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48020849
Of het gezeik of gezeur is, is een persoonlijke mening. Ik vind het zelf wel een interessante discussie.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 4 april 2007 @ 21:25:49 #239
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_48020885
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:20 schreef Re het volgende:
mja, dit soort gedrag komt ook voor in het wild alwaar net geworpen offspring met alle gemak de nek om wordt gedraaid, natuurlijk zal gevangenschap wel het een en ander doen, Indra weet niet anders want die is in dezelfde dierentuin geboren en hoogzwangere olifanten gedragen zich nou eenmaal onrustig, in een dierentuin of in het wild... dit is geen circus trouwens...
Olifanten kunnen ernstig de vernieling in geholpen worden door traumatische gebeurtenissen in het verleden of een slecht leven. Een leven lang stress is niet niets.. en dat is het probleem. Mensen denken maar dat een olifant een goed leven heeft in een dierentuin en stellen geen kritische vragen. In het circus noemen ze het 'waven' ook altijd zenuwachtig gedrag omdat ze mogen optreden of eten krijgen... nog erger is het als in de uitleg naar publiek en kinderen aangeven dat de dieren 'dansen'. De reden die de dierentuin geeft is gewoon lariekoek en is alleen maar bedoeld om het publiek koest te houden en niet kritisch te laten worden. Dan gaan ze zich ook afvragen over dingen als waarom al dat gefok met als reden behoud van dieren amper leid tot uitzet van die dieren en dat maar een enkel procent van dieren die in dierentuinen gefokt worden daadwerkelijk bijdraagt aan behoud van soorten in het wild.

Een dierentuin zal nooit zeggen dat het waven een uiting kan zijn van stress of van verveling.
quote:
Of pijn de daadwerkelijke redenen is geweest van het agressieve gedrag valt niet te bepalen, wel dat olifanten geen lieve poezellige beestjes zijn maar soms irrationele moordenaars... in het wild of gevangenschap...
Het komt vaker voor dat dieren hun dieren doden. Ook ja in het wild. Het percentage in gevangenschap schijnt alleen wel heel wat hoger te zijn (hoewel ik daar geen onderzoek bij de hand over heb). Ook betreft uitval van dieren die door kunstmatige inseminatie geboren worden.

Vergeet niet dat dierentuinen gevangenschap is. Ik heb meer vertrouwen in grote besloten wildparken.
Die kunnen voor olifanten denk meer bieden qua ruimte en mogelijkheden.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:30:11 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48021095
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:25 schreef TechXP het volgende:

[..]

Olifanten kunnen ernstig de vernieling in geholpen worden door traumatische gebeurtenissen in het verleden of een slecht leven. Een leven lang stress is niet niets.. en dat is het probleem. Mensen denken maar dat een olifant een goed leven heeft in een dierentuin en stellen geen kritische vragen. In het circus noemen ze het 'waven' ook altijd zenuwachtig gedrag omdat ze mogen optreden of eten krijgen... nog erger is het als in de uitleg naar publiek en kinderen aangeven dat de dieren 'dansen'. De reden die de dierentuin geeft is gewoon lariekoek en is alleen maar bedoeld om het publiek koest te houden en niet kritisch te laten worden. Dan gaan ze zich ook afvragen over dingen als waarom al dat gefok met als reden behoud van dieren amper leid tot uitzet van die dieren en dat maar een enkel procent van dieren die in dierentuinen gefokt worden daadwerkelijk bijdraagt aan behoud van soorten in het wild.

Een dierentuin zal nooit zeggen dat het waven een uiting kan zijn van stress of van verveling.
[..]

Het komt vaker voor dat dieren hun dieren doden. Ook ja in het wild. Het percentage in gevangenschap schijnt alleen wel heel wat hoger te zijn (hoewel ik daar geen onderzoek bij de hand over heb). Ook betreft uitval van dieren die door kunstmatige inseminatie geboren worden.

Vergeet niet dat dierentuinen gevangenschap is. Ik heb meer vertrouwen in grote besloten wildparken.
Die kunnen voor olifanten denk meer bieden qua ruimte en mogelijkheden.
ja ik hoor je wel maar je gaat er nu zoveel dingen bijhalen die hier in dit geval helemaal niet toe doen, ja er zijn dierentuinen en circussen waar het er slecht aan toe gaat en er zijn dieren die gestresst zijn en mishandeld worden. En ik ben echt geinteresseert naar een onderzoek dat aantoont dat in gevangenschap dieren significant meer pasgeboren babies doden... ik geloof er namelijk geen ruk van
  Admin woensdag 4 april 2007 @ 21:30:23 #241
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48021103
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 4 april 2007 @ 21:31:23 #242
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48021155
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:29 schreef milagro het volgende:

[..]

dan kijk je niet.

opgelost, slotje.

sorry, hoor, het is treurig, en ja, het was naar om te zien, maar dat is het zien opgevroten worden van net uit het ei gekropen schattige schildpadjes, hobbelschuifelend naar de zee, maar die niet eens halen, toch ook?
Ja, wat is je punt? .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Admin woensdag 4 april 2007 @ 21:31:31 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48021169
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Of het gezeik of gezeur is, is een persoonlijke mening. Ik vind het zelf wel een interessante discussie.
Ik ook, ik volg het zeer geinteresseerd.

woensdag 4 april 2007 @ 21:33:34 #244
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_48021277
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:33 schreef milagro het volgende:
Ik vind dat geen reden om gevangenschap ok te vinden...

Het boeit me ook niet om de dieren via webcam te zien. Ik zie ze liever in het echt.

Jammer genoeg niet mijn foto's. Ik hoop over een half jaar naar afrika of thailand te gaan om daar olifanten te helpen.
  Moderator woensdag 4 april 2007 @ 21:33:47 #245
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48021284
quote:
Tja, die mensen kunnen nog het beste beoordelen wat er misschien in de dames is omgegaan, ik denk dat we het nooit echt zullen weten.
Het was wel heel heftig op de beelden al, laat staan als je er nog geen twee meter vanaf staat.
Ik heb de oppasser nog door de tralies zien roepen naar de olifanten.

Tsja...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 4 april 2007 @ 21:34:01 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_48021297
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ook, ik volg het zeer geinteresseerd.
de discussie of het waven nou wel of niet van verveleiing, angst, of wat dan ook is en over de kleine hokjes en over dat het in het wild ook zo of niet zo is, lijkt mij meer iets voor een apart topic? Dan kan je het over die discussie hebben en kan het hier weer gewoon over Indra en d;r kalfje gaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 april 2007 @ 21:35:11 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48021367
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:33 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik vind dat geen reden om gevangenschap ok te vinden...

Het boeit me ook niet om de dieren via webcam te zien. Ik zie ze liever in het echt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer genoeg niet mijn foto's. Ik hoop over een half jaar naar afrika of thailand te gaan om daar olifanten te helpen.
ja mijn opa is ook op safari geweest in Kenia
  woensdag 4 april 2007 @ 21:38:24 #248
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48021543
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:34 schreef Troel het volgende:

[..]

de discussie of het waven nou wel of niet van verveleiing, angst, of wat dan ook is en over de kleine hokjes en over dat het in het wild ook zo of niet zo is, lijkt mij meer iets voor een apart topic? Dan kan je het over die discussie hebben en kan het hier weer gewoon over Indra en d;r kalfje gaan.
Over Indra en haar kalf valt verder niets meer te zeggen? Het kalf is dood, het is over. Nu is er de discussie of dit voorkomen had kunnen worden....
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Admin woensdag 4 april 2007 @ 21:38:25 #249
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48021544
De dood van het pasgeboren kalf is een domper voor het park. Niet alleen emotioneel. Verwacht werd dat de komst van het jonge olifantje minstens 50.000 extra bezoekers zou trekken. Het Dierenpark Amersfoort loopt nu enkele tonnen aan inkomsten mis.
http://www.ad.nl/utrecht/article1246330.ece

† In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 21:39:06 #250
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48021572
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:24 schreef Re het volgende:

[..]

nee en men moet ook niet aankomen met argumentatie dat dit NOOOOIT in de natuur zou voorkomen en dat het DUS komt omdat ze in een slaapvertrek staan...
Heeft iemand dat gezegd? Ergens? En wie dan? Die staat dan gelijk voor *alle* mensen? (met uitzondering van de verlichte groep die beter weet uiteraard)

Man, een half uurtje Discovery kijken en je weet dat de natuur niet pais en vree is.

Terwijl het kalf nog niet eens dood is wordt er al "is de natuur" geroepen.

Want aan de omstandigheden, nee daar kàn het niet aan liggen. Dieren in gevangenschap planten zich moeilijker voort? Welnee allemaal larie. Het is gewoon de natuur, doe je niks aan.

Aandelen in het park ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')