quote:De bevalling van Indra een olifant die woont in Dierenpark Amersfoort was live te volgen via 2 webcams die opgehangen waren in het hokje. Direct na de bevalling gingen de twee olifanten (moeder & oma) in de aanval! Wat dit als gevolgen heeft gehad is nog niet bekend, de webcam's staan op zwart, wel staat er momenteel een foto van een olifantenknuffeltje met een bordje ervoor: 'Nog even geduld A.U.B.'
quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk het ook, ze heeft er een aantal keren gewoon vol op gestaan, er is mee tegen muren gegooit.
Zo'n olifantje zal best wat steviger zijn maar het lijkt me toch heel sterk dat het arme beestje dit heeft overleefd.
Mijn idee was overgens dat die andere olifant de moeder er ook niet bij wilde laten, het was ook voornamelijk de grootste die schopte en erop ging staan.
Bah ik heb helemaal een naar gevoel in mijn buik, arm beestje![]()
ja dat dacht ik ook, dat die ander het probeerde te voorkomen.quote:
Volgens mij wel ja, bij mij deed de cam t ook niet. Thank godquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hoopten ze dat oma de moeder tegen zou houden bij een aanval, maar die deed lekker mee, begrijp ik?
hmja dat weet je dus niet, dat moet dus nog blijkenquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het wás een gezond kalf, tot mama boos werd...
Ik houd het op stress en paniek.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:35 schreef Shellinssa het volgende:
Oma was niet zo blij om oma te worden...
Het kalf bevalt Indra nietquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:36 schreef Re het volgende:
om deceptie te voorkomen zou ik de TT wel aanpassen
hmja, dat laatste dus nietquote:Eindelijk… olifant Indra is aan het einde gekomen van haar draagtijd van 22 maanden. Wij wachten met gezonde spanning op de geboorte van de babyolifant...
Wij hebben 2 webcams opgehangen die 24 uur per dag live beelden overbrengen vanuit de olifantenstal. Dit maakt het mogelijk live mee te kijken bij de bevalling én de eerste stapjes van het kleintje.
Dacht je dan werkelijk dat er nog hoop voor dat beestje is, na zo'n aanval?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:35 schreef Re het volgende:
[..]
hmja dat weet je dus niet, dat moet dus nog blijken
Begin je weer? Wil je nog even "nagenieten" ofzo?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
heeft iemand die beelden toevallig nog opgenomen?
En dan stoppen ze een extra olifant in dat hok erbij!quote:Hoedemaker: ,,Ik hoop het niet, want dat zou betekenen dat Indra haar jong verstoot. Dat gebeurt niet snel bij olifanten, al kun je het nooit honderd procent uitsluiten. We zijn eerder bang voor jaloerse vrouwtjesolifanten in de kudde.’’
Kuipers: ,,Het olifantenjong wordt een publiekstrekker, dat weet je. Toen Indra was geboren, heeft dat 50.000 extra bezoekers opgeleverd. Ik denk dat de teller dit jaar stopt bij 750.000 bezoekers.’’
Ik kan dat niet hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:38 schreef Quembel het volgende:
Re, doet dat maar.
Heel schokkend om dit verloop te horen maar ik ben blij dat ik het niet heb gezien. Ik watje begin volgens mij direct te huilen, al weet ik dat het er soms ruw aan toe gaat om de babuolfant te stimuleren. Dit klinkt niet als stimuleren.
Ik wil het gewoon even zien, wat is daar nou mis mee. Ben benieuwd waar al die ophef nou over is.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:40 schreef Gallard het volgende:
Begin je weer? Wil je nog even "nagenieten" ofzo?
ik weet het niet... ik denk dat het al dood isquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dacht je dan werkelijk dat er nog hoop voor dat beestje is, na zo'n aanval?![]()
ja mja t blijven wel kuddedieren en in de natuur gaat t ook niet altijd zoals je zou willenquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:40 schreef WebForce het volgende:
Uit een eerder interview met de AD:
[..]
En dan stoppen ze een extra olifant in dat hok erbij!! Maargoed, geen extra bezoekers?
Alleen als die beelden zijn opgenomen!quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:42 schreef Schildpadje het volgende:
Als het kalf het op een of andere manier nog overleeft ook hebben we zo onze eigen Knut![]()
wie ging er nou in de aanval?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
weet er nu al iemand hoe een olifant "normaal" reageert op zo'n kalfwat ik uit de reacties hier begrijp was het niet echt zachtzinnig..... maar als dat normaal is.......
nee niet normaal, maar als er enige indicatie is geweest dat de baby niet normaal reageerde kan er paniek zijn opgetreden...quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
weet er nu al iemand hoe een olifant "normaal" reageert op zo'n kalfwat ik uit de reacties hier begrijp was het niet echt zachtzinnig..... maar als dat normaal is.......
afgaand op die zin, kun je veronderstellen dat moeders nog wel eens "geemotioneerd"kunnen reagerenquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:45 schreef Gallard het volgende:
"Een andere reden voor deze bijzondere slaapplaats is dat de verzorger direct de andere olifantenverzorgers een seintje kan geven. Tijdens de bevalling kan er maar één verzorger in de stal meekijken. De andere verzorgers wachten vol spanning af in het kantoor. Hoe meer verzorgers er bij de bevalling aanwezig zijn, hoe groter de kans dat Indra afgeleid raakt. Hier nemen we dan ook geen enkel risico mee.
Zodra het kleintje geboren is en de moeder een beetje gekalmeerd, worden de verzorgers meteen gebeld en zijn zij de eerste die de nieuwe aanwinst kunnen bewonderen.
Sinds enkele jaren werken we met ‘protected contact’, wat betekent dat de verzorgers vanuit veiligheidsoverwegingen geen direct fysiek contact met de olifanten hebben. "
Hmja. Toch misschien al één verzorger teveel dicht in de buurt.
Ik dacht dat olifanten wel het kalf stimuleren na de geboorte. Maar hoe dat er aan toe hoort te gaan weet ik niet. Dit was wel erg ruw.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
toch was de baby niet dood. maar misschien was er wel wat mee aan de hand..quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:46 schreef Re het volgende:
[..]
nee niet normaal, maar als er enige indicatie is geweest dat de baby niet normaal reageerde kan er paniek zijn opgetreden...
Je ziet dit soort reacties wel bij moeders van dode babies...
Ik dacht dat het doodgeboren wasquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:42 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet het niet... ik denk dat het al dood is
dat er met het kalfje iets aan de hand was, waardoor deze reactie getriggerd werd is natuurlijk ook nog een heel reeele mogelijkheid jaquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:46 schreef Re het volgende:
[..]
nee niet normaal, maar als er enige indicatie is geweest dat de baby niet normaal reageerde kan er paniek zijn opgetreden...
Je ziet dit soort reacties wel bij moeders van dode babies...
Tegen een muur aan slaan lijkt me iets teveel van t goede hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:47 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik dacht dat olifanten wel het kalf stimuleren na de geboorte. Maar hoe dat er aan toe hoort te gaan weet ik niet. Dit was wel erg ruw.
Nee, hij heeft zelf zijn pootjes nog bewogen. maar kreeg geen kans om op te staan..quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik dacht dat het doodgeboren was
Zie de cap van Bluezz
ja dat was ook mijn eerste reactie hier, maar toen zei iemand dat tie bewoog, maar of dat waar is?... zag er in ieder geval erg levenloos uitquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie de cap van Bluezz
ja ik ook, was helemaal blij, want hij lag er toen al even stil bij en toen schopte ze em zo aan de kant.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:47 schreef Lotjeb het volgende:
Maar ik heb 'm zien bewegen volgens mij!
ach.. als het reageert, weet je dat pijnprikkels doorkomenquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Tegen een muur aan slaan lijkt me iets teveel van t goede hoor
Nee, zeker niet! 'T kalf was echt aan het bewegen!quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie de cap van Bluezz
Dat denk ik ook niet inderdaad.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze hebben de beelden op 'zwart' gezet, zo normaal was de reactie dus niet, neem ik aan...
hmja, geloof dat ze eigenlijk al gelijk begonnen met slepen enzo...quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:49 schreef Shellinssa het volgende:
[..]
Nee, hij heeft zelf zijn pootjes nog bewogen. maar kreeg geen kans om op te staan..![]()
Die grote olifant ging er vol op staan, dat kan zo'n beestje toch niet overleven zou je denken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
ach.. als het reageert, weet je dat pijnprikkels doorkomen
maar idd.. .klinkt wel heftig.. maar wat voor ons heftig is, kan voor een olifant nog steeds binnen de normale marges vallen...
Als je streams zit te kijken kan ieder verspringend beeldje iet of wat vertekenen, nou ja, berichten van de dierentuin maar afwachtenquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:49 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat was ook mijn eerste reactie hier, maar toen zei iemand dat tie bewoog, maar of dat waar is?... zag er in ieder geval erg levenloos uit
Ik denk dat zelfs een olifantje niet goed tegen 2 olifanten kan die op hem gaan staanquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar idd.. .klinkt wel heftig.. maar wat voor ons heftig is, kan voor een olifant nog steeds binnen de normale marges vallen...
nou ik kan me niet voorstellen dat dit binnen de normale marges valt. Het ging er echt heel hard aan toe.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
Nee, echt niet hoor, ik heb het meerdere keren zien bewegen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie de cap van Bluezz
quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:51 schreef MissBliss het volgende:
Ik vind die TT wel een beetje erg vrolijk zo.
ja maar zo kan je wel vanalles denken ze had normale draagtijd toch?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:52 schreef Re het volgende:
misschien waren het de laatste stuiptrekkingen, kan me voorstellen dat als de longen niet goed ontwikkeld zijn dat beestje gestikt is...
Had je niet liever dat je cams t toch niet deden?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Die grote olifant ging er vol op staan, dat kan zo'n beestje toch niet overleven zou je denken.
Het was echt een rotgezicht.
ik heb em 1 keer, maar wel heel duidelijk, zijn pootjes zien bewegen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, echt niet hoor, ik heb het meerdere keren zien bewegen.
Het probeerde ook echt wel op te staan maar werd echt gewoon rondgeschopt.
Ja inderdaad, en je zit gewoon vol ongeloof te kijken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:54 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Had je niet liever dat je cams t toch niet deden?
klopt en dat was niet het verspringen van het beeld!quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:55 schreef Leven het volgende:
[..]
ik heb em 1 keer, maar wel heel duidelijk, zijn pootjes zien bewegen.
Ik heb hem een aantal keren zijn pootjes zien bewegen, ook als hij net stil lag na een schop.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:56 schreef WebForce het volgende:
[..]
klopt en dat was niet het verspringen van het beeld!
had de verzorger ertussen moeten gaan staan ofzo dan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Van wat ik er van begrepen heb, gebeuren dit soort aanvallen wel vaker. Daarom verbaast het me ook dat er geen maatregelen zijn getroffen om dit te voorkomen...
Hier niet.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:57 schreef WebForce het volgende:
Er is weer beeld! Of niet?
Ja, dat. En dat je niet echt ziet wat je ziet. Dat het echt gezichtsbedrog is.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en je zit gewoon vol ongeloof te kijken.
Steeds hoop je nog dat het ophoud en dat het opstaat.
Ze binden de poten van de moeder dan vast, zodat die niet (ver) van haar plaats kan. En het kalf wordt direct weggesleept zodat het op veilige afstand van de moeder bij kan komen van de bevalling.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:58 schreef donnahvh het volgende:
[..]
had de verzorger ertussen moeten gaan staan ofzo dan?
Moeder vast binden zoals t vaker doen om dit te voorkomenquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:58 schreef donnahvh het volgende:
[..]
Ik kan ze niet openen hoor..quote:Op woensdag 4 april 2007 00:00 schreef WebForce het volgende:
Op die speciale site hebben ze de streams eraf gehaald, maar ze zijn nog wel te openen! Ik heb net beeld gehad!
Ja die heb ik ook net gekeken.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:00 schreef Shellinssa het volgende:
Ik heb ook nog geen beeld..
Ik zit nu ff beelden te bekijken van geboorte in het wild van een olifant. Dat gaat er niet zo heftig aan toe! krijgt heel zachtjes wat schopjes, en heel wat slurfen over zijn koppie heen..
Houd eens opquote:Op woensdag 4 april 2007 00:00 schreef WebForce het volgende:
Op die speciale site hebben ze de streams eraf gehaald, maar ze zijn nog wel te openen! Ik heb net beeld gehad!
verdoving?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:58 schreef donnahvh het volgende:
[..]
ja maarja als dit niet is wat je normaal van een bevalling verwacht kan ik me voorstellen dat ze dat liever niet uit voorzorg doenquote:Op woensdag 4 april 2007 00:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ze binden de poten van de moeder dan vast, zodat die niet (ver) van haar plaats kan. En het kalf wordt direct weggesleept zodat het op veilige afstand van de moeder bij kan komen van de bevalling.
Hmm, hier niet. Zag je echt de stal met moeder en oma?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:59 schreef WebForce het volgende:
Via deze link en dan 'Klik hier' had ik beeld met een stil liggend olifantje!
idd...quote:
Ik zie echt helemaal niks!!quote:Op woensdag 4 april 2007 00:04 schreef MissBliss het volgende:
Ik had ook even beeld
Zag alleen een grote olifant en een beetje een bloederige grond(misschien van de nageboorte?)
In de natuur heb je voldoende moeders met ervaring om dit soort dingen te voorkomen. Daar verwacht je het ook niet. In een dierentuin zijn er vaak te weinig moeders met ervaring.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:03 schreef donnahvh het volgende:
[..]
ja maarja als dit niet is wat je normaal van een bevalling verwacht kan ik me voorstellen dat ze dat liever niet uit voorzorg doen
het is al heftig zat voor dat beest dat ie aan t bevallen is
quote:
tja erg spijtig danquote:Op woensdag 4 april 2007 00:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
In de natuur heb je voldoende moeders met ervaring om dit soort dingen te voorkomen. Daar verwacht je het ook niet. In een dierentuin zijn er vaak te weinig moeders met ervaring.
Ik vind je TT nog steeds kut.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:07 schreef WebForce het volgende:
zoalshetis en Queen_Bee weer stil?
Ja, en de {officiele) webcam op zwart.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:08 schreef mrbomb het volgende:
Het zegt al genoeg dat het jong niet meer in de stal ligt, lijkt mij...
ik zie 'm ook liggen.. maar nie bewegen.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:09 schreef mrbomb het volgende:
Ik had ook beeld en het jong ligt nog in de stal!!!
Is er ook een onofficiele webcam dan?quote:Op woensdag 4 april 2007 00:09 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, en de {officiele) webcam op zwart.
Op die eerste screen van mij.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:11 schreef Shellinssa het volgende:
ziet iemand dan ook ergens een verzorger staan??
Oh, naja die andere... Wel vaag dat die niet op zwart is.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Is er ook een onofficiele webcam dan?
Reken maar dat die er zijn hoor.. die zijn er 24 uur per dag ..quote:Op woensdag 4 april 2007 00:11 schreef Shellinssa het volgende:
Zet er dan wel 3 puntjes achter aubquote:Op woensdag 4 april 2007 00:13 schreef senesta het volgende:
Oké, op veel verzoek TT aangepast.
Zelfs in het meest optimistische scenario lijkt me dit niet gezond, sorry TS.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:59 schreef WebForce het volgende:
Via deze link en dan 'Klik hier' had ik beeld met een stil liggend olifantje!
quote:Op woensdag 4 april 2007 00:13 schreef Gallard het volgende:
[..]
En hoe bekijk jij die webcam nou dan?
Dealquote:Op woensdag 4 april 2007 00:13 schreef WebForce het volgende:
[..]
Zet er dan wel 3 puntjes achter aub
Nou,. speciaal voor jou dan nog maar een keer, want op die site lezen wat ze er over zeggen is natuurlijk érg ingewikkeld:quote:Op woensdag 4 april 2007 00:11 schreef Shellinssa het volgende:
quote:De stallen van Indra en haar moeder War War zijn samengevoegd, in de hoop dat de oma in spé helpt bij de bevalling. Zo gaat dit in de natuur namelijk ook.
Dat weet ik..quote:Op woensdag 4 april 2007 00:14 schreef Gallard het volgende:
[..]
Nou,. speciaal voor jou dan nog maar een keer, want op die site lezen wat ze er over zeggen is natuurlijk érg ingewikkeld:
Sinds 1 maart slaapt elke nacht één van onze olifantenverzorgers in de olifantenstal. Dat is niet zomaar voor de gezelligheid. Op deze manier kunnen we onze zwangere olifant Indra goed in de gaten houden. De kans is namelijk groot dat zij ‘s nachts bevalt van haar kalf. Een bevalling kan dan in 15 minuten gebeurd zijn.
[....]
Sinds enkele jaren werken we met ‘protected contact’, wat betekent dat de verzorgers vanuit veiligheidsoverwegingen geen direct fysiek contact met de olifanten hebben.
Slapen in de olifantenstal op slechts 2 meter van de olifanten is voor de verzorgers dan ook een unieke ervaring!
Ja, WebForce claimt een werkende webcamlink te hebben maar die houdt ie voor zichzelfquote:Op woensdag 4 april 2007 00:15 schreef Shellinssa het volgende:
[..]
Dat weet ik..
Maar was benieuwd of iemand zag wat ze aan het doen zijn..![]()
Hij heeft die link al vijf keer gegeven.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:18 schreef Gallard het volgende:
[..]
Ja, WebForce claimt een werkende webcamlink te hebben maar die houdt ie voor zichzelf![]()
http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=49quote:Op woensdag 4 april 2007 00:18 schreef Gallard het volgende:
[..]
Ja, WebForce claimt een werkende webcamlink te hebben maar die houdt ie voor zichzelf![]()
Ok, sorry WebForce, my bad.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:19 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Hij heeft die link al vijf keer gegeven.
http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=49
Die kan ik dus niet bekijken.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:19 schreef MissBliss het volgende:
[..]
http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=49
Firefox gebruiken misschien?quote:Op woensdag 4 april 2007 00:20 schreef Shellinssa het volgende:
[..]
Die kan ik dus niet bekijken.
Zie alleen een rood kruisje in beeld staan..
Iemand enig idee hoe dat kan?
Nee, ik heb ook al een half uur hetzelfde stilstaande beeld erop.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:20 schreef Shellinssa het volgende:
[..]
Die kan ik dus niet bekijken.
Zie alleen een rood kruisje in beeld staan..
Iemand enig idee hoe dat kan?
idd..quote:Op woensdag 4 april 2007 00:25 schreef TechXP het volgende:
ojee.. wat is er gebeurd? Als ik even snel lees is na geboorte een verstoting van het kind aan de gang geweest?
Heel veel denk ik, de server was aardig over de huppelquote:Op woensdag 4 april 2007 00:27 schreef WebForce het volgende:
Webcams lijken nu echt uit te staan. Jammer hadden we misschien nog iets kunnen zien, maar dit betekend wel dat het klaf het niet heeft overleefd! Ben benieuwd naar de berichtgeving en ook hoeveelk mensen dit gezien hebben!
Jeetje beetje geduld en medeleven enzoquote:Op woensdag 4 april 2007 00:27 schreef Gallard het volgende:
Beide cams uit. En kan nou niemand daar die pagina met die blije tekst eens aanpassen?? Er zitten hier mensen mee te leven!!!
quote:Op woensdag 4 april 2007 00:30 schreef Gallard het volgende:
Cams weer aan!
Nee dat denk ik ook niet, wat zullen die oppassers ook vreselijk geschrokken zijnquote:Op woensdag 4 april 2007 00:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jeetje beetje geduld en medeleven enzo![]()
Ze hebben daar behoorlijk stress lijkt me.. denk je dat die olifanten meteen rustig zijn ofzo!
wat?quote:Op woensdag 4 april 2007 00:32 schreef nebelung het volgende:
Jaaaa, het leeft!!!!!!!!!!! Het drinkt bij de moeder
quote:Op woensdag 4 april 2007 00:32 schreef nebelung het volgende:
Waar, waar?quote:Op woensdag 4 april 2007 00:32 schreef nebelung het volgende:
Nou er zal toch wel íemand zijn die die website bijhoudt, ik neem niet aan dat het voltallige personeel van Dierenpark Amersfoort nu met een nervous breakdown in een hoekje zit te schokken.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jeetje beetje geduld en medeleven enzo![]()
Ze hebben daar behoorlijk stress lijkt me.. denk je dat die olifanten meteen rustig zijn ofzo!
Cams zijn allemaal uitquote:Op woensdag 4 april 2007 00:32 schreef nebelung het volgende:
Of niet? Of toch?
quote:Op woensdag 4 april 2007 00:33 schreef nebelung het volgende:
Dacht ik toch, oh god als ik het nou maar niet mis heb
Sick fuckquote:Op woensdag 4 april 2007 00:32 schreef nebelung het volgende:
Of niet? Of toch?
Prtscsysrq!!!quote:Op woensdag 4 april 2007 00:33 schreef nebelung het volgende:
Dacht ik toch, oh god als ik het nou maar niet mis heb
In dit soort situaties ( dat is wel eens voorgekomen uiteraard met andere dieren) ja dan leven ze erg mee.. en het laatste is dan wel een website bijhouden.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:33 schreef Gallard het volgende:
[..]
Nou er zal toch wel íemand zijn die die website bijhoudt, ik neem niet aan dat het voltallige personeel van Dierenpark Amersfoort nu met een nervous breakdown in een hoekje zit te schokken.
Vind ik onzin. Als je een website speciaal inricht voor het publiek om live de bevalling mee te maken moet je ook rekening houden met slechte scenario's en iemand achter de hand hebben om de berichtgeving aan te passen.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
In dit soort situaties ( dat is wel eens voorgekomen uiteraard met andere dieren) ja dan leven ze erg mee.. en het laatste is dan wel een website bijhouden.
Precies, als ze de cams uit kunnen zetten, kunnen ze ook wel een berichtje achter laten, zou je denken...quote:Op woensdag 4 april 2007 00:33 schreef Gallard het volgende:
[..]
Nou er zal toch wel íemand zijn die die website bijhoudt, ik neem niet aan dat het voltallige personeel van Dierenpark Amersfoort nu met een nervous breakdown in een hoekje zit te schokken.
Klopt!quote:Op woensdag 4 april 2007 00:36 schreef Gallard het volgende:
[..]
Vind ik onzin. Als je een website speciaal inricht voor het publiek om live de bevalling mee te maken moet je ook rekening houden met slechte scenario's en iemand achter de hand hebben om de berichtgeving aan te passen.
Paniekerig de webcams uitzetten en gewoon de blije tekst laten staan vind ik gewoon dom en amateuristisch.
Ik begrijp volledig dat ze het zo doen. Er zijn misschien ook kinderen, waarvan de ouders liever niet willen dat ze het allemaal zo kunnen zienquote:Op woensdag 4 april 2007 00:36 schreef Gallard het volgende:
[..]
Vind ik onzin. Als je een website speciaal inricht voor het publiek om live de bevalling mee te maken moet je ook rekening houden met slechte scenario's en iemand achter de hand hebben om de berichtgeving aan te passen.
Paniekerig de webcams uitzetten en gewoon de blije tekst laten staan vind ik gewoon dom en amateuristisch.
Ik ook dusquote:Op woensdag 4 april 2007 00:37 schreef Gallard het volgende:
En ik zou vroeg naar bed vanavond....
Hier lijkt op de onderste foto toch echt het kleintje te staan.... Althans zo lijkt het wel. Misschien is het ook wel futiele hoop. Maar ik zie zelf hier een staand olifantje onder the poten van de moeder?quote:Op woensdag 4 april 2007 00:05 schreef WebForce het volgende:
[..]
En dat is geen oude screencap, Jong is weggehaald door de verzorger volgens mij (was ik bezig met creenie maken dus niet gezien).
Volgens mij zijn het schaduwen...quote:Op woensdag 4 april 2007 00:37 schreef Crichton het volgende:
[..]
Hier lijkt op de onderste foto toch echt het kleintje te staan.... Althans zo lijkt het wel. Misschien is het ook wel futiele hoop. Maar ik zie zelf hier een staand olifantje onder the poten van de moeder?
Ik kan er niets van maken hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 00:37 schreef Crichton het volgende:
[..]
Hier lijkt op de onderste foto toch echt het kleintje te staan.... Althans zo lijkt het wel. Misschien is het ook wel futiele hoop. Maar ik zie zelf hier een staand olifantje onder the poten van de moeder?
Nee.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:37 schreef Crichton het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een kutgeintje maakte. Voor de tweede keer vanavond: Sorry, my bad.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:40 schreef nebelung het volgende:
Dat dacht ik dus ook te zien.
quote:Op woensdag 4 april 2007 00:41 schreef mrbomb het volgende:
Nou, ik ben ervandoor. Hoor het morgen wel.
Over dit soort dingen maak ik geen kutgeintjes. Ik hang al avonden achter de cam en ben zelfs even zelf gaan loeren afgelopen zondagquote:Op woensdag 4 april 2007 00:42 schreef Gallard het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een kutgeintje maakte. Voor de tweede keer vanavond: Sorry, my bad.
Ow well, you take no prisoners.... your badquote:Op woensdag 4 april 2007 00:42 schreef Gallard het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een kutgeintje maakte. Voor de tweede keer vanavond: Sorry, my bad.
Idd.. Denken ze nou echt dat niemand het heeft gezien ofzo..quote:Op woensdag 4 april 2007 00:43 schreef Queen_Bee het volgende:
moeilijk even zeggen of t beest kapot getrapt is of dat ze m aan t oplappen zijn
Ja maar even zekerheid zou leuk zijn hè. Hoe moeilijk is het om even Nederland op de hoogte te brengen. Ze weten zelf dat iedereen kijkt en een heel verhaal met begin midden en eind is ook niet nodig.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:44 schreef Quembel het volgende:
Ik ben toch echt bang het laatste
Dat weet niemand hier, helaas...quote:Op woensdag 4 april 2007 00:45 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik was even weg.
Leeft het?! Ik heb nog steeds geen beeld hier![]()
Ik was even te enthousiast, ik dacht het. Maar we weten nog niets. Het was meer dat ik het heel erg hoopte denk ik achteraf.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:45 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik was even weg.
Leeft het?! Ik heb nog steeds geen beeld hier![]()
Ik ben bang dat we moeten wachten op een officieel bericht op de site.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:46 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik was even te enthousiast, ik dacht het. Maar we weten nog niets. Het was meer dat ik het heel erg hoopte denk ik achteraf.
Ik moet bekennen dat ik toen ik de beelden van de geboorte zag meteen dacht dat het dood was.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:47 schreef Shellinssa het volgende:
Ik denk dat de kans dat hij/zij het overleefd heeft erg klein is.
quote:Op woensdag 4 april 2007 00:47 schreef Crichton het volgende:
Fuck it, Ik spring in de auto en ga er heen.
Grote kans dat er pers staat en dat er wat meer bekend is.
Waar zit je dan en wanneer horen we wat van jou? Is dat voor of na het officiële bericht?quote:Op woensdag 4 april 2007 00:47 schreef Crichton het volgende:
Neem je telefoon met internet meequote:Op woensdag 4 april 2007 00:47 schreef Crichton het volgende:
Ja daar heb je gelijk in, vrees ik.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:58 schreef Quembel het volgende:
Tja, ik geloof ook niet meer in een goede afloop. Anders waren de cams wel aan en was er op de homepagina van de dierentuin ongetwijfeld HOERA te lezen.
Ik ga mijn voeten warmen onder mijn dekbed.
Ik woon er op een kleine 10 minuten fietsen vandaan.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:47 schreef Crichton het volgende:
Pak je fiets en gaquote:Op woensdag 4 april 2007 01:03 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik woon er op een kleine 10 minuten fietsen vandaan.
Tis dat ik morgen om 7 uur eruit moet rollen, anders stond ik er nu ook. Gok ik.
Ga fietsen of ga slapen...quote:Op woensdag 4 april 2007 01:03 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik woon er op een kleine 10 minuten fietsen vandaan.
Tis dat ik morgen om 7 uur eruit moet rollen, anders stond ik er nu ook. Gok ik.
Thanks for trying...quote:Op woensdag 4 april 2007 01:07 schreef Crichton het volgende:
Terug....
Totale blackout. Geen mensen te bekenen. Geprobeert nog aandacht te trekken door heel asociaal te roepen... Geen pers aanwezig.
Sorry, ik kan niets goeds of slechts vertellen.
Hm. Jammer. Denk dat die ook wachten op een officiele verklaring.quote:Op woensdag 4 april 2007 01:07 schreef Crichton het volgende:
Terug....
Totale blackout. Geen mensen te bekenen. Geprobeert nog aandacht te trekken door heel asociaal te roepen... Geen pers aanwezig.
Sorry, ik kan niets goeds of slechts vertellen.
Ja, had ik kunnen doen...quote:Op woensdag 4 april 2007 01:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Klim over t hek
quote:Op woensdag 4 april 2007 01:33 schreef Crichton het volgende:
Ja, had ik kunnen doen...
Ik koos er voor om vannacht in mijn eigen bed te slapen.
tja dat is de wrede dierenwereldquote:Op woensdag 4 april 2007 04:06 schreef SuperMOM het volgende:
Heb het ook live mogen zien... en heb er een erg hard hoofd in.... er werd gesmeten met het jong en op getraptDenk dat het geen kans had
![]()
Als het in de vrije natuur gebeurd, geen probleem. Verstoting heeft daar, hoe wreed het mag lijken, een goede functie. In gevangenschap, waar verstoten veeel vaker voorkomt, zijn het heel andere redenen. Bijvoorbeeld de stress van een te klein hok zou een reden kunnen zijn om maar wat te noemen.quote:
ja en toch is het Butquote:Op woensdag 4 april 2007 04:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als het in de vrije natuur gebeurd, geen probleem. Verstoting heeft daar, hoe wreed het mag lijken, een goede functie. In gevangenschap, waar verstoten veeel vaker voorkomt, zijn het heel andere redenen. Bijvoorbeeld de stress van een te klein hok zou een reden kunnen zijn om maar wat te noemen.
"ik wil graag een babyolifantje zijn omdat..."quote:Olifanten prijsvraag
Hoera, Indra verwacht een kleintje!
We verwachten dat ze in maart of april bevalt, maar nét als bij mensen kan de bevalling ook bij olifanten eerder of later starten... spannend dus!
Vertel ons:
Waarom zou jij graag een olifantenbaby willen zijn?
Stuur je reactie vóór 1 mei 2007 naar:
pr@dierenparkamersfoort.nl
Of per post aan:
DierenPark Amersfoort
quote:Op woensdag 4 april 2007 06:13 schreef Shira het volgende:
[..]
"ik wil graag een babyolifantje zijn omdat..."
Nou, na dit alles gezien te hebben....![]()
Dat heb ik inderdaad ook al gezegd. Je kunt helaas nu eenmaal niet verwachten dat het in een dierentuin gaat zoals in de vrije natuur.quote:Op woensdag 4 april 2007 01:09 schreef __Saviour__ het volgende:
dit hadden ze echt wel beter kunnen aanpakken. ik heb wel eens vaker zo'n olifantenbevalling gezien op een filmpje. de moeder stont met dikke kettingen aan de poten vast en het jong werd er onmiddelijk bij vandaan getrokken
Cam doet het hier niet.quote:Op woensdag 4 april 2007 07:54 schreef Quembel het volgende:
Hemel, het arme kleine ding ligt er nog steeds.
Hoe kon ik ook alweer een foto uploaden? Geen tijd om het uit te zoeken, kijk maar op de cam
http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=49, daar zie je de arme drommel nog steeds liggen.
Misschien om Indra afscheid te laten nemen?
Ik zie alleen een kruisjequote:Op woensdag 4 april 2007 07:54 schreef Quembel het volgende:
Hemel, het arme kleine ding ligt er nog steeds.
Hoe kon ik ook alweer een foto uploaden? Geen tijd om het uit te zoeken, kijk maar op de cam
http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=49, daar zie je de arme drommel nog steeds liggen.
Misschien om Indra afscheid te laten nemen?
En dat is maar goed ook.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:12 schreef rarekwast het volgende:
Olifanten zien gelijk of hun kalf niet in orde is. Mankeerd het iets dan doden ze het.
tis de natuur he
In de natuur wel. In een kooi ergens aan de andere kant van de wereld is verre van natuur.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:12 schreef rarekwast het volgende:
Olifanten zien gelijk of hun kalf niet in orde is. Mankeerd het iets dan doden ze het.
tis de natuur he
Het is een dierentuin, geen natuur.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:12 schreef rarekwast het volgende:
Olifanten zien gelijk of hun kalf niet in orde is. Mankeert het iets dan doden ze het.
tis de natuur he
Ja, dat ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In de natuur wel. In een kooi ergens aan de andere kant van de wereld is verre van natuur.
Het is veel vaker gedonder met (wilde) dieren in kooien. Niet willen niet paren, doodgeboortes en miskramen, verstoting en onderlinge agressie etc.
De reden voor dierentuinen om toch met alle geweld jongen te hebben is imo voornamelijk dat het bezoekers aantrekt.
De oppassers staan een beetje beteuterd naar het dode kalf te kijken. Ik kan het zelf ook niet zo goed zien, mijn laptop heeft een heel donker scherm, waardoor ik dit soort plaatjes niet erg helder krijg.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:22 schreef nokwanda het volgende:
bij een foto staat: schrik niet. Maar ik kan (gelukkig) niets zien.
Wat is er te zien?
Ja... heel fout. Ik hoef het niet te zien maar wil het wel weten
Ach gosquote:
Dat dacht ik dus meteen toen het geboren werd, en ook dat het al dood wasquote:Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Quembel het volgende:
Ik heb ook echt het idee dat dit beestje veel te klein is, normaal gesproken is een baby olifantje 90 kg of zo bij geboorte. Dit humpie twijfel ik echt aan.
zonder een discussie op te starten maar het komt net zo vaak voor in de natuur als in gevangenschap hoor dat babietjes worden verstoten, alleen zie je dat niet...quote:Op woensdag 4 april 2007 08:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In de natuur wel. In een kooi ergens aan de andere kant van de wereld is verre van natuur.
Het is veel vaker gedonder met (wilde) dieren in kooien. Niet willen niet paren, doodgeboortes en miskramen, verstoting en onderlinge agressie etc.
De reden voor dierentuinen om toch met alle geweld jongen te hebben is imo voornamelijk dat het bezoekers aantrekt.
mja, wishful thinking misschien?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus meteen toen het geboren werd, en ook dat het al dood was
Maar goed, er zijn mensen geweest hier die het hebben zien bewegen.
Het dode kalfje op de grond.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:22 schreef nokwanda het volgende:
bij een foto staat: schrik niet. Maar ik kan (gelukkig) niets zien.
Wat is er te zien?
Ja... heel fout. Ik hoef het niet te zien maar wil het wel weten
Een beetje ja...quote:Op woensdag 4 april 2007 08:29 schreef Dementor het volgende:
Uhm het is jullie hopelijk wel bekend dat alle kalfen door de familie een beetje geschopt worden zodat ze gaan staan?
een beetje wel maar als het babietje niet gezond is breekt er al snel paniek uit bij de moederquote:Op woensdag 4 april 2007 08:29 schreef Dementor het volgende:
Uhm het is jullie hopelijk wel bekend dat alle kalfen door de familie een beetje geschopt worden zodat ze gaan staan?
Een beetje ja, voor zover ik het heb begrepen is dit beestje zelfs tegen een muur aan gevlogen en zijn ze erop gaan zitten/staan. Dat was geen 'beetje schoppen' meer...quote:Op woensdag 4 april 2007 08:29 schreef Dementor het volgende:
JIj hebt de beelden gezien gisteren?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:29 schreef Dementor het volgende:
Ben ik absoluut niet met je eens, maar laten we die discussie hier niet doen idd.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:29 schreef Re het volgende:
[..]
zonder een discussie op te starten maar het komt net zo vaak voor in de natuur als in gevangenschap hoor dat babietjes worden verstoten, alleen zie je dat niet...
En hier zag je werkelijk niets on natuurlijks aan...
Wat ik me afvraag,quote:
Nee ik heb het niet gezien en dat is maar goed ook als ik het zo hoor.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:31 schreef senesta het volgende:
[..]
JIj hebt de beelden gezien gisteren?
Er werd mee gegooid, er werd op gestaan er werd echt heel hard mee geschopt.
Nee, dit was echt niet een "beetje" schoppen, helaas![]()
Deze leefde toch gewoon?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
maar hoe reageren moeder en tantes/oma's als er een dood jong geboren word?
Heel misschien zou dat wat kunnen verklaren?
Maar ik had echt het idee dat die grote WarWar de moeder niet bij het kalf liet, ik heb haar zien schoppen en gooien en zo, Indra heb ik het zelf niet zien doen.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:31 schreef Re het volgende:
[..]
een beetje wel maar als het babietje niet gezond is breekt er al snel paniek uit bij de moeder
Stel dat het maar even geleefd heeft, stel dat het jong gewoon niet levensvatbaar was?quote:
Daarom denk ik dus dat er iets mis was met het kalf. Maar hij heeft idd bewogen, ik had goed beeld tijdens en na de bevallingquote:Op woensdag 4 april 2007 08:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Stel dat het maar even geleefd heeft, stel dat het jong gewoon niet levensvatbaar was?
Ik ben gewoon benieuwd hoe ze reageren.
Olifanten zijn uiterst wijze dieren.
\dat kalfje is volgens mij veel te klein.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:37 schreef senesta het volgende:
Het kalfje was echt niet dood hoor.
Maar stel dat dat zo zou zijn geweest dan schoppen ze het een tijdje rond in een poging het te stimuleren.
Maar dit was echt agressie, ze "rende" achter het kalf aan en bleef maar draaien en schopte echt met elke poot waarmee ze het raken kon, ze gooide het heel hard tegen de muur (toen dacht ik al dat het beestje het niet overleefd kon hebben) en ze ging er echt doelbewust op staan, echt vol op het buikje.
http://www.dierenparkamersfoort.nl/includes/showcam.php?cam=1&dier=Olifantenquote:Op woensdag 4 april 2007 08:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Van welke cam komen de nieuwe plaatjes trouwens? Ik vind alleen maar cams die niet werken en/of op zwart staan.
En dat is wat ik tprecies egen heb op docu's en de verDisneysering van het dierenrijk.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:38 schreef Re het volgende:
er zal wel autoptie gedaan worden... vooralsnog denk ik dat het niet levensvatbaar was en dat er een natuurlijke reactie plaatsvond...
en ja olifanten kunnen erg agressief worden, ook in de natuur
Instinct dus?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:38 schreef milagro het volgende:
[..]
\dat kalfje is volgens mij veel te klein.
dat zal de reden wel zijn dat oma zo reageerde, ik denk dat het weinig met gevangenschap te maken heeft, of een te kleine kooi.
Als dat grijze ding ernaast een poot is van de moeder, zie ik niet zoveel verschil in grootte tussen de twee kalfjes?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:45 schreef NorthernStar het volgende:
Het lijkt idd wel erg klein.
Ik zocht naar wat vergelijkingsmateriaal.
http://www.upali.ch/birth_en.html
Dat zijn eigenlijk de mensen die er het meest zinnige over kunnen zeggen.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:38 schreef Dementor het volgende:
Misschien komt er nog een officiële verklaring van de dierentuin?
Nou inderdaad.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat zijn eigenlijk de mensen die er het meest zinnige over kunnen zeggen.
Die arme mensen die erbij hebben moeten staan kijken.
Wat moeten die zich machteloos hebben gevoeld![]()
Ja. Voor het geval de moeder in paniek zou raken.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De olifantenmoeder op de foto's van Nothernstar is trouwens wel vastgeketend.
dat kalf is 2x zo groot ongeveerquote:Op woensdag 4 april 2007 08:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als dat grijze ding ernaast een poot is van de moeder, zie ik niet zoveel verschil in grootte tussen de twee kalfjes?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |