Die zichtbare 'koffiepads' zijn een futiliteit vergeleken bij mijn pens!quote:Op woensdag 11 april 2007 07:26 schreef YPPY het volgende:
En een groooooot probleem waar jullie me wel eens over hadden mogen vertellen:hoe kan ik in hemelsnaam iets zomers aan
Die zoogcompressen komen door al m'n shirtjes heen en een trui is dan echt te warm. Ik heb vandaag weer een trui aan, maar het wordt steeds warmer en m'n hempjes en zomershirts liggen zo aantrekkelijk te wezen. Die pads zijn echt nog wel nodig, ik lek regelmatig. Is er een alternatief of lopen jullie in de zomer allemaal in een trui?
Ik vind je advies wat betreft de VBN of LLL super maar ben het er niet mee eens (inmiddels niet meer alleen uit eigen ervaring, hoor) dat het met menstruatie maar een paar dagen kan duren. Sinds ik ongesteld ben geweest is er echt een hoop veranderd. Ik had bijv. echt een wekenlange aanloop van rugpijn en die nam maar toe en toe en die is nu vrijwel weg! Net als een hoop andere klachten als bijv. Brent die belachelijk hysterisch werd nu en dan en ik ben inmiddels echt overtuigd dat hormonen een hoop kunnen doen voor zowel mams als kindje.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:06 schreef nebelung het volgende:
Het kunnen natuurlijk 10 dingen meer zijn dan menstruatie. Bij menstruatie moet dat hoogstens een paar dagen duren, eigenlijk. Geen 2 weken (of meer).
Zou je wel door willen voeden Popples? Ik zou je dan met klem willen aanraden een vrijwilligster te bellen van de VBN of de LLL. Die kunnen gericht vragen stellen en je weer op gang helpen. Zeker nu je produktie zo terug loopt.
Oh herkenbaar! Helaasquote:Op woensdag 11 april 2007 23:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die zichtbare 'koffiepads' zijn een futiliteit vergeleken bij mijn pens!Die ziet er uit alsof ik alweer/nog steeds zwanger ben! En daar helpt geen hemahemdje tegen vrees ik!
Van maat S naar L... wie zij er dat je van bv snel weer op je oude gewicht zat?!
Maar eh... ik ben gewoon van plan om push-ups (met vulling dus) te dragen, daarbij valt zo'n koffiepadje meer of minder niet op toch?
![]()
hopelijk hebben ze bij jou niet gevraagd of je zwanger was?quote:Op woensdag 11 april 2007 23:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die zichtbare 'koffiepads' zijn een futiliteit vergeleken bij mijn pens!Die ziet er uit alsof ik alweer/nog steeds zwanger ben! En daar helpt geen hemahemdje tegen vrees ik!
Van maat S naar L... wie zij er dat je van bv snel weer op je oude gewicht zat?!
Maar eh... ik ben gewoon van plan om push-ups (met vulling dus) te dragen, daarbij valt zo'n koffiepadje meer of minder niet op toch?
![]()
Hhihi, dan moet je toch geen bloosmiley neerzettenquote:Op woensdag 11 april 2007 23:35 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik vind je advies wat betreft de VBN of LLL super maar ben het er niet mee eens (inmiddels niet meer alleen uit eigen ervaring, hoor) dat het met menstruatie maar een paar dagen kan duren. Sinds ik ongesteld ben geweest is er echt een hoop veranderd. Ik had bijv. echt een wekenlange aanloop van rugpijn en die nam maar toe en toe en die is nu vrijwel weg! Net als een hoop andere klachten als bijv. Brent die belachelijk hysterisch werd nu en dan en ik ben inmiddels echt overtuigd dat hormonen een hoop kunnen doen voor zowel mams als kindje.
Dat wou ik toch effe kwijt![]()
![]()
He! wil je dat ik al mijn lilypadz-prijs-posts terug ga zoeken?quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:09 schreef YPPY het volgende:
Nog wat.Hadden jullie niet eerder kunnen vertellen hoe handig die lilypads zijn??? Echt geniaal gewoon.
![]()
je moet wel rustig afbouwen. dus als ik klaar ben dan ben ik weer 4 weken verder en heb nog genoeg inquote:Op vrijdag 13 april 2007 11:31 schreef owlet het volgende:
Popples, hopelijk gaat het stoppen zonder problemen. Succes!
Wel rustig afbouwen hè![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:13 schreef owlet het volgende:
borstkolf: pas kopen als je baby er is. Pas dan weet je wat prettig werkt voor je en als je direct na de bevalling wat nodig hebt heb je waarschijnlijk toch niet genoeg aan een handkolf en zal je toch moeten huren.
Kan je dit even toelichten owlet?
...
flessenset: Als je borstvoeding gaat geven zou ik niets kopen, als je flesvoeding gaat geven zou ik niet te veel kopen. Je kan altijd bij kopen als je weet wat het beste werkt voor je kind.
en hoe zit het dan met afkolven? Want na mijn verlof wil ik nog borstvoeding blijven geven, maar dat zal bij de opvang moeten gebeuren
Ik ben-als alles goed gaat- fulltime thuis tot mijn kindje 4 maand is. Als de borstvoeding goed gaat, is er tot dan nog geen probleem. Daarna ga ik nog 4 maanden halftijds werken, en wordt de baby op de werkdagen opgevangen door mijn vader. Ik zou graag zo lang mogelijk bv geven, vandaar dat ik zou afkolven.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:20 schreef Jelief het volgende:
Iksje, met al je vragen over borstvoeding kun je ook bij de OP van het borstvoedingstopic kijken, daar staan veel zinnige links.
En ook als je gaat kolven op het werk, nu nog niks kopen, de flesjesverschillen namelijk weer per kolf. Kun je niet een waardebon voor een kolf op je lijst zetten?
Ik bedenk mij nu dat als je van zin bent om te gaan kolven je wel een mooie dubbele electrische kolf zou kunnen vragen. ik ga er voor het gemak maar even van uit dat de bv goed gaat straks
[edit] ik zie dat er staat dat je op de opvang gaat voeden? dan is er helemaal geen noodzaak voor een kolf![]()
Zullen we dit anders voortzetten in het bv-topic?
Succes met afkicken Snoop. Van dit topic, bedoel ikquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:40 schreef snoopy het volgende:
Ik kom nog even 'officieel' gedag zwaaien hier.
Ik ben nu echt definitief gestopt en ben heel blij dat ik zo lang heb kunnen voeden. Iedereen bedankt voor de steun en info. Ik heb er echt erg veel aan gehad. En ik wens alle mama's heel veel succes en plezier met voeden!![]()
Samen met Macka he!quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:25 schreef Lois het volgende:
Snoopy, ik vind bv best een prestatie maar jij hebt helemaal een eervolle vermelding verdiend![]()
Ja ik heb Mara ruim 2 jaar gevoed en behoorlijk lang gekolft op mijn werk. Wat ook zonder problemen kon en mocht tussen werktijd door. Sommige collega's reageerde vervelend maar ach dat nam ik voorlief. Mijn meisje heeft zo lekker lang van de bv kunnen genieten ondanks dat ik werkte.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Popples, succes met afbouwen!
Neuk, mijn eerste (en enige tot nu toe) menstruatie had behoorlijk wat invloed op mijn bv toen. Minder productie, slecht kunnen kolven en dit ruim een week. Toen de menstruatie bijna over was, liep alles weer als een tiet!
Nu lijkt het ook wat minder te zijn, SImon drinkt erg lang en trekt aan mijn tepels. Ik heb nu ook echt supergevoelige bijna pijnlijke tepels hierdoor, ook kolven is niet aangenaam meer. Er zit nu ook een bultje op lijkt het (blaar), helemaal kleurloos.
Ik hoop eigenlijk dat het weer door mijn menstruatie komt, dan is het namelijk weer zo voorbij binnenkort!
Overigens, geen langvoedende werkende moeders hier die kolfervaringen hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |