Volgens mij is dat haast altijd zo om de 1 of andere reden. Toch handig om gehad te hebben als je iets technisch wil gaan doen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:15 schreef dubidub het volgende:
Wel goud dat Diff. vgl. vervallen, wat een hoerendingen zijn dat
Waarom zou je daar de Solver voor gebruiken?quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:43 schreef Cinch het volgende:
Ok ik heb nu iets ingevoerd.
Als ik nu naar solver ga staat er
A=0
B=0
m=0
s=0
p=0
bound={-1e99,1e99)
Nu hadden wij een oefenopgave over lengtes van babies, dat moet dus heel simpel hiermee zijn?
Een baby van 1 jaar had een gemiddelde lengte van 53,5 cm (dus m=53,5) met standaarddeviatie 3,8 cm. Normale verdeling gebruiken
Wat is de kans dat een baby groter dan 54,5 cm is.
En wat is de kans dat een baby 54,5 cm lang is.
Hoe moeten deze opgaven dan? Mbv de solver bedoel ik dus.
Mijn docent zei dat je normalpdf nergens voor nodig had bij het oplossen, daarom hebben wij het ook niet geleerd..quote:Btw voor baby=54,5 cm kun je toch beter normalpdf gebruiken of is dat weer iets heel anders?
1^99 maar vervangen door 10^99, en wat komma's door puntenquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:53 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Waarom zou je daar de Solver voor gebruiken?![]()
Gewoon normalcdf(54,5 , 1^99 , 53,5 , 3,8) = 0,396214.....
Bij een normale verdeling is de lengte nooit gelijk aan 54,5 (met kans 0). De lengte zit wel met positieve kans tussen 54,99999999999999999999 en 55,00000000000001; dat is het leuke aan een continue verdeling zoals de normale verdeling. Bij een discrete verdeling (zoals de binomiale verdeling) kun je de afzonderlijke kansen optellen voor de cumulatieve verdelingsfunctie; bij een continue verdeling moet je integreren. Dat valt buiten de vwo-stof, dus hoef je normpdf nooit te gebruiken.quote:Btw voor baby=54,5 cm kun je toch beter normalpdf gebruiken of is dat weer iets heel anders?
Zo klonk je ook al bij het Na topic. Ga dan een examen maken, of vraag mensen hiero hoe iets moet als je dr niet uitkomtquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:12 schreef MaxC het volgende:
Kansen doe ik alles goed met mijn ogen dicht
Tjah, rest gaat soms kut, soms goed(alles-of-niets-wet) maar van Meetkunde en Gonio snap ik helemaal niks
Dank je, ik was deze stap vergeten!quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:52 schreef B.ertha het volgende:
t*wortel-t is moeilijker. Ff nadenken. Herschrijven als t * t1/2 = t 3/2
Wat dachten we van... Uitschrijvenquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:04 schreef MaxC het volgende:
Jaja, nog een vraagje!
Ik moet van (2a + 0.8)(5/2a + 0.4) uitschrijven naar 0.8a+2/a+5.32
Hoe kom ik daar?![]()
Jupquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:54 schreef Cinch het volgende:
Moet je trouwens niet altijd + c erachter zetten bij primitiveren?
conflictlijnen zijn simpelquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:49 schreef Crazykill het volgende:
Klotezooi, ik moet nog 1 hoofdstuk maken (over conflictlijnen). En in de examens die ik tot nu toe heb gemaakt zijn ze elke keer weer in voorgekomen.
Ach ja, weekend en volgende week maar ff doen dan.
-edit-
Snapt iemand trouwens vraag 7 uit examen van 2003 2e tijdvak B1,2![]()
4. Toon dit aan.quote:Bij een experiment doen proefpersonen een test. Zodra de test succesvol is, is de
proefpersoon klaar. Als de eerste test niet succesvol is, doet de proefpersoon een tweede
test; als die tweede test ook niet succesvol is, doet de proefpersoon een derde test. Een
proefpersoon doet hoogstens drie keer een test.
We nemen aan dat elke keer dat de test wordt gedaan de kans op succes 0,3 is,
onafhankelijk van eventuele vorige testen.
De verwachtingswaarde van het aantal keren dat een proefpersoon de test doet, is 2,19.
Als je klaar bent met VWO begin je toch helemaal opnieuw, op een hoger niveau. M'n broer doet Werktuigbouw op TU Delft, hij zegt ook dat de aansluiting van VWO met TU heel slecht is.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:56 schreef Pozo het volgende:
[..]
Volgens mij is dat haast altijd zo om de 1 of andere reden. Toch handig om gehad te hebben als je iets technisch wil gaan doen.
Dat heeft volgens mij iets te maken met volledige inductie ofzo, is 1 paragraaf van je hele WB2 gedeelte, paragraaf 5 hoofdstuk 1 (oude druk dus) van NT7 als ik me niet vergis. Misschien staan er ergens opgaven in die paragraaf waar je wijzer van wordt..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:59 schreef Agiath het volgende:
Ik zat vorige week Examen vwo Wiskunde B1,2 2005 tweede tijdvlak te doen (staat in examenbundel blz. 254)
En ik kwam helemaal vast bij vraag 4, en bij de uitwerkingen stonden dingen met je GR die ik nog nooit geleerd had![]()
Het kwam er kort op neer dat je dit moest uitrekenen
(1/101)* 100∑k=0 ((10/20+0,1k)+(10/20-0,1k)) = ??
Examenbundel zegt dit
TI-83 of TI-84: gebruik in menu LIST (2nd STAT) onder MATH 5: sum( en in menu LIST (2nd STAT) onder OPS 5: seq(
ja daar word ik ook niet veel wijzer van, kheb het geprobeerd maar steeds weer errors...
Hoe doe je dit?
Ik dacht zelf aan riemann-sommen om dit op te lossen, maar dat is geen examenstofquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:02 schreef Cinch het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij iets te maken met volledige inductie ofzo, is 1 paragraaf van je hele WB2 gedeelte, paragraaf 5 hoofdstuk 1 (oude druk dus) van NT7 als ik me niet vergis. Misschien staan er ergens opgaven in die paragraaf waar je wijzer van wordt..
Jah daar was ik ook mee bezig. Ik kwam redelijk in de buurt. Je moet volgens mij: stapgroote* sum(seq(functie,variable(X dus), laagste waarde, hoogste waarde ))quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:59 schreef Agiath het volgende:
Ik zat vorige week Examen vwo Wiskunde B1,2 2005 tweede tijdvlak te doen (staat in examenbundel blz. 254)
En ik kwam helemaal vast bij vraag 4, en bij de uitwerkingen stonden dingen met je GR die ik nog nooit geleerd had![]()
Het kwam er kort op neer dat je dit moest uitrekenen
(1/101)* 100∑k=0 ((10/20+0,1k)+(10/20-0,1k)) = ??
Examenbundel zegt dit
TI-83 of TI-84: gebruik in menu LIST (2nd STAT) onder MATH 5: sum( en in menu LIST (2nd STAT) onder OPS 5: seq(
ja daar word ik ook niet veel wijzer van, kheb het geprobeerd maar steeds weer errors...
Hoe doe je dit?
Omdat niet alles een continue-proces is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:12 schreef zquing het volgende:
je moet ook riemann gebruiken, maar ik snap echt niet waarom we dat moeten kunnen. Differentieren geeft betere antwoorden en het is toch bijna het zelfde
ik moet het ook even gaan oefenen hoe dat moest, was een van de weinige opgaven die ik niet kon maken gisterenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:17 schreef MaxC het volgende:
[..]
Jah daar was ik ook mee bezig. Ik kwam redelijk in de buurt. Je moet volgens mij: stapgroote* sum(seq(functie,variable(X dus), laagste waarde, hoogste waarde ))
Bedankt, dit lijkt goed te werkenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:17 schreef MaxC het volgende:
[..]
Jah daar was ik ook mee bezig. Ik kwam redelijk in de buurt. Je moet volgens mij: stapgroote* sum(seq(functie,variable(X dus), laagste waarde, hoogste waarde ))
Ja en daarmee reken je de 100∑k=0 ((10/20+0,1k)+(10/20-0,1k)) uit.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:21 schreef Merkie het volgende:
sum(seq(functie,variable(X dus), laagste waarde, hoogste waarde, stapgrootte)) is het eigenlijk, en niet stapgrootte*sum(seq(functie,variable(X dus), laagste waarde, hoogste waarde )).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |