Vooral dat bewijzen... Met het antwoord erbij zie ik het meestal wel, maar als ik het zelf moet doen zie ik het nooitquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:04 schreef Crazykill het volgende:
Goniometrie, rijen en bewijzen (in de vlakke meetkunde) (Hoofdstuk 22 B2 Getal en Ruimte boek 6), daar moet ik nog ff mee oefenen.
Precies, klote gedoe. En als je het een keertje vind, heb je zo'n klein kut antwoord en dan staat er een tekst in het antwoordenboek van een halve pagina.quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:27 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Vooral dat bewijzen... Met het antwoord erbij zie ik het meestal wel, maar als ik het zelf moet doen zie ik het nooit![]()
mee eens isquote:Op woensdag 4 april 2007 17:55 schreef K-mail het volgende:
dit vak mag echt sterven...
dit ook voor mij, maar het is wel lekker dat 't meteen in het begin is want dan kan je daarna het wat rustiger aan doenquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:11 schreef Market_Garden het volgende:
Balen dat ze Nederlands en WB12 op dezelfde dag plannen. Dat is de enige dag dat ik twee examens heb en gelijk de twee lastigste (Voor mij dan)
Waarom ga je dan wiskunde studeren?quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:11 schreef Market_Garden het volgende:
Balen dat ze Nederlands en WB12 op dezelfde dag plannen. Dat is de enige dag dat ik twee examens heb en gelijk de twee lastigste (Voor mij dan)
sos cas toaquote:Op maandag 9 april 2007 14:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Er was toch iets met eh
je weet 1 zijde
en 1 hoek
en dan weet je alles
van een driehoek dus
ja die regel ken ik wel maar ik weet niet wat ik er mee moetquote:
leg eens uitquote:Op maandag 9 april 2007 14:57 schreef dubidub het volgende:
Wel tof dat we die dag ook nog 3 uur Nederlands hebben!
dat begrijp ik nog wel, maar waarom vind je ' ttof?quote:Op maandag 9 april 2007 14:59 schreef dubidub het volgende:
Woensdag 16 mei:
VWO:
Nederlands
Wiskunde B1,2
14.gif!
Is dat een vraag?quote:Op maandag 9 april 2007 14:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Er was toch iets met eh
je weet 1 zijde
en 1 hoek
en dan weet je alles
van een driehoek dus
Omdat het een geweldig leuk vak is. Ik ben er geen held in maar het zijn de enige toetsen waar ik altijd weg kom met een lekker gevoel, maakt niet uit hoe ik 't gemaakt heb.quote:
hhh is geen congruentiegeval, terwijl je wel 3 van de 6 dingen kent. De congruentiegevallen staan allemaal in je formulekaart als het goed is.quote:Op maandag 9 april 2007 22:07 schreef Pozo het volgende:
[..]
Zo ja: nee, tenzij een van de hoeken 90 graden is dus (dan weet je 2 hoeken). Je moet altijd 3 van de 6 dingen kennen en dan kan je met sinus/cosinus regeltjes aan de slag (als dat mag bij B2).
netjesquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:59 schreef dubidub het volgende:
Net een 4,2 binnengekregen voor m'n laatste SO. Ik sta nog een 6
whehehehe, bij ons hebben we ook allen nog maar schoolexamens in de 6equote:
Oja stom van me, je hebt gelijk inderdaad. Enige wat je dan zou kunnen bepalen zijn de verhoudingen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
hhh is geen congruentiegeval, terwijl je wel 3 van de 6 dingen kent. De congruentiegevallen staan allemaal in je formulekaart als het goed is.
had vandaag maar 3 lesuren(van half9 tot 12 ofzo, hier zot nog 1 tussenuur in en een pauze) van die 3 moesten we 1tje dingen gaan zoeken op 't inet en sinds ik thuis ben ben ik niet zo heel veel aan 't doenquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:52 schreef Pozo het volgende:
[..]
Oja stom van me, je hebt gelijk inderdaad. Enige wat je dan zou kunnen bepalen zijn de verhoudingen.
@ zquing: wat voor school doe jij hee dat je altijd hier rondhangt![]()
moet ik eigenlijk ook een keer gaan doenquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:13 schreef timbastiaansen het volgende:
Vrijdag krijgen we proefexamen wiskunde, dan krijgen we een oud examen en gewoon 3 uur lang eraan werken en geen overleg etc. Kan ik eens zien hoe ik ervoor sta.
volgens mij valt 't nog wel mee met het zelf te veel punten geven, bij wiskunde is een antwoord meestal niet een beetje geod. Of je mist een deel van je uitwerking of nietquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:27 schreef timbastiaansen het volgende:
Ik wil het zelf ook wel maar heb zelf niet het initiatief om het te doen, gelukkig hebben ze dit nu zo geregeld dat je ook echt die tijd eraan bezig bent. Ze kijken het ook precies volgens norm na, dat is altijd beter dan zelf nakijken, dan geef je jezelf altijd meer punten.
vervelend is dat he, als je weet dat je iets moet doen maar geen zin heb xDquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:36 schreef timbastiaansen het volgende:
Dat is ook weer zo trouwens, maar dan is er altijd nog te weinig ambitie om het uit mezelf te doen. Ze zouden het eigenlijk voor alle vakken moeten doen.
bol.com? FF samengevat bestellen, overmogen in huisquote:Op maandag 16 april 2007 16:12 schreef Cinch het volgende:
ik snap helemaal geen reet van die kansen. Waarschijnlijk ook omdat ik er geen flikker aan heb gedaan..
Kan niemand dit ff snel uitleggenof een link geven waar al die shit met dezelfde begrippen als in het boek duidelijk staat uitgelegd.
Kansen? Die zijn niet zo heel erg lastigquote:Op maandag 16 april 2007 16:12 schreef Cinch het volgende:
ik snap helemaal geen reet van die kansen. Waarschijnlijk ook omdat ik er geen flikker aan heb gedaan..
Kan niemand dit ff snel uitleggenof een link geven waar al die shit met dezelfde begrippen als in het boek duidelijk staat uitgelegd.
zoek uit hoe de solver werkt, dan zijn al je problemen al heel snel opgelostquote:Op maandag 16 april 2007 16:12 schreef Cinch het volgende:
Solverquote:Op maandag 16 april 2007 20:04 schreef zquing het volgende:
[..]
zoek uit hoe de solver werkt, dan zijn al je problemen al heel snel opgelost
je kan al die standaard verdelings vragen echt super makkelijk oplossenquote:Op maandag 16 april 2007 20:06 schreef freiss het volgende:
[..]
SolverDie gebruik ik bij kansrekenen dus echt nooit
samengevat+examenbundel werktprima voor mij, ik heb ook getal en ruimtequote:Op maandag 16 april 2007 20:20 schreef Crazykill het volgende:
Samengevat voor wiskunde, is die een beetje goed uitgelegd?
Of kan ik net zo goed alles gewoon uit het boek leren?(Getal en Ruimte)
Hoeveel bladzijdes heeft Samengevat?quote:Op maandag 16 april 2007 20:25 schreef zquing het volgende:
[..]
samengevat+examenbundel werktprima voor mij, ik heb ook getal en ruimte
ik heb het zelfde in mn solver staan. Die solver is echt handig voor als je dingen alleen hoeft uit te rekenenquote:Op maandag 16 april 2007 21:36 schreef MaxC het volgende:
Ik heb Texas 83+ en dit staat in mijn solver
0=Normalcdf(L,R,M,S)-A
L=Linkergrens
R=Rechtergrens
M=Gemiddelde
S=Standaardafwijking
A=Area/aantal procent/kans
Zo kan je alle normale verdeling vraagstukken oplossen![]()
Getal & Ruimte zelf is ook een vrij goed boek. Die terugblik na elke paragraaf en na elk hoofdstuk werken samen met de voorbeelden ook ontzettend goed om alles weer onder te knie te krijgenquote:Op maandag 16 april 2007 20:25 schreef zquing het volgende:
[..]
samengevat+examenbundel werktprima voor mij, ik heb ook getal en ruimte
de zelftest in getal en ruimte is van behoorlijk laag niveau, iig voor ons( de SE's zijn moeilijker dan de eindexamensquote:Op maandag 16 april 2007 21:38 schreef MWP het volgende:
[..]
Getal & Ruimte zelf is ook een vrij goed boek. Die terugblik na elke paragraaf en na elk hoofdstuk werken samen met de voorbeelden ook ontzettend goed om alles weer onder te knie te krijgen![]()
Samengevat gebruik ik eigenlijk alleen als ik even last minute nog dingen moet weten of het écht niet snap in getal & ruimte.
De D-toetsen in het boek zijn inderdaad van bedenkelijk niveau jaquote:Op maandag 16 april 2007 21:43 schreef zquing het volgende:
[..]
de zelftest in getal en ruimte is van behoorlijk laag niveau, iig voor ons( de SE's zijn moeilijker dan de eindexamens)
het examen valt behoorlijk mee als je 't vergelijkt met de schoolexamens die we kregenquote:Op maandag 16 april 2007 21:48 schreef MWP het volgende:
[..]
De D-toetsen in het boek zijn inderdaad van bedenkelijk niveau ja(Ik neem aan dat je het daarover hebt?) De gemengde opgaven daarentegen zijn toch uitdagender.
Maar ik weet niet of je de examens wiskunde hebt bekeken? Die vragen zijn ook niet echt pittig.
Maar ik had het meer over de samenvattingen dan over de D-toetsen en opgaven![]()
Bij wie nietquote:Op maandag 16 april 2007 22:00 schreef zquing het volgende:
[..]
het examen valt behoorlijk mee als je 't vergelijkt met de schoolexamens die we kregen
de klassen na mij hebben een adnere leraar en veel makkelijkere schoolexamens, maar idd het wiskunde examen valt erg meequote:Op maandag 16 april 2007 22:07 schreef MWP het volgende:
[..]
Bij wie nietHet is even wennen, die examenopgaven, als je ze vergelijkt met wat we op onze schoolexamens kregen. Eigenlijk wel handig, daardoor valt het wiskunde examen echt ontzettend mee.
Opzich is dat een week geleden gepost, maar ja, ik zou zelfs mavo durven zeggen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:28 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Dit is toch 3e klas havo werk?
oke, want ik ben er nu ook mee bezigquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:35 schreef Pozo het volgende:
[..]
Opzich is dat een week geleden gepost, maar ja, ik zou zelfs mavo durven zeggen.
Wat doe je hier danquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:35 schreef Vector_SLD het volgende:
Ik gebruik de Solver ook altijd bij de SNV, maar ik heb dan ook wiskunde A
Hoi meesterquote:Op donderdag 26 april 2007 12:12 schreef -J-D- het volgende:
Docent Wiskunde meldt zich.
Geheimhouding?quote:
quote:
quote:Op donderdag 26 april 2007 20:10 schreef Houtspeer het volgende:
Jij hebt dus in de examens gekeken?
Ik wil best helpen, maar om even alle hoofdstukken over kansen te gaan herhalen, is iets teveel van het goede. Misschien kan je iets concreter zijn?quote:Op vrijdag 27 april 2007 05:23 schreef Cinch het volgende:
[..]
Hoe werken kansen![]()
Ik snap er echt niks van
En wtf is een solver![]()
![]()
dat is de solver iddquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:48 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik wil best helpen, maar om even alle hoofdstukken over kansen te gaan herhalen, is iets teveel van het goede. Misschien kan je iets concreter zijn?
Bedoel je met Solver het commando dat je vindt bij Math en dan Solve?
quote:
1.8 Het Math-Solve commando.
De ti84 bezit een krachtige solver om vergelijkingen op te lossen (ook niet lineaire).
2 voorbeelden worden gegeven. Voorbeeld 1 : voor welke waarde van x geldt :
x2-tan-1(1/x)=6. De solver lost op 0=f(x) dus de vergelijking moet daartoe herleid
worden: 0=x2-tan-1(1/x)-6=0. De werkwijze:
1: kies Math-Solver (nr.0 na nr.9)-enter en voer de vergelijking in.
2: ga met de cursor op de regel x=0 staan en type ALPHA ENTER (= Solve command)
3: de vergelijking wordt opgelost.
Opmerking : Bij start mag voor x=0 ook een andere waarde als startwaarde ingevoerd
worden. Liefst een waarde die dicht bij de oplossing ligt. (spaart tijd).
Bound =(a,b) is het gebied waar de oplossing gezocht wordt. Als een vergelijking meerdere
oplossingen heeft dan moet dit gebied aangepast worden als nog een oplossing berekend moet worden. Ook de startwaarde van x moet in dit gebied liggen.
Heb je het tegen mij??!!!quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:24 schreef fokME2 het volgende:
Hee mensen ga leren en stel vragen aan -J-D-, ipv te zeuren over de evt inhoud van het examen..
quote:Op donderdag 26 april 2007 19:59 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Hoi meester
Ik vroeg me af of jij op de een of andere manier weet wat er niet wordt gevraagd dit jaar.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:36 schreef fokME2 het volgende:
[..]
3. Wiskunde B1
2006 en 2007
Uit de Regeling profielen 2000 wordt de volgende passage geciteerd, onder het kopje Permanente aanpassing
Voor het centraal examen vervalt het domein Cb, Continue dynamische modellen. Dit domein komt wel aan de orde in het schoolexamen.
4. Wiskunde B1,2
![]()
2006 en 2007
Uit de Regeling profielen 2000 worden de volgende passages geciteerd, onder het kopje Permanente aanpassing
Voor het centraal examen vervalt het domein Cb, Continue dynamische modellen. Dit domein komt wel aan de orde in het schoolexamen.
Voor het centraal examen čn het schoolexamen vervallen:
* een deel van het Domein Gb, 'Voortgezette meetkunde', te weten: het subdomein Beginselen van de analytische meetkunde (eindtermen 140 tot en met 144) alsmede uit het subdomein Meetkundige plaatsen en kegelsneden de eindtermen 151, 152 en 153
* een deel van het domein Hb, 'Voortgezette analyse' te weten de subdomeinen Sommeerbare rijen (eindtermen 167, 168, 169), Irrationale getallen (eindtermen 170, 171 en 172) en Limieten en functies (eindtermen 173, 174,175)
bron
f'(x) = f(x)*x enz.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:43 schreef Houtspeer het volgende:
Continue dynamische modellen? Nog nooit van gehoord!
Jij blij dat je het niet hoeft te kennen dan ;-) Differentiaalvergelijkingen worden ze ook wel eens genoemd (dyn. mod. is een beetje een subonderdeel daarvan)quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:43 schreef Houtspeer het volgende:
Continue dynamische modellen? Nog nooit van gehoord!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |