Je wil concequenties ergens aan stellen? bedoel je geen voorwaarden?quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:14 schreef tinoz het volgende:
hee in je medisch dossier staat iets over je diagnose , vasp ofzo ik weet het niet meer er wordt daarin beschreven hoe ze tewerk zijn gegaan en hoe ze tot conclusies zijn gekomen aangaande het stellen van diagnose... klopt dat ?
Morgen heb ik een gesprek met een psychiater , ik moet ook mijn medicatie halen ik ben al 4 dagen te laat ongeveer , ik ga ze een ultiatum stellen , ze mogen me medicatie geven maar daar stel ik wel concequenties aan .
Ik wil graag dat gedoe uit het dossier te sprake brengen maar ik weet niet hoe het heet ...
![]()
En dat uiteraard ook.quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:12 schreef Wolkje het volgende:
ik denk dat je met een voorwaardelijke machtiging niet zoveel te eisen hebt eerlijk gezegd.
je wilt gewoon weten wat er in je dossier staat en wat de gronden zijn waarop je behandelingsplan is gebaseerd. Je hoeft geen vaktermen te gebruiken om je boodschap over te brengen, en het is ook een goed idee dat je dat aan je psych vertelt, anders weet je nog niet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:14 schreef tinoz het volgende:
hee in je medisch dossier staat iets over je diagnose , vasp ofzo ik weet het niet meer er wordt daarin beschreven hoe ze tewerk zijn gegaan en hoe ze tot conclusies zijn gekomen aangaande het stellen van diagnose... klopt dat ?
Morgen heb ik een gesprek met een psychiater , ik moet ook mijn medicatie halen ik ben al 4 dagen te laat ongeveer , ik ga ze een ultiatum stellen , ze mogen me medicatie geven maar daar stel ik wel concequenties aan .
Ik wil graag dat gedoe uit het dossier te sprake brengen maar ik weet niet hoe het heet ...
![]()
Ik snap dat medicatie niet leuk is enzo, maar vaak is het (hoewel je dat zelf misschien anders ziet) toch in je eigen belang om die medicatie te nemen. Mag ik vragen hoe het komt dat je een voorwaardelijke machtiging hebt? Daar kom je niet zomaar aan nml.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:24 schreef tinoz het volgende:
ja ik heb mijn gesprek gemist en mijn medicatie ook ... ze zeiden toenet toen ik e belde dat het zaak is dat ik het kom halen ... ik voel me nu wel vreemd moet ik eerlijk zijn het is of dat alles langzamer gaat enzo....
quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:26 schreef Wolkje het volgende:
Mag ik vragen hoe het komt dat je een voorwaardelijke machtiging hebt? Daar kom je niet zomaar aan nml.
je weet niet waarom je medicatie moet gebruiken?quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:52 schreef tinoz het volgende:
ik heb geen recht op die informate denk ik
Je hebt in de gaten dat je nu dus medicatie-ontrouw bent?quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:53 schreef tinoz het volgende:
ze zeiden dat het een "stok achter de deur is "voor het geval dat ik medicatie ontrouw ben , maar waarom ik dus medicatie moet nemen zou zijn omdat ze denken dat ik psychotisch zou worden...
als je het neemt ben je trouw aan je medicatie.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:56 schreef tinoz het volgende:
ik heb nooit medicatie gewilt het is een DWANG behandeling . hoe kan je dan trouw zijn aan je medicatie ?
tinoz - maandag 18 december 2006 @ 00:25quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:57 schreef Wolkje het volgende:
[..]
als je het neemt ben je trouw aan je medicatie.
Heeft je medicatie nare bijverschijnselen, dat je ze niet wil nemen?
Bij een RM en VM hoor je er papieren van te krijgen, weet je toevallig waar die zijn? Daar staat namelijk op waarom je hem gekregen hebt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:52 schreef tinoz het volgende:
ik heb geen recht op die informate denk ik
wie zegt dat je je als een mak lammetje moet opstellen?... maar ik ken je geschiedenis niet, snel recepten uitschrijven zal men niet snel doen, fouten maken met diagnose kan iedereen maken en dat gebeurd ook wel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:28 schreef moelan0e het volgende:
Sorry hoor, maar door zo'n kut zorginstelling voel ik me niet serieus genomen. Ik kan je wel duizende redenen noemen, en nog veel meer voorbeelden van falen van het hele systeem. Als ik als een mak lammetje met me liet doen waar hun zin in hadden dan zat ik ook voor een jaar lang in een kliniek vol met medicatie opdat het me 'beter' zou maken. Ik heb hele verkeerde diagnoses gehad, zoals een eetstoornis. Hoe ze willen verklaren dat mijn eetgedrag al vanaf mijn eerste levensjaar zo is trekken ze snel een recept uit hun mouw om je het zwijgen op te leggen.
Nou stik erin, ik weer zelf wat het beste is voor me.
Idd en als je een gevaar bent voor anderen zullen ze je laten opnemen. Ja dat mogen. kunnen en doen ze, vooral als je al onder dwang behandelt word.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:36 schreef Re het volgende:
Maar ageren tegen het systeem zal gewoon averechts werken...
dat weet ik niet want ik ben zijn ha of psychiater niet en weet zijn medisch dosier niet... ik kan alleen afgaan op zijn reacties hier en die zijn niet altijd even helder van geest met af en toe een helder moment. Zijn abrupte agressie en geagiteerde gedrag naar bepaalde mensen toe doen mij in een bepaalde richting denken maar daar moet ik het mee doen.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:36 schreef moelan0e het volgende:
Maar dit boek sluit toch aan in het geval van Tinoz?
ik kan me helaas niet in jou verplaatsen, ik observeer alleen en dat is subjectief maar met een solide basis van kennis en achtergrondenquote:Op woensdag 4 april 2007 21:49 schreef tinoz het volgende:
heb ik soms geblaft ofzo ? ( probeer je voor de verandering eens in mij te verplaatsen en hoor tich keer het zelfde ondoordachte en kortzichtige gezwam aan van mensen en dan zul jij gaan zien dat jij wel echt zal gaan blaffen )
dat staat al ergens anders.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:53 schreef tinoz het volgende:
en wt voor kennis heb je dan ? en wat voor achtergronden heb je dan want als je mij in de rede valt vind ik wel dat je daar iets over mag zeggen
ik train de psychiatersquote:Op woensdag 4 april 2007 21:57 schreef moelan0e het volgende:
Re, studeer jij psychologie?
Tinoz, houd je sterk!
ja echt...quote:
Ik weet het.quote:
Daarnaast heb je sowieso volgens het patientenrecht (weet niet zeker of dit voor mensen onder psychiatrische behandeling ook geldt, maar geloof van wel) altijd het recht om je dossier in te kijken. Zal er morgen mijn aantekeningen op nakijken voor je.quote:Het doel van de Wet bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen (Bopz) is mensen die te maken krijgen met gedwongen opname wettelijk te beschermen.
Dat is voorgeschreven door de Grondwet en het Europees verdrag voor de rechten van de mens. De wet vervangt de Krankzinnigenwet uit de 19e eeuw, maar is uitdrukkelijk bedoeld voor een bredere groep mensen.
De wettelijke eisen gelden voor de gedwongen opnamen en behandelingen in de psychiatrie, de zorg voor verstandelijk gehandicapten en de psychogeriatrie (ouderenzorg gericht op dementerenden). De wet geldt ook voor mensen die niet kunnen aangeven of ze willen worden opgenomen. Verder staat in deze wet wat de rechten zijn van bewoners tijdens hun onvrijwillige opname.
Personen die gedwongen zijn opgenomen kunnen een beroep doen op het algemene klachtrecht en in sommige gevallen op de speciale Bopz-klachtregeling.
Een belangrijk uitgangspunt bij gedwongen opnamen is 'het afwenden van gevaar' voor de personen zelf, anderen of hun omgeving.
nee nog niet , ik vraag of er iemand van het IKG morgen met mij mee gaat naar de hulpverleners om ze te vertellen dat ze zichzelf plat mogen spuitenquote:Op woensdag 4 april 2007 22:02 schreef Re het volgende:
[..]
ja echt...
maar ben je nog met iemand van het IKG langsgeweest?
en wat heeft dat voor zin?quote:Op woensdag 4 april 2007 22:12 schreef tinoz het volgende:
[..]
nee nog niet , ik vraag of er iemand van het IKG morgen met mij mee gaat naar de hulpverleners om ze te vertellen dat ze zichzelf plat mogen spuiten![]()
ik kan niet meer genieten ,quote:Op woensdag 4 april 2007 22:07 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik weet het.
Ik doe het dan ook maar niet.
Tinoz, wat is de precieze reden dat je zo huiverig bent voor je medicatie?
dat weet ik nog wel uit mijn hoofd .... je bent als nederlander geacht de wet te kennen en anders naaien ze je dus gewoon waar je bijstaat , dat is duidelijk voor me geworden , en ik heb al inzage gevraagd maar dat hebben ze neit in behandeling genomen ik zal er een schrifeltijke of telefoonische afspraak moeten maken , maar ik ga met mijn laatste 3 euro beltegoed een afspraak maken bij het IKG en dan zie ik wel verder , als ze met niet kunnen helpen bel ik een PVP -er ....quote:Op woensdag 4 april 2007 22:09 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Psychiatrische patienten vallen onder de wet BOPZ,
[..]
Daarnaast heb je sowieso volgens het patientenrecht (weet niet zeker of dit voor mensen onder psychiatrische behandeling ook geldt, maar geloof van wel) altijd het recht om je dossier in te kijken. Zal er morgen mijn aantekeningen op nakijken voor je.
Ik ben dan wel geen gepromoveerd medisch farmacoloog maar wel eerstejaars verpleegkundige in opleiding!
officieel ben ik senior program manager, een van mijn taken is het schrijven van training manuals voor psychiaters maar ook het schrijven van wetenschappelijke artikelen, waaronder Consta bijvoorbeeldquote:
misschien een idee om iemand te zoeken die je kan helpen alles op een rijtje te zetten, want je valt er echt niemand mee lastig hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 22:20 schreef tinoz het volgende:
nee niet echt nee.... ik heb een tijdje samegewoont met iemand maar die was weinig constructief , die had zelf te veel dingen aan zijn hoofd en andere praaten liever dan echt iets ondernemen , ik wil er eingelijk ook niemand mee lastig vallen
nee hoor, ik ben nu bezig met foto's verwerkenquote:Op woensdag 4 april 2007 22:27 schreef tinoz het volgende:
en ondertussen houd je 24 topics bij op fok as we speak en heb je in zoveel topics mee gebabbeld dat de getallen bijna van je scherm vallen :![]()
![]()
zie signaturequote:Op woensdag 4 april 2007 22:45 schreef tinoz het volgende:
waar is je website ?
en WAT heeft dat met het trainen van psychiaters te maken ?quote:Photophoria.net biedt een veilige, respectabele on-line gemeenschap om aan de behoeftes van (beginnende) modellen en (bekende) fotografen te voldoen. Zij biedt hen een een waardig medium om hun kunnen te verbeteren, hun foto's en ervaringen te delen en om zodoende meer te leren over de kunst en de technieken van modelfotografie.
dat is een hobbie, die hebben we allemaal wel, dat van mij is fotografie, kan ik me helemaal in kwijtquote:Op woensdag 4 april 2007 23:00 schreef tinoz het volgende:
[..]
en WAT heeft dat met het trainen van psychiaters te maken ?![]()
voor wie ?quote:Op woensdag 4 april 2007 22:02 schreef moelan0e het volgende:
Reuze intressant toch?
Ik heb een waslijst aan vragen voor hem.
ik ben manquote:Op woensdag 4 april 2007 23:05 schreef tinoz het volgende:
ben je een man of een vrouw dan ?
beroepsmatig heb ik geen website, dat is ook niet nodig, maar ik werk onder de hoed van Reed-Elsevier Science als je dat wilt wetenquote:Op woensdag 4 april 2007 23:07 schreef tinoz het volgende:
waar vind ik meer info over je dan ? heb je geen beroepsmatige website ofzo ?
ik weet niet waar je naar op zoek bent?quote:Op woensdag 4 april 2007 23:13 schreef tinoz het volgende:
hoe heet dan dat ding wat ik zoek ?
quote:hee in je medisch dossier staat iets over je diagnose , vasp ofzo ik weet het niet meer er wordt daarin beschreven hoe ze tewerk zijn gegaan en hoe ze tot conclusies zijn gekomen aangaande het stellen van diagnose... klopt dat ?
ja in je dosier zal je diagnose staan en hoe ze tot die conclusie zijn gekomen, en als je de juiste paden bewandeld kun jij dat gewoon inzien, maar dan zou ik wel een rechtsbijstandpersoon meenemenquote:Op woensdag 4 april 2007 23:31 schreef tinoz het volgende:
ja jij als medici zou precies moeten begrijpen wat ik bedoel
truste... morgen naar de psych?quote:Op woensdag 4 april 2007 23:33 schreef tinoz het volgende:
nou ik ga slapen dit schiet niet op
zie je nou , meer info : http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagnosequote:Diagnose
Een diagnose is de naam van een ziekte of aandoening waaraan iemand verondersteld wordt te lijden. Diagnosen worden in het dagelijks leven door iedereen gesteld ('Zal wel een griepje zijn') maar in een meer formele context is diagnostiek voorbehouden aan mensen die zich beroepsmatig met gezondheidszorg bezighouden, vooral artsen.
De diagnose geeft een hypothese, een oordeel van de arts weer en het kan met het verloop van de tijd nodig zijn dit oordeel te herzien. In de media en bij het publiek treft men vaak een onwrikbaar vertrouwen aan in een door een arts gestelde diagnose; dit is niet terecht.
quote:Op woensdag 4 april 2007 21:53 schreef tinoz het volgende:
en wt voor kennis heb je dan ? en wat voor achtergronden heb je dan want als je mij in de rede valt vind ik wel dat je daar iets over mag zeggen
quote:Op donderdag 5 april 2007 15:37 schreef tinoz het volgende:
begin jij nou maar met eerst ff alles te lezen voor je over mij gaat oordelen , dat mag je zelf maar eerst eens erkennen
De ICD-10 is de tiende editie van de International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems. Het is een internationaal gehanteerde lijst van ziekten.quote:Op donderdag 5 april 2007 15:33 schreef Re het volgende:
bedoel je zoiets als ICD-10 of DSM-IV of iets dergelijks?
ik pretendeer nergens dat ik er iets van af weet... maar dat heb ik ook al een paar keer neergeschreven hoor... maar goed... slechter kunnen we het al niet maken dus tinoz.... zoek hulpquote:Op donderdag 5 april 2007 15:41 schreef Aneurism het volgende:
[..]Spoken, topic heeft geen nut eigenlijk... Net zoals de afgelopen 4-5 topics van je die niet voor niets eindigde in een slotje... Hulp kan je hier niet vinden. Je wilt enkel horen dat medici slecht zijn en dat je geen pillen nodig hebt, maar dit heb je nodig als ze het zeggen... Niet omdat een of andere tiep jostie hier zegt dat het niet zo is.
Je komt heel ziek en verward op mij over, heel vijandelijk naar iedereen die jouw ideeen niet volgt. Dus waarom nog een topic? Ik vind het heel vermakelijk hoor, daar niet van... Maar t heeft gewoon echt geen nut, je krijgt al hulp van mensen die weten wat ze doen.. Waarom aan mensen vragen die er niets van weten, inclusief Re... welke medici gaat nou even via internet hulp aanbieden zonder achtergrond kennis! Je had beter moeten weten Re. Zoek hulp, maar niet hier.
Ik zeg dat maar mij negeert ie.quote:Op donderdag 5 april 2007 15:41 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Je wilt enkel horen dat medici slecht zijn en dat je geen pillen nodig hebt, maar dit heb je nodig als ze het zeggen... Niet omdat een of andere tiep jostie hier zegt dat het niet zo is.
Zijn post historie is ook best grappig:quote:
Ik heb in een scheur gelegen hier.quote:deze topic sluit aan bij de rest van mijn topics , het is een onderwerp dat vermeden wordt , mensen worden tegenwoordige gek verklaard als ze iets goeds willen doen , dat is al tijden zo trouwens .... robertlong is dood maar hij sprak dus blijkbaar wel de waarheid en daar ben ik het levende bewijs van. mensen doen maar iets en zijn zo overtuigd van wat ze denken dat ze te arrogant worden zich zelf in twijfel te trekken
doe normaalquote:Op donderdag 5 april 2007 16:30 schreef tinoz het volgende:
ff voor iedereen die het leuk vind mijn topics te verpesten : Opdonderen AUB ik zoek instant info over hoe ik vrij man kan blijven en de tijd dringt dus gaat heen en maak vooral geen kinderen. En voor moderators , jullie verwijdereren wel eens meer posts in topics dus verwijder de topics die nergens over gaan en laat mij gewoon praten met de mensen waarmee ik wil praten ? dat is toch waar fok voor bedoelt is ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |