Ja hoor en die twijfel bleek ook terecht. Ik heb vervolgens een deel laten vernietigen, wat aanpassingen laten maken, en een eigen verklaring laten opnemen in het dossier. Het waren echter voornamelijk (soms belangrijke) details. De hoofdlijnen klopte alles wel mee.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:54 schreef tinoz het volgende:
graag wilde ik weten of er nog meer mensen zijn die hun medisch dossier onvoledig achten en twijfelen of alle stukken er wel inzitten en of alles wel naar behoren is ingevult.
Tegenwerking ondervindt je doorgaans niet. Wel kan het zijn dat een arts je vraagt waarom je e.e.a. opvraagt, want hoewel bij ziekenhuizen de aanvraag voor een afschrift niet via de artsen zelf gaat, wordt de aanvraag wel in je status opgenomen.quote:Binnenkort ga ik mijn nieuwe medisch dossier aanvragen en dan ga ik kijken wat er allemaal neit klopt .... graag wilde ik ook weten of er veel mensen zijn die een medisch dossier hebben kunnen opvragen maar het gewoon neit gedaan hebben omdat het te veel moeite was of ofdat ze een beetje tegen gewerkt werden door het eventueel afraden van een arts of iets dergelijks .
We mogen onze handen zeker wel dichtknijpen dat je hier een fijne afkorting over de schutting wilde komen gooien.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:59 schreef DDM het volgende:
Mensen zijn tegenwoordig niet eens capabel meer om te googlen: WGBO staat voor Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst. Overigens snap ik niet echt wat je daarmee wilt bereiken aangezien het grootste gedeelte uit medisch jargon bestaat.
Google is het middel bij uitstek om dat soort dingen uit te zoeken. Je hoeft niet alles voor te kauwen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We mogen onze handen zeker wel dichtknijpen dat je hier een fijne afkorting over de schutting wilde komen gooien.![]()
Nee, stel je voor dat je iemand echt zou helpen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:07 schreef DDM het volgende:
[..]
Google is het middel bij uitstek om dat soort dingen uit te zoeken. Je hoeft niet alles voor te kauwen.
Ach ja je kan het ook anders bekijken. Ik geef iemand nog het voordeel van de twijfel. Jij gaat er meteen vanuit dat iemand niet capabel danwel slim genoeg is om dat zelf op te zoeken. Maar goed. Zoals jij meestal doet: je maak je druk om niets. Je moet eens leren selecteren wat wel en wat niet een discussie waard is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je iemand echt zou helpen.
Ik ga ervan uit dat jij zo arrogant bent om de moeite niet te nemen iets direct behoorlijk uit te leggen. Maar goed, je hebt wel gelijk dat ik me niet druk moet maken om jouw blaaskakerij, want dat is inderdaad geen discussie waard.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:25 schreef DDM het volgende:
[..]
Ach ja je kan het ook anders bekijken. Ik geef iemand nog het voordeel van de twijfel. Jij gaat er meteen vanuit dat iemand niet capabel danwel slim genoeg is om dat zelf op te zoeken. Maar goed. Zoals jij meestal doet: je maak je druk om niets. Je moet eens leren selecteren wat wel en wat niet een discussie waard is.
At TS: Dat hoef ik niet op te zoeken. Ik weet wat die afkortingen betekenen.
Dat heeft niets met arrogantie of blaaskakerij te maken. Maar blijkbaar is jouw woordenboek niet al te breed. Maar dit verschijnsel komt vaak voor. Als iemand zich in het nauw gedreven voelt dan gaan ze met dit soort termen smijten. Te vergelijken met kleine kinderen die dan beginnen te schelden. Om een discussie te goed te kunnen voeren heb je goede argumenten nodig. En niet dit soort quasi-argumenten.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat jij zo arrogant bent om de moeite niet te nemen iets direct behoorlijk uit te leggen. Maar goed, je hebt wel gelijk dat ik me niet druk moet maken om jouw blaaskakerij, want dat is inderdaad geen discussie waard.![]()
omdat mensen die in het dossier schrijven en het dossier lezen voor medische doeleinden deze termen prima begrijpen....quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:26 schreef tinoz het volgende:
waarom staat het medisch dossier ook vol afkortingen zonder uitleg ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |