abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 april 2007 @ 13:11:38 #201
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48736257
Een groot deel van de bijen zijn weer terrecht:
http://www.nu.nl/news/105(...)orzaken_ongeluk.html
  donderdag 26 april 2007 @ 13:44:14 #202
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48737255
Ik probeerde net mijn bleke lichaam wat kleur te geven, maar telkens die stomme bijen!
Jammer dat verhuizen naar één van die landen geen optie is
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 26 april 2007 @ 14:16:06 #203
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48738421
Wat zeur je nou, die bijen proberen je te behoeden voor huidkanker ben trouwens blij dat je bijen hebt in je tuin. Ik heb er nog maar bar weinig gezien terwijl we een grote tuin hebben. Wel een paar gelukkig maar erg sporadisch. Van bijen heb ik nooit last. Die blijven meestal onverstoorbaar op de struiken zitte, wespen zijn irritanter.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 26 april 2007 @ 15:17:57 #204
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48740564
Ja lief van ze, ik ben zo wit dat ik reflecteer

Zeg, waar woon jij?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  † In Memoriam † zaterdag 28 april 2007 @ 07:25:03 #205
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48799569
Ik denk dat we zo langzamerhand wel kunnen stellen dat het wereldwijd is.
quote:
Taiwan stung by millions of missing bees

Taiwan's bee farmers are feeling the sting of lost business and possible crop danger after millions of the honey-making, plant-pollinating insects vanished during volatile weather, media and experts said on Thursday.

Over the past two months, farmers in three parts of Taiwan have reported most of their bees gone, the Chinese-language United Daily News reported. Taiwan's TVBS television station said about 10 million bees had vanished in Taiwan.

A beekeeper on Taiwan's northeastern coast reported 6 million insects missing "for no reason," and one in the south said 80 of his 200 bee boxes had been emptied, the paper said.

Beekeepers usually let their bees out of boxes to pollinate plants and the insects normally make their way back to their owners. However, many of the bees have not returned over the past couple of months.
Op een forum voor imkers las ik dat het al rond 2000 is begonnen in Nederland. Alleen wordt het steeds erger.

Die spraken ook de gsm-straling als oorzaak tegen. Ook iemand die vlak bij zo'n mast zat en juist weinig verlies had.

Sommigen hadden hun dode bijen laten onderzoeken op ziektes maar daar kwam ook niks uit. Al met al lijkt er geen peil op te trekken waarom de ene kast verlaten wordt en een andere volk het wel goed doet. Maar sommige bijenhouders zijn inmiddels al zo ontmoedigd dat ze ermee ophouden.
pi_48799629
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:17 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja lief van ze, ik ben zo wit dat ik reflecteer
'Bruinende' bodylotions #3
  zaterdag 28 april 2007 @ 08:44:26 #207
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48799855
Mijn pa zegt dat het door de killer bees komt. Deze bijen zijn high-sophisticated killer machines en nemen langzaam maar zeker de hele Amerikaanse kust over. In deze tijden trekken ze het binnenland verder in en nemen de boel over:
quote:
Specifically (as compared with the European bee types), the Africanized bee:

* Tends to swarm more frequently.
* Is more likely to migrate as part of a seasonal response to lowered food supply.
* Is more likely to "abscond" - the entire colony leaves the hive and relocates - in response to repeated intrusions by the beekeeper.
* Has greater defensiveness when in a resting swarm.
* Lives more often in ground cavities than the European types.
* Guards the hive aggressively, with a larger alarm zone around the hive.
* Has a higher proportion of "guard" bees within the hive.
* Deploys in greater numbers for defense, and pursues perceived threats over much longer distances from the hive.
* Cannot survive extended periods of forage deprivation, preventing intrusion into areas with harsh Winters or extremely dry late Summers.
Een soort update dus als die van een besturingssysteem windows 2000 naar xp met service pack 2. Ze kwamen ook in de xfiles voor:
quote:
The television series The X-Files featured specially bred africanized bees that were to be employed as a delivery system for an alien virus.
pi_48805541
Wel grappig dat ze zich mooi aan de staatsgrenzen houden...
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:45:23 #209
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_48807337
Het treedt nu ook al op in Taiwan.

En volgens een Amerikaans onderzoek is de Europeese en Aziatische verdwijningen te wijten aan een fungus.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_48807594
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 08:44 schreef Spellmeista het volgende:
Mijn pa zegt dat het door de killer bees komt. Deze bijen zijn high-sophisticated killer machines en nemen langzaam maar zeker de hele Amerikaanse kust over. In deze tijden trekken ze het binnenland verder in en nemen de boel over:
[..]

Een soort update dus als die van een besturingssysteem windows 2000 naar xp met service pack 2. Ze kwamen ook in de xfiles voor:
[..]

[afbeelding]
Maar die zitten toch alleen in Amerika? Of komen die krengen ook deze kant op?
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:34:57 #211
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48810839
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:58 schreef Symer het volgende:

[..]

Maar die zitten toch alleen in Amerika? Of komen die krengen ook deze kant op?
Ze zitten nog in Amerika. Het voledige artikel op Wikipedia kun je hier lezen. Maar ook op google is veel te vinden als je killer bees invuld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Africanized_bee (wiki)
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=killer+bees&btnG=Google+zoeken&meta=
quote:
In 1957, twenty-six African queens, along with swarms of European worker bees, escaped from an experimental apiary about l00 miles south of Sao Paulo.
bajesklanten
quote:
Since their introduction into Brazil, they have killed some 1,000 humans, with victims receiving ten times as many stings than from the European strain.
quote:
In Brazil, the African bee and its hybrid are known as the Assassin Bee, for their supposed habit of taking over an existing colony of European bees. According to this lore, their queen waits outside while several worker bees infiltrate the hive by bringing in food, where they will then locate and kill the queen. The new queen will then enter and take over the hive.
Vette tactiek..zouden ze die van Quake 2 capture the flag over genomen hebben ??
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:50:50 #212
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48812733
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:10 schreef FFnog het volgende:
Wel grappig dat ze zich mooi aan de staatsgrenzen houden...
---
pi_48828841
26/4/07 UCSF scientist tracks down suspect in honeybee deaths

A UCSF researcher who found the SARS virus in 2003 and later won a MacArthur Foundation "genius grant" for his work thinks he has discovered a culprit in the alarming deaths of honeybees across the United States.

Tests of genetic material taken from a "collapsed colony" in Merced County point to a once-rare microbe that previously affected only Asian bees but might have evolved into a strain lethal to those in Europe and the United States, biochemist Joe DeRisi said Wednesday.

Full txt : http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/c/a/2007/04/26/MNGK7PFOMS1.DTL&type=printable
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 21:25:35 #214
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48980420
Vrij complete samenvatting:

Please Lord, not the bees

Everything you didn't want to know about Colony Collapse Disorder

It sounds like the start of a Kurt Vonnegut novel:

Nobody worried all that much about the loss of a few animal species here and there until one day the bees came to their senses and decided to quit producing an unnaturally large surplus of honey for our benefit. One by one, they went on strike and flew off to parts unknown.

Among the various mythologies of the apocalypse, fear of insect plagues has always loomed larger than fear of species loss. But this may change, as a strange new plague is wiping out our honey bees one hive at a time. It has been named Colony Collapse Disorder, or CCD, by the apiculturalists and apiarists who are scrambling to understand and hopefully stop it. First reported last autumn in the U.S., the list of afflicted countries has now expanded to include several in Europe, as well as Brazil, Taiwan, and possibly Canada.

verder: http://www.gnn.tv/articles/3063/Please_Lord_not_the_bees
quote:
It is worth noting that, while CCD has been presented to the media as a sudden new problem, these same theories about causative infections have already been presented to explain previous bee die-offs, especially those in the spring of 2005, which were attributed to the now infamous varroa mite, a.k.a. “vampire mite,” which began infecting American honey bees in 1987.
En voordat de bijen die door imkers gehouden worden begonnen te verdwijnen, waren het de bijen in de vrije natuur. Ik heb er geen cijfers over gevonden maar in de afgelopen jaren zijn in de VS vijf soorten wilde bijen uitgestorven.
pi_50398864
10/6/07 Suddenly, the bees are simply vanishing

Scientists are at a loss to pinpoint the cause. The die-off in 35 states has crippled beekeepers and threatened many crops.

The dead bees under Dennis vanEngelsdorp's microscope were like none he had ever seen.

He had expected to see mites or amoebas, perennial pests of bees. Instead, he found internal organs swollen with debris and strangely blackened. The bees' intestinal tracts were scarred, and their rectums were abnormally full of what appeared to be partly digested pollen. Dark marks on the sting glands were telltale signs of infection.

"The more you looked, the more you found," said VanEngelsdorp, the acting apiarist for the state of Pennsylvania. "Each thing was a surprise."

VanEngelsdorp's examination of the bees in November was one of the first scientific glimpses of a mysterious honeybee die-off that has launched an intense search for a cure.

The puzzling phenomenon, known as Colony Collapse Disorder, or CCD, has been reported in 35 states, five Canadian provinces and several European countries. The die-off has cost U.S. beekeepers about $150 million in losses and an uncertain amount for farmers scrambling to find bees to pollinate their crops.

Scientists have scoured the country, finding eerily abandoned hives in which the bees seem to have simply left their honey and broods of baby bees.

"We've never experienced bees going off and leaving brood behind," said Pennsylvania-based beekeeper Dave Hackenberg. "It was like a mother going off and leaving her kids."

Researchers have picked through the abandoned hives, dissected thousands of bees, and tested for viruses, bacteria, pesticides and mites.

Full txt (4 pag) : http://www.latimes.com/news/nationworld/nation/la-sci-bees10jun10,0,4460235.story?page=1&coll=la-home-center
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_50399129
Queen_Bee is ook al gone
Harajuku-
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:12:46 #217
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_50405563
Het kan toch die genetische manipulatie van gewassen zijn, dat die een stuifmeel produceren dat niet goed door de bijen kan worden verteerd. Hun darmkanaal was beschadigd en ze hadden veel onverteerd stuifmeel in hun rectum. Dat verklaart trouwens niet die opgezwollen en zwarte organen die vol met zooi zaten.
---
pi_50646917
Voor een alternatieve kijk op de zaak en een link tussen de hexagon op Saturnus, de hexagon van 911 en de hexagon in oa de bijenrasters ... synchromysticism
http://thebravenewworldorder.blogspot.com/ :
Thoth-Duck and the Pillarmid Gate (Comic Book Cycle Part 2)
pi_50661322
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:38 schreef TeenWolf het volgende:
ik moet gelijk denken aan een uitspraak van squealmaster in de topic chemtrails als ik dit topic weer herlees:

"don't fuck with nature ore nature will fuck with us"
Daar ben ik het wel mee eens.
  woensdag 20 juni 2007 @ 19:07:31 #220
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50662272
quote:
Don't fuck with nature or nature will fuck with us
Agreed
  † In Memoriam † vrijdag 22 juni 2007 @ 08:36:36 #221
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_50717779
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:38 schreef UncleScorp het volgende:
Voor een alternatieve kijk op de zaak en een link tussen de hexagon op Saturnus, de hexagon van 911 en de hexagon in oa de bijenrasters ... synchromysticism
http://thebravenewworldorder.blogspot.com/ :
Thoth-Duck and the Pillarmid Gate (Comic Book Cycle Part 2)
Interessant filmpje.
pi_50717943
Idd ... interessante site

Ook zijn visies op 911 zijn opmerkelijk, zoals bijv de aanwezigheid van de monoliet (uit 2001 A Space Odyssey) op ground zero en de bouw van de nieuwe toren (die tegen 2012 klaar moet zijn).
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:28:48 #223
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_50920981
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:06 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

misschien dat ze volgend jaar helemaal weg zijn in amerika en dan nog eens 4 jaar..

misschien zei einstein dat als 1 van de vele tekens aan de wand de uitspraak over bijen ... in 2012 begint volgens de maya's een nieuw tijdperk en komen we weer in het jaar 0 en is er een periode van 26.000 jaar verstreken we schijnen volgens de wetenschap nu te evolueren waar we bij zijn ze weten alleen niet in wat of waarin , alles om ons heen is aan het veranderen , misschien zijn we op dit moment nog niet eens op de helft van ons potentieel aangezien we 12 strengen dna hebben waarvan er 10 junk dna word genoemd omdat we die niet gebruiken .. we gebruiken maar een fractie van onze hersenen .... ik denk dat we ons niet eens kunnen voorstellen nu hoe zeer en hoe drastisch alles gaat veranderen , dat gaat denk ik ons verstand te boven op dit moment . iedereen die nu leeft is hartstikke bijzonder . in alles zit een stukje waarheid , misschien komen er wel aliens of is het zoals in de serie 4400 dat de "aliens" mensen uit de toekomst zijn .. wat het ook is of zal zijn , ik denk dat het minimaal dat niveau zal hebben die veranderingen of misschien wel 1000 keer beter en iets wat we ons niet voor kunnen stellen .. kijk om je heen , kijk alleen maar naar het weer , of wat er allemaal gebeurd in het universum , wij voelen een rimpeling van de veranderingen in de kosmos en het word alleen maar nog meer , ik lees zo vaak dat onverklaarbare gebeurtenissen uitgelegt worden op een " logische" manier , elke manier als het maar in dit wereldje past en niks daarbuiten .. hoezo zijn wij beperkte wezens die maar een fractie van ons potentieel gebruiken of 1/5 of what ever , in staat om die overgrote restdeel 4/5 wat meer is dan de helft te overzien ?? daarom denk ik dat alles mogelijk is ,. die uitspraak van einstein kan je op wel 1000 manieren uitleggen denk ik , het einde van de mens wil nog niet automatisch zeggen dat we allemaal dood neervallen en we ophouden te bestaan , misschien evolueren we nu versneld en worden we hogere wezens en zijn we tot meer in staat .. we zijn best wel "perfect " geschapen en alles in ons lichaam heeft een functie , wie zegt dat we de delen die we nu niet gebruiken maar die we wel hebben , niet gaan werken ? wie zegt dat we niet net als in heroes op aarde zijn gekomen met een genetische code om in deze tijd te evolueren ? alles is mogelijk , als je een klein deel hebt gezien kan je het hele plaatje niet kennen ... als je maar 10 % doet en weet kan het compleet anders zijn als je inene 50 % kent en weet , laat staan 100 % . Einstein was echt niet dom , tot op de dag van vandaag ontdekken wij mensen hoezeer hij gelijk had en snappen we wat hij bedoelde of gebruiken we zijn kennis om verder te komen . en dat wilde ik maar even gezegt hebben .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:33:58 #224
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_50938319
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:28 schreef Summers het volgende:

[..]

misschien zei einstein dat als 1 van de vele tekens aan de wand de uitspraak over bijen ... in 2012 begint volgens de maya's een nieuw tijdperk en komen we weer in het jaar 0 en is er een periode van 26.000 jaar verstreken we schijnen volgens de wetenschap nu te evolueren waar we bij zijn ze weten alleen niet in wat of waarin , alles om ons heen is aan het veranderen , misschien zijn we op dit moment nog niet eens op de helft van ons potentieel aangezien we 12 strengen dna hebben waarvan er 10 junk dna word genoemd omdat we die niet gebruiken .. we gebruiken maar een fractie van onze hersenen .... ik denk dat we ons niet eens kunnen voorstellen nu hoe zeer en hoe drastisch alles gaat veranderen , dat gaat denk ik ons verstand te boven op dit moment . iedereen die nu leeft is hartstikke bijzonder . in alles zit een stukje waarheid , misschien komen er wel aliens of is het zoals in de serie 4400 dat de "aliens" mensen uit de toekomst zijn .. wat het ook is of zal zijn , ik denk dat het minimaal dat niveau zal hebben die veranderingen of misschien wel 1000 keer beter en iets wat we ons niet voor kunnen stellen .. kijk om je heen , kijk alleen maar naar het weer , of wat er allemaal gebeurd in het universum , wij voelen een rimpeling van de veranderingen in de kosmos en het word alleen maar nog meer , ik lees zo vaak dat onverklaarbare gebeurtenissen uitgelegt worden op een " logische" manier , elke manier als het maar in dit wereldje past en niks daarbuiten .. hoezo zijn wij beperkte wezens die maar een fractie van ons potentieel gebruiken of 1/5 of what ever , in staat om die overgrote restdeel 4/5 wat meer is dan de helft te overzien ?? daarom denk ik dat alles mogelijk is ,. die uitspraak van einstein kan je op wel 1000 manieren uitleggen denk ik , het einde van de mens wil nog niet automatisch zeggen dat we allemaal dood neervallen en we ophouden te bestaan , misschien evolueren we nu versneld en worden we hogere wezens en zijn we tot meer in staat .. we zijn best wel "perfect " geschapen en alles in ons lichaam heeft een functie , wie zegt dat we de delen die we nu niet gebruiken maar die we wel hebben , niet gaan werken ? wie zegt dat we niet net als in heroes op aarde zijn gekomen met een genetische code om in deze tijd te evolueren ? alles is mogelijk , als je een klein deel hebt gezien kan je het hele plaatje niet kennen ... als je maar 10 % doet en weet kan het compleet anders zijn als je inene 50 % kent en weet , laat staan 100 % . Einstein was echt niet dom , tot op de dag van vandaag ontdekken wij mensen hoezeer hij gelijk had en snappen we wat hij bedoelde of gebruiken we zijn kennis om verder te komen . en dat wilde ik maar even gezegt hebben .
Doe eens een entertje

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_brain kijk even onder het kopje "popular misconceptions"
---
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:58:10 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_50950330
haha thx voor de tip
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties