Ik ookquote:Op maandag 21 mei 2007 16:57 schreef Luutgaert het volgende:
Oeh toch slechter dan ik dacht, als ik streng reken 37 punten.
Ja dat heb ik dus ook fout gedaan, ik heb van dat basketbalveldje heb ik de ruimte die nodig was voor de garderobe er afgehaald, en vandaaruit de rest gebruikt voor de feesttent, want er stond duidelijk in de vraag ("...op het basketbalveld voor de school een feesttent en garderobetent te laten opbouwen.") dat er garderobetent en een feesttent op het veldje moest komen. Crack hoeren zooiquote:Op maandag 21 mei 2007 17:26 schreef robski18 het volgende:
[..]
Ik ookIrritante toets. Vooral die naaivraag met die garderobe rekken. Geef nou eens duidelijk aan of ze die nodig hebben of niet
![]()
Mijne ookquote:Op maandag 21 mei 2007 17:20 schreef GioStyle het volgende:
Mijn tafel was te klein voor al die papieren.
als de berekenig goed is dan krijg je de volle mepquote:Op maandag 21 mei 2007 17:33 schreef SimK het volgende:
Hoe zit het met doorrekenfouten? Ik heb bijvoorbeeld bij vraag 21 geen btw erbij opgeteld, dus dat is weer van invloed op vraag 22 en 23. Krijg je dan helemaal geen punten?
Er stond duidelijk bij dat je alleen een begroting moest maken voor een feesttent en de gaderobe was al opgenomen in de begroting.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:33 schreef Najir het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook fout gedaan, ik heb van dat basketbalveldje heb ik de ruimte die nodig was voor de garderobe er afgehaald, en vandaaruit de rest gebruikt voor de feesttent, want er stond duidelijk in de vraag ("...op het basketbalveld voor de school een feesttent en garderobetent te laten opbouwen.") dat er garderobetent en een feesttent op het veldje moest komen. Crack hoeren zooi![]()
Hopelijk een 5je, voor een voldoende, anders laat ik het alsnog vallen.![]()
Klopt niet helemaal, er stond "De feesttent wordt geplaatst op het basketbalveld en dient zo groot mogelijk te zijn." en als vraagstelling "Geef een gespecificeerde berekening van de kosten die voor de feesttent en toebehoren in de begroting opgenomen moeten worden (zie informatiebron 6)."quote:Op maandag 21 mei 2007 17:33 schreef Najir het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook fout gedaan, ik heb van dat basketbalveldje heb ik de ruimte die nodig was voor de garderobe er afgehaald, en vandaaruit de rest gebruikt voor de feesttent, want er stond duidelijk in de vraag ("...op het basketbalveld voor de school een feesttent en garderobetent te laten opbouwen.") dat er garderobetent en een feesttent op het veldje moest komen. Crack hoeren zooi![]()
Hopelijk een 5je, voor een voldoende, anders laat ik het alsnog vallen.![]()
Vraagstelling bij sommige vragen te ingewikkeldquote:Op maandag 21 mei 2007 18:27 schreef Eamon het volgende:
weet iemand nog een klacht?. Ik had er eigenlijk geen, maar als iemand er hier even een zegt dan klaag ik wel mee![]()
klacht verzondenquote:Op maandag 21 mei 2007 18:32 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Vraagstelling bij sommige vragen te ingewikkeld
ik had hem goed, maar je hebt er wel gelijk in als ik het nu terug lees.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:38 schreef robski18 het volgende:
Vraag 4 is ook naaierig. Is bij verkoop van Expansie bv AAN aannemers sprake van...
DIRECTE DISTRIBUTIE JA! Bij de verkoop AAN aannemers bevindt zich geen tussenpersoon. Dat de aannemers de kozijnen niet zelf plaatsen, oké, want wat moet je met duizenden kozijnen in je huis, maar dan nog is de vraagstelling slecht.
Dat heb ik dan foutquote:Op maandag 21 mei 2007 18:38 schreef robski18 het volgende:
Vraag 4 is ook naaierig. Is bij verkoop van Expansie bv AAN aannemers sprake van...
DIRECTE DISTRIBUTIE JA! Bij de verkoop AAN aannemers bevindt zich geen tussenpersoon. Dat de aannemers de kozijnen niet zelf plaatsen, oké, want wat moet je met duizenden kozijnen in je huis, maar dan nog is de vraagstelling slecht.
Je moest inderdaad alleen de begroting maken voor de feesttent, maar als de garderobe op dezelfde locatie is als de feesttent, heeft dat gevolgen voor de m^2 die de feesttent nog maar kan hebben, omdat de garderobe ook ruimte gebruikt. Hierdoor heb ik overal verkeerde kosten.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:43 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Er stond duidelijk bij dat je alleen een begroting moest maken voor een feesttent en de gaderobe was al opgenomen in de begroting.![]()
Feesttent wordt op het veldje geplaatst, net als de garderobe, stond in de vraag, dit heeft gevolgen voor de oppervlakte die de feesttent nog kan hebben, doordat de garderobe ook ruimte inneemt.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:44 schreef BLADEZZ het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, er stond "De feesttent wordt geplaatst op het basketbalveld en dient zo groot mogelijk te zijn." en als vraagstelling "Geef een gespecificeerde berekening van de kosten die voor de feesttent en toebehoren in de begroting opgenomen moeten worden (zie informatiebron 6)."
Daar zat ik ook naar te kijken. Maar je weet toch niet hoeveel vierkante meter de garderobe inneemt of hoe lang/breed ie is?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef Najir het volgende:
[..]
Feesttent wordt op het veldje geplaatst, net als de garderobe, stond in de vraag, dit heeft gevolgen voor de oppervlakte die de feesttent nog kan hebben, doordat de garderobe ook ruimte inneemt.
Helemaal mee eens, stond toch echt EN ipv OF!quote:Op maandag 21 mei 2007 18:53 schreef voidmage het volgende:
vraag 26: Zullen mogelijkheid 1 en mogelijkheid 2 leiden tot het wegwerken van het
financieel tekort? Motiveer het antwoord.
ik had ja want als je die 2 bijelkaar op telt dan heb je wel genoeg!!
mag je ze niet bijelkaar doen volgens het antwoordmodel.
ZET DAN OOK OF IN de VRAAG EN NIET EN!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
verder kutvraagstelling in heel het examen.
hoeveel punten? ik streng nagekeken 29, dat is met n=1 een 5.2 en ik moet een 5.3 hebben. Lijkt me dat ik die 0.1 nog wel ergens vandaan haalquote:Op maandag 21 mei 2007 19:46 schreef Game_Error het volgende:
laten we het hopen, want het examen zelf ging bagger...
Ik doe dit nu ff uit mn hoofd, dus als er iets niet klopt moet je het maar zeggen:quote:Op maandag 21 mei 2007 19:03 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Daar zat ik ook naar te kijken. Maar je weet toch niet hoeveel vierkante meter de garderobe inneemt of hoe lang/breed ie is?
Ja maar ze hebben niet vermeld dat ze die gardarobe gebruikten toch? kon het net zo goed een andere maat zijn.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:22 schreef Najir het volgende:
[..]
Ik doe dit nu ff uit mn hoofd, dus als er iets niet klopt moet je het maar zeggen:
Er kwamen naar verwachting 2500 mensen, per rek konden er 125 jassen: 2500/125 = 20 keer 5 m^2 per rek = 100 m^2 voor de garderobe. Het veldje was 16 bij 31 = 496 m^2, dus nog maar 396 m^2 over voor de feest tent.
Ik hoop overigens dat bij de andere examens wel een normale vraagstelling is:( :d
Dat kon, het gaat mij om het feit dat ze eerst zeggen dat de garderobe op het veldje moet, en vervolgens helemaal buiten beschouwing wordt gelaten, daardoor heb ik de vraag fout, voor 4 punten.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:43 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Ja maar ze hebben niet vermeld dat ze die gardarobe gebruikten toch? kon het net zo goed een andere maat zijn.
Ja iddquote:Op maandag 21 mei 2007 18:38 schreef robski18 het volgende:
Precies, daarnaast zijn de kozijnen bedoeld voor de woningbouw. Die kozijnen zijn zodoende een soort halffabrikaat van het volledige product, een woning. Zodoende is er sprake van directe distributie van de fabriek naar de klantquote:Op maandag 21 mei 2007 21:32 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Ja idd![]()
Daar ben ik ook zo megaboos over, het ging om de verkoop van het bedrijf aan de aannemer, en het is inderdaad de kortste weg, dus directe distributie!
Die klant had daar helemaal niets mee te maken!![]()
![]()
net even lekker geklaagd bij laks over vraag 26 hopelijk rekenen ze het wel goedquote:Op maandag 21 mei 2007 19:04 schreef FL13 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, stond toch echt EN ipv OF!
Zozo, met die garderobe gebeuren hebben we al de radio gehaald?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:31 schreef Casparovvv het volgende:
Mijn sms was zojuist dus op radio 538 over dit examen en die garderobe-onduidelijkheidMisschien bellen ze me zo nog terug.
Je heb het fout gedaan.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:11 schreef Pita89 het volgende:
Ik heb inderdaad ook het volgende gedaan:
Gegeven is dat beiden tenten op het basketbal veldje staan.
vervolgend kwam ik ook op de 100m² uit die Najir berekende. Een ander gegeven in de bronnen is echter ook dat ze beiden tenten huren bij het bedrijf Postel, waar de volgende bron naar verwijst.
je komt er dan achter dat de kleinste tent 10x15 meter is. Die heb ik dus genomen voor de garderobetent...
wat dan overblijft is dus 496-150=346m², met de grootst mogelijke tent van 15x20 meter.
Ik heb ook op deze methode mijn kosten gebaseerd.. ik mag hopen dat we hiervoor compensatie krijgen want we hebben het niet fout gedaan, juist goed..
Er stond ook duidelijk vermeld dat de garderobetent ook op het basketbalveldje zou moeten staan. Dit heeft gevolgen voor de oppervlakte van de feesttent, en dus de begrote kosten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:15 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Je heb het fout gedaan.![]()
Er stond duidelijk vermeld dat het alleen ging om een feesttent die op een basketbalveld geplaatst moest worden. Je hoefde geen rekening te houden met de gaderobe, want die was al in de begroting opgenomen.![]()
zonder natuurlijkquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:48 schreef Game_Error het volgende:
wat is nou het goede antwoord? met of zonder gadarobe tent op dat basketbal veld?
Volgens het correctiemodel heb ik het precies goed gedaan:quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:08 schreef Pita89 het volgende:
GioStyle,
in feite hebben wij het juist goed gedaan. alhouwel jij najir, ook dan nog een fout maakt. een ander gegeven is namelijk dat de tenten beide bij Postel worden gehuurd. Je ziet daar dat de kleinst mogelijke tent 10x15(150m²) is. Deze moet je dan nemen voor de garderobetent. maarja, als jer dan al zowiezo fouten worden gerekend zou het wel heel vreemd zijn als dat juist gebeurt bij de mensen die goed lezen..
noobquote:Op woensdag 23 mei 2007 07:48 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Volgens het correctiemodel heb ik het precies goed gedaan:
-Zo grootst mogelijk grote feesttent met vloer.
-Deuren met noodverlichting.
-Kroonlampen.
-Tapijttegels.
Het enige wat ik vergeten ben is de BTW erbij te rekenen.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |