We hebben heerlijk genoten! Echt fantastisch!
Het menu zag er als volgt uit:
Huisaperitief:
Mousserende wijn uit Limoux, Frankrijk met ingemaakte "Gieterse" bessen
Mondvermaakjes:
- IJsje van ansjovis
- Kroepoek van inktvis inkt en rijst
- Maccaron met paprika en zure room
- Krokante tomaatrisotto met knoflook
- Lolly van eendelever en geconfijte eend
Filet Americain van kalf met mayonaise van spekbokking en tomaten bouillon
Het menu bestond uit het volgende:
- Cracker met sardine en geitenkaas, watermeloen, sap van snijboon en olijf (voor mij dan zonder de geitenkaas) begeleid door een 2004 Sauvignon Blanc uit Chili
- Jonge kreeft, kalfsnieromeletje en uitlekvocht van aardappel begeleid door een 2001 Santenay uit Frankrijk (mijn vriendin had een gerechtje met snoekbaars en nog iets, ben ff kwijt wat, volgens haar echt fantastisch)
- Wang, kin en tong van kabeljauw met peterseliewortel en citroengras, begeleid door dezelfde wijn
- Komkommer, mierikswortel en gember begeleid door Iki Librije Bier
- Lamsnek, wortelbouillon en jonge groentetjes begeleid door een 2001 Rioja uit Spanje
- Aardbei met vlierbloesem en yoghurt en Passie met lychee en mascarpone begeleid door een 2005 Rieslander uit Duitsland
De afsluiter was voor mij een dubbele espresso en voor mijn vriendin een thee, met een plankje met daarbij een aantal heerlijke zoete lekkernijen.
Ik moet zeggen dat ik alles echt helemaal geweldig vond, op de komkommer na dan. Dat lag beslist niet aan het gerecht, maar absoluut aan mij en mijn vriendin. Omdat we beiden niet van komkommer houden hadden we er niet bij nagedacht om dat even te melden (het lijkt nu alsof we heel kieskeurig zijn, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is, er zijn maar een paar dingen die ik absoluut niet lust en dat is kaas en komkommer en mijn vriendin lust eigenlijk alles behalve komkommer).
De rest van de gerechten waren stuk voor stuk fantastisch. We hebben heerlijk genoten van de aangename, ontspannen sfeer, de heerlijke broodjes met de heerlijke olijfolie en boter, de manier waarop de gerechten waren opgemaakt, de kwaliteit van de bediening, ja van alles eigenlijk!
Ik wil er een paar dingetjes even uitlichten. We gingen er naar toe met de insteek, we laten ons verrassen en we proberen gewoon alles ook al lijkt het niet wat (daarom hebben we beide de komkommer ook geprobeerd) en wat ons bijzonder aansprak was de cracker met sardine. Dat zulke relatief eenvoudige ingrediënten samen zó iets bijzonders vormen! Dat vind ik echt heel erg knap.
Tevens was de lamsnek echt fantastisch! De combinatie met de wijn vond ik ook heel erg goed (mijn vriendin drinkt geen wijn).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel