abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48448101
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:23 schreef alex4allofyou het volgende:

Ja en daarom moet je niet ingrijpen? Wetende dat je dat niet meer ongedaan kan maken?
Igrijpen is zwaar overrated. Kijk maar eens hoe slecht het nu in irak gaat, teriwjl de oorloghitsers ook riepen dat wanneer we daar zouden ingrijpen er een democratie zou ontstaan.
quote:
De bronnen in Iran zijn nog talrijk en zelfs in Saudi Arabie is het nog maar de vraag of ze dicht bij de helft zijn.
De bronnen in de VS zijn ook nog wel aanwezig hun moeten maar sneller hun eigen bronne opmaken. Het is en blijft een niet valide argument om een land te dwingen eerst zijn eigen reserves op te maken voordat ze dan heel mischien wel nuclaire energie mogen gaan opwekken.
quote:
Alleen is het budget van Amerika voor defensie eigenlijk heel normaal relatief gezien, het land is echter zeer zeer rijk dus dan spreek je idd van enkel honderden miljarden. Volgens mij is de levensstandaard van de gemiddelde Iranier wel ietsje 'soberder' dan die van een Amerikaan
Volgens het cia factbook Ijn de defensie uitgeven respectievelijk 3.9% van het gpd in de VS en in IRAN 3.3%.
quote:
Oh dus jij beweerd dat er weinig Amerikanen zijn die openlijk kritiek hebben op het beleid omtrent Israel?
Ja hoeveel kritiiek op israel kun jij vinden wat vanuit de VS komt.
  woensdag 18 april 2007 @ 11:56:52 #152
166367 Opzoutvaatje
What goes around comes around
pi_48454849
Het is toch wel grappig om te zien dat leden van de Israel Lobby steeds maar weer zeggen dat het onzin is dat mensen in Israel het buitenlandse beleid van Amerika dicteren. Terwijl het duidelijk gaat om joodse Amerikanen, die Israel op de agenda zetten en die zelf zelden in Israel zijn geweest.

Hoe dan ook, het is mooi om te zien hoe de lobby al die tijd geen kritiek toestond. Ze hebben het goed geregeld.
pi_48455478
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:56 schreef Opzoutvaatje het volgende:
Het is toch wel grappig om te zien dat leden van de Israel Lobby steeds maar weer zeggen dat het onzin is dat mensen in Israel het buitenlandse beleid van Amerika dicteren. Terwijl het duidelijk gaat om joodse Amerikanen, die Israel op de agenda zetten en die zelf zelden in Israel zijn geweest.

Hoe dan ook, het is mooi om te zien hoe de lobby al die tijd geen kritiek toestond. Ze hebben het goed geregeld.

Invloed hebben is iets anders als dicteren. En het niet toestaan van kritiek is iets anders als die kritiek verwijzen naar de prullenbak. En de Israel-lobby bestaat heus niet alleen uit joodse amerikanen
pi_48455981
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Sceptische Amerikanen worden verguisd.
Sceptische Iraniërs worden gemarteld.
Ah dus de VS is net niet zo slecht als iran! Dat maakt de VS natuurlijk goed!
  woensdag 18 april 2007 @ 12:30:38 #155
166367 Opzoutvaatje
What goes around comes around
pi_48456287
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:11 schreef buachaille het volgende:

[..]

Invloed hebben is iets anders als dicteren. En het niet toestaan van kritiek is iets anders als die kritiek verwijzen naar de prullenbak. En de Israel-lobby bestaat heus niet alleen uit joodse amerikanen
Ze verwijzen die kritiek op zo'n idiote manier. Ze gaan er nooit op in, maar omzeilen het altijd. En dat is gewoon een excuus voor het niet kunnen weerleggen van de kritiek die ze krijgen.
pi_48461544
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:24 schreef Xith het volgende:

[..]

Ah dus de VS is net niet zo slecht als iran! Dat maakt de VS natuurlijk goed!
Ik zou de laatste zijn die dat zegt.

Maar je kan toch niet ontkennen dat er in Iran meer gemarteld wordt om nóg dommere redenen dan in de VS?
pi_48463222
Nee, maar dat zegt dus 0.0% over de USA.
pi_48463273
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:02 schreef Xith het volgende:
Nee, maar dat zegt dus 0.0% over de USA.
He, jij trok de vergelijking, ik niet.
pi_48485144
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Igrijpen is zwaar overrated. Kijk maar eens hoe slecht het nu in irak gaat, teriwjl de oorloghitsers ook riepen dat wanneer we daar zouden ingrijpen er een democratie zou ontstaan.
[..]
Ik heb het ook niet over of het slecht is voor het land dat ingevallen is maar of het beter is voor ons, dat is wel het geval als er een echt gevaar is.
quote:
De bronnen in de VS zijn ook nog wel aanwezig hun moeten maar sneller hun eigen bronne opmaken. Het is en blijft een niet valide argument om een land te dwingen eerst zijn eigen reserves op te maken voordat ze dan heel mischien wel nuclaire energie mogen gaan opwekken.
[..]
Dat is de issue ook niet, Iran is gewoon niet een rijk land en de vraag is of ze het wel daadwerkelijk voor dat gebruiken. Elk land mag nucleaire energie opwekken mits het gaat volgens de richtlijnen, Iran doet dat dus niet. Het ging mij niet over het vraagstuk of ze energie mogen opwekken via nucleaire technologie maar of ze t daar wel voor gebruiken.
quote:
Volgens het cia factbook Ijn de defensie uitgeven respectievelijk 3.9% van het gpd in de VS en in IRAN 3.3%.
[..]
Alsof ze de kosten van de centrales openlijk binnen de defensie laten vallen
quote:
Ja hoeveel kritiiek op israel kun jij vinden wat vanuit de VS komt.
Heel veel kritiek bij veel Amerikanen, alleen van de Senaat niet vanwege de lobby.
pi_48643193
ff een schopje

Vanavond 20:55 Ned2, deel 4 van deze serie: "In gespek met Amos Oz"

Chris Kijne onderzoekt in een gesprek met de Israëlische schrijver Amos Oz de Iraëlische ziel,
uitkomend bij de huidige gemoedstoestand in het land.

Ben weer benieuwd
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48649977
Niemand gekeken?

Was wederom zeer interesant, wat een ongeloofelijk complex volk is het toch.
Opgebouwd om nooit meer onderdrukt of vervolgt teworden, maar nu zover is door geslagen dat het zelf onderdrukt.

Voor mij was "Make Peace, Not Love" wel de quote van het programma, geniaal.
pi_48652729
Jep. Ook weer gekeken, hij was weer goed. Wel anders dan de rest van de docu's maar wel interessant genoeg!

En idd, die quote .
pi_48660504
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:25 schreef Fiama het volgende:
Jep. Ook weer gekeken, hij was weer goed. Wel anders dan de rest van de docu's maar wel interessant genoeg!

En idd, die quote .
klopt wel veel pratende hoofden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:06:50 #166
121310 venomsnake
El Saltador
pi_48660559
straks maar eens kijken op uitzendinggemist..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48661756
Apart figuur, die Amos Oz. Heb wel eens een boek van hem gelezen.

De quote hierboven is niet alleen leuk, hij is ook erg waar.
pi_48700550
quote:
Hier een commentaar: http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=512 waarin Joris Luyendijk op zijn zachts gezegd enigszins in de zeik gezet wordt
pi_48872683
waarom gaf niemand een kick?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_48873139
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:49 schreef Slayage het volgende:
waarom gaf niemand een kick?
In mijn ogen heb je niet veel gemist.
Ging over Israeliers die dienstweigerde of niet langer meer in de bezette gebieden wilde dienen.
Ik vond het dit keer niet zo veel.
pi_48873367
Wat een bagger dit keer, ze kunnen beter ophouden met de serie...
pi_48873678
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ging over Israeliers die dienstweigerde of niet langer meer in de bezette gebieden wilde dienen.
ah ok, dan hoef ik em online niet te checken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_48897663
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ben wezen zappen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:52:36 #175
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48897714
Die aflevering van volgende week lijkt me wel boeiend. Met dat doemscenario
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')