is dit door de AIPAC besloten om het naar GC te laten verhuizen?quote:Op maandag 2 april 2007 21:46 schreef rutger05 het volgende:
Bedankt voor de mededeling, maar deze aankondiging van televisieprogramma's lijkt mij niet in NWS thuishoren. Misschien iets voor GC.
quote:Op maandag 2 april 2007 21:51 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
is dit door de AIPAC besloten om het naar GC te laten verhuizen?
Nee, het gaat over de Israel Lobby niet over de Anti-Israel Lobby. Staat er toch duidelijk.quote:Op maandag 2 april 2007 22:17 schreef rutger05 het volgende:Gaat Tegenlicht ook aandacht besteden aan die anti-Israël lobbygroepen in de VS?
Zij hebben minder invloed, omdat de meeste politici zich niet kunnen vinden in hun denkbeelden... Er zijn ook genoeg landen en stinkend rijke Arabieren met een aversie tegen Israël die geld over hebben voor de anti-Israëllobby in de VS. Of het dan altijd om legale en zichtbare geldstromen gaat, lijkt mij erg onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 2 april 2007 22:21 schreef druide het volgende:
Nee, zij kunnen met hun nietige budgetten geen invloed uit oefenen op het buitenlandse beleid van de VS.
Je vergeet trouwens de anti-defamation league.
Ik raad je aan om bovengenoemde docu eens te bekijken.quote:Op maandag 2 april 2007 22:30 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zij hebben minder invloed, omdat de meeste politici zich niet kunnen vinden in hun denkbeelden...
Ik heb de vraag ff neergelegd bij de [HOC] mods. Daar past het imo nog beter.quote:Op maandag 2 april 2007 21:46 schreef rutger05 het volgende:
Bedankt voor de mededeling, maar deze aankondiging van televisieprogramma's lijkt mij niet in NWS thuishoren. Misschien iets voor GC.
Jaja, veilig weggestopt tussen de domste Nederlander en de mooiste negerin.quote:Op maandag 2 april 2007 21:46 schreef rutger05 het volgende:
als iets onder "achtergronden" valt is dit het wel.quote:Op maandag 2 april 2007 23:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb de vraag ff neergelegd bij de [HOC] mods. Daar past het imo nog beter.
Het geld hebben of netwerken aanwenden om beleid gewijgd zien te worden dat vindt ik nogal een verschil.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:42 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja, tuurlijk hebben de Joden veel macht in Amerika maar dat kan je ook van de Arabieren zeggen. Hadden de oliesjeiks niet iets van 10% van al het kapitaal in Amerika in handen?
Het is maar net hoe je t bekijkt.
"De oliesjeiks" dienen niet de Palestijnse belangen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:42 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja, tuurlijk hebben de Joden veel macht in Amerika maar dat kan je ook van de Arabieren zeggen. Hadden de oliesjeiks niet iets van 10% van al het kapitaal in Amerika in handen?
Het gaat niet om 'de joden'. Niet alle joden staan onvoorwaardelijk achter Israël - sommige joodse intellectuelen zijn gedesillusioneerd geraakt door hetgeen de zionisten hebben aangericht. Je hebt in Nederland bijvoorbeeld Een Ander Joods Geluid.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:42 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja, zoals je in de palestijnse gebieden een "ander palestijns geluid" hebt. Palestijnen die pro-Israel zijn! Bijvoorbeeld Naim Khoury. Dus ook niet alle palestijnen zijn tegen Israel!quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:00 schreef retteketet het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'de joden'. Niet alle joden staan onvoorwaardelijk achter Israël - sommige joodse intellectuelen zijn gedesillusioneerd geraakt door hetgeen de zionisten hebben aangericht. Je hebt in Nederland bijvoorbeeld Een Ander Joods Geluid.
Ga ik nu de eerste 25m nog even kijken..quote:
In Amerika is het zo dat wanneer je geld hebt je ook (politieke) macht hebt. Reken maar dat veel van de policies van Amerika beinvloed worden door de Saudi oliedollars. Ze zijn er alleen niet zo openlijk in.quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het geld hebben of netwerken aanwenden om beleid gewijgd zien te worden dat vindt ik nogal een verschil.
Sommigen denken dat de Irak-oorlog mede veroorzaakt is door de sponsoring van Bush door Haliburton (Cheney). Het geld komt dus van een paar kanten tegelijkertijd.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:30 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
In Amerika is het zo dat wanneer je geld hebt je ook (politieke) macht hebt. Reken maar dat veel van de policies van Amerika beinvloed worden door de Saudi oliedollars. Ze zijn er alleen niet zo openlijk in.
waar gaat ie over?quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:14 schreef ImmovableMind het volgende:
De aflevering van volgende week lijkt me interessanter. TVP
quote:
edit - Volgens mij wil de ë van Israël niet echt meewerken in de TT.quote:HET MIDDEN-OOSTEN GEDECODEERD
maandag 9 april 2007 20:55
woensdag 11 april 2007 14:30 (Herhaling)
Deze week in deel 2 analyseert voormalig buitenland correspondent Joris Luyendijk de mechanismen van de berichtgeving op televisie over het Midden-Oosten
Dramatische bomaanslagen, zelfmoordvideo's, stenengooiende Palestijnen en ruziemakende wereldleiders. Als je naar de beelden van het Midden-Oosten op de televisie kijkt, dan slaat er bij de kijker een grote vermoeidheid toe. Door de slepende conflicten, zijn we inmiddels al lang immuun geworden voor het gruwelijke beeldmateriaal uit dat deel van de wereld. Het Midden-Oosten op televisie is voor veel kijkers het ultieme wegzap moment. Maar vertellen de beelden die we zien wel het echte verhaal? Op welke manier wordt onze beeldvorming over het Midden-Oosten beïnvloed? En wie zijn de mensen die de beslissingen nemen over wat wij wel en niet te zien krijgen op TV?
Tegen alle regels van de kijkcijferdeskundigen in nodigt Tegenlicht programmamaker Shuchen Tan voormalig Midden-Oosten correspondent Joris Luyendijk (ex-NOS-journaal, Volkskrant en NRC) uit om een avondje televisie te kijken. Aan de hand van een aantal voorbeelden analyseert Luyendijk de mechanismen die een rol spelen bij de berichtgeving over het Midden-Oosten op televisie. Belangrijke momenten uit het recente verleden, zoals de Camp David vredesonderhandelingen, de tweede Intifada, 9/11 en de Irak-oorlog passeren de revue. Luyendijk pleit voor meer openheid bij journalisten over de mogelijkheden en vooral ook de onmogelijkheden bij hun werk en geeft aan waar de vertekeningen optreden. Luyendijk: "Wat we ons goed moeten realiseren is dat de beeldvorming over het Midden-Oosten ook grote invloed heeft hier in Nederland. Wij zitten in Uruzgan, mede vanwege de beeldvorming die wij en onze politici hierover hebben. En als je vaststelt dat die beeldvorming misschien wel zwaar vertekend is, dan moet je je afvragen of niet ook de besluitvorming daarover niet zwaar vertekend is."
VPRO Tegenlicht
Dat gebeurt nauwelijks. De PR van de Palestijnen is dramatisch slecht...quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:23 schreef -skippybal- het volgende:
Benieuwd of ze ook de beelden laten zien van "dode" Palestijnen die zomaar opstaan van de brancard...
Vergeet niet dat veel kolonisten naar Amerika zijn gegaan om te genieten van hun vrijheid van religie. Veel van deze mensen nemen het woord heel erg letterlijk. In Genesis 17 geeft God aan Abraham het bevel dat alle mannen in zijn huis besneden moeten worden. Bij pasgeborenen gebeurt dat op de achtste dag. Mozes besneed zijn zoon niet, en de Here wilde Mozes daarom doden. Vandaag de dag gebeurt het waarschijnlijk wegens hygienische redenen.quote:Op donderdag 5 april 2007 04:01 schreef Doderok het volgende:
Kwam er deze week achter dat zowat elke Amerikaan besneden is. Het argument dat de meeste ouders gebruiken: "We willen niet dat hij in de kleedkamer in school bespot wordt omdat z'n penis er vreemd uitziet"...
Hoe is dit ooit ontstaan? Lijkt me vreemd dat besnijden wegens hygiënische redenen enkel in de VS zo verspreid is als medische argumenten werkelijk de enige aanleiding zouden zijn.
mensen die op jonge leeftijd (lees voor de pubertijd) besneden zijn, worden later heel erg agressief. misschien dat sommige volwassenen bij bepaalde volkeren wel graag pitbulls willen kweken? ik noem een dagewlijks aanzwellende religieuze wereld oorlog.quote:Op donderdag 5 april 2007 04:01 schreef Doderok het volgende:
Kwam er deze week achter dat zowat elke Amerikaan besneden is. Het argument dat de meeste ouders gebruiken: "We willen niet dat hij in de kleedkamer in school bespot wordt omdat z'n penis er vreemd uitziet"...
Hoe is dit ooit ontstaan? Lijkt me vreemd dat besnijden wegens hygiënische redenen enkel in de VS zo verspreid is als medische argumenten werkelijk de enige aanleiding zouden zijn.
quote:Op donderdag 5 april 2007 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mensen die op jonge leeftijd (lees voor de pubertijd) besneden zijn, worden later heel erg agressief. misschien dat sommige volwassenen bij bepaalde volkeren wel graag pitbulls willen kweken? ik noem een dagewlijks aanzwellende religieuze wereld oorlog.
misschien wordt het ook tijd voor katholieken of andere christenen om ook hun kind snel te kappen van voorhuid. leuk vooruitzicht.
Het is niet alsof het geheim is ofzo hoor, dat er meerdere joodse/zionistische lobbies zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:17 schreef zoalshetis het volgende:
deze (noorderlicht docu) zou, gezien deze specifieke linkse anti-joods campagne, misschien beter in tru passen. dan kan 'noordster' nog wat vage afa linkjes plaatsen.
verder is nl toppie.
quote:Op donderdag 5 april 2007 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mensen die op jonge leeftijd (lees voor de pubertijd) besneden zijn, worden later heel erg agressief. misschien dat sommige volwassenen bij bepaalde volkeren wel graag pitbulls willen kweken? ik noem een dagewlijks aanzwellende religieuze wereld oorlog.
misschien wordt het ook tijd voor katholieken of andere christenen om ook hun kind snel te kappen van voorhuid. leuk vooruitzicht.
geheim of 'de eeuwige jood'?quote:Op zaterdag 7 april 2007 01:12 schreef Xith het volgende:
[..]
Het is niet alsof het geheim is ofzo hoor, dat er meerdere joodse/zionistische lobbies zijn.
ga ff googelen.quote:
je bedoeld dat je ook in het andere topic met je bek vol tanden staat?quote:Op zaterdag 7 april 2007 01:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, hij zit in een ander topic ook al flink te raaskallen. Ook niet voor het eerst trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |