Precies. Het is zeker goed te doen. Heb het boek zelf niet als moeilijk ervaren eigenlijk, maar ik vind ethiek dan ook een leuk onderwerp. Dat zal ook wel schelen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:59 schreef Neuroscience het volgende:
Dat eindexamen stelde echt geen reet voor. Ik had de avond voor het CE het boek doorgelezen (en dan nog niet eens het hele boek, 4/5 denk ik) en met gemak een 7 gehaald. Als je dus een beetje gezond verstand hebt en altijd goede cijfers haalt voor filo dan ace je het CE ook zeker.![]()
O ja, ik heb het over het CE van '04!![]()
Als er zo'n type vraag komt moet je er zeker bij vermelden dat jij vindt dat het nogal subjectief is, en dat van Tongeren in jouw optiek veel z'n eigen mening geeft. Kan je alleen maar bonuspunten mee scoren denk ik. Maar niet eigenwijs gaan zijn en de vraag niet beantwoorden omdat het de mening van de auteur is, want dat gaat je hard punten kosten. Slechts een goed bedoeld advies, meer niet!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 08:40 schreef Twinky het volgende:
Klopt, en ik vraag me af in hoeverre dat op het examen komt, dat vindt je in de stofomschrijving. Hij geeft erg vaak ziijn mening, en zijn visie op een bepaald punt binnen de deugdethiek.
Zo werkt dat niet. Heb je wel eens een antwoordenmodel bekeken? Daarin staat precies aangegeven welke elementen je nodig hebt voor een bepaald aantal punten. De leraar kan niet zomaar punten toekennen voor een beetje leuk gezwets.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:29 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Als er zo'n type vraag komt moet je er zeker bij vermelden dat jij vindt dat het nogal subjectief is, en dat van Tongeren in jouw optiek veel z'n eigen mening geeft. Kan je alleen maar bonuspunten mee scoren denk ik. Maar niet eigenwijs gaan zijn en de vraag niet beantwoorden omdat het de mening van de auteur is, want dat gaat je hard punten kosten. Slechts een goed bedoeld advies, meer niet!![]()
Ja precies, dat is ook het probleem. Het is echt niet de bedoeling om de mening van Paul van Tongeren te kennen. Hij hemelt de deugdethiek op en boort andere filosofen de grond in, zodra ze niet deugdethisch zijn in zijn ogen. Vind ik onzin, hij moet een objectief boek schrijven. Mocht zo een vraag bij het examen voorkomen, dan hang meteen aan de klachtenlijn. Ze kunnen je toch niet zomaar geen punten geven bij een subjectieve vraag?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:37 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Heb je wel eens een antwoordenmodel bekeken? Daarin staat precies aangegeven welke elementen je nodig hebt voor een bepaald aantal punten. De leraar kan niet zomaar punten toekennen voor een beetje leuk gezwets.
7.1, da's waar ookquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Heb je het cijfer van je SE al terug casparovvv?
Thanxquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Gratzdan moet dat examen ook wel goedkomen toch
(bron: examen.kennisnet.nl)quote:Het hoofddomein is C, Ethiek: Deugdethiek.
Daarnaast gaat het centraal examen over de subdomeinen 01 en 02 van
Domein B Wijsgerige antropologie,
Domein D Kennisleer en
Domein E Wetenschapsfilosofie,
in combinatie met de vaardigheden en benaderingswijzen uit domein A.
Ik heb het boek 'filosofie voor beginners' besteld en ga dat doorlezen. Mijn leraar zei dat dat voldoende moet zijn, ook omdat het goed is uitgelegd in dat boek.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:46 schreef Shoegal88 het volgende:
Mijn lerares zei dat het mogelijk is dat 1/3 van de vragen gaan over andere domeinen dan deugdethiek. Gaan jullie die andere domeinen nog leren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |