Dat ben ik dus niet met je eens.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:29 schreef Leven het volgende:
[..]
Nee, in het geval van gezondheidszorg niet, want je hebt er zelf geen invloed op. Je kiest er niet voor om daar nou eens even lekker gebruik van te maken.
jij misschien niet, maar er zijn mensen zat die er wel misbruik van maken. Met elk kuchje of sneetje meteen bij de eerste hulp zitten en eisen geholpen te worden. Tientallen potten met pillen in huis hebben staan voor denkbeeldige ziektes etc.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:29 schreef Leven het volgende:
[..]
Nee, in het geval van gezondheidszorg niet, want je hebt er zelf geen invloed op. Je kiest er niet voor om daar nou eens even lekker gebruik van te maken.
Logisch, zij worden er het meest door benadeeld. Het laat maar weer zien dat de meeste mensen alles best vinden zolang ze er zelf niet door benadeeld worden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Oke oke het zijn misschien niet alleen zieken, maar dat zijn wel de mensen die het hardste gaan roepen zodra de no claim besproken wordt.
Heb je hier cijfers van? Ik heb nl. geen flauw idee aan wat voor bedragen ik moet denken qua wat wel en wat niet vergoed wordt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
als we daadwerkelijk alles, maar dan ook echt alles zouden willen vergoeden voor de volle 100 % dan mag je er wel 3 banen bij nemen om je premie nog te kunnen betalen, want dat is niet meer op te brengen.
Omdat de kosten onacceptabel hoog worden als je alle behandelingen vergoed, de kosten zijn niet meer te dragen door de gemiddelde inwoner.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:28 schreef Alicey het volgende:
Hoezo kan dat "simpelweg" niet?
Denk jij dat je er zelf heel veel invloed op hebt? Dat het werkelijk helpt om drie keer in de week te gaan sporten en alleen maar gezond te eten als je een (chronische) ziekte onder de leden hebt, al dan niet aangeboren?quote:
Nee.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jij kiest er voor om ziek te worden of een been te breken?
Ze worden niet benadeeld dat denken ze alleen maar. Het enige wat er gebeurt is dat je aan het einde van het jaar niet je 255 euro terugkrijgt. Dat lijkt misschien veel, maar als je het wegstreept tegen alles wat je hebt gebruikt in dat jaar, is het slechts een schijntje. En voor dat schijntje ben jij dus het hele jaar verzorgd en gecontroleerd.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Logisch, zij worden er het meest door benadeeld. Het laat maar weer zien dat de meeste mensen alles best vinden zolang ze er zelf niet door benadeeld worden.
TS mag ziek worden, iedereen mag ziek worden. Maar accepteer dan ook de gevolgen ervan.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:33 schreef _evenstar_ het volgende:
TS huillie.
Hoop voor je dat je nooit ziek wordt oid.![]()
En dat ze hem dan maar snel weer invoeren, het liefst nog dubbel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mooi dus over 2 jaar ga ik mijn huisarts platlopen met vage klachten....ik denk dat ze er in Den Haag dan wel achterkomen hoe debiel het afschaffen van de no-claim was.
De no claim zoals die nu is helpt daar niets tegen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
jij misschien niet, maar er zijn mensen zat die er wel misbruik van maken. Met elk kuchje of sneetje meteen bij de eerste hulp zitten en eisen geholpen te worden. Tientallen potten met pillen in huis hebben staan voor denkbeeldige ziektes etc.
Die zijn er inderdaad helaas ook, en dat moet je proberen terug te dringen. Maar ik vraag me af in hoeverre die mensen zich tegen laten houden door de no-claim regeling. Die houden dat toch niet vol. Je kun m.i. beter onderzoeken waarom ze steeds onnodig naar de dokter gaan en daar wat aan proberen te doen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
jij misschien niet, maar er zijn mensen zat die er wel misbruik van maken. Met elk kuchje of sneetje meteen bij de eerste hulp zitten en eisen geholpen te worden. Tientallen potten met pillen in huis hebben staan voor denkbeeldige ziektes etc.
Mijn vriendin heeft ook een chronische ziekte, een bril a 560 euro.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad wel voordelig.Ik wist trouwens niet dat deze regeling zo was. Maar ik zal mijn aangifte er nog eens op nakijken..
Het zal er misschien niet van weg gaan, maar het zal wel zorgen dat je je over het algemeen beter voelt. Zoals anderen al zeiden zelfs met een chronische ziekte kun je werken, fietsen etc dus dan is het ook goed dat je daar zo goed mogelijk voor zorgt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:34 schreef Leven het volgende:
[..]
Denk jij dat je er zelf heel veel invloed op hebt? Dat het werkelijk helpt om drie keer in de week te gaan sporten en alleen maar gezond te eten als je een (chronische) ziekte onder de leden hebt, al dan niet aangeboren?
Volgens mijn belastingadviseur geld een bril van 300 euro of meer als handicap voor de belastingwet en is dus aftrekbaar van de belasting.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:37 schreef ANWB het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft ook een chronische ziekte, een bril a 560 euro.![]()
Kijken of ze er intrappen.![]()
voorbeeld:quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:34 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nee.
Dat mensen die meer zorg nodig hebben, er ook meer voor moeten betalen. Dat bedoelde ik ermee.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:39 schreef karr-1 het volgende:
Volgens mijn belastingadviseur geld een bril van 300 euro of meer als handicap voor de belastingwet en is dus aftrekbaar van de belasting.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
TS mag ziek worden, iedereen mag ziek worden. Maar accepteer dan ook de gevolgen ervan.
tsja of ze zich er door laten tegen houden weet ik niet, maar ze betalen er in ieder geval nu zelf voor en dat is al heel wat.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:37 schreef Leven het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad helaas ook, en dat moet je proberen terug te dringen. Maar ik vraag me af in hoeverre die mensen zich tegen laten houden door de no-claim regeling. Die houden dat toch niet vol. Je kun m.i. beter onderzoeken waarom ze steeds onnodig naar de dokter gaan en daar wat aan proberen te doen.
Hoeft ook niet, elke reactie is overbodig.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:40 schreef Leven het volgende:
[..]
![]()
*de woorden niet kan vinden om hier inhoudelijk op te reageren
Het ligt er denk ik een beetje aan. Dat dure experimentele behandelingen niet worden vergoed kan ik inkomen. Wanneer een bepaald ziektebeeld echter bepaalde kosten met zich meeneemt, vind ik het vreemd om het ene deel van de kosten wel en het andere deel niet te vergoeden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Omdat de kosten onacceptabel hoog worden als je alle behandelingen vergoed, de kosten zijn niet meer te dragen door de gemiddelde inwoner.
meen je nou werkelijk wat je daar schreef?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, elke reactie is overbodig.
O? Je schreef nl. iets heel anders..quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:34 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nee.
Dat mensen die meer zorg nodig hebben, er ook meer voor moeten betalen. Dat bedoelde ik ermee.
Wat is het verschil daarbij met of zonder no claim?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mooi dus over 2 jaar ga ik mijn huisarts platlopen met vage klachten....ik denk dat ze er in Den Haag dan wel achterkomen hoe debiel het afschaffen van de no-claim was.
Staat er idd een beetje ongelukkig, maar het is een antwoord op het nee-antwoord van Leven op mijn vorige vraag.quote:
Je betaalt al je gewone premies.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze worden niet benadeeld dat denken ze alleen maar. Het enige wat er gebeurt is dat je aan het einde van het jaar niet je 255 euro terugkrijgt. Dat lijkt misschien veel, maar als je het wegstreept tegen alles wat je hebt gebruikt in dat jaar, is het slechts een schijntje. En voor dat schijntje ben jij dus het hele jaar verzorgd en gecontroleerd.
Heeft ze geen aanvullende verzekering waar ze die op kan verhalen? Dan kun je misschien zelfs het hele bedrag terug krijgen ipv alleen een aftrek.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:37 schreef ANWB het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft ook een chronische ziekte, een bril a 560 euro.![]()
Kijken of ze er intrappen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |