Ik zou het niet pikken. Je hebt helemaal niets aan de kennis van een specifiek stuk software, dat is verouderd in notime. Waar je altijd iets aan hebt is de kennis van bepaalde basisprincipes, zodat je met alle software kunt werken die daaraan voldoet.quote:Op maandag 2 april 2007 14:46 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee is HBO.... Tja heb nog niemand anders met een Mac er over gehoort, maar idd wel apart nu ik er zo over nadenk.
iLife '06 krijg je altijd bij een nieuwe Mac, waar je 'em ook kooptquote:Op maandag 2 april 2007 14:53 schreef Sjoewe het volgende:
En Zpottr op mijn MBP stond gewoon iLife'06.
Op mijn Macbook ook...quote:Op maandag 2 april 2007 14:53 schreef Sjoewe het volgende:
Ja ik ook.
Ik zit de boel door elkaar te halenquote:Op maandag 2 april 2007 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
iLife '06 krijg je altijd bij een nieuwe Mac, waar je 'em ook koopt
Nu is het natuurlijk ook zo dat Access en de algemene principes van een database verdacht weinig met elkaar te maken hebbenquote:Op maandag 2 april 2007 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat gaar dat ze je een specifiek programma leren in plaats van de algemene principes van een database zodat je met het systeem van je keus kunt werken
Bij Apple?quote:Op maandag 2 april 2007 14:59 schreef DutchErrorist het volgende:
het word inmiddels al ¤1.-
owja net 2gig geheugen besteld
Eh ja, maar zoeven ging het nog om iWork :-)quote:Op maandag 2 april 2007 14:53 schreef Sjoewe het volgende:
Ja ik ook.
Nice, dat Trancend geheugen bij 4launch? Ik heb deze ochtend mijn order geactiveerd, totaal niet gezien dat dat moest. Ik hoop dat je het niet over het hoofd gezien hebtquote:Op maandag 2 april 2007 14:59 schreef DutchErrorist het volgende:
het word inmiddels al ¤1.-
owja net 2gig geheugen besteld
In The Air Tonight is een tof nummer man.quote:Op maandag 2 april 2007 15:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Luistert nu phil collins... wat een slaapverwekkende liftmuziek
bij mij word hij u verwerkt staat erquote:Op maandag 2 april 2007 15:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nice, dat Trancend geheugen bij 4launch? Ik heb deze ochtend mijn order geactiveerd, totaal niet gezien dat dat moest. Ik hoop dat je het niet over het hoofd gezien hebt
wat een tempo...quote:Op maandag 2 april 2007 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
In The Air Tonight is een tof nummer man.
Al die i'tjesquote:Op maandag 2 april 2007 15:08 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Eh ja, maar zoeven ging het nog om iWork :-)
Edit: ah, en daar was je al achter. Dus toch geen iWorks bij je MBP begrijp ik?
Bij mij nu al "In behandeling", lekker puhquote:Op maandag 2 april 2007 15:11 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
bij mij word hij u verwerkt staat er
..quote:Op maandag 02-04-2007 om 14:27 is de status van uw bestelling met bestelnummer 090391 veranderd naar in behandeling. Uw bestelling is in behandeling genomen en wordt zo spoedig mogelijk verwerkt.
Het nieuwe album van Joss Stone is relaxed om buiten te luisteren..quote:Op maandag 2 april 2007 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
In The Air Tonight is een tof nummer man.
Hoezo?quote:Op maandag 2 april 2007 15:07 schreef Geqxon het volgende:
Nou Remzz, je weet het he, dat wordt dan een Macbook
Ow zoquote:
quote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben van plan om, als ik mijn extra geheugen heb, 24/7 windows via parallels te draaien
quote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]de apple-evanglisten vervloeken je nu
Mooi hequote:Op maandag 2 april 2007 16:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
"werd" met dtdat kunnen kleuters zelfs beter...
Scheelt weer, anders is het echt zonde van je machine...quote:Op maandag 2 april 2007 16:42 schreef Adelante het volgende:
Het is officieel, m'n batterij is d00d
Ik heb nu een MacBook met gaten krijg binnen een week een nieuwe batterij. Wel heb ik dat AppleCare maar even aangeschaft, zodat ik in elk geval nog twee jaar extra garantie heb
Nu verplicht binnen zit, verbonden met lichtnet
Toen ik vier jaar geleden nog een chronische Counterstrike (quote:Op maandag 2 april 2007 16:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zijn jullie ook van die IRC-hoeren?Ben ik de enige die heel dat fenomeen maar niks vind?
Ah, je hebt er ook last van dat je op een Mac alleen maar "leuke" dingen doet?quote:Op maandag 2 april 2007 16:46 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Toen ik vier jaar geleden nog een chronische Counterstrike () verslaving had wel ja. Sindsdien heb ik het eigenlijk nooit meer aangeraakt. Waarom zou je uberhaupt.
Nah. Maar om af en toe een beetje te gamen heb ik een xbox.quote:Op maandag 2 april 2007 16:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ah, je hebt er ook last van dat je op een Mac alleen maar "leuke" dingen doet?
iChat en Skype vind ik anders zeker wel goede programma's, vanwege de VOIP en de WebCamslet-functiequote:Op maandag 2 april 2007 17:09 schreef Tijn het volgende:
Ik vind IRC wel okay. Ik heb een hekel aan al die stomme smileys en plaatjes en weet ik veel wat voor onzin er tegenwoordig in chatprogramma's zit ingebakken.
Plain text for teh win!1
Dat kan ik me voorstellen. Maar voor mij persoonlijk is het niks. Ik typ liever dan ik praatquote:Op maandag 2 april 2007 17:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
iChat en Skype vind ik anders zeker wel goede programma's, vanwege de VOIP en de WebCamslet-functieScheelt me telefoonkosten en zeker als ik weer in contact ben met een aantal mensen in het buitenland
Mja, het rare vind ik ook dat het zo populair is in Nederland. Veel populairder dan in bijvoorbeeld de VS, waar mensen blijkbaar meer doorhebben hoe kut het is dan hier ofzoquote:MSN is daarentegen Bloatware met die overbodige set aan smilies, Boter/kaas en eieren poespas.
Het is de Breezah-generatie... die heb je niet in het buitenland...quote:Op maandag 2 april 2007 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Maar voor mij persoonlijk is het niks. Ik typ liever dan ik praat
[..]
Mja, het rare vind ik ook dat het zo populair is in Nederland. Veel populairder dan in bijvoorbeeld de VS, waar mensen blijkbaar meer doorhebben hoe kut het is dan hier ofzo
Nee daar is het yahoo... Dat is ook niet meer zo cool... Wel voor mac want met yahoo kan je tenminste webcammenquote:Op maandag 2 april 2007 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Maar voor mij persoonlijk is het niks. Ik typ liever dan ik praat
[..]
Mja, het rare vind ik ook dat het zo populair is in Nederland. Veel populairder dan in bijvoorbeeld de VS, waar mensen blijkbaar meer doorhebben hoe kut het is dan hier ofzo
Rustig maar Sjoewie, met jou wil ik ook helemaal niet webcamslettenquote:
Ja, ik begrijp ook niet helemaal waarom s-video niet meer gewoon ingebouwd zit, zoals bij Powerbooks.quote:Op maandag 2 april 2007 17:31 schreef Sjoewe het volgende:
ik zou die ingebouwde isight liever inruilen voor een video out
IRC is voor nerdsquote:Op maandag 2 april 2007 16:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zijn jullie ook van die IRC-hoeren?Ben ik de enige die heel dat fenomeen maar niks vind?
Werd te duur of iets dergelijks. Aan de andere kant nu met Apple TV, kan ik me voorstellen dat het ook wel eens gewoon ordinaire marketing kan zijn.quote:Op maandag 2 april 2007 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ook niet helemaal waarom s-video niet meer gewoon ingebouwd zit, zoals bij Powerbooks.
Te duur? Het zijn gewoon signalen naar buiten werken met een connectorquote:Op maandag 2 april 2007 17:41 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Werd te duur of iets dergelijks. Aan de andere kant nu met Apple TV, kan ik me voorstellen dat het ook wel eens gewoon ordinaire marketing kan zijn.
IRC is ook Mac-onvriendelijk andersquote:
Ja. Dat vond ik ook.quote:Op maandag 2 april 2007 17:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Te duur? Het zijn gewoon signalen naar buiten werken met een connector.
Ach, dat valt ook wel mee. Je hebt alleen een DVI-naar-TV adapter nodig. Kost 20 euro bij een willekeurige Applewinkel. Verder kun je alle kabels gebruiken die je had om je PC aan je TV te hangen.quote:Op maandag 2 april 2007 17:45 schreef Sjoewe het volgende:
Dat is dan ook wel gelijk het enige dat ik mis aan mn MBP. Met mn pc heb ik destijds alles lekker aan elkaar geknoopt.
Nieuwe Lost downloaden en dan gewoon op de tv kijken. Maar dat is nu wel weer een hele operatie geworden. Bult kabels kopen, stekkers verwisselen en dat soort ongein.
Hoezo? DVI->S-video connector kopen en de bult kabels doorsluizen?quote:Op maandag 2 april 2007 17:45 schreef Sjoewe het volgende:
Dat is dan ook wel gelijk het enige dat ik mis aan mn MBP. Met mn pc heb ik destijds alles lekker aan elkaar geknoopt.
Nieuwe Lost downloaden en dan gewoon op de tv kijken. Maar dat is nu wel weer een hele operatie geworden. Bult kabels kopen, stekkers verwisselen en dat soort ongein.
Dat maakt toch niet uit? Op het moment dat je je laptop voor de TV zet, neem je je 2e monitor toch niet mee?quote:Op maandag 2 april 2007 17:54 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik heb er nog een externe display aan hangen.
Ik heb nu al medelijden met je op de dag dat je een belangrijke presentatie moet gevenquote:ik ben trouwens mn Fronrow ab chronisch kwijt
Laat dat ding echt altijd slingeren.
De tv staat 5 meter verderop. Dus van verplaatsen was eigenlijk nooit sprakequote:Op maandag 2 april 2007 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Op het moment dat je je laptop voor de TV zet, neem je je 2e monitor toch niet mee?
jeahquote:Ik heb nu al medelijden met je op de dag dat je een belangrijke presentatie moet gevenIk heb een keer compleet hysterisch het gebouw doorgerend op zoek naar zo'n remote
Powerpoint, ga je mond spoelen...quote:Op maandag 2 april 2007 17:59 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De tv staat 5 meter verderop. Dus van verplaatsen was eigenlijk nooit sprake
[..]
jeahdat zie ik ook wel gebeuren.
Al gaat iedereen me een patsertje vinden als ik daar de shit pimp met m'n MBP en een afstandsbediening voor mn powerpoints
Ja voor die twee presentaties per jaar ga ik echt keynote kopenquote:Op maandag 2 april 2007 18:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Powerpoint, ga je mond spoelen...
Als je zo nodig moet pimpen met je presentaties, gebruik je Keynote met animerende slides..
10x toffer...
Oh. Nou, dan leg je toch permanent een kabeltje van je TV naar je bureau. Hoef je alleen de plugjes maar om te zetten als je TV gaat kijkenquote:Op maandag 2 april 2007 17:59 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De tv staat 5 meter verderop. Dus van verplaatsen was eigenlijk nooit sprake
Ik denk dat als je Keynote hebt gekocht, je opeens een stuk meer dan 2 presentaties per jaar gaat gevenquote:Ja voor die twee presentaties per jaar ga ik echt keynote kopen
30 dagen Trial, kun je iig 1 presentatie doen.quote:Op maandag 2 april 2007 18:02 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja voor die twee presentaties per jaar ga ik echt keynote kopen
quote:Op maandag 2 april 2007 18:05 schreef Anthraxx het volgende:
Je kreeg iWorks toch gewoon bij je MBP Sjoewe?
Ja, of lelijke. Mijn God, wat ziet die shit er schraal uit.quote:Op maandag 2 april 2007 18:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als je saaie presentaties wil geven moet je vooral Powerpoint gebruiken...
Ja.quote:Op maandag 2 april 2007 18:02 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja voor die twee presentaties per jaar ga ik echt keynote kopen
Of je hebt ook geen excuus meer Sjoewie...quote:Op maandag 2 april 2007 18:05 schreef Anthraxx het volgende:
quote:Op maandag 2 april 2007 18:05 schreef Anthraxx het volgende:
Die shit wat bij Office zit, ziet er uit als de versie uit 1997, niks veranderd in de loop van de jaren. Het is allemaal qua opmaak bij Pre-HTML gebleven, terwijl de rest richting Web 2.0 gestroomd is weet je..quote:Op maandag 2 april 2007 18:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, of lelijke. Mijn God, wat ziet die shit er schraal uit.
Aan wie dan. Willekeurige mensen op straat?quote:Op maandag 2 april 2007 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh. Nou, dan leg je toch permanent een kabeltje van je TV naar je bureau. Hoef je alleen de plugjes maar om te zetten als je TV gaat kijken
[..]
Ik denk dat als je Keynote hebt gekocht, je opeens een stuk meer dan 2 presentaties per jaar gaat geven
Of je pikt Keynote
Web 2.0 is ook een hype.quote:Op maandag 2 april 2007 18:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Die shit wat bij Office zit, ziet er uit als de versie uit 1997, niks veranderd in de loop van de jaren. Het is allemaal qua opmaak bij Pre-HTML gebleven, terwijl de rest richting Web 2.0 gestroomd is weet je..
Dat doe ik wel. Meestal willen ze dan mn MacBook jatten.quote:Op maandag 2 april 2007 18:13 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Aan wie dan. Willekeurige mensen op straat?
Ik proef anders wel een sarcastische ondertoon aan je reactiequote:Op maandag 2 april 2007 18:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Web 2.0 is ook een hype.
Ik vind Powerpoint echt prachtig. En geniaal
.
quote:Op maandag 2 april 2007 18:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik proef anders wel een sarcastische ondertoon aan je reactie
Zeg maar gewoon dat je van Keynote![]()
![]()
30 dagen trailquote:Op maandag 2 april 2007 18:13 schreef super-muffin het volgende:
Heb jij dan ook PowerPoint gekregen bij je MacBook Pro?
Ik pak echt elk excuus aan om een presentatie te maken hoor. Ik geef er elke maand wel eentje op z'n minst. Dat vragen ze niet van me, dat doe ik gewoonquote:Op maandag 2 april 2007 18:13 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Aan wie dan. Willekeurige mensen op straat?
Zelfs iets simpels als anti-aliasing zit er niet inquote:Op maandag 2 april 2007 18:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Die shit wat bij Office zit, ziet er uit als de versie uit 1997, niks veranderd in de loop van de jaren. Het is allemaal qua opmaak bij Pre-HTML gebleven, terwijl de rest richting Web 2.0 gestroomd is weet je..
quote:Op maandag 2 april 2007 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik pak echt elk excuus aan om een presentatie te maken hoor. Ik geef er elke maand wel eentje op z'n minst. Dat vragen ze niet van me, dat doe ik gewoon
Niet in hun optiek.quote:
Wat ik zei. Volgende keer terk ik het hele register open.quote:Op maandag 2 april 2007 18:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kom kom, niet zo braaf. Je moet zelf je kansen scheppen.
Ja en dan ga ik aan het einde nog een stukje jumpenquote:Op maandag 2 april 2007 18:48 schreef Tijn het volgende:
Vet toch
Maak er ff een filmpje van voor op YouTube
Uberquote:Op maandag 2 april 2007 18:50 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja en dan ga ik aan het einde nog een stukje jumpen
Niet dat ik je uiteraard wil storen in je geekgasm, maar dat kan Outlook zelfsquote:Op maandag 2 april 2007 19:23 schreef Geqxon het volgende:
Mail.app
Het groeperen van mailtjes is gewoon te tof.
Ja, maar Thunderbird is open source, dus heeft nog enige cred.quote:Op maandag 2 april 2007 19:35 schreef Anthraxx het volgende:
En Thunderbird.
Oh sorry... Edora (oid) dan?quote:Op maandag 2 april 2007 19:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, maar Thunderbird is open source, dus heeft nog enige cred.
Stelletje bejaarden die niet open staan voor nieuwe dingen en maar vastgeroest blijven in hun oude ritme..quote:Op maandag 2 april 2007 18:42 schreef Sjoewe het volgende:
Ik krijg voor dit soort geintjes eerder aftrek denk ik.
Het is bij ons iedere keer een feestje als de docent de beamer uberhaupt aan krijgt. En dan dus altijd vermeld. ALLEEN een "pauwepppoejnt" als het echt nodig is hoor
Of "Hippe" externe HDquote:Op maandag 2 april 2007 20:57 schreef DutchErrorist het volgende:
Ow hij doet het alweer, ik heb hem geopend maar ja ik heb geen schermpje... het is nu dus een verkapte shuffle
Verdomme hijs alweer doodquote:
Hij heeft een aantal schokken gekregen van dat apparaat waardoor ie zich raar gaat gedragen...quote:Op maandag 2 april 2007 21:20 schreef Tijn het volgende:
Je bent wel vrolijk voor iemand met opgeblazen USB ports.
Het is zo stereotiep, maar die docenten van mij hebben dat dus ook.quote:Op maandag 2 april 2007 18:42 schreef Sjoewe het volgende:
Ik krijg voor dit soort geintjes eerder aftrek denk ik.
Het is bij ons iedere keer een feestje als de docent de beamer uberhaupt aan krijgt. En dan dus altijd vermeld. ALLEEN een "pauwepppoejnt" als het echt nodig is hoor
Is goed schat. Zolang ik maar comateus in bed mag liggen met een deken over mijn hoofd en oordoppen in als jij 10 kilometer verderop staat te jumpen.quote:
sorry schat maar hij is wel scherp... alleen scherptediepte enzo...macro...quote:Op maandag 2 april 2007 21:42 schreef Tijn het volgende:
En als 'ie dan nog scherp was, maar zelfs dat niet
Ja whatever, ik ben geen beeldnerdquote:Op maandag 2 april 2007 21:44 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
sorry schat maar hij is wel scherp... alleen scherptediepte enzo...macro...![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scherptediepte
Ik heb alle vertrouwen in jouw mad skillzquote:Op maandag 2 april 2007 21:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
Trouwens, die hele jumpstylevideo: ik had opeens de illusie dat zelfs ik kon leren jumpen. Dat is een eng idee..
Er stonden dit weekend twee gabbers dat te doen in Uithuizermeeden bij het station. Echt te triest gewoonquote:Op maandag 2 april 2007 21:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb alle vertrouwen in jouw mad skillz.
En in assen ook...Assenquote:Op maandag 2 april 2007 21:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er stonden dit weekend twee gabbers dat te doen in Uithuizermeeden bij het station. Echt te triest gewoon
Je kan voor de meeste players gewoon een plugin downloaden, dan heb je helemaal geen meuk op je desktop.Alhoewel de Last.fm applicatie wel extra mogelijkheden biedt natuurlijk.quote:Op maandag 2 april 2007 21:59 schreef Tijn het volgende:
Stel ik zou willen beginnen met Last.fm, maar ik wil het wel zo slick mogelijk aanpakken. Wat moet ik dan hebben? Gewoon de Last.fm applicatie van de main website, of nog iets anders?
Oh ? En hoe dan ? Ik heb iScrobbler ook, maar ik heb daar nog nooit iets van gemerkt.quote:Op maandag 2 april 2007 22:02 schreef Anthraxx het volgende:
Het mooie is dat hij ook je iPod nummers bijhoudt.
Hmm. Raar is dat. Ik heb dat vinkje al lang aanstaan, merkte ik net, maar ik heb niet de indruk dat ie bij mij dat logt op mijn profiel. Zo heb ik de afgelopen weken ontzettend veel Amy Winehouse geluisterd op mijn iPod, maar dat komt dus heul niet terug in mijn profiel.quote:Op maandag 2 april 2007 23:01 schreef Anthraxx het volgende:
Er stond bij mij een vinkje met iPod submissions. Laatste versie. Even in de preferences neuzen.
Je mag met alles gooien, zolang je je iBook maar met rust laat...quote:Op maandag 2 april 2007 23:16 schreef AudreyHepburn het volgende:
Geen idee of het een bug is. Ik zou eens de tijd moeten nemen om te googlen hoe het zit, maar daar ben ik te lui voor. En ik ben een paper aan het herschrijven, en ik heb zin om met dingen te gooien omdat het niet lukt..
quote:Op maandag 2 april 2007 23:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je mag met alles gooien, zolang je je iBook maar met rust laat...
quote:Op maandag 2 april 2007 23:22 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..].
Ik ben een beetje een driftkikker als ik gefrustreerd raak. Dan ga ik schreeuwen en door de kamer stampen, en de kat laten schrikken enzo. De eerste keer dat het gebeurde hing Sjoe ongeveer aan het plafond van schrik. Ik hysterisch de deur uitrennen. Om na het maken van een ommetje en het roken van een sigaretje na 20 minuten doodkalm weer binnen te wandelen.
Je bedoelt dat het je niet goed uitkomt dat excuus maar een paar dagen per maand te kunnen gebruiken?quote:Op maandag 2 april 2007 23:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben weleens opvliegend, maar dat is wat anders. Daar heb ik geen kutexcuus voor nodig..
quote:Op maandag 2 april 2007 23:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me, Sjoewe met 2 vrienden op de bank, blikje in de ene hand, andere hand nonchalant half (zoals Al Bundy) in de broek, kijkend naar Death Wish II, terwijl Au3, Kei hard gierend brullend de deur uit rent, van frustratie. De ene vriend aan Sjoewe vraagt, wat is er met haar aan de hand? En Sjoewe, schouderoptrekkend antwoord: "Ach ja, ze heeft weer een PMS momentje..ze komt zo wel weer terug" en vrolijk verder naar die slechte B-film kijkt en uit z'n blikje Heineken lurkt
Basisschooldocent aan Au3: "Wat wil je later worden?"quote:Op maandag 2 april 2007 23:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]. Heineken.
.
Neuh, ik zou er lekker bijzitten met een biertje. Ik spring alleen uit mijn vel als ik weereens denk dat ik werkloos ga worden met mijn opleiding.
"Overgekwalificeerd werkloos" nog welquote:Op maandag 2 april 2007 23:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Basisschooldocent aan Au3: "Wat wil je later worden?"
8-jarige Au3: "Werkloos"![]()
Het enige dat ik weet is Unisonquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:05 schreef Jarno het volgende:
Kan iemand nou eens een simpele Jip-en-Janneke uitleg maken over hoe ik met mijn MB Usenet kan gebruiken om eh, dingen eh te eh, downloaden. Legale dingen natuurlijk he!
Welke tools heb ik nodig, van welke sites moet ik lid zijn of worden en waar en hoe en waarom?
Ja, dat kom ik ook wel tegen, maar dan? Unison is payware, geen probleem mee als het echt goed is, maar dan wil ik wel zeker weten dat het doet wat ik wil en dat ik er mee om moet gaan. Ik neem aan dat er in Unison geen zoekfunctie zit (heb ik daar Newzbin voor nodig? en wat zijn NZB en hoe kom ik daar nou weer aan?) namelijk.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het enige dat ik weet is Unison![]()
via sites zoals www.yabse.comquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat kom ik ook wel tegen, maar dan? Unison is payware, geen probleem mee als het echt goed is, maar dan wil ik wel zeker weten dat het doet wat ik wil en dat ik er mee om moet gaan. Ik neem aan dat er in Unison geen zoekfunctie zit (heb ik daar Newzbin voor nodig? en wat zijn NZB en hoe kom ik daar nou weer aan?) namelijk.
Stap 1: Meld je aan bij Eweka (eweka.nl) of de usenet van Tweakers. Kost je ongeveer 7,50 per maand maar de data blijft ruim 40 dagen staan op hun server (retentie).quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat kom ik ook wel tegen, maar dan? Unison is payware, geen probleem mee als het echt goed is, maar dan wil ik wel zeker weten dat het doet wat ik wil en dat ik er mee om moet gaan. Ik neem aan dat er in Unison geen zoekfunctie zit (heb ik daar Newzbin voor nodig? en wat zijn NZB en hoe kom ik daar nou weer aan?) namelijk.
Wat doe jij er dan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:13 schreef Geqxon het volgende:
Dan kijk je met je luie reet maar op Google, usenet is niet voor niets alleen voor elitaire mensen.
Waarom help je hem, straks krijgen we nog noobs op Usenetquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Stap 1: Meld je aan bij Eweka (eweka.nl) of de usenet van Tweakers. Kost je ongeveer 7,50 per maand maar de data blijft ruim 40 dagen staan op hun server (retentie).
Stap 2: Zoek een usenet client, zoals Unison. Unison is alleen wel betaald. Ik vind hem erg prettig.
Binsearch.info is een goede zoekmachine. Unison heeft inderdaad zelf geen zoek mogelijkheid, maar ik vind het wel 1 van de prettigste Usenet clients. Een NZB bestand is gewoon een soort URL waar de data zich bevindt. Je kunt via een zoekmachine dus een NZB aanmaken en deze openen met je Usenet client die het automatisch download. Scheelt je zoeken in groepen.
Ik heb Unison gewoon gekocht. Het is een erg prettig programma en het kost niet zo heel veel.
Meer vragen? Gewoon stellen.
In tegen stelling tot jou help ik wel graag medemensen met vragen. Jij verwacht toch ook dat we jou helpen met een probleem of vraag?quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom help je hem, straks krijgen we nog noobs op Usenet
Thanks. Die client e.d. ga ik wel uitkomen denk ik, vanavond even proberen. Welke Usenet server is 'de besteste'? Welke zou jouw voorkeur hebben?quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Stap 1: Meld je aan bij Eweka (eweka.nl) of de usenet van Tweakers. Kost je ongeveer 7,50 per maand maar de data blijft ruim 40 dagen staan op hun server (retentie).
It died the day you came.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Flikker op.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Okay, thanks. Vanavond even spelen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:33 schreef Anthraxx het volgende:
Nee, er zitten meestal geen fouten in. Die par dingen worden meestal gebruikt om een paar MB te besparen en het op te kunnen splitsen. Ik heb werkelijk ook geen idee waarom, want RAR kan dat prima zelf. Maar als er fouten inzitten dan herstellen die .PAR files dat wel meestal.
Ik weet niet of je ooit oplet, maar normaal help ik iedereen die problemen heeft. Behalve mensen met problemen die op Usenet willen komen. Want voor je het weet hebben we er weer een FTD noob bij, die elke dinsdagochtend Prison Break gaat reposten.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In tegen stelling tot jou help ik wel graag medemensen met vragen. Jij verwacht toch ook dat we jou helpen met een probleem of vraag?
Nee, ik let nooit op jou. Ik negeer je meestal. En nu houd ik er maar mee op anders krijg ik het verwijt dat ik de sfeer verziek hierquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit oplet, maar normaal help ik iedereen die problemen heeft. Behalve mensen met problemen die op Usenet willen komen. Want voor je het weet hebben we er weer een FTD noob bij, die elke dinsdagochtend Prison Break gaat reposten.
De .par files zijn niet om een paar MB te gesparen of op te splitsen. Het is puur om te controlleren of de bestanden die gedownload zijn te controlleren op fouten, en indien nodig te repareren. Wanneer er 3 megabyte in een willekeurig segment kapot is, heb je meestal 4 megabyte nodig om dat te repareren. Mooi systeem, en ik kan het altijd aanraden. Al is het maar omdat hellanzb dat standaard doetquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:33 schreef Anthraxx het volgende:
Nee, er zitten meestal geen fouten in. Die par dingen worden meestal gebruikt om een paar MB te besparen en het op te kunnen splitsen. Ik heb werkelijk ook geen idee waarom, want RAR kan dat prima zelf. Maar als er fouten inzitten dan herstellen die .PAR files dat wel meestal.
Daarnaast heb ik een hekel aan mensen die hulp eisen:quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:40 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, ik let nooit op jou. Ik negeer je meestal. En nu houd ik er maar mee op anders krijg ik het verwijt dat ik de sfeer verziek hier
quote:
Eweka: 20 megabit, 30 dagen retentie, slechte support.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Thanks. Die client e.d. ga ik wel uitkomen denk ik, vanavond even proberen. Welke Usenet server is 'de besteste'? Welke zou jouw voorkeur hebben?
Ja, ik ga ook echt zitten posten vanaf mijn ADSL Pruts verbinding. Daarnaast, de oudste Usenet posts die ik van mezelf kan vinden via Google Groups dateert uit begin 1998, dus ik ben zéker geen 'n00b'. Sterker nog, ik denk dat ik hier één van de weinigen ben die Usenet nog heeft gebruikt waar het voor bedoeld was: discussieren. En natuurlijk weet ik wel dat ik een client nodig heb, Usenet toegang en iets om mee te zoeken, mijn vraag ging er vooral om wat nou de tools zijn op een Mac, omdat je dat via Google amper kunt vinden (elke software bouwer vind zijn software nou eenmaal altijd het beste en ik ga geen 30 tools proberen).quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit oplet, maar normaal help ik iedereen die problemen heeft. Behalve mensen met problemen die op Usenet willen komen. Want voor je het weet hebben we er weer een FTD noob bij, die elke dinsdagochtend Prison Break gaat reposten.
In je terminal:quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:46 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand hoe ik in Finder .htaccess files zichtbaar kan maken?
1 2 | killall Finder |
Mag ik je aanraken?quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:48 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb nog met een 4k modem op de Macintosh SE geusenet![]()
Bij hoge uitzondering. Ik heb trouwens alle apparatuur nog. Kunnen we kijken of we het nog eens aan de gang krijgenquote:
Hehe, het zal vast wel werken, maar of je Usenet opkomt is tweequote:Op dinsdag 3 april 2007 10:56 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Bij hoge uitzondering. Ik heb trouwens alle apparatuur nog. Kunnen we kijken of we het nog eens aan de gang krijgen
Mooi. En bij vragen gewoon posten. Hoewel ik niet garandeer dat ik binnen de minuut antwoord geef vanwege tentamensquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:56 schreef Jarno het volgende:
Zo, Eweka accountje vast geregeld, las er eigenlijk alleen maar goede dingen over en dan kan ik vanavond gelijk 'aan de slag'. Even Prison Break posten!
Ja.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:59 schreef Anthraxx het volgende:
En het OS zat vastgebakken in het ROM. Moet je nu eens proberen met Windows (of OSX
).
Ik heb hier een Macintosh Plus staan maar ik heb een opstartdiskette nodig (700k) ik heb de diskettes wel, maar geen andere mac om een besturingssysteem erop te gooienquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:59 schreef Sjoewe het volgende:
Wat een apparaat was dat
20MB harddisk, 1MB RAM. Whoah.
De FloppyDrive was wel geniaal. Een kleine statemachine die gewoon software matig bestuurd werd. Typisch Wozniakquote:
Kan ik iets voor je doen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik heb hier een Macintosh Plus staan maar ik heb een opstartdiskette nodig (700k) ik heb de diskettes wel, maar geen andere mac om een besturingssysteem erop te gooien
Als je wiltquote:
Ik vraag me altijd af of je dan tegen de grenzen van iPhoto (of iTunes, for that matter) of je hardware aan loopt. Iig zou ik ook graag willen dat beide apps wat beter met grote libraries omgaan...quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb nu 3250 foto's in iPhoto maar hij vind het niet meer zo leuk
Ik heb nu ook maar 512mb werkgeheugen... dat kan het ook zijnquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of je dan tegen de grenzen van iPhoto (of iTunes, for that matter) of je hardware aan loopt. Iig zou ik ook graag willen dat beide apps wat beter met grote libraries omgaan...
Toen ik iTunes met mn muziekcollectie om de oren sloeg heeft 'ie wel een uur of 6 staan strandballenquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of je dan tegen de grenzen van iPhoto (of iTunes, for that matter) of je hardware aan loopt. Iig zou ik ook graag willen dat beide apps wat beter met grote libraries omgaan...
Met mijn > 4000 Mp3s heeft iTunes geen moeite. Ik denk wel dat het de applicatie is trouwens. De hardware moet het gemakkelijk kunnen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:14 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Toen ik iTunes met mn muziekcollectie om de oren sloeg heeft 'ie wel een uur of 6 staan strandballen
Maak daar het driedubbele vanquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Met mijn > 4000 Mp3s heeft iTunes geen moeite. Ik denk wel dat het de applicatie is trouwens. De hardware moet het gemakkelijk kunnen.
De maximale lengte van een integer op 32 bits is 2147483647, dus je kunt nog even doorquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Met mijn > 4000 Mp3s heeft iTunes geen moeite. Ik denk wel dat het de applicatie is trouwens. De hardware moet het gemakkelijk kunnen.
Ik ga er vanuit dat Apple wel een unsigned Long (of unsigned long long) gebruikt in hun Applicaties, want aan negatieve nummeringen heb je niets met MP3s.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De maximale lengte van een integer op 32 bits is 2147483647, dus je kunt nog even door
Ik luister er echt minder muziek door.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:20 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vind iTunes heerlijk. Maar ieder zijn ding.
Probeer een andere media player dan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:22 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik luister er echt minder muziek door.
Nah het zal wel wennen zijn. Uiteindelijk is de functionaliteit precies hetzelfde. Maar waar ik me bijvoorbeeld echt groen en geel aan heb geergerd is dat ik ongeveer 40 verzamelalbums ertussen had staan en die dus nu allemaal per artiest los door de lijst staan. Schijtirritant.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Probeer een andere media player dan?.
Ja, dat komt omdat hij ze niet ziet als compilatie. Even aanvinken bij je MP3s en dan werkt het welquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:27 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nah het zal wel wennen zijn. Uiteindelijk is de functionaliteit precies hetzelfde. Maar waar ik me bijvoorbeeld echt groen en geel aan heb geergerd is dat ik ongeveer 40 verzamelalbums ertussen had staan en die dus nu allemaal per artiest los door de lijst staan. Schijtirritant.
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:27 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nah het zal wel wennen zijn. Uiteindelijk is de functionaliteit precies hetzelfde. Maar waar ik me bijvoorbeeld echt groen en geel aan heb geergerd is dat ik ongeveer 40 verzamelalbums ertussen had staan en die dus nu allemaal per artiest los door de lijst staan. Schijtirritant.
Welke widget?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:29 schreef Jarno het volgende:
Ik heb van het weekend al mijn ontbrekende album covers zitten bijwerken met zo'n album cover widget. Had iTunes al zelf laten bijwerken, maar daar zaten toch nog wat gaten in. Nu heb ik denk ik 95% er in staan, ziet er mooi uit in CoverFlow. Maar toen kwam ik dus ook al die verzamelaars tegen, het was even wat werk maar nu klopt het allemaal wel..
De mediaplayer van KDE is erg goed. Het voordeel is dat QT4 nu ook op OSX draait, derhalve dus ook KDE en derhalve dus ook de mediaplayer van KDE. Die kan ook overweg met je iPod.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:29 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik heb dus wel wat beters te doen dan 1200 nummers terug bij elkaar douwen
Echt als er winamp voor OSX was, dan had ik iTunes er allang afgetieft.
waar danquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, dat komt omdat hij ze niet ziet als compilatie. Even aanvinken bij je MP3s en dan werkt het wel.
Thnx. Ik kijk er vanmiddag even naar.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Deuze.
Het is wel voornamelijk handwerk hoor, maar goed, 't is te doen.
Look! It's an infidel!quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:29 schreef Sjoewe het volgende:
Echt als er winamp voor OSX was, dan had ik iTunes er allang afgetieft.
I feel your pain, maar iTunes kan niks zonder fatsoenlijke tags. Zo heb je bijvoorbeeld ook een track # tag.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:32 schreef Sjoewe het volgende:
Ik ga wel gewoon weer voor iedere artietst een playlist makenZodat ook de nummers gewoon godverdomme op de goeie volgorde staan bijvoorbeeld
Probeer ook de Grouping tag eens?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
mmm Maar dan geeft hij bij mij nog steeds aparte covers :S
Met goede ID3 tags is het een geniaal programma.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
I feel your pain, maar iTunes kan niks zonder fatsoenlijke tags. Zo heb je bijvoorbeeld ook een track # tag..
Om eerlijk te zijn heb ik mijn ID3 tags in Windows goed gekregenquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:34 schreef Sjoewe het volgende:
Wat moet je downen voor OSX dan?
Tag & Rename FTW he?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn heb ik mijn ID3 tags in Windows goed gekregen
Ik heb juist alles op filename staanquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Met goede ID3 tags is het een geniaal programma.
Ik heb al mijn CD's destijds op m'n Windows bak geript, en mbv Tag & Rename echt ALLE tags laten vullen (vaak cim CDDB). Maar goed, heb jij niks aan nu.quote:
http://www.softpointer.com/tr.htmquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Mag ik even een n00b zijn
is dat een programma![]()
Ik geloof dat er geen gelijkwaardig Mac proggie is. Helaasch...quote:
Absoluut.quote:
Meeste Linux dingen werken gewoon op OSX, maar moet je compilen. En hebben X windows nodig (even installeren dusquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:36 schreef Sjoewe het volgende:
Nee, wat van KDE of kan je gewoon ieder wilekeurig linux din draaien?
Misschien wel een suggestie voor iTunes 7.1, dat het renamen op de achtergrond gebeurdquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:47 schreef DutchErrorist het volgende:
Het renamen van liedjes in iTunes gaat zo sloooooooom
Je kunt haast beter je tags kloppend maken, je library dumpen en dan opnieuw importeren...quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:51 schreef DutchErrorist het volgende:
Serieus het renamen van een liedje is echt bijna een baan. Je moet op een precies plekje klikken wil je de naam editten etc.
(en anders rechtermuisknop -> get info -> info en dan pas veranderen...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |