abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53415425
Het VRIJ RIJDEN op MAANDAG 8 OKTOBER van 1700-1900 uur komt TE VERVALLEN!!!

Hiervoor komt in de plaats: WOENSDAG 17 oktober 2007 van 0900-1700 uur
Er kan dan wederom met volwaardige raceauto’s gereden worden.
pi_53419585
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:11 schreef Mex_ het volgende:
Het VRIJ RIJDEN op MAANDAG 8 OKTOBER van 1700-1900 uur komt TE VERVALLEN!!!

Hiervoor komt in de plaats: WOENSDAG 17 oktober 2007 van 0900-1700 uur
Er kan dan wederom met volwaardige raceauto’s gereden worden.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53424055
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:09 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?
quote:
Het tijdschema ziet er als volgt uit:

RACE KLASSE: 0900-1000-1100-1300-1400-1500-1600
TOER KLASSE: 0920-1020-1120-1320-1420-1520-1620
SPORT KLASSE: 0940-1040-1140-1240-1340-1440-1540-1640
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:49:49 #204
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_53976758
Nog meer mensen die morgen aanwezig zijn op Zandvoort?
Ik ben er waarschijnlijk rond het middaguur, mits het weer er goed uitziet (dwz. geen regen...)
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53980552
Ik ben er rond 16:00 hoop ik, als 't verkeer een beetje meevalt. Ik rij van 17u tot 19u met Gummen.org
Overigens zou het alleen in de ochtend regenen..in de middag zou het zonnetje weer tevoorschijn komen maar ja, we zullen zien.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:48:02 #206
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53986021
Het is er nu vrij rustig, zie niet al te veel gebeuren op de cam. Er rijden er net 25, wat rustiger dan normaal.
Drugs are good mkay?
pi_53997472
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef Party_P het volgende:
Het is er nu vrij rustig, zie niet al te veel gebeuren op de cam. Er rijden er net 25, wat rustiger dan normaal.
Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.

Ik ben daar zelf niet eens aan toegekomen omdat ik in de eerste bocht na het oprijden al een spin van +-270 graden moest corrigeren. Dat is nog gelukt, alleen gleed ik nog een stuk door over nat gras waardoor ik met 1-2 km/u de banden geraakt heb. Resultaat is een gebroken richtingaanwijzer glas en een deuk in mijn bumper... ben er toen ook maar meteen afgereden via de pits. Hoewel het vast iets als olie op het wegdek was (ik reed ~50 en stuurde rustig in, had ik makkelijk moeten kunnen compenseren, laat staan dat ik daar geen overstuur hoor te krijgen...) hou ik het voorlopig maar even voor gezien met circuitrijden op natte dagen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_54000608
Die 2 uurtjes die ik gereden heb was het zo goed als helemaal droog, ging echt heerlijk Laatste kwartier was zelf in het donker, best gaaf haha.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:00:06 #209
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54000966
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:22 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.

Ik ben daar zelf niet eens aan toegekomen omdat ik in de eerste bocht na het oprijden al een spin van +-270 graden moest corrigeren. Dat is nog gelukt, alleen gleed ik nog een stuk door over nat gras waardoor ik met 1-2 km/u de banden geraakt heb. Resultaat is een gebroken richtingaanwijzer glas en een deuk in mijn bumper... ben er toen ook maar meteen afgereden via de pits. Hoewel het vast iets als olie op het wegdek was (ik reed ~50 en stuurde rustig in, had ik makkelijk moeten kunnen compenseren, laat staan dat ik daar geen overstuur hoor te krijgen...) hou ik het voorlopig maar even voor gezien met circuitrijden op natte dagen.
Ah das mooi kut
Drugs are good mkay?
pi_54006202
Vrijdrijven 17-10-2007 waar onderstuur glibberend en glijdend afgewisseld werd met overstuur:

Het was nat, heel erg nat, ik heb wel eens eerder in de regen gereden maar dat was lang niet zo erg als nu,
mijn banden hebben bijna geen profiel meer en grip was overal te zoek en kon nergens gevonden worden.
Onderstuur moest vaak gecompenseerd worden met overstuur om enigsinds de bocht snel door te kunnen gaan. Nee het was hard werken, en heel veel auto's kwamen daar (hard) achter.

Ik heb zelf ondanks de gladde banden redelijk kunnen rijden, echter 1 keer kreeg ik teveel overstuur waardoor ik de grindbak in ging en daar niet zonder hulp uitkwam, gelukkig op wat krasjes op de velgen na totaal geen schade (ja de draagarmbrug is weer eens gezandstraald maar dat was toch al een onding).


Filmpje van de 1e sessie, wat vrij kut ging naar mijn mening.

waar we het hadden over onderstuur en onze favo middenmoter auto de aw11 .

en de sierra gaat er bij 7:30 voor de zoveelste keer af, vandaar de luchtige reactie (het leek soms wel of hij het er juist om deed gezien hij meer naast dan op de baan stond)

http://youtube.com/watch?v=n1_sWN1boIg

de 2 sessie komt vanavond alsmede een compilatie overstuur met de 106
pi_54007012
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:43 schreef _Drake_ het volgende:
Vrijdrijven 17-10-2007 waar onderstuur glibberend en glijdend afgewisseld werd met overstuur:

Het was nat, heel erg nat, ik heb wel eens eerder in de regen gereden maar dat was lang niet zo erg als nu,
mijn banden hebben bijna geen profiel meer en grip was overal te zoek en kon nergens gevonden worden.
Onderstuur moest vaak gecompenseerd worden met overstuur om enigsinds de bocht snel door te kunnen gaan. Nee het was hard werken, en heel veel auto's kwamen daar (hard) achter.

Ik heb zelf ondanks de gladde banden redelijk kunnen rijden, echter 1 keer kreeg ik teveel overstuur waardoor ik de grindbak in ging en daar niet zonder hulp uitkwam, gelukkig op wat krasjes op de velgen na totaal geen schade (ja de draagarmbrug is weer eens gezandstraald maar dat was toch al een onding).


Filmpje van de 1e sessie, wat vrij kut ging naar mijn mening.

waar we het hadden over onderstuur en onze favo middenmoter auto de aw11 .

en de sierra gaat er bij 7:30 voor de zoveelste keer af, vandaar de luchtige reactie (het leek soms wel of hij het er juist om deed gezien hij meer naast dan op de baan stond)

http://youtube.com/watch?v=n1_sWN1boIg

de 2 sessie komt vanavond alsmede een compilatie overstuur met de 106
Wat een geouwehoer gek!

Temperatuur : Ja dat heb ik altijd met dat watertemperatuurding, als ik rij is er niets aan de hand maar zodra ik in de file ga staan loopt ie op.
Wijsneus
pi_54008416
dat was de bijrijder had al ziets van goh wat raar
pi_54008691
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:25 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Wat een geouwehoer gek!
verschrikkelijk inderdaad

Heb je wel eens in de regen gereden met een standaard Sierra 2.0?
pi_54009282
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

verschrikkelijk inderdaad

Heb je wel eens in de regen gereden met een standaard Sierra 2.0?
Absoluut, dolle pret
pi_54009574
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:19 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Absoluut, dolle pret
Ja dat is idd fantastisch..

Ik doelde echter op drake.
Dat laatste model met die 2.0 DOHC motor heeft namelijk in de regen best een rare wegligging, heel wat anders dan een 106 GTI iig.
pi_54009632
dit was een simpele met een 8v vol met deuken enz, 106 is in de regen ook niet de meest makkelijke auto laag gewicht + korte wielbasis. Maar zo'n beetje elke auto ging die dag wel dwars in een soort manier , ik rij met een plankstijve voorkant (ast schroefset + voorpootbrug + draagarmbrug + subframe crossmember + laag profiel bandjes) en dat is niet echt prettig met water op de baan)
pi_54009933
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:38 schreef _Drake_ het volgende:
dit was een simpele met een 8v vol met deuken enz, 106 is in de regen ook niet de meest makkelijke auto laag gewicht + korte wielbasis. Maar zo'n beetje elke auto ging die dag wel dwars in een soort manier , ik rij met een plankstijve voorkant (ast schroefset + voorpootbrug + draagarmbrug + subframe crossmember + laag profiel bandjes) en dat is niet echt prettig met water op de baan)
Alle Sierra 2.0's zijn 8v
Ik geloof dat je 106 in de regen niet het meest makkelijk is met deze setup
Maar zo'n Sierra is echt een ander verhaal
pi_54010069
hoe kan het dan een Dohc zijn :p als in allemaal 8v of had je het over weer een andere auto?
pi_54010167
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
hoe kan het dan een Dohc zijn :p als in allemaal 8v of had je het over weer een andere auto?
Gewoon 2 bovenliggende nokkenassen met 2 kleppen per cilinder.
Zo'n motor zit er in de laatste Sierra DOHC's.



[ Bericht 4% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 18-10-2007 14:15:59 ]
pi_54010500
apart wist ik niet
pi_54010597
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:23 schreef _Drake_ het volgende:
apart wist ik niet

Het is best een fijne, soepele motor, heeft alleen wat te weinig vermogen voor een 2 liter.
pi_54010891
Klopt, maar die ohc is ook drama . Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuk, zoveel mogelijk snelheid houden .
pi_54011906
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:46 schreef Tommeh het volgende:
Klopt, maar die ohc is ook drama . Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuk, zoveel mogelijk snelheid houden .
Ik heb in de regen best wel fun gehad met die Sierra's

Ik vond het oude model wat wij hadden een stuk beter op de wegliggen dan die '93..
Dat ding was echt onvoorspelbaar... en had enorme onderstuur
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:47:36 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_54014010
Nose heavy
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_54014114
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:47 schreef daNpy het volgende:
Nose heavy
plus in ons geval een dramatisch slecht onderstel
Wel fun gehad met die auto, dat wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')