abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2007 @ 19:38:17 #101
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_47936311
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:24 schreef kastanova het volgende:

[..]

Resultaat: De kans is groot dat ze zich beperkt zal voelen in haar vrijheid, hetgeen de doodsteek voor een relatie zou betekenen...

Of je doet het op mijn manier.
Resultaat: De persoon in kwestie ziet in dat het toch vrij vervelend is om jezelf zo ongerust te maken en houdt er in het vervolg ook rekening mee als zij eens een avondje gaat stappen...

Hetgeen naar mijn idee veel meer effect zal hebben... Maar ja, wie ben ik .
Je weet alles van vrouwen, maar je weet vrij weinig van relaties. In een relatie kan je best zeggen dat je jaloers bent. Niets mis met jaloers zijn toch? Gewoon een menselijk gevoel dat je veel om je partner geeft.

Ik ben bv vrij jaloers. Ik heb een mooi vriendinnetje en weet dat ze veel aandacht krijgt van jongens als ze uitgaat. Mijn vriendinnetje is ook jaloers maar niet in de mate waarin ik het heb. Ze laat me erg vrij. Daar heb ik van geleerd. Ik laat haar daarom ook vrij. Omdat het gewoon fijn aanvoelt.

Maar dan kan je nog wel rekening met elkaar houden. Zij weet dat ik het fijn vind als ze me even belt als ze terug is. Dat heb ik haar gezegd en is totaal geen moeite voor haar. Op andere gebieden kom ik haar weer tegemoet.

Ik geloof best dat jouw methode werkt, maar het gaat volgens mij alles voorbij. Je wilt dat ze rekening met je houdt. Als jij een ander laat opnemen, zal ze de volgende keer denken als ze uitgaat: "Ik bel kasta maar op, anders doet hij dat straks weer" Zo beperk je juist iemand. Ze doet het dan niet meer voor jou, maar voor zichzelf. Als jij dat een mooi uitgangspunt vindt in een relatie prima, maar ik wil toch wat meer
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  maandag 2 april 2007 @ 19:49:27 #102
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47936805
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:38 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Je weet alles van vrouwen, maar je weet vrij weinig van relaties. In een relatie kan je best zeggen dat je jaloers bent. Niets mis met jaloers zijn toch? Gewoon een menselijk gevoel dat je veel om je partner geeft.

Ik ben bv vrij jaloers. Ik heb een mooi vriendinnetje en weet dat ze veel aandacht krijgt van jongens als ze uitgaat. Mijn vriendinnetje is ook jaloers maar niet in de mate waarin ik het heb. Ze laat me erg vrij. Daar heb ik van geleerd. Ik laat haar daarom ook vrij. Omdat het gewoon fijn aanvoelt.

Maar dan kan je nog wel rekening met elkaar houden. Zij weet dat ik het fijn vind als ze me even belt als ze terug is. Dat heb ik haar gezegd en is totaal geen moeite voor haar. Op andere gebieden kom ik haar weer tegemoet.

Ik geloof best dat jouw methode werkt, maar het gaat volgens mij alles voorbij. Je wilt dat ze rekening met je houdt. Als jij een ander laat opnemen, zal ze de volgende keer denken als ze uitgaat: "Ik bel kasta maar op, anders doet hij dat straks weer" Zo beperk je juist iemand. Ze doet het dan niet meer voor jou, maar voor zichzelf. Als jij dat een mooi uitgangspunt vindt in een relatie prima, maar ik wil toch wat meer
Ik vind jaloezie niet een positieve eigenschap hoor. Absoluut niet zelfs. Het is een vorm van afgunst. Wellicht liefdevol, maar afgunst nonetheless.

Maar je hebt wel gelijk dat het belangrijk is dat je rekening met elkaar houdt en in een bepaalde mate elkaar tegemoet komt. Het moet wel gezond blijven uiteraard
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
  maandag 2 april 2007 @ 19:51:49 #103
88139 JoeyT
pi_47936888
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:49 schreef lavAzza het volgende:

[..]

Ik vind jaloezie niet een positieve eigenschap hoor. Absoluut niet zelfs. Het is een vorm van afgunst. Wellicht liefdevol, maar afgunst nonetheless.

Maar je hebt wel gelijk dat het belangrijk is dat je rekening met elkaar houdt en in een bepaalde mate elkaar tegemoet komt. Het moet wel gezond blijven uiteraard
Jaloezie is een menselijk gevoel die voortkomt uit angst. Als je die angst samen wegneemt is het enige wat je overhoudt een gezonde jaloezie. Je moet elkaar dus niet gaan beperken
  maandag 2 april 2007 @ 19:53:27 #104
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47936950
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:51 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Jaloezie is een menselijk gevoel die voortkomt uit angst. Als je die angst samen wegneemt is het enige wat je overhoudt een gezonde jaloezie. Je moet elkaar dus niet gaan beperken
Ik ben eigenlijk nooit jaloers dus ik vind het niet een natuurlijk gevoel. Die paar keer dat ik jaloers ben, voel ik me er ook echt kut over. Vindt het echt een slecht gevoel. Je handelt naar afgunst en zwakte en daar sta ik niet achter.
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
  maandag 2 april 2007 @ 19:57:50 #105
88139 JoeyT
pi_47937116
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:53 schreef lavAzza het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk nooit jaloers dus ik vind het niet een natuurlijk gevoel. Die paar keer dat ik jaloers ben, voel ik me er ook echt kut over. Vindt het echt een slecht gevoel. Je handelt naar afgunst en zwakte en daar sta ik niet achter.
Dat jij het niet hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat. Ik snap niet welke discussie je eigenlijk wil gaan voeren. Ik misgun mijn vriendinnetje niets. Sterker nog ik laat haar heel vrij. Ja daar heb ik het afentoe moeilijk mee, maar dat is dus die angst. Het is niet haar probleem dat ik jaloers ben maar de mijne, maar als ze me met een belletje naar het uitgaan een lekker gevoel kan geven dan is dat geen probleem voor haar.
pi_47937281
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:38 schreef JoeyT het volgende:

Hoe je het ook went of keert, jaloezie, in welke mate dan ook, blijft een vervelende eigenschap...
Dan kun je er inderdaad mee leren leven "omdat het een menselijk gevoel" is, maar dat is pijn ook...
En ik kan me niet voorstellen dat je tegen iemand die mishandeld wordt binnen een relatie ook zegt "Ach joh, het is maar gevoel, leer er meer leven."
Ook daar zal mijn methode beter werken, als jij je vriendin slaat en iedere keer dat het gebeurt krijg jij een evenredig of overtreffend portie klappen van haar vrienden of familie, dan houd je er echt wel een keer meer op... Werkt beter dan "er eens goed over praten," that's for sure...

Tuurlijk, een nogal boude vergelijking, niet in de laatste plaats omdat een relatie waar mishandeling speelt sowieso al geen gezonde, danwel kansloze relatie is, maar toch, de overeenkomsten zijn er .
quote:
Whehehe, ik ga toch niet sneaky snel m'n telefoon in de handen van een wildvreemd vrouwtje duwen wanneer ze me belt joh?
Maar hé, als ik uitga en ik word gebeld, dan wil het nog weleens voorkomen dat de telefoon door een vrouw in m'n omgeving uit m'n handen getrokken wordt onder het motto "Doe maar hier, ff kijken wie het is" of "Wacht maar, neem ik ff op als je secretaresse ."

En in alle andere gevallen is er altijd wel een kirrend of luid lachend vrouwmens op de achtergrond te horen...

Is dat leuk? Mwah... Is dat subtiel? Nee...

Maar ik neuk er niet mee, ik slaap braaf thuis en ik ben niet verliefd op zomaar zo'n stapvrouwtje wat ik tegenkom, or whatever...
Maar het is wel een zéér effectieve manier om haar te laten inzien dat gevoelens van ongerustheid of jaloezie voor niemand prettig zijn...

Correct me if I'm wrong, maar ik zie simpelweg geen nadelen .
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 2 april 2007 @ 20:10:07 #107
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47937605
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:57 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Dat jij het niet hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat. Ik snap niet welke discussie je eigenlijk wil gaan voeren. Ik misgun mijn vriendinnetje niets. Sterker nog ik laat haar heel vrij. Ja daar heb ik het afentoe moeilijk mee, maar dat is dus die angst. Het is niet haar probleem dat ik jaloers ben maar de mijne, maar als ze me met een belletje naar het uitgaan een lekker gevoel kan geven dan is dat geen probleem voor haar.
Omdat misdaad bestaat, hoef ik dergelijk gedrag toch ook niet goed te keuren? Ik snap jouw punt niet gast. Jaloezie is geen tof gevoel, en zelfs uit het zich in zo een beperkte mate als bij jou ben ik er toch geen voorstander van.

Ik wil jaloezie niet gelijkstellen aan een misdaad, maar dat begrijp je vast wel. Ik wou gewoon duidelijk maken dat ik het geen natuurlijk gevoel vindt en dat je niet moet doen alsof het doodnormaal is dat mensen er rekening mee moeten houden. Het is tof van haar dat ze er rekening mee houdt en het zou jou sieren als je er niet zo gemakkelijk over deed en je best deed om minder jaloers te zijn.

Maar uiteraard, in deze situatie is het totaal niet erg...
pi_47937702
Ik houd van duidelijkheid en eerlijkheid. Tegen scharrels zeg ik altijd dat, gezien hun status als scharrel, ik niet ga beloven dat er nooit eens een andere scharrel tussendoor zal komen. Meestal volgen ze elkaar gewoon netjes chronologisch op, maar soms komt het weleens voor dat er een tijdje twee tegelijk in mijn leven zijn. En als ze eerder hebben gezegd dat ze helemaal mijn definitie (en consequenties) van scharrels begrijpen en dan vervolgens toch gaan zeuren, dan zijn ze direct exit.

En wat echte relaties betreft: tot dusver heb ik nooit besproken wat er wel en niet kon in relaties en ben ik er altijd vanuit gegaan dat het een monogame relatie zou moeten zijn. Na 32 jaar ken ik mezelf inmiddels wel beter en ben ik van plan om gelijk al aan te geven dat ik in beginsel gewoon trouw zal zijn, maar dat ik dat (zeker als de eerste verliefdheid is weggeëbt) op de lange duur niet 100% kan garanderen. Ik wil gewoon weten hoe de ander erover denkt, zodat je het met zijn tweeën kan hebben over de mate van vrijheid die je elkaar toestaat. En als de ander jaloers is aangelegd dan hoor ik dat graag ook eerlijk. Ik heb een ontzettende hekel aan manipulatieve spelletjes.
  maandag 2 april 2007 @ 20:15:10 #109
47102 Elvi
miemkwien
pi_47937845
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:24 schreef kastanova het volgende:

[..]

In mijn geval is single zijn een keuze...

Kijk, ik weet dat het weer vanouds arrogant klinkt maar idd, ik weet wat de doorsnee vrouw allemaal zou willen horen of wenst.
Ga ik daar wat mee doen, dan kan ik iedere avond joy joy neuken met het zoveelste naieve kroegsletje...

Die tijd heb ik echter gehad en dús ga ik alleen nog maar een eventuele relatie aan met een meid waar ik daadwerkelijk toekomst in zie...
Jij bent echt grappig En triest tégelijk...
Als je het allemaal zo goed weet: schrijf er een boek over En ga ons niet lastig vallen met je theoriën over 'De Vrouw' alsof het een op zichzelf staande diersoort is ofzo... Je weet net zoveel als elke andere boerenlul alleen jij bent idd wat arroganter (en dat is nog zacht uitgedrukt).
  maandag 2 april 2007 @ 20:16:35 #110
88139 JoeyT
pi_47937912
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:01 schreef kastanova het volgende:

[..]

Hoe je het ook went of keert, jaloezie, in welke mate dan ook, blijft een vervelende eigenschap...
Dan kun je er inderdaad mee leren leven "omdat het een menselijk gevoel" is, maar dat is pijn ook...
En ik kan me niet voorstellen dat je tegen iemand die mishandeld wordt binnen een relatie ook zegt "Ach joh, het is maar gevoel, leer er meer leven."
Ook daar zal mijn methode beter werken, als jij je vriendin slaat en iedere keer dat het gebeurt krijg jij een evenredig of overtreffend portie klappen van haar vrienden of familie, dan houd je er echt wel een keer meer op... Werkt beter dan "er eens goed over praten," that's for sure...

Tuurlijk, een nogal boude vergelijking, niet in de laatste plaats omdat een relatie waar mishandeling speelt sowieso al geen gezonde, danwel kansloze relatie is, maar toch, de overeenkomsten zijn er .

Whehehe, ik ga toch niet sneaky snel m'n telefoon in de handen van een wildvreemd vrouwtje duwen wanneer ze me belt joh?
Maar hé, als ik uitga en ik word gebeld, dan wil het nog weleens voorkomen dat de telefoon door een vrouw in m'n omgeving uit m'n handen getrokken wordt onder het motto "Doe maar hier, ff kijken wie het is" of "Wacht maar, neem ik ff op als je secretaresse ."

En in alle andere gevallen is er altijd wel een kirrend of luid lachend vrouwmens op de achtergrond te horen...

Is dat leuk? Mwah... Is dat subtiel? Nee...

Maar ik neuk er niet mee, ik slaap braaf thuis en ik ben niet verliefd op zomaar zo'n stapvrouwtje wat ik tegenkom, or whatever...
Maar het is wel een zéér effectieve manier om haar te laten inzien dat gevoelens van ongerustheid of jaloezie voor niemand prettig zijn...

Correct me if I'm wrong, maar ik zie simpelweg geen nadelen .
Ja het is een slechte vergelijking . Jaloezie doet pijn en kan je samen wegnemen of iig verminderen toch? Ik heb je al mijn kijk gegeven: Ik praat met mn vriendin en ga er vanuit dat dat telefoontje geen moeite voor haar is. Als jij bang bent dat dat al een beperkt gevoel geeft dan is miss je kijk op vrouwen wel erg goed, maar heb je nog nooit een fijne relatie gehad.

Zeg nou eens eerlijk Kasta. Je hebt altijd een grote mond, lappen tekst en houdt ervan om een beetje te stangen. Maar zeg nou eens eerlijk wat je wilt...

Ik wil tegen mijn vriendinnetje kunnen zeggen dat ik bang ben om haar kwijt te raken. Dat ik het fijn vindt als ze me belt als ze thuis is. Waarom? Omdat dat mijn gevoelens zijn. En zo kan ik haar helemaal vrij laten. En ik kan me niet voorstellen dat ze zich daardoor beperkt zal voelen

Ik weet als de beste hoe het is om te manipuleren. Ik weet ook als de beste dat je er uiteindelijk voor jezelf niets uit haalt. Uiteindelijk wil iedereen gewoon lekker zn gevoelens bij de ander kwijt kunnen
  maandag 2 april 2007 @ 20:18:12 #111
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47938007
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:15 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als je het allemaal zo goed weet: schrijf er een boek over En ga ons niet lastig vallen met je theoriën over 'De Vrouw' alsof het een op zichzelf staande diersoort is ofzo... Je weet net zoveel als elke andere boerenlul alleen jij bent idd wat arroganter (en dat is nog zacht uitgedrukt).
Wat een internetheld is het toch ook
  maandag 2 april 2007 @ 20:20:53 #112
88139 JoeyT
pi_47938130
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:10 schreef lavAzza het volgende:

[..]

Omdat misdaad bestaat, hoef ik dergelijk gedrag toch ook niet goed te keuren? Ik snap jouw punt niet gast. Jaloezie is geen tof gevoel, en zelfs uit het zich in zo een beperkte mate als bij jou ben ik er toch geen voorstander van.

Ik wil jaloezie niet gelijkstellen aan een misdaad, maar dat begrijp je vast wel. Ik wou gewoon duidelijk maken dat ik het geen natuurlijk gevoel vindt en dat je niet moet doen alsof het doodnormaal is dat mensen er rekening mee moeten houden. Het is tof van haar dat ze er rekening mee houdt en het zou jou sieren als je er niet zo gemakkelijk over deed en je best deed om minder jaloers te zijn.

Maar uiteraard, in deze situatie is het totaal niet erg...
Echt jij leest mijn posts totaal niet Volgens mij heb je alleen gelezen dat ik jaloers ben. Ik heb allang verteld wat ik ermee doe en dat is haar dus totaal NIET beperken.

Verder is een misdaad een DAAD, het woord zegt het al. Jaloezie is geen DAAD, pas als je de ander ermee gaat beperken ben je verkeerd bezig. Dan is dus niet de jaloezie zelf die verkeerd is, maar de DADEN die erop volgen
  maandag 2 april 2007 @ 20:23:41 #113
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47938276
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:20 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Echt jij leest mijn posts totaal niet Volgens mij heb je alleen gelezen dat ik jaloers ben. Ik heb allang verteld wat ik ermee doe en dat is haar dus totaal NIET beperken.

Verder is een misdaad een DAAD, het woord zegt het al. Jaloezie is geen DAAD, pas als je de ander ermee gaat beperken ben je verkeerd bezig. Dan is dus niet de jaloezie zelf die verkeerd is, maar de DADEN die erop volgen
Ik kan nu ook beweren dat jij mijn posts niet leest, want ik beweerde niet dat de vergelijking perfect is. Hij gaat op een bepaalde manier op, maar niet in zijn totaliteit.

Stel dat je kleptomanische neigingen hebt en je uit ze niet. Geen probleem. Op het moment dat je gaat stelen is het een misdaad en is het kwalijk. Jaloezie gevoelens hebben die tot uiting komen is enorm slecht. Jaloezie als het niet tot uiting komt is an sich niks mis mee, maar toch gaat mijn voorkeur uit om die gevoelens niet te hebben. Kan er ook niks mis gaan.

Ik heb je post wel gelezen en ik haakte er alleen op in. Wou niet beweren dat jij een slecht en jaloers persoon bent.
  maandag 2 april 2007 @ 20:27:26 #114
88139 JoeyT
pi_47938457
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:23 schreef lavAzza het volgende:

[..]

Jaloezie als het niet tot uiting komt is an sich niks mis mee, maar toch gaat mijn voorkeur uit om die gevoelens niet te hebben. Kan er ook niks mis gaan.
En ik wil geen emotionele pijn voel, geen liefdesverdriet, alle negatieve gevoelens wil ik niet meer voelen.

Alleen maar positiviteit. Volgens het boeddhisme heb je daar meerdere levens voor nodig, dus lijkt me onbereikbaar.

Jaloezie is een gevoel, die je samen voor een groot deel kan wegnemen Niets meer niets minder.
  maandag 2 april 2007 @ 20:31:26 #115
47102 Elvi
miemkwien
pi_47938644
Ik zie jaloezie niet als iets negatiefs eerlijk gezegd. Zolang je er samen over kunt praten en misschien een deel wegnemen Waarom zou je 'negatieve' kanten van jezelf weglaten? Dan ben je toch niet meer 'compleet' Yin en Yang enzo Zonder het negatieve is er ook geen positieve.
  maandag 2 april 2007 @ 20:32:11 #116
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47938688
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:27 schreef JoeyT het volgende:

[..]

En ik wil geen emotionele pijn voel, geen liefdesverdriet, alle negatieve gevoelens wil ik niet meer voelen.

Alleen maar positiviteit. Volgens het boeddhisme heb je daar meerdere levens voor nodig, dus lijkt me onbereikbaar.

Jaloezie is een gevoel, die je samen voor een groot deel kan wegnemen Niets meer niets minder.
Dit is de laatste post die ik er nog aan vuil maak omdat we te veel afdwalen. Ik denk dat je een hoop jaloezie ook in je eentje kan overwinnen, maar wellicht doe ik er wel te gemakkelijk over omdat ik er totaal geen last van heb.

Net zoals misschien een superzeker iemand niet kan begrijpen waarom iemand onzeker is en dat zijn gedrag zo beinvloedt.
pi_47939750
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:15 schreef Elvi het volgende:

[..]

Anders verdiep je je eerst eens in je gesprekspartner voordat je als een aftands viswijf dat ik ooit eens met een bevuild slipje in de taxi gepleurd heb begint te gillen hoe erg het allemaal wel niet is .

Boeken heb ik er namelijk (nog . ) niet over geschreven, maar toch al wel een behoorlijk aantal columns die door zowel de mannelijke als de vrouwelijke lezers toch wel enigszins omarmd werden .

Dus hup, vergeet die kansloze hippie opleiding (jaja, ík doe het namelijk wel, dat verdiepen!) van je maar even en lees werk van iemand die wél weet hoe de wereld draait .
  maandag 2 april 2007 @ 21:00:03 #118
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47939970
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:55 schreef kastanova het volgende:

[..]

Anders verdiep je je eerst eens in je gesprekspartner voordat je als een aftands viswijf dat ik ooit eens met een bevuild slipje in de taxi gepleurd heb begint te gillen hoe erg het allemaal wel niet is .

Boeken heb ik er namelijk (nog . ) niet over geschreven, maar toch al wel een behoorlijk aantal columns die door zowel de mannelijke als de vrouwelijke lezers toch wel enigszins omarmd werden .

Dus hup, vergeet die kansloze hippie opleiding (jaja, ík doe het namelijk wel, dat verdiepen!) van je maar even en lees werk van iemand die wél weet hoe de wereld draait .
Ik merk niks van die verdieping in je posts hoor. Ik zie een narcistisch baasje dat om wat voor reden dan ook moet duidelijk maken hoe geweldig hij zichzelf vindt doordat hij kennelijk capabel is in het versieren van meisjes. Leuk voor je, maar je houding is nog steeds compleet misplaatst.
pi_47940056
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:16 schreef JoeyT het volgende:
Zeg nou eens eerlijk Kasta. Je hebt altijd een grote mond, lappen tekst en houdt ervan om een beetje te stangen. Maar zeg nou eens eerlijk wat je wilt...

Ik wil tegen mijn vriendinnetje kunnen zeggen dat ik bang ben om haar kwijt te raken. Dat ik het fijn vindt als ze me belt als ze thuis is. Waarom? Omdat dat mijn gevoelens zijn. En zo kan ik haar helemaal vrij laten. En ik kan me niet voorstellen dat ze zich daardoor beperkt zal voelen
Nah, ik zal het maar even kort houden dan...
Wat nu als ze op een gegeven moment stopt met het vaste belletje "omdat ze het zo overdreven en onnodig vindt"?
pi_47940133
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:00 schreef lavAzza het volgende:
Leuk voor je, maar je houding is nog steeds compleet misplaatst.
Oh? Je kent me persoonlijk? Of heb je een glazen bol?

Mocht het antwoord in beide gevallen nee zijn praat je behoorlijk poep door met dergelijke beweringen te komen hé? .

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dus kusje op je neus .
  maandag 2 april 2007 @ 21:04:05 #121
47102 Elvi
miemkwien
pi_47940166
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:55 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ach zoals jij al praat tegen anderen en oordeeld over je medemens Dan hoef ik al niet meer... Columns stellen niet bijzonder veel voor, een grappig stukje schrijven kan iedereen. Zolang er nog geen bestseller van je in de winkel ligt neem ik jou totaal niet serieus.

Owja bij die hippie-opleiding heb ik ook psychologie en sociologie gehad. Zou jou toch moeten aanspreken Ach nee... waarom zou je je vérder verdiepen in iets ipv de oppervlakkige lul spelen? Je weet toch alles al beter Denk jij maar dat je de wijsheid van de wereld heeft, jouw val komt nog wel (en dan val je diep).
  maandag 2 april 2007 @ 21:06:48 #122
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47940299
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:03 schreef kastanova het volgende:

[..]

Oh? Je kent me persoonlijk? Of heb je een glazen bol?

Mocht het antwoord in beide gevallen nee zijn praat je behoorlijk poep door met dergelijke beweringen te komen hé? .

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dus kusje op je neus .
Ik hoef je niet te kennen om je houding compleet misplaatst te vinden. Je posts getuigen van weinig charme, inlevingsvermogen en verdieping. Ondertussen loop je hoog van de toren te blazen. Je mag best een sterke mening hebben, maar onderbouw hem dan wat genuanceerder in plaats van dat het overkomt dat je je frustraties kwijtmoet.
  maandag 2 april 2007 @ 21:08:59 #123
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_47940385
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:12 schreef Mokster het volgende:
Ik houd van duidelijkheid en eerlijkheid. Tegen scharrels zeg ik altijd dat, gezien hun status als scharrel, ik niet ga beloven dat er nooit eens een andere scharrel tussendoor zal komen. Meestal volgen ze elkaar gewoon netjes chronologisch op, maar soms komt het weleens voor dat er een tijdje twee tegelijk in mijn leven zijn. En als ze eerder hebben gezegd dat ze helemaal mijn definitie (en consequenties) van scharrels begrijpen en dan vervolgens toch gaan zeuren, dan zijn ze direct exit.

En wat echte relaties betreft: tot dusver heb ik nooit besproken wat er wel en niet kon in relaties en ben ik er altijd vanuit gegaan dat het een monogame relatie zou moeten zijn. Na 32 jaar ken ik mezelf inmiddels wel beter en ben ik van plan om gelijk al aan te geven dat ik in beginsel gewoon trouw zal zijn, maar dat ik dat (zeker als de eerste verliefdheid is weggeëbt) op de lange duur niet 100% kan garanderen. Ik wil gewoon weten hoe de ander erover denkt, zodat je het met zijn tweeën kan hebben over de mate van vrijheid die je elkaar toestaat. En als de ander jaloers is aangelegd dan hoor ik dat graag ook eerlijk. Ik heb een ontzettende hekel aan manipulatieve spelletjes.
Wat Mokster zegt.
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_47940413
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:31 schreef Elvi het volgende:
Zonder het negatieve is er ook geen positieve.
Jaloers zijn zodat je iets hebt om goed te kunnen maken? Met uitzondering van mensen die elke aandacht maar als positieve aandacht zien is dat het enige goede wat ik zo uit jaloezie kan halen eigenlijk.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_47940429
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:04 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ach zoals jij al praat tegen anderen en oordeeld over je medemens Dan hoef ik al niet meer... Columns stellen niet bijzonder veel voor, een grappig stukje schrijven kan iedereen. Zolang er nog geen bestseller van je in de winkel ligt neem ik jou totaal niet serieus.

Owja bij die hippie-opleiding heb ik ook psychologie en sociologie gehad. Zou jou toch moeten aanspreken Ach nee... waarom zou je je vérder verdiepen in iets ipv de oppervlakkige lul spelen? Je weet toch alles al beter Denk jij maar dat je de wijsheid van de wereld heeft, jouw val komt nog wel (en dan val je diep).
Ik heb met een drs. psychologie samengewoond, dus nee, ben niet echt onder de indruk van zo'n SPW Klaziena uut Zalk MBO psycholoogje, sue me .

Hoe ik nu weer bij zo'n conclusie kom?

Nou, vrij simpel... Ten eerste beheers je de Nederlandse grammatica niet eens, dus HBO is toch zeker wel uitgesloten...
Ten tweede, iemand die klaagt over mijn "manier van praten tegenover anderen" maar met geen enkel voorbeeld of zelfs ook maar argument komt, die is bij voorbaat al niet serieus te nemen...
En last but not least; iemand die psychologie en sociologie op een enigszins bevredigend niveau zou hebben gehad, zou weten dat iedereen over zijn medemens oordeelt het dus logischerwijs niet als eventueel minpunt kenmerken...

En hé, als columns schrijven zo'n eitje is, be my guest en schrijf eens er eens 1...
1 tipje; laat er dan wel even grammaticacontrole over draaien voordat je het publiceert .
  maandag 2 april 2007 @ 21:13:05 #126
47102 Elvi
miemkwien
pi_47940568
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:06 schreef lavAzza het volgende:
Je posts getuigen van weinig charme, inlevingsvermogen en verdieping. Ondertussen loop je hoog van de toren te blazen. Je mag best een sterke mening hebben, maar onderbouw hem dan wat genuanceerder in plaats van dat het overkomt dat je je frustraties kwijtmoet.
Juist... Dus hij weet helemaal niet wat 'de vrouwtjes' willen
Vrouwen willen een charmante man, die zich kan inleven in anderen, niet te arrogant 'alpha-male' gedrag vertoont en zn frustraties niet uitleeft op anderen. En iig in een discussie verder komt dan "ik weet alles en ik lees je profiel zodat ik je kan pakken omdat ik het anders niet kan winnen".

Maar goed verder heb ik niet zo bijzonder veel zin om nog langer op Kasta te reageren eigenlijk
pi_47940579
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:06 schreef lavAzza het volgende:
Je posts getuigen van weinig charme,
Ah damn it, daar gaat m'n droomwens om forumcharmeur te worden .
quote:
inlevingsvermogen en verdieping.
Ik heb toch inmiddels toch echt op vrijwel alle keerzijden, alternatieven en belevingswerelden m'n licht laten schijnen, dus waar je het gebrek aan inlevingsvermogen en verdieping vandaan haalt is me een raadsel...
  maandag 2 april 2007 @ 21:15:47 #128
47102 Elvi
miemkwien
pi_47940696
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Jaloers zijn zodat je iets hebt om goed te kunnen maken? Met uitzondering van mensen die elke aandacht maar als positieve aandacht zien is dat het enige goede wat ik zo uit jaloezie kan halen eigenlijk.
Dat zeg ik niet
Ik vind jaloezie gewoon niet per definitie slecht. Tenzij het echt ziekelijk is, maar teveel van iets is nooit goed
pi_47941258
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:51 schreef kastanova het volgende:

[..]

Geen enkele vrouw is onbereikbaar; alleen de moeite die je er insteekt om haar tot de jouwe te maken verschilt...
[..]

Zoals ik al zei; zodra ik een vrouw zie die me interesseert en dus in de meeste gevallen niet doorsnee zal zijn, dan zal ik uiteindelijk ook zorgen dat ze geinteresseerd in me raakt... En nee, heb nog nooit een blauwtje gelopen. Maar bij de +/- 120 vrouwen die ik inmiddels gehad heb, bleek het achteraf allemaal toch weer behoorlijk tegen te vallen (om verschillende redenen uiteraard)...
Vermoeiend, dit soort 'vrouwenbegrijpers', volledig overtuigd van hun eigen waanzin omdat ze middelmatige trutjes kunnen prikken. Ondertussen kunnen ze nog geen maand volhouden met een meisje, wat dan natuurlijk allemaal aan de vrouw ligt. Sommige vrouwen zijn wel degelijk onbereikbaar. Die hebben een vriend en zijn happy en dat zit er gewoon niet in of ze hebben een keer geen interesse. Maar ja een 'stud' zoals jij valt natuurlijk bij ieder meisje in de smaak.

Overigens over dat hele verhaal, zou het misschien kunnen dat het niet aan de vrouwen ligt maar aan jou? Ik geloof er geen moer van dat je geen blauwtje hebt gelopen ooit, misschien heb je zoiets voor jezelf dan goedgepraat.... maar iedereen (en Mr. Stud ook) loopt weleens een blauwtje.

Goed het kan tegenvallen, soit, maar dit is geen arrogantie meer. Dit heet 'jezelf overschreeuwen' en dat zie ik wel meer van je op dit forum. Is dat een soort overcompensatie of misinterpreteer ik het weer?

Verder on-topic, een gezonde mate van jaloezie hoort bij een relatie. Dat hoeft niet seksuele jaloezie te zijn, sommigen kunnen elkaar vrijlaten. In de meeste gevallen is het emotionele jaloezie, bang zijn de ander emotioneel te moeten delen/kwijt te raken. In die context is het, mits niet in extremen, het bindmiddel van je relatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verloren_onschuld op 02-04-2007 21:29:52 ]
Verbaal terrorist
pi_47941491
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:13 schreef Elvi het volgende:

[..]

Juist... Dus hij weet helemaal niet wat 'de vrouwtjes' willen
Vrouwen willen een charmante man, die zich kan inleven in anderen, niet te arrogant 'alpha-male' gedrag vertoont en zn frustraties niet uitleeft op anderen. En iig in een discussie verder komt dan "ik weet alles en ik lees je profiel zodat ik je kan pakken omdat ik het anders niet kan winnen".

Maar goed verder heb ik niet zo bijzonder veel zin om nog langer op Kasta te reageren eigenlijk
Oh my... Betekent dat dat ik geen chickies ga scoren op een online forum? Djeez, zal ik dan nu m'n gehele leven alleen blijven?!?! WHY GOD, WHYYY?!?!

Nah, nog heel even serieus dan...
Eerst kom je met @random beweringen rondom mijn persoontje zonder ook maar enige onderbouwing of referentie.
Vervolgens ga ik daar op in en kom waarempel naar aanleiding van je persoonlijk ingevulde profieltje en notabene je eigen posts met enkele stellingen en dan ben ik ineens "stom en gemeen"?

Typische vrouwenredenatie en -gedrag, eerst veel ongenuanceerd geschreeuw, vervolgens in een labiele bui van misplaatste hypocrisie mij gaan verwijten als ik het wel op een fatsoenlijke manier doe en daarna hard met je beentjes zwaaiend in de lucht en je handjes voor je betraande oogjes wegrennen voor al het onrecht dat je aangedaan wordt en uiteindelijk ten einde raad en uit intellectuele armoede hulp zoeken bij de eerste de beste man die je wél de steun geeft die je oh zo hard nodig hebt...
pi_47941634
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:28 schreef kastanova het volgende:

Typische vrouwenredenatie en -gedrag, eerst veel ongenuanceerd geschreeuw, vervolgens in een labiele bui van misplaatste hypocrisie mij gaan verwijten als ik het wel op een fatsoenlijke manier doe en daarna hard met je beentjes zwaaiend in de lucht en je handjes voor je betraande oogjes wegrennen voor al het onrecht dat je aangedaan wordt en uiteindelijk ten einde raad en uit intellectuele armoede hulp zoeken bij de eerste de beste man die je wél de steun geeft die je oh zo hard nodig hebt...
We want pictures!
Verbaal terrorist
pi_47941636
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:24 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Vermoeiend, dit soort 'vrouwenbegrijpers', volledig overtuigd van hun eigen waanzin omdat ze middelmatige trutjes kunnen prikken.
Ah joy, dit zal door de lurkende "middelmatige trutjes" vast leuk opgevat worden .
pi_47941673
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:31 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ah joy, dit zal door de lurkende "middelmatige trutjes" vast leuk opgevat worden .
Ach zo is het leven en jouw leven (FOK! dus) ook.
Verbaal terrorist
pi_47941717
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:31 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

We want pictures!
pi_47941756
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:33 schreef kastanova het volgende:

[..]

[afbeelding]
Beetje smakeloos, maar ook wel grappig..... hmmm
Verbaal terrorist
  maandag 2 april 2007 @ 21:34:18 #136
47102 Elvi
miemkwien
pi_47941780
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:31 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

We want pictures!
*springt op schoot*

RED ME!!!!
pi_47941995
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

*springt op schoot*

RED ME!!!!
Verbaal terrorist
  maandag 2 april 2007 @ 21:46:22 #138
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47942434
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:13 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ah damn it, daar gaat m'n droomwens om forumcharmeur te worden .
[..]

Ik heb toch inmiddels toch echt op vrijwel alle keerzijden, alternatieven en belevingswerelden m'n licht laten schijnen, dus waar je het gebrek aan inlevingsvermogen en verdieping vandaan haalt is me een raadsel...
Erg pretentieus, Als je dergelijke allesomvattende uitspraken gaat doen dan hoef ik niet meer met je te praten, simpelweg omdat er niet met je valt te praten. Je bent gewoon een vervelend narcistisch baasje die denkt dat hij alles weet en recht doet aan de beleving van alle mensen. Nou, dat doe je dus zeker niet want anders zou je niet zoveel kritiek krijgen.

Elke post die ik aan jou besteed is tijdverspilling. Ik had het eerder door moeten hebben, maar het is nog erger dan ik dacht.

Misschien kan je wel entertainende columns schrijven, provocerend en confronterend ben je in ieder geval. Op basis van je posts valt de diepgang uitermate te betwisten. Een standpunt innemen en simpelweg doen alsof je gelijk hebt werkt niet in een discussie.

Ik hou nu op...
pi_47942606
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:24 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Vermoeiend, dit soort 'vrouwenbegrijpers', volledig overtuigd van hun eigen waanzin omdat ze middelmatige trutjes kunnen prikken. Ondertussen kunnen ze nog geen maand volhouden met een meisje, wat dan natuurlijk allemaal aan de vrouw ligt. Sommige vrouwen zijn wel degelijk onbereikbaar. Die hebben een vriend en zijn happy en dat zit er gewoon niet in of ze hebben een keer geen interesse. Maar ja een 'stud' zoals jij valt natuurlijk bij ieder meisje in de smaak.
Toch weet hij het voor elkaar te krijgen om iedereen hier op stang te jagen met zijn uitspraken.
Precies zoals hij dat ook bij vrouwen voor elkaar krijgt. En als hij dát eenmaal voor elkaar heeft, dan is het niet zo moeilijk om die negatieve gevoelens om te zetten in positieve gevoelens, door te tonen dat hij ook heel anders kan zijn.
Manipulatief gedrag. Tot in de puntjes geperfectioneerd. De Kasta-show!

En ja. Zo kreeg hij het bij mij ook voor elkaar. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.
Maakt mij dat een middelmatig trutje?
  maandag 2 april 2007 @ 21:50:56 #140
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47942703
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:49 schreef Mokster het volgende:

[..]

Toch weet hij het voor elkaar te krijgen om iedereen hier op stang te jagen met zijn uitspraken.
Precies zoals hij dat ook bij vrouwen voor elkaar krijgt. En als hij dát eenmaal voor elkaar heeft, dan is het niet zo moeilijk om die negatieve gevoelens om te zetten in positieve gevoelens, door te tonen dat hij ook heel anders kan zijn.

En ja. Zo kreeg hij het bij mij ook voor elkaar. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.
Ik vind het niet manipulatief. Het is gewoon provocerend en ongenuanceerd. Maar wellicht moet het manipulatieve gedeelte nog komen inderdaad.
pi_47942714
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:49 schreef Mokster het volgende:

Ik zou wegzappen; oninteressant en inhoudsloos. Een hoop gebler, maar weinig inhoud. Gek genoeg is dat nou precies wat hij dames dan verwijt. Gek zeg!

Yep, ws. op dat moment wel. Al doende leert men he, schijnt...
Verbaal terrorist
pi_47943535
Zullen we hier niet de Kasta-analyse-show van maken?
  maandag 2 april 2007 @ 22:08:58 #143
47102 Elvi
miemkwien
pi_47943608
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Ow...

*bergt glitters, showlampen en Carlo Boszhardt op*
pi_47943775
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:51 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik zou wegzappen; oninteressant en inhoudsloos. Een hoop gebler, maar weinig inhoud.
Lijkt me heerlijk Ik neig zelf nogal naar zinloos analyseren en word vaak al moe genoeg van mezelf, doe mij er maar een die de oppervlakkige zorgeloze kant in me naar boven haalt. En daarbij, hoe mooier en diepgaander de woorden van de man, hoe meer je op je hoede moet zijn is mijn ervaring.
pi_47944088
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Mogen we ook iemand in het zonnetje zetten die het verdient?
Verbaal terrorist
pi_47944120
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:12 schreef thaleia het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk Ik neig zelf nogal naar zinloos analyseren en word vaak al moe genoeg van mezelf, doe mij er maar een die de oppervlakkige zorgeloze kant in me naar boven haalt. En daarbij, hoe mooier en diepgaander de woorden van de man, hoe meer je op je hoede moet zijn is mijn ervaring.
Ow je maakt van jouw probleem ook maar direct jouw voorkeur. Typisch.
Verbaal terrorist
  maandag 2 april 2007 @ 22:22:06 #147
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_47944214
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:19 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Mogen we ook iemand in het zonnetje zetten die het verdient?
pi_47944450
Dat doet iedereen Verloren_Onschuld Je voelt je aangetrokken tot datgene waar je (bewust of onbewust) behoefte aan hebt.
pi_47944631
* Memento-Mori is ook weer aanwezig, uiteraard single en wel
  maandag 2 april 2007 @ 22:31:30 #150
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_47944687
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:30 schreef Memento-Mori het volgende:
* Memento-Mori is ook weer aanwezig, uiteraard single en wel
Ha MM! Nog ont-single pogingen ondernomen, of was het een rustig weekend?

Ik moet toch iets doen om het ontopic te houden he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')