Was het druk op vrijdag? Wil eigenlijk as zaterdag of zondag met m'n vriendin gaan maar heb niet zoveel zin in drukke kinderen of 8394023 huisvrouwen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:35 schreef Aventura het volgende:
Ik was trouwens op 16 mei in Vitalizee in Scheveningen.
Mijn indrukken:
De sauna: Kleedkamer schoon, ruim. Fohns aanwezig. In de douches kun je gebruik maken van shampoo en zeep. De rustruime is fijn. Er zijn koptelefoontjes met muziek en bladen, en wollen dekentjes als je lekker even wil soezen.
Er zijn infrarood-cabines, dat vind ik altijd erg fijn. De zoutwaterbaden waren helaas dicht, die werden verbouwd. Dat vond ik in de geval niet erg, want ik had me net geepileerd.
Boven zijn er drie sauna's oplopen van heet naar heter. Paar keer per dag is er aufguss, maar die heb ik voorbij laten gaan. Er zijn 2 warme kruidenbaden, heerlijk! Lekker warm en een heel fijne olie, dit keer rozemarijn en een munt-achige olie. Grappig zijn ook de voetenbadjes, een stuk of 20 naast elkaar, afwisselend met heet en koud water gevuld. Handig om snel op of van temperatuur te komen. Binnen zijn er een tweetal bubbelbaden, die ik wel erg warm vond afgesteld. Ik dacht bijna dat er iets mis mee was, ik heb het verder niet nagevraagd. De baden grenzen aan een vrij groot zwembad waar je baantjes kunt trekken. Erg lekker, we keerden er steeds weer naar terug.
Vitalizee grenst aan het Scheveningse strand. Er is een terras waar je op kunt zitten (met beperkt uitzicht for obvious reasons). Op het terras bevindt zich nog een bubbelbad. Turks stoombad heb ik gemist evenals de zeewater-nevel-ruimte. Eten en drinken: oke. We hadden een potje thee besteld, 2,50. Schappelijke prijs, je moet toch je vochtgehalte op peil houden, prima dus! Verder hebben ze er lekkere mixsapjes. Lunch- en avondkaart ook prima. Niet heel speciaal, wel lekker en ook schappelijk geprijsd. Er is al een hoofdgerecht voor 11 euro. Behandelingen: ik had de Ella Bache-gezichtsbehandeling. Ik vond het niet zo bijzonder. De behandeling bestond uit reinigen, een masker, massage en 2 losse modules die bij mij epileren en verven van wenkbrauwen en wimpers inhielden. Vond het allemaal niet zo grondig, beetje lafjes. Ik verwacht vor 55 euro eigenlijk ook wel een advies over mijn huid, een wat grondiger aanpak van reinigen (ook meetertjes meenemen etc.). Ook het epileren en verven was ietwat slordig gedaan.
Al met al: prima sauna, met alles erop en eraan. Voor buitenliefhebbers minder geschikt, er is behalve een volledig afgeschermd terras niets buiten. Wel een beetje duur: entree is 26,50. In vergelijking met bv. grote sauna's als de Zwaluwhoeve is dat aan de hoge kant. Tip, combineer het met een strandwandeling en een drankje op de boulevard! Dan heb je een leuke complete dag uit.
Het was extreem rustig juist! In sommige ruimtes waren we gewoon de enigen! Nergens hoefden we te wachten. Ik heb zelfs gevraagd of het altijd zo was. Ze dachten zelf wel dat het door alle feestdagen kwam, zoals Hemelvaart, Pinksteren enzo. Dat mensen na zo'n periode even rustig aan doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:41 schreef Japin het volgende:
[..]
Was het druk op vrijdag? Wil eigenlijk as zaterdag of zondag met m'n vriendin gaan maar heb niet zoveel zin in drukke kinderen of 8394023 huisvrouwen.
De Thermen in Rosmalen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:20 schreef Aventura het volgende:
Weet iemand een sauna waar je echt goed kunt eten? Merk vaak dat lekker eten voor de meeste sauna's geen core business is, terwijl ik dat er wel bij vind horen! Keukens die ik al heb 'getest' zijn: Vitalizee, La Mer en Sauna Suomi. Niet erg bijzonder (en ook een beetje overpriced). Beetje betalen vind ik geen probleem, maar dan moet het wel goed smaken
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 02:35 schreef SunChaser het volgende:
De Thermen in Rosmalen.
Morgen twee verslagen hierover
Ben je er al geweest na de verbouwingen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Over een week naar De Zwaluwhoeve, ben benieuwd.
heb ik meer gehoord, maar gewoon die warmte enzo...gewoon niks voor mijquote:
Wij hebben daar ook een arrangement incl. lunch en diner gehad. Het lunchbuffet was vrij aardig. Geen topper, maar best acceptabel. Het dinerbuffet was echter weinig soeps.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:35 schreef Isabeau het volgende:
ok...we hebben incl lunch en dinerDan ben ik dus héél benieuwd haha.
Ja, die gaat deze maand open ja, en daar gaan we zeker ook nog eens heen. Maar met die cheriocard die ik heb kan ik daar nog niet heen. Maar wat ik er van gelezen heb, moet die echt super zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 21:22 schreef kluivie het volgende:
Sylvana volgens mij kan je straks naar de veluwse bron splinternieuw en toch vlakbij jou? Ben benieuwd naar die recensies
Nou en? Dat gebeurt in elk bedrijf. In elk bedrijf zullen collega;s elkaar wel eens aanstoten en smoesen als er een klant ofzo langskomt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 07:14 schreef Klare het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat het personeel in Palestra de mensen in de sauna bekijkt en er commentaar op levert. Geloof dat ze het via de bewakingscamera's kunnen zien. Of het echt waar is weet ik niet...maar ik ben bang dat het wel klopt. (gezien de mensen die er werken....)
.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 07:14 schreef Klare het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat het personeel in Palestra de mensen in de sauna bekijkt en er commentaar op levert. Geloof dat ze het via de bewakingscamera's kunnen zien. Of het echt waar is weet ik niet...maar ik ben bang dat het wel klopt. (gezien de mensen die er werken....)
Het maakt niet uit of je naakt door een bedrijf loopt of niet, mensen roddelen toch wel, doe JIJ ook over onbekende mensen, wedden?quote:
Ik ben dus al een keer naar de Zwaluwhoeve geweest en vond het toen een hartstikke goeie sauna, goed opgezet, lekker ruim, en ook al was het helemaal vol, je merkte echt niet dat er 500 mensen binnen waren. En nou na die verbouwing moet het dus nog beter zijn. Dus gaat wel goed komenquote:Op donderdag 24 juli 2008 18:03 schreef kluivie het volgende:
IK zou er ook wel is heen willen maar dat is dan net weer te ver voor mij naar zwaluwhoeve, ben benieuwd naar jou ervaring Sylvana want je hoort er veel van maar is het allemaal waar hee?
iehquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:38 schreef Enfermera het volgende:
in de infrarood sauna lag op een gegeven moment.. poep.![]()
Ja, was blijkbaar een ongelukje ofzo.. Maar dan nog; je zit toch op je handdoek of badjas?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 07:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ieh
hoe haal je het in je hoofd om even lekker te gaan zitten kleien in de sauna![]()
Lol wat stond er dan op dat bordje? Zo'n rode driehoek met een drol er in? Maar euh, kan gebeuren..? Daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Dat je zo ontspant dat je je kringspier ook maar laat gaan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:38 schreef Enfermera het volgende:
Enige minpunt deze keer dat we er waren; in de infrarood sauna lag op een gegeven moment.. poep.Oke, kan gebeuren, er stond ook al een bordje voor enzo, maar een uur later liepen we er langs en toen lag het er nog!
Dus daar hebben we maar even over geklaagd later, kijken of we daar nog wat over terughoren..
Hahaha dat zou wel mooi zijnquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:44 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Lol wat stond er dan op dat bordje? Zo'n rode driehoek met een drol er in? Maar euh, kan gebeuren..? Daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Dat je zo ontspant dat je je kringspier ook maar laat gaan?Vast van die mensen die ook niet uitkijken als ze de weg op rijden.
Ik heb nog een saunabon! Voor Najade in Clinge (tegen de Belgische grens. Of is het al België?) Ik ben benieuwd, het is best nieuw.
Ik vind het een fijne sauna, maar als je even terugzoekt in deze reeks vind je er vast wel wat over, Isabeau heeft er volgens mij wel eens een verhaaltje over geschreven.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb geen idee, maar ik hoop het wel
Iemand trouwens ervaring met sauna de Linderbrink in Zuidwolde ( Drenthe)?
Die is ook wel redelijk in de buurt voor ons, dus dan misschien daar maar heen ipv naar Palestra Braamt
Ben benieuwd wat je van Najade vindt dan is voor mij ook bijna thuiswedstrijd en nee is net geen belgie heeequote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:44 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Lol wat stond er dan op dat bordje? Zo'n rode driehoek met een drol er in? Maar euh, kan gebeuren..? Daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Dat je zo ontspant dat je je kringspier ook maar laat gaan?Vast van die mensen die ook niet uitkijken als ze de weg op rijden.
Ik heb nog een saunabon! Voor Najade in Clinge (tegen de Belgische grens. Of is het al België?) Ik ben benieuwd, het is best nieuw.
Ik keek even op van de naam, maar zie net op hun site dat de sauna is overgenomen. Ik kende het als sauna De Linderbrink en niet aangesloten bij de Thermen Holiday keten.quote:Op zondag 28 september 2008 12:25 schreef Sylvana het volgende:
Vrijdag dus naar Thermen Holiday Zuidwolde geweest.
Ik denk dat je Huize Hölterhof bedoelt?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:53 schreef Sylvana het volgende:
Thnx
Zijn er nog meer mensen die vandaag een nieuwsbrief van Huize Hogehofte ( Enschede) hebben gekregen terwijl ze daar nog nooit geweest zijn? Ik kreeg vandaag dus een nieuwsbrief ervan, terwijl ik er nog nooit van gehoord heb, laat staan geweest ben. Dus meteen opgebeld, en gevraagd hoe ze aan mijn e-mailadres komen? Dat wist ze zo snel niet, dus nou gaat ze het als het goed is uitzoeken en belt ze me als ze het weet terug.
Edit: nou, net kreeg ik een nieuwsbrief van Sauna Saré in Oldenzaal, daar ben ik dus wel geweest, en in hun nieuwsbrief stond dat Huize Hogehofte oneigenlijk gebruikt maakt van het emailadressenbestand van Saré. De oude baas van Saré is naar Huize Hogehofte overgestapt, en heeft dat adressenbestand van Saré meegenomen, en stuurt dus van zijn nieuwe baan bij Huize Hogehofte dus ook allemaal mailtjes naar klanten van Saré. Niet echt netjes dus, en bij Saré zijn ze nu ook aan het uitzoeken welke stappen ze tegen hem kunnen ondernemen.
Uhm ja, ik bedoel idd Huize Hölterhof, verkeerde naam in mn hoofd gehad tijdens het typen blijkbaar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:37 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik denk dat je Huize Hölterhof bedoelt?
Nooit bij Saré geweest dus ook geen mail gehad. Net wel ff de website bekeken. Ben best nieuwsgierig naar het saunagedeelte, maar als regelmatig bezoeker van het oude hotel-restaurant de Hölterhof ben ik wel van mening dat degene die die sauna daar verzonnen heeft een nekschot verdient voor hoe het er nu uitziet.
In de grote bar/terras (volgens mij is dat het Voorhuis), liggen overal boekjes met versnapperingen en drankjes. Ik heb daar nooit moeite mee gehad om die te vinden tbh.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 02:05 schreef Zana het volgende:
Voor het eerst naar een sauna (Zwaluwhoeve) geweest, wij hadden de tickets gekregen van iemand die zelf niet kon gaan.
Wat was het druk, het begon al ermee dat wij haast geen parkeerplaats konden vinden (ok, wij waren er ook pas 14.00 uur, dus alle dagjesmensen waren al binnen en nog niemand was weer naar huis), maar ik denk doordat de Zwaluwhoeve zo veel reclame overal maakt, dat het er ook zo ontzettend druk is (of is dat normaal??)
Wat ik vreemd vond is dat je nergens een broodje los kon kopen, wij hadden geen arrangement, dus alleen de entree en het bijbehorende glaasje champagne, maar ik had er toch verwacht, dat je ergens "snel" iets kon eten, maar ter plekke konden wij dat niet vinden. Er was alleen een a la carte restaurant en een buffetrestaurant. Nergens hing/ stond een menukaart en / of prijslijst ( behalve voor het a la carte restaurant, maar daar kon je alleen voor de lunch en dan weer voor een uitgebreid diner terecht). Achteraf zag ik op de website dat er toch in “Het Voorhuis” versnaperingen geserveerd worden, maar daar ter plekke zag ik alleen iemand een stukje appeltaart eten. Ik snap wel dat ze misschien het gevoel willen vermiddelen dat je een hele dag kunt genieten, maar ik zou toch graag ergens een menu- en drankkaart met prijzen willen zien om niet voor verrassingen te komen staan. Toen wij weggingen en ongeveer 5 minuten bij de kassa’s moesten wachten, waren al twee verschillende koppels waar de rekening niet klopte. Misschien toeval, maar vond het wel een beetje raar. Ze werken daar doch met die horlogeachtige bandjes.
Verder vond ik het wel leuk, vooral tegen avond toen het weer iets rustiger werd en er ook meer plek vrijkwam in de sauna’s.
Ik was van plan om binnenkort daarheen te gaan (vanwege kortingsbonnen), wat is daar zo slecht aan?quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:11 schreef YPPY het volgende:
Elysium is erg groot, je kunt er veel doen. Het is wel massaal, dat moet je leuk vinden. Schiedam is iets rustiger, maar ook daar kun je veel doen. Ze zijn allebei leuk voor een eerste keer. Ridderkerk zou ik zeker niet doen. Vond ik erg tegenvallen.
Wij waren ook gisteren en tijdens de opgieting in de Finse Sauna om 20.00 uur was er wel een ananas-, kokos- en later dan een ijsmuntluchtje, ook kregen wij uit een spuitfles honing op ons hand. Ik had het nog niet eerder meegemaakt en weet niet hoe het hoort, maar deze ceremonie vond ik bijzonder leuk. De volgende keer gaan wij zeker ook 's avonds het was er veel minder druk dan 's middags. Ik heb er dus echt geen boekjes gezien in Het Voorhuis of op het terras daar, maar omdat daar binnen geen plek was, hebben wij daar ook niet gezeten. Ik heb wel een beetje opgelet, maar behalve de appeltaart heb ik maar een iemand gezien die een boord met iets chipsachtigs had, vreemd.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 07:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]In de grote bar/terras (volgens mij is dat het Voorhuis), liggen overal boekjes met versnapperingen en drankjes. Ik heb daar nooit moeite mee gehad om die te vinden tbh.
Ik ben er gisteravond weer geweest en het enige minpuntje, waar ik zelf niet eens last van heb gehad, ik maak er nooit gebruik van, heeft te maken met de opgieting. Blijkbaar hebben ze bedacht dat ze kunnen bezuinigen door het fruit en de honing weg te laten. Overigens rijden wij meestal rond 17:45 de parkeerplaats op en moeten altijd heel erg goed zoeken naar een plekje om vervolgens binnen haast niks van de drukte te merken. Gewoon gezellig. Elke sauna kun je gewoon in.
Ja idd, in het voorhuis liggen idd gewoon boekjes met wat je kunt eten en drinken daar. Toen wij er pas waren, waren we er rond een uur of 12, en toen moesten we ook al naar het achterste parkeerterrein, maar daar was toen nog plek zat. En binnen merkte je eigenlijk niks van al die drukte, nergens hoeven wachten, sauna' s zaten niet stampvol ofzo. Bij de opgieting was er toen nog wel fruit en honing, en bij ons klopte de rekening achteraf ook niet. Stond 1 appeltaart op, terwijl we helemaal geen appeltaart gehad hadden :Squote:Op donderdag 9 oktober 2008 07:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In de grote bar/terras (volgens mij is dat het Voorhuis), liggen overal boekjes met versnapperingen en drankjes. Ik heb daar nooit moeite mee gehad om die te vinden tbh.
Ik ben er gisteravond weer geweest en het enige minpuntje, waar ik zelf niet eens last van heb gehad, ik maak er nooit gebruik van, heeft te maken met de opgieting.
Blijkbaar hebben ze bedacht dat ze kunnen bezuinigen door het fruit en de honing weg te laten.
Overigens rijden wij meestal rond 17:45 de parkeerplaats op en moeten altijd heel erg goed zoeken naar een plekje om vervolgens binnen haast niks van de drukte te merken. Gewoon gezellig. Elke sauna kun je gewoon in.
Misschien had je het even kunnen vragen? Ik ken de Zwaluwhoeve alleen van een arrangement en dat is ons uitstekend bevallen, het lijkt me stug dat je nergens een broodje kan bestellen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 02:05 schreef Zana het volgende:Wat ik vreemd vond is dat je nergens een broodje los kon kopen,
Voor ons was het de eerste keer, dus je bent ook nog een beetje "druk" met andere dingen, vanwege helemaal bloot tussen al die mensen en zo en natuurlijk weet je dan nog niet waar welke sauna voor dient en hoe lang je erin moet en zo, en dat vond ik bij de Zwaluwhoeve ook maar beperkt aangegeven. De Infraroodsauna binnen ging gewoon automatisch aan en uit, dus ik dacht dat het buiten er ook zo zou zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:49 schreef Sylvana het volgende:
Het is heel normaal dat er in een stoombad alleen een trekker ligt hoor. En ik vond die plattegrond best wel duidelijk die je meekreeg, vond het daarom zelf toen niet nodig om een rondleiding te vragen. Maar als dat niet wordt aangeboden bij binnenkomst, kun je er altijd zelf om vragen toch? En het is heel normaal dat je bij een infraroodsauna hem moet inschakelen, dmv een knopje of je hand voor een sensor bewegen.
Een beetje zelfinitiatief is ook niet verkeerd iigAls je iets niet weet, gewoon vragen in het vervolg dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |