Ik hoop het geld snel te krijgen. kunnen we goed gebruiken...quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:41 schreef simone_van_dorp het volgende:
Er is de afgelopen jaren altijd een topic geweest 'Wie heeft de belasting teruggaaf al binnen'? Ik vermoed, just a hunch, dat half mei de eerste betalingen zullen plaats vinden, tzt zal er wel een topic voor geopend worden. Iedereen is namelijk altijd benieuwd wanneer ie zn centjes krijgt!
Je moet het in principe in 2006 aangeven. Maar je zal toch wel een jaaropgaaf hebben gehad? of worden die paar dagen meegerekend met het loon van 2007? Als dat zo is moet je het in 2007 aangeven.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:31 schreef F1-Pro het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraag, ik had stage gelopen in 2006 en heb hiervoor stagevergoeding voor ontvangen, toen een maand gewerkt, van deze 2 had ik jaaropgave ontvangen en ingevuld in de aangifte. Toen ben ik weer school gaan volgen tot december, 18 dec was ik fulltime begonnen met werken.. maar ik heb het salaris van december pas in januari 2007 ontvangen moet ik dit ook op het aangifte invullen voor 2006?
Alvast bedankt.
Het loon is van 18 dec t/m 31 dec en van dat heb ik wel loonstrook gehad, maar het geld is pas in januari gestort op me rekening.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je moet het in principe in 2006 aangeven. Maar je zal toch wel een jaaropgaaf hebben gehad? of worden die paar dagen meegerekend met het loon van 2007? Als dat zo is moet je het in 2007 aangeven.
(Toch niet met de belastingtelefoon,....quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef F1-Pro het volgende:
Net contact gehad met belastingdienst, en omdat het in januari is overgemaakt moet ik het meenemen in aangifte 2007.
03-01-2007 mijn aangifte verzonden.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:41 schreef simone_van_dorp het volgende:
Er is de afgelopen jaren altijd een topic geweest 'Wie heeft de belasting teruggaaf al binnen'? Ik vermoed, just a hunch, dat half mei de eerste betalingen zullen plaats vinden, tzt zal er wel een topic voor geopend worden. Iedereen is namelijk altijd benieuwd wanneer ie zn centjes krijgt!
Dan moet je eerst verzoeken om een aanslag want anders zal de BD het bedrag terugbetalenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:32 schreef dyna18 het volgende:
Is er een manier om te voorkomen dat je heffingsrente moet betalen?
Bijvoorbeeld door in januari al een bedrag aan de BD te betalen?
Maar dat is toch eigenlijk belachelijk?... Dat je bij de eerste notificatie al meteen rente over het te betalen bedrag moet betalen. Ik ken geen enkel ander bedrijf dat bij de eerste rekening al rente incalculeerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:38 schreef dndiek het volgende:
Dan moet je eerst verzoeken om een aanslag want anders zal de BD het bedrag terugbetalen
Dat doet elk bedrijfquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:14 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Maar dat is toch eigenlijk belachelijk?... Dat je bij de eerste notificatie al meteen rente over het te betalen bedrag moet betalen. Ik ken geen enkel ander bedrijf dat bij de eerste rekening al rente incalculeerd.
Zijn er geen andere methoden om dit te voorkomen? En waar zeg ik mijn abbonnement op de belastingdienst op?
Prima, maar laat ze dan een nota sturen op 31 dec 2006 zodat ik tenminste een manier heb om te voorkomen dat ik onterecht rente moet betalen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat doet elk bedrijf
Het is namelijk zo dat jij feitelijk je belasting uiterlijk op de laatste dag van 2006 betaald moet hebben.
Als particulier persoon moet je inderdaad eigenlijk het inkomen aangeven op het moment dat je het ontvangt, dat het opeisbaar is of rentedragend is geworden. In de praktijk levert dat natuurlijk heisa op in gevallen zoals van F1-Pro. Dus doe je er goed aan gewoon te volgen wat de werkgever opgeeft, tenzij je denkt dat je een voordeel kunt behalen door dat niet te doen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:01 schreef ManAtWork het volgende:
[Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef F1-Pro het volgende:
Net contact gehad met belastingdienst, en omdat het in januari is overgemaakt moet ik het meenemen in aangifte 2007.]
(Toch niet met de belastingtelefoon,....)
Het gaat erom wanneer het verloond is. Dus wanneer je werkgever de loonheffing heeft afgedragen. Het tijdstip van ontvangst is dan niet relevant. En zoals eerder gezegd: je moet er dan ook een JOG van hebben ontvangen.
En je inkomen mogen ze schatten?quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Prima, maar laat ze dan een nota sturen op 31 dec 2006 zodat ik tenminste een manier heb om te voorkomen dat ik onterecht rente moet betalen.
Ja, daarom heet het ook een VOORLOPIGE aanslag.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:23 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
En je inkomen mogen ze schatten?
In het topic Belastingaangifte 2006-topic (5) vroeg je welke aftrekposten ze niet meenamen in de electronische versie, dit in verband met de drempels die er zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:07 schreef ManAtWork het volgende:
Tsja, de belastingdienst gaat een schatting doen waarop jij weer bezwaren kunt uiten met als gevolg dat het nog even langer duurt voor je het geld waar je recht op hebt krijgt, want er zal weer een achterstand optreden bij het verwerken van de mutaties waarbij het resultaat de aloude en welbekende voorlopige teruggave is.
Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker ook niet.
maar ze zijn ook wel weer zo, om rente te betalen ,als blijkt dat wat terug krijgtquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Prima, maar laat ze dan een nota sturen op 31 dec 2006 zodat ik tenminste een manier heb om te voorkomen dat ik onterecht rente moet betalen.
Dank, ook voor je snelle reactie.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:52 schreef ManAtWork het volgende:
Lees voor de studiekosten deze toelichting van de site van de belastingdienst. Hierin staat ook genoemd hoe om te gaan met stufi.
Aha! Bedankt voor de info! Wat moet ik doen als ze hem ´kwijt zijn´? Of heb ik dan gewoon pech gehad en wordt er flink wat geld door mn neus geboord?quote:Op zondag 30 december 2007 18:48 schreef ManAtWork het volgende:
Normaal krijg je redelijk snel een toelichting van de uitslag van het 'nader kijken'.
Als je er nu nog niets van gehoord hebt, zou ik maar eens gaan bellen. Waarschijnlijk zijn ze hem 'kwijt geraakt'.
Aangifte voor de inkomstenbelasting en zorgtoeslag (net als de andere toeslagen) staat (voor jou) los van elkaar. Het enige dat de fiscus koppelt is je belastbaar inkomen om defintief je toeslag te berekenen.quote:Op maandag 31 december 2007 13:02 schreef worldpimber het volgende:
Ik wilde mijn zorgtoeslag stopzetten omdat ik nooit precies weet wat ik ga verdienen in een jaar. Maar nu twijfelde ik net weer, valt te weinig ontvangen zorgtoeslag nou ook onder belastingteruggaaf of valt het onder "zelf aanvragen" als je ziet dat je er alsnog recht op had?
Want dan blijf ik invullen en aparte spaarpotjes maken aan het einde van het jaar
Nee, dan mag je opnieuw beginnen.quote:Op maandag 31 december 2007 12:53 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Aha! Bedankt voor de info! Wat moet ik doen als ze hem ´kwijt zijn´? Of heb ik dan gewoon pech gehad en wordt er flink wat geld door mn neus geboord?
Maar dan wel even de fiscus netjes/subtiel wijzen op hun blunder en verzoeken om een kostenvergoeding. En uiteraard controleren of ze wel voldoende rente betalen.quote:Op maandag 31 december 2007 13:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, dan mag je opnieuw beginnen.
Ok tnx.quote:Op maandag 31 december 2007 13:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Aangifte voor de inkomstenbelasting en zorgtoeslag (net als de andere toeslagen) staat (voor jou) los van elkaar. Het enige dat de fiscus koppelt is je belastbaar inkomen om defintief je toeslag te berekenen.
Vul gewoon 50.000 in als toetsingsinkomen. Op die manier wordt je toeslag op 0 gezet maar een maal per jaar wordt bij de definitieve berekening alles gecorrigeerd waardoor je alles dan in 1x terugkrijgt. Als je het stopzet wordt dit niet gedaan en moet je t elk jaar zelf aanvragen.quote:
Damn, das inderdaad een goeie tip.quote:Op maandag 31 december 2007 17:34 schreef jmac het volgende:
Vul gewoon 50.000 in als toetsingsinkomen. Op die manier wordt je toeslag op 0 gezet maar een maal per jaar wordt bij de definitieve berekening alles gecorrigeerd waardoor je alles dan in 1x terugkrijgt. Als je het stopzet wordt dit niet gedaan en moet je t elk jaar zelf aanvragen.
Je kan ze ook een briefje sturen waarin je ze verzoekt om een voorlopige aanslag op te leggen op basis van de aangifte. Als je het geld niet direct nodig hebt gewoon zo laten natuurlijkquote:Op woensdag 9 januari 2008 20:16 schreef hellmondunited het volgende:
en dit gaat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren vrees ik!
Stond gisteren een heel stuk in het Eindhovensdagblad: De belastingdienst heeft nog lang niet alle aanslagen behandeld, sterker nog.. slechts een deeltje. Men heeft er ook geen haast mee, want ze hebben andere prioriteiten. Ze mogen, zoals ik eerder al suggereerde, er inderdaad 3 jaar overdoen. Nou, lang leven de rente die ik erbij krijg dan maar...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |