abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48319771
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:41 schreef simone_van_dorp het volgende:
Er is de afgelopen jaren altijd een topic geweest 'Wie heeft de belasting teruggaaf al binnen'? Ik vermoed, just a hunch, dat half mei de eerste betalingen zullen plaats vinden, tzt zal er wel een topic voor geopend worden. Iedereen is namelijk altijd benieuwd wanneer ie zn centjes krijgt!
Ik hoop het geld snel te krijgen. kunnen we goed gebruiken...
pi_48421188
Hallo,

Ik heb een vraag, ik had stage gelopen in 2006 en heb hiervoor stagevergoeding voor ontvangen, toen een maand gewerkt, van deze 2 had ik jaaropgave ontvangen en ingevuld in de aangifte. Toen ben ik weer school gaan volgen tot december, 18 dec was ik fulltime begonnen met werken.. maar ik heb het salaris van december pas in januari 2007 ontvangen moet ik dit ook op het aangifte invullen voor 2006?

Alvast bedankt.
pi_48421604
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:31 schreef F1-Pro het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag, ik had stage gelopen in 2006 en heb hiervoor stagevergoeding voor ontvangen, toen een maand gewerkt, van deze 2 had ik jaaropgave ontvangen en ingevuld in de aangifte. Toen ben ik weer school gaan volgen tot december, 18 dec was ik fulltime begonnen met werken.. maar ik heb het salaris van december pas in januari 2007 ontvangen moet ik dit ook op het aangifte invullen voor 2006?

Alvast bedankt.
Je moet het in principe in 2006 aangeven. Maar je zal toch wel een jaaropgaaf hebben gehad? of worden die paar dagen meegerekend met het loon van 2007? Als dat zo is moet je het in 2007 aangeven.
pi_48421818
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je moet het in principe in 2006 aangeven. Maar je zal toch wel een jaaropgaaf hebben gehad? of worden die paar dagen meegerekend met het loon van 2007? Als dat zo is moet je het in 2007 aangeven.
Het loon is van 18 dec t/m 31 dec en van dat heb ik wel loonstrook gehad, maar het geld is pas in januari gestort op me rekening.
pi_48423044
Net contact gehad met belastingdienst, en omdat het in januari is overgemaakt moet ik het meenemen in aangifte 2007.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:01:21 #206
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_48429833
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef F1-Pro het volgende:
Net contact gehad met belastingdienst, en omdat het in januari is overgemaakt moet ik het meenemen in aangifte 2007.
(Toch niet met de belastingtelefoon,.... )
Het gaat erom wanneer het verloond is. Dus wanneer je werkgever de loonheffing heeft afgedragen. Het tijdstip van ontvangst is dan niet relevant. En zoals eerder gezegd: je moet er dan ook een JOG van hebben ontvangen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_49142744
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:41 schreef simone_van_dorp het volgende:
Er is de afgelopen jaren altijd een topic geweest 'Wie heeft de belasting teruggaaf al binnen'? Ik vermoed, just a hunch, dat half mei de eerste betalingen zullen plaats vinden, tzt zal er wel een topic voor geopend worden. Iedereen is namelijk altijd benieuwd wanneer ie zn centjes krijgt!
03-01-2007 mijn aangifte verzonden.
03-05-2007 mijn centjes op de bank van de belasting
04-05-2007 voorlopige aanslag binnengekregen over de belastingaangifte 2006
pi_49166733
Is er een manier om te voorkomen dat je heffingsrente moet betalen?
Bijvoorbeeld door in januari al een bedrag aan de BD te betalen?
pi_49166988
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:32 schreef dyna18 het volgende:
Is er een manier om te voorkomen dat je heffingsrente moet betalen?
Bijvoorbeeld door in januari al een bedrag aan de BD te betalen?
Dan moet je eerst verzoeken om een aanslag want anders zal de BD het bedrag terugbetalen
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_49181265
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:38 schreef dndiek het volgende:

Dan moet je eerst verzoeken om een aanslag want anders zal de BD het bedrag terugbetalen
Maar dat is toch eigenlijk belachelijk?... Dat je bij de eerste notificatie al meteen rente over het te betalen bedrag moet betalen. Ik ken geen enkel ander bedrijf dat bij de eerste rekening al rente incalculeerd.

Zijn er geen andere methoden om dit te voorkomen? En waar zeg ik mijn abbonnement op de belastingdienst op?
pi_49182669
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:14 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Maar dat is toch eigenlijk belachelijk?... Dat je bij de eerste notificatie al meteen rente over het te betalen bedrag moet betalen. Ik ken geen enkel ander bedrijf dat bij de eerste rekening al rente incalculeerd.

Zijn er geen andere methoden om dit te voorkomen? En waar zeg ik mijn abbonnement op de belastingdienst op?
Dat doet elk bedrijf

Het is namelijk zo dat jij feitelijk je belasting uiterlijk op de laatste dag van 2006 betaald moet hebben.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_49210938
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat doet elk bedrijf

Het is namelijk zo dat jij feitelijk je belasting uiterlijk op de laatste dag van 2006 betaald moet hebben.
Prima, maar laat ze dan een nota sturen op 31 dec 2006 zodat ik tenminste een manier heb om te voorkomen dat ik onterecht rente moet betalen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 07:57:44 #213
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_49213755
Je kunt ook verzoeken om een voorlopige aanslag. Betaal dan iets meer en je krijgt rente.
En waarschijnlijk sturen (ze (hebben ze gestuurd) dit jaar ook wel een voorlopige aanslag gebaseerd op de cijfers van 2006.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 01:11:08 #214
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_49254421
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:01 schreef ManAtWork het volgende:

[Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef F1-Pro het volgende:
Net contact gehad met belastingdienst, en omdat het in januari is overgemaakt moet ik het meenemen in aangifte 2007.]

(Toch niet met de belastingtelefoon,.... )
Het gaat erom wanneer het verloond is. Dus wanneer je werkgever de loonheffing heeft afgedragen. Het tijdstip van ontvangst is dan niet relevant. En zoals eerder gezegd: je moet er dan ook een JOG van hebben ontvangen.
Als particulier persoon moet je inderdaad eigenlijk het inkomen aangeven op het moment dat je het ontvangt, dat het opeisbaar is of rentedragend is geworden. In de praktijk levert dat natuurlijk heisa op in gevallen zoals van F1-Pro. Dus doe je er goed aan gewoon te volgen wat de werkgever opgeeft, tenzij je denkt dat je een voordeel kunt behalen door dat niet te doen.
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
pi_49254720
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:00 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Prima, maar laat ze dan een nota sturen op 31 dec 2006 zodat ik tenminste een manier heb om te voorkomen dat ik onterecht rente moet betalen.
En je inkomen mogen ze schatten?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  vrijdag 11 mei 2007 @ 07:52:38 #216
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_49256539
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 01:23 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

En je inkomen mogen ze schatten?
Ja, daarom heet het ook een VOORLOPIGE aanslag.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:22:21 #217
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_49257729
Vanaf volgend jaar zal er worden overgegaan op de VIA, de Voor Ingevulde Aangifte. Ik vraag me af of dat nu zo heel nuttig en verstandig is, maar goed, daar zal wel onderzoek naar zijn gedaan. Het idee is een beetje dat je de specificaties thuis krijgt op basis waarvan de BD een aanslag oplegt en dat je dan zelf eventuele wijzigingen of onjuistheden moet corrigeren. Voor een aantal mensen is dat een uitkomst, maar ik vraag me af of het opweegt tegen de gemakzucht van anderen. Maar goed, dat is een keuze. Wellicht doen ze er verstandig aan PersoonsGebonden Aftrekposten niet in de VIA op te nemen...
Overigens zal dat voor de te betalen of te ontvangen heffingsrente waarschijnlijk betekenen, dat beide meer gaan worden. Als ik me niet vergis wordt de 1 april termijn opgeschoven naar 1 mei en ik neem aan dat daarmee ook de garantiedatum van 1 juli een maandje opschuift...
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:07:41 #218
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_49274315
Tsja, de belastingdienst gaat een schatting doen waarop jij weer bezwaren kunt uiten met als gevolg dat het nog even langer duurt voor je het geld waar je recht op hebt krijgt, want er zal weer een achterstand optreden bij het verwerken van de mutaties waarbij het resultaat de aloude en welbekende voorlopige teruggave is.

Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker ook niet.
pi_50986685
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:07 schreef ManAtWork het volgende:
Tsja, de belastingdienst gaat een schatting doen waarop jij weer bezwaren kunt uiten met als gevolg dat het nog even langer duurt voor je het geld waar je recht op hebt krijgt, want er zal weer een achterstand optreden bij het verwerken van de mutaties waarbij het resultaat de aloude en welbekende voorlopige teruggave is.

Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker ook niet.
In het topic Belastingaangifte 2006-topic (5) vroeg je welke aftrekposten ze niet meenamen in de electronische versie, dit in verband met de drempels die er zijn.
Het verschil tussen de elektronische en de papieren versie bedraagt meer dan ¤500 dus dat was nogal een verschil vond ik. ( het geld is inmiddels gestort, en precies volgens opgave adviseur)
Ik ben er toendertijd door mijn "belastingadviseur" op gewezen.

Maar wat het precies was weet hij nu ook niet zo direct, maar als hij hier de volgende keer weer is dan kijken we er samen even naar, beide (kopieen) heb ik nog in bezit.
pi_51914547
goed topic, ik heb ook een vraag voor 2007

- ik woon in 2007 van juli t/m december in een studentenhuis, moet ik dan aangeven dat ik met een huisgenoot samenwoon?

- ik heb een nullening met een OV kaart. ik ontvang dus geen geldelijke stufi. mag ik dan invullen bij "uitgaven studiekosten" dat ik 0 euro aan vergoeding heb ontvangen?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 17:06:23 #221
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_51915985
Dit is een topic voor 2006.
... en dezelfde vraag is al gesteld in het topic voor 2007,...
pi_51916832
door wie dan?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:41:53 #223
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_51918423
Zegt de naam Billy_Mack je iets.
pi_51918522
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:00 schreef dyna18 het volgende:

[..]

maar ze zijn ook wel weer zo, om rente te betalen ,als blijkt dat wat terug krijgt
pi_52511574
Zo. Daar zit ik dan met mijn jaaropgaaf 2006, in een wilde poging om wat geld terug te krijgen. Ik vind het echter allemaal maar wat lastig. Ik heb dan ook een paar vraagjes.

Ik krijg veel stufi. Volgens de berekening op ibstudent.nl kon ik geen studiekosten vergoed krijgen. Moet ik ze nou alsnog wel invullen, of kan ik dat gewoon laten, gezien ik weet dat ik toch niks terug ga krijgen ?

Qua ziektekosten en alles: ik ben met mijn ouders meeverzekerd in hun pakket en betaal hen hier niet voor. Ik houd mijn zorgtoeslag echter wel zelf om de tandarts en mijn anticonceptie op doktersvoorschrift (in 2006 bij elkaar 269,60 euro) te betalen. Ik heb in 2006 bij elkaar 12 x 34 euro = 408 euro gekregen aan zorgtoeslag. Ik heb geen toeslagpartner. Hoe vul ik dit nou in ? En moet ik mbt die tandartskosten en apotheekkosten nog bonnetjes kunnen laten zien ? Hoe werkt dat precies ? Op de jaaropgaaf van mijn werk staat nog het bedrag van 92 euro bij Ingehouden Bijdrage Zorgverzekeringswet. Kan ik dit nog ergens terugkrijgen ?

Ook heb ik in 2006 gewerkt, klein bijbaantje, niks bijzonders. Ik heb hier de jaaropgaaf voor me liggen, maar ik snap het niet helemaal wat ik waar moet invullen en of ik niks over het hoofd zie. Arbeidskorting op mijn jaaropgaaf is duidelijk, dat heet in het programma van de Belastingdienst ook zo. Loonheffing idem. Wat ik bij Loon moet invullen is me echter onduidelijk. Op mijn jaaropgaaf staat 2x Loon. 1x "Loon loonbelasting/volksverzekeringen" (1500 euro) en verderop staat "Loon zorgverzekeringswet" (1409 euro). Welke van de twee moet ik nou invullen ?

Lieve mensen, ik zit er al een paar uur op te piekeren. Grenzeloos respect voor de persoon die me hiermee kan helpen. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:52:51 #226
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_52514341
Lees voor de studiekosten deze toelichting van de site van de belastingdienst. Hierin staat ook genoemd hoe om te gaan met stufi.

Omdat de premie voor de ziektekosten niet als uitgaven bij jou drukken kun je de basisverzekering en een de eventuele aanvullende premie niet opvoeren als aftrekposten. Je ouders kunnen deze wel meenemen.
Gezien de overige bedragen die je noemt, vermoed ik dat je de drempel niet overschrijdt en er dus geen aftrek overblijft. Je kunt de bedragen voor alle zekerheid wel invullen en dit controleren.
Voor de ontvangen zorgtoeslag is een apart veld opgenomen. Deze kan niet missen. De pil kun je invoeren als medicijnen op doktersvoorschrift en de tandarts als overige kosten.
Ook voor de bijdrage ZVW is een apart veld opgenomen: kan niet missen als je de rekenhulp gebruikt.

Loon voor loonbel./volksverz.(¤ 1.500,-) is degene die je moet gebruiken waar de belastingdienst Loon wil zien staan. De andere is de grondslag voor de berekening van de ZVW en heb je (meestal) niet nodig.
pi_52516809
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:52 schreef ManAtWork het volgende:
Lees voor de studiekosten deze toelichting van de site van de belastingdienst. Hierin staat ook genoemd hoe om te gaan met stufi.
Dank, ook voor je snelle reactie.

Ik zal voor 2007 mijn gezondheidskosten even netjes bijhouden + bonnetjes, zodat mijn ouders die kunnen meenemen in hun aangifte komend jaar. Mijn eigen gezondheidskosten kan ik nu wel invullen, dat komt goed.

Die belastingdienstpdf had ik al gezien en doorgerekend, en op basis daarvan kom ik niet in aanmerking voor studiekosten, maar ik denk dat ik dit gewoon even met mijn vader moet bespreken dat hij wel dingen kan aftrekken die ik nu niet kan opschrijven. Ik zie hem zondag, gaat helemaal goedkomen.

Met deze info heb ik mijn aangifte met 5 minuutjes af.

. Dankjewel. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:41:43 #228
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_52521204
Je kunt alleen kosten aftrekken als je die ook daadwerkelijk hebt betaald. En voor de meeste kosten geldt dat bijv. het kind moet behoren tot het huishouden, willen de ouders de kosten in aftrek kunnen brengen. Let daar dus wel op. (Bij een uitwonend studerend kind gaat het dan al niet meer op.)
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:19:59 #229
19142 tslh
Never at ease.....
pi_52602701
Ik ben vorig jaar naar Cyprus geemigreerd en heb daar in november en december gewoond en gewerkt. In januari ben ik teruggekomen naar Nederland omdat het werk toch niet was wat ik ervan verwachtte. Nu kom ik, bij het invullen van mijn formulier tot mijn schrik er achter dat ik 1451 euro aan de belasting moet gaan betalen! Dit komt omdat ik in Cyprus geen loonbelasting heb betaald en dus nu in Nederland 42% over het daar verdiende geld moet gaan betalen.

Iemand enige tips om het leed te verzachten? Alle tips zijn welkom!
In Cyprus is de loonbelasting overigens maar 8.77%
Life is funny. Well, yours is. To me.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:55:21 #230
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_52606799
Zie hier voor een korte toelichting.
Om dubbele belasting te voorkomen, heeft de belastingdienst afspraken met verschillende landen voor de heffing.
pi_52627644
op je belastingaangifte moet je toch je fiscale loon zetten ipv je brutoloon???
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:08:07 #232
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_52629067

Fiscaal loon = loon voor loonheffing
  zondag 30 december 2007 @ 18:36:52 #233
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_55659277
heb een vraagje over de belastingaangifte over 2006. In het voorjaar van dit jaar heb ik een brief gekregen dat ze mijn aangifte nader gingen bekijken en dat ik geen voorlopige teruggave kreeg. Tot op heden niks gehoord en dus ook nog geen definitieve aanslag gehad.

Hoelang kan zoiets duren? Ik heb wel eens opgevangen dat het binnen 3 jaar definitief moet zijn, klopt dit?

Hoop dat het snel eens komt, krijg nog geld van ze!
OJAAJOH?
  zondag 30 december 2007 @ 18:48:24 #234
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_55659536
Normaal krijg je redelijk snel een toelichting van de uitslag van het 'nader kijken'.
Als je er nu nog niets van gehoord hebt, zou ik maar eens gaan bellen. Waarschijnlijk zijn ze hem 'kwijt geraakt'.
  maandag 31 december 2007 @ 12:53:23 #235
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_55679097
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:48 schreef ManAtWork het volgende:
Normaal krijg je redelijk snel een toelichting van de uitslag van het 'nader kijken'.
Als je er nu nog niets van gehoord hebt, zou ik maar eens gaan bellen. Waarschijnlijk zijn ze hem 'kwijt geraakt'.
Aha! Bedankt voor de info! Wat moet ik doen als ze hem ´kwijt zijn´? Of heb ik dan gewoon pech gehad en wordt er flink wat geld door mn neus geboord?
OJAAJOH?
pi_55679377
Ik wilde mijn zorgtoeslag stopzetten omdat ik nooit precies weet wat ik ga verdienen in een jaar. Maar nu twijfelde ik net weer, valt te weinig ontvangen zorgtoeslag nou ook onder belastingteruggaaf of valt het onder "zelf aanvragen" als je ziet dat je er alsnog recht op had?

Want dan blijf ik invullen en aparte spaarpotjes maken aan het einde van het jaar
pi_55680440
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:02 schreef worldpimber het volgende:
Ik wilde mijn zorgtoeslag stopzetten omdat ik nooit precies weet wat ik ga verdienen in een jaar. Maar nu twijfelde ik net weer, valt te weinig ontvangen zorgtoeslag nou ook onder belastingteruggaaf of valt het onder "zelf aanvragen" als je ziet dat je er alsnog recht op had?

Want dan blijf ik invullen en aparte spaarpotjes maken aan het einde van het jaar
Aangifte voor de inkomstenbelasting en zorgtoeslag (net als de andere toeslagen) staat (voor jou) los van elkaar. Het enige dat de fiscus koppelt is je belastbaar inkomen om defintief je toeslag te berekenen.
pi_55680462
quote:
Op maandag 31 december 2007 12:53 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Aha! Bedankt voor de info! Wat moet ik doen als ze hem ´kwijt zijn´? Of heb ik dan gewoon pech gehad en wordt er flink wat geld door mn neus geboord?
Nee, dan mag je opnieuw beginnen.
  maandag 31 december 2007 @ 13:57:00 #239
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_55681109
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, dan mag je opnieuw beginnen.
Maar dan wel even de fiscus netjes/subtiel wijzen op hun blunder en verzoeken om een kostenvergoeding. En uiteraard controleren of ze wel voldoende rente betalen.
  maandag 31 december 2007 @ 14:01:42 #240
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_55681243
ik ga na nieuwjaarsdag gelijk bellen!

bedankt tot dusver en een fijne jaarwisseling!
OJAAJOH?
pi_55683405
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Aangifte voor de inkomstenbelasting en zorgtoeslag (net als de andere toeslagen) staat (voor jou) los van elkaar. Het enige dat de fiscus koppelt is je belastbaar inkomen om defintief je toeslag te berekenen.
Ok tnx.
pi_55687486
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:14 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ok tnx.
Vul gewoon 50.000 in als toetsingsinkomen. Op die manier wordt je toeslag op 0 gezet maar een maal per jaar wordt bij de definitieve berekening alles gecorrigeerd waardoor je alles dan in 1x terugkrijgt. Als je het stopzet wordt dit niet gedaan en moet je t elk jaar zelf aanvragen.
pi_55768889
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:34 schreef jmac het volgende:
Vul gewoon 50.000 in als toetsingsinkomen. Op die manier wordt je toeslag op 0 gezet maar een maal per jaar wordt bij de definitieve berekening alles gecorrigeerd waardoor je alles dan in 1x terugkrijgt. Als je het stopzet wordt dit niet gedaan en moet je t elk jaar zelf aanvragen.
Damn, das inderdaad een goeie tip. (ik zat even te wachten of iemand hier nog op ging reageren met eventuele haken en ogen die eraan zitten) Dat is een stuk makkelijker, zet ik er gewoon 30k neer... ben ik van dat gezeik ook af.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:16:15 #244
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_55906215
en dit gaat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren vrees ik!

Stond gisteren een heel stuk in het Eindhovensdagblad: De belastingdienst heeft nog lang niet alle aanslagen behandeld, sterker nog.. slechts een deeltje. Men heeft er ook geen haast mee, want ze hebben andere prioriteiten. Ze mogen, zoals ik eerder al suggereerde, er inderdaad 3 jaar overdoen. Nou, lang leven de rente die ik erbij krijg dan maar...
OJAAJOH?
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:20:20 #245
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_55906332
Meestal legt de fiscus redelijk snel een voorlopige aanslag op, op basis van de aangifte.
Juist om te voorkomen dat ze rente moeten betalen.
Daarna gaan ze inhoudelijk naar de aangifte kijken. En dat kan/mag wel even duren, ja.
pi_55907508
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:16 schreef hellmondunited het volgende:
en dit gaat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren vrees ik!

Stond gisteren een heel stuk in het Eindhovensdagblad: De belastingdienst heeft nog lang niet alle aanslagen behandeld, sterker nog.. slechts een deeltje. Men heeft er ook geen haast mee, want ze hebben andere prioriteiten. Ze mogen, zoals ik eerder al suggereerde, er inderdaad 3 jaar overdoen. Nou, lang leven de rente die ik erbij krijg dan maar...
Je kan ze ook een briefje sturen waarin je ze verzoekt om een voorlopige aanslag op te leggen op basis van de aangifte. Als je het geld niet direct nodig hebt gewoon zo laten natuurlijk
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:13:00 #247
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_55918445
@manatwork & donjames, heb geen voorlopige aanslag gekregen. Omdat ik half wees ben krijg ik tot mijn 27e extra inkomen uit een ander potje (zolang ik tenminste studeer). Daardoor is het reden voor de belastingdienst om geen voorlopige teruggaaf te doen, maar het nader te bekijken.

Ik heb het geld niet direct nodig, maar het gaat wel om een leuk bedragje voor een student. Lekker ongeduldig blijven wachten is inderdaad het beste in dit geval
OJAAJOH?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:14:08 #248
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_55953683
Ik krijg zoals elk jaar in januari een brief van de belastingdienst om mijn aangifte van het jaar daarvoor door tegeven.

Maar mijn broertje en vader krijgen zoiets nooit, kan ik ook zonder oproep van de belastingdienst hun aangifte digitaal doorgeven.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:57:33 #249
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_55955886
Ja, aangfite doen mag altijd.
Alleen als je een uitnodiging tot het doen van aangifte krijgt, ben je verplicht je aangifte in te dienen.
pi_55960409
Ik vrees alweer naar hoe het mij zal vergaan met de aangifte van 2007.

Ik wacht nog steeds op mijn teruggave van 2006
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')