Hey zelfs onze friezen lopen achteraan qua ontwikkeling. Ook voetbaltechnisch aldaar stelt het allemaal geen ruk voor.quote:Armoede Friezen ligt aan Friese cultuur
De armoede in Friesland is niet een economische kwestie, maar wordt bepaald door de cultuur van de Friezen. ''De Friese cultuur is dé oorzaak van hun achterstand'', zo beweren medewerkers van het onderzoeks- en adviesbureau SGBO in een rapport dat afgelopen week verscheen. Volgens Kees Verhaar en Yvonne van Westering van SGBO, dat verbonden is aan de Vereniging Nederlandse Gemeenten, worden werkloosheid en gebrek aan maatschappelijk succes in Friesland beschouwd als normaal.
Het SGBO-rapport constateert dat de inwoners van Friesland al snel tevreden zijn. Ze hebben te weinig ambitie, ouders stimuleren hun kinderen niet om door te leren. Slechts 5% van de ouders zou het belangrijk vinden dat hun kinderen iets bereiken in de maatschappij. Fantasie, creativiteit en doorzettingsvermogen worden al helemaal niet belangrijk gevonden. En als kinderen wél verder willen studeren, moeten ze naar een andere provincie. Friesland zelf heeft geen universiteit.
Gisteren presenteerden de onderzoekers hun bevindingen tijdens een symposium op de Fryske Akademie in Leeuwarden. Daar stelden ze dat het de Friese cultuur eigen is om snel tevreden te zijn. Ouders geven die normen en waarden door aan hun kinderen. ''Dat is zonde van het potentieel van de mensen. De provincie zou haar inwoners moeten stimuleren zich te ontwikkelen'', aldus Verhaar en Westering.
De Friese overheden, vooral de provincie, dragen onbedoeld bij aan het instandhouden van sociale reproductie van achterstanden door de inzet op het behoud van het Frysk eigene (lees: de Friese taal en cultuur). De onderzoekers stellen dat de provincie Fryslân echter kan werken aan het doorbreken van dit patroon, door bij jonge kinderen en hun ouders een cultuurverandering teweeg te brengen. Dat kan het beste via het Centrum voor Jeugd en Gezin, dat centraal staat in de plannen van ChristenUnie-minister Rouvoet.
En daar gaat het allemaal om.quote:Op zondag 1 april 2007 16:20 schreef Biancavia het volgende:
Maar misschien zijn ze wel hartstikke gelukkig.
Ben je mooi vet mee als je achterlijk volk bent.quote:Op zondag 1 april 2007 16:23 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
En daar gaat het allemaal om.
Gelukkig met wat ?!..... er is daar geen fuck te doen. Afgezien dat een Fries gaatquote:Op zondag 1 april 2007 16:20 schreef Biancavia het volgende:
Maar misschien zijn ze wel hartstikke gelukkig.
Ze zijn tevreden met wat ze hebben. Als je niet zulke hoge eisen overal aan stelt dan hoef je het ook niet vervelend te vinden dat je het niet hebt.quote:Op zondag 1 april 2007 16:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gelukkig met wat ?!..... er is daar geen fuck te doen. Afgezien dat een Fries gaatals er een graadje vorst is.
Nu had ik toch echt het idee dat er meer provincies in Nederland waren waar geen universiteit is. Zoals Drente, Zeeland en Flevoland. Dus of dat een argument is.quote:En als kinderen wél verder willen studeren, moeten ze naar een andere provincie. Friesland zelf heeft geen universiteit.
Het is weer ouderwets frieland bashen hierquote:Op zondag 1 april 2007 16:32 schreef Lucille het volgende:
[..]
Nu had ik toch echt het idee dat er meer provincies in Nederland waren waar geen universiteit is. Zoals Drente, Zeeland en Flevoland. Dus of dat een argument is.
quote:Op zondag 1 april 2007 16:32 schreef Grimm het volgende:
Wat een onzin.
Waar kom jij vandaan dan Drugshond?
Toch ook minder ontwikkelde provincies (op Flevoland na).quote:Op zondag 1 april 2007 16:32 schreef Lucille het volgende:
[..]
Nu had ik toch echt het idee dat er meer provincies in Nederland waren waar geen universiteit is. Zoals Drente, Zeeland en Flevoland. Dus of dat een argument is.
Haha dan zou ik geen klap moeten uitvoeren de hele dagquote:Op zondag 1 april 2007 16:33 schreef Hathor het volgende:
Zouden de Friezen dan misschien stiekem Franse roots hebben ? Die zijn ook snel tevreden met wat ze hebben, en hebben ook nog eens een "waarom vandaag doen wat morgen ook nog kan" mentaliteit. En dat verklaart tegelijkertijd waarom ze zo verdomde moeilijk te verstaan zijn.![]()
- offtopic -quote:Op zondag 1 april 2007 16:33 schreef Grimm het volgende:
[..]
Het is weer ouderwets frieland bashen hierheeft Heerenveen weer van Ajax gewonnen ofzo
Is met de hakken over de sloot gelijk tegen Sparta ook goed?quote:Op zondag 1 april 2007 16:33 schreef Grimm het volgende:
[..]
Het is weer ouderwets frieland bashen hierheeft Heerenveen weer van Ajax gewonnen ofzo
Das een bizarre combinatie, jij komt vast en zeker niet voor het middaguur je nest uit he?quote:Op zondag 1 april 2007 16:34 schreef Grimm het volgende:
[..]
Haha dan zou ik geen klap moeten uitvoeren de hele dagme vader is fries en me moeder frans
Zelfs onze koeien zijn hier gelukkig.quote:Op zondag 1 april 2007 16:36 schreef Grimm het volgende:
Noord brabantYou must be having a fucking laugh...boeren! boeren!
Morgen moet ik vroeg! 9 uurquote:Op zondag 1 april 2007 16:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das een bizarre combinatie, jij komt vast en zeker niet voor het middaguur je nest uit he?![]()
Nee hoor. Klopt gewoon.quote:Op zondag 1 april 2007 16:32 schreef Grimm het volgende:
Wat een onzin.
Minder ontwikkeld zou ik het niet noemen, hooguit economisch minder dan sommige provincies. Maar daar zijn ook weer tegenvoorbeelden van, Groningen is in economische zin ook niet een topper e heeft wel een universiteit.quote:Op zondag 1 april 2007 16:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Toch ook minder ontwikkelde provincies (op Flevoland na).
quote:Op zondag 1 april 2007 16:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ook voetbaltechnisch aldaar stelt het allemaal geen ruk voor.
ja maar daar hoor je nix over. Groningen was nog 'slechter' dan Friesland maar het is Friesland die ermee negatief in het nieuws komt. Happy now folks?quote:Op zondag 1 april 2007 16:57 schreef Lucille het volgende:
[..]
Minder ontwikkeld zou ik het niet noemen, hooguit economisch minder dan sommige provincies. Maar daar zijn ook weer tegenvoorbeelden van, Groningen is in economische zin ook niet een topper e heeft wel een universiteit.
De EU heeft Drenthe zelfs als economisch ontwikkelingsgebied aangemerkt, geloof ik.quote:Op zondag 1 april 2007 16:57 schreef Lucille het volgende:
[..]
Minder ontwikkeld zou ik het niet noemen, hooguit economisch minder dan sommige provincies. Maar daar zijn ook weer tegenvoorbeelden van, Groningen is in economische zin ook niet een topper e heeft wel een universiteit.
O shit, ik kan straks beter een slotje in [NWS-FB] zetten.quote:Op zondag 1 april 2007 17:00 schreef Clairvaux het volgende:
SCHandalig onderzoek, er is hooguit geestelijke armoede in Friesland.
Daar noem je ook wat. Kijk eens wat er tenslotte uit Drenthe voortkomt.quote:Op zondag 1 april 2007 16:32 schreef Lucille het volgende:
[..]
Nu had ik toch echt het idee dat er meer provincies in Nederland waren waar geen universiteit is. Zoals Drente,
Kijk. Dat argument om de OP tot absolute waarheid te verkondigen was ik nog vergeten.quote:Op zondag 1 april 2007 17:00 schreef Clairvaux het volgende:
SCH
De universiteit van Harderwijk, nog les gehad van professor Fetze Alsvanoudsquote:Op zondag 1 april 2007 17:05 schreef donald_dick het volgende:
flevoloan heeft tenminst wel een universiteit
Dan moet is altijd aan Aart Staartjes denken.quote:Op zondag 1 april 2007 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De universiteit van Harderwijk, nog les gehad van professor Fetze Alsvanouds
Dat was Aart Staartjes, die professor Fetze Alsvanoudsquote:Op zondag 1 april 2007 17:25 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dan moet is altijd aan Aart Staartjes denken.
Vertekend beeld omdat het meeste geld in Flevoland in Noord Holland en Utrecht verdiend wordt.quote:Op zondag 1 april 2007 16:57 schreef Lucille het volgende:
[..]
En daar wordt ook het meeste belastinggeld uitgegeven.quote:Op zondag 1 april 2007 17:34 schreef highway101 het volgende:
[..]
Vertekend beeld omdat het meeste geld in Flevoland in Noord Holland en Utrecht verdiend wordt.
Wat is dat toch met de fucking polgerelateerde kloons de hele tijd.quote:Op zondag 1 april 2007 17:31 schreef RAZORBL4DE het volgende:
Nu snap ik eindelijk waarom SCH uitkeringstrekkers en luiheid zo vanzelfsprekend als wat vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |