abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47964825
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:09 schreef Monidique het volgende:
De pro-Duitse koers van de sjah was ook een van de redenen waarom Groot-Brittanië en Amerika Iran bezetten tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Bang voor de aanvoerlijn vanuit Rusland.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:12:54 #102
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47964912
En daarom is Aryan ook zo tegen de Joden.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47964939
Maar laten we wel wezen, zo te zien komt je informatie van WorldNetDaily, .
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:15:40 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47965022
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gaat niet werken omdat Hamas als doel de vernietiging van de Staat Israel heeft.
En dan? En hoe?
Geert Wilders heeft als doel het wegwerken van de Islam, maar dat wil nog niet zeggen dat hij alle moslims dood wil hebben. Als Hamas een serieuze politieke factor is, dan moet je onderhandelen, als dat betekent dat er minder dooien door vallen. Gewoon van: "we maken het Israelische staatsburgerschap niet meer op basis van ethniciteit, maar we geven iedereen een paspoort en stemrecht en één parlement.", zou dat werken?
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:17:19 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47965104
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Aha, dus er is ook een Groot Europees Keizerrijk?
Hoezo, welke aanzienlijke bevolkingsgroep is die mening dan toegedaan?
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:20:19 #106
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47965238
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

En dan? En hoe?
Geert Wilders heeft als doel het wegwerken van de Islam, maar dat wil nog niet zeggen dat hij alle moslims dood wil hebben. Als Hamas een serieuze politieke factor is, dan moet je onderhandelen, als dat betekent dat er minder dooien door vallen. Gewoon van: "we maken het Israelische staatsburgerschap niet meer op basis van ethniciteit, maar we geven iedereen een paspoort en stemrecht en één parlement.", zou dat werken?
Ik zie ze niet samen leven in dezelfde staat, dat worden dus twee staten. Wilders heeft dat doel overigens niet zoals jij dat stelt en hij wenst ze inderdaad niet te annihileren, zoals de Hamas dat wel voorstaat met de Joden. Het gaat erom dat je de extremisten isoleert, van beide kanten.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:22:13 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47965312
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zie ze niet samen leven in dezelfde staat, dat worden dus twee staten. Wilders heeft dat doel overigens niet zoals jij dat stelt en hij wenst ze inderdaad niet te annihileren, zoals de Hamas dat wel voorstaat met de Joden. Het gaat erom dat je de extremisten isoleert, van beide kanten.
Maar werkt het isoleren van extremisme? In België is het Vlaams Belang ook geïsoleerd - en dat heeft ze geen windeieren gelegd.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:24:21 #108
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47965393
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

waar leg je de grens van extremisme?
Dat wordt bepaald door de grens van iemand ander. Er zijn zat mensen die Wilders een extremist vinden, die isloeren we ook niet.

Alles moet toch bespreekbaar zijn?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:28:29 #109
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47965567
Oh, zijn VB en Wilders al per definitie tot extremistisch betiteld?
pi_47965602
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:13 schreef Monidique het volgende:
Maar laten we wel wezen, zo te zien komt je informatie van WorldNetDaily, .
Eh ja.
Maar? Niet waar dus?
quote:
Members of the Persian intelligentsia were not happy with this decree either, because of the pro-Nazi incentive behind it[citation needed]. After Dr. Hjalmar Schacht, the Nazi Economics minister, commented on the Aryan origin of Persians, Reza Shah's ambassador in Germany encouraged him to issue the above mentioned decree asking all foreign delegates to use the word "Iran" (meaning "Land of the Aryans") instead of "Persia" in formal correspondence.(The History of Iran, Elton Daniel, p.3)
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47965654
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

En dan? En hoe?
Niet zo gespeeld naief zijn. Je weet dondersgoed dat Hamas als doel heeft Israel te vernietigen en alle joodse inwoners, en ik citeer, de zee in te werken.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:32:35 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47965764
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nou, Vlaams Belang wel, hoor. Die herdenkt gevallen SS'ers en is voor rehabilitatie van oorlogsmisdadigers.
Geert Wilders is andere koek. Maar daar gaat deze discussie niet over. De discussie gaat over de vraag of isoleren wèrkt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:33:19 #113
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47965789
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat is dus de vraag. De 1 vind van wel, de ander niet.
Je zult ook mensen vinden die hamas niet extremistisch vinden en mensen die vinden van wel.

Waarom de 1 wel uitsluiten en de ander niet. Puur willerkeur en omdat het voor je gevoel zo is.

wil je conflicten oplossen dan moet je erboven staan en iedereen een kans geven. Dat doe je niet door de helft van een regering buiten te sluiten. Conflicten los je niet op door de helft er buiten te sluiten.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:33:32 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47965797
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Eh ja.
Maar? Niet waar dus?
[..]
"Citation needed" op wikipedia betekent: "onzin. bewijs maar eens".
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:34:04 #115
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47965811
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet zo gespeeld naief zijn. Je weet dondersgoed dat Hamas als doel heeft Israel te vernietigen en alle joodse inwoners, en ik citeer, de zee in te werken.
en jij weet ook dat ze in een regering zitten die de staat israel erkend.
And that is the news.''
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:35:00 #116
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47965852
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens mij citeer je hier Iran, maar goed. Ik weet dat Hamas dat wil. En ik ben er niet voor om Hamas politiek te steunen, en Halsema denk ik ook niet.
Ik wil gewoon beleid dat werkt.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:35:01 #117
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47965854
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, Vlaams Belang wel, hoor. Die herdenkt gevallen SS'ers en is voor rehabilitatie van oorlogsmisdadigers.
Geert Wilders is andere koek. Maar daar gaat deze discussie niet over. De discussie gaat over de vraag of isoleren wèrkt.
Nu kun je VB en Wilders al niet met elkaar gaan vergelijken, even afgezien van hun herdenkingen, hebben ze aanslagen met doden en gewonden tot gevolg gepleegd zoals Hamas?

Isoleren werkt, van die terroristen waar niet mee te praten valt, anders begeef je je op een gevaarlijk pad waar de wetten opeens door de terroristen bepaald gaan worden.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:36:05 #118
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47965903
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

je ziet hier al de moeilijkheid als je mensen uitsluit. De 1 vind vlaams belang een extremistische organisatie, de ander niet.

Ik denk niet dat je van mensen kan verwachten dat ze stoppen met hun ideaal terwijl ze overal buiten worden gehouden bij politieke kwesties.
And that is the news.''
pi_47965914
een paar quotes die misschien aangeven waar we het over hebben?

“We will not rest and will not abandon the path of Jihad and martyrdom as long as one inch of our land remained in the hands of the Jews.”
— Raed Saed, a senior Hamas leader
Ynet News, September 19, 2005

“First of all this Palestinian land, and all the Arabic nation, is all part of the same area. In the past, there was no independent Palestinian state; there was no independent Jordanian state; and so on. There were regions called Iraq or Egypt, but they were all part of one country....Our main goal is to establish a great Islamic state, be it pan-Arabic or pan-Islamic.”

— Mahmoud A-Zahhar, the leader of Hamas in the Gaza Strip
The Media Line, September 22, 2005
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:38:25 #120
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966014
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nu kun je VB en Wilders al niet met elkaar gaan vergelijken, even afgezien van hun herdenkingen, hebben ze aanslagen met doden en gewonden tot gevolg gepleegd zoals Hamas?
Vlaams Belang is een twijfelgeval, omdat die rechtstreeks afkomstig is van de Vlaamse collaborateursbeweging. Maar goed, het gaat me er niet om dat ze vergelijkbaar zijn in normen en waarden, maar het gaat me erom dat als je een beweging isoleert, dat je dan (denk ik) geheid meer sympathie voor die club kweekt. En dát lijkt me nu juist niet de bedoeling.
quote:
Isoleren werkt, van die terroristen waar niet mee te praten valt, anders begeef je je op een gevaarlijk pad waar de wetten opeens door de terroristen bepaald gaan worden.
Met de IRA en de ETA is ook onderhandeld, en dat leek toch - met vallen en opstaan, weliswaar - aardig te werken. Of heb je het idee dat G-B en Spanje op een gevaarlijk pad zijn?
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:39:35 #121
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966058
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

je ziet hier al de moeilijkheid als je mensen uitsluit. De 1 vind vlaams belang een extremistische organisatie, de ander niet.

Ik denk niet dat je van mensen kan verwachten dat ze stoppen met hun ideaal terwijl ze overal buiten worden gehouden bij politieke kwesties.
Partijen die moorden om hun doel te bereiken zijn niet waardig genoeg om mee te spreken. Die mentaliteit zal eerst moeten veranderen. Hun deelname is nu op angst en intimidatie gebaseerd.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:39:39 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966060
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:36 schreef CANARIS het volgende:
een paar quotes die misschien aangeven waar we het over hebben?

“We will not rest and will not abandon the path of Jihad and martyrdom as long as one inch of our land remained in the hands of the Jews.”
— Raed Saed, a senior Hamas leader
Ynet News, September 19, 2005

“First of all this Palestinian land, and all the Arabic nation, is all part of the same area. In the past, there was no independent Palestinian state; there was no independent Jordanian state; and so on. There were regions called Iraq or Egypt, but they were all part of one country....Our main goal is to establish a great Islamic state, be it pan-Arabic or pan-Islamic.”

— Mahmoud A-Zahhar, the leader of Hamas in the Gaza Strip
The Media Line, September 22, 2005
Ja, nou en? Denk je dat je hier ook maar één pro-hamaspersoon aantreft?
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:40:27 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966091
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Partijen die moorden om hun doel te bereiken zijn niet waardig genoeg om mee te spreken. Die mentaliteit zal eerst moeten veranderen. Hun deelname is nu op angst en intimidatie gebaseerd.
Nu maak je het wel heel makkelijk om te roepen: Israel moordt ook gewoon. Ik zou er echter niet voor zijn om alle banden met Israel te verbreken.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:41:45 #124
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966139
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:

Met de IRA en de ETA is ook onderhandeld, en dat leek toch - met vallen en opstaan, weliswaar - aardig te werken. Of heb je het idee dat G-B en Spanje op een gevaarlijk pad zijn?
Nog niet zolang geleden, ik meen vlak na nieuwjaar is nog door ETA een bomaanslag gepleegd met 2 doden tot gevolg. De zittende regering is daarom afgekraakt. Ja dus.

Wat de IRA betreft zie ik daar meer lichtpuntjes, maar het blijven onbetrouwbare lieden.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:43:18 #125
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966207
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nu maak je het wel heel makkelijk om te roepen: Israel moordt ook gewoon. Ik zou er echter niet voor zijn om alle banden met Israel te verbreken.
Je kunt natuurlijk ook op simplistisch niveau blijven. Israel pleegt bewust moorden op burgers? Het is wel zo dat Israel meer moet doen om haar bondgenoten te behouden.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:43:26 #126
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966213
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nog niet zolang geleden, ik meen vlak na nieuwjaar is nog door ETA een bomaanslag gepleegd met 2 doden tot gevolg. De zittende regering is daarom afgekraakt. Ja dus.
Klopt, ik zei dan ook: met vallen en opstaan. Het is niet zo erg als vroeger.
quote:
Wat de IRA betreft zie ik daar meer lichtpuntjes, maar het blijven onbetrouwbare lieden.
En wat doet de IRA verschillen van Hamas?
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:43:31 #127
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47966218
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dan moet je israel en de fatah beweging ook uitsluiten. Maar die staan aan de 'goede' kant. Extremisme wordt dus bepaald vanaf je eigen wereldbeeld. Daarom lijkt het me niet echt een goede reden om mensen daarom uit te sluiten. Het kweekt alleen maar meer aanghang zoals je bij Vlaams Belang ziet.
And that is the news.''
pi_47966236
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Eh ja.
Maar? Niet waar dus?
Als alleen WND het zegt, dan, ja, neem ik het met een grote schep zout. WND is namelijk troep.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:44:31 #129
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966262
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook op simplistisch niveau blijven. Israel pleegt bewust moorden op burgers? Het is wel zo dat Israel meer moet doen om haar bondgenoten te behouden.
Israel pleegt raketaanvallen om bepaalde personen te raken, dus ja, dat is moord, ja. Doden met voorbedachte rade zonder vorm van eerlijk proces, dat lijkt mij de kerndefinitie van moord.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:44:49 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966276
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:43 schreef Floripas het volgende:

En wat doet de IRA verschillen van Hamas?
Geen kinderen opblazen en omgordelen met bommen?
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:45:27 #131
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966301
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ook de IRA blies kinderen op, als het de IRA zo uitkwam.
pi_47966314
quote:

[..]

Dat deden ze alleen met volwassen mannen, dat is waar.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:46:59 #133
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47966373
quote:

[..]

Dat is alleen de techniek, de overtuiging en het geweld blijven hetzelfde. Het blijft verderfelijk, maar mensen uitsluiten geeft ze alleen maar meer 'redenen' om door te gaan. Er luistert immers niemand.
And that is the news.''
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:47:37 #134
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966415
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Israel pleegt raketaanvallen om bepaalde personen te raken, dus ja, dat is moord, ja. Doden met voorbedachte rade zonder vorm van eerlijk proces, dat lijkt mij de kerndefinitie van moord.
Dat zijn gerichte aanvallen op gevaarlijke gekken, iets anders dan de raketaanvallen van Palestijnen die willekeurig een raket op een wijk gooien.

We snappen allemaal dat dit een vicieuze cirkel is, er zal dus eerst vertrouwen moeten komen. Dat gaat pas gebeuren als alle partijen hun goede wil tonen en niet met uitspraken komen als totale islamitische unie of zo.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:49:00 #135
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966484
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:46 schreef One_of_the_few het volgende:
meer 'redenen' om door te gaan. Er luistert immers niemand.
Een verstandig weldenkend mens zou dan juist van tactiek veranderen. Er wordt immers niet naar geluisterd.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:50:23 #136
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47966554
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Een verstandig weldenkend mens zou dan juist van tactiek veranderen. Er wordt immers niet naar geluisterd.
Je zou van normale explosieven naar nucliear kunnen gaan ja, maar of we daar vrolijk van worden.
And that is the news.''
pi_47966698
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, nou en? Denk je dat je hier ook maar één pro-hamaspersoon aantreft?
het gaat om de discussie hygienne.

Wanneer Femke zegt ze wil met de Palestijnse authoriteiten praten is dat 1 ding. Wanneer ze zegt ze wil de Hamas in de boot halen , dan zeg ik dat ze niet weet wat ze zegt.

Wanneer femke dan ook nog de schuld van de ellende bij Israel legt , en juist niet bij die Hamas , dan is ze goed de weg kwijt.

Overigens ga ik er gewoon vanuit dat IsraeL al heel lang met de hamas indirekt incontact staat. Juist dat moet Halsema ook besefen. Haar wens naar het in boot halen van de Hamas zonder dat de Hamas er iets voor hioeft te doen dwarsboomt alle internationale intenties.

Geen officieel verhandling zonder erkennign van het bestaansrecht van Israel.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:54:24 #138
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966730
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je zou van normale explosieven naar nucliear kunnen gaan ja, maar of we daar vrolijk van worden.
Ja, zo kun je het ook bekijken, maar jij ziet bommen dus als enige tactiek om mensen naar je te laten luisteren?
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:54:57 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966760
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat zijn gerichte aanvallen op gevaarlijke gekken, iets anders dan de raketaanvallen van Palestijnen die willekeurig een raket op een wijk gooien.

We snappen allemaal dat dit een vicieuze cirkel is, er zal dus eerst vertrouwen moeten komen. Dat gaat pas gebeuren als alle partijen hun goede wil tonen en niet met uitspraken komen als totale islamitische unie of zo.
Ook een moord op een gevaarlijke gek is gewoon moord. Zodra je gradaties in moord gaat aanbrengen doe je precies wat Hamas doet: "Ach, het zijn toch maar bezetters".
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:55:52 #140
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47966801
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, zo kun je het ook bekijken, maar jij ziet bommen dus als enige tactiek om mensen naar je te laten luisteren?
nee, dat zeg ik toch ook niet. zo denken die mensen, anders grijp je niet naar wapens. Het is toch een vorm van aandacht willen trekken voor in hun ogen een probleem.
And that is the news.''
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:56:48 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966838
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ook een moord op een gevaarlijke gek is gewoon moord. Zodra je gradaties in moord gaat aanbrengen doe je precies wat Hamas doet: "Ach, het zijn toch maar bezetters".
Zucht. Doe je nou echt zo naief of ben je het?
Nee, gelijk heb je, volgende keer moeten ze hem gewoon op de koffie vragen met een gebakje erbij.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:57:19 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966861
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Toch is de werkelijkheid vrees ik weerbarstiger. Is het Vlaams Belang van tactiek veranderd toen niemand nog naar ze luisterde? Of de SP, die toch ook een soort cordon sanitaire om zich heen heeft gehad?
Neen.
Ze oogstten een martelaarsrol, en brouwden sympathie.
Voor zover ik het kan zien, werkt negeren dus Hamas alleen maar in de hand.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:58:13 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47966903
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, gelijk heb je, volgende keer moeten ze hem gewoon op de koffie vragen met een gebakje erbij.
Argumentatio ad absurdum.
Ze moeten hem oppakken en voor het gerecht slepen, om hem te veroordelen in een eerlijk proces.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:58:44 #144
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47966933
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dit geeft precies de kern van het probleem aan. De bommen van israel mogen wel, maa aanvallen terug, met die mensen spreken we niet. Je moord toch niet iemand uit? Een beetje je kop in de grond steken voor wat gebeurt.

Wat moeten de palestijnen dan doen. Ze op de thee vragen en samen bekijken wel stuk land israel nu kan bezetten?
And that is the news.''
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:59:10 #145
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47966953
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Toch is de werkelijkheid vrees ik weerbarstiger. Is het Vlaams Belang van tactiek veranderd toen niemand nog naar ze luisterde? Of de SP, die toch ook een soort cordon sanitaire om zich heen heeft gehad?
Neen.
Ze oogstten een martelaarsrol, en brouwden sympathie.
Voor zover ik het kan zien, werkt negeren dus Hamas alleen maar in de hand.
Dus krijg je partijen pas aan tafel als ze goede wil tonen. Dat is echt de basis voor ieder gesprek met een goede afloop.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 16:00:21 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47967006
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ze moeten hem oppakken en voor het gerecht slepen, om hem te veroordelen in een eerlijk proces.
Argumentatio ad absurdum. Je bent naief om te denken dat dat werkt. Denk je dat ze dat nooit geprobeerd hebben?
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:00:41 #147
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47967020
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:53 schreef CANARIS het volgende:

[..]

het gaat om de discussie hygienne.

Wanneer Femke zegt ze wil met de Palestijnse authoriteiten praten is dat 1 ding. Wanneer ze zegt ze wil de Hamas in de boot halen , dan zeg ik dat ze niet weet wat ze zegt.

Wanneer femke dan ook nog de schuld van de ellende bij Israel legt , en juist niet bij die Hamas , dan is ze goed de weg kwijt.

Overigens ga ik er gewoon vanuit dat IsraeL al heel lang met de hamas indirekt incontact staat. Juist dat moet Halsema ook besefen. Haar wens naar het in boot halen van de Hamas zonder dat de Hamas er iets voor hioeft te doen dwarsboomt alle internationale intenties.

Geen officieel verhandling zonder erkennign van het bestaansrecht van Israel.
Volgens mij legt Halsema de schuld van de ellende niet bij Israel, dan heb je toch verkeerd gelezen. Volgens mij wil Halema Hamas niet "in de boot halen", maar een debat aangaan op grond van redelijkheid en argumenten. Met iemand praten wil nog niet zeggen dat je ze hun zin geeft.
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:01:33 #148
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47967056
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus krijg je partijen pas aan tafel als ze goede wil tonen. Dat is echt de basis voor ieder gesprek met een goede afloop.
Dat geldt voor beide kanten, maar je kunt zelf best het initiatief tonen.
pi_47967059
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee hoor, die regels gelden niet bij een oorlog, en zelfs niet altijd in vredestijd (agenten mogen ook levensgevaarlijke idioten doodschieten).
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 16:02:01 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47967078
Halsema heeft trouwens geen zak te maken met de politiek aldaar. Einde discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')