die discussie gaan we binnenkort doen. Dadelijk gaan we hier dingen echt door elkaar doenquote:Op woensdag 4 april 2007 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar is het in deze reeks al eens over gegaan. Ik vind dat het Ajax topic bedoeld is voor Ajax zaken en daar horen supporterszaken dus ook bij. Aangezien er hier op VBL een aantal vaste bezoekers van de reeks zijn die elkaar ook tegenkomen rond wedstrijden van Ajax, mag het imo dus best over hun belevenissen daar gaan (lees: bier). Het wordt wat vervelender als het om een dinsdagavond biertje gaat bijvoorbeeld.
Kijk alleen al naar de TT. Verder zie ik vooral veel klap en zwaai handjes, chatlogs, onzin in caps, psv troll plaatjes, fc kopenhagen logo, etc.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu zit ik dat vierde topic nog eens door te lezen he. Was dit nu zo een ramp? Ik heb ergere trolls gezien hier bij wedstrijden van met name Ajax. Nu is het eens andersom, en wordt er gedaan alsof het de ergste "rellen" zijn sinds het begin van VBL ofzo. Niet dat ik het goedkeur, maar zoals ik gisteren al zei wordt er overdreven...
Gezienquote:
Ach, dit komt zo vaak voor. Waarom nu er zo fel op inspringen? Omdat het eens niet tegen Ajax is gericht ofzo?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:08 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar de TT. Verder zie ik vooral veel klap en zwaai handjes, chatlogs, onzin in caps, psv troll plaatjes, fc kopenhagen logo, etc.
En zeer weinig over de wedstrijd.
die kan hij niet lezen op stagequote:Op woensdag 4 april 2007 12:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dank je, ik had Ray er al een pm over gestuurd, maar heeft hem denk ik nog niet bekeken![]()
sorry sjimzquote:Op woensdag 4 april 2007 12:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dank je, ik had Ray er al een pm over gestuurd, maar heeft hem denk ik nog niet bekeken![]()
Ow, dat wist ik nietquote:Op woensdag 4 april 2007 12:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die kan hij niet lezen op stage
PM's kun je het handigst sturen naar "VBLmods" dan krijgen we hem alle 3 binnen!
welke van de 2 wist je niet?quote:
Trollen en schelden wordt bij jullie nieuwe aanpak anders wel samen in 1 adem genoemd.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:05 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het wordt wel lichtelijk overdreven ja. Schelden vind ik erger, en dat werd gister helemaal niet gedaan.
Dit is bijvoorbeeld totaal niet te vergelijken met Werder - Ajax, AZ - Ajax (Wegereef), of de wedstrijd waarbij Leonardo geblesseerd raakte. Dat was, by far, veel en veel erger. Naar aanleiding van deze wedstrijden is dus het nieuwe beleid gekomen.
quote:Trollende opmerkingen, schelden en dergelijke zullen dus niet meer worden toegestaan, je loopt daarbij de kans op een ban van in ieder geval twee weken, die je dan ook maar als een vent moet uitzitten.
Nou zo vaak komt het niet voor hoor. Of ik moet heel wat gemist hebben. Gisteren waren er zelfs mensen die zich er overduidelijk van distantieerden, dat heb ik zelden eerder meegemaakt.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ach, dit komt zo vaak voor. Waarom nu er zo fel op inspringen? Omdat het eens niet tegen Ajax is gericht ofzo?
lees dan ook de OPquote:
Wordt het te verwarrend?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die discussie gaan we binnenkort doen. Dadelijk gaan we hier dingen echt door elkaar doen
Maar dat is wel een hele vage grens natuurlijk. Is het zeggen waar je vrijdag en zaterdag voor de wedstrijd van zondag nog Ajax-gerelateerd of is dat echt slowchat? Hele pagina's over Oranje en andere clubs (dankzij of ondanks trolls of andere users met vragen) die eigenlijk niet eens een 'discussie' zijn, moet dat er nog in?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar is het in deze reeks al eens over gegaan. Ik vind dat het Ajax topic bedoeld is voor Ajax zaken en daar horen supporterszaken dus ook bij. Aangezien er hier op VBL een aantal vaste bezoekers van de reeks zijn die elkaar ook tegenkomen rond wedstrijden van Ajax, mag het imo dus best over hun belevenissen daar gaan (lees: bier). Het wordt wat vervelender als het om een dinsdagavond biertje gaat bijvoorbeeld.
ja, nu is iedereen er wel, maar wij hebben ook nog meer te doenquote:Op woensdag 4 april 2007 12:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wordt het te verwarrend?. Nu is iedereen er toch, des te makkelijkere lijkt me
.
dit was toch pas het 2e sticky topic? Nadat de vorige er toch een tijd heeft gestaan?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:22 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat er elke 3 weken een nieuw sticky topic bovenaan hangt met nieuwe regels/aanpak werkt ook niet echt verhelderend. Zeker niet als het niet of maar half nageleefd wordt,.
Bij wijze van spreken.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
dit was toch pas het 2e sticky topic? Nadat de vorige er toch een tijd heeft gestaan?
Als je TIJDENS de wedstrijd over een wedstrijd wil praten, dan moet je er tegen kunnen als je uitgelachen wordt als je eigen team achter staat. Daar klaag je toch ook niet over als je in het stadion zit, dat de tegenstander "flauw" doet?quote:Op woensdag 4 april 2007 11:58 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dit is echt bullcrap. Immers als je over een wedstrijd wil praten word je naar het live topic verwezen. Dus je hebt weinig keus.
En zo erg als het gisteren was is het zelden geweest.
Ja, maar toch zit er in jouw uitspraak en de werkelijkheid een zeer groot verschil.quote:
Dat was inderdaad heel matig in dat topic. Maar als je de wedstrijd echt wil volgens kan je eerlijk gezegd ook beter naar de wedstrijd kijken dan op Fok postenquote:Op woensdag 4 april 2007 12:08 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar de TT. Verder zie ik vooral veel klap en zwaai handjes, chatlogs, onzin in caps, psv troll plaatjes, fc kopenhagen logo, etc.
En zeer weinig over de wedstrijd. Er is daar meer gezegd over Milan-Bayern dan over PSV-Pool![]()
Tuurlijk hoort een grapje en een trolletje erbij, maar er moet ook over de wedstrijd gepraat kunnen worden. Anders kun je net zo goed die Ajax vs Feyenoord vs PSV vs de rest topics van een tijdje terug weer opengooien.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je TIJDENS de wedstrijd over een wedstrijd wil praten, dan moet je er tegen kunnen als je uitgelachen wordt als je eigen team achter staat. Daar klaag je toch ook niet over als je in het stadion zit, dat de tegenstander "flauw" doet?
Zoals erg als gister is het trouwens regelmatig. En dat is altijd ook al zo geweest.
Ben ik het niet mee eens. De FAQ is regelmatig veranderd (kan nu ook wel weg worden geflikkerd want staat echt niks zinnings inquote:Op woensdag 4 april 2007 12:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja, maar toch zit er in jouw uitspraak en de werkelijkheid een zeer groot verschil.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Je doet het voorkomen alsof er echt iedere 3 weken nieuwe regels zijn, terwijl er toch echt een eenduidig en helder beleid is.
Dat het niet altijd even consequent nageleefd wordt is op zich niet erg. Als er maar een gegronde reden en tekst en uitleg is waarom het op dat moment niet wordt nageleefd.
En het niet consequent zijn is makkelijk te verklaren. We zijn mensen en geen machines.
Ik kan dit allemaal heel goed relativeren, omdat ik het soort mod werk in het dagelijks leven op straat doe![]()
Je weet ook dat de admins zelf niet kunnen bannen en dus afhankelijk zijn van de FA?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:35 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. De FAQ is regelmatig veranderd (kan nu ook wel weg worden geflikkerd want staat echt niks zinnings in) We hebben de we gaan normaal doen topics gehad en we blijven normaal doen. Nu dit weer. Waarin de mods vrij hoog van de toren blazen en op een dreigerige toon hun regels duidelijk maken "dan moet je ook maar een grote vent zijn en de ban van 2 weken uitzitten". Die ook niet nageleefd word. Dat topic is nu 2 weken uit en je kunt mij niet vertellen dat er in die 2 weken niemadn heeft gescholden of getrolled
![]()
Niemand verbied ook in di topics over de wedstrijd te posten. Moet men vooral niet nalaten. Ik kan nu ook wel even historisch onderzoek doen naar waar het allemaal ook gebeurde, maar als ex-mod komt wat er hier nu gebeurt in het geheel niet onbekend voor. Als jij eerlijk bent kan je ook in de geschiedenis terug gaan en zien dat dat eerder ook gebeurde.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:32 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Tuurlijk hoort een grapje en een trolletje erbij, maar er moet ook over de wedstrijd gepraat kunnen worden. Anders kun je net zo goed die Ajax vs Feyenoord vs PSV vs de rest topics van een tijdje terug weer opengooien.
Het is wel vrij makkelijk om te roepen dat het regelmatig is maar verder zonder voorbeelden te komen.
Daarnaast slaan we ze wel de k#nker in als er supporters van een andere club dan de tegenstander in het stadion zit en ons uitlacht.
Uit ervaring weet ik ook dat 8 van de 10 banaanvragen gewoon gehonoreerd worden.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je weet ook dat de admins zelf niet kunnen bannen en dus afhankelijk zijn van de FA?
Ach waarom verdedig ik de modjes ook? Ze weten of zelf wel beter, en/of kunnen zichzelf wel verdedigen![]()
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Gebruikte ik eerst het Ajax topic om van de nieuwtjes op de hoogte te worden gehouden, over potentiele spelers te lezen, nu kijk ik er amper meer in en post er ook niet heel veel. Maar dat is gewoon een kwestie van behoefte, blijkbaar zijn er velen die het wel op deze manier willen, nou prima.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik ben dus gewoon benieuwd naar wat meer meningen.
Dan hadden ze voor het opstellen van de FAQ eens conact met de FA's moeten opnemen. Nu maken ze regels, met een bijbehorende sanctie, maar die niet uit word gevoerd.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je weet ook dat de admins zelf niet kunnen bannen en dus afhankelijk zijn van de FA?
Ach waarom verdedig ik de modjes ook? Ze weten of zelf wel beter, en/of kunnen zichzelf wel verdedigen![]()
Waarom heb je zo'n moeite met getroll in zo'n wedstrijd topic?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:42 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik ook dat 8 van de 10 banaanvragen gewoon gehonoreerd worden.
Als dit niet zo is dan is natuurlijk de vraag waarom mods in hemelsnaam een beleid invoeren wat dus blijkbaar niet haalbaar is en waar de FA's dus niet achter staan.
Je kan er niet over oordelen omdat je niet weet wat er achter de schermen wordt besproken.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:45 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Dan hadden ze voor het opstellen van de FAQ eens conact met de FA's moeten opnemen. Nu maken ze regels, met een bijbehorende sanctie, maar die niet uit word gevoerd.
Een apart Ajax-supporterszaken-topic-serie kan wat dat betreft wel aangemaakt worden ...quote:Op woensdag 4 april 2007 12:44 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Gebruikte ik eerst het Ajax topic om van de nieuwtjes op de hoogte te worden gehouden, over potentiele spelers te lezen, nu kijk ik er amper meer in en post er ook niet heel veel. Maar dat is gewoon een kwestie van behoefte, blijkbaar zijn er velen die het wel op deze manier willen, nou prima.
Precies. Misschien klinkt het raar om als Feyenoorder dit te zeggen, maar als ik in het Ajax topic kijk dan valt er nooit wat zinnigs te lezen. Vaak staat een pagina vol foto's, en mensen die er op reargeren met "quote:Op woensdag 4 april 2007 12:44 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Gebruikte ik eerst het Ajax topic om van de nieuwtjes op de hoogte te worden gehouden, over potentiele spelers te lezen, nu kijk ik er amper meer in en post er ook niet heel veel. Maar dat is gewoon een kwestie van behoefte, blijkbaar zijn er velen die het wel op deze manier willen, nou prima.
Het hoeft ook echt niet de hele tijd over de opstelling te gaan, maar er hoeft ook niet per se iedere 5 minuten een post geplaatst te worden. Tvp's mogen wat mij betreft altijd weggehaald te worden. Ook eerst een heel verhaal typen en vervolgens 'tevens tvp' snap ik niet zo goed. Wat boeit de rest van de wereld het nou dat je die post als terugvindpost gebruikt. Maar goed, dat is meer iets van geheel Fok.
Daar heb ik in principe niet zoveel moeite mee, daar maak ik me zelf ook wel eens aan schuldig. Maar ik vind dat het niet ten koste moet gaan van. En dat was hier duidelijk wel het geval. Het ligt misschien aan mij maar ik vond dit vrij extreem. En misschien nog wel het ergste, je zag het vanaf kilometers aankomen. Vorige week had je al kunnen voorspellen van grote kans dat PSV gaat verliezen dat gaat een zootje worden. En ik verdenk zelfs bepaalde mensen ervan dat ze er speciala voor thuisblijven.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Waarom heb je zo'n moeite met getroll in zo'n wedstrijd topic?
Getroll in club topics moet tegen gegaan worden. Die live-topics zijn daarvoor echt te vluchtig.
Dus er moet een slot op?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Er is in het Ajax topic ook vaak minder te discussieren dan men denk. Ik bedoel om nou dag in dag uit over de opstelling en de formatie te praten daar word je zelf ook niet vrolijk van. En ook die kutnieuwtjes van er heeft een oververhitte projector het rook alarm af laten gaan, die en die oostblokker komt misschien naar ajax, een of andere vage italiaanse roddelkrant zegt dat juve Huntelaar wil hebben, en al die balletjes over onhaalbare of niveauloze spelers die op worden gegooid verliezen op een gegeven moment ook snel hun discussiewaarde.
Die foto's van "Ik speel rood, Ik speel wit, ik ben ...., Ik ben Ajacied" worden ook om de haverklap gepost. Wat is het nut daar van?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Er is in het Ajax topic ook vaak minder te discussieren dan men denk. Ik bedoel om nou dag in dag uit over de opstelling en de formatie te praten daar word je zelf ook niet vrolijk van. En ook die kutnieuwtjes van er heeft een oververhitte projector het rook alarm af laten gaan, die en die oostblokker komt misschien naar ajax, een of andere vage italiaanse roddelkrant zegt dat juve Huntelaar wil hebben, en al die balletjes over onhaalbare of niveauloze spelers die op worden gegooid verliezen op een gegeven moment ook snel hun discussiewaarde.
*vrij neemtquote:Op woensdag 4 april 2007 13:11 schreef RayMania het volgende:
Ik reageer vanavond op alles, ik heb er nu helemaal geen tijd voor. Dus dan weten jullie dat.
Integendeel, maar er moet niet zo geforceerd op zoek worden gegaan naar een discussie. Af en toe zie ik mensen van die geforceerde stellingen droppen van wat moet je hier nou weer mee. Nog net geen voetbalinsite niveau. Gewoon de mensen ook lekker laten lullen waar ze over willen lullen. Ook al wijkt dat een beetje af van Ajax 1.quote:
Verkapte tvp's blijven gewoon staanquote:Op woensdag 4 april 2007 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Volgens mij is het punt nu wel gemaakt, of ga je nu nog zestien keer posten dat er teveel photo's en tvp's worden geplaatst in het Ajax topic? Je haalt oude koeien uit de sloot aangezien deze tvp's al maanden worden weggehaald.
Een beetje duidelijkheid kan geen kwaad van onze kant. Gewoon wat dingen uit de wereld helpen, want er wordt een verkeerd beeld geschetst.quote:
Als het goed is worden deze ook weggehaald. Maar daar gaat het niet om, waarom moet je dat nu weer oprakelen? Jij vindt toch niets goed in het Ajax topic, dus waarom kom je er nog? Pik je nieuwtjes maar van Showtime mee ofzo...quote:Op woensdag 4 april 2007 13:13 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Verkapte tvp's blijven gewoon staan
Hoezo vind ik niets goeds in het Ajax topic? Ik kan sommige users best wel waarderen. Heb alleen een hekel aan de mensen die nooit naar het stadion gaan, maar wel vooraan staan op het Leidseplein bij een kampioenschap.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als het goed is worden deze ook weggehaald. Maar daar gaat het niet om, waarom moet je dat nu weer oprakelen? Jij vindt toch niets goed in het Ajax topic, dus waarom kom je er nog? Pik je nieuwtjes maar van Showtime mee ofzo...
Eens.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:18 schreef Vakkie_W het volgende:
Heb alleen een hekel aan de mensen die nooit naar het stadion gaan, maar wel vooraan staan op het Leidseplein bij een kampioenschap.
En dat heb je afgelopen zondag weer continue lopen vertellen. Dat is tien keer irritanter dan een photo als tvp.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:18 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Hoezo vind ik niets goeds in het Ajax topic? Ik kan sommige users best wel waarderen. Heb alleen een hekel aan de mensen die nooit naar het stadion gaan, maar wel vooraan staan op het Leidseplein bij een kampioenschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |