Hebbie het tegen mij?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:52 schreef Electro-Worm het volgende:
jaaa
Stiekem wil ik er meer dan 4quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Hebbie het tegen mij?
Whoehoe, nog meer Purries!![]()
Het is wel leuk hèquote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:58 schreef Ingetje79 het volgende:
Mijn bezigheden op deze prachtige zaterdag.![]()
[afbeelding]
Ik heb heel boeiendequote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:05 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik vind het weer tijd voor een foto...of meerdere foto's![]()
Leuk ja zo'n hoofd ervoorquote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:08 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb heel boeiende
[afbeelding]
Arme Purr...niet te lang aan zien heur...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:08 schreef Queen_Bee het volgende:
stuitbevalling, wat nu?!
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:12 schreef Queen_Bee het volgende:
Danielle zegt:
het komt het komt
Danielle zegt:
het doet extra pijn
Danielle zegt:
HIJ IS ER
Danielle zegt:
HOOOERRAAA
Danielle zegt:
damn dat was schrikken
4quote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:12 schreef Queen_Bee het volgende:
Danielle zegt:
het komt het komt
Danielle zegt:
het doet extra pijn
Danielle zegt:
HIJ IS ER
Danielle zegt:
HOOOERRAAA
Danielle zegt:
damn dat was schrikken
Gelukkig maar...quote:
Hij is al wegquote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:36 schreef Ingetje79 het volgende:
Hallooooo...ik zit hier met een bak koffie en een appeltje de geboorte te vieren.
Daar kan ik zulke plaatjes niet bij gebruiken![]()
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:40 schreef Queen_Bee het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=z5-caxBc4o8
Ik had er even niet aan gedachtquote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Vrolijk muziekje erbij....werkt dat bevallingsbevorderend?![]()
je moet ook gewoon zeggen dat je dat muziekje er onder hebt geplakt omdat je dat wel leuk vond, nooit zeggen dat t perongeluk gingquote:
Ja, dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:47 schreef Ilsjuhh het volgende:
[..]
je moet ook gewoon zeggen dat je dat muziekje er onder hebt geplakt omdat je dat wel leuk vond, nooit zeggen dat t perongeluk ging
Dat deed zoon. Ik nietquote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:35 schreef Ilsjuhh het volgende:
[..]
plaats liever foto's van de mini poesjes ipv drollen in de wc pot
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 16:59 schreef wonderer het volgende:
Hoeveel zijn het er nou? Vier?
aaaaahquote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:00 schreef nokwanda het volgende:
Toen de bevalling inzette zat pa voor het raam. Rosa bracht hem op de hoogte
[afbeelding]
De eerste weeen
[afbeelding]
Het eerste kitten is er. Zonder flits gefotografeerd. Daarom wat donker en vaag.
[afbeelding]
Tussen de derde en de 4de bevalling in. Nu kon ik wel met flits. het stoorde haar niet
[afbeelding]
Tijdens de 4de bevalling lag purrr aan de andere kant van de doos. de eerste 3 op een hoopje
[afbeelding]
En we zijn (geloof ik) compleet
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was het voor nu. Ik heb de duidelijkste eruit gepikt
De man van mijn moeder heeft filmpjes gemaakt die heel duidelijk zijn. daar wacht ik nog op.
Ik zou ze nog even in deze doos houden met het vertrouwde geurtje......en dan morgen misschien in een andere doos....of alleen een ander kleedje er in.....quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:02 schreef nokwanda het volgende:
Zoals ik al zei is er een kleintje , de tweede die geboren werd, die een betje een krom klauwtje heeft. Geen idee hoe dat zich zal gaan ontwikkelen.
Verder weet ik nu niet wanneer ik het hele stel naar een schone doos met schone deken kan overhevelen.
Kan iemand me dat zeggen?
Misschien een extra droge doek erbij in doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:38 schreef nokwanda het volgende:
thnx. Laat ze idd wel in deze doos. Alleen leek het me zo nat en vies.
Maar deze doos moet sowieso mee naar boven. Mijn slaapkamer kan ik afsluiten voor de veiligheid. Dan kan de deur open zijn als ik of EW erbij zijn.
ondanks de brakke kwaliteit is deze foto geweldigquote:
dan ga je lekker optijd naar je bed vanavondquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:09 schreef Electro-Worm het volgende:
Het eist wel veel energie van je hoor, ben bekaf nu.
Die kromme pootjes komt wel goed, staat ergens in dit topic van flugeltje. Daar werd ook een nest geboren waarvan eentje kromme pootjes had, maar dat is allemaal op zijn pootjes terecht gekomen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:02 schreef nokwanda het volgende:
Zoals ik al zei is er een kleintje , de tweede die geboren werd, die een betje een krom klauwtje heeft. Geen idee hoe dat zich zal gaan ontwikkelen.
Verder weet ik nu niet wanneer ik het hele stel naar een schone doos met schone deken kan overhevelen.
Kan iemand me dat zeggen?
Klopt ook. Hij was de eerste en is 1,5 tot 2 cm groter dan de rest. Ik heb het stel nog niet gewogen.quote:Op zondag 1 april 2007 12:58 schreef kauwkikker het volgende:
wat zijn ze mooi! Lief hoor![]()
Karel lijkt wel een stuk groter als de rest
ahhh...quote:Op zondag 1 april 2007 14:43 schreef Napster het volgende:
die had ik al eens gepost onder ander account, maar die kan ik tijdelijk niet gebruiken
De donkergrijze
[[url=http://xs414.xs.to/xs414/07130/S5002298.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs414.xs.to/xs414/07130/S5002302.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
quote:
quote:
YAY!quote:Op zondag 1 april 2007 22:05 schreef nokwanda het volgende:
[..]Morgen meer. Ze groeien gewoon per uur, lijkt het wel
Ze heeft haar manieren om mij te terroriseren en ervoor te zorgen at ik opsta en de hele doos naar boven haal hoorquote:Op zondag 1 april 2007 22:17 schreef lucky_birdie het volgende:
Als haar mama instinct een beetje werkt zal ze wel bij haar kleine grut blijven..
maar het blijven natuurlijk katten.. je weet het niet..
Zitten een paar Wicca's bij, hequote:Op maandag 2 april 2007 11:00 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Het is dat ik met mijn hand op mijn hart beloofd heb dat ik geen nieuwe huisdieren zou nemen maar anders...........
Wat zijn ze![]()
![]()
![]()
oo echt té liefquote:Op maandag 2 april 2007 09:15 schreef nokwanda het volgende:
Gisteravond en vanochtend (in die volgorde)
[afbeelding]
Kleine Stuit inmamma's oor
[afbeelding]
vlnr: Karel, Stuit, Mudhle, Kayleigh
[afbeelding]
Mudhle's snoetje
[afbeelding]
Stuitjes snoetje
[afbeelding]
[afbeelding]
Karel en Mudhle zijn de propjes. Degeen die ik het meest gevoeld heb was Mudhle.
Ze zijn de afgelopen nacht beneden gebleven en dat werkte veeel beter
De laatste is vooral een stevige staartmans.quote:Op maandag 2 april 2007 21:55 schreef Kaap het volgende:
Die kleine staartjes als ze proberen te lopen die zo stijf overeind steken, das zo schattig.
Hehe nee, ben er helaas nog nooit bijgeweestquote:Op maandag 2 april 2007 22:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De laatste is vooral een stevige staartmans.
Enig idee hoe vreemd het is om een katje "tail first" geboren te zien worden?![]()
Nergens voor nodig. Alles gaat heel goed en ze lijken gewoon per uur te groeien. Ze drinken veel en vaak en Purrr krijgt kittenmelk en extra blikvoer wanneer ze maar wil om het allemaal aan te kunnen. Net als haar kindjes slobbert ze alles naar binnen. Zelfs de kleinste is al helemaal bijgetrokken en het zijn actieve diertjes.quote:Op maandag 2 april 2007 22:54 schreef Ikook het volgende:
[..]
Hehe nee, ben er helaas nog nooit bijgeweest![]()
Maar ben wel heel blij dat alles zo goed gegaan is....wil je met ze naar de dierenarts deze week voor een checkup? Of hoe werkt zoiets normaal gesproken?
Ze heeft een heel specifieke manier van bewegen en draaien. Ze heeft, na Karel, ook het meest compacte lijfje. Maar Karel beweegt heel anders. Da's geen druktemaker. Die beweegt vooral om zo snel mogelijk bij de beste tepel te komen en daarmee heb je het wel gehad.quote:Op maandag 2 april 2007 23:17 schreef Doemijdiemaar het volgende:
Aaah, wat lieeeef die nieuwe foto's!![]()
![]()
![]()
En Purrr ligt erbij alsof ze nooit anders gedaan heeft dan voor haar kindjes te zorgen.
Misschien een domme vraag, maar hoe weet je zo precies dat het Mudhle was die je steeds zo goed voelde?
Vorig jaar heb ik bij mijn schoonouders een dag lang naast een doos met net geboren kittens gezeten en idd.... dat is echt geluk! Dan zie je het leven echt om z'n mooistquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:52 schreef nokwanda het volgende:
Die kleine pluizebollen zijn nu al opstandig
Ze mieuwen hard als mams ze wil wassen. Maar ze kent geen pardon.
Ze lijken wel allemaal een kop gegroeid sinds zaterdag
Maar mensen, ik kan dit zeggen: hoe maf en vervelend mijn leven soms ook kan zijn..... als ik in die doos lig te kijken en terugkijk op zaterdag dan kan ik zeggen: dit is geluk.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:52 schreef nokwanda het volgende:
Die kleine pluizebollen zijn nu al opstandig
Ze mieuwen hard als mams ze wil wassen. Maar ze kent geen pardon.
Ze lijken wel allemaal een kop gegroeid sinds zaterdag
Maar mensen, ik kan dit zeggen: hoe maf en vervelend mijn leven soms ook kan zijn..... als ik in die doos lig te kijken en terugkijk op zaterdag dan kan ik zeggen: dit is geluk.
Ik woon 3 hoog, het aantal muizen is hier verdacht laag...quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:53 schreef nokwanda het volgende:
@Kaap, serveer jij geen muistaart dan?
na een dag of 10/14 als ik me goed herinner, maar kan er totaal naast zitten hoor, laatste nestje was hier in 1999 dus al verwaterdquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:56 schreef Mich92 het volgende:
Die pootjes.
Wanneer gaan de oogjes eigk open?
quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:52 schreef nokwanda het volgende:
en ze dan wel hier posten natuurlijk.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:28 schreef Mich92 het volgende:
Moet je eilk elke dag een foto van ze maken, dan zie je hoeveel ze gegroeit zijn![]()
![]()
Er zijn zelfs 3 gestreepte.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:53 schreef wonderer het volgende:
Hoe hou je die twee gestreepten uit elkaar?
de derde foto is het gezichtje van Kayleighquote:Op woensdag 4 april 2007 20:10 schreef wonderer het volgende:
Ja, dat die ene lichter was, had ik wel gezien
Maar die andere twee lijken nogal op elkaar. Vind dat altijd zo lastig.
Wel hele schattige foto's
why not?quote:Op woensdag 4 april 2007 20:23 schreef vamperotica het volgende:
Nok...Ik vind jou niet meer lief
quote:
wel de mooiste van het stelquote:
quote:Op woensdag 4 april 2007 20:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
en ik heb al dat lekkers gewoon in huis
![]()
Eigenlijk ben ik van plan om ze allemaal dit weekend lange oortjes op te plakken.
Kwestie van smaak.quote:
Haha ik moest erom lachen....en inderdaad....4 katten is ook al voldoende om over te struikelen!quote:Op woensdag 4 april 2007 22:44 schreef nokwanda het volgende:
@ ikookdan struikel je hier helemaal over de katten, alsof dat met de 4 dames nog niet zo was.
Regel is dan ook vanaf afgelopen zaterdag: schoenen uit in de hal en kijk op wie je stapt.
Purrr zel wel verstand van kansberekening hebben want ze heeft precies volgens schema een rooie kater, twee cyperse katjes en een torbie poesje gemaaktquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:28 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Als je zeker weet dat dat de vader is heb je kans op cyperse katertjes en poesjes (zoals de vader), rode katertjes en cyperse poesjes met rode vlekken (zoals de poes van lief-visje hier: [Centraal] Katten met foto's #37 maar dan zonder wit ).
Als de vader nog een niet-cyperse vader/moeder/opa/oma had heb je ook nog kans op zwarte katers en poesjes en schildpadpoesjes zoals purrrpuss.
Mudhle is geen torby. Ze is cypers maar heeft in haar lichtergrijze vacht een maffe extra print die rood is. Net als mamma, maar dat zie je alleen maar bij een bepaalde lichtval bij Purrr. Maar bij Purrr is die print dus ook rood cypers. Bij Mudhle ook maar die loopt niet parallel aan de zwarte cypersprint en dat geeft dat vreemde effectquote:Op woensdag 4 april 2007 23:23 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
Purrr zel wel verstand van kansberekening hebben want ze heeft precies volgens schema een rooie kater, twee cyperse katjes en een torbie poesje gemaakt
quote:Op woensdag 4 april 2007 23:06 schreef Ikook het volgende:
[..]
Haha ik moest erom lachen....en inderdaad....4 katten is ook al voldoende om over te struikelen!
Dat heb ik met 1 kat al
Maarre, je hebt nu dus in totaal 8 katten in huis, groot en klein?
Torbie betekent tortietabby. Tabby is de officiele naam voor cypers, tortie betekent dat de kat zowel een rood X-chromosoom als een zwart X-chromosoom heeft. Mudhle heeft dus rood pigment (phaeomelanine) , dat komt niet uit de lucht vallen, ze heeft het rode X-chromosoom van Purrr geerfd en een zwarte X van haar vader, ze is dus tortie. Maar ook tabby, van haar vader heeft ze de cyperse aftekening geerfd. Dat was een hele voorspelbare uitkomst van deze combinatie.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Mudhle is geen torby. Ze is cypers maar heeft in haar lichtergrijze vacht een maffe extra print die rood is. Net als mamma, maar dat zie je alleen maar bij een bepaalde lichtval bij Purrr. Maar bij Purrr is die print dus ook rood cypers. Bij Mudhle ook maar die loopt niet parallel aan de zwarte cypersprint en dat geeft dat vreemde effect
Hey zeg,quote:Op donderdag 5 april 2007 12:58 schreef nokwanda het volgende:
Heb vanochtend ook weer eenpaar plaatjes geschoten en zal dat verder op de dag wel weer doen. Die upload ik vanavond wel en dan zien jullie ze straks. Kan wat later worden.
Inderdaad. Ik heb haar weleens bezig gezien met een speelgoedmuis die toch echt hetzelfde formaat had. Heb toen weleens gezegd: hoop niet dat ze met kittens hetzelfde gaat doen.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:13 schreef Barbaaf het volgende:
Maar de avond is nog jong![]()
Ondertussen wil ik wel even melden dat ik me blijf verbazen over het moederinstinct, dat een roofdier, dat normaal dit soort kleine wezentjes als lunch beschouwt, omtovert in één-en-al moederliefde en zorgzaamheid
Volgens Karel welquote:
een beetje ja. En bij Mudhle ookquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:23 schreef Ilsjuhh het volgende:
lijkt het nou zo of beginnen de oogjes van karel echt al een beetje open te gaan in de ooghoeken?
en ze worden echt met de dag schattiger!
Leuke avaquote:Op vrijdag 6 april 2007 14:54 schreef Electro-Worm het volgende:
Hoi
quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:23 schreef Ikook het volgende:
Ach Nok....die liefde komt van de foto's afgespat!
Heb je gelijk in.quote:Op maandag 9 april 2007 16:09 schreef senesta het volgende:
Volgens mij is het weer hoog tijd voor een update![]()
Is inderdaad iets om erg alert op te wezenquote:Op maandag 9 april 2007 16:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Vandaag zijn ze allemaal boven de 200 gram. Kayleigh is de kleinste en weegt nu 210 gram.
Ik maakte me gister een beetje zorgen omdat ze steeds minder aan kwam over de afgelopen dagen, maar dat heeft ze vandaag weer helemaal goed gemaakt door 14 gram aan te komen.
Bij Karel en Mudhle gaan de oogjes nu echt op een kier. Eerder leek het zo te zijn maar kon je je nog afvragen of dat wel echt zo was. Nu is het geen vraag meer.
Dat wil ook zeggen dat ik even niet met de flitser foto's ga maken. Laat die kleine oogjes eerst maar eens wennen.
Ik heb wel een of twee foto's gemaakt vandaag en die zal ik later posten.
Ben nu de tuin katerproof aan het maken want die klooi is niet te houden. Heel vervelend. Hij bonkt tegen de achterdeur en mijn eigen poezen voelen zich niet fijn in de tuin omdat hij telkens terugkomt. Een plens water helpt ook al niet. Dus nu een paar rollen gaas dan maar.
Kunnen mijn dames er niet uit en hij er niet zo makkelijk in.
Purrr was gister voor het eerst buiten. Ik aan het klussen en zij aan het rondspringen. Dan zie je pas hoe zeer ze zelf nog een kitten is![]()
Ze ging niet buiten de tuin. Ze moet immers in de buurt blijven voor haar kindjes. Maar toch is de gaasafzetting geen overbodige luxe. Onder invloed van hormonen zou ze zomaar toch een uitstapje kunnen maken en zwanger thuiskomen. Voor ze gesteriliseerd kan worden duurt het nog even tot de kleintjes gespeend zijn, maar zwanger raken kan binnen heel korte tijd weer. Dus ik ben extra zuinig op mijn poesje. Was ik al.
De doos staat naast mijn bureaustoel. Ik zit toch best wel veel achter de comp en kijk er dus heel veel in.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:00 schreef senesta het volgende:
Och wat lief Nokwanda, hang je niet de hele dag boven die doos?
Volgens mij zou ik hele dagen kunnen kijken.
*Vampje krijgt medelijden met overijverige vriendinnetjes van EW...quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De doos staat naast mijn bureaustoel. Ik zit toch best wel veel achter de comp en kijk er dus heel veel in.
Heb er nu ook kussens naast liggen omdat iedereen die hier komt met de koffie of thee daar neerploft.
Alleen de afgelopen dagen wat minder omdat ik veel in de achtertuin bezig ben geweest.
Katermans leit zicht trouwens niet tegenhouden door gaas en vond nog een plekje waar ik nog niet aantoe gekomen was.
Alleen kon ie er niet meer uit. Mijn poezen over de zeik. Hele nacht gemauw aan de deur.
Echt... tis een vriendelijk beest naar mensen maar de poezen hier worden heel onrustig en hij drijft Purrr steeds de hoek in. Vandaag heb ik dus maatregelen genomen omdat ik de eigenaar niet kan vinden.
Heb de dierenambulance gebeld en gevraagd of ze hem konden komen ophalen. Als ie gechipt is vinden zij de eigenaar wel. En anders wordt ie gecastreerd en wordt er een tehuis gezocht. Heb erbij gezegd dat hij hier mag komen als dat niet zou lukken, mits gecastreerd. Dit werd echt te gek. Ik kon niet meer buiten zitten. Mijn poezen konden niet naar buiten. De deur kon niet open.
Maar ik voelde me een vreselijk gemeen kutwijf![]()
Hmm of met EWquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:25 schreef vamperotica het volgende:
[..]
*Vampje krijgt medelijden met overijverige vriendinnetjes van EW...
quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:38 schreef nokwanda het volgende:
Oww, daar maak ik me geen zorgen over. Die zal niet snel met een heel dom wicht aankomen. Hij heeft goede smaak in mensen.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:25 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
, zoals te zien is aan zijn avatar, die dame heeft duidelijk(e) talent(en). verkapte-wie-is-dat-eigenlijk?-post
![]()
Hij is gelijk opgehaald. Ging heel makkelijk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:21 schreef kauwkikker het volgende:
Die kater was inderdaad echt een doorzetter zeg! Iis hij nu al opgehaald? En laat hij zich zomaar vangen dan?
De kittens zien er zo lief uit! word leuk als ze straks ook een beetje gaan spelen enzo![]()
Ik bedoel de dame op de avatar natuurlijk, dat EW je zoon is had ik wel doorquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ach.... hij is zoveel tiet gewoon niet gewend te zien.
Da's mijn zoon. Ook kittenfanaat
Dat belooft wat voor het karakter van de kittensquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:32 schreef nokwanda het volgende:
Katsbrutaal.
erg veel zinnigs heb ik niet te melden verder! gewoon lieffffquote:Op woensdag 11 april 2007 16:03 schreef kauwkikker het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah![]()
quote:Op woensdag 11 april 2007 13:58 schreef draculettetje het volgende:
ik zeg liehief!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |