Even denken, Amerika wordt bestuurd door een door macht/geld-geile stakker die graag de geschiedenis ingaat als redder van de westerse beschaving, terwijl het hem eigenlijk om het geld te doen is. Daarnaast wordt het Amerikaanse bedrijfsleven en de politiek gedomineerd door joden... en jawel de joodse republiek heeft nogal problemen met de islamitische republiek en haar islamitische terroristen. Zonder deze amerikaanse joden kan mister danger(bush, naar een treffend citaat van Chavez xD) niet in de geschiedenisboeken terecht komen en erger, kan hij geen geld meer verdienen....dus zal Bush er alles aan doen om de joden in binnen en buitenland het naar hun zin te maken.quote:Op zondag 1 april 2007 21:18 schreef Mr_Memory het volgende:
Het begint er nu wel een beetje om te spannen.![]()
Amerika zou toch niet zooo dom zijn om ook nog eens Iran aan tevallen... toch, of...![]()
Iraakse en VS troepen patrouilleerden langs de grens (met Iran) en toen kwamen ze Iraanse soldaten tegen en toen ging het knal knal maar niemand weet precies of wil precies zeggen hoeveel slachtoffers er gevallen zijn aan beide kanten. Maar dit is al lang geleden gebeurd.quote:Op zondag 1 april 2007 20:44 schreef persian2008 het volgende:
[..]
wat staat er? ik heb geen zin om te lezen
Toen het ging om bekentenissen verkregen uit martelingen op Guantanamo Bay zette de NOS het woord niet tussen aanhalingstekens.quote:121 Teletekst zo 01 apr
Iran toont nieuwe 'bekentenissen'
` De Iraanse tv heeft opnieuw beelden
van twee Britten getoond die volgens
het commentaar bekennen dat ze gevangen
zijn genomen in Iraanse wateren.De twee
wijzen op een landkaart aan waar ze
werden opgebracht.
De Britse regering meldde vanmiddag dat
er stille diplomatie op gang is gekomen
om de 15 Britten vrij te krijgen die
negen dagen geleden werden opgepakt.
Toch gaat Iran door met vertonen van
openbare 'bekentenissen'.Verder was er
vanmiddag een gewelddadige demonstratie
voor de Britse ambassade in Teheran.
Honderden jongeren gooiden stenen en
vuurwerk naar het gebouw.
Bullshitquote:Op maandag 2 april 2007 09:30 schreef Sala-adin het volgende:
Wtf ik hoor net van een klasgenoot dat er een ultimatum is ingesteld vanwege de kerncentrales
Het is eerder de westerse beschaafdheid waarom Iran nog steeds Iran is. Bestond die beschaafdheid ook maar in Iran dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.quote:Op zondag 1 april 2007 17:22 schreef persian2008 het volgende:
[..]
we zijn heel lang aan het wachten![]()
Het is een Islamitisch regime, niet echt wat we hier als ideaal zien, maar wat heeft het regime of de Iraanse bevolking ons misdaan?quote:Op maandag 2 april 2007 11:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is eerder de westerse beschaafdheid waarom Iran nog steeds Iran is. Bestond die beschaafdheid ook maar in Iran dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Dat een meerderheid achter dat regime staat. De meest verstandige Iraniërs wonen allang in het buitenland.quote:Op maandag 2 april 2007 12:29 schreef NorthernStar het volgende:
Het is een Islamitisch regime, niet echt wat we hier als ideaal zien, maar wat heeft het regime of de Iraanse bevolking ons misdaan?
Dat is geen antwoord.quote:Op maandag 2 april 2007 12:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat een meerderheid achter dat regime staat. De meest verstandige Iraniërs wonen allang in het buitenland.
Het is eerder de westerse beschaafdheid lompheid waarom Iran geen perzie meer is. Bestond die vreemde landen verdeling na de 1e wereldoorlog maar niet, en zouden we als westen niet een stel religeuzen daar in de regio na de 2e WO een stuk land hebben gegeven dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.quote:Op maandag 2 april 2007 11:56 schreef MrX1982 het volgende:
Het is eerder de westerse beschaafdheid waarom Iran nog steeds Iran is. Bestond die beschaafdheid ook maar in Iran dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Vrij weinig maar wat hebben de joden Iran misdaan? Ook niets. Daar draait het ook helemaal niet om.quote:Op maandag 2 april 2007 12:42 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is geen antwoord.
Wat hebben ze ons misdaan?
Het bestormen van ambassades van bevriende landen om de meest triviale redenen (cartoons e.d.) vinden we meestal niet zo lief. Verder kan ik het persoonlijk ook niet zo waarderen dat Israel van Iran 'van de kaart geveegd' mag worden. Of misschien is het gewoon die blinde haat tegen het weste die ons zo tegen de borst stuit?quote:Op maandag 2 april 2007 12:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Wat hebben ze ons misdaan?
Met "de joden" bedoel je Israel waarschijnlijk.quote:Op maandag 2 april 2007 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vrij weinig maar wat hebben de joden Iran misdaan? Ook niets. Daar draait het ook helemaal niet om.
Ah hebben we MEMRI ook weer.quote:Op maandag 2 april 2007 13:04 schreef PastorRichards het volgende:
[..]
Verder kan ik het persoonlijk ook niet zo waarderen dat Israel van Iran 'van de kaart geveegd' mag worden.
Ja duhh.!quote:Op maandag 2 april 2007 13:03 schreef Almere-Dude het volgende:
Ik geloof geen flikker van die verklaringen, welke soldaat zou nou zo zijn eigen land voor schut zetten.
Ze moeten wel gigantisch onder druk zijn gezet.
Jij vindt aanvallen van delen van Iraniërs op ambassades van bevriende naties om cartoons die in Denemarken gepubliceerd zijn 'erg weinig'? Jij vindt het gijzelen van Britse mariniers die zich niet eens in Iraanse wateren bevonden (nee ik geloof die 'bekentenissen' voor geen meter) 'erg weinig'? Of valt dit volgens jou allemaal onder 'propaganda en oorlogstrommen'?quote:Op maandag 2 april 2007 13:09 schreef NorthernStar het volgende:
Als je alle propaganda en oorlogstrommen aan de kant zet, wat heeft Iran ons dan ooit misdaan? Erg weinig Laat staan iets dat een oorlog rechtvaardigt.
Hoe kan jij nu weten of ze wel of niet in Iraanse wateren aan het varen waren? Was je erbij?quote:Op maandag 2 april 2007 13:24 schreef PastorRichards het volgende:
Jij vindt het gijzelen van Britse mariniers die zich niet eens in Iraanse wateren bevonden
jah joh droom lekker verderquote:Op maandag 2 april 2007 13:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja duhh.!
Er is geen gevangene die in een cel zit en ineens de bewaker roept:: ''Bewaker, ik wil graag een video maken om te zeggen dat we fout zaten''![]()
Die soldaten worden gewoon gebruikt, het zijn nu Iraanse marionetten in een internationaal machtsspel.
Hoe wil jij de situatie omschrijven dan.?quote:
quote:
Ze worden verder goed behandeld denk ik , die soldaten hebben niets te vrezen naar mijn idee.quote:Op maandag 2 april 2007 13:55 schreef persian2008 het volgende:
bij de nieuwe video lacht de britse soldaat zomaar uit het niets
ik heb bij mezelf na zitten denken hoe deze mafketels 28 jaar vol konden houden.quote:Op maandag 2 april 2007 14:00 schreef IRAKEES-NL het volgende:
Als de Iraniers de Britten maar niet weer 444 dagen vasthouden net als ze deden met de Amerikanen in 1979.
Jij bent wel voor een regime change?quote:Op maandag 2 april 2007 14:12 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik heb bij mezelf na zitten denken hoe deze mafketels 28 jaar vol konden houden.
Ja die rellen en het gijzelen van Britse mariniers noem ik erg weinig. Als dat redenen zijn om oorlog of militaire actie te rechtvaardigen is morgen de hele wereld in oorlog met elkaar.quote:Op maandag 2 april 2007 13:24 schreef PastorRichards het volgende:
[..]
Jij vindt aanvallen van delen van Iraniërs op ambassades van bevriende naties om cartoons die in Denemarken gepubliceerd zijn 'erg weinig'? Jij vindt het gijzelen van Britse mariniers die zich niet eens in Iraanse wateren bevonden (nee ik geloof die 'bekentenissen' voor geen meter) 'erg weinig'? Of valt dit volgens jou allemaal onder 'propaganda en oorlogstrommen'?
Door op de juiste momenten amerikaanse steun te krijgen. Toen iran tijdens de irak iran oorlog te ver terug gedrongen werd door irak toen kreeg iran opeens sattelietbeeld toegespeeld van de VS en zo zijn er nog wel meer vreemde feiten te vinden.quote:Op maandag 2 april 2007 14:12 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik heb bij mezelf na zitten denken hoe deze mafketels 28 jaar vol konden houden.
mijn iraakse vriend ik zal nooit de Mujahedeen Khalq steunen. we vergeten nooit de iran irak oorlog.zij worden in iran als landverraders gezien. nee ik wil dat de islamitische republiek blijft. als ze weggaan wordt het een grote kk zooi. erger dan irak. iran wordt dan verscheurd. ik vind het goed van ahmadinejad dat ie opkomt voor palestijnen en miljoenen geld aan hun geeft. sommige mensen zeggen hier er is geen vrijheid in iran. er is wel vrijheid. ga naar iran en zie voorjezelf.dat is puur westerse propaganda. over saudi arabie kan ik niks zeggen maar ze vrezen heel erg van amerika. over sjieten en sunnieten vind ik heel erg dom. we zijn allemaal moslims. we moeten elkaar respecteren. wat maakt het uit als ik sjiet ben jij soenie bent of een ander jood.quote:Op maandag 2 april 2007 14:24 schreef IRAKEES-NL het volgende:
[..]
Jij bent wel voor een regime change?
Zo ja, wIl je dat de Mujahedeen Khalq de boel overnemen of hoe zie jij dat als Pers?
Ik blijf het maar dom vinden van het Iraanse regime om de Palestijnen zo overdreven te steunen. Ahmadinejad is Palestijner dan de Palestijnen zelfDe Arabische landen en dan met name Saoedie Arabië steunen liever Israel dan hun zgn. Palestijnse broeders alleen om het feit dat ze de sjiieten nog meer haten dan de joden.
Het Iraanse regime heeft de 'reputatie' van de sjiieten zwaar beschadigd.
nee vriend iran en amerika zijn de grootste vijanden van mekaar. iran heeft nooit hulp gekregen van amerika en zal ook nooit krijgen. wat de islamitische republiek op de been heeft kunnen houden is pure mankracht.quote:Op maandag 2 april 2007 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Door op de juiste momenten amerikaanse steun te krijgen. Toen iran tijdens de irak iran oorlog te ver terug gedrongen werd door irak toen kreeg iran opeens sattelietbeeld toegespeeld van de VS en zo zijn er nog wel meer vreemde feiten te vinden.
Verder vraag ik me af wie jij deze mafketels noemt? De bewind is in de afgelopen 28 jaar wel meerder malen van leider veranderd ook de invloed van iman is niet constant hetzelfde geweest.
En jij woont in Iran mag ik aannemen?quote:Op maandag 2 april 2007 14:48 schreef persian2008 het volgende:
[..]
mijn iraakse vriend ik zal nooit de Mujahedeen Khalq steunen. we vergeten nooit de iran irak oorlog.zij worden in iran als landverraders gezien. nee ik wil dat de islamitische republiek blijft. als ze weggaan wordt het een grote kk zooi. erger dan irak. iran wordt dan verscheurd. ik vind het goed van ahmadinejad dat ie opkomt voor palestijnen en miljoenen geld aan hun geeft. sommige mensen zeggen hier er is geen vrijheid in iran. er is wel vrijheid. ga naar iran en zie voorjezelf.dat is puur westerse propaganda. over saudi arabie kan ik niks zeggen maar ze vrezen heel erg van amerika. over sjieten en sunnieten vind ik heel erg dom. we zijn allemaal moslims. we moeten elkaar respecteren. wat maakt het uit als ik sjiet ben jij soenie bent of een ander jood.
Hoo.. Amerika geeft aan iedereen steun zelfs al qaida. Alleen is dit veelal niet bekendquote:Op maandag 2 april 2007 14:50 schreef persian2008 het volgende:
[..]
nee vriend iran en amerika zijn de grootste vijanden van mekaar. iran heeft nooit hulp gekregen van amerika en zal ook nooit krijgen. wat de islamitische republiek op de been heeft kunnen houden is pure mankracht.
quote:Op maandag 2 april 2007 14:50 schreef persian2008 het volgende:
[..]
nee vriend iran en amerika zijn de grootste vijanden van mekaar. iran heeft nooit hulp gekregen van amerika en zal ook nooit krijgen. wat de islamitische republiek op de been heeft kunnen houden is pure mankracht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iran-Contra-affairequote:De Iran-contra-affaire of ook wel Irangate is een schandaal uit 1986.
Het bleek dat de Verenigde Staten in het geheim anti-tankwapens leverden aan Iran. Iran vocht toen met Irak de Irak-Iranoorlog en officieel was de VS neutraal in dat conflict, maar in het geheim steunde het Irak.
Als tegenprestatie zou Iran de Libanese Hezbollah-militie opdracht geven gegijzelde Amerikanen vrij te laten. De Amerikanen waren gegijzeld tijdens de Libanese Burgeroorlog.
Bovendien steunde de VS met het door de wapenleveranties verdiende geld de Contra's, die in Midden-Amerika tegen het sandinistische (linkse) bewind van Nicaragua vochten. Zo werd het verbod van het Amerikaanse Congres op bewapening van de contra's omzeild.
De VS hebben al aan meerdere onfrisse regimes wapens geleverd etc. zal me niks verbazen als ze beide partijen van hulp hebben voorzien ooit (Iran en Irak). Je zou ook denken dat de Taliban en de VS de grootste vijanden zijn, toch heeft de CIA de Taliban ooit geholpen toen er nog tegen de russen gevochten moest worden.quote:Op maandag 2 april 2007 14:50 schreef persian2008 het volgende:
[..]
iran heeft wel hulp gekregen maar van rusland.quote:Op maandag 2 april 2007 14:53 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De VS hebben al aan meerdere onfrisse regimes wapens geleverd etc. zal me niks verbazen als ze beide partijen van hulp hebben voorzien ooit (Iran en Irak). Je zou ook denken dat de Taliban en de VS de grootste vijanden zijn, toch heeft de CIA de Taliban ooit geholpen toen er nog tegen de russen gevochten moest worden.
Het maakt idd niets uit of je nou een sjiiet, soenniet of jood bent.. we zijn allemaal mensen.quote:Op maandag 2 april 2007 14:48 schreef persian2008 het volgende:
[..]
mijn iraakse vriend ik zal nooit de Mujahedeen Khalq steunen. we vergeten nooit de iran irak oorlog.zij worden in iran als landverraders gezien. nee ik wil dat de islamitische republiek blijft. als ze weggaan wordt het een grote kk zooi. erger dan irak. iran wordt dan verscheurd. ik vind het goed van ahmadinejad dat ie opkomt voor palestijnen en miljoenen geld aan hun geeft. sommige mensen zeggen hier er is geen vrijheid in iran. er is wel vrijheid. ga naar iran en zie voorjezelf.dat is puur westerse propaganda. over saudi arabie kan ik niks zeggen maar ze vrezen heel erg van amerika. over sjieten en sunnieten vind ik heel erg dom. we zijn allemaal moslims. we moeten elkaar respecteren. wat maakt het uit als ik sjiet ben jij soenie bent of een ander jood.
dankjewel. wist je dat saudi arabia 90% van de aanslagen plant?quote:Op maandag 2 april 2007 15:01 schreef IRAKEES-NL het volgende:
[..]
Het maakt idd niets uit of je nou een sjiiet, soenniet of jood bent.. we zijn allemaal mensen.
Het is maar goed dat je de Mujahedeen Khalq niet steuntHopelijk worden ze binnenkort uit Irak getrapt vanwege hun misdaden tegen het Iraakse volk onder het bewind van Saddam.
En als we de westerse propaganda over Iran zouden moeten geloven dan denken we allemaal dat Iran een groot woestijn is vol met achterlijke mensen.Van mij mogen de onwetenden dat geloven hoor, ondertussen gaat het wel steeds beter in Iran
En ipv dat de V.S een regime change in Iran willen kunnen ze beter de bron van terrorisme aanpakken door een regime change in Saoedie Arabië te bewerkstelligen![]()
Volgens mij 99%quote:Op maandag 2 april 2007 15:03 schreef persian2008 het volgende:
[..]
dankjewel. wist je dat saudi arabia 90% van de aanslagen plant?
Dat is feitelijk niet juist. De mensen die later de Taliban vormden waren onderdeel van het Afghaanse verzet. Dat is wat anders dan dat de VS de Taliban steunde met wapens.quote:Op maandag 2 april 2007 14:53 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De VS hebben al aan meerdere onfrisse regimes wapens geleverd etc. zal me niks verbazen als ze beide partijen van hulp hebben voorzien ooit (Iran en Irak). Je zou ook denken dat de Taliban en de VS de grootste vijanden zijn, toch heeft de CIA de Taliban ooit geholpen toen er nog tegen de russen gevochten moest worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |