abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:19:20 #121
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_47862581
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:19 schreef Drugshond het volgende:
Als keuzevak als daar ruimte voor is wellicht. Maar verplichten zoals de TT doet vermoeden is een no-go.
Zit iemand niet meer op school, dan mag hij deze kosten zelf ophoesten.
Op sommige middelbare scholen wordt al jaren Turks en Arabisch als keuzevak gegeven. In het verleden was het alleen op het vmbo (of mavo e.d.) een examenvak, tegenwoordig is het ook mogelijk om er op de havo of het vwo eindexamen in te doen.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:40:50 #122
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47863006
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Laat Europa beseffen dat er ten oosten van Turkije tot aan Japan geen enkele democratie te vinden is.''
Wat zijn India, Indonesie, Maleisie etc dan?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47863181
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:54 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Een Turk die hier ooit weer weggaat? Yeah right.
er was eens een kleermaker....
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_47863217
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 16:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat zijn India, Indonesie, Maleisie etc dan?
Ja en Zuid-Korea, Thailand, Taiwan en Mongolie met name, dat is een zeer vrij land in het opzicht van vrije meningsuiting.

Vrijheid van meningsuiting en zo hoor, maar sommige mensen zouden gewoon echt eens een jaartje of twee hun algemene kennis moeten bijspijkeren voor ze weer wat mogen zeggen.
pi_47863624
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hoeveel Nederlanders doen kutklusjes in vergelijking met allochtonen. Denk dat de cijfers je zal laten schrikken.

en als je zulke KUTKLUSJES moet doen dan krijg je sneller lichamelijke last ja! dus wie unne noob dat je bent. Tuurlijk krijg je dan eerder uitkering omdat je je fokking rug niet meer kan bewegen.
Zit niet zo zielig te doen man. Overal over de wereld werken mensen in dat soort banen. Alleen hier in Nederland doet iedereen dan alsof je na één jaar de rest van je leven een excuus hebt voor een uitkering.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:08:20 #126
44906 merino
World of Sleepers
pi_47863766
Turkije moet zich eens op sub-russia gaan richten. Genoeg Turks sprekende landen waar ze hun mening op kunnen dwingen
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_47864001
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zit niet zo zielig te doen man. Overal over de wereld werken mensen in dat soort banen. Alleen hier in Nederland doet iedereen dan alsof je na één jaar de rest van je leven een excuus hebt voor een uitkering.
Ik herinner me een reportage van ik dacht de Vara over de WAO, een jaar of 2 terug, zat een man al sinds mid zeventiger jaren in de WAO vanwege rugklachten.

"wat voor werk deed u"
"iek werk in horeca, sjouwen, veel sjouwen, mag niet meer sjouwen van dokter"
"en ander werk waarbij u niet hoefde te sjouwen was geen optie"
"......... optie? ik begrijp niet..."

er was ook een man die ooit eens afgekeurd was op ... serieus... heimwee.... psychisch niet in staat te werken, teruggestuurd naar het land van herlkomst en sindsdien in de WAO....decennia lang .

Ligt natuurlijk niet aan die mannetjes, maar aan de idioterie van de betrokken instanties.
Maar het excuus van de kapotte ruggen van je Turkse of Marokkaanse opa, geldt natuurlijk allang niet meer.
We zijn bekant 3 generaties verder, jongens en meiden die hier in principe ALLE kansen hebben, maar ze niet grijpen, met alle gevolgen van dien , en die dan als de gevolgen zich aandienen gaan wijzen naar de maatschappij, de overheid, de school, de autochtonen, Wilders, Verdonk, de hond, naar iedereen en alles behalve zichzelf.

Hoe heeft een Aboutaleb of een Albayrak kunnen komen waar ze nu zijn dan? Hun ouders zijn ook ongeletterd, ook eerste generatie allochtoon met hoogstwaarschijnlijk die 'kutbaantjes' omdat er vanwege gebrek aan opleiding en taalkennis geen alternatief was in deze?
Zou het ms zou kunnen zijn dan Abou en Alba gewoon zelf iets wilde bereiken, daar hun stinkende best voor hebben gedaan, ouders hebben die hen daarin steunden en stimuleerden?

Zou het dan zomaar daaraan liggen, eigen inzet en welwillende en weldenkende betrokken ouders?
pi_47864828
Verkeerde topique
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47864858
zeg, mwana, dat was een retorische post, hè
pi_47864912
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:46 schreef milagro het volgende:
zeg, mwana, dat was een retorische post, hè
Ik weet het, zie boven, ik had weer es keyboard-diarree
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47865579
Overigens, deze ambassadeur zou voor de grap eens moeten googlen op 'water bill in english' en dan kijken of hij nog een keer durft te komen met zo'n absurd betoog.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 18:15:16 #132
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47865593
Ik vindt dat Turkije gekijk heeft. Er is jaren lang niks door de overheid aan taal en integratie gedaan. En van mensen vragen die al bijna met pensioen gaan of dat zijn om Nederlands te leren is flauwekul en veel te laat. Daar had je al mee moeten beginnen vanaf het moment dat ze hier zaten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_47865642
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:15 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt dat Turkije gekijk heeft. Er is jaren lang niks door de overheid aan taal en integratie gedaan. En van mensen vragen die al bijna met pensioen gaan of dat zijn om Nederlands te leren is flauwekul en veel te laat. Daar had je al mee moeten beginnen vanaf het moment dat ze hier zaten.
Hij heeft het over 'hun kinderen'.
  Donald Duck held zaterdag 31 maart 2007 @ 18:18:45 #134
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47865676
Iedereen kan nog de taal leren. Als ze zich echt inzetten, spreek je binnen no-time verstaanbaar Nederlands.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47865757
quote:
Ben jij nou echt geestelijk gestoord of doe je net alsof?

Want wat jij zegt heeft niets, maar dan ook echt niets van doen met wat deze man in de OP zegt.

Trouwens, noem mij 1 land ter wereld dat mij taalcursussen geeft als ik er heen verhuis. Eentje maar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47865900
quote:
Het gaat die man om kinderen, onzin dus.

Dat oude lullen moeilijk een taal leren weten we inmiddels allemaal en daar wordt in de praktijk dus ook niet zo moeilijk over gedaan.
pi_47866419
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb het nooit aangevraagd daar. Ik neem aan dat de user die dat net zo stellig riep dat ook nog niet heeft geprobeerd. Op voorhand er vanuit gaan dat het niet mogelijk is, slaat echter nergens op
Het gaat er toch om dat het vanuit de overheid zelf aangeboden wordt, en dus gratis is voor hen die dat willen? Je gaat me toch niet wijsmaken dat ze in Turkije zoiets zouden regelen voor Nederlanders. Mén, de Koerden mogen hun eigen taal nog niet eens spreken gast.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_47866534
Dit geeft overigens wel mooi aan, waarom een dubbele nationaliteit niet gewenst is.
Je ziet nu hoe het moederland kijkt naar de elders geboren en getogen nazaten van in Turkije geboren en getogenen, maar elders wonenden, ze zien ze nog steeds als Turken die dusdanig ws terugkeren dat er van staatswege taallessen verzorgd dienen te worden.

en dan hebben we het nog maar niet over de dienstplicht die je hebt, maar kan afkopen deels.

het gaat niet om eigen loyaliteit, maar om opgelegde loyaliteit, en hoewel dit taallesgedoe daar in directe zin niets mee van doen heeft, heeft dat het indirect wel, Turkije acht het zijn taak zich (keer op keer) te bemoeien met Nederlanders die toevallig een Turks paspoort hebben, maar verder vooral Nederlandse binding hebben.

als lieden van Turkse komaf maa rhier geboren en getogen , nu gaan roepen dat dat niet klopt, er minstens zo niet meer Turkse binding is bij hen, dan bevestigt dat dus weer een ander punt wat nogal eens aangekaart is, maar heftig wordt onkend door sommigen.
pi_47866697
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zekers wel. De praktijk bewijst zich. Ga maar eens naar een schoonmaak bedrijf. ( heb ik ook gedaan). Ga naar een bloemenbedrijf (heb ikook gedaan). Ga naar supermarkten ga naar ga naar ga naar.
En voorbij gaan aan het feit dat je ook zelf voor een bepaalde baan kiest/leert. Als je je school niet afmaakt kom je sowieso in een bepaald beroepssegment terecht, waar je normaliter gezien niet wil zitten. Bovendien zie ik genoeg autochtone vuilnismannen, vakkenvullers etcetera.

P.s.

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_47871711
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En voorbij gaan aan het feit dat je ook zelf voor een bepaalde baan kiest/leert. Als je je school niet afmaakt kom je sowieso in een bepaald beroepssegment terecht, waar je normaliter gezien niet wil zitten. Bovendien zie ik genoeg autochtone vuilnismannen, vakkenvullers etcetera.

P.s.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ready for crusaders. Vandaar dat ze al 300 jaar alles verliezen
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')