Het grote voordeel is dat ze dus zelf toegeven geen Nederlanders te zijn.quote:''Het is eigenlijk onmenselijk om kinderen die misschien weer met hun ouders terugkeren naar Turkije niets over hun eigen land en taal te leren
Lijkt mij een schone taak voor de opvoeders, onderwijs moet alleen maar in het Nederlands en het Fries, de enige officiële talen van Nederland.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
''Het is eigenlijk onmenselijk om kinderen die misschien weer met hun ouders terugkeren naar Turkije niets over hun eigen land en taal te leren.''
Ah mooi dat ze dat inzien. Ik neem dus aan dat dat vanaf nu dus ook geldt voor bv Armeniërs en Koerden in Turkije.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De unie streeft een mozaïek van culturen na, waarbij niemand de boventoon voert, dat mag men in Nederland niet vergeten.''
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:00 schreef narvik het volgende:
[..]
Ah mooi dat ze dat inzien. Ik neem dus aan dat dat vanaf nu dus ook geldt voor bv Armeniërs en Koerden in Turkije.
Wat onmenselijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:01 schreef mitel het volgende:
Ze wonen in NL niet in Turkije dus leren ze de talen van hier. Als ik in Turkije ga wonen gaan ze me echt geen NL lessen geven.
Tsja. .hij heeft wel een punt dat die kinderen ook Turks zouden moeten leren als ze ooit naar Turkije terug zouden gaan. Integrereren enzo...quote:''Het is eigenlijk onmenselijk om kinderen die misschien weer met hun ouders terugkeren naar Turkije niets over hun eigen land en taal te leren.''
pardon? we hebben betalingsachterstanden? Waarom hoor ik daar verder nooit iemand over?quote:Verder heeft Turkije aan de bel getrokken over achterstallige betaling van Nederlandse pensioengelden aan Turkse gastarbeiders. Turkse remigranten zouden ook veel problemen hebben met aow- en wao-uitkeringen.
altijd leuk dit soort opmerkingenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:01 schreef mitel het volgende:
Ze wonen in NL niet in Turkije dus leren ze de talen van hier. Als ik in Turkije ga wonen gaan ze me echt geen NL lessen geven.
Hoezo, jij denkt serieus dat op Turkse staatsscholen NLe les aangeboden gaat worden aan alle kinderen van NLe afkomst?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:03 schreef teamlead het volgende:
[..]
altijd leuk dit soort opmerkingendoen het ook altijd leuk op verjaardagen enzo...
Al eens Nederlandse les aangevraagd in Turkije?
Integreren? De-integreren bedoel je. Wat heeft dit met integreren te maken?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
Tsja. .hij heeft wel een punt dat die kinderen ook Turks zouden moeten leren als ze ooit naar Turkije terug zouden gaan. Integrereren enzo...
Zal wel niet waar zijn.quote:pardon? we hebben betalingsachterstanden? Waarom hoor ik daar verder nooit iemand over?
Leg uit leg uit!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:03 schreef teamlead het volgende:
[..]
altijd leuk dit soort opmerkingendoen het ook altijd leuk op verjaardagen enzo...
Al eens Nederlandse les aangevraagd in Turkije?
ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb het nooit aangevraagd daar. Ik neem aan dat de user die dat net zo stellig riep dat ook nog niet heeft geprobeerd. Op voorhand er vanuit gaan dat het niet mogelijk is, slaat echter nergens opquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoezo, jij denkt serieus dat op Turkse staatsscholen NLe les aangeboden gaat worden aan alle kinderen van NLe afkomst?
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Integreren? De-integreren bedoel je. Wat heeft dit met integreren te maken?
[..]
want?quote:Zal wel niet waar zijn.
Jaja. Dus omdat misschien kinderen met een Turkse achtergrond in de toekomst wel eens terug zouden kunnen gaan keren zouden we daar rekening mee houden.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:08 schreef teamlead het volgende:
[..]integreren in turkije na terugkeer...
'
Hoezo wel? Tot nu toe praat die ambassadeur alleen poep dus laat hem maar eens aantonen dat het zo is.quote:want?
nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jaja. Dus omdat misschien kinderen met een Turkse achtergrond in de toekomst wel eens terug zouden kunnen gaan keren zouden we daar rekening mee houden.
[..]
ik hoor het van Nederlandse zijde ook niemand ontkennen. Iets te makkelijk om gewoon te roepen dat het niet waar is, zonder enige onderbouwingquote:Hoezo wel? Tot nu toe praat die ambassadeur alleen poep dus laat hem maar eens aantonen dat het zo is.
Als je wilt dat je kind een taal leert anders dan die worden aangeboden moet je dat zelf regelen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.
[..]
ik hoor het van Nederlandse zijde ook niemand ontkennen. Iets te makkelijk om gewoon te roepen dat het niet waar is, zonder enige onderbouwing
En wat heeft de NLe overheid en de NLe scholen hiermee te maken? Juist: niets. Als ze dat zo graag willen regelen ze dat prive maar. Of gaan we ook Finse les geven, en Arabisch, en Farsi, en Bosnisch, en en en enquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.
Degene die iets beweert moet de bewijslast optrommelen. NIET andersom.quote:ik hoor het van Nederlandse zijde ook niemand ontkennen. Iets te makkelijk om gewoon te roepen dat het niet waar is, zonder enige onderbouwing
ik zeg dan ook nergens dat het een taak van de overheid zou moeten zijn om die kinderen Turks te leren.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:16 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
Als je wilt dat je kind een taal leert anders dan die worden aangeboden moet je dat zelf regelen.
Ik ben het gezeik meer dan zat eigenlijk. Moslimziekenhuizen, turks betaald door de overheid... kunnen we weer terug naar mode normal aub.
En een Farsi les, en een Arabische les, en en en enquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik zeg dan ook nergens dat het een taak van de overheid zou moeten zijn om die kinderen Turks te leren.
AL zou je je kunnen afvragen wat er tegen een Turkse les op school is.
en engels, en frans en duits en spaans ?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En een Farsi les, en een Arabische les, en en en en
Wat is er voor? We zijn echt aan het doorschieten. Een paar moslims doen wat aanslagen, en opeens is alles wat moslim achtig is, meelijwekkend ofzo? Waarom geen chinees, kongolees of welke taal ook?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik zeg dan ook nergens dat het een taak van de overheid zou moeten zijn om die kinderen Turks te leren.
AL zou je je kunnen afvragen wat er tegen een Turkse les op school is.
De Lingua Franca van het moment, onze 2 buurlanden hun talen waaronder onze belangrijkste handelspartner en de op 1 na grootste taal van de wereld.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
en engels, en frans en duits en spaans ?
hoe is het geven van taalonderricht een daad van medelijdenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:20 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
Wat is er voor? We zijn echt aan het doorschieten. Een paar moslims doen wat aanslagen, en opeens is alles wat moslim achtig is, meelijwekkend ofzo? Waarom geen chinees, kongolees of welke taal ook?
Als we Engelse les uitsluitend zouden geven aan in Nederland geboren kinderen met een Engelse achtergrond omdat Engeland dat eist zou dat ook enigszins vreemd zijn.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
en engels, en frans en duits en spaans ?
ja dus?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:25 schreef narvik het volgende:
[..]
Als we Engelse les uitsluitend zouden geven aan in Nederland geboren kinderen met een Engelse achtergrond omdat Engeland dat eist zou dat ook enigszins vreemd zijn.
Er wordt helemaal niet gesproken over een nieuwe taal toevoegen. ALS er al een taal toegevoegd zou worden zou chinees veel logischer zijn vanuit economisch opzicht.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoe is het geven van taalonderricht een daad van medelijdenWe hebben het over een land met bijna 10 miljoen inwoners meer dan Frankrijk. Een enorm economisch potentieel dus. Niks mis mee om die taal te leren toch?
Hetzelfde argument is ook los te laten op Chinees, Russisch etc. Maar dat er nog meer talen bestaan is toch geen argument om bij voorbaat het Turks dus al uit te sluiten?
Beetje op internet zoeken leert al snel dat op Turkse scholen geen Nederlandse lessen worden gegeven. Of het moet om een particuliere cursus gaan. Maar ja, ik kan hier ook op Turkse les gaan, mag ik wel zelf betalen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb het nooit aangevraagd daar. Ik neem aan dat de user die dat net zo stellig riep dat ook nog niet heeft geprobeerd. Op voorhand er vanuit gaan dat het niet mogelijk is, slaat echter nergens op
Wat moet je met turks?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:29 schreef seilram het volgende:
[..]
Beetje op internet zoeken leert al snel dat op Turkse scholen geen Nederlandse lessen worden gegeven. Of het moet om een particuliere cursus gaan. Maar ja, ik kan hier ook op Turkse les gaan, mag ik wel zelf betalen.
Maar op zich, als ze alle Nederlanders dan Turks leren....
En dus kun je wel aan de gang blijven met honderzoveel nationaliteiten in Nederland. Bovendien is er geen Turk in Nederland die geen Turks spreekt dus is het helemaal geen issue.quote:
De ambassadeur zou graag zien dat kinderen Turks leren. Als je dat zou willen doen, zul je toch echt een taal moeten toevoegen aan het lespakket.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:27 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet gesproken over een nieuwe taal toevoegen. ALS er al een taal toegevoegd zou worden zou chinees veel logischer zijn vanuit economisch opzicht.
Hellno. geen kind van mij gaat turks leren. Wat is er mis met kiezen: Woon je in nederland dan spreek je nederlands en leer je nederlands en leef je volgende de nederlandse normen en waarden. Wil je dat niet dan zout je toch lekker op.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:29 schreef seilram het volgende:
[..]
Beetje op internet zoeken leert al snel dat op Turkse scholen geen Nederlandse lessen worden gegeven. Of het moet om een particuliere cursus gaan. Maar ja, ik kan hier ook op Turkse les gaan, mag ik wel zelf betalen.
Maar op zich, als ze alle Nederlanders dan Turks leren....
en dat ga je ook roepen als je kind Spaanse les krijgt?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:36 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Hellno. geen kind van mij gaat turks leren. Wat is er mis met kiezen: Woon je in nederland dan spreek je nederlands en leer je nederlands en leef je volgende de nederlandse normen en waarden. Wil je dat niet dan zout je toch lekker op.
Hij wil dat. So? Hij kan zoveel willen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
De ambassadeur zou graag zien dat kinderen Turks leren. Als je dat zou willen doen, zul je toch echt een taal moeten toevoegen aan het lespakket.
En bij Chinees zul je eerst weer moeten kiezen welke variant je wilt gaan onderwijzen.
dan mag hij dat toch zeggen? Vrijheid van menigsuiting enzoquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:38 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
Hij wil dat. So? Hij kan zoveel willen.
ik ben ervoor om kortzichtige xenofobe kneuzen het land uit te zettenquote:Ik ben ervoor Turks af te schaffen. Iedereen die nog weet hoe je het spreekt, hupakee, brainwashen zodat ze het niet meer kunnen.
Hij mag vragen wat ie wilt. Al is het nog belachelijker dan dit verzoek, hij mag het vragen hoorquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan mag hij dat toch zeggen? Vrijheid van menigsuiting enzo
Jawel hoor, net zoals dit in Nederland er niet door gaat komen mag je er vanuit gaan dat het in Turkije ook niet kan (zeker gelet op de heersende cultuur daar (de Turkse cultuur wordt bepaald niet gerelativeerd).quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb het nooit aangevraagd daar. Ik neem aan dat de user die dat net zo stellig riep dat ook nog niet heeft geprobeerd. Op voorhand er vanuit gaan dat het niet mogelijk is, slaat echter nergens op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |