Het grote voordeel is dat ze dus zelf toegeven geen Nederlanders te zijn.quote:''Het is eigenlijk onmenselijk om kinderen die misschien weer met hun ouders terugkeren naar Turkije niets over hun eigen land en taal te leren
Lijkt mij een schone taak voor de opvoeders, onderwijs moet alleen maar in het Nederlands en het Fries, de enige officiële talen van Nederland.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
''Het is eigenlijk onmenselijk om kinderen die misschien weer met hun ouders terugkeren naar Turkije niets over hun eigen land en taal te leren.''
Ah mooi dat ze dat inzien. Ik neem dus aan dat dat vanaf nu dus ook geldt voor bv Armeniërs en Koerden in Turkije.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De unie streeft een mozaïek van culturen na, waarbij niemand de boventoon voert, dat mag men in Nederland niet vergeten.''
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:00 schreef narvik het volgende:
[..]
Ah mooi dat ze dat inzien. Ik neem dus aan dat dat vanaf nu dus ook geldt voor bv Armeniërs en Koerden in Turkije.
Wat onmenselijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:01 schreef mitel het volgende:
Ze wonen in NL niet in Turkije dus leren ze de talen van hier. Als ik in Turkije ga wonen gaan ze me echt geen NL lessen geven.
Tsja. .hij heeft wel een punt dat die kinderen ook Turks zouden moeten leren als ze ooit naar Turkije terug zouden gaan. Integrereren enzo...quote:''Het is eigenlijk onmenselijk om kinderen die misschien weer met hun ouders terugkeren naar Turkije niets over hun eigen land en taal te leren.''
pardon? we hebben betalingsachterstanden? Waarom hoor ik daar verder nooit iemand over?quote:Verder heeft Turkije aan de bel getrokken over achterstallige betaling van Nederlandse pensioengelden aan Turkse gastarbeiders. Turkse remigranten zouden ook veel problemen hebben met aow- en wao-uitkeringen.
altijd leuk dit soort opmerkingenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:01 schreef mitel het volgende:
Ze wonen in NL niet in Turkije dus leren ze de talen van hier. Als ik in Turkije ga wonen gaan ze me echt geen NL lessen geven.
Hoezo, jij denkt serieus dat op Turkse staatsscholen NLe les aangeboden gaat worden aan alle kinderen van NLe afkomst?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:03 schreef teamlead het volgende:
[..]
altijd leuk dit soort opmerkingendoen het ook altijd leuk op verjaardagen enzo...
Al eens Nederlandse les aangevraagd in Turkije?
Integreren? De-integreren bedoel je. Wat heeft dit met integreren te maken?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
Tsja. .hij heeft wel een punt dat die kinderen ook Turks zouden moeten leren als ze ooit naar Turkije terug zouden gaan. Integrereren enzo...
Zal wel niet waar zijn.quote:pardon? we hebben betalingsachterstanden? Waarom hoor ik daar verder nooit iemand over?
Leg uit leg uit!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:03 schreef teamlead het volgende:
[..]
altijd leuk dit soort opmerkingendoen het ook altijd leuk op verjaardagen enzo...
Al eens Nederlandse les aangevraagd in Turkije?
ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb het nooit aangevraagd daar. Ik neem aan dat de user die dat net zo stellig riep dat ook nog niet heeft geprobeerd. Op voorhand er vanuit gaan dat het niet mogelijk is, slaat echter nergens opquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoezo, jij denkt serieus dat op Turkse staatsscholen NLe les aangeboden gaat worden aan alle kinderen van NLe afkomst?
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Integreren? De-integreren bedoel je. Wat heeft dit met integreren te maken?
[..]
want?quote:Zal wel niet waar zijn.
Jaja. Dus omdat misschien kinderen met een Turkse achtergrond in de toekomst wel eens terug zouden kunnen gaan keren zouden we daar rekening mee houden.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:08 schreef teamlead het volgende:
[..]integreren in turkije na terugkeer...
'
Hoezo wel? Tot nu toe praat die ambassadeur alleen poep dus laat hem maar eens aantonen dat het zo is.quote:want?
nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jaja. Dus omdat misschien kinderen met een Turkse achtergrond in de toekomst wel eens terug zouden kunnen gaan keren zouden we daar rekening mee houden.
[..]
ik hoor het van Nederlandse zijde ook niemand ontkennen. Iets te makkelijk om gewoon te roepen dat het niet waar is, zonder enige onderbouwingquote:Hoezo wel? Tot nu toe praat die ambassadeur alleen poep dus laat hem maar eens aantonen dat het zo is.
Als je wilt dat je kind een taal leert anders dan die worden aangeboden moet je dat zelf regelen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.
[..]
ik hoor het van Nederlandse zijde ook niemand ontkennen. Iets te makkelijk om gewoon te roepen dat het niet waar is, zonder enige onderbouwing
En wat heeft de NLe overheid en de NLe scholen hiermee te maken? Juist: niets. Als ze dat zo graag willen regelen ze dat prive maar. Of gaan we ook Finse les geven, en Arabisch, en Farsi, en Bosnisch, en en en enquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.
Degene die iets beweert moet de bewijslast optrommelen. NIET andersom.quote:ik hoor het van Nederlandse zijde ook niemand ontkennen. Iets te makkelijk om gewoon te roepen dat het niet waar is, zonder enige onderbouwing
ik zeg dan ook nergens dat het een taak van de overheid zou moeten zijn om die kinderen Turks te leren.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:16 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
Als je wilt dat je kind een taal leert anders dan die worden aangeboden moet je dat zelf regelen.
Ik ben het gezeik meer dan zat eigenlijk. Moslimziekenhuizen, turks betaald door de overheid... kunnen we weer terug naar mode normal aub.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |