abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 09:19:28 #101
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48371990
Citroën Xantia's zijn ook voor een prikkie te koop, puur omdat niemand die bak wil hebben
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48373039
hm, waarom wil niemand die bak eigenlijk?

En wat vonden jullie van vorige twee links (suzuki en peugeot?)
  maandag 16 april 2007 @ 10:12:42 #103
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48373298
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:02 schreef squatt3r het volgende:
hm, waarom wil niemand die bak eigenlijk?

En wat vonden jullie van vorige twee links (suzuki en peugeot?)
Zijn gewoon niet populair (gek genoeg), terwijl het prima auto's zijn.

OT: die 306 zal vermoedelijk 200K+ gelopen hebben. Die Swift lijkt me wel de moeite waard, staan ook bekend om hun betrouwbaarheid.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48373435
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:12 schreef LENUS het volgende:

[..]

Zijn gewoon niet populair (gek genoeg), terwijl het prima auto's zijn.

OT: die 306 zal vermoedelijk 200K+ gelopen hebben. Die Swift lijkt me wel de moeite waard, staan ook bekend om hun betrouwbaarheid.
Die swiftjes hebben een tellerbak met 5 cijfers, dus die stand zou ik nog maar eens goed controleren. Voor de rest prima auto's, dit is alleen een drie cilinder, dus verwacht geen prestaties, zeker niet op gas.
pi_48373679
ohw, dus die kan al een paar keer rond zijn geweest zonder dat ik het direct zie?
Prestaties (in de vorm van hard optrekken etc.) maakt me niet zo uit, ik sta 50% toch in de file.. alleen is het misschien 'n probleem in de zomervakantie, wij gaan vaak naar Noorwegen en daar is het wel flink berg-rijden etc., zou die dat aankunnen? Als je op benzine overschakelt (de meeste gas autos hebben toch ook 'n benzine-mogelijkheid?), kan die dan wel iets meer (in Noorwegen is gas minder goed verkrijgbaar). Of wordt het in de vakantie toch maar de auto van mijn ouders lenen..
  maandag 16 april 2007 @ 10:29:29 #106
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48373823
Mijn swift staat ook te koop momenteel:

[TK] Suzuki swift GS 1993

Gas of benzine maakt overigens bitter weinig uit qua prestaties. En voor berggebieden heb je echt geen enorme kar nodig hoor. Natuurlijk merk je het wel of er een 1.3 in het vooronder ligt of en V8 maar je komt met beide echt wel boven.

[ Bericht 55% gewijzigd door Metro2005 op 16-04-2007 10:47:06 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_48381764
thx ik zoek alleen ook 'n iets nieuwere auto, mijn huidige auto is ook uit 1993..
pi_48382581
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:17 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Die swiftjes hebben een tellerbak met 5 cijfers, dus die stand zou ik nog maar eens goed controleren. Voor de rest prima auto's, dit is alleen een drie cilinder, dus verwacht geen prestaties, zeker niet op gas.
net even gebeld, hij had 175000 gereden, is dat veel voor een drie cilinder, of is dat redelijk?

hij zei wel dat de homokineet rechts voor (als ik het goed heb onthouden?) aan vervanging toe zou zijn over 1 jaartje ofzo (ik vroeg hoe lan ghij dacht dat je er probleemloos mee kon rijden, naieve vraag natuurlijk) , dat zou ongeveer 150,- kosten.. ik denk dat ik donderdag ga kijken nog tips waar ik op moet letten?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2007 16:46:25 ]
pi_48386146
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:15 schreef squatt3r het volgende:

[..]

net even gebeld, hij had 175000 gereden, is dat veel voor een drie cilinder, of is dat redelijk?

hij zei wel dat de homokineet rechts voor (als ik het goed heb onthouden?) aan vervanging toe zou zijn over 1 jaartje ofzo (ik vroeg hoe lan ghij dacht dat je er probleemloos mee kon rijden, naieve vraag natuurlijk) , dat zou ongeveer 150,- kosten.. ik denk dat ik donderdag ga kijken nog tips waar ik op moet letten?
Hoe lager het aantal cilinders, hoe meer toeren er nodig zijn, wat betekent dat hij meer op zn donder krijgt. Een zescilinder is dus veel minder versleten bij dezelfde kilometerstand. Voor de rest kan ik weinig zeggen of dat veel is voor zo'n blokje. Ik ben namelijk nog nooit een 1liter met hoge km stand tegengekomen. Zijn allemaal boodschappen auto's

Over het algemeen zijn swiftjes erg betrouwbaar. Kijk naar alle hoezen onder de auto (dat zijn dure grapjes. Verder kijken of de koppeling niet slipt. Eigenlijk alle dingen waar je normaal ook op let.

En ja, als je het mij vraagt zou ik het weer niet doen, maar dat zeg ik van bijna alle auto's in dit topic. Heb een aardige periode bij een universele garage gewerkt en ben een hoop ellende tegengekomen. Maargoed, er zijn ook gevallen waar het 500.000 km wel goed gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nnelis op 16-04-2007 17:24:22 ]
pi_48386451
@Nnelis: geweldig bedankt voor je tips, ik raak door alle auto's soms de weg kwijt. Wat zijn 'hoezen onder de auto'? (of: hoe neem ik die waar?)

Het zet me wel aan het denken, als het echt meer 'n boodschappen autotje is, is het dan wel geschikt om ong 1700km per maand mee te rijden? (Rotterdam-Den haag iedere dag en Den haag en omgeving)

Aan de andere kant, als ik reeel ben moet ik denken hoe groot de kans is dat ik pech heb met deze aankoop, als die niet al te groot is is het voor mij een ok-investering, omdat ik op dit moment niet meer heb te besteden aan een auto, maar wel veel moet rijden en dan is LPG weer wel cheap. Ik kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten... , maar met jouw ervaring: kan je voor rond de 2000,- dan wel een betrouwbare auto kopen, of is het dan altijd een gok?
pi_48386881
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:29 schreef squatt3r het volgende:
@Nnelis: geweldig bedankt voor je tips, ik raak door alle auto's soms de weg kwijt. Wat zijn 'hoezen onder de auto'? (of: hoe neem ik die waar?)

Het zet me wel aan het denken, als het echt meer 'n boodschappen autotje is, is het dan wel geschikt om ong 1700km per maand mee te rijden? (Rotterdam-Den haag iedere dag en Den haag en omgeving)

Aan de andere kant, als ik reeel ben moet ik denken hoe groot de kans is dat ik pech heb met deze aankoop, als die niet al te groot is is het voor mij een ok-investering, omdat ik op dit moment niet meer heb te besteden aan een auto, maar wel veel moet rijden en dan is LPG weer wel cheap. Ik kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten... , maar met jouw ervaring: kan je voor rond de 2000,- dan wel een betrouwbare auto kopen, of is het dan altijd een gok?
Sterker nog voor dat budget kun je super auto's kopen. Het is maar wat je wilt. Zoals je zelf al zegt, voor een dubbeltje kan je niet op de eerster rij zitten. Als je voor dat budget een goede auto wilt kopen, heb je dus wel andere punten die minder zijn. Daarmee wil ik zeggen: een incourante auto, geen opties etc. Een lelijke auto is goedkoop, maar kan wel heel betrouwbaar zijn.

Als je per se op gas wilt rijden zoek dan een wat grotere motor uit, die heeft wat minder te lijden. Zoek daarna eens in google naar ervaringen met die auto op gas.

Als ik jou was zocht ik een kleine diesel met 1700 km per maand. Dat haal je er wel uit. Bijvoorbeeld een 205, 106, starlet. Dat zijn prima dieseltjes, het gewicht is laag voor de wegenbelasting en het rijdt 1 op 20.

Je kunt ook heel veel benzine autotjes vinden met weinig kilometers. Wel wat ouder. Een voorbeeld is een swift sedan, niet de mooiste maar ik heb er wel goede ervaringen mee.

Met hoezen bedoel ik ashoezen e.d. Die zitten om de aandrijfassen, en vooral aan de versnellingsbak kant is dat een dure grap te vervangen. Als de auto nieuwe apk krijgt zouden de hoezen goed moeten zijn. (controle punt)
  maandag 16 april 2007 @ 17:47:01 #112
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48386955
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:29 schreef squatt3r het volgende:

Wanneer je een auto voor dat budget wilt kopen is het ook een kwestie van geluk hebben. Een maat van mij heeft jarenlang probleemloos in een stokoude Suzuki Alto rond kunnen rijden ter waarde van 600 euro. Een andere maat van mij had een Ibiza van 4000 euro en die bleek na 3 maanden rijden een gigantische miskoop gemaakt te hebben. Je kan het denk ik wel zoveel mogelijk proberen uit te sluiten door zoveel mogelijk betrouwbare merken op te zoeken, zoals Japannertjes.
pi_48389272
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:47 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wanneer je een auto voor dat budget wilt kopen is het ook een kwestie van geluk hebben. Een maat van mij heeft jarenlang probleemloos in een stokoude Suzuki Alto rond kunnen rijden ter waarde van 600 euro. Een andere maat van mij had een Ibiza van 4000 euro en die bleek na 3 maanden rijden een gigantische miskoop gemaakt te hebben. Je kan het denk ik wel zoveel mogelijk proberen uit te sluiten door zoveel mogelijk betrouwbare merken op te zoeken, zoals Japannertjes.
Precies, het kan vriezen en het kan dooien. Neem iemand met verstand van auto's mee (en daarmee bedoel ik niet iemand die tegen banden gaat staan schoppen) dan heb je er iig alles aan gedaan....
pi_48396423
bedankt voor het meedenken. Het uiterlijk en de extra opties maken me niet uit, dus liefst zo eenvoudig en zo lelijk mogelijk want dat scheelt geld Ben nu aan het rondkijken voor dieseltjes, maar die hebben ook al behoorlijk veel km op de teller.. Bedoelde je met 205/106 peugeotjes?

Ik neem iemand mee met redelijk verstand van auto's, moet je ook bij bovag garages de 'verkooppraatjes' met een korreltje zout nemen? Ik twijfel nu vooral omdat die suzuki mogelijk niet echt 'geschikt' is om zoveel per maand mee te rijden, zoals je al zei dat ik de motor dan veel 'klappen' geef. Betekent dat concreet vooral langzaam optrekken, of dat de auto bijv niet harder kan dan 120km? Ik ben een 'bescheiden' rijder (voor Rotterdamse begrippen), ben helemaal niet van het hard optrekken, inhalen etc.

Iets geks: als ik bij een particulier naar een auto wil kijken, kan ik dan bijv. vragen of ik de auto mee kan nemen naar een (onafhankelijke) garage en ze vragen of ze daar willen kijken naar de staat van de auto, dat ik die kosten sowieso betaal maar als er grote minpunten zijn dat ik 'm dan niet neem?
pi_48397319
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:53 schreef squatt3r het volgende:
bedankt voor het meedenken. Het uiterlijk en de extra opties maken me niet uit, dus liefst zo eenvoudig en zo lelijk mogelijk want dat scheelt geld Ben nu aan het rondkijken voor dieseltjes, maar die hebben ook al behoorlijk veel km op de teller.. Bedoelde je met 205/106 peugeotjes?

Ik neem iemand mee met redelijk verstand van auto's, moet je ook bij bovag garages de 'verkooppraatjes' met een korreltje zout nemen? Ik twijfel nu vooral omdat die suzuki mogelijk niet echt 'geschikt' is om zoveel per maand mee te rijden, zoals je al zei dat ik de motor dan veel 'klappen' geef. Betekent dat concreet vooral langzaam optrekken, of dat de auto bijv niet harder kan dan 120km? Ik ben een 'bescheiden' rijder (voor Rotterdamse begrippen), ben helemaal niet van het hard optrekken, inhalen etc.

Iets geks: als ik bij een particulier naar een auto wil kijken, kan ik dan bijv. vragen of ik de auto mee kan nemen naar een (onafhankelijke) garage en ze vragen of ze daar willen kijken naar de staat van de auto, dat ik die kosten sowieso betaal maar als er grote minpunten zijn dat ik 'm dan niet neem?
Ja peugeots, 205jes kun je wel met 2 ton kopen. Kun je ook zien op bv marktplaats, er worden er veel met 3 ton of meer aangeboden, dat zijn dus standen die ze makkelijk halen. Garantie moet je niet al te veel van verwachten, als ze er garantie bij geven zijn ze ook verplicht deze uit te voeren, maar het gaat niet van harte. Maar met garantie is altijd beter dan zonder.

Je kan best een swift kopen , maar neem dan geen 1 liter, daar kun je op de snelweg niet eens fatsoenlijk een vrachtwagen mee inhalen, echt een stadsauto.

Je kan vragen of je hem mag laten keuren bij een of andere instantie, maar er zijn over het algemeen niet veel particulieren die daarmee accoord gaan. Neem daar van te voren gewoon even contact over op met de desbetreffende persoon.
pi_48398042
@Nnelis: nogmaals dank, ik geef het 1 liter swift idee op, ik trek het inderdaad niet als je niet 'normaal' op de snelweg kan participeren in het verkeer. Ik heb nu een astra 1.4, moet ik me voorstellen dat zon 1 liter swift aanzienlijk trager optrekt/inhaalt?

Kan je peugeot 306 ( http://www.marktplaats.nl(...)tluMFsJ4f5zv3z8OY7RN ) ook kopen met al veel km op de teller, of geldt het vooral voor peugeot 205? Zijn onderdelen voor peugeot net zo makkelijk als bij Japanners of bij opels bijv? En vergelijkbaar in betrouwbaarheid?
pi_48430573
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef squatt3r het volgende:
@Nnelis: nogmaals dank, ik geef het 1 liter swift idee op, ik trek het inderdaad niet als je niet 'normaal' op de snelweg kan participeren in het verkeer. Ik heb nu een astra 1.4, moet ik me voorstellen dat zon 1 liter swift aanzienlijk trager optrekt/inhaalt?

Kan je peugeot 306 ( http://www.marktplaats.nl(...)tluMFsJ4f5zv3z8OY7RN ) ook kopen met al veel km op de teller, of geldt het vooral voor peugeot 205? Zijn onderdelen voor peugeot net zo makkelijk als bij Japanners of bij opels bijv? En vergelijkbaar in betrouwbaarheid?
Zo'n swiftje is iets trager dan je astra, en de prestaties gaan nog harder achteruit wanneer je de auto zwaar gaat beladen. 306 diesel kan ook best met wat meer kilometers, benzine heb ik geen ervaring mee, dus dat kan ik niet zeggen. Het onderdelen verkrijgen is geen enkel probleem. De sloop ligt er vol mee.

In die advertentie laat je weer een gasauto zien, en dat is altijd een verhaal apart. Vandaar dat ik je er vanaf probeer te praten. Een gasauto is vooral leuk als je de eerste eigenaar ben. Een vriend van me rijdt trouwens in een hyundai excel op gas, en die houdt het al 150.000 km zonder problemen vol, dus zoals ik zeg het kan vriezen en dooien.
  woensdag 18 april 2007 @ 10:43:14 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48451613
Mijn xantia staat ook te koop momenteel:

[TK] Citroen Xantia 1.6 1996
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_48568847
Zo, was even dit topic uit het oog verloren. Heb ook niet echt meer gezocht tot gister. Toen kwam ik op internet deze starslet tegen:

Transmissie:Handgeschakeld
Brandstof:Benzine
Vermogen:55 kW (75 pk)
Gewicht:754 kg
Kleur:Wit
Km-stand:218.896 km
Bouwjaar:1990
Aantal deuren:3
Prijs:¤ 950,-
BTW/Marge:Marge auto

Apk tot volgend jaar april. Wat denken jullie erover?

En zo'n citroen ziet er ook leuk uit, ben alleen bang dat ik dan echt een miskoop doe..
pi_48570741
Toyota is een goed merk, dus zal wel een goed autotje zijn.
pi_48573709
ik ga binnenkort maar eens even kijken. Het is een bovag garage en wordt ook goed beoordeeld op autoweek.nl. Daarnaast heeft het auto'tje ook een glazen dakje! (hopelijk lekt ie niet..)
  zaterdag 21 april 2007 @ 16:20:35 #122
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48573766
hyundai scoupe
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:22:54 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48576723
Peugeot 306!
pi_48680610
hm ik blijf ook twijfelen, uit de dieselauto's vind ik het ook moeilijk kiezen, diesel wordt ook steeds duurder schijnt toch..?
Is eigenlijk zo'n kia pride 1.3 wat? ik kwam deze tegen: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=59491740&p_type_lijst=RL&o_id=4120998 met weinig km op de teller (38252) ziet er niet uit, maar volgens mij wel zuinig of nooit doen zo'n auto?

@ maxxieh: en, ben je nog gaan kijken?
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:27:21 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48680688
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:25 schreef squatt3r het volgende:
hm ik blijf ook twijfelen, uit de dieselauto's vind ik het ook moeilijk kiezen, diesel wordt ook steeds duurder schijnt toch..?
Is eigenlijk zo'n kia pride 1.3 wat? ik kwam deze tegen: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=59491740&p_type_lijst=RL&o_id=4120998 met weinig km op de teller (38252) ziet er niet uit, maar volgens mij wel zuinig of nooit doen zo'n auto?

@ maxxieh: en, ben je nog gaan kijken?
Ik zou het persoonlijk niet doen. Waarom niet? Omdat die auto wel heel erg lelijk is. En een Kia zou mij ook totaal niet aanspreken. 2000 euro is natuurlijk niet veel, maar voor dat geld koop je ook een (mijns inziens veel mooiere en zeker beter rijdende) Peugeot 306.
pi_48680759
@leolinedance: thx, mooi/uiterlijk maakt me helemaal niks uit, als die maar (voor zover mogelijk in deze prijsklasse) betrouwbaar is en de auto redelijk zuinig & veilig rijdt.. ik dacht, misschien is die kia motorisch e.d. wel ok, alleen lage prijs omdat iedereen 'm lelijk vindt..
pi_48680845
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:22 schreef leolinedance het volgende:
Peugeot 306!
Ik heb een tijd terug een 306 XR 1.4 gekocht voor ¤ 2250, 116.000 km, bj 1995 elektrische ramen, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, mistlampen voor, lichtmetalen velgen etc.
Leek mij goede deal.

Alleen is het geen raceauto.

Wel erg zuinig! Ik reed laatst een eind over de Autobahn met 140km/h gemiddeld, en een verbruik van 1:16! Stond ik nog van te kijken.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:32:00 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48680851
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:29 schreef squatt3r het volgende:
@leolinedance: thx, mooi/uiterlijk maakt me helemaal niks uit, als die maar (voor zover mogelijk in deze prijsklasse) betrouwbaar is en de auto redelijk zuinig & veilig rijdt.. ik dacht, misschien is die kia motorisch e.d. wel ok, alleen lage prijs omdat iedereen 'm lelijk vindt..
Je argument kan best weleens kloppen. Qua veiligheid zou ik echter niet voor deze auto gaan. Vrij zuinig en goedkoop in de wegenbelasting is hij wel. Japanners staan erom bekend dat ze betrouwbaar zijn.

Als het uiterlijk je niks uitmaakt, zou je nog een (oudere) Toyota Starlet kunnen overwegen.
pi_48680919
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:32 schreef leolinedance het volgende:

Als het uiterlijk je niks uitmaakt, zou je nog een (oudere) Toyota Starlet kunnen overwegen.
Die kosten naar aantal kilometers altijd vrij veel vind ik. Daarintegen krijg je wel een stuk betrouwbaarheid terug, maar weinig luxe. (geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen, centr. vergrendeling etc).
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:34:35 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48680949
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:31 schreef highway101 het volgende:

[..]

Ik heb een tijd terug een 306 XR 1.4 gekocht voor ¤ 2250, 116.000 km, bj 1995 elektrische ramen, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, mistlampen voor, lichtmetalen velgen etc.
Leek mij goede deal.

Alleen is het geen raceauto.
Ik heb er 2 jaar geleden een gehad. Een 1.8 XT 5deurs. 140.000 km uit 1995 voor 3000 meen ik betaald te hebben. Redelijk snelle auto, maar heb hem vooral gekocht voor de heerlijke wegligging. En tegelijkertijd nog comfortabel ook.
pi_48681104
@ leolinedance: ben gelijk op zoek, zijn die 'veiliger' dan de kia? Bedoelde je onveilig als in grootte/constructie, of op welke manier?

@highway: had je 'm via 'n (bovag)garage, of bij 'n particulier?

Ik twijfel nog steeds of ik (budget: tot 2500,- euro) zal gaan voor een diesel, benzine of LPG-G3, ik rijd ong 1700 -2000 km per maand (dit nog voor hooguit 'n jaar, daarna minder) ik begrijp dat het kan dooien/vriezen, maar zit echt in 'n dilemma... misschien zuinige benzine auto, of toch diesel/LPG-G3.. en lees allerlei slechte ervaringen met garages in/rond Rotterdam, op marktplaats zie ik wel 'n hoop, maar durf daar niet zo op te vertrouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2007 20:48:55 ]
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:41:11 #132
53760 Silverado
Da Animator
pi_48681155
mijn 1e auto, was een Nissan 100NX uit 1993. Prima auto, nooit geen problemen gehad. Kostte me 2150,- en reed prima...
Bier hoort rijkelijk te vloeien!
pi_48681198
ik had m bij een bovag SAAB dealer. Voor die korte tijd dat je wat meer rijdt, zou ik toch benzine gaan rijden, tenzij je daarna ook veel blijft rijden. LPG kan ook een optie zijn, maar het verbruik ligt hoog, en zo ook de wegenbelasting.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:46:12 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48681352
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:39 schreef squatt3r het volgende:
@ leolinedance: ben gelijk op zoek, zijn die 'veiliger' dan de kia? Bedoelde je onveilig als in grootte/constructie, of op welke manier?

@highway: had je 'm via 'n (bovag)garage, of bij 'n particulier?

Ik twijfel nog steeds of ik (budget: tot 2500,- euro) zal gaan voor een diesel, benzine of LPG-G3, ik rijd ong 1700 -2000 km per maand (dit nog voor hooguit 'n jaar, daarna minder) ik begrijp dat het kan dooien/vriezen, maar zit echt in 'n dilemma... misschien zuinige benzine auto, of toch diesel/LPG-G3.. en lees allerlei slechte ervaringen met garages in/rond Rotterdam, op marktplaats zie ik wel 'n hoop, maar durf daar niet zo op te vertrouwen.
1800 x 12 = 21000. LPG G3 zou een optie zijn. Al hebben deze wel vaak wat meer kilometers gereden, en zullen zo ook niet altijd even goedkoop zijn. En omdat je daarna minder gaat rijden is benzine waarschijnlijk een betere optie.

Ik noemde de Starlet omdat dit de betrouwbaarste auto in deze prijsklasse is die je zo'n beetje kunt kopen. Ik verwacht dat deze iets veiliger is dan de Kia (het merk kennende), maar kan dit niet garanderen. In die Kia zou ik niet graag een ongeluk willen krijgen.
Ik heb trouwens met de 306 een ongeluk gehad, iemand achter tegen mij aangereden met een kleine (nieuwe) auto. Cinqeciento total-loss. Airbags etc. eruit. Ik had 800 euro schade, maar verder niks
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:47:07 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48681392
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:42 schreef highway101 het volgende:
ik had m bij een bovag SAAB dealer. Voor die korte tijd dat je wat meer rijdt, zou ik toch benzine gaan rijden, tenzij je daarna ook veel blijft rijden. LPG kan ook een optie zijn, maar het verbruik ligt hoog, en zo ook de wegenbelasting.
Dat zeg ik

Zelfde auto, zelfde ideeen
pi_48681682
Zo'n kia kun je best kopen. Volgens mij zit daar een mazda blok in? En naar veiligheid hoef je bij die autos niet te kijken, als je een frontale aanrijding krijgt ben je zowel bij een starslet, kia pride of swift gewoon dood
pi_48681778
ik wist niet dat die 306jes zo stevig waren, eerder werd ook een 206/306 gesuggereerd (mogelijk op diesel). Na die 12 maanden hoop ik 'gemiddeld' te rijden (1200 km per maand ofzo), ik had het hele LPG-g3 idee al -min of meer- laten varen omdat ze vaak zoveel km gereden hebben en enkel bij particiulieren ( http://www.marktplaats.nl(...)252BjPfvH2C6tAw%253D ) 'n beetje betaalbaarr zijn, ik had deze nog wel gevonden: http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Peugeot&model=&keywords=&min_pr=0&max_pr=3000&transmissionid=&fuel=LPG+G3&colour=&body=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&distance=&postcode=&sort=18&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=200712282076663 iets boven mijn budget, maar dan betaal ik bijna 3000 voor een auto met 245.343 op de teller..

@nnelis: zoiets dacht ik ook, is het raak dan heb ik gewoon pech, hoewel doordat ik (relatief) 'veel' rijd de kans op een frontale botsting weer groter is :S

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2007 20:57:33 ]
pi_48682328
Een Peugeot met meer dan 200.000 zou ik toch niet zo snel kopen, en zeker niet voor zo'n bedrag. Schijnt dat je met zoveel kilometers en LPG ook vrij veel onderhoud hebt.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_48682806
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:19 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Heb een aardige periode bij een universele garage gewerkt en ben een hoop ellende tegengekomen. Maargoed, er zijn ook gevallen waar het 500.000 km wel goed gaat.
Als je bij een garage werkt kom je juist de ellende tegen.
De rest rijdt namelijk gewoon op de weg
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:24:25 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:26:08 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48683087
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je bij een garage werkt kom je juist de ellende tegen.
De rest rijdt namelijk gewoon op de weg
Jouw auto behoeft dus geen enkel onderhoud?
Die wil ik ook!

dinsdag 24 april 2007 @ 21:26:31 #142
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_48683108
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:26 schreef Nnelis het volgende:
suzuki swift sedan! niet kapot te krijgen, hebben vaak lage kilometerstanden, zijn vaak van een oud vrouwtje geweest en zitten dingen op als 4 electrische ramen, stuurbekrachtiging, electrische spiegels en centrale vergrendeling. De 1.6 rijdt ongeveer 1 op 14...

Edit: voor 1500 euro heb je een goed, en het is zeker geen straf erin te zitten. Alleen wel vrij strak afgeveerd, daar moet je van houden. En ja, de uitstraling is niet je van het
Copy that! Die van ons was destijds 14 jaar oud en had 47000 op de teller staan. Rijdt prima, zeer weinig mankementen aan. Alleen geen sedan natuurlijk . Een vette 1.3 GS baby!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:28:33 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48683236
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jouw auto behoeft dus geen enkel onderhoud?
Die wil ik ook!

Dat schrijf ik niet, dat maak jij er van.
Het is gewoon zo dat iemand die de hele dag auto's repareert, ook iedere dag geconfronteerd wordt met "ellende".

Onderhoud heeft iedere auto nodig.

Ik repareer computers en als ik kijk naar Medion computers dan is daar wel héél veel ellende mee.
Hetzelfde geldt met HP inkjetprinters.

Maar als ik dan kijk naar de hoeveelheid die er van verkocht wordt... En ik zie alleen de probleemgevallen...
pi_48683264
quote:
Bij een particulier betaal je geen BTW. Je moet je altijd afvragen of je dan niet 19% teveel betaald. zonder BTW zou deze auto misschien 2.145 kosten.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:32:52 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48683369
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat schrijf ik niet, dat maak jij er van.
Het is gewoon zo dat iemand die de hele dag auto's repareert, ook iedere dag geconfronteerd wordt met "ellende".

Onderhoud heeft iedere auto nodig.

Ik repareer computers en als ik kijk naar Medion computers dan is daar wel héél veel ellende mee.
Hetzelfde geldt met HP inkjetprinters.

Maar als ik dan kijk naar de hoeveelheid die er van verkocht wordt... En ik zie alleen de probleemgevallen...
Ja, natuurlijk ziet een automonteur meer Opels dan, pak hem beet, Mazda's. Heb je een punt. Maar er zijn ook wel lijstjes beschikbaar waaruit de betrouwbaarheid valt op te maken. En daarin komt Toyota eigenlijk altijd als beste uit de bus. Dat lijkt me wel een goed ijkpunt.

Ik heb een Deskjet 720C overigens. Oud dingetje, maar werkt als een trein! Deze doet tenminste nog lekker lang met inktcartridges. Nee voorlopig voor mij geen nieuwe!
pi_48683460
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk ziet een automonteur meer Opels dan, pak hem beet, Mazda's. Heb je een punt. Maar er zijn ook wel lijstjes beschikbaar waaruit de betrouwbaarheid valt op te maken. En daarin komt Toyota eigenlijk altijd als beste uit de bus. Dat lijkt me wel een goed ijkpunt.

Ik heb een Deskjet 720C overigens. Oud dingetje, maar werkt als een trein! Deze doet tenminste nog lekker lang met inktcartridges. Nee voorlopig voor mij geen nieuwe!
Die zijn inderdaad redelijk onverwoestbaar Lekker blijven doorprinten dus!

En natuurlijk ben ik op de hoogte van die statistieken Ik reed niet voor niets Japans.

Naja, m'n grote liefde is Volvo en met een 740 zit je gelukkig ook niet direct in de hoek waar de mechanische klappen vallen
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:37:53 #149
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_48683543
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:31 schreef highway101 het volgende:

[..]

Da's inderdaad een goede auto, maar met een wel érg lage kilometerstand. Zou betekenen dat deze persoon gemiddeld nog geen 500km per maand ermee gereden heeft.
Als je naar de rest van de auto kijkt zou dat best wel eens kunnen. Al zeggen foto's eigenlijk helemaal niks. Ik ben een tijdje geleden opzoek geweest naar een Audi A4 Avant zo rond 2002-2003. Veelal ex-lease dus. Op de foto zijn ze allemaal even mooi zo ongeveer. Maar in werkelijkheid kun je héél erg goed zien of een lease rijder zuinig op zijn auto is geweest of niet. Een auto uit 2003 helemaal vol met kleine krasjes enzo, dat zegt mij genoeg.

Deze Peugeot is van de 1e eigenaar. Dit zou je na moeten kunnen gaan met aankoopbewijs etc. Deze persoon zal de onderhoudsboekjes er ook wel bij hebben, dan kun je een kijken of de kilometerstanden een beetje kloppen. Als 1e eigenaar draai je waarschijnlijk ook niet snel de teller terug. Wat verdient deze man ermee om het te doen? Als er 140.000 op de teller stond kon hij een paar honderd euro meer vragen, met het risico door de mand te vallen. Iemand die deze auto nieuw heeft gekocht doet dat niet.
pi_48683549
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:53 schreef MaGNeT het volgende:
Reservewiel altijd bij de hand
Omg, het reservewiel voorin .

Zo van, ja, hier naast deze grasmaaiermotor hebben we nog wel wat ruimte over .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')