Het is hoe dan ook een probleem van die ouders en niet van de overheid. Als de overheid er zich mee bemoeit wordt het probleem alleen maar erger. Door de opvoedkundige taak van de ouders over te nemen, worden de betreffende ouders niet gestimuleerd om hun kinderen beter op te voeden. In tegendeel, er is geen enkele noodzaak voor de ouders om zich nog druk te maken over hun kinderen aangezien de overheid het probleem voor hun oplost. Zo bereik je precies het tegenovergestelde van wat je eigenlijk had willen bereiken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:44 schreef ethiraseth het volgende:
De burger kan de verantwoordelijkheid soms duidelijk niet aan. moeten die kinderen dan maar gewoon opgroeien voor galg en rad?
absoluut. hij laat het graag over aan een ander.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:59 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De weigerambtenaar is lekker tolerant![]()
quote:Op woensdag 18 april 2007 14:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Weet niet welk land jij de laatste jaren hebt geleefd, maar er was géén strakker begrotingsbeleid, er is géén eigen verantwoordelijkheid bij de burgers gebracht en ik kan eigenlijk geen zinnige hervormingen bedenken die ze hebben doorgevoerd.
kalf, put.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zorgen dat je hond zich normaal gedraagt,
dat is sowieso absurt aangezien niemand kan bepalen hoeveel hij mag lenen, dat doet de bank.quote:als boer hoe veel je denkt te willen lenen,
is niets aan veranderd.quote:normaal omgaan met paddo's,
bekend probleem van market failure (information assymetry), zie Akerlof (1970). elke poging dit probleem op te lossen kan leiden tot welvaartsvergroting. hulde dus.quote:een auto kopen die veilig is,
is al decenia lang niet zo. is in de kern niks aan veranderd.quote:als ondernemer de prijs bepalen voor drank,
sterk punt!quote:zorgen dat je je wegwijs maakt op schiphol,
is al jaren niet zo. een kartbaan valt onder de wegenwet, daar gelden dus dezelfde regels als op de gewone weg wb alcohol.quote:dat je zelf bepaalt wie er op je kartbaan rijdt,
dat mag al jaren, het ging hier om vergunningmisbruik.quote:zelf bepalen naar welk feestje je gaat
er zijn grote groepen ouders die structureel incapabel zijn in het opvoeden van kinderen. als ze dat weigeren maken ze veel kapot voor de samenleving. aanpakken wanneer het nog kan.quote:en als klap op de vuurpijl je eigen kinderen opvoeden,
mag nog altijd.quote:of je op internet wil pokeren,
....quote:of je een hamertje in je auto nodig hebt.
niet als die kinderen stelselmatig de wijk terroriseren.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:15 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook een probleem van die ouders en niet van de overheid.
daar is geen bewijs voor.quote:Als de overheid er zich mee bemoeit wordt het probleem alleen maar erger.
slap beleid werkt niet. dat zouden we nu toch eens geleerd moeten hebben.quote:Door de opvoedkundige taak van de ouders over te nemen, worden de betreffende ouders niet gestimuleerd om hun kinderen beter op te voeden.
een ouder denkt "oh, als ik mijn kind maar lang genoeg niet opvoed en verwaarloos dan wordt hij toch wel uit huis geplaats: probleem opgelost!"quote:In tegendeel, er is geen enkele noodzaak voor de ouders om zich nog druk te maken over hun kinderen aangezien de overheid het probleem voor hun oplost.
nee, daar bereik je wat mee: ouders in de gevangenis (wat zo zwaar zijn de misdrijven vaak). ik ben het er opzich wel mee eens, als je dit als enige aanpak kiest ben je puur responsief bezig, juist waar een proactieve houding gewenst is. (kalf, put)quote:Zo bereik je precies het tegenovergestelde van wat je eigenlijk had willen bereiken.
Ouders wier kinderen zich misdragen moeten voor dat gedrag verantwoordelijk worden gesteld.
Tja, wat kan er zo moeilijk aan zijn om een ambtenaar te zoeken die het wel met liefde en plezier doet.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
absoluut. hij laat het graag over aan een ander.
hem dwingen om iets te doen wat hem intern verscheurt is juist buitengewoon intolerant.
het is niet alsof plechtigingen voltrekken het enige is wat ze doen. daarnaast gaat het om een fractie van het totaal aantal huwelijken EN zijn er vaak meerdere ambtenaren zodat het extreem makkelijk te regelen is. symbool politiek.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, wat kan er zo moeilijk aan zijn om een ambtenaar te zoeken die het wel met liefde en plezier doet.
(spijkers, laagwater)
Je vroeg om verantwoordelijkheden die van de burger weggenomen worden - dit is er een.quote:
En Verburg wil de verantwoordelijkheid hiervoor wegnemen van de bank door een leenquotum op te richten.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
dat is sowieso absurt aangezien niemand kan bepalen hoeveel hij mag lenen, dat doet de bank.
Nog niet, maar men wil het verbieden: eigen verantwoordelijkheid wordt afgenomen.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
is niets aan veranderd.
Eigen verantwoordelijkheid wordt afgenomen. Ik weet niet op welk marktfalen je bedoelt eigenlijk, want iedereen kan gewoon een hamertje kopen zonder de verplichting van Eurlings.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
bekend probleem van market failure (information assymetry), zie Akerlof (1970). elke poging dit probleem op te lossen kan leiden tot welvaartsvergroting. hulde dus.
Jawel, meneer gristen wil de happy hours afschaffen. Verantwoordelijkheid wordt zowel van de drinker als de ondernemen weggenomen.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
is al decenia lang niet zo. is in de kern niks aan veranderd.
Dank je. Je wordt kotsziek van de betutteling.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
sterk punt!
Kijk eens aan. Men heeft dus al lang geen verantwoordelijkheid over de eigen kartbaan dus. Betutteling.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
is al jaren niet zo. een kartbaan valt onder de wegenwet, daar gelden dus dezelfde regels als op de gewone weg wb alcohol.
Welke vergunning werd overtreden?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
dat mag al jaren, het ging hier om vergunningmisbruik.
Je vroeg welke verantwoordelijkheid wordt afgenomen. De verantwoordelijkheid over je eigen kind is er een van.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
er zijn grote groepen ouders die structureel incapabel zijn in het opvoeden van kinderen. als ze dat weigeren maken ze veel kapot voor de samenleving. aanpakken wanneer het nog kan.
Nope. Is verboden bij de wet op kansspelen.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
mag nog altijd.
Ach ja.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
nou, je kunt net zo goed in een gevangenis gaan wonen. Big Brother is watching you!!
![]()
Wanneer worden dieren eigenlijk vrijwillig gepenetreerd? Is dat bij de kunstmatige inseminatie?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:51 schreef pmb_rug het volgende:
autodidact: ik heb er eentje voor je binnenkort: je mag niet meer zelf bepalen of je een dier wilt verkrachten.
ik hoop niet dat je je nu heel erg in je vrijheden beperkt word!
Yep.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:50 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het is niet alsof plechtigingen voltrekken het enige is wat ze doen. daarnaast gaat het om een fractie van het totaal aantal huwelijken EN zijn er vaak meerdere ambtenaren zodat het extreem makkelijk te regelen is. symbool politiek.
ah. Dus als ik intern verschurd wordt door het belasting betalen doet een ander het voor me?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
hem dwingen om iets te doen wat hem intern verscheurt is juist buitengewoon intolerant.
Wie bepaald wanneer er een goede opvoeding is? Dat is zo subjectief als het maar kan.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef pmb_rug het volgende:
er zijn grote groepen ouders die structureel incapabel zijn in het opvoeden van kinderen. als ze dat weigeren maken ze veel kapot voor de samenleving. aanpakken wanneer het nog kan.
Jawel, het is een probleem van de ouders, maar waar het beleid faalt is op het punt om duidelijk te maken dát het ook inderdaad hun probleem is.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:42 schreef pmb_rug het volgende:
niet als die kinderen stelselmatig de wijk terroriseren.
Jij hebt de afgelopen decennia geslapen?quote:daar is geen bewijs voor.
Het gaat niet om denken, het gaat om gedrag. Door verantwoordelijkheden af te nemen raken mensen zodanig gecondioneerd dat zij zich ook niet langer verantwoordelijk voelen voor de zaken waarop de afgenomen verantwoordelijkheden betrekking hebben.quote:een ouder denkt "oh, als ik mijn kind maar lang genoeg niet opvoed en verwaarloos dan wordt hij toch wel uit huis geplaats: probleem opgelost!"
right.
Gevangenis is meteen het uiterste. Als je de ouders op tijd op hun opvoedkundige verantwoordelijk wijst, dan hoeft het niet zover te komen. Maar wat wij nu doen is een rotte plek signaleren en vervolgens wachten tot de stank niet meer te harden is en dan roepen dat de overheid er iets aan moet doen. En dan zijn we ook nog eens verbaasd dat dat niet het gewenste effect heeft.quote:nee, daar bereik je wat mee: ouders in de gevangenis (wat zo zwaar zijn de misdrijven vaak). ik ben het er opzich wel mee eens, als je dit als enige aanpak kiest ben je puur responsief bezig, juist waar een proactieve houding gewenst is. (kalf, put)
Vermogensmisdrijven zijn gedaald, de rest is gewoon gestegen. Het totaalplaatje geeft dus een scheef beeld.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:29 schreef pmb_rug het volgende:
ook niet onbelangrijk: criminaliteit is sterk gedaald.
ik zou een holistischer beleid voor staan, maar dit is idd een belangrijk punt. Er zijn echter mensen die wellicht wel willen, maar niet kunnen. wat heeft straffen dan voor zin?quote:Op donderdag 19 april 2007 19:29 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Jawel, het is een probleem van de ouders, maar waar het beleid faalt is op het punt om duidelijk te maken dát het ook inderdaad hun probleem is.
dat er een probleem is is evident, dat de overheid het nog niet heeft opgelost is ook evident, maar dat het DAARDOOR ERGER is geworden is puur speculatief. Je zal ongetwijfeld academisch geschoold zijn en deze redenering begrijpen. Verder: in Amerika geldt een totale laissez fair benadering, daar loopt het compleet uit de hand. Een absente overheid is echt niet per se een zegen.quote:[..]
Jij hebt de afgelopen decennia geslapen?
allemaal waar, maar het is een deel-waarheid, niet het hele plaatje.quote:[..]
Het gaat niet om denken, het gaat om gedrag. Door verantwoordelijkheden af te nemen raken mensen zodanig gecondioneerd dat zij zich ook niet langer verantwoordelijk voelen voor de zaken waarop de afgenomen verantwoordelijkheden betrekking hebben.
[..]
Gevangenis is meteen het uiterste. Als je de ouders op tijd op hun opvoedkundige verantwoordelijk wijst, dan hoeft het niet zover te komen. Maar wat wij nu doen is een rotte plek signaleren en vervolgens wachten tot de stank niet meer te harden is en dan roepen dat de overheid er iets aan moet doen. En dan zijn we ook nog eens verbaasd dat dat niet het gewenste effect heeft.
Dan moet je geen ambtenaar worden en met de rest van de sprookjesboek club in de kerk gaan zitten.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Je kunt vanalles van me vinden, maar een simpele ziel ben ik zeer zeker niet. Intolerant ben ik ook niet. Let maar op, zodra gelovigen hun geloof voor zichzelf houden in plaats van MIJ (of anderen) dingen te proberen te ontzeggen, omdat het niet in HUN geloof past... dan ben ik inderdaad intolerant.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
hoera voor simpele zielen!
hoera voor respectlozen en intoleranten!
Tsja... als het je niet aanstaat, proberen te verbieden. Erg christelijk van jequote:ik blijf aandringen op een verbod voor pubers op dit forum
Wat loopt uit de hand? Het fundamentalisme van de evangelische kerkenquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:16 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Verder: in Amerika geldt een totale laissez fair benadering, daar loopt het compleet uit de hand. Een absente overheid is echt niet per se een zegen.
Als ze het niet kunnen dan hadden ze daar in de eerste plaats aan moeten denken vóórdat ze het besluit namen om aan kinderen te beginnen. Maar zelfs als men het niet had kunnen voorzien, dan nog zijn er middelen om wél de verantwoordelijkheid voor de opvoeding te dragen. Men kan bijvoorbeeld de hulp van derden inschakelen en men kan de betreffende kinderen in het uiterste geval naar een internaat sturen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:16 schreef pmb_rug het volgende:
ik zou een holistischer beleid voor staan, maar dit is idd een belangrijk punt. Er zijn echter mensen die wellicht wel willen, maar niet kunnen. wat heeft straffen dan voor zin?
Ik zei ook niet dat het erger is geworden, ik zei dat het erger zal worden zodra de overheid er zich mee bemoeit en ik heb die stelling ook onderbouwd.quote:dat er een probleem is is evident, dat de overheid het nog niet heeft opgelost is ook evident, maar dat het DAARDOOR ERGER is geworden is puur speculatief. Je zal ongetwijfeld academisch geschoold zijn en deze redenering begrijpen.
Het probleem is dat kinderen te vrij worden opgevoed, niet alleen in Amerika maar ook hier. Juist in een fase van de opvoeding waarin het kind houvast nodig heeft en om moet leren gaan met grenzen, laat men het kind los en moet het zelf maar uitzoeken hoe het met de gegeven vrijheid om moet gaan. Het is geheel niet vreemd dat kinderen op deze manier ontsporen. Daarmee is overheidsingrijpen echter niet gerechtvaardigd, laat staan dat een dergelijk ingrijpen effectief zal zijn. Als we bijvoorbeeld kijken naar de toestand van het Nederlandse onderwijs of de puinhoop binnen de jeugdzorg, dan is het maar zeer de vraag of de maatschappij daar beter mee af is.quote:Verder: in Amerika geldt een totale laissez fair benadering, daar loopt het compleet uit de hand.
Dat waag ik te betwijfelen. Ik ben tot nog toe geen situatie tegengekomen waarbij de nadelen van de overheid opwegen tegen de belangen van ieder individu.quote:Een absente overheid is echt niet per se een zegen.
de getto vorming, positie van zwarten en criminaliteit.quote:
quote:Het fundamentalisme van de evangelische kerken
je wekt een andere indruk met al die absurde haat-posts. dat is van een wildersniveau waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze van een ontwikkelde, genuanceerde figuur afkomen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dan moet je geen ambtenaar worden en met de rest van de sprookjesboek club in de kerk gaan zitten.
[..]
Je kunt vanalles van me vinden, maar een simpele ziel ben ik zeer zeker niet.
haat-posts interpreteer ik als intolerant, op zijn minst heb jij geen enkel respect voor Christenen, je lijkt ze zelfs te haten en je wil er alles aan doen om ze te beledigen of zwart te maken. dat an sich is al kwalijk en, nogmaals, getuigt van een simpele, haatdragende ziel.quote:Intolerant ben ik ook niet.
Niemand doet dit, er bestaan nu eenmaal verschillen van mening in de samenleving over de inrichting ervan. De SP wil mij dwingen om veel belasting te betalen en de VVD wil mij dwingen om leidszaam toe te zien hoe ik tot op het bot beledigd word. De democratie doet haar werk uiteindelijk, als je daar al intolerant van word dan.... tja, zie boven.quote:Let maar op, zodra gelovigen hun geloof voor zichzelf houden in plaats van MIJ (of anderen) dingen te proberen te ontzeggen, omdat het niet in HUN geloof past... dan ben ik inderdaad intolerant.
Ook hier leg je weer een verbazende simpliciteit aan de oppervlak. Alsof een conservatieve kijk op de samenleving betekent dat je een stap terug in de tijd wil, wat een absurde gedachte!quote:Maar wat mij betreft staat het iedereen verder vrij te geloven wat hij/zij wil en daar wens ik ze in alle oprechtheid veel plezier mee. Maar ik krijg het inderdaad op m'n heupen wanneer een christen hier gaat zitten toejuichen dat we een stap terugzetten naar een tijd waarin er vooral sprake was van een dubbele moraal.... Eén voor thuis en één voor de buitenwereld.
melodramatische borrelpraat. weer niet erg diepgaand, laat staan overtuigend of getuigen van veel realiteitszin.quote:Een tijd waarin de gemeenschap vertelde hoe je alles moest doen. Iedereen vrat vanalles uit, maar als je maarmacht had of zorgde dat het geheim bleef, dan was er niets aan de hand. Maar verder was het toch vooral conformeren, conformeren en nog eens conformeren.
er is veel leed veroorzaakt door lieden in de kerk, dat is buitengewoon jammer. maar om woede en frustratie je leven te laten regeren zou voor mij buitengewoon onbevredigend zijn. (laat staan dat het iets met God of het conservatisme te maken heeft).quote:Mijn vader was een armoedzaaiertje uit de Jordaan. In die tijd had je nog dominees op scholen. Nou, de dominee die wist het wel. M'n pa was een zeer goede leerling, maar als Jordaneesje had God hem toch liever op de MULO gezien. Dat was immers zijn lotsbestemming.
quote:Tsja, als jij dat soort lulkoek blijkbaar toejuicht, dan verkies ik intolerantie.
Dat is heeft niet zozeer iets miet mijn Christen-zijn te maken als wel met mijn moeite met puberale ongenuanceerdheid en platte domheid.quote:[..]
Tsja... als het je niet aanstaat, proberen te verbieden. Erg christelijk van je![]()
Tsja, dat is omdat ik ook een hekel heb aan het Christendom. Vind het een vrij waardeloze religie waarin ik slechts zeer, zeer, zéér zelden iets van Jezus Christus terug zie.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:53 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
je wekt een andere indruk met al die absurde haat-posts. dat is van een wildersniveau waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze van een ontwikkelde, genuanceerde figuur afkomen.
Ik haat nog steeds niemand volgens mij. Komt in ieder geval niets bovendrijven.quote:haat-posts interpreteer ik als intolerant, op zijn minst heb jij geen enkel respect voor Christenen, je lijkt ze zelfs te haten en je wil er alles aan doen om ze te beledigen of zwart te maken. dat an sich is al kwalijk en, nogmaals, getuigt van een simpele, haatdragende ziel.
Maar deze politieke partijen komen doorgaans met argumentatie. Zij willen mij niet iets verbieden omdat de pastoor zegt dat het slecht is. Zij hopen er daadwerkelijk iets mee te bereiken. Conservatieven hebben een mening en verzinnen er later allerhande (doorgaans zeer kromme) argumentatie bij. Zie bijvoorbeeld de tragische dood van een Frans meisje, dat misbruikt wordt om de conservatieve agenda er door te duwen. Verbieden die paddo's! Dat niemand eigenlijk weet hoe de vork in de steel zit, ach... Who cares?quote:Niemand doet dit, er bestaan nu eenmaal verschillen van mening in de samenleving over de inrichting ervan. De SP wil mij dwingen om veel belasting te betalen en de VVD wil mij dwingen om leidszaam toe te zien hoe ik tot op het bot beledigd word. De democratie doet haar werk uiteindelijk, als je daar al intolerant van word dan.... tja, zie boven.
Conservatieven zetten wel degelijk een stap terug in de tijd. De kern van conservatisme is immers de angst voor de bijwerkingen van nieuwe inzichten, nieuwe culturele ontwikkelingen, etc, etc.quote:Ook hier leg je weer een verbazende simpliciteit aan de oppervlak. Alsof een conservatieve kijk op de samenleving betekent dat je een stap terug in de tijd wil, wat een absurde gedachte!
Voor een modern betoog voor conservatisme (van een niet-Christen) raad ik je de boeken van Theodore Dalrymple aan (life at the bottom bijv.).
Ik zuig het anders niet uit m'n duim. Maar om jou een pleziertje te doen wil ik het best om een perceptionele onenigheid gooien.quote:melodramatische borrelpraat. weer niet erg diepgaand, laat staan overtuigend of getuigen van veel realiteitszin.
Niets staat op zich.quote:er is veel leed veroorzaakt door lieden in de kerk, dat is buitengewoon jammer. maar om woede en frustratie je leven te laten regeren zou voor mij buitengewoon onbevredigend zijn. (laat staan dat het iets met God of het conservatisme te maken heeft).
Niet omdat je je toch een beetje op je Christelijke ziel getrapt voelt?quote:Dat is heeft niet zozeer iets miet mijn Christen-zijn te maken als wel met mijn moeite met puberale ongenuanceerdheid en platte domheid.
Heb je voorbeelden van landen waar dat verbeterd is doordat de overheid ging opvoeden? Ik ken wel een voorbeeld van New York waar dat verbeterd is zonder paternalisme...maar gewoon met oom agent. Ik vraag me nog steeds af waarom je denkt dat Rouvoets ambtenaren wel kunnen opvoeden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:42 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
de getto vorming, positie van zwarten en criminaliteit.
Jawel dusquote:
En dat moet je hier vermelden?quote:Op woensdag 25 april 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
POL is een beetje deaud de laatste tijd.![]()
Idioten. Mag iemand misschien zelf weten wat hij met zijn eigendom doet?quote:'Belasting heffen tegen leegstand kantoren'
(ANP) - De PvdA in Amsterdam vindt dat vastgoedeigenaren die hun kantoorpanden lang laten leegstaan een speciale heffing moeten betalen. De partij wil dat minister Wouter Bos (Financiën) een leegstandsbelasting invoert. Zo'n heffing moet kantorenbezitters ertoe bewegen hun leegstaande panden sneller om te bouwen tot woningen of winkels.
PvdA-gemeenteraadslid Michiel Mulder heeft vandaag een bericht hierover in De Telegraaf bevestigd. Volgens hem wachten eigenaren vaak op een huurder of koper die de maximale prijs wil betalen. Omdat die 'ideale klant' in veel gevallen niet blijkt te bestaan, blijven de gebouwen jarenlang leegstaan.
Mulder wijst erop dat in het verkiezingsprogramma van de landelijke PvdA staat dat het Rijk gemeenten moet helpen bij het ombouwen van overbodige kantoorpanden. "Minister Bos moet dat waarmaken", aldus Mulder.
Het voorstel voor de heffing staat in een notie van de PvdA-gemeenteraadsfractie om leegstand in kantoorgebouwen tegen te gaan. De partij wil dat het Amsterdamse college van burgemeester en wethouders Bos vraagt de belasting in te voeren.
Bron.
Klopt. Was ook verkeerde topic. Had in SC gemoeten. Edit heeft nu geen zin meer omdat jij mij nu qoutte.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
En dat moet je hier vermelden?
Nog even zeg. Het is de schuld van de regering dat bedrijven te beroerd zijn wat te doen met hun panden?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:48 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral ook omdat andere wetgeving de oorzaak is van de leegstand. Dat is dus typisch Nederland, we proberen negatieve gevolgen van regelgeving ongedaan te maken door extra regels in te stellen.
.quote:Op woensdag 25 april 2007 22:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nog even zeg. Het is de schuld van de regering dat bedrijven te beroerd zijn wat te doen met hun panden?![]()
En dat toont aan dat je niet veel van het conservatisme afweet. Het conservatisme gaat niet om stilstand, of behoudzucht boven alles, maar om voorzichtigheid, en behoud van het goede. Geen radicale experimenten die niet werken om dingen te veranderen waar niks mis mee is.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
Conservatieven zetten wel degelijk een stap terug in de tijd. De kern van conservatisme is immers de angst voor de bijwerkingen van nieuwe inzichten, nieuwe culturele ontwikkelingen, etc, etc.
Kortom: een gemis van het besef dat mensheid, wereld en universum dynamisch van aard zijn. Naarmate de tijd verstrijkt veranderen de zaken. Het gros van de conservatieven beoogt beteugeling van deze dynamiek.
hulde, ik had het niet anders kunnen zeggen.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dat toont aan dat je niet veel van het conservatisme afweet. Het conservatisme gaat niet om stilstand, of behoudzucht boven alles, maar om voorzichtigheid, en behoud van het goede. Geen radicale experimenten die niet werken om dingen te veranderen waar niks mis mee is.
Neem Disraeli, Churchill, Heath, Thatcher en Cameron, en je ziet vijf conservatieven binnen dezelfde partij die grote veranderingen in partij of land hebben ingezet. Geen personen van de stilstand.
met conservatief wordt allang niet meer het letterlijke 'vasthouden aan het oude' aangeduidt in de politiek. als dat wel zo zou zijn heb je gelijk. Het refereert meer naar een stroming die zich verzet tegen de alles-moet-maar-kunnen mentaliteit van het liberalisme (waar overigens de Sp ook wel een beetje voor kwalificeert).quote:Op donderdag 26 april 2007 13:41 schreef SeLang het volgende:
Bij "conservatief" denk ik vooral aan partijen als de SP en PvdA die krampachtig de verzorgingsstaat in zijn huidige vorm proberen te behouden, terwijl er overduidelijk veranderingen nodig zijn.
"Progressief" zit de laatste jaren wat meer aan de rechterkant van het spectrum en "conservatief" juist aan de linkerkant
Er is een beter voorbeeld hoor, als het gaat om liberalisme waar je het niet verwacht : GroenLinks. Femke Halsema is ooit uitgeroepen tot Liberaal door de JoVDquote:Op donderdag 26 april 2007 14:54 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
met conservatief wordt allang niet meer het letterlijke 'vasthouden aan het oude' aangeduidt in de politiek. als dat wel zo zou zijn heb je gelijk. Het refereert meer naar een stroming die zich verzet tegen de alles-moet-maar-kunnen mentaliteit van het liberalisme (waar overigens de Sp ook wel een beetje voor kwalificeert).
ik noemde de SP als voorbeeld van (gematigd) conservatisme. GL is zo liberaal als het maar kan, alleen d66 is erger.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is een beter voorbeeld hoor, als het gaat om liberalisme waar je het niet verwacht : GroenLinks. Femke Halsema is ooit uitgeroepen tot Liberaal door de JoVD.
SP is idd een conservatieve partij ja. Kijk maar eens naar hun standpunten mbt Europa. D66 is extreem liberaal zeker als het gaat om vergoeilijken en mogelijk maken van het ontnemen van mensenlijk leven.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:54 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik noemde de SP als voorbeeld van (gematigd) conservatisme. GL is zo liberaal als het maar kan, alleen d66 is erger.
Zou ik toch eens wat beter kijken. Het progressieve zit juist bij Groenlinks en D66 meer. Vvd, wilders, cda, allemaal zo bekrompen en oudbollig als maar kan.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:41 schreef SeLang het volgende:
Bij "conservatief" denk ik vooral aan partijen als de SP en PvdA die krampachtig de verzorgingsstaat in zijn huidige vorm proberen te behouden, terwijl er overduidelijk veranderingen nodig zijn.
"Progressief" zit de laatste jaren wat meer aan de rechterkant van het spectrum en "conservatief" juist aan de linkerkant
http://www.telegraaf.nl/binnenland/62704461/CDA:_hardere_aanpak_jongeren_met_alcohol_in_verkeer.htmlquote:CDA: hardere aanpak jongeren met alcohol in verkeer
DEN HAAG - Het CDA wil een lik-op-stukbeleid voor jongeren die in het verkeer in de auto, op de motor, scooter of brommer met te veel alcohol op worden gepakt. Tweede Kamerlid Sander de Rouwe van het CDA gaat daartoe vrijdag tijdens het Jongeren Verkeersdebat in Den Haag voorstellen doen, want volgens hem is nu sprake van een soort gedoogbeleid.
Zodra jongeren tot 24 jaar worden betrapt met een alcoholpromillage van 0,2 moeten ze volgens De Rouwe direct verplicht een cursus volgen, waarin ze worden gewezen op de gevaren van hun gedrag in het verkeer. „Nu volgen pas sancties bij een promillage van 0,8, terwijl 0,2 al strafbaar is.” Hij noemt het gedogen van dit verschil van 0,6 onacceptabel.
lijkt me een mooi voornemen, toch?quote:Op zondag 29 april 2007 18:56 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/binnenland/62704461/CDA:_hardere_aanpak_jongeren_met_alcohol_in_verkeer.html
Da's...een slokje...
Denk dat dit geen discussie omtrent keiharde feiten is maar om perceptie en mening.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dat toont aan dat je niet veel van het conservatisme afweet. Het conservatisme gaat niet om stilstand, of behoudzucht boven alles, maar om voorzichtigheid, en behoud van het goede. Geen radicale experimenten die niet werken om dingen te veranderen waar niks mis mee is.
Als je auto rijdt...inderdaad.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
lijkt me een mooi voornemen, toch?
je brengt moedwillig anderen in gevaar.
je schetst wederom een bedenkelijke karikatuur die van weinig realiteitszin getuigt.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:54 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Denk dat dit geen discussie omtrent keiharde feiten is maar om perceptie en mening.
En mijn perceptie is ongeveer zoals gezegd (toegegeven, erg genuanceerd was het niet, maar dat zei ik al eerder)... Namelijk dat in mijn ervaring mensen met een conservatief gedachtengoed te veel vasthouden aan iets dat niet meer is.
Prima wanneer men bepaalde problemen benoemt. Niet prima wanneer men het heden wil verbeteren door het verleden constant maar weer aan te dragen.
Men wil het goede behouden.... Maar herinnert men zich uberhaupt het slechte nog? Naar mijn mening is het volkomen zinloos om het verleden er aan de haren bij te slepen. Het gezin zal nooit meer het gezin uit de jaren 50 worden. Dus zinloos om daar nog over te praten. Nieuwe situatie, nieuwe problemen, nieuwe aanpak. Met 6 uur schafttijd en woensdag gehaktdag komen we nergens.
En dat soort retoriek hoor ik altijd maar weer. En als meneer Dalrymple echt het meest verfrissende geluid uit die hoek is... dan heb ik weinig hoop dat mijn mening daaromtrent snel wordt herzien
Maar verder allemaal vrede op aarde hoor. En pmb_rug, sorry dat ik wat fel ben.. Wellicht heb ik binnenkort een keer tijd om m'n precieze mening wat uitgebreider en helderder neer te pennen. Wellicht dat het dan iets duidelijker wordt wat ik er nou precies van vind en vooral waarom.
en als je met je brommer een fietser aanrijdt (of zelfs met een fiets een auto aanrijdt) ben je geen gevaar voor die ander?quote:
Tsja, mensen die drank op hebben geven sowieso een hoger risico...of ze nou in de auto/brommer/fiets zitten of niet. Waarom moet je mensen criminaliseren als ze niemand iets hebben aangedaan?quote:Op maandag 7 mei 2007 10:18 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
en als je met je brommer een fietser aanrijdt (of zelfs met een fiets een auto aanrijdt) ben je geen gevaar voor die ander?
het woordje 'gevaar' betekent niet meteen dat je die ander in een levensbedreigende situatie hoeft te plaatsen, een flinke deuk in een auto plus een niet te onderschatten trauma lijkt al redelijk zorgelijk.
kalf, put...quote:Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Tsja, mensen die drank op hebben geven sowieso een hoger risico...of ze nou in de auto/brommer/fiets zitten of niet. Waarom moet je mensen criminaliseren als ze niemand iets hebben aangedaan?
Dus als ik de denkwijze van verhoogd risico=verbod hier ook toepas moet drank in zijn geheel verboden worden. Immers: risico.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:13 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
kalf, put...
niet te vergeten de extreem verhoogde graad van vandalisme bij dronkenschap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |