abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:02:03 #151
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_47843857
En dat betekent dat ik kinderen moet gaan nemen?
pi_47843894
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:51 schreef Sala-adin het volgende:
Maar hoe denken jullie er dan over?
Stel jou zoon komt je later vertellen dat hij gay is wat dan?
Ga je dan zeggen dat je hartstikke trots op hem dat hij ervoor durft uit te komen?

Want ik kan moelijk begrijpen dat je op je zoon trots zou zijn dat hij er zo verwijfd bijloopt en zo praat en al dat andere shit .
Dat komt er gewoon bij mij niet in.
En dit heeft niks met mijn gelovige achtergrond te maken.
Dan zeg ik waarschijnlijk: dat wist ik al jongen.
dat heeft met mijn culturele achtergrond te maken: opvoeden doe je zeer intens, je wilt immers het beste voor je kind dus ben je altijd bezig aan een goede relatie met hem te bouwen. Dan heb jij dat als ouder eerder door dan hijzelf.

Je wilt toch dat je kind het beste uit zichzelf haalt? Zichzelf ontplooit?

Niets is haatvoller en egoďstischer dan je eigen kind een keurslijf in dwingen, vooral als dat keurslijf hem dwingt tegen zijn eigen natuur in te gaan.

Een religie die mij anders verteld is voor mij puur slecht.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47843990
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:02 schreef Sala-adin het volgende:
En dat betekent dat ik kinderen moet gaan nemen?
Als je je extremistische en homofobische gedachtengoed wilt verspreiden vindt de imam dat wel een goed idee.
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_47844065
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:03 schreef Masterix het volgende:

[..]

Dan zeg ik waarschijnlijk: dat wist ik al jongen.
dat heeft met mijn culturele achtergrond te maken: opvoeden doe je zeer intens, je wilt immers het beste voor je kind dus ben je altijd bezig aan een goede relatie met hem te bouwen. Dan heb jij dat als ouder eerder door dan hijzelf.

Je wilt toch dat je kind het beste uit zichzelf haalt? Zichzelf ontplooit?

Niets is haatvoller en egoďstischer dan je eigen kind een keurslijf in dwingen, vooral als dat keurslijf hem dwingt tegen zijn eigen natuur in te gaan.

Een religie die mij anders verteld is voor mij puur slecht.
Toch triest dat sommige mensen dit niet inzien... en ze zijn nog dom ook, want meer homo's betekend meer vrouwen voor heteromannen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:12:51 #155
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_47844227
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:08 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Toch triest dat sommige mensen dit niet inzien... en ze zijn nog dom ook, want meer homo's betekend meer vrouwen voor heteromannen
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_47844256
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:08 schreef zure_apple het volgende:

[..]

L e s . i ë n n e s.

Welke letter zoek ik?
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47844444
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:13 schreef Masterix het volgende:

[..]

L e s . i ë n n e s.

Welke letter zoek ik?
uuuuh... een X?

Maar tussen homo's en lesbiennes zit een erg groot verschil vind ik. Veel lesbiennes zijn van die mannenhaters, terwijl homo's meestal met iedereen goed kunnen opschieten (behalve met zielige homofoben dan)
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:26:23 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_47844669
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:19 schreef zure_apple het volgende:

[..]

uuuuh... een X?

Maar tussen homo's en lesbiennes zit een erg groot verschil vind ik. Veel lesbiennes zijn van die mannenhaters, terwijl homo's meestal met iedereen goed kunnen opschieten (behalve met zielige homofoben dan)
En NOG een streotype!

Dit is echt een verzameltopic!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:30:55 #159
37769 erodome
Zweefteef
pi_47844810
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:28 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik vroeg me zo af he? Als je nou een molsim bent en je valt op mannen, geef je daar dan ook aan toe? En kun je praktiserend moslim zijn maar toch het geregeld met mannen doen? Of ben je dan een infidel?
Als je naar je geloof wilt leven dan doe je er niets mee en krijg je daar nog extra punten voor ook zeg maar...

Er zijn wel praktiserende moslim homo's, maar eigenlijk is dat krom, dat past niet in het geloof, ook niet in het christendom eigenlijk, maar goed, wat mensen zelf voelen moeten ze zelf weten, dus als ze het willen combineren dan kan dat, maar het wordt niet echt gewaardeerd ofzo en daarmee ben ik ietwat voorzichtig in het uitdrukken
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47844859
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:19 schreef zure_apple het volgende:

[..]

uuuuh... een X?

Kerel... Leer mijn vorige buurman kennen, een op-en-top relnicht, die werkelijk iedere week iets nieuws verzon om over te zeuren: waar ik mijn auto parkeer, hoe ik hem parkeer, hoe hoog de bomen in mijn tuin zijn... Een ongelofelijke etterbak, homo alsie was.
En mijn beste niet-mee-te-neuken vriendin, vanaf mijn tiende (zooo verliefd op haar geweest toen) is 101% pot. Lief dat ze tegen me is altijd...

Enne: de X is fout. Laatste kans...?
pi_47844879
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:30 schreef erodome het volgende:

ook niet in het christendom eigenlijk
Net zoals het eten van varkensvlees en het ijsjes kopen op zondag niet in het christendom thuishoort. .
pi_47844922
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:32 schreef Masterix het volgende:

[..]

Kerel... Leer mijn vorige buurman kennen, een op-en-top relnicht, die werkelijk iedere week iets nieuws verzon om over te zeuren: waar ik mijn auto parkeer, hoe ik hem parkeer, hoe hoog de bomen in mijn tuin zijn... Een ongelofelijke etterbak, homo alsie was.
En mijn beste niet-mee-te-neuken vriendin, vanaf mijn tiende (zooo verliefd op haar geweest toen) is 101% pot. Lief dat ze tegen me is altijd...

Enne: de X is fout. Laatste kans...?
Dan ontmoeten wij denk ik net een ander slag homo's en een ander slag lesbiennes

Uuhmm... tis wel moeilijk hoor.... M?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:36:07 #163
37769 erodome
Zweefteef
pi_47844987
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:07 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

De vraag blijft waar staat - in de Koran - dat een moslim geen homo kan / mag zijn? Zolang die vraag niet beantwoord is is het enige dat me duidelijk is dat de meeste mensen in de moslimgemeenschap het afkeuren - of in ieder geval de 1e 'knuffel'moslim die in dit topic reageert.
Ik weet niet zeker of dit bij de zaken hoort waarmee je moslim af bent, zoals het verafgoden van anderen naast allah(of dat nu dingen, personen of andere goden zijn).

Er zijn wat dingen waardoor je echt gelijk moslim af bent, maar volgens mij hoort iemand doden daar bv niet bij, alhoewel dat we als een extreem grote zonde gezien wordt waarvoor je afschuwelijke en eeuwige straffen krijgt.
Weet dus niet zeker of het om een hele grote zonde gaat of dat je gelijk moslim af bent.

Volgens de mening ben je moslim af, maar of dat ook volgens de regels van het geloof is is een 2de.
Maar als je praktiseerd ga je iig naar de hel, dat is wel zeker.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47845078
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Net zoals het eten van varkensvlees en het ijsjes kopen op zondag niet in het christendom thuishoort. .
Tssss, weinig kennis.

Christenen zijn geen joden of moslims: spijswetten horen niet bij hjet christendom.

En over de zondagsrust: daarover is ook geen consensus.

Bijdeweg: dominee-zijn is een vak, en die gasten werken ook op zondag, over voorbeeld gesproken.
pi_47845122
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:31 schreef ursel het volgende:
Volgens mij neuken ze dan alsof hun leven ervan af hangt..
Dat hangt er dan ook vanaf...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:40:48 #166
37769 erodome
Zweefteef
pi_47845132
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:37 schreef Masterix het volgende:

[..]

Wijn, van het CDA, was ook homo.

Christendom is niet als islam: er zijn kerken die tegen zijn, en andere zijn tolerant.
Als je als christen homo's accepteerd dan ben je geen christen meer, het spijt me, maar dan buig je je ge,oof zodanig dat het niet eens meer lijkt op wat het is, noem jezelf dan ook geen christen, het is geen meerkeuzeboek waar je alles uit kan strepen wat je niet aanstaat.

De bijbel is zeer onvriendelijk tegenover homo's, gebied, net als de islam niet aardig te zijn tegen dat soort mensen, dat er mensen zijn die dat uit het geloof hebben gestreept maakt het niet minder waar.

Ik heb er een hekel aan dat mensen hun eigen geloof samenstellen enzich dan een echt christen of wat dan ook noemen, tot je komt met de nare dingen uit het geloof, dan is het ineens ja maar dat zien we toch echt anders he.
Dan geloof je toch niet in dat geloof, dat is als stemmen op wilders terwijl je het met groen links eens bent...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:42:37 #167
37769 erodome
Zweefteef
pi_47845188
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:01 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

Ja ok ik neem aan dat die mening heerst in de moslimwereld. Maar waar komt deze vandaan? Uit de Koran? Uit de huidige Moslimcultuur? Het is me nu nog steeds erg onduidelijk waar het idee op zich vandaan komt.
Het kent zijn basis in het verhaal van Lot en is verder uitgeschreven qua regelgeving in de overleveringen van de profeet.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:43:44 #168
37769 erodome
Zweefteef
pi_47845222
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:06 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

mag je wel een vrouw in de kont neuken dan?
Volgens de mening niet, het wordt beschreven als de akker, wat wordt uitgelegd als vruchtbare grond, die mag je benaderen zoals je wilt, de achteringang(waar geen vrucht gedragen kan worden) niet.
pi_47845271
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:39 schreef Masterix het volgende:

Tssss, weinig kennis.
Ehm, dat heb je verkeerd. .
quote:
Christenen zijn geen joden of moslims: spijswetten horen niet bij hjet christendom.
Het christendom is eigenlijk (begonnen als) een Joodse sekte. Christendom bouwt voort op het Jodendom. Wanneer je zegt dat spijswetten niet meer gelden (oude verbod, nieuwe verbond, vrij van de wet, blabla) dan gelden ook overige reinheidswetten niet (menstruerende vrouwen, gemengde kledingstoffen, homoseksualiteit (hoewel daar nog vertalingsissues zijn) etc). Dus in die zin hoort homoseksualiteit net zo min thuis in het christendom als het eten van varkensvlees (namelijk: beide zijn okay).
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:46:01 #170
37769 erodome
Zweefteef
pi_47845277
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:12 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Ok en nu graag een onderbouwing anno 2007 en geen middeleeuws gelul alsof homosexualiteit een keuze is...
De daad is altijd een keuze, misschien geen makkelijke keuze om bv celibaat te leven, maar als je dat doet om jezelf op het goede pad te houden dan ben je ook wel verzekerd van wat extra punten richting het goede, dan is de kans dus groter dat de weegschaal(de linker en rechter engel) naar de goede kant doorslaat en je in het paradijs komt.

Er wordt ook gezegd dat de sterkste de zwaarste lasten zullen dragen, dus als je homo bent het een test is om daar niet aan toe te geven...
pi_47845323
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:40 schreef erodome het volgende:

Als je als christen homo's accepteerd dan ben je geen christen meer, het spijt me, maar dan buig je je ge,oof zodanig dat het niet eens meer lijkt op wat het is, noem jezelf dan ook geen christen, het is geen meerkeuzeboek waar je alles uit kan strepen wat je niet aanstaat. De bijbel is zeer onvriendelijk tegenover homo's
En daar valt dus best flink wat op af te dingen.

Als je als christen homo's accepteert, dan ben je geen christen meer volgens de interpretatie van de laatste eeuwen. En we weten hoe die interpretatie er naast kon zitten, wanneer we bijvoorbeeld kijken naar de visie op slavernij, de visie op vrouwen, etc, die allemaal uit diezelfde bijbel gehaald werden.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:49:49 #172
37769 erodome
Zweefteef
pi_47845386
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:51 schreef Sala-adin het volgende:
Maar hoe denken jullie er dan over?
Stel jou zoon komt je later vertellen dat hij gay is wat dan?
Ga je dan zeggen dat je hartstikke trots op hem dat hij ervoor durft uit te komen?

Want ik kan moelijk begrijpen dat je op je zoon trots zou zijn dat hij er zo verwijfd bijloopt en zo praat en al dat andere shit .
Dat komt er gewoon bij mij niet in.
En dit heeft niks met mijn gelovige achtergrond te maken.
Als hij ergens mee zou zitten, ergens mee worsteld en er zou het verhaal uitkomen op ten duur dat hij homo is dan krijgt hij een hele dikke kus, wat een opluchting dan dat het alleen maar dat is, niets aan de hand, pfieeeeeeeeeeuw!!!!!!

Daarbij is lang niet elke homo verwijft, die vallen alleen wat meer op, de meeste herken je niet eens.
Het is net als bij de mocro's, de nare schreeuwers vallen op, maar het merendeel heeft niemand last van.
pi_47845408
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je als christen homo's accepteerd dan ben je geen christen meer, het spijt me, maar dan buig je je ge,oof zodanig dat het niet eens meer lijkt op wat het is, noem jezelf dan ook geen christen, het is geen meerkeuzeboek waar je alles uit kan strepen wat je niet aanstaat.

De bijbel is zeer onvriendelijk tegenover homo's, gebied, net als de islam niet aardig te zijn tegen dat soort mensen, dat er mensen zijn die dat uit het geloof hebben gestreept maakt het niet minder waar.

Ik heb er een hekel aan dat mensen hun eigen geloof samenstellen enzich dan een echt christen of wat dan ook noemen, tot je komt met de nare dingen uit het geloof, dan is het ineens ja maar dat zien we toch echt anders he.
Dan geloof je toch niet in dat geloof, dat is als stemmen op wilders terwijl je het met groen links eens bent...
Doe in godsnaam normaal zeg: jij hebt mij niet te vertellen weaar christenen in geloven en hoe ze dat doen.

Er is één islam, maar er zijn vele kerken. Het christendom is 2000 jaar continue in verandering en bestaat al vanaf haar ontstaan uit vele verschillende kerken.

Dat jij mij graag wil vastzetten op jouw beeld van religie, is jouw intolerantie. Maar ik laat mijn geloof niet bepalen door wat jij acceptabel vind: mijn geloof is authentiek.

En jou erken ik niet als profeet.
pi_47845420
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:05 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

ik negeer jou
Ik zie het.
pi_47845456
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Het kent zijn basis in het verhaal van Lot en is verder uitgeschreven qua regelgeving in de overleveringen van de profeet.
Je praat poep.

Ken je het verhaal van Lot wel (of de vreemde koran-versie ervan)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')