abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47846989
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:36 schreef skiczukie het volgende:

Humor is zeker niet aangeboren.
Misschien moet je het er even bij zeggen wanneer je een grapje maakt, dan kunnen we alvast doen alsof we lachen.
pi_47847050
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:24 schreef DennisMoore het volgende:
Even goed lezen: als spijswetten niet meer gelden, dan gelden logischerwijs ook de reinheidswetten niet meer. En dus ook de veroordeling van homoseksualiteit niet.
Heh heh... Plots: in zicht!

En zo werkt het: Jezus' leer was niet alleen herdefiniëring van alle religieuze waarheden tot dan toe (we hebben het OT nog!!!), het is meer: de leer houdt intrinsiek omgaan met veranderingen in.

De Islamitische leer over religie is gehoorzaamheid en onderwerping. De koran is het gegeven waaraan onderworpen dient te worden. Islamiten doen alsof dat "zuiver" is, een christen herkent Jezus' beschrijving van Farizeërs hierin.
Jezus was geen vechtjas met het zwaard: maar tegen Farizisërs (zeer dogmatische joden) ging hij, met woorden weliswaar, vreselijk tekeer.

Als Jezus zich tegen verstarring verzette, vinden sommige christenen dat zij dat ook mogen doen.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47847062
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Misschien moet je het er even bij zeggen wanneer je een grapje maakt, dan kunnen we alvast doen alsof we lachen.
Okee.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:39:42 #204
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_47847066
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:36 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Humor is zeker niet aangeboren.

Dat is helemaal niet grappig omdat dennis ook gewoon echt een homo is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:40:48 #205
37769 erodome
Zweefteef
pi_47847099
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Staat nergens in de bijbel.
Niet, lees dan maar eens wat beter.........
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47847176
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet grappig omdat dennis ook gewoon echt een homo is.
Een échte!?
pi_47847213
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik was lekker eerst. .
Feliciteerd!!!

Überhaupt: was is nou leuk aan seks?

(rethorische vraag!)

[ Bericht 2% gewijzigd door Masterix op 30-03-2007 22:49:24 ]
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:44:03 #208
37769 erodome
Zweefteef
pi_47847234
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:27 schreef wonderer het volgende:
@masterix

Daar heb je wel een punt ja. Ik denk ook wel dat de bijbel een regeltjesboek was voor DIE samenleving. Alleen die samenleving hebben we niet meer, dus het moet inderdaad veranderen.

En in het Christendom is daar wel zoiets aan de gang.
Maar wat heeft het christendom dan nog met de geschriften te maken, waarom jezelf een christen noemen, wat betekend dat je die geschriften onderstreept, zowel het nieuwe als het oude testament(dat staat er immers letterlijk), terwijl je de helft weggooit als zijnde niet geldig?

God is nergens gekomen met een nieuwe profeet of in eigen gedaant eom te zeggen dat dat niet meer geld hoor, sterker nog, de laatste tot nu toe is jezus die die oude wetten nog eens onderstreept.

Kortom, ze hebben zelf een geloof verzonnen zoals zij vinden dat goed is en hangen dat onder de noemer christendom, heeft amper wat te maken met het geloof zelf, maar toch jezelf christen noemen, dat is krom in mijn ogen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:45:29 #209
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_47847297
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik was lekker eerst. .
Ik ben met mijn allereerste gay.nl msn contact aan het chatten, cut me some slack
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_47847370
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben met mijn allereerste gay.nl msn contact aan het chatten, cut me some slack
Oeww..
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:47:31 #211
71919 wonderer
pi_47847383
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar wat heeft het christendom dan nog met de geschriften te maken, waarom jezelf een christen noemen, wat betekend dat je die geschriften onderstreept, zowel het nieuwe als het oude testament(dat staat er immers letterlijk), terwijl je de helft weggooit als zijnde niet geldig?

God is nergens gekomen met een nieuwe profeet of in eigen gedaant eom te zeggen dat dat niet meer geld hoor, sterker nog, de laatste tot nu toe is jezus die die oude wetten nog eens onderstreept.

Kortom, ze hebben zelf een geloof verzonnen zoals zij vinden dat goed is en hangen dat onder de noemer christendom, heeft amper wat te maken met het geloof zelf, maar toch jezelf christen noemen, dat is krom in mijn ogen.
Wat mij betreft ben je eerder christen als je gelooft dat jezus is gestorven voor onze/hun zonden en zo goed mogelijk probeert te leven zonder dat je jezelf of anderen te kort doet, dan dat je dat sprookjesboek op de letter volgt en iedereen die dat niet doet, verkettert.

Maar wie ben ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_47847415
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Het klopt.

Bahalve een vage Deuterononium tekst "het is God een gruwel" geen veroordeling in MIJN bijbel.
Wel wat gescheld van Paulus bv over een secte die veel foute dingen deed waaronder homoprostitutie als bron van inkomsten, maar nergens een ptincipiële veroordeling.

Niet gek ook, TV en homofilie als "life-style" zijn zeer moderne en westerse dingen. Homoseksualiteit is iets biologisch, komt bij alle zoogdieren en culturen voor, homofilie is iets heel bijzonders, cultureels, westers.
Daar doen koran, bijbel en thora evenveel uitspraken over als over Fok!.nl: geen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Masterix op 30-03-2007 22:58:24 ]
pi_47847476
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:40 schreef erodome het volgende:

Er is slechts één tekst, Leviticus 20:13 (een oud wetboek voor een woestijnvolk) waar wordt gezegd dat homoseksualiteit bestraft moet worden met de dood. Maar dan pakken we even de context erbij:
quote:
10 En een man, die echtbreuk pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster. 11 Een man die gemeenschap heeft met de vrouw van zijn vader, de schaamte zijns vaders heeft hij ontbloot – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen. 12 Een man die gemeenschap heeft met zijn schoondochter – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden, schandelijke ontucht hebben zij bedreven, hun bloedschuld is op hen. 13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen. 14 Een man die een vrouw en ook haar moeder neemt – bloedschande is het – met vuur zal men hem en haar verbranden, opdat er geen bloedschande in uw midden zij. 15 Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden; het dier zal men afmaken. 16 Een vrouw die tot enig dier nadert, opdat het met haar gemeenschap hebbe – de vrouw en het dier zult gij doden, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen. 17 Een man die zijn zuster, de dochter van zijn vader of de dochter van zijn moeder, neemt en haar schaamte ziet en zij ziet zijn schaamte – een schande is het en zij zullen voor de ogen van hun volksgenoten worden uitgeroeid; de schaamte van zijn zuster heeft hij ontbloot, zijn ongerechtigheid zal hij dragen. 18 Een man die bij een vloeiende vrouw ligt en haar schaamte ontbloot – haar bron heeft hij ontbloot en zij heeft de bron van haar bloed ontbloot; beiden zullen zij uitgeroeid worden uit het midden van hun volk.
Maar wanneer je dat stukje Bijbel leest, dan lees je dat ze zo'n beetje alles wel een doodstraf waard vinden. .
Je kunt daaruit dus niét concluderen dat de Bijbel oproept om homo's te doden, zoveel als je kan.

( http://www.religioustolerance.org/hom_bibh3.htm )

[ Bericht 1% gewijzigd door DennisMoore op 30-03-2007 22:56:12 ]
pi_47847739
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Moslims werden helemaal gek toen Wilders zei de helft uit de koran te scheuren...
Christenen worden niet zo gauw gek.
Christenen geloven namelijk uit Liefde, niet uit Angst.

Het 2-digit denken van de moslim staat geen verandering toe: Mohammed vervloekte "innovaties", verbeteringen dus. Dus zal de islam nooit veranderen. En omdat de wereld wel veranderd haat de islam de wereld.
De koran is een strict te nemen gebruiksaanwijzing voor een wereld die niet meer bestaat.
De Bijbel daarentegen biedt advies, wijsheid, inzicht om de eeuwig veranderende wereld aan te kunnen, daar Christelijk mee om te gaan.

Waar de koran een VMBO spoorboekje is, is de bijbel een reader levensfilosofie voor 6VWO. Het gaat het christendom om de boodschap, niet om de letter.
pi_47847827
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:49 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Er is slechts één tekst, Leviticus 20:13 (een oud wetboek voor een woestijnvolk) waar wordt gezegd dat homoseksualiteit bestraft moet worden met de dood. Maar dan pakken we even de context erbij:
[..]

Maar wanneer je dat stukje Bijbel leest, dan lees je dat ze zo'n beetje alles wel een doodstraf waard vinden. .
Je kunt daaruit dus niét concluderen dat de Bijbel oproept om homo's te doden, zoveel als je kan.

Dankuwel.

vrijdag 30 maart 2007 @ 23:02:38 #216
37769 erodome
Zweefteef
pi_47847927
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wat mij betreft ben je eerder christen als je gelooft dat jezus is gestorven voor onze/hun zonden en zo goed mogelijk probeert te leven zonder dat je jezelf of anderen te kort doet, dan dat je dat sprookjesboek op de letter volgt en iedereen die dat niet doet, verkettert.

Maar wie ben ik.
Onzin, dan heb je gewoon de bijbel niet goed gelezen, nogmaals, jezus onderstreept dat oude testament.
Als je alleen in het vrijheid blijheid verhaaltje geloofd van jezus en de rest lekker weglaat dan heb je gelijk, maar als je zowel het nieuwe als het oude testament leest(wat de inhoudt van het christendom is) dan zie je hele andere dingen.

Het nieuwe testament bestaat ook uit meer dan jezus alleen, dat vergeet men ook maar al te snel.
En de keren dat jezus getierd en geraast heeft vergeet men ook maar snel, zo ook de keren dat hij het oude testament benadrukt met al haar regels.

Jezus is volgens de leer voor onze zonden gestorven, heeft hiermee de erfzonde beeindigd en volgens de geschriften de hemelpoorten geopend(zodat we niet hoeven te wachten zoals bv jahova's en moslims geloven).

Wie alleen in het liefde gedeelte en dat schatiige gedoe geloofd heeft nog nooit de geschriften echt goed bestudeert, er hoort echt meer bij dan dat alleen om het echt christendom te kunnen noemen.

Het christendom is niet jezus, maar jezus is deel van het christendom...
pi_47848198
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin, dan heb je gewoon de bijbel niet goed gelezen, nogmaals, jezus onderstreept dat oude testament.
Als je alleen in het vrijheid blijheid verhaaltje geloofd van jezus en de rest lekker weglaat dan heb je gelijk, maar als je zowel het nieuwe als het oude testament leest(wat de inhoudt van het christendom is) dan zie je hele andere dingen.

Het nieuwe testament bestaat ook uit meer dan jezus alleen, dat vergeet men ook maar al te snel.
En de keren dat jezus getierd en geraast heeft vergeet men ook maar snel, zo ook de keren dat hij het oude testament benadrukt met al haar regels.

Jezus is volgens de leer voor onze zonden gestorven, heeft hiermee de erfzonde beeindigd en volgens de geschriften de hemelpoorten geopend(zodat we niet hoeven te wachten zoals bv jahova's en moslims geloven).

Wie alleen in het liefde gedeelte en dat schatiige gedoe geloofd heeft nog nooit de geschriften echt goed bestudeert, er hoort echt meer bij dan dat alleen om het echt christendom te kunnen noemen.

Het christendom is niet jezus, maar jezus is deel van het christendom...
Je visie is zeer beperkt en onvolledig.
En IMO zeker niet christelijk.
Mijn mening...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 23:13:33 #218
71919 wonderer
pi_47848282
Leviticus was toch voor de joden?

Nou ja, het boeit me ook helemaal niet wie zichzelf christen noemt, als ie maar lief doet tegen iedereen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 23:21:24 #219
37769 erodome
Zweefteef
pi_47848569
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:11 schreef Masterix het volgende:

[..]

Je visie is zeer beperkt en onvolledig.
En IMO zeker niet christelijk.
Mijn mening...
Alles heeft zijn onderbouwing in de geschriften die gezamelijk het christendom voeren, wat jij doet is schiften, dat vind ik leuk en dat niet, dat is niet datzelfde geloof, dat is je eigen samenstelling, maar goed, eindeloze discussie, dit vind ik ervan, wat jij vindt is jouw probleem....
pi_47849091
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:32 schreef Erotica_ het volgende:

[..]

Moet ik me nu beledigd voelen ofzo?
Integendeel
pi_47855486
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Alles heeft zijn onderbouwing in de geschriften die gezamelijk het christendom voeren, wat jij doet is schiften, dat vind ik leuk en dat niet, dat is niet datzelfde geloof, dat is je eigen samenstelling, maar goed, eindeloze discussie, dit vind ik ervan, wat jij vindt is jouw probleem....
Jij lijkt te vinden dat christendom eigenlijk net als de islam moet zijn, misschien omdat ze je hebben wijsgemaakt dat Jezus profeet Isa uit de islam is, misschien omdat jij geen geloof kent behalve je eigen, misschien.. Ik weet het niet, wel weet ik dat in jouw opvatting alle religies rigide en orthodox moeten zijn, dat een religie pas echt is als ze lijkt op de islam..

Maar dat is niet zo.

Lees eens wat over kerken en andere religies in plaats van rare dingen te zeggen al zou ik dit of dat doen: waar jij zo minachtend over doet: kiezen, zelf nadenken, dat onderscheid mensen van honden namelijk: honden moet je laten gehoorzamen maar mensen hebben verstand. Ook in religie mag je dat gebruiken.
pi_47855585
Dus als mannen elkaar niet in de kont mogen neuken, omdat het zogezegt onrein is wat ik hier ergens las.. mag je dan volgens de Koran ook geen sex hebben voor je plezier/lust? Want heterosexuelen bestaan er ook die elkaar in de kont neuken. Maar dat mag dus ook niet.. want dan ben je geen moslim meer. Maar waarom zou het alleen gelden voor het in de kont neuken dan? Dat slaat dan toch nergens op. Dan is het puur tegen homosexualiteit, anders kan je dat argument niet gebruiken. Want dat zou dat dan betekenen dat de Koran ook tegen het condoom is en dat je alleen sex mag hebben als je kinderen wil verwekken? Ja, want anders ben je geen echte moslim natuurlijk. Waarschijnlijk niet, dus kom dan ook niet aanzetten met argumenten dat in de kont neuken dus slecht is. Nee, ze zijn gewoon tegen homosexualiteit. Want wat voorn argument is er anders tegen lesbiennes?

[ Bericht 12% gewijzigd door -Strawberry- op 31-03-2007 11:29:41 ]
pi_47855743
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus als mannen elkaar niet in de kont mogen neuken, omdat het zogezegt onrein is wat ik hier ergens las.. mag je dan volgens de Koran ook geen sex hebben voor je plezier/lust? Want heterosexuelen bestaan er ook die elkaar in de kont neuken. Maar dat mag dus ook niet.. want dan ben je geen moslim meer. Maar waarom zou het alleen gelden voor het in de kont neuken dan? Dat slaat dan toch nergens op. Dan is het puur tegen homosexualiteit, anders kan je dat argument niet gebruiken. Want dat zou dat dan betekenen dat de Koran ook tegen het condoom is en dat je alleen sex mag hebben als je kinderen wil verwekken? Ja, want anders ben je geen echte moslim natuurlijk.
Wat ik in de post boven mij ook lees: moslim zijn wordt bepaald door wat je doet en laat. De msolim leeft helemaal bij regels.
Dus als een regel **** zegt dat heeft de moslim geen keuze. Dan moet dat.

Ongelooflijk, he? Dat noemen ze een geloof...
pi_47855851
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:21 schreef Masterix het volgende:

[..]

Wat ik in de post boven mij ook lees: moslim zijn wordt bepaald door wat je doet en laat. De msolim leeft helemaal bij regels.
Dus als een regel **** zegt dat heeft de moslim geen keuze. Dan moet dat.

Ongelooflijk, he? Dat noemen ze een geloof...
En dat is dan nergens op gebaseerd.. zonder onderbouwing.
Ik weet het niet maar, als ik ergens in geloof moet ik wel weten waarom iets zo is als het is.
Maar dat hebben de meeste moslims dan blijkbaar niet nodig.
pi_47856600
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:49 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[..]

Hetzelfde geldt voor de Koran hoor. De Koran is eigenlijk heel vaag wat dit onderwerp betreft.
quote:
"Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat." Het antwoord van zijn volk was slechts: "Verdrijft hen uit uw stad, want zij zijn mannen die zich rein willen houden."
quote:
"Nadert gij van alle schepselen de mannen? En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat." Zij zeiden: "Als gij niet ophoudt, o Lot, zult gij zeker worden verbannen." Hij zeide: "Waarlijk, ik veracht uw handelwijze." Mijn Heer, red mij en mijn familie van hetgeen zij doen." Daarom redden Wij hem en zijn hele gezin. Behalve een oude vrouw die achterbleef. Daarna vernietigden Wij de anderen. En Wij deden een regen op hen regenen, en vreselijk was de regen voor hen, die waren gewaarschuwd. Daarin is waarlijk een teken maar de meesten hunner willen niet geloven. En voorwaar, uw Heer is de Machtige, de Genadevolle.
quote:
"Nadert gij wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Neen, gij zijt een onwetend volk." Maar het antwoord van zijn volk was niets anders dan dat zij zeiden: "Verdrijft Lot's familie uit uw stad want zij zijn mensen, die zich rein willen houden." Daarom redden Wij hem en zijn familie behalve zijn vrouw; Wij deden haar tot de achterblijvenden behoren. En Wij deden een regen over hen komen, en vreselijk was de regen voor de gewaarschuwden."
Het punt is dat het steeds over het volk van Lot gaat, en dat volk werd gestraft omdat ze zo "losbandig" en "immoreel" bezig waren. Mannen die mannen verkrachten was daar een onderdeel van, maar niet de directe reden voor de straf.

Hier zijn zelfs enkele citaten waaruit je zou concluderen dat het wel wag volgens de Koran
quote:
En er zullen knapen rondgaan alsof zij welbewaakte parels zijn. En zij zullen zich vragend tot elkaar wenden. Zij zullen zeggen: "Voorheen vreesden wij ter wille van onze families. Maar God is ons genadig geweest en heeft ons voor de marteling van de brandende wind behoed." "
quote:
"Daar zullen jonge mannen onder hen rondgaan die niet zullen verouderen. Met bekers, kannen en kopjes gevuld uit een zilveren bron -Zij zullen daarvan geen hoofdpijn krijgen noch zullen zij dronken worden - En met fruit dat zij het liefst hebben – En met vlees van vogelen dat zij begeren. En er zullen schonen zijn met grote, mooie ogen, Als verscholen parels. Als beloning voor wat zij plachten te doen. Zij zullen daar geen ijdele gesprekken of zondige taal horen, doch het woord "vrede, vrede." "
pi_47856763
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dat is dan nergens op gebaseerd.. zonder onderbouwing.
Nee, het is veel erger: de islam kent daarvoor "geleerden" en die gaan op grond van de koran verzen en oneindig veel ahadith onbegrijpelijke circel-redeneringen construeren en dat is dan wat de moslim moet geloven. Ik bedoel doen.
pi_47856855
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:57 schreef IHVK het volgende:
Hier zijn zelfs enkele citaten waaruit je zou concluderen dat het wel wag volgens de Koran
Dit zijn volgens mij paradijsbeschrijvingen, en daar halen de moslimgeleerden geen leefregels uit.

Weet je uit welke soera dit komt ?
pi_47856857
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 12:03 schreef Masterix het volgende:

[..]

Nee, het is veel erger: de islam kent daarvoor "geleerden" en die gaan op grond van de koran verzen en oneindig veel ahadith onbegrijpelijke circel-redeneringen construeren en dat is dan wat de moslim moet geloven. Ik bedoel doen.
En iedere moslim houdt zich aan de onzin die sommige geleerden produceren? Dacht het niet.
pi_47856909
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 12:06 schreef Masterix het volgende:

[..]

Dit zijn volgens mij paradijsbeschrijvingen, en daar halen de moslimgeleerden geen leefregels uit.
Nou ja, je zou kunnen concluderen dat, als God in het Paradijs jonge mannen neerzet, en dat als er geen zondige dingen gebeuren in het paradijs, God er niks tegen heeft, toch?
quote:
Weet je uit welke soera dit komt ?
Ja:

Soera De Onoverkomelijke Gebeurtenis 17-26
Soera De Mens 11-22
pi_47857105
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 12:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nou ja, je zou kunnen concluderen dat, als God in het Paradijs jonge mannen neerzet, en dat als er geen zondige dingen gebeuren in het paradijs, God er niks tegen heeft, toch?
[..]
Neuh, het principe is, dat het leven als De Test gezien wordt: de mens heeft neigingen (zondige natuurlijk, en in de islam is dat met name de zonde "ongehoorzaamheid"), Allah heeft de koran nedergezonden alwaar de mens zich aan heeft te onderwerpen TIJDENS DIT LEVEN en de mate waarin de mens daarin slaagt bepaalt zijn eeuwige plaats in het hiernamaals.

Nergens in de koran of in de verwante geschriften kom je tegen dat er in het hiernamaals ook de mogelijkheid bestaat tegen de wetten van Allah te zondigen.
In islamitische paradijsbeschrijvingen kan je helemaal los gaan wat je lichamelijke lusten betreft. Kan allemaal. Alles mag, maar dan moet je wel eerst dood zijn
quote:
Ja:

Soera De Onoverkomelijke Gebeurtenis 17-26
Soera De Mens 11-22
Merçi.

Mijns inziens paradijsbeschrijvingen dus.
pi_47857187
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 12:18 schreef Masterix het volgende:

[..]

Neuh, het principe is, dat het leven als De Test gezien wordt: de mens heeft neigingen (zondige natuurlijk, en in de islam is dat met name de zonde "ongehoorzaamheid"), Allah heeft de koran nedergezonden alwaar de mens zich aan heeft te onderwerpen TIJDENS DIT LEVEN en de mate waarin de mens daarin slaagt bepaalt zijn eeuwige plaats in het hiernamaals.

Nergens in de koran of in de verwante geschriften kom je tegen dat er in het hiernamaals ook de mogelijkheid bestaat tegen de wetten van Allah te zondigen.
In islamitische paradijsbeschrijvingen kan je helemaal los gaan wat je lichamelijke lusten betreft. Kan allemaal. Alles mag, maar dan moet je wel eerst dood zijn
Je hebt daar wel een punt, maar als je op de tekst zelf afgaat: lees je dat je in de hemel geen zondige gesprekken zult horen.
Zij zullen daar geen ijdele gesprekken of zondige taal horen, doch het woord "vrede, vrede." "

Dus je zou hier een bepaalde conclusie uit kunnen trekken.
En aangezien godsdienst iets persoonlijk is, kan jouw interpretatie, die misschien voor anderen onwaarschijnlijk klinkt, voor jou de juiste zijn.
pi_47857276
Ik support gevallen topclubs!
  zondag 1 april 2007 @ 21:40:13 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_47905608
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:08 schreef Masterix het volgende:

[..]

Jij lijkt te vinden dat christendom eigenlijk net als de islam moet zijn, misschien omdat ze je hebben wijsgemaakt dat Jezus profeet Isa uit de islam is, misschien omdat jij geen geloof kent behalve je eigen, misschien.. Ik weet het niet, wel weet ik dat in jouw opvatting alle religies rigide en orthodox moeten zijn, dat een religie pas echt is als ze lijkt op de islam..

Maar dat is niet zo.

Lees eens wat over kerken en andere religies in plaats van rare dingen te zeggen al zou ik dit of dat doen: waar jij zo minachtend over doet: kiezen, zelf nadenken, dat onderscheid mensen van honden namelijk: honden moet je laten gehoorzamen maar mensen hebben verstand. Ook in religie mag je dat gebruiken.
Zucht, je doet net alsof ik het christendom niet ken, maar ik ken het christendom beter dan de islam, ben niet meer zo heel up to date, maar heb de hele bijbel van voor tot achteren gekend.

Wat ik zeg is het volgende, als je het christendom(als in de geschriften) echt goed leest dan zit er een berg geweldpleging en gruwelijke straffen in van heb ik jou daar.
DAT is het geloof ook.

Wat ik bedoel is dat veel christenen net doen alsof dat niet waar is en alles zo leuk en schattig is, maar alles wat leuk en schattig is is afgedwongen door het seculairisme, door de scheiding van kerk en staat, zijn niet de kerkregels, maar de landregels die het christendom hebben versoepeld, omdat er veel druk was van buitenaf en mensen ook begonnen in te zien dat die regels wel een beetje bot waren en zo weg gingen bij het geloof.

Het geloof is dus aangepast, vind ik niet erg, is beter in mijn ogen, maar is niet het originele geloof.

Als ik dan de wereld inkijk, geschiedenis en plekken waar de kerk(meestal katholiek, zit natuurlijk wel verschil in) veel macht heeft dan ziet het er ineens minder aardig uit dan de christen hier je graag wilt laten geloven, dan zijn de regels ineens veel strenger, hoef je echt niet met je homo zijn ofzo aan te komen....

Vind dat opgehemel van het christendom dus maar een beetje zo zo, dat christenen hier zo "sociaal" zijn betekend niet dat het geloof dat ook echt is.
pi_47906046
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Zucht, je doet net alsof ik het christendom niet ken, maar ik ken het christendom beter dan de islam, ben niet meer zo heel up to date, maar heb de hele bijbel van voor tot achteren gekend.
Ik kreeg niet direct die indruk
quote:
Wat ik zeg is het volgende, als je het christendom(als in de geschriften) echt goed leest dan zit er een berg geweldpleging en gruwelijke straffen in van heb ik jou daar.
...want als je de bijbel gelezen hebt in de veronderstelling dat het Oude Testament over het christendom gaat in plaats van over het jodendom, tja dan weet ik het ook niet meer.

t Is toch werkelijk niet hetzelfde hoor, jodendom en christendom: dat is nu juist wat het Nieuwe Testament probeert duidelijk te maken..
quote:
DAT is het geloof ook.

Wat ik bedoel is dat veel christenen net doen alsof dat niet waar is en alles zo leuk en schattig is, maar alles wat leuk en schattig is is afgedwongen door het seculairisme, door de scheiding van kerk en staat, zijn niet de kerkregels, maar de landregels die het christendom hebben versoepeld, omdat er veel druk was van buitenaf en mensen ook begonnen in te zien dat die regels wel een beetje bot waren en zo weg gingen bij het geloof.

Het geloof is dus aangepast, vind ik niet erg, is beter in mijn ogen, maar is niet het originele geloof.

Als ik dan de wereld inkijk, geschiedenis en plekken waar de kerk(meestal katholiek, zit natuurlijk wel verschil in) veel macht heeft dan ziet het er ineens minder aardig uit dan de christen hier je graag wilt laten geloven, dan zijn de regels ineens veel strenger, hoef je echt niet met je homo zijn ofzo aan te komen....

Vind dat opgehemel van het christendom dus maar een beetje zo zo, dat christenen hier zo "sociaal" zijn betekend niet dat het geloof dat ook echt is.
Nou ja, laat maar. Ik snap niet welk punt je nou wil maken, maar goed.
pi_47927634
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:49 schreef Masterix het volgende:

Nou ja, laat maar. Ik snap niet welk punt je nou wil maken, maar goed.
Lees het anders nog een paar keer door..
pi_47930441
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Lees het anders nog een paar keer door..
Ik zie weinig behalve ongefundeerd vingertje wijzen en doen alsof elk geloof orthodox en onverdraagzaam moet zijn en dus slecht is. En dat je je verstand uit moet zetten en uit boekjes moet halen wat je gelooft.

Als christenen dat allemaal zouden doen, waren hier geen moslims want dan was hier geen godsdienstvrijheid, zaten we nog in de middeleeuwen christelijk te zijn zoals de plaatselijke bisschop vindt dat wij christelijk moeten zijn.

Luther en andere hervormers horen bij het christendom. Jezus was een religieus hervormer en had het nooit over "zegel" of andere verandering tegenhoudende begrippen.
Verandering van traditie is in de christelijke traditie een traditie. Het is de islam niet...
  maandag 2 april 2007 @ 17:04:32 #237
175406 CanisLupus
Onoverzichtelijk
pi_47930708
Dan moet ie zichzelf inhouden, want een relatie met Allah is véél belangrijker dan geluk in zijn leven. Hoewel....aan de 1000 maagden heb je als moslimhomo na je dood niks aan
Keep your goals high, and one day you will fly
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')