Laat gelly het maar niet zien, deze godslastering.quote:
Helder stuk, uit de Volkskrant zowaar.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/117913
quote:Activistische SP verovert de FNV
Als de arbeiders staken, komt tegenwoordig de SP soep uitdelen. De PvdA weet steeds minder goed wat er leeft onder vakbondsleden.
Rotterdam, 30 maart. Bij de staking van de sleepbootkapiteins stonden ze er. Toen Brabantse buschauffeurs in protest naar het provinciehuis in Den Bosch reden, stonden ze er. En bij een recente Unileverdemonstratie waren ze er wéér. De SP is niet meer weg te denken bij acties van de FNV.
„Wij delen pamfletten uit, en soep. De vakbondsleden herkennen dat activistische”, zegt Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt (SP), die zelf jarenlang werkte voor FNV Bondgenoten. Ook SP-leider Jan Marijnissen laat zich regelmatig zien bij acties en stakingen.
Opvallend afwezig bij deze vakbondsacties is de PvdA, de partij met de meeste oud-FNV-bestuurders op het pluche. De sociaal-democraten hebben immers historische banden met de vakbeweging. Decennialang trokken ze samen op. De vakbeweging leverde talloze PvdA-politici: Wim Kok, Karin Adelmund, Jacques Tichelaar.
Volgens Niek Stam weet de PvdA steeds minder goed wat er leeft onder vakbondsleden. Hij is bestuurder van FNV Bondgenoten voor de havens. „Veel mensen die op de werkvloer staan, zijn lid van de SP. En actief lid ook.”
quote:
Smoesjes. Je moest weer drinken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:03 schreef Monidique het volgende:
Sorry, de fotocamera is weg.
Van Fleur Jurgens; een redactrice van HP/De Tijd. Géén Volkskrantstuk.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Helder stuk, uit de Volkskrant zowaar.
Dan val jij dus af.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:11 schreef Monidique het volgende:
Ik heb twee biertjes gedronken.
Wat kunnen mij die Marokkanen en een of ander al dan niet bestaand Marokkanenprobleem mij nou schelen?quote:
Sinds je een tweede leven hebt weet ik alles van je.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:09 schreef Monidique het volgende:
Telepaat!
Was gisteren ook op tv, wat een geit. Ging nergens over, iedereen weet dat het escaleert.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Van Fleur Jurgens; een redactrice van HP/De Tijd. Géén Volkskrantstuk.
Eigenlijk zou iemand er een topic aan moeten wijden.
Toch is het leuk om er iets te bouwen, ik dacht dat je dat wel leuk vond.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:28 schreef Monidique het volgende:
Ik heb vijf minuten gekeken en Second Life trekt mij niet echt.
Geen idee. Ik heb niet gekeken waar het over ging.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat kunnen mij die Marokkanen en een of ander al dan niet bestaand Marokkanenprobleem mij nou schelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |