http://www.timesonline.co(...)d/article1588629.ecequote:United target Huntelaar to keep the momentum going
James Ducker
Sir Alex Ferguson may have his hands full as Manchester United step up their pursuit of an unprecedented second treble, but the manager is already planning enthusiastically for next season.
Ajax are bracing themselves for a bid from United for Klaas-Jan Huntelaar, their prolific young striker, who Ferguson is understood to have identified as one of his main summer targets along with Owen Hargreaves, the Bayern Munich and England midfield player, and Nani, the Sporting Lisbon winger.
Huntelaar has established himself as the new golden boy of Dutch football since failing to make the grade at PSV Eindhoven and has already drawn favourable comparisons to Ruud van Nistelrooy, the former United striker.
While Ajax are loath to lose Huntelaar, the clamour for the 23-year-old forward’s signature is such that John Jaakke, the club’s chairman, is thought to be confident of being able to name his price for the player, who would cost at least double the £6.8 million Ajax paid SC Heerenveen for his services just over a year ago, and possibly much more.
Ferguson is believed to retain a serious interest in Fernando Torres, the highly rated Atlético Madrid and Spain forward, although he would come at a far higher premium than Huntelaar.
Torres recently signed a new deal with Atlético that ties him to the club until 2009, but while the escape clause in the 23-year-old’s contract was reduced from £41.4 million to about £27 million as part of the agreement, that price may still prove too prohibitive for United, who are expected to spend about half of their estimated £40 million transfer budget on Hargreaves.
Huntelaar cost Heerenveen just £70,000 when he joined the club in 2004 after turning down the offer of a new contract with PSV, where he struggled to make much of an impact.
In his first season at Heerenveen, Huntelaar scored 20 goals in 38 appearances and followed that up with 21 goals in as many games during the first half of the 2005-06 campaign before Ajax came calling. He finished the season with a staggering 45 goals in 46 matches and has looked equally impressive this term, scoring 28 times in all competitions.
Despite being in Marco van Basten’s preliminary Holland squad for last year’s World Cup finals, Huntelaar did not travel to Germany but he has impressed for the national team since, scoring twice in the 4-1 win over Ireland last August.
Ferguson has already sent scouts to watch Huntelaar, most recently in Ajax’s 4-1 win over FC Twente just under three weeks ago, when the striker scored a hat-trick.
The United manager has been encouraged by the apparent ability of Dutch players to adapt quickly to the demands of the Barclays Premiership, a quality that may make Huntelaar seem like less of a gamble than Torres, whose style is more suited to the Continent.
Of more immediate concern to United, however, is the Premiership game at home to Blackburn Rovers tomorrow, when victory would open up a nine-point gap at the top, if only for a couple of hours with Chelsea not playing until later in the day against Watford.
While United are still in contention to win the FA Cup and Champions League, Park Ji Sung, the midfield player, wants to help to ensure that the Premiership title returns to Old Trafford after a four-year absence.
“It is possible for us to get the results to succeed in all competitions,” the South Korean said. “But my No 1 target is the Premier League.”
Park did the double of league and cup with PSV in the Netherlands and he believes the experience will hold him in good stead as United’s season enters its critical phase. “I have had a similar experience in the Netherlands,” he said.
“Even if we have bad results, we have to bounce back quickly and concentrate on the next game.”
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:29 schreef Erwtensoep het volgende:
Nogmaals Huntelaar blijft nog een jaar.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:38 schreef toma het volgende:
Ferguson vind Huntelaar beter dan Torres.
Dan zouden wij voor Huntelaar ook zo'n 40 a 50 milj. mogen vragen dus?
Ja kan niet missen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:16 schreef denthemen het volgende:
het zal trouwens wel een 1 april grap zijn mag ik hopen
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:16 schreef denthemen het volgende:
het zal trouwens wel een 1 april grap zijn mag ik hopen
ik denk het niet. Dat florius gedoe bestaat echt.quote:
Ja een 1 april grap van Florius mogen we hopen..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:18 schreef toma het volgende:
[..]
ik denk het niet. Dat florius gedoe bestaat echt.
http://www.florius.nl/Sit(...)n+Florius-shirts.htm
of je komt om 14.30 bij de Arena blijkt het om 12.30 te zijn gespeeldquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:26 schreef Erwtensoep het volgende:
Zou wel wat zijn als Ajax zondag niet wint, en dat het een 1 april grap blijkt te zijn.
Nog lulliger...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:36 schreef toma het volgende:
[..]
of je komt om 14.30 bij de Arena blijkt het om 12.30 te zijn gespeeld
quote:Maduro niet inzetbaar tegen Heracles
Amsterdam, 30 mrt 2007
Ajax kan zondag tijdens de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo niet beschikken over Hedwiges Maduro. De middenvelder verrekte vrijdag tijdens de training de binnenband van zijn rechterknie.
De medische staf hoopt binnen enkele dagen meer duidelijkheid te krijgen over de ernst van de blessure.
Het is wel dom natuurlijkquote:
Mocht dit waar zijn zal het een bedrag van rond de 15 miljoen worden niet meer..quote:Klaas-Jan Huntelaar staat deze zomer open voor een buitenlandse transfer. Dit liet Vincenzo Morabito, de Italiaanse vertegenwoordiger van de Ajacied, weten aan Football Italia.
"Op dit moment is Ajax verwikkeld in de titelrace", vertelt Morabito. "Daarom gaan we pas onderhandelen met andere clubs in juni. Na de recente zege op PSV is het belagrijk dat alle spelers zich op Ajax kunnen richten."
Morabito verwacht wel dat geïnteresseerde clubs diep in de buidel moeten tasten voor Huntelaar. Volgens diverse media vroeg Ajax eerst tien miljoen euro voor de aanvaller. "Ik denk dat Ajax zijn vraagprijs zal opschroeven. Dirk Kuyt is immers afgelopen zomer ook voor meer dan vijftien miljoen euro naar Liverpool gegaan."
Denk een van de twee.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:39 schreef Ordinair het volgende:
Ik heb er volle vertrouwen in dat het team zo ongeveer blijft. Misschien Sneijder en Hunter weg..
Das natuurlijk onzin wat die zaakwaarnemer zegt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:34 schreef Terrorbita het volgende:
Voor wat het waard is en of het uberhaupt wel waar is..
[..]
Mocht dit waar zijn zal het een bedrag van rond de 15 miljoen worden niet meer..
Ajax kennende gaan ze niet bepaalde de hoofdprijs vangen voor Klaas Jan.
quote:Rijkste clubs ter wereld:
1. Manchester United (Eng) 1,137 miljard euro (-)
2. Real Madrid (Spa) 811 miljoen euro (-)
3. Arsenal (Eng) 716 miljoen euro (+1)
4. Bayern Munchen (Dui) 655 miljoen euro (+1)
5. AC Milan (Ita) 644 miljoen euro (-2)
19. Ajax Amsterdam (Ned) 153 miljoen euro (+2)
Eerste wat ik dacht toen ik het las ja.quote:
Wel mooi opzich voor het laatste deel van het seizoen.quote:Ajax plant oefenwedstrijd in voor Vermaelen
Ajax coach Ten Cate liet weten dat Thomas Vermaelen dichtbij een rentree is. "Waarschijnlijk kan hij maandag weer met de groep trainen. We hebben voor volgende week een extra wedstrijd van Jong Ajax ingepland zodat Thomas spelritme op kan doen." Door de blessure van Grygera is een snelle terugkeer van Vermaelen van extra belang geworden.
Ik wilde nog een groot spandoek voor hem maken, maar als hij niet eens meer speelt...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:48 schreef VoreG het volgende:
Grygera zien we dus nooit meer voetballen voor Ajax....
Finale van de play-offs misschien. Maar dan speel je dus met iemand die net terug komt van een blessure, toch een risico.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Bekerfinale misschien? Of play-offs eventueel?
De wedstrijden in China.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Bekerfinale misschien? Of play-offs eventueel?
V.d. Wiel misschien weer?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:51 schreef Black-Death het volgende:
Gabri, Maduro, Vermaelen en Grygera er dus niet bij.
Ben benieuwd wat voor opstelling Ten Cate uit de hoge hoed tovert.
Ik hoop op VdWiel in de verdediging en Heitinga gewoon met de punt naar achteren op het middenveld en dan inderdaad nog Donald of Anita.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
V.d. Wiel misschien weer?
Of Donald of Anita op het middenveld.
Sjon als rechtsback en Sjon als verdedigende middenvelder is een verschil van Danny Buijs en Ronaldinhoquote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:36 schreef F1Bas het volgende:
Doe mijn v.d. Wiel maar en Heitinga op het middenveld.
Dat heb ik 24/7quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:41 schreef plae het volgende:
Als de wedstrijd gaat beginnen........krijg ik een echt Ajax gevoeeeeeeeeeeeellllll
Toen ik de naam zag dacht ik dat je aankwam met celtic-Ajax en ik wilde al gaan typen dat die van Celtic - Barca na de aanslagen mooier is.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:45 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=A8cffEaZGh0
Zeker de best ever!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:52 schreef plae het volgende:
[..]
Toen ik de naam zag dacht ik dat je aankwam met celtic-Ajax en ik wilde al gaan typen dat die van Celtic - Barca na de aanslagen mooier is.
Goeie smaak![]()
Zo, dat is nog steeds een van de weinige keren dat ik echt kippenvel had met iets met voetbal.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:52 schreef plae het volgende:
[..]
Toen ik de naam zag dacht ik dat je aankwam met celtic-Ajax en ik wilde al gaan typen dat die van Celtic - Barca na de aanslagen mooier is.
Goeie smaak![]()
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:45 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Wat je zegt.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Hopen dat psv vanavond weer op zijn bek gaat
Ach, ze mogen ook heel zachtjes neergehaald worden...quote:
Nee jij trekt volle zalenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:09 schreef Luco het volgende:
[afbeelding]
Wat een kutkop heeft Japie daar zeg!
Dank jequote:
Zielig zooitje in Den Haag...quote:In het nieuwe stadion van ADO Den Haag komen geen brandblussers van Ajax Brandbeveiliging. Aannemer Balast Nedam had plannen om die te plaatsen, maar ADO heeft daar een stokje voor gestoken.
"De naam Ajax ligt hier erg gevoelig", legt Ruurd de Boer, voorzitter van de Raad van Commissarissen van ADO, uit. De aannemer moet op zoek naar een ander merk. "Het is erg jammer dat dat een bedrijf op grond hiervan wordt belemmerd in z'n activiteiten", zegt een woordvoerder van Ajax.
Bij andere clubs zoals Feyenoord hangen de blussers wel maar zijn er in sommige gevallen over de naam Ajax stickers geplakt.
Overigens is er wel een link tussen de voetbalclub en het brandbeveligingsbedrijf. De zoon van de oprichter Jan de Boer speelde in de jaren '20 als doelman in het eerste elftal van Ajax. Daarom staat Ajax in de naam van de firma.
Tja, ik snap het wel. Ik heb ook geen Fortis rekening of een DSB hypotheek.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:22 schreef Luco het volgende:
ADO wil geen Ajax in nieuwe stadion
[..]
Zielig zooitje in Den Haag...
Haha inderdaad. Staan ze op de rand van de afgrond, gaan ze zich hier druk om maken.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:26 schreef Urquhart het volgende:
Lekker met dat nieuwe stadion zonder Ajax-brandblussers de eerste divisie in
toen ik dit las, las ik Fortisquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:07 schreef denthemen het volgende:
Ajax voor één keer in Florius-shirts
Amsterdam, 30 mrt 2007
Hypotheekaanbieder Florius, voorheen Bouwfonds Hypotheken, is tijdens de wedstrijd Ajax - Heracles Almelo van aanstaande zondag voor één keer de shirtsponsor van de Amsterdammers.
Dit initiatief is genomen in het kader van de introductie van Florius als het nieuwe hypotheekmerk van ABN AMRO Hypotheken Groep, dat op 19 maart officieel is gelanceerd.
Speciaal voor deze gelegenheid wordt het merendeel van de uitingen waarop doorgaans de naam ABN AMRO staat vermeld, aangepast. Hierbij valt te denken aan de boarding, commercials en dus de kleding van onder andere het eerste elftal. Verder heeft Florius ruim 300 intermediairs uit heel Nederland uitgenodigd om aanstaande zondag deze voor hen bijzondere wedstrijd bij te wonen. Niet alleen maken zij gedurende de dag kennis met Florius en het nieuwe productassortiment, ook wordt er speciaal voor de intermediairs een voorbeschouwing op de wedstrijd verzorgd door Youri Mulder en Toine van Peperstraten.
[afbeelding]
Ook al is het gejat van LFC, bij Celtic is dit altijd minstens zo imponerend. Op 21 november 2006, na de 1-0 overwinning op Manchester United, kreeg ik ook kippenveld toen heel Celtic Park dit nummer zong.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 02:45 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
quote:Ajax-brandblussers taboe bij ADO Den Haag
31 maart 2007
ADO Den Haag wil in het nieuwe stadion geen brandblussers van het merk Ajax ophangen. Dat maakte een woordvoerder van ADO zaterdag bekend. "We willen geen controverse veroorzaken tussen de clubs. Maar we willen problemen in het nieuwe stadion voorkomen. Daarom kiezen we voor een andere leverancier'', zegt de woordvoerder.
De aversie tegen Ajax in Den Haag is groot. In februari 2006 viel een groep Ajax-aanhangers het supportershome van ADO Den Haag binnen. Ze staken twee van de aanwezige ADO-fans neer en stichtten brand in het clubhuis. De Ajax-fans gebruikten honkbalknuppels en gooiden molotovcocktails. "Het zou wel erg wrang zijn om op die plek brandblussers van Ajax op te hangen'', stelt de zegsman.
Jezus gast, hoeveel moeite is het om in ieder geval dezelfde pagina te lezen of een bericht er niet al staat.quote:
ben net wakkerquote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:24 schreef jna het volgende:
[..]
Jezus gast, hoeveel moeite is het om in ieder geval dezelfde pagina te lezen of een bericht er niet al staat.
Ik vind sowieso dat de uitzenders van zulke mooie wedstrijden eens wat meer waarde moeten hechten aan het moment na het fluitsignaal. Gewoon even een paar minuten gezichten kijken, het liefst met een commentator die weet wanneer hij z'n mond moet houden. Ik vind die navolgende momenten van blijdschap, verdriet, ruzie, sportiviteit en uitzinnige fans juist vaak de mooiste van een beladen wedstrijd.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:09 schreef M0NTANA het volgende:
Ook al is het gejat van LFC, bij Celtic is dit altijd minstens zo imponerend. Op 21 november 2006, na de 1-0 overwinning op Manchester United, kreeg ik ook kippenveld toen heel Celtic Park dit nummer zong.
Linkje: http://www.youtube.com/watch?v=EHU4MTErnco (jammer van het commentaar erdoorheen).
Ik zet m'n geld ook op een overwinning voor PSV. Waarschijnlijk met veel mazzel in de het slotkwartier van een bedroevend slechte wedstrijd.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:25 schreef Nega het volgende:
PSV wint vanavond met 1 of 2 doelpuntjes verschil, het is mooi om hoop te kunnen hebben als Ajacied, maar kut dat we het niet in eigen hand hebben.
quote:Ajax pakt de negentiende plaats van wereldranglijst
Manchester United staat op de eerste plaats met de grootste marktwaarde ter wereld. Van de Nederlandse clubs is Ajax de enige die zich heeft geplaatst in de top 25. De Amsterdammers staan met een marktwaarde van 153 miljoen euro op de negentiende plek.
Manchester United scoort een marktwaarde van 1,137 miljoen euro, ruim één miljard dus. Daarmee blijven The Red Devils Real Madrid (811 miljoen) en Arsenal (716 miljoen) ruim voor. Er staan tien Engelse clubs in de top 25 van de wereld. Daarna volgen Italië en Duitsland met ieder vier. Ajax stijgt van een eenentwintigste plaats tot een negentiende plaats ten opzichte van vorig jaar en beland tussen Borussia Dortmund en Celtic op de negentiende plek.
Zal helaas nooit gebeuren, met al die commerciele zooi. En daarmee bedoel ik ook Nederland 1/2/3 mee, want die zneder is niks meer of minder commercieel dan de anderen. Alleen Youri en Jan Mulder lijken het een beetje te begrijpen, en Ruud Gullit af en toe. Die durven tenminste nog te zeggen dat die beelden uitgezonden moeten worden.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:30 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat de uitzenders van zulke mooie wedstrijden eens wat meer waarde moeten hechten aan het moment na het fluitsignaal. Gewoon even een paar minuten gezichten kijken, het liefst met een commentator die weet wanneer hij z'n mond moet houden. Ik vind die navolgende momenten van blijdschap, verdriet, ruzie, sportiviteit en uitzinnige fans juist vaak de mooiste van een beladen wedstrijd.
Maar dat terzijde![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |